Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

egy éves szervíz számlámon:

- olajszűrő+olajcsere

- tizenakárhány ponton szemrevételezéssel átvizsgálták a kasztnit, darabja ~900 Ft

Úgy, hogy én vittem az olajat 13 körül állt meg. Szerintem vegyél GM olajat + GM szűrőt. Bár volt szervíz ahol nem voltak hajlandóak beletenni a hozott cuccot, akkor sem, ha GM volt, szóval ezt érdemes leegyezetni előre.

akkor kb 3000 az olaj és a többi az átvizsgálás?

Link to comment
Megosztás:

akkor kb 3000 az olaj és a többi az átvizsgálás?

Nem, az olajat nem számoltam bele, az csak a számla végösszege. Az olaj plusz 3500 volt. Még mindíg jobb mit olajjal 25-30. Opelnál a szűrő, pontosabban a filter 1800 volt, de ezt is vihettem volna, akkor azon is sporoltam volna vagy 500 Ft-ot.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A szitu az, hogy a jobb első ABS jeladómról legyütt a drót, és valszeg ezért világít az ABS lámpám. Visszadugtam, levettem az akksit, de a hibakód megmaradt. Szerintetek ezt mindenképpen opelban kell kiüttetni, esetleg a kivillogtatás segíthet rajta? CL2-ben ha jól tudom gáz+fék+gyújtás?

köszi:

Peti

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A szitu az, hogy a jobb első ABS jeladómról legyütt a drót, és valszeg ezért világít az ABS lámpám. Visszadugtam, levettem az akksit, de a hibakód megmaradt. Szerintetek ezt mindenképpen opelban kell kiüttetni, esetleg a kivillogtatás segíthet rajta? CL2-ben ha jól tudom gáz+fék+gyújtás?

köszi:

Peti

Most csak a hibakód maradt benn, vagy megint/még mindig ég az ABS lámpa? Hibakódot tuidtommal kivillogtatás nem fogja eltüntetni, asszem az vagy magától tűnik el ha x számú (nemtommennyi pontosan, 20 rémlik de lehet hogy ez hülyeség) újraindítás során a hiba többé már nem jelentkezik, vagy ha így sem akkor télleg marad a Tech2.

Link to comment
Megosztás:

Most csak a hibakód maradt benn, vagy megint/még mindig ég az ABS lámpa? Hibakódot tuidtommal kivillogtatás nem fogja eltüntetni, asszem az vagy magától tűnik el ha x számú (nemtommennyi pontosan, 20 rémlik de lehet hogy ez hülyeség) újraindítás során a hiba többé már nem jelentkezik, vagy ha így sem akkor télleg marad a Tech2.

Köszi. Még mindig világít az ABS lámpa. Az indítás konkrét indítás, vagy elég a gyújtás fel-le. Valaki tudja, hogy a tgabika által említett szám pontosan mennyi, mert akkor nem kínoznám feleslegesen a kocsit.

Link to comment
Megosztás:

értem, akkor ezek szerint tech2 megmondja konkrétan hol keressük a hibát, vagy hogyan lehet másként lokalizálni?

nah, tegnap mentem vele, valami kattant benne egy nagyot és elaludt az ABS lámpa. Remélem nem is akar újra világítani. Hétfőn akartam menni opelbe, remélem nem kell. :-)

Link to comment
Megosztás:

Hogy kicsit legyen forgalma ennek a topicnak is. Egyik ismerősömnek bejelzett a kioufogógáz ellenörző lámpa, és azóta is jelez. Mondtam, neki, hogy villogtassa ki, és nézze meg a hibakódokat. Mielőtt hozzákezdene azonban felvetődött a kérdés, amire nem tudom a választ.

Ha minden igaz, akkor a CL II-es Z14XEP-s Astrákban két lambdaszonda van, egy a motoron, egy meg a kipufogócsövön.

