Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Ma megnéztem :lol: kb. fél osztással vagyok a max felett, ez ha jól számolom pont egy-két deci között van, de le fogok belőle szívni, már ha találok egy helyet, ahol van hozzá berendezés... Ma kérdeztem egy szervízben, de nem volt nekik :sowwy:

Ötlet nincs esetleg (benzinkút, ilyesmi)?

A min. és a max. osztás között kereken 1l van a gépkönyv szerint.

Én holnap cserélek olajat, 3l-t töltök bele (3.5l-t ír olajszűrő cserével, persze azt is cserélek, és majd meglátom hogyan áll a színt)...

Link to comment
Megosztás:

Nívó pálca helyén leveztetsz egy vékony benzincsövet, fecskendővel ki tudod szívni a felesleget..... :lol:

Roló! Azt elfelejtettem, hogy:

Milyen vékony az a vékony? Néztem egy helyen, ott csak 6-os belméretű volt (kívül 11), az szerintem sok. Vagy nem? :sowwy:

Link to comment
Megosztás:

Még egy kérdés...

Z14XEP motornál az olajleeresztő csavarnál gumigyürű, vagy tömítőalátét (pl. réz) van? Olajcserénként ki kell cserélni, vagy azért kibir pár ki-be tekerést?

A gyári torx csavaros.

Ha torx , akkor általában magába foglalja a gumigyűrűt, ez bőven kibír sok olajcserét

ha hatlapfejű (mondjuk elhagyták a gyárit és ilyet tettek helyette) akkor kell a rézkarika, de ez is kibír min 2 cserét.

A réz tömítőgyűrűt szokták adni a márkaspecifikus olajfilterrel együtt (általában....)

Link to comment
Megosztás:

A gyári torx csavaros.

Ha torx , akkor általában magába foglalja a gumigyűrűt, ez bőven kibír sok olajcserét

ha hatlapfejű (mondjuk elhagyták a gyárit és ilyet tettek helyette) akkor kell a rézkarika, de ez is kibír min 2 cserét.

A réz tömítőgyűrűt szokták adni a márkaspecifikus olajfilterrel együtt (általában....)

Vagy öngyufával kimelegíted és akkor még 2x is jó! :sowwy:

Link to comment
Megosztás:

Roló! Azt elfelejtettem, hogy:

Milyen vékony az a vékony? Néztem egy helyen, ott csak 6-os belméretű volt (kívül 11), az szerintem sok. Vagy nem? :sowwy:

Lényeg, hogy beleférjen a nívópálca "csövébe" így le tudod tolni óvatosan az olajszintig, ahová a pálca is leér.

Hagyjál rá bőven, nehogy bele csússzon mert rövid, a fecskendővel pedig (min. 20ml -es, ami már nagynak mondható) ki tudod szívni.

Én is jártam már így, simán megoldható.

Nem fontos benzincső, lehet bármilyen pvc -alapu cső is (pl. ablakmosó cső), az eleve vékonyabb cső.

Link to comment
Megosztás:

A gyári torx csavaros.

Ha torx , akkor általában magába foglalja a gumigyűrűt, ez bőven kibír sok olajcserét

ha hatlapfejű (mondjuk elhagyták a gyárit és ilyet tettek helyette) akkor kell a rézkarika, de ez is kibír min 2 cserét.

A réz tömítőgyűrűt szokták adni a márkaspecifikus olajfilterrel együtt (általában....)

45-ös torx

Elhoztam a szűrőt, és kértem gumigyűrűt, de mivel ami benne volt nem cseréltem ki, mert jó volt.

A srác azt mondta, hogy a csavart cserélni szokták, mert aluminium a karter :sowwy: (na jó, de akkoris annak miköze hozzá, miért kell cserélni, nemértem :lol: :lol: :lol: :P ) amugy acsavar gumigyűrüstől 1400Ft.

A 3900km-es olaj nagyon fekete volt, csereérett volt de nagyon (6e km-es motorkerékpárban lévő castrol olaj nem szokott olyan fekete lenni, pedig az kicsit többet forog 5-6e körül jár alapban)....

Link to comment
Megosztás:

Ma megnéztem :lol: kb. fél osztással vagyok a max felett, ez ha jól számolom pont egy-két deci között van, de le fogok belőle szívni, már ha találok egy helyet, ahol van hozzá berendezés... Ma kérdeztem egy szervízben, de nem volt nekik :sowwy:

Ötlet nincs esetleg (benzinkút, ilyesmi)?

Mennyit töltötél bele csere után?

Nekem kereken 3l ment bele.....(igaz annyi is jött ki)

Link to comment
Megosztás:

Öö... tuti? Nem akarom megkérdőjelezni a hozzáértésedet, de az "Így csináld..." könyv meg ezt írja:

karbantartas_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Mostakkor hogyisvanez?

hát sok sikert a próbálkozáshoz :sowwy:

szóval 60.000 km / 4 év a csereperiódus minden benzines motornál 2003 ig.

2003 után felvitték 90.000 / 6 évre. bár ezt nem szoktam érteni, mert ugyanazt a szijat ugyanabba a motorba szerelik.

Link to comment
Megosztás:

A caliban hány ezrenként cserélted? :sowwy:

Egyszer cseréltem vétel után, és nem mentem vele annyit hogy újra sor kerüljön a cserére, de annak könyv szerint is 60e volt a csereperiódusa, amit készséggel el is hittem...

@Uhuhu:

azért parázok, mert nekem megvan az eredeti szervizkönyv a Coupéhoz, és abban nem szerepel vezérműszíj csere, pedig most már 97e km van benne óra szerint. Akkor a digók a márkaszervizben nem tudták hogy ezt 60e-nél cserélni kéne? :lol: (Az eredeti gazdája 6 év alatt csak olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő cserét csinált rajta, semmi mást.)

Link to comment
Megosztás:

Egyszer cseréltem vétel után, és nem mentem vele annyit hogy újra sor kerüljön a cserére, de annak könyv szerint is 60e volt a csereperiódusa, amit készséggel el is hittem...

@Uhuhu:

azért parázok, mert nekem megvan az eredeti szervizkönyv a Coupéhoz, és abban nem szerepel vezérműszíj csere, pedig most már 97e km van benne óra szerint. Akkor a digók a márkaszervizben nem tudták hogy ezt 60e-nél cserélni kéne? :lol: (Az eredeti gazdája 6 év alatt csak olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő cserét csinált rajta, semmi mást.)

akkor itt az idő ezt megtenni :sowwy:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.