Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

ez tévedés. 2 év garancia van... használttól függ nagyon, hogy mikor nyúlik meg, és válik csereéretté...

:lol: ugyanezt írtam egyel feljebb :lol:

Értem, hogy a gari két év, meg függ a használattól, de a szervizkönyvben nincs csereperiódus meghatározva.

Van esetleg a szervizből tapasztalatod, hogy mekkora futásteljesítmény után kellett már cserélni?

Link to comment
Megosztás:

Értem, hogy a gari két év, meg függ a használattól, de a szervizkönyvben nincs csereperiódus meghatározva.

Van esetleg a szervizből tapasztalatod, hogy mekkora futásteljesítmény után kellett már cserélni?

nincs tapasztalat. valakinél 70 ezernél valakinél 200 ezernél valakinél meg sose.

ez nagyban függ az autó használatától is, mennyi a padlógázas elindulás, a motorfékes visszakapcsolás meg minden. még az olaj minőségétől , csereperiódusától is függ...

ne izgulj, hallani fogod hogy ha baj van, kerreg mint az állat, a cseréje ügyes embereknél javitva olyan 40.000 ft, a hivatalos, és teljes cserénél kb 100.000 ft.

mi 40 körül szoktuk csak a láncot cserélni, 99% ban az is elegendő.

Link to comment
Megosztás:

nincs tapasztalat. valakinél 70 ezernél valakinél 200 ezernél valakinél meg sose.

ez nagyban függ az autó használatától is, mennyi a padlógázas elindulás, a motorfékes visszakapcsolás meg minden. még az olaj minőségétől , csereperiódusától is függ...

ne izgulj, hallani fogod hogy ha baj van, kerreg mint az állat, a cseréje ügyes embereknél javitva olyan 40.000 ft, a hivatalos, és teljes cserénél kb 100.000 ft.

mi 40 körül szoktuk csak a láncot cserélni, 99% ban az is elegendő.

Kösz, én is valahogy így gondoltam, de nagyon megnyugodtam, azért Te jobban belelátsz a dolgokba. Az Astrák előtt egy 1.3-as négyütemű Wartburg Tourist cca 50e km-nél eldobta a szíjat egy "keményebb" hegymenetben a kipufogó oldali szelepek törtek, a szívók csak elhajlottak. Nem volt egy vidámpark mire mi is, meg a kocsi is hazajutottunk. Hát én azóta tartok ennyire a szíjastól.

Link to comment
Megosztás:

nincs tapasztalat. valakinél 70 ezernél valakinél 200 ezernél valakinél meg sose.

ez nagyban függ az autó használatától is, mennyi a padlógázas elindulás, a motorfékes visszakapcsolás meg minden. még az olaj minőségétől , csereperiódusától is függ...

ne izgulj, hallani fogod hogy ha baj van, kerreg mint az állat, a cseréje ügyes embereknél javitva olyan 40.000 ft, a hivatalos, és teljes cserénél kb 100.000 ft.

mi 40 körül szoktuk csak a láncot cserélni, 99% ban az is elegendő.

Akkor szinte ugyanott van a hivatalos ára, mintha szíjas lenne, jól ki van találva. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Kösz, én is valahogy így gondoltam, de nagyon megnyugodtam, azért Te jobban belelátsz a dolgokba. Az Astrák előtt egy 1.3-as négyütemű Wartburg Tourist cca 50e km-nél eldobta a szíjat egy "keményebb" hegymenetben a kipufogó oldali szelepek törtek, a szívók csak elhajlottak. Nem volt egy vidámpark mire mi is, meg a kocsi is hazajutottunk. Hát én azóta tartok ennyire a szíjastól.

Ja kérem, ahol ácsok dolgoznak, ott hullik a forgács! :lol:

Ezzel az erővel tarthatnál a közlekedéstől és a háztartási balesetektől, csak akkor mitévő lennél. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ja kérem, ahol ácsok dolgoznak, ott hullik a forgács! :lol:

Ezzel az erővel tarthatnál a közlekedéstől és a háztartási balesetektől, csak akkor mitévő lennél. :lol:

Ja kérem az ácsok azért felkészülnek a dolgukra, megélezik a szerszámukat, megisszák a felesüket (vagy nem), becsengetnek hogy jöttünk, vagy valami,szóval van előjele.

