Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

1 hour ago, Vardar said:

A termosztáttal megszívtam már, úgyhogy válogatok a márkák között. Azt néztem most, hogy egyedül a Delphi arany színű, a többi ezüstös. Ez nem tudom, hogy mit jelent.

Nekem 2003-as Z14XE-ben Delphi volt eredetileg és Vernet ment a helyére még 2018 decemberben.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

6 órája, Stofl írta:

Termosztát? Az biztos nem befolyásolja a fordulatszámot!

Neeem, vízhőfok jeladó. 2 éve tettem bele egy Meylét, de néha felbőgeti a motort indokolatlanul. Kérdeztem itt egyet, aztán betettem egy Delphit, de ez meg gyakran csinálja ezt a felpörgetést.

Link to comment
Megosztás:

18 órája, Vardar írta:

Neeem, vízhőfok jeladó. 2 éve tettem bele egy Meylét, de néha felbőgeti a motort indokolatlanul. Kérdeztem itt egyet, aztán betettem egy Delphit, de ez meg gyakran csinálja ezt a felpörgetést.

Biztos hogy a vízhőfok jeladó csinálja? Az ugye adott hőfokon adott ellenállású, ezt figyeli a motorvezérlő, és nem gondolnám hogy ez olyan hirtelen változásra képes hogy emiatt felpörgeti a motort, esetleg valahol kontakthiba van és azért változik hirtelen az érték. 

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

On 2020. 09. 30. at 13:53, zotya975 írta:

Biztos hogy a vízhőfok jeladó csinálja? Az ugye adott hőfokon adott ellenállású, ezt figyeli a motorvezérlő, és nem gondolnám hogy ez olyan hirtelen változásra képes hogy emiatt felpörgeti a motort, esetleg valahol kontakthiba van és azért változik hirtelen az érték. 

A kontakthiba nem hangzik rosszul. Magyarázna egy-két dolgot. Egyben tudom cserélni a jeladóba menő kábelköteget vagy hol, hogy kellene ezt javítani?

Módosítva : Vardar
Link to comment
Megosztás:

4 órája, Vardar írta:

A kontakthiba nem hangzik rosszul. Magyarázná, egy-két dolgot. Egyben tudom cserélni a jeladóba menő kábelköteget vagy hol, hogy kellene ezt javítani?

Hát szerintem csak két helyen férsz hozzá, ahol rá van dugva a jeladónál és a motorvezérlőnél. Ha nem közvetlenül ez a kábelkorbács megy hozzá, akkor meg a  toldásnál-összekötő csatinál.  Meg kell próbálni hogy kábel mozgatással elő lehet-e idézni a  fordulatszám ingadozást. 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

On 2020. 10. 01. at 13:41, zotya975 írta:

Hát szerintem csak két helyen férsz hozzá, ahol rá van dugva a jeladónál és a motorvezérlőnél. Ha nem közvetlenül ez a kábelkorbács megy hozzá, akkor meg a  toldásnál-összekötő csatinál.  Meg kell próbálni hogy kábel mozgatással elő lehet-e idézni a  fordulatszám ingadozást. 

Na de ha kontakthiba, akkor nem csak indulásnál jelentkezne, hanem menet közben a rázkódástól és akkor ha más hiba nem is lenne, hibakódot kapnék, nem?

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Vardar írta:

Na de ha kontakthiba, akkor nem csak indulásnál jelentkezne, hanem menet közben a rázkódástól és akkor ha más hiba nem is lenne, hibakódot kapnék, nem?

Elvileg de, az állandóan rosszalkodna. Ha bent marad az érték a mérési tartományban akkor nincs hibakód hiszen a motorvezérlő nem tudja hogy pölö valóban hideg a motor vagy csak az érzékelőtől kap fals infót. De mivel viszonylag egyszerű kiszűrni, érdemes megnézni. 

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok! Van egy opel g astra 2005-ös z14xep motorszámú autóm. Egyszerűen eltűnik a fagyálló folyadék. Hova tűnhet ? Semmi nyomát nem látom. A maradék fagyálló szép tiszta, az olaj szép tiszta. Nem füstöl. Fűtés van. Nem forr fel a maradék kevés hűtővíz. Minden normálisnak tűnik. Egyszerűen nyoma veszik és nem tudom hova. Víztócsa nincs, tettem a kocsi alá kartonpapírt. És napok alatt eltűnik a hűtővíz.

 

Ha valaki tud okosat , azt megköszönném! :)

Link to comment
Megosztás:

41 perce, jozsohaver írta:

Sziasztok! Van egy opel g astra 2005-ös z14xep motorszámú autóm. Egyszerűen eltűnik a fagyálló folyadék. Hova tűnhet ? Semmi nyomát nem látom. A maradék fagyálló szép tiszta, az olaj szép tiszta. Nem füstöl. Fűtés van. Nem forr fel a maradék kevés hűtővíz. Minden normálisnak tűnik. Egyszerűen nyoma veszik és nem tudom hova. Víztócsa nincs, tettem a kocsi alá kartonpapírt. És napok alatt eltűnik a hűtővíz.

 

Ha valaki tud okosat , azt megköszönném! :)

Ha forró felületre jut a folyadék akkor van hogy nyom nélkül elpárolog. Mivel melegen a nyomása nagyobb lehet hogy amig hideg a motor nem is nyomja ki, így nem lesz tócsa a kocsi alatt. Csőbilincseket, fagydugókat érdemes átnézni. 

