Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

On 2020. 02. 06. at 19:05, zotya975 írta:

Hát így messziről passz. Lehúzod a csatiról az ablaktörlő motort, kötsz rá egy próbalámpát vagy multimétert, kipróbálod azzal is. Ha azt látod hogy ott van a táp akkor a motor rossz, ha nincs ott akkor relé vagy kapcsoló. Ha már lehúztad a motort, annak is adhatsz direkt tápot és megnézed mit csinál. 

Köszi, a következő szerviznél megmondom a srácoknak. Remélem, csak vmi olcsó vacak adta meg magát...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Sziasztok!

 

Két kérdésem lenne, alkatrész költségeket terveznék előre.

 

Bölcsőszilent cserének van értelme? Javul valami lényegesen tőle?

 

Toronycsapágy cserénél, elég csak magát a csapágyat vagy a csapágy+felső ütközőt cserélni? Az ütközőhöz csak az anya fogja oda a csapágyat?

Link to comment
Megosztás:

3 órája, gedikart írta:

A hátsó sárvédőnél hogyan lehet leszedni azt a két műanyag takaró elemet? Ez simán csak be van pattintva, tehát pl csavarhúzóval kilazítható?

3b3f913f1adab18cff0d0fe3625d993e.jpg

Igen.Műanyag patent.Ki kell feszegetni .De új kell helyette mert általában már mégegyszer nem lehet visszarakni.

  • Köszi! 2
Link to comment
Megosztás:

20 órája, gedikart írta:

A hátsó sárvédőnél hogyan lehet leszedni azt a két műanyag takaró elemet? Ez simán csak be van pattintva, tehát pl csavarhúzóval kilazítható?

3b3f913f1adab18cff0d0fe3625d993e.jpg

 

17 órája, kingblue írta:

Igen.Műanyag patent.Ki kell feszegetni .De új kell helyette mert általában már mégegyszer nem lehet visszarakni.

 

Műanyag patent tartja, és ha ügyes vagy többször fel is lehet használni. Én legalábbis párszor már levettem és még mindig a gyárit tettem vissza. Nem feszegetni kell hanem a patent belsejét benyomni, akkor könnyen kijön. A patent közepére figyelj ha az megvan akkor újra feltudod használni.

  • Like 1
  • Köszi! 2
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
6 perce, gedikart írta:

Olajteknő tömítésből van esetleg valakinek tapasztalata, hogy melyik gyártó termékét szabad megvenni?

Pl az alábbi jó lehet? Elég vékonykának tűnik

https://i.ebayimg.com/images/g/dsUAAOSwb7NZxPiC/s-l1600.jpg

Hali.Leszedted már az olajteknőt? Csak ha leszedted akkor rendelj mert nem mindegyikhez ugyanaz kell.Van amelyik nútos van amelyik meg sima sík felületű.Oda inkább paszta ajánlott.

Link to comment
Megosztás:

Elméleti kérdés:
Az első féknyeregnél normális az, hogy a betét rögzítő rugó hozzáér a nyereghez, ezzel kicsit akadályozva a nyereg mozgását? A rugó van elhajolva, vegyek újat, vagy az egész nyereg deformált és emiatt ér bele a rugó?

Link to comment
Megosztás:

14 órája, Vardar írta:

Elméleti kérdés:
Az első féknyeregnél normális az, hogy a betét rögzítő rugó hozzáér a nyereghez, ezzel kicsit akadályozva a nyereg mozgását? A rugó van elhajolva, vegyek újat, vagy az egész nyereg deformált és emiatt ér bele a rugó?

Nekem is hozzáér, szerintem ezért távolodik el a betét fékezés után egy kicsit a tárcsától és nem marad ott. 

Link to comment
Megosztás:

5 órája, zotya975 írta:

Nekem is hozzáér, szerintem ezért távolodik el a betét fékezés után egy kicsit a tárcsától és nem marad ott. 

Megnézem legközelebb feltétlen, hogy használat után, hogy áll. Szétszedtem a nyerget, megkeféltem, megcsiszoltam, megzsíroztam, összeraktam és a könnyen, szabadon mozogna, HA a rugó nem érne bele....

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Vardar írta:

Megnézem legközelebb feltétlen, hogy használat után, hogy áll. Szétszedtem a nyerget, megkeféltem, megcsiszoltam, megzsíroztam, összeraktam és a könnyen, szabadon mozogna, HA a rugó nem érne bele....

Képeket nézegetve is azt látom hogy mindenhol hozzáér . Legalábbis én úgy látom. 

  • Zavaros 1
Link to comment
Megosztás:

On 2020. 06. 02. at 18:46, kingblue írta:

Hali.Leszedted már az olajteknőt? Csak ha leszedted akkor rendelj mert nem mindegyikhez ugyanaz kell.Van amelyik nútos van amelyik meg sima sík felületű.Oda inkább paszta ajánlott.