Ez meg úgy szállt el hogy ment, csatttt, csörgés stb és nem ment. És nem volt előjel semmi! És annak is 60e km volt a csereperiódusa, 50e-nél meg vége volt mint a botnak. És még örülhetek, hogy gyors volt a kuplung, meg a fék. Meg akkor még a gyerekek is olyan kicsik voltak, hogy a gyerekülésekbe voltak bekötve. De hát ez egy régi történet, csak egy 1.3 Watburg volt, azóta a már sokat fejlődött a technika, meg már a a nagyobbik fiam a saját jogán hajtja az Astrát

De azért (mint UHUHU is említette), a láncnál van valami hallható előjel.

Meg azért azóta is közlekedek,és lehet, hogy ért néhány háztartási baleset is, de nem gondolkodom a lakáscserén (bár ez Asszonyfüggő).

Hát én ezért akarok azóta is láncosat.

Link to comment
Megosztás:

Ja kérem az ácsok azért felkészülnek a dolgukra, megélezik a szerszámukat, megisszák a felesüket (vagy nem), becsengetnek hogy jöttünk, vagy valami,szóval van előjele.

Ez meg úgy szállt el hogy ment, csatttt, csörgés stb és nem ment. És nem volt előjel semmi! És annak is 60e km volt a csereperiódusa, 50e-nél meg vége volt mint a botnak. És még örülhetek, hogy gyors volt a kuplung, meg a fék. Meg akkor még a gyerekek is olyan kicsik voltak, hogy a gyerekülésekbe voltak bekötve. De hát ez egy régi történet, csak egy 1.3 Watburg volt, azóta a már sokat fejlődött a technika, meg már a a nagyobbik fiam a saját jogán hajtja az Astrát

De azért (mint UHUHU is említette), a láncnál van valami hallható előjel.

Meg azért azóta is közlekedek,és lehet, hogy ért néhány háztartási baleset is, de nem gondolkodom a lakáscserén (bár ez Asszonyfüggő).

Hát én ezért akarok azóta is láncosat.

a szij nem rossz. az eladott autók számához, nagyon alacsony a vezszij szakadások száma.

mi még talán ebben az évben nem is csináltunk, csak olyat amiben:

- elfelejtettek időben szijat cserélni, és túlfutott vagy 30.000 km-t

- az ügyfél spórolt 500 forintot, és egy autósboltban vette meg a feltehetőleg túltárolt szíjat, az kb 10.000 km-t bírt.

garanciális szijszakadásra meg nem is emlékszem, talán 3-4 éve intéztem utoljára.

Link to comment
Megosztás:

a szij nem rossz. az eladott autók számához, nagyon alacsony a vezszij szakadások száma.

mi még talán ebben az évben nem is csináltunk, csak olyat amiben:

- elfelejtettek időben szijat cserélni, és túlfutott vagy 30.000 km-t

- az ügyfél spórolt 500 forintot, és egy autósboltban vette meg a feltehetőleg túltárolt szíjat, az kb 10.000 km-t bírt.

garanciális szijszakadásra meg nem is emlékszem, talán 3-4 éve intéztem utoljára.

A Wartburg a Merkurtól jött, anno több éves várakozás után 0km-el, a km annyi amit írtam, a motor fel lett újítva, a városban azóta is látom közlekedni. Elmúlt már 18 éves.

Szeretném ezt a témát részemről lezárni, kinek a szíj, kinek a lánc.

Link to comment
Megosztás:

Akkor most pontosítsunk!

Mikor is kell cserélni vezérműszíjjat egy Z14XE motoros 2003-as Astra motorjában.

Lassan nem tudok kiigazodni a sok információban.

Nekem a szervízkönyv 6 év vagy 90.000km-t határoz meg. Ez így korrekt? :lol:

Na akkor mégegyszer és utoljára! :lol:

A szervízkönyv azt ír amit akar. Amikor az "F" széria után megjelent a "G", varázsütésre megnyúltak a periódus idők. A beszállítók és az általuk beszállított szíjak minősége nem változott, míg a vezérműszíj csereperiódusa 60ekm-ről 90ekm-re tolódott ki. A szervízkönyv papírja bírja, a szíj nem.

Link to comment
Megosztás:

Na akkor mégegyszer és utoljára! :lol:

A szervízkönyv azt ír amit akar. Amikor az "F" széria után megjelent a "G", varázsütésre megnyúltak a periódus idők. A beszállítók és az általuk beszállított szíjak minősége nem változott, míg a vezérműszíj csereperiódusa 60ekm-ről 90ekm-re tolódott ki. A szervízkönyv papírja bírja, a szíj nem.