Link to comment
Megosztás:

41 perce, jozsohaver írta:

Sziasztok! Van egy opel g astra 2005-ös z14xep motorszámú autóm. Egyszerűen eltűnik a fagyálló folyadék. Hova tűnhet ? Semmi nyomát nem látom. A maradék fagyálló szép tiszta, az olaj szép tiszta. Nem füstöl. Fűtés van. Nem forr fel a maradék kevés hűtővíz. Minden normálisnak tűnik. Egyszerűen nyoma veszik és nem tudom hova. Víztócsa nincs, tettem a kocsi alá kartonpapírt. És napok alatt eltűnik a hűtővíz.

 

Ha valaki tud okosat , azt megköszönném! :)

Hali.Nem ereget esetleg a kipuf édeskés szagú gőzt?Valahol mégiscsak elfolyik.Nézzél be a lábtérbe is nem-e a fűtőradiátorod lyukas.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm mindenkinek! Nem nincs édeskés szagú gőz, megszagolgattam :D A lábtérben, a pedálok környékén nézelődjek ? Elnézést , ha láma kérdés.. Nem értek hozzá, viszont szerelővel már beszéltem, de csak dec.16-án tud fogadni, mert tele van melóval. Máshova meg nem megyek.

Link to comment
Megosztás:

37 perce, jozsohaver írta:

Köszönöm mindenkinek! Nem nincs édeskés szagú gőz, megszagolgattam :D A lábtérben, a pedálok környékén nézelődjek ? Elnézést , ha láma kérdés.. Nem értek hozzá, viszont szerelővel már beszéltem, de csak dec.16-án tud fogadni, mert tele van melóval. Máshova meg nem megyek.

Igen a lábtérben a müszerfal alatt.Ott van a fűtőradiátor. Esetleg indítsd be és alapjáraton járatva figyeld a motorteret hátha látol valahol csöpögést .Csöveknél csatlakozóknál.Ennél a motortipusnál könnyen bejuthat a víz az olajtérbe de akkor emelkedne a nívón az olajszint és barnás emulziós jellegű trutyis volna a nívó pálca.Még annyit megtehetsz hogy nem járó motornál kicsavarod az olajbetöltő sapkát megnézheted mennyire tiszta nem-e emulziós habos trutyi van rajta.Nekem is ilyen motortipusú az autóm de én még nem tapasztaltam ilyet.

Módosítva : kingblue
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen a segítségedet ,mindenképp megfogom nézni! A víz nem trutyis, az olaj teljesen normálisnak tűnik és nem emelkedik a szintje. Megnézem mindenképp a lábtérnél, hogy mi a helyzet, hátha... Járó motorral is próbáltam megfigyelni , de semmi. Egyszerűen érthetetlen. Viszont a ezt a fűtőradiátorost még nem néztem!

Köszönöm!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy tudnátok-e küldeni nekem egy olyan táblázatot/leírást amiben megtalálom, hogy az Opel Astra g 1,6 Z16XEP motorkódú autómhoz, csavarokat milyen Nm nyomatékkal lehet meghúzni?

Most ami a legfontosabb lenne az a termosztát csavarjainak a meghúzási (Nm) nyomatéka /4db csavaros/. Ki szeretném cserélni, de előtte jó lenne tudni a pontos Nm-t.

A válaszokat/segítségeket előre is köszönöm.

Várom a mielőbbi válaszleveleket.

Üdv mindenkinek:

 Csaba

Link to comment
Megosztás:

15 órája, tgabika76 írta:

Ilyen táblázatról nem tudok, de a Haynes-féle szerelési könyvekben ott szokott lenni az összes csavar meghúzási nyomatéka.

Néztem, de pont ezt a 4 csavaros verziót nem láttam. X12XE: 3 csavar 8Nm, X16SZR: 2 csavar 10Nm, X16XEL : 2 csavar 8Nm, X18XE1: 2 csavar 20Nm, X20XEV nincs kép nem tudom hány csavar, de 15Nm, X17DTL: 3 csavar 8Nm, X20DTL: 3 csavar és 8Nm. Z16XEP-t 4 csavaros felfogatással pont nem látok. Gyanítom hogy itt is 8Nm mert annál kisebb meghúzási nyomatékkal nem nagyon találkoztam még, de nem tudom biztosan. 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Sziasztok.

Segítséget szeretnék kérni: Opel Astra G 1,4 autóm van. Klímatöltésnél mondták, hogy a hűtőventilátorom előtét ellenállása nem jó, mert csak a 2-es fokozat kapcsol be. (kiegészítő infó volt) Eddig úgy működött az autóm, hogy a vízhőfok közlekedés közben 80-83fokra felmelegedett, dugóban való araszoláskor 90fokra melegedett, (max92fok) bekapcsolt a ventilátor, lehűtötte kb 88fokra, és kikapcsolt. (a 2es fokozat, mert nem jó az előtét ellenállásom) Itt olvasgattam, hogy az 1es fokozat kb95fok körül kapcsol, a 2es fokozat kb105fok körül. Mikor kell az 1es fokozatnak és a 2es fokozatnak kapcsolnia? Ebben kérném a segítségetek, és/vagy tapasztalatot, hogy kinek mikor kapcsol a ventilátor.

Köszönöm.

Tamás

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.