shootme2 Elküldve Szeptember20, 2020 Elküldve Szeptember20, 2020 1 hour ago, Vardar said: A termosztáttal megszívtam már, úgyhogy válogatok a márkák között. Azt néztem most, hogy egyedül a Delphi arany színű, a többi ezüstös. Ez nem tudom, hogy mit jelent. Nekem 2003-as Z14XE-ben Delphi volt eredetileg és Vernet ment a helyére még 2018 decemberben. 1
Vardar Elküldve Szeptember21, 2020 Elküldve Szeptember21, 2020 21 órája, shootme2 írta: Nekem 2003-as Z14XE-ben Delphi volt eredetileg és Vernet ment a helyére még 2018 decemberben. A Vernet termosztáttal meg vagyok elégedve, de inkább nem kockáztatok, akkor egy Delphit rendelek.
Vardar Elküldve Szeptember21, 2020 Elküldve Szeptember21, 2020 On 2020. 09. 20. at 18:30, zotya975 írta: Szerintem ez csak egy bevonat. Én mindíg Wahler termosztátot vettem, az is ezüst. Másra lehet alapozni? :/ Nincsenek paraméterek, összehasonlítható értékek. Meg hogy más terméknél adott márka, hogy teljesített.
zotya975 Elküldve Szeptember21, 2020 Elküldve Szeptember21, 2020 Just now, Vardar írta: Másra lehet alapozni? :/ Nincsenek paraméterek, összehasonlítható értékek. Meg hogy más terméknél adott márka, hogy teljesített. Elvileg vannak különböző hőfokon nyitó termosztátok, a márka-minőség meg általában akinek ami bejön arra esküszik.
Vardar Elküldve Szeptember29, 2020 Elküldve Szeptember29, 2020 Na hát ez a Delphi nem jött be, reggelente felbőgeti a motort eléggé, ilyen hőmérsékleten nem kellene még neki. Vagy visszateszem a Meylét, vagy veszek egy gyári GM-et :/
Stofl Elküldve Szeptember29, 2020 Elküldve Szeptember29, 2020 4 órája, Vardar írta: Na hát ez a Delphi nem jött be, reggelente felbőgeti a motort eléggé, ilyen hőmérsékleten nem kellene még neki. Vagy visszateszem a Meylét, vagy veszek egy gyári GM-et :/ Termosztát? Az biztos nem befolyásolja a fordulatszámot!
Vardar Elküldve Szeptember29, 2020 Elküldve Szeptember29, 2020 6 órája, Stofl írta: Termosztát? Az biztos nem befolyásolja a fordulatszámot! Neeem, vízhőfok jeladó. 2 éve tettem bele egy Meylét, de néha felbőgeti a motort indokolatlanul. Kérdeztem itt egyet, aztán betettem egy Delphit, de ez meg gyakran csinálja ezt a felpörgetést.
zotya975 Elküldve Szeptember30, 2020 Elküldve Szeptember30, 2020 18 órája, Vardar írta: Neeem, vízhőfok jeladó. 2 éve tettem bele egy Meylét, de néha felbőgeti a motort indokolatlanul. Kérdeztem itt egyet, aztán betettem egy Delphit, de ez meg gyakran csinálja ezt a felpörgetést. Biztos hogy a vízhőfok jeladó csinálja? Az ugye adott hőfokon adott ellenállású, ezt figyeli a motorvezérlő, és nem gondolnám hogy ez olyan hirtelen változásra képes hogy emiatt felpörgeti a motort, esetleg valahol kontakthiba van és azért változik hirtelen az érték. 2
Vardar Elküldve Október1, 2020 Elküldve Október1, 2020 (edited) On 2020. 09. 30. at 13:53, zotya975 írta: Biztos hogy a vízhőfok jeladó csinálja? Az ugye adott hőfokon adott ellenállású, ezt figyeli a motorvezérlő, és nem gondolnám hogy ez olyan hirtelen változásra képes hogy emiatt felpörgeti a motort, esetleg valahol kontakthiba van és azért változik hirtelen az érték. A kontakthiba nem hangzik rosszul. Magyarázna egy-két dolgot. Egyben tudom cserélni a jeladóba menő kábelköteget vagy hol, hogy kellene ezt javítani? Módosítva Október1, 2020 : Vardar
zotya975 Elküldve Október1, 2020 Elküldve Október1, 2020 4 órája, Vardar írta: A kontakthiba nem hangzik rosszul. Magyarázná, egy-két dolgot. Egyben tudom cserélni a jeladóba menő kábelköteget vagy hol, hogy kellene ezt javítani? Hát szerintem csak két helyen férsz hozzá, ahol rá van dugva a jeladónál és a motorvezérlőnél. Ha nem közvetlenül ez a kábelkorbács megy hozzá, akkor meg a toldásnál-összekötő csatinál. Meg kell próbálni hogy kábel mozgatással elő lehet-e idézni a fordulatszám ingadozást. 1
Vardar Elküldve Október3, 2020 Elküldve Október3, 2020 On 2020. 10. 01. at 13:41, zotya975 írta: Hát szerintem csak két helyen férsz hozzá, ahol rá van dugva a jeladónál és a motorvezérlőnél. Ha nem közvetlenül ez a kábelkorbács megy hozzá, akkor meg a toldásnál-összekötő csatinál. Meg kell próbálni hogy kábel mozgatással elő lehet-e idézni a fordulatszám ingadozást. Na de ha kontakthiba, akkor nem csak indulásnál jelentkezne, hanem menet közben a rázkódástól és akkor ha más hiba nem is lenne, hibakódot kapnék, nem?
