Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

szervízre figyelmeztető, otthon is kitörölhető olvass vissza, hogy kell, mert le van írva sok helyen

_________________________

lenne egy kérésem

le tudná nekem írni vki hogy mi szokott elkopni a futóműnél?

értem ezalatt, hogy a 4 és fél év és 50ekm után már érdekes hankogat lehet hallani egy nagyobb úthibánál.

mik azok amiket cserélni szoktak és csak tippre lehet őket cserélni, vagy mindengyiknek megvan a maga jellegzetessége?

Az biztos, hogy segítene, ha leírnád, mit is tapasztalsz.

Lehet sima szilent probléma is, ha sokat jársz sz-r utakon, de akár lengéscsillapító is, de mindnek más a kísérőjelensége.

Link to comment
Megosztás:

Lécci segítsetek !

Nekem egy 2003-as Astra G-m van.

Ma délelőtt egy olyan dolog történt, hogy amikor várakoztam a vasútnál,

egyszerűen leállt a motor és nem tudtam újra beindítani.

A műszerfalon, ha ráadom a gyújtást már nem világít a motorvezérlést jelző és szervíz lámpa sem.

Megpróbáltuk műszerrel megnézni a hiba okát, de nem volt kommunikáció.

Mi lehet a probléma ? A vezérlőegységgel lehet gond ?

Még annyi, hogy a múlt héten lett cserélve a gyújtóhíd, utángyártottra.

Ennek lehet köze a mostani hibához ?

Link to comment
Megosztás:

Lécci segítsetek !

Nekem egy 2003-as Astra G-m van.

Ma délelőtt egy olyan dolog történt, hogy amikor várakoztam a vasútnál,

egyszerűen leállt a motor és nem tudtam újra beindítani.

A műszerfalon, ha ráadom a gyújtást már nem világít a motorvezérlést jelző és szervíz lámpa sem.

Megpróbáltuk műszerrel megnézni a hiba okát, de nem volt kommunikáció.

Mi lehet a probléma ? A vezérlőegységgel lehet gond ?

Még annyi, hogy a múlt héten lett cserélve a gyújtóhíd, utángyártottra.

Ennek lehet köze a mostani hibához ?

Esetleg valami komolyabb zárlat valahol, ami áramkimaradást okoz több helyen a kocsiban?

Link to comment
Megosztás:

Azóta sem indult be?

Milyen motor?

A hibakódot ki lehet olvasni,ha adott sárga lámpát!

Nem, sajnos azóta sem indult be.

A motorszám kezdete: Z14XE

Sajnos nem világít a sárga lámpa.

Eddig két műszert próbáltunk az autóra csatlakoztatni az autóra,

de egyiknek sem sikerült kommunikálnia a kocsival, így nem tudtunk hibakódot olvasni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok errefelé, de rögtön egy problémám lenne, hátha találkoztatok már ilyennel..

Az autó egy Z16XE G astra. A hiba pedig, hogy hidegen nehezen indul. Több módon jelentkezik ez. Az egyik, hogy beindul 5-10sec indítózás után, aztán ingadozik az alapjárat, kihagy, van hogy 1 henger nem is indul, de ez ritka.. Aztán újabb 10-15sec így, és egyik pillanatról a másikra beáll az alapjárat, és többet elő sem jön a következő hideg indításig.. Van, hogy pöccre indul, de ez az alapjárati furaság akkor is jelentkezik.

A másik lehetőség, hogy hosszú, akár fél perces indítózás után indul csak el, indítózás alatt mintha elkapná, de azonnal bele is fullad, fél fordulaton belül.. Aztán nagy nehezen beindul, megint alapjárat ingadozás, majd megy... Ilyen eddig 1 alkalommal volt tavaly, és egyszer idén...

Hétfőn cseréltem gyertyákat (pedig csak 20e km volt benne) illetve trafósort, mert gyanus volt az ingadozás miatt, és a kihagyás miatt... De nem jött be..