ááá a szij is bírja. csak annyi a kigészités, hogy valamikor nem. én biztosan 60 anként cseréem az enyémbe, de sőt inkább 55 mint hogy sírjak, hogy fájjon, és minthogy apadjon a pénztárcám :lol:

Link to comment
Megosztás:

ááá a szij is bírja. csak annyi a kigészités, hogy valamikor nem. én biztosan 60 anként cseréem az enyémbe, de sőt inkább 55 mint hogy sírjak, hogy fájjon, és minthogy apadjon a pénztárcám :lol:

Mennyibe fáj most egy Z14XE motorhoz a vezérműkészlet /szíjj, feszítők stb./?

Milyen típusút érdemes megvenni, a gyár milyet épített be?

Most lesz még az első ilyen beavatkozásom és tanácstalan vagyok. :lol:

Esetleg a beszerzésben tudsz segíteni?

Előre is köszi!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A Wartburg a Merkurtól jött, anno több éves várakozás után 0km-el,

azért az nagyon kemény idők lehettek... több évet várni egy autóra... fiatal ( :lol: ) fejjel ez számomra elképzelhetetlen...

azért mekkorát fordult a világ. ma elszaladtsz, és másnap akár át is veheted az autót... :lol:

Link to comment
Megosztás:

azért az nagyon kemény idők lehettek... több évet várni egy autóra... fiatal ( :lol: ) fejjel ez számomra elképzelhetetlen...

azért mekkorát fordult a világ. ma elszaladtsz, és másnap akár át is veheted az autót... :lol:

OFF

Szerintem inkább kifordult magából a világ. Az ilyen szintű tömegtermelés ami most megy a vesztünket fogja okozni.

Link to comment
Megosztás:

Ismételten olaj, mert ezelött nem tetünk pontot a végére, és érdekelne.

Én a gyári olajat 4-e Km-es korában lecseréltem Castrol Magnatec C3 5W-40-re, aminek nincs GM-es minősítése. Szóval ha van igazság, és ezt viszem szervízkor beleöntik, de ha pl egy főtengelycspágy, vagy az olajszívatyú, vagy valami beadja a kulcsot, akkor vége a garinak?

Másik kérdés:

Castrol Magnatec C3 5W-40:

* API SM/CF

* ACEA A3/B3/B4, C3

* MB 229.31

* VW 502 00/505 00

Castrol Edge 0W-30:

# API SM/CF

# ACEA A3/B3/B4

# BMW LL-01

# MB 229.3/229.5

# VW 505 00/503 01/505 00

# GM-LL-A-025, GM-LL-B-025

Érdekes módon az API, és az ACEA minősítések megegyeznek. API szerint jónak kell lenne, és ACEA szerint is. A GM-es minősítés pedig a lent írtak alapján kisebb párolgási veszteséget, és kiseb olajfogyasztást tud. Most akkor miért is ugrana agari, mert többet eszik a másik olajból (én nem tapasztalom), vagy hogy jobban párolog?

API osztályozás (motorolajok)

Az Amerikai Petróleum Intézet (API) a motorolajokra teljesítményszinteket határozott meg és ezeket osztályokba rendezte. Ez a nemzetközi érvényű osztályozási rendszer a benzin- és a dízelmotorokhoz használatos motorolajok jellemző tulajdonságait rögzíti.

Ebben a rendszerben az "S" (service) a benzinüzemű motorolajokat írja le, míg a "C" (commercial) a dízelmotorok motorolajaira vonatkozó követelményeket foglalja össze

Az "S" ill. a "C" után következő betű jelöli meg a motorolaj teljesítményszintjét, amely a betűnek az abc-ben elfoglalt helyével arányos: így a "B" magasabb szintet jelent, mint az "A".

A benzinmotorokra vonatkozó legmagasabb osztály jelenleg (2004 november 30-tól) az SM fokozat. Jelenleg már csak az SJ, az SL és az SM teljesítményszintek tekinthetőek érvényesnek.

SJ: A 2001-ben és az azt megelőzően gyártott benzinmotoros gépkocsikban alkalmazható

motorolajok osztálya.