zotya975 Elküldve Október3, 2020 Elküldve Október3, 2020 2 órája, Vardar írta: Na de ha kontakthiba, akkor nem csak indulásnál jelentkezne, hanem menet közben a rázkódástól és akkor ha más hiba nem is lenne, hibakódot kapnék, nem? Elvileg de, az állandóan rosszalkodna. Ha bent marad az érték a mérési tartományban akkor nincs hibakód hiszen a motorvezérlő nem tudja hogy pölö valóban hideg a motor vagy csak az érzékelőtől kap fals infót. De mivel viszonylag egyszerű kiszűrni, érdemes megnézni.
jozsohaver Elküldve November23, 2020 Elküldve November23, 2020 Sziasztok! Van egy opel g astra 2005-ös z14xep motorszámú autóm. Egyszerűen eltűnik a fagyálló folyadék. Hova tűnhet ? Semmi nyomát nem látom. A maradék fagyálló szép tiszta, az olaj szép tiszta. Nem füstöl. Fűtés van. Nem forr fel a maradék kevés hűtővíz. Minden normálisnak tűnik. Egyszerűen nyoma veszik és nem tudom hova. Víztócsa nincs, tettem a kocsi alá kartonpapírt. És napok alatt eltűnik a hűtővíz. Ha valaki tud okosat , azt megköszönném! :)
zotya975 Elküldve November23, 2020 Elküldve November23, 2020 41 perce, jozsohaver írta: Sziasztok! Van egy opel g astra 2005-ös z14xep motorszámú autóm. Egyszerűen eltűnik a fagyálló folyadék. Hova tűnhet ? Semmi nyomát nem látom. A maradék fagyálló szép tiszta, az olaj szép tiszta. Nem füstöl. Fűtés van. Nem forr fel a maradék kevés hűtővíz. Minden normálisnak tűnik. Egyszerűen nyoma veszik és nem tudom hova. Víztócsa nincs, tettem a kocsi alá kartonpapírt. És napok alatt eltűnik a hűtővíz. Ha valaki tud okosat , azt megköszönném! Ha forró felületre jut a folyadék akkor van hogy nyom nélkül elpárolog. Mivel melegen a nyomása nagyobb lehet hogy amig hideg a motor nem is nyomja ki, így nem lesz tócsa a kocsi alatt. Csőbilincseket, fagydugókat érdemes átnézni.
kingblue Elküldve November23, 2020 Elküldve November23, 2020 41 perce, jozsohaver írta: Sziasztok! Van egy opel g astra 2005-ös z14xep motorszámú autóm. Egyszerűen eltűnik a fagyálló folyadék. Hova tűnhet ? Semmi nyomát nem látom. A maradék fagyálló szép tiszta, az olaj szép tiszta. Nem füstöl. Fűtés van. Nem forr fel a maradék kevés hűtővíz. Minden normálisnak tűnik. Egyszerűen nyoma veszik és nem tudom hova. Víztócsa nincs, tettem a kocsi alá kartonpapírt. És napok alatt eltűnik a hűtővíz. Ha valaki tud okosat , azt megköszönném! Hali.Nem ereget esetleg a kipuf édeskés szagú gőzt?Valahol mégiscsak elfolyik.Nézzél be a lábtérbe is nem-e a fűtőradiátorod lyukas.
jozsohaver Elküldve November23, 2020 Elküldve November23, 2020 Köszönöm mindenkinek! Nem nincs édeskés szagú gőz, megszagolgattam :D A lábtérben, a pedálok környékén nézelődjek ? Elnézést , ha láma kérdés.. Nem értek hozzá, viszont szerelővel már beszéltem, de csak dec.16-án tud fogadni, mert tele van melóval. Máshova meg nem megyek.