Köszi, még nem szedtem le, mert az eredetit cseréljük (az előző tulajnál felfúrták a leeresztő csavar helyét, így most 24-es villáskulcs nyitja, viszont nem csinálták tökéletesre, mert szivárog az olaj, hiába van alatta a réz alátét is, ezért vettem egy bontottat) Az eredeti és a bontott is 2004-es gyártmány, most nem tudom lefotózni, de így néz ki mint az alábbi 2002-ben készült. Ezek lennének a nútok a belső részen a furatok között? Ide kevésbé tűnik jónak számomra a vékony gumi tömítés - nem illene végig bele a nútba.

e7f23c1049f6bdefa3814526e6bb

 

Találtam még egy másik motorhoz gyártott teknőt, tehát ilyesmi lehet a másik típus, amihez pedig a gumi tömítés passzol.

https://i.ebayimg.com/images/g/nYsAAOSw7mheZ4wM/s-l1600.jpg

Módosítva : gedikart
Link to comment
Megosztás:

1 óra, gedikart írta:

Köszi, még nem szedtem le, mert az eredetit cseréljük (az előző tulajnál felfúrták a leeresztő csavar helyét, így most 24-es villáskulcs nyitja, viszont nem csinálták tökéletesre, mert szivárog az olaj, hiába van alatta a réz alátét is, ezért vettem egy bontottat) Az eredeti és a bontott is 2004-es gyártmány, most nem tudom lefotózni, de így néz ki mint az alábbi 2002-ben készült. Ezek lennének a nútok a belső részen a furatok között? Ide kevésbé tűnik jónak számomra a vékony gumi tömítés - nem illene végig bele a nútba.

e7f23c1049f6bdefa3814526e6bb

 

Találtam még egy másik motorhoz gyártott teknőt, tehát ilyesmi lehet a másik típus, amihez pedig a gumi tömítés passzol.

https://i.ebayimg.com/images/g/nYsAAOSw7mheZ4wM/s-l1600.jpg

Szia .

A belinkelt nútoshoz való az a tömítés amit gondoltál.A másik /a tied/ az nem ilyen ahoz ez a nútos nem való.

Ahoz inkább a tömitő paszta ajánlott. Van hozzá parafa tömítés de azzal az a baj hogy vastag és az oldalsó csavarokat ami a váltóhoz rögzít nem tudod bele tenni.Van direkt olajteknő tömítő massza az való oda.De azt is jól kell alkalmazni .Bekenés után várni kell vele fél-egy órát amig megszilárdul gumis állapotban és utána meghúzni.Egyébként gyárilag is pasztás volt.Le kell róla szépen szedni.

Módosítva : kingblue
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

  • 3 months later...
5 órája, Vardar írta:

Sziasztok!

Z14XE vízhőfok jeladónak ki a gyári beszállítója?

Ezt szerintem nem lehet megmondani. A legtöbb eredeti elektromos alkatrész szerintem Bosch az autóban, de vannak más márkák is. Alkatrész áruházak sem egységesen jelölik ugyanazt a márkát gyári beszállítónak vagy " eredeti gyári alkatrésznek". Max azt lehetne megcsinálni hogy többen megnéznék az eredeti vízhőfok jeladót hogy milyen márka van ráírva. GM-szám alapján is több márkát dob ki a kereső. 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

Ezt szerintem nem lehet megmondani. A legtöbb eredeti elektromos alkatrész szerintem Bosch az autóban, de vannak más márkák is. Alkatrész áruházak sem egységesen jelölik ugyanazt a márkát gyári beszállítónak vagy " eredeti gyári alkatrésznek". Max azt lehetne megcsinálni hogy többen megnéznék az eredeti vízhőfok jeladót hogy milyen márka van ráírva. GM-szám alapján is több márkát dob ki a kereső. 

Vennék egy újat, mert egy bizonyos tünetet szerintem a jeladó okoz, de a GM eredeti ~7000, a Bosch/Delphi, amikre gyanakszom, pedig csak 3000 körül mennek. Ha nem javul semmit, akkor meg nem akarok feleslegesen pénzt kidobni.

Link to comment
Megosztás:

56 perce, Vardar írta:

Vennék egy újat, mert egy bizonyos tünetet szerintem a jeladó okoz, de a GM eredeti ~7000, a Bosch/Delphi, amikre gyanakszom, pedig csak 3000 körül mennek. Ha nem javul semmit, akkor meg nem akarok feleslegesen pénzt kidobni.

Hát én úgy tudom hogy leginkább a lambda szondánál van olyan hogy inkább csak a gyári jó, másnál nem. 

Link to comment
Megosztás:

5 órája, zotya975 írta:

Hát én úgy tudom hogy leginkább a lambda szondánál van olyan hogy inkább csak a gyári jó, másnál nem. 

A termosztáttal megszívtam már, úgyhogy válogatok a márkák között. Azt néztem most, hogy egyedül a Delphi arany színű, a többi ezüstös. Ez nem tudom, hogy mit jelent.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.