Mi lehet a következő?

amikre gondolok:

felsőholtponti jeladó

hűtővíz hőm. szenzor

fojtószelep

de ezt ha mind kicserélem, a gytyám rá fog menni.. Szóval előbb kérdezősködök, hátha volt valakinek ilyen tapasztalata...

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Koczynak javasolnám,hogy keressen itt rá fenn a keresésben a hibakód kiolvasásra,

könnyű ,nem kell hozzá semmi műszer csak egy kis drót v. gemkapocs pl.

Indító motor forog,áram van,dugulás nincs?

Premium,alapjárati motor takarítás volt?

De majd jönnek a nálam képzettebbek és megmondják a tutit! :lol:

Link to comment
Megosztás:

HOgy tudom megtalálni a zárlatot ? Cseréljem ki a biztosítékokat ?

Inkább csak nézd végig a táblát, nem szállt-e el valamelyik.

Aztán megnézni, hogy pl gyújtás ráadásnál műszerfalon a visszajelzők mennek-e? (vagy sötétség?)

Rádió bekapcsolható-e?

Világítások mennek-e?

Akkufeszültséget mértetek? Rendesen teker az önindító? (már ha megy)

Nem akarlak ijesztgetni, de mintha Uhu mester írta volna, hogy utángyári trafóhíd csúnya dolgot is csinálhat visszafelé...

Link to comment
Megosztás:

Az biztos, hogy segítene, ha leírnád, mit is tapasztalsz.

Lehet sima szilent probléma is, ha sokat jársz sz-r utakon, de akár lengéscsillapító is, de mindnek más a kísérőjelensége.

kotyógó hang, ennél pontosabban nem tudom leírni :lol:

de pl, elindulási első fekvőrendőrnél is elég durva hangja van, de másodiknál már vmivel hallkabb.

sok sz-r út... hááát asszem a napi Róna utca annak számát Zuglóban

Link to comment
Megosztás:

Koczynak javasolnám,hogy keressen itt rá fenn a keresésben a hibakód kiolvasásra,

könnyű ,nem kell hozzá semmi műszer csak egy kis drót v. gemkapocs pl.

Indító motor forog,áram van,dugulás nincs?

Előre is bocs ha esetleg marha nagy hülyeséget írnék, de nekem a Koczy által leírt tünetekből valamiért az AC relé ugrott be mint a hiba okozója. Ugyan nem ismerem annyira a G Astrát (ezért mondtam hogy lehet hülyeség amit mondok), de anno Calibránál az volt a szitu hogy ha gyújtás ráadásánál nem gyuladt ki a motorkontroll lámpa akkor az egyértelműen az AC relé hibáját jelezte. És mivel ez vezérli a benzinpumpát, benzin hiányában meg értelemszerűen leáll az autó, még a többi tünet is ráillik erre. Ötletszinten lehet érdemes volna megpróbálni. Persze mindez akkor igaz, ha ahogy corsIKa is írta, indítózás közben azért az önindító forog, csak épp beindulni nem akar az autó. Ha ez meg nem jönne be, akkor esetleg immobilizer probléma is okozhat hasonlót.

Link to comment
Megosztás:

kotyógó hang, ennél pontosabban nem tudom leírni :lol:

de pl, elindulási első fekvőrendőrnél is elég durva hangja van, de másodiknál már vmivel hallkabb.

sok sz-r út... hááát asszem a napi Róna utca annak számát Zuglóban

Szerintem érdemes lennemegemelni, oszt alásasolni, mert a szilenteket úgy meg tudod nézni, megmozgatni a futóművet, hátha úgy is produkálja a kottyanást. Toronycsapágy talán kilőve, mert az nem halkul el szerintem.

(Tesó Rönyóján legalábbis kopogott, mikor behalt, nem kussolt el.)

Link to comment
Megosztás:

Koczynak!

Ja,én nem vagyok profi autószerelő(se mágus),hogy így megmondjam,hogy mi a baja a gépnek.