kingblue Elküldve November23, 2020 Elküldve November23, 2020 (edited) 37 perce, jozsohaver írta: Köszönöm mindenkinek! Nem nincs édeskés szagú gőz, megszagolgattam :D A lábtérben, a pedálok környékén nézelődjek ? Elnézést , ha láma kérdés.. Nem értek hozzá, viszont szerelővel már beszéltem, de csak dec.16-án tud fogadni, mert tele van melóval. Máshova meg nem megyek. Igen a lábtérben a müszerfal alatt.Ott van a fűtőradiátor. Esetleg indítsd be és alapjáraton járatva figyeld a motorteret hátha látol valahol csöpögést .Csöveknél csatlakozóknál.Ennél a motortipusnál könnyen bejuthat a víz az olajtérbe de akkor emelkedne a nívón az olajszint és barnás emulziós jellegű trutyis volna a nívó pálca.Még annyit megtehetsz hogy nem járó motornál kicsavarod az olajbetöltő sapkát megnézheted mennyire tiszta nem-e emulziós habos trutyi van rajta.Nekem is ilyen motortipusú az autóm de én még nem tapasztaltam ilyet. Módosítva November23, 2020 : kingblue
jozsohaver Elküldve November23, 2020 Elküldve November23, 2020 Köszönöm szépen a segítségedet ,mindenképp megfogom nézni! A víz nem trutyis, az olaj teljesen normálisnak tűnik és nem emelkedik a szintje. Megnézem mindenképp a lábtérnél, hogy mi a helyzet, hátha... Járó motorral is próbáltam megfigyelni , de semmi. Egyszerűen érthetetlen. Viszont a ezt a fűtőradiátorost még nem néztem! Köszönöm! 1
gardiancsaba Elküldve November30, 2020 Elküldve November30, 2020 Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy tudnátok-e küldeni nekem egy olyan táblázatot/leírást amiben megtalálom, hogy az Opel Astra g 1,6 Z16XEP motorkódú autómhoz, csavarokat milyen Nm nyomatékkal lehet meghúzni? Most ami a legfontosabb lenne az a termosztát csavarjainak a meghúzási (Nm) nyomatéka /4db csavaros/. Ki szeretném cserélni, de előtte jó lenne tudni a pontos Nm-t. A válaszokat/segítségeket előre is köszönöm. Várom a mielőbbi válaszleveleket. Üdv mindenkinek: Csaba
tgabika76 Elküldve December1, 2020 Elküldve December1, 2020 Ilyen táblázatról nem tudok, de a Haynes-féle szerelési könyvekben ott szokott lenni az összes csavar meghúzási nyomatéka.
zotya975 Elküldve December2, 2020 Elküldve December2, 2020 15 órája, tgabika76 írta: Ilyen táblázatról nem tudok, de a Haynes-féle szerelési könyvekben ott szokott lenni az összes csavar meghúzási nyomatéka. Néztem, de pont ezt a 4 csavaros verziót nem láttam. X12XE: 3 csavar 8Nm, X16SZR: 2 csavar 10Nm, X16XEL : 2 csavar 8Nm, X18XE1: 2 csavar 20Nm, X20XEV nincs kép nem tudom hány csavar, de 15Nm, X17DTL: 3 csavar 8Nm, X20DTL: 3 csavar és 8Nm. Z16XEP-t 4 csavaros felfogatással pont nem látok. Gyanítom hogy itt is 8Nm mert annál kisebb meghúzási nyomatékkal nem nagyon találkoztam még, de nem tudom biztosan.
gardiancsaba Elküldve December11, 2020 Elküldve December11, 2020 On 2020. 12. 01. at 20:47, tgabika76 írta: Ilyen táblázatról nem tudok, de a Haynes-féle szerelési könyvekben ott szokott lenni az összes csavar meghúzási nyomatéka. Köszönöm szépen. Esetleg a vízhőfok jeladót, mennyire kell meghúzni? Előre is köszönöm a válaszlevelet. Üdv.: Csaba
tgabika76 Elküldve December11, 2020 Elküldve December11, 2020 3 órája, gardiancsaba írta: Köszönöm szépen. Esetleg a vízhőfok jeladót, mennyire kell meghúzni? Előre is köszönöm a válaszlevelet. Üdv.: Csaba 14Nm
tomles Elküldve Február16, 2021 Elküldve Február16, 2021 Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni: Opel Astra G 1,4 autóm van. Klímatöltésnél mondták, hogy a hűtőventilátorom előtét ellenállása nem jó, mert csak a 2-es fokozat kapcsol be. (kiegészítő infó volt) Eddig úgy működött az autóm, hogy a vízhőfok közlekedés közben 80-83fokra felmelegedett, dugóban való araszoláskor 90fokra melegedett, (max92fok) bekapcsolt a ventilátor, lehűtötte kb 88fokra, és kikapcsolt. (a 2es fokozat, mert nem jó az előtét ellenállásom) Itt olvasgattam, hogy az 1es fokozat kb95fok körül kapcsol, a 2es fokozat kb105fok körül. Mikor kell az 1es fokozatnak és a 2es fokozatnak kapcsolnia? Ebben kérném a segítségetek, és/vagy tapasztalatot, hogy kinek mikor kapcsol a ventilátor. Köszönöm. Tamás
Bence637 Elküldve Február16, 2021 Elküldve Február16, 2021 Hali nekem is g astra van nekem 92foknal kapcsol az 1es és olyan 97-98fok körül a kettes.
Recommended Posts