SL: A 2004 végéig gyártott benzinüzemű gépkocsi motorokhoz megfelelő motorolajok teljesítményszintje. Elsősorban a magas hőmérsékleten képződő lerakódások és az olajfogyasztás csökkentése terén múlja felül az SJ teljesítményszintet.

SM: A jelenleg gyártásban lévő benzinüzemű gépkocsi motorokhoz megfelelő motorolajok teljesítményszintje. Elsősorban a kopásállóság, az alacsony hőmérsékleti folyási képesség és a fokozottabb öregedésállóság terén múlja felül az SL szintet.

ACEA

Az ACEA az Európai Járműgyártók Szövetségének rövidítése. A szövetség tagjai többek között: BMW (Rover), DAF, Fiat, Ford, GM, MAN, Mercedes-Benz, Porsche, PSA (Peugeot és Citroen), Renault, Rolls Royce, Scania, VW és a Volvo.

Az ACEA a megelőző CCMC után egy új motorolaj minősítési rendszert vezetett be, amely 1995 december óta van érvényben.

A1/B1 Ez az minősítési osztály alacsony belső súrlódást eredményező motorolajokat ír le. amelyek HTHS viszkozitása a 2,6.....3,5 mPas közötti értéktartományba tartozik. Alkalmazható személygépkocsik és könnyű haszongépjárművek benzin- és dízelmotorjaihoz. Az A1/B1 specifikációjú motorolajok bizonyos motortípusokhoz nem alkalmazhatók. Ilyen esetben a gépkönyvi ajánlásokat be kell tartani.

A3/B3 Viszkozitásstabil motorolajok nagy teljesítményű személygépkocsi és könnyű haszongépjármű benzin/dízelmotorokhoz, akár hosszú csereperiódusra is, amennyiben ezt a gépkönyvi előírások lehetővé teszik.

A GM jóváhagyások

GM LL A-025 és GM LL B-025

A GM konszern 1995-től folyamatosan vezette be ezt a jóváhagyást, amely elsősorban az olajfogyasztás csökkentése érdekében magas (3.5 mPas) HTHS értéket és rendkívül alacsony párolgási veszteséget ír elő. A benzinüzemű motorokban használható GM LL A-025 jóváhagyásnak SAE 0W-30-as és 0W-40-es, a dízelmotorokban használható GM LL B-025 jóváhagyásnak ezen túl a SAE 5W-40-es olajok felelhetnek meg.

Link to comment
Megosztás:

OFF

Szerintem inkább kifordult magából a világ. Az ilyen szintű tömegtermelés ami most megy a vesztünket fogja okozni.

Azért most jobb. Talán. Nekem az első kocsim 7 éves Skoda 105volt A "Röppentyűről", aztán be kellett fizetni az előleget (cca. 4 évig kamatozott a államnak) és megjött a Skoda 120, aztán megint előleg befizetés, meg négy év (akkor már nem gyártották amire befizettem, de lehetett válaszani a Dácsia, Meg az 1.3 Wartburg között), akkor lett waresz. Kaptunk "idézést" a Merkúrtól, hogy mehetünk a gépsárkányért (Dunaújvárosból Győrbe). Hajnalban indultunk időben ott voltunk, akkora tömeg volt, hogy a telephelyet csak messziről láttuk(az NDK akkor rúghatta az utolsókat, és vonatszerelvény számra hozták be a wartburgot. (Előtte egy évig állt a sorszámom)Sorra kerültem, közölték, hogy először a limousin-okat osztják ki, a touristokat majd délután, de ne izguljon senki, a telephely nem zár be csak ha végeznek (ez azért becsülendő). Este 9 körül sorrakerültem, volt három kombi: egy libafos zöld, meg két drapp,ezekből az egyikben nem volt szélvédő, a másiknak nem volt pótkereke, jobb oldali tükre, pótkulcsa a többire nem emlékszem. Na ezt választottam(január 5. volt).Éjszaka értünk haza, a húgom azzal várt, hogy táviratot kapott, 6-án átveheti Ő is a Wartburgját DEBRECEN-ben ! Szuszantunk, és mentünk tovább, Gyorsan végeztünk, az Övé Limousin volt, a telepen csak sárga autó volt (kivéve pár feláras napfénytetőset), úgyhogy neki meg lett sárga Wartburg.

És akkor nemhogy Gk kölcsön nem volt, hanem évekig használta az állam a befizetett előlegünket.

