Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Szia Bence637.

Köszönöm válaszod!

Akkor már teljesen nem értem az autóm, mert az előtét ellenállásomban látszik egy szakadás, tehát nem jó valami bene. Mégis 90 foknál (90-92fok) kapcsolt egy fokozat. Akkor nekem az 1-es fokozat kapcsolt? Viszont 93 fok fölé soha nem ment a hőmérséklet.

Köszönöm válaszod még egyszer.

Tamás

Link to comment
Megosztás:

5 órája, tomles írta:

Szia Bence637.

Köszönöm válaszod!

Akkor már teljesen nem értem az autóm, mert az előtét ellenállásomban látszik egy szakadás, tehát nem jó valami bene. Mégis 90 foknál (90-92fok) kapcsolt egy fokozat. Akkor nekem az 1-es fokozat kapcsolt? Viszont 93 fok fölé soha nem ment a hőmérséklet.

Köszönöm válaszod még egyszer.

Tamás

Azt tisztázni kell, hogy a mutató szerinti, vagy műszerrel mért értékekről beszélünk? Mert ha a mutató 90-92 fokot jelez, valójában már 100 fokos a víz, és ott indul az 1-es fokozat. A fokozatok nagyon közel vannak egymáshoz, és klíma esetén fokozattól függetlenül klíma gáz nyomás értékre is indul, ami jelentősen befolyásolja a víz hőmérsékletet. És ez az 1 ventis rendszer. Nem derül ki az sem, hogy ti melyik rendszerre gondoltok. A hűtés vezérlős máshogyan működik, de a bekapcsolási hőmérséklet azonos. Op-com-al tesztelhető mindegyik fokozat. És monitorozható a működés.

Módosítva : Stofl
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...
On 2021. 02. 16. at 20:50, Stofl írta:

Azt tisztázni kell, hogy a mutató szerinti, vagy műszerrel mért értékekről beszélünk? Mert ha a mutató 90-92 fokot jelez, valójában már 100 fokos a víz, és ott indul az 1-es fokozat. A fokozatok nagyon közel vannak egymáshoz, és klíma esetén fokozattól függetlenül klíma gáz nyomás értékre is indul, ami jelentősen befolyásolja a víz hőmérsékletet. És ez az 1 ventis rendszer. Nem derül ki az sem, hogy ti melyik rendszerre gondoltok. A hűtés vezérlős máshogyan működik, de a bekapcsolási hőmérséklet azonos. Op-com-al tesztelhető mindegyik fokozat. És monitorozható a működés.

Hello. 

Köszönöm válaszod. A hőmérséklet a mutató szerinti hőmérséklet és egy ventillátoros a hűtő rendszerem. Közben tudtam venni ventillátort előtétellenállással és már működik. Köszönöm. 

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. 

Gyújtáskapcsoló cserében kérnék segítséget. A kulcs utáni elektromos betétet akarom kicserélni, de sehogy nem jön szét. (feszítettem, rángattam......) Van valakinek ebben tapasztalata? ( https://www.google.com/search?q=opel+astra+g+gyújtáskapcsoló+elektromos+betét+kiszerelése&oq=&aqs=chrome.3.69i176j69i59l4.-1j0j7&client=ms-android-huawei-rev1&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=rZSgIeRoZlCOjM

Köszönöm. 

Tamás

Link to comment
Megosztás:

2 órája, tomles írta:

Sziasztok. 

Gyújtáskapcsoló cserében kérnék segítséget. A kulcs utáni elektromos betétet akarom kicserélni, de sehogy nem jön szét. (feszítettem, rángattam......) Van valakinek ebben tapasztalata? ( https://www.google.com/search?q=opel+astra+g+gyújtáskapcsoló+elektromos+betét+kiszerelése&oq=&aqs=chrome.3.69i176j69i59l4.-1j0j7&client=ms-android-huawei-rev1&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=rZSgIeRoZlCOjM

Köszönöm. 

Tamás

 

Link to comment
Megosztás:

  • 5 weeks later...

Aktuális lesz az elsőfék tárcsa+betét csere. Én viszem az alkatrészeket a szerelőhöz, és Zimmermann márkát gondoltam ki. Fékfolyadékból fél liter a feltöltési mennyiség, de nem tudom a gyakorlatban az elegendő szokott-e lenni. Vegyek inkább 1 litert? Bármi más szükséges/javasolt a tárcsán+betéten felül (pl javító szett/alkatrész)? Köszi

Módosítva : gedikart
Link to comment
Megosztás:

20 perce, gedikart írta:

Aktuális lesz az elsőfék tárcsa+betét csere. Én viszem az alkatrészeket a szerelőhöz, és Zimmermann márkát gondoltam ki. Fékfolyadékból fél liter a feltöltési mennyiség, de nem tudom a gyakorlatban az elegendő szokott-e lenni. Vegyek inkább 1 litert? Bármi más szükséges/javasolt a tárcsán+betéten felül (pl javító szett/alkatrész)? Köszi