Azért próbáltam kérdezni ,hogy egyáltalán van-e gyujtás,forog-e az önindító stb...,minél több az infó,annál könnyebb lenne

kiokoskodni valamit!Így nehéz! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Előre is bocs ha esetleg marha nagy hülyeséget írnék, de nekem a Koczy által leírt tünetekből valamiért az AC relé ugrott be mint a hiba okozója. Ugyan nem ismerem annyira a G Astrát (ezért mondtam hogy lehet hülyeség amit mondok), de anno Calibránál az volt a szitu hogy ha gyújtás ráadásánál nem gyuladt ki a motorkontroll lámpa akkor az egyértelműen az AC relé hibáját jelezte. És mivel ez vezérli a benzinpumpát, benzin hiányában meg értelemszerűen leáll az autó, még a többi tünet is ráillik erre. Ötletszinten lehet érdemes volna megpróbálni. Persze mindez akkor igaz, ha ahogy corsIKa is írta, indítózás közben azért az önindító forog, csak épp beindulni nem akar az autó. Ha ez meg nem jönne be, akkor esetleg immobilizer probléma is okozhat hasonlót.

De az mindenesetre érdekes, hogy műszer nem kommunikált az ECU-val.

Link to comment
Megosztás:

De az mindenesetre érdekes, hogy műszer nem kommunikált az ECU-val.

Szvsz az elektromosság a világ egyik nagy rejtélye... :lol:

Anno amikor a tempomatot kellett felprogramozni a Coupéban, nekem sem találta a Tech2 az ECU-t csak egy bő órás keresgélés után, akkor is B Vectrának ismerte fel az autómat... A múlt héten meg, amikor Demó volt olyan kedves és letesztelte a Corsát műszerrel, kapásból 55-ös hibakódot dobott, ami motorvezérlő cserét jelent, holott addig semmi baja nem volt (és mellesleg azóta se...). Szóval a rossebseértiezt....

Link to comment
Megosztás:

Lécci segítsetek !

Nekem egy 2003-as Astra G-m van.

Ma délelőtt egy olyan dolog történt, hogy amikor várakoztam a vasútnál,

egyszerűen leállt a motor és nem tudtam újra beindítani.

A műszerfalon, ha ráadom a gyújtást már nem világít a motorvezérlést jelző és szervíz lámpa sem.

Megpróbáltuk műszerrel megnézni a hiba okát, de nem volt kommunikáció.

Mi lehet a probléma ? A vezérlőegységgel lehet gond ?

Még annyi, hogy a múlt héten lett cserélve a gyújtóhíd, utángyártottra.

Ennek lehet köze a mostani hibához ?

mi az emult évben legalább 5 computert cseréltünk utángyártott gyujtáshid miatt... :lol:

mindig az olcsó a drága... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Koczynak!

Ja,én nem vagyok profi autószerelő(se mágus),hogy így megmondjam,hogy mi a baja a gépnek.

Azért próbáltam kérdezni ,hogy egyáltalán van-e gyujtás,forog-e az önindító stb...,minél több az infó,annál könnyebb lenne

kiokoskodni valamit!Így nehéz! :lol:

Igen gyújtás van, az önindító forog, csak nem indul be a motor.

A műszerfalon pedig a motorkontrollámpa, és szervízlámpa egyáltalán nem világít, a többi lámpa ok,

és az egész hiba úgy keletkezett, hogy várkoztam a vasútnál és leállt magától a motor,

újraindítani pedig sajnos nem sikerült.

Link to comment
Megosztás:

mindegyiknél :lol:

Érdekes, hogy sokszor előkerül itt a fórumon ez a gyújtáshíd behalás.

ez tényleg gyakori? Sokat cseréltek éves szinten?

Tehát amolyan időzített bomba, ami vagy már el romlott, vagy csak el fog, de hosszú évek alatt mindenképpen lehet apellálni rá?

Azért kérdezem, mert egy fórum lehet csalóka.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.