De a mai eszemmel visszagondolva a legjobban az tetszik, hogy míg a győri telepen ácsorogtam, a hangosbemondóba szólították átvételre a Magyar Köztársaság Alkotmánybíróságát. És aznap, ott csak Wartburgot adtak át.

Most meg?

(már megint elgurult a gyógyszerem! vagy mégse?)

Link to comment
Megosztás:

Azért most jobb. Talán. Nekem az első kocsim 7 éves Skoda 105volt A "Röppentyűről", aztán be kellett fizetni az előleget (cca. 4 évig kamatozott a államnak) és megjött a Skoda 120,

(már megint elgurult a gyógyszerem! vagy mégse?)

Hááát igen apámnak is hasonló storiai vannak pl dacia padlógázzal negyvennel hazáig... kicsúszott a gázbovden, a kocsin nem volt olyan csavar amit ne lehetett volna meghúzni :lol: szóval most bentünk az opelhez mondjuk, hogy carfavan 1.4-es G kéne aszongyaaa igeeen meg is van: kék, starezüst vagy villámezüst? a kék az -115e ... nembaj a sztár lett! Ez kedden volt, mondja, hogy pénteken jöhetünk a gépért, persze pont nem volt jó nekünk így egy hét mulva mentünk érte, a forgalmiban a pénteki dátum volt... És most egy kifutó modell kombijáról beszélünk... vagy lehet, hogy éppen azért már nem annyira kelendő....

Link to comment
Megosztás:

T imy!

Castrol Edge 0W-30

API SL

API SM és GM-LL-A-025 :

Mobil 1 Protection Formula 0W-40

Valvoline SynPower GM 5W-30

Addinol EXTRA LIGHT MV 038 0W-30

Bocs, de nem ez volt a kérdés! Valami olajbizniszman vagy? :lol:

API, és ACEA megegyeziuk, akkor mégis mivel jobb a Magnatechnél az edge? Illetve miért kötözködnek azzal a GM minősítéssel?

Link to comment
Megosztás:

Azért most jobb. Talán. Nekem az első kocsim 7 éves Skoda 105volt A "Röppentyűről", aztán be kellett fizetni az előleget (cca. 4 évig kamatozott a államnak) és megjött a Skoda 120, aztán megint előleg befizetés, meg négy év (akkor már nem gyártották amire befizettem, de lehetett válaszani a Dácsia, Meg az 1.3 Wartburg között), akkor lett waresz. Kaptunk "idézést" a Merkúrtól, hogy mehetünk a gépsárkányért (Dunaújvárosból Győrbe). Hajnalban indultunk időben ott voltunk, akkora tömeg volt, hogy a telephelyet csak messziről láttuk(az NDK akkor rúghatta az utolsókat, és vonatszerelvény számra hozták be a wartburgot. (Előtte egy évig állt a sorszámom)Sorra kerültem, közölték, hogy először a limousin-okat osztják ki, a touristokat majd délután, de ne izguljon senki, a telephely nem zár be csak ha végeznek (ez azért becsülendő). Este 9 körül sorrakerültem, volt három kombi: egy libafos zöld, meg két drapp,ezekből az egyikben nem volt szélvédő, a másiknak nem volt pótkereke, jobb oldali tükre, pótkulcsa a többire nem emlékszem. Na ezt választottam(január 5. volt).Éjszaka értünk haza, a húgom azzal várt, hogy táviratot kapott, 6-án átveheti Ő is a Wartburgját DEBRECEN-ben ! Szuszantunk, és mentünk tovább, Gyorsan végeztünk, az Övé Limousin volt, a telepen csak sárga autó volt (kivéve pár feláras napfénytetőset), úgyhogy neki meg lett sárga Wartburg.

És akkor nemhogy Gk kölcsön nem volt, hanem évekig használta az állam a befizetett előlegünket.

De a mai eszemmel visszagondolva a legjobban az tetszik, hogy míg a győri telepen ácsorogtam, a hangosbemondóba szólították átvételre a Magyar Köztársaság Alkotmánybíróságát. És aznap, ott csak Wartburgot adtak át.

Most meg?

(már megint elgurult a gyógyszerem! vagy mégse?)

Ezt a tortúrát Én nagyon imádtam,mert ott egész nap mentek a mesék videón pl. Tom and Jerry ami akkor még kuriózum volt. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.