Az OBD hibakódoknál meg ilyenek vannak:

- Lambdaszonda (Bank 1, szonda 1)

- Lambdaszonda (Bank 1, szonda 2)

- Lambdaszonda (Bank 1, szonda 3)

- Lambdaszonda (Bank 2, szonda 1)

- Lambdaszonda (Bank 2, szonda 2)

- Lambdaszonda (Bank 2, szonda 3)

Ez szumma hat, akkor most hogy is van? Lehet hülyeséget gondolok, hogy egy-egy fizikai szondát hívnak banknak, és mindnek három érzékelője van (mittomén mit szoktak ezek mérni, CO kibocsátás stb?)? Akkor melyik az 1-es? A motoron lévő? Honnan fogja tudni, hogy melyik rossz, melyiket kell cserélnie?

Link to comment
Megosztás:

kiprobáltam csak ccr700 cdr500-as rádiónál, ha sokáig nyomom az rds gombot (6-8 másodpercig) a következő jelenik meg a kijelzőn:

Nem tudom mit jelenthet."

sőt ha tovább nyomom még 3 külömböző menű jelenik meg rengeteg szám és betű kombinációval.

Közben sikerült átállitanom a pilanatnyi fogyasztást menetközben l/h ra a km/l ről de sehogy nem tudom vissza tenni hogy kell?

Most már engem is érdekelne milyen titkos menűbe lehet belépni?

Link to comment
Megosztás:

akkor kb 3000 az olaj és a többi az átvizsgálás?

Sziasztok!

Hogyan tudtátok ilyen olcsón kihozni az első éves szervizt?

Azért kérdezem ,mert nekem is most kéne menni, de én felhívtam a Schilleréket és 30-35 ezret mondtak.

Azon gondolkodom ,hogy inkább elviszem egy maszekhoz.Gondolom azt az InSP jelzést ki tudja szedni Ő is.

Vagy ne legyek ilyen sóher és szórjam a zsetont ? :lol:

Ti mit csináltatok az első évnél?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hogyan tudtátok ilyen olcsón kihozni az első éves szervizt?

Azért kérdezem ,mert nekem is most kéne menni, de én felhívtam a Schilleréket és 30-35 ezret mondtak.

Azon gondolkodom ,hogy inkább elviszem egy maszekhoz.Gondolom azt az InSP jelzést ki tudja szedni Ő is.

Vagy ne legyek ilyen sóher és szórjam a zsetont ? :lol:

Ti mit csináltatok az első évnél?

Az InSP jelzést te magad is ki tudod szedni, így:

09461663286.JPG

Viszont ha nem viszed el rendesen márkaszervizbe szervizeltetni, akkor oda a garancia...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hogyan tudtátok ilyen olcsón kihozni az első éves szervizt?

Azért kérdezem ,mert nekem is most kéne menni, de én felhívtam a Schilleréket és 30-35 ezret mondtak.

Azon gondolkodom ,hogy inkább elviszem egy maszekhoz.Gondolom azt az InSP jelzést ki tudja szedni Ő is.

Vagy ne legyek ilyen sóher és szórjam a zsetont ? :lol:

Ti mit csináltatok az első évnél?

Hát úgy, ahogy leírtam. Az olajat és a szűrőt vedd meg, ott ahol a legolcsóbban tudod (csak GM-et). Keress olyan szervízt ahol hajlandóak a hozott cuccot beletetnni az autóba. Gari miatt megfontolandó az egy éves szervíz, kétévesre már nem vittem márkaservicébe, annyi pénzem nincs kidobni.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök Mindenkit!

Tanácsot szeretnék kérni Tőletek, új autó esetében már a vásárláskor érdemes a szervízt megkeresni, és esetleg egy állandó szervíz munkatársat kiválasztani, vagy ráér, amikor az első kötelezőre viszem az autót? Egyáltalán beszéljek egy konkrét személlyel, akit megkérek, vagy bízzam a véletlenre?

Milyen védelmet ajánlotok az autóba (kiv. az elektromos riasztó)? (Bocs, bár ez nem szervíztéma)

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök Mindenkit!

Tanácsot szeretnék kérni Tőletek, új autó esetében már a vásárláskor érdemes a szervízt megkeresni, és esetleg egy állandó szervíz munkatársat kiválasztani, vagy ráér, amikor az első kötelezőre viszem az autót? Egyáltalán beszéljek egy konkrét személlyel, akit megkérek, vagy bízzam a véletlenre?

Milyen védelmet ajánlotok az autóba (kiv. az elektromos riasztó)? (Bocs, bár ez nem szervíztéma)

Szerintem úgyis egyszer fogod elvinni márkaszervízbe, méghozzá az egy éves szervízre. Szerintem azt az időt, amit erre szánsz inkább fordítsd arra, hogy olyan szakit keresel, akiben az itteniek megbíznak, ismernek, tanácsolnak és persze közel van Hozzád. :-)

Link to comment
Megosztás:

Hát úgy, ahogy leírtam. Az olajat és a szűrőt vedd meg, ott ahol a legolcsóbban tudod (csak GM-et). Keress olyan szervízt ahol hajlandóak a hozott cuccot beletetnni az autóba. Gari miatt megfontolandó az egy éves szervíz, kétévesre már nem vittem márkaservicébe, annyi pénzem nincs kidobni.

Nagyanyámék jártak ógy, hogy fél évvel a gari után a Suzuki Swiftven behalt az ECU. Bevontaták szervízbe, tanakodás, ki fizesse kia több 100e Ft-ot, mi legyen veleés mivel végig szervízelve volt, alkatrész hibára hivatkozva kicserélték. Szerintem nagyon korrekt lett volna.

Szóval Opeléknél nem tudom hogyan van, de Én még tuti elviszem 2 éves szervízre is, utánna nemhiszem.

Link to comment
Megosztás:

Ez egész egyszerűen egyénfüggő, minden azon múlik hogy kinek mennyire fontos a garancia illetve a költségek, azaz ki hol éri el azt a szintet amikor már a költségmegtakarítás fontosabb, mint hogy garanciálisan javítsák a hibákat. Én ismerek olyan embert aki azért veszi meg az új autót, mert ez már önmagában garancia neki arra hogy nem fog lerobbanni, viszont elég "spórolós" ahhoz, hogy soha ne vigye márkaszervizbe. Aztán ha mégis lerohad valahol, akkor meg szívja a fogát és átkozódva kifizeti a magas szervizköltséget.

Link to comment
Megosztás:

Előre bocsájtom, hogy tisztelet a kivételnek, de a személyes tapasztalatom az, hogy a márkaszervizek, pláne ha garos a javítás, elég trehány munkát csinálnak. Ez alatt értek elsősorban karosszéria munkákat, külön hangsúlyozva a fényezést, de bele tartozik a sumákság is az apró kis + alkatrészek költségeibe, amik "idő közben hozzájönnek". Anno debrecenben a Klasz-nál az A senatort bevittük kipufogó rendszer cserére, meg szelepszimering cserére. Nos úgy, hogy a teljes rendszert mi vittük, fizettünk 130 ezrest kb, és ez vagy 6 éve volt. A végösszegen szerepelt egy nagy kupac tömítés, olaj meg szűrőcsere, futómű beállítás, kutyacsontok cseréje, fékmunkahengerek cseréje hátul, ami így eszembe jut, régen volt. Nos ezek nagyobb részét nem is kértük, pláne, hogy előtte vagy 2-3 ezerrel volt olaj+szűrőcsere.

Ezután nem értem haza szoboszlóra (20Km), már kicsit több mint fél úton ahogy leléptem a gázról, rámköszönt az olajlámpa. fordúltam is fissza, + 1 hét, és kiszámlázták az újabb olaj+szűrőcserét, meg az olajszivattyút (lehet véletlen egybeesés, hogy addig semmi baja nem volt :lol: )

minderre rá egy hónapra Mindhét hátsó fék munkahenger beállt, és folyamatosan fékezte a hátsó tárcsákat.

Ekkor én magam álltam neki szétszedni, hát úgy volt új, ahogy az autó, a rozsdától szorultak meg (hozzáteszem előtte x évig ilyen gond nemvolt) és ekkor kiderült, hogy tényleg hozzányúltak, mert a fék kompletten fel volt újítva hátul előtte vagy 2 évvel, de a munkahengerek kb egy idősek voltak az autóval a szervíz után.

Szóval én kicsit bizalmatlan vagyok, úgy vagyok vele, amit lehet megcsinálok magam, az a biztos.

Félreértés ne essék, ez nem csak az opelre igaz, hanem az összes márkaszervízre.

Link to comment
Megosztás:

Előre bocsájtom, hogy tisztelet a kivételnek, de a személyes tapasztalatom az, hogy a márkaszervizek, pláne ha garos a javítás, elég trehány munkát csinálnak. Ez alatt értek elsősorban karosszéria munkákat, külön hangsúlyozva a fényezést, de bele tartozik a sumákság is az apró kis + alkatrészek költségeibe, amik "idő közben hozzájönnek". Anno debrecenben a Klasz-nál az A senatort bevittük kipufogó rendszer cserére, meg szelepszimering cserére. Nos úgy, hogy a teljes rendszert mi vittük, fizettünk 130 ezrest kb, és ez vagy 6 éve volt. A végösszegen szerepelt egy nagy kupac tömítés, olaj meg szűrőcsere, futómű beállítás, kutyacsontok cseréje, fékmunkahengerek cseréje hátul, ami így eszembe jut, régen volt. Nos ezek nagyobb részét nem is kértük, pláne, hogy előtte vagy 2-3 ezerrel volt olaj+szűrőcsere.

Ezután nem értem haza szoboszlóra (20Km), már kicsit több mint fél úton ahogy leléptem a gázról, rámköszönt az olajlámpa. fordúltam is fissza, + 1 hét, és kiszámlázták az újabb olaj+szűrőcserét, meg az olajszivattyút (lehet véletlen egybeesés, hogy addig semmi baja nem volt :lol: )

minderre rá egy hónapra Mindhét hátsó fék munkahenger beállt, és folyamatosan fékezte a hátsó tárcsákat.

Ekkor én magam álltam neki szétszedni, hát úgy volt új, ahogy az autó, a rozsdától szorultak meg (hozzáteszem előtte x évig ilyen gond nemvolt) és ekkor kiderült, hogy tényleg hozzányúltak, mert a fék kompletten fel volt újítva hátul előtte vagy 2 évvel, de a munkahengerek kb egy idősek voltak az autóval a szervíz után.

Szóval én kicsit bizalmatlan vagyok, úgy vagyok vele, amit lehet megcsinálok magam, az a biztos.

Félreértés ne essék, ez nem csak az opelre igaz, hanem az összes márkaszervízre.

Hát tudod, én biztossan nem fizetem volna ki, a munkafelvevőnél amik szerepeltek azt csinálják meg, semmi mást....

Link to comment
Megosztás:

Hát tudod, én biztossan nem fizetem volna ki, a munkafelvevőnél amik szerepeltek azt csinálják meg, semmi mást....

Ma már én is tudom, de akkor még fater intézte az ilyesmit, meg az övé volt a szekér, ő meg nem kinlódot. Beszéltünk ott mindenkivel, de csak mutogattak egymásra, meg azt mondták akkor miért vettük át, ők kiszedték volna amit nem kérünk, de a kocsi nagyon kellett, otthagyni meg nem akartuk még egy hétre, mert a végén mér a szine is más lett volna.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A kérdésem az volna ,hogy mikor érdemes políroztatni a kocsit ,tél előtt vagy utánna?Fekete a kocsi ,és el szeretném tüntetni rólla a gépi mosás nyomait.Mondták hogy ne vigyem autómosóba mert meg fog látszani ,dehát télen -8 fokban nincsen az embernek kedve kézzel kocsit mosni.Most viszem az 1 éves szervízre .Szerintetek ott csináltassam, vagy vigyem inkább máshová?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.