Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve (edited)
  On 2020. 01. 13. at 15:05, Vardar írta:

Olajcserénél, a leeresztő csavar alá gumi VAGY alátét/gumi ÉS alátét kell-e? 7zap hozza mindkettőt.

Expand  

A csavaron elvileg van egy tömítő gyűrű.Az elég./Már ha az a fajta kell/

Módosítva : kingblue
  • Like 1
Elküldve
  On 2020. 01. 13. at 15:09, kingblue írta:

A csavaron elvileg van egy tömítő gyűrű.