Szerintem vegyél 1 litert kicsit ki szokták folyatni a munkahengereknél amikor megjelenik az új folyadék. Meg ugye amig levegős addig nyomatják, nem biztos hogy csak annyi megy bele amennyi a feltöltési mennyiség. Vagy ha ismered a szerelőt kérdezzél rá hogy mit mond. 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

On 2021. 04. 09. at 18:58, gedikart írta:

Aktuális lesz az elsőfék tárcsa+betét csere. Én viszem az alkatrészeket a szerelőhöz, és Zimmermann márkát gondoltam ki. Fékfolyadékból fél liter a feltöltési mennyiség, de nem tudom a gyakorlatban az elegendő szokott-e lenni. Vegyek inkább 1 litert? Bármi más szükséges/javasolt a tárcsán+betéten felül (pl javító szett/alkatrész)? Köszi

Én otthon első fékcsövek cseréjekor 7 decit fogyasztottam, a maradék három meg elment egy hátsó fékcsőre, szóval ha mind a négy helyen cseréltetnéd amíg tiszta nem lesz, akkor lehet, hogy még több is kell, mint 1 liter. De egyébként ha csak betétet és tárcsát cserél a szerelő, akkor nem kell a fékfolyadékot is feltétlenül. Az első nyergeken a csúszkák, azok gumibetétjei, a munkahenger tömítései vannak amik elfáradhatnak, de minimum a csúszkákat kell majd megtisztítania és átzsíroznia mindenképpen.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Jobb oldali tükrülapot már alig fogta a gyári ragasztó. Kézzel le lehetett venni, viszont történt egy kis malőr. A ragasztott oldalán megsérült tisztításkor a tükörlap, és mivel kétoldalas tükör, ezért a külső oldala is ugyanúgy sérült hatást kelti (átüt a tükörlapon a karc). Szóval cserélnem kell a tükörlapot (gyárilag fűthető változat).

Kérdés, fűthető vagy nem fűthető változatot vegyek? Megához a tükörlaphoz van ragasztóm, viszont nem tudom, hogy mennyire törhetnek el a műnyag alkatrészek, ha "komplett" lapot veszek, mint pl az alábbi képen (nem fűthetőt mutatja).  Vagy vegyek egyet és szedjem le róla a műanyag keretet/házat?

P0682971.JPG

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Sziasztok a problémám elég összetett!! Z16xe 1.6 101LE astra g 138e km! Motorhűtés vezérlő gondja volt nem pörgött a hűtő ventilátor és a műszerfalon világított a hiba lámpa is! Ki lett cserélve de azóta is klíma használat mellett néha kidobja a hiba jelzést! Motor leállítása újra indulás és akkor eltűnik a hiba és hűt a ventilátor is!! Most lesz olaj cserés és arra gondoltam, hogy hőgombát is cseréltetek rajta!!! Vélemények?? Előre is köszönöm

Link to comment
Megosztás:

8 órája, Gabesz1983 írta:

Sziasztok a problémám elég összetett!! Z16xe 1.6 101LE astra g 138e km! Motorhűtés vezérlő gondja volt nem pörgött a hűtő ventilátor és a műszerfalon világított a hiba lámpa is! Ki lett cserélve de azóta is klíma használat mellett néha kidobja a hiba jelzést! Motor leállítása újra indulás és akkor eltűnik a hiba és hűt a ventilátor is!! Most lesz olaj cserés és arra gondoltam, hogy hőgombát is cseréltetek rajta!!! Vélemények?? Előre is köszönöm

Szia, nekem ugyan ilyen hibalámpát okozott a megszorult klíma hűtő venti. Elindult a vízhűtő venti helyette és volt rendesen klíma. Eltelt pár nap mire rájöttem mi a gond, de azóta pörög is ,meg hibalámpa sincs. 

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok!
segítségeteket szeretném kérni a következő dologban:
Astra  kombi 2.0 DTI Y20DTH motoros az autóm. Nemrég jelentkezett a hiba, azóta egyre gyakoribbá vált, mára folyamatos a következő jelenség: meleg motornál a service lámpa kigyullad, amikor a motor alapjáraton jár (mondjuk piros lámpánál). Ha elindulok, és a fordulat 1200 fölé megy, néhány másodperc után a lámpa elalszik és megy az autó rendesen (mert ha a lámpa világít, a turbót az ECU letiltja).

Ha nagyon kell az erő indulásnál (mondjuk mert a városban kóválygok), be szoktam kapcsolni a klímát. Ez leterheli kicsit a motort, emeli az alapjáratot annyira, hogy nem nagyon szokott a lámpa felgyulladni.
Tehát a kérdésem a következő lenne: Véletlenül nem tudjátok, mi lehet a gond?

 

Köszönöm a válaszokat!

Zoli

Link to comment
Megosztás:

19 órája, Vergilius76 írta:

Sziasztok!
segítségeteket szeretném kérni a következő dologban:
Astra  kombi 2.0 DTI Y20DTH motoros az autóm. Nemrég jelentkezett a hiba, azóta egyre gyakoribbá vált, mára folyamatos a következő jelenség: meleg motornál a service lámpa kigyullad, amikor a motor alapjáraton jár (mondjuk piros lámpánál). Ha elindulok, és a fordulat 1200 fölé megy, néhány másodperc után a lámpa elalszik és megy az autó rendesen (mert ha a lámpa világít, a turbót az ECU letiltja).

Ha nagyon kell az erő indulásnál (mondjuk mert a városban kóválygok), be szoktam kapcsolni a klímát. Ez leterheli kicsit a motort, emeli az alapjáratot annyira, hogy nem nagyon szokott a lámpa felgyulladni.
Tehát a kérdésem a következő lenne: Véletlenül nem tudjátok, mi lehet a gond?

 

Köszönöm a válaszokat!

Zoli

Tárolt hibakód nincs esetleg? Próbáltad kivillogtatni?

Módosítva : freddy_
Link to comment
Megosztás:

1 óra, freddy_ írta:

Tárolt hibakód nincs esetleg? Próbáltad kivillogtatni?

Most próbáltam, de semmi. Alapból a villogtatás sem megy. Nem tudom, bowdenes-e vagy elektromos a gázpedál, így mindkét verziót próbáltam. Nem villogott egyikben sem. Ami azt illeti, az egyik jelölt pinben érintkező sincs. Valamint tárolt hibakód sincsen.

Módosítva : Vergilius76
Link to comment
Megosztás:

12 perce, Vergilius76 írta:

Villogtatni még nem próbáltam, de tárolt hibakód nincsen.

A kisautó a kulcsokkal világít? Tárolt hibakód akkor van, ha a gyújtás ráadása után az említett ikon nem alszik ki. Ha nincs tárolt hibakód, az nagyon furcsa. Ebben az esetben, élőadatokat kellene nézni, hogy több derüljön ki. Ahhoz kell egy Op-Com vagy Tech2.

Link to comment
Megosztás:

Igen, a kisautó világít. Ahhoz, hogy felgyulladjon az ikon, meg kell melegednie a motornak. De ha nem alapjáraton zötyög, akkor nem gyullad ki, illetve ha elindulok, elalszik.
Egy sima OBD-2 -esem van, az nem jelez semmit az élő adatokban sem. Illetve nem igaz: a test result  az EGR rendszernél: incomplet.

Módosítva : Vergilius76
Link to comment
Megosztás:

3 órája, Vergilius76 írta:

Igen, a kisautó világít. Ahhoz, hogy felgyulladjon az ikon, meg kell melegednie a motornak. De ha nem alapjáraton zötyög, akkor nem gyullad ki, illetve ha elindulok, elalszik.
Egy sima OBD-2 -esem van, az nem jelez semmit az élő adatokban sem. Illetve nem igaz: a test result  az EGR rendszernél: incomplet.

Az OBD-2 nem tudom az miben más, esetleg kevesebbet lát-e, mint mondjuk egy Op-Com. A teljes palettányi élőadatot megjeleníteni képes kütyüvel kellene összehasonlítani az állapotokat, amikor nincs hiba és amikor van. Az említett dolgot nem tudom kommentálni, évek alatt csak néhányszor néztem élőadatot, de konkrétan ilyesmire nem emlékszem. Ha úgy látod, hogy nem normális, azon a nyomon is érdemes lehet elindulni. Nekem az a furcsa, hogy a hiba mértéke nem kicsi, ha az ECU lekorlátozza a motor teljesítményét, mégsincs hibakód és nagyítóval kell keresni a hiba okát.

Link to comment
Megosztás:

17 órája, freddy_ írta:

Az OBD-2 nem tudom az miben más, esetleg kevesebbet lát-e, mint mondjuk egy Op-Com. A teljes palettányi élőadatot megjeleníteni képes kütyüvel kellene összehasonlítani az állapotokat, amikor nincs hiba és amikor van. Az említett dolgot nem tudom kommentálni, évek alatt csak néhányszor néztem élőadatot, de konkrétan ilyesmire nem emlékszem. Ha úgy látod, hogy nem normális, azon a nyomon is érdemes lehet elindulni. Nekem az a furcsa, hogy a hiba mértéke nem kicsi, ha az ECU lekorlátozza a motor teljesítményét, mégsincs hibakód és nagyítóval kell keresni a hiba okát.

Hát igen! Rágódom már egy ideje, de alighanem szervíz lesz a vége. Köszi a tippeket! :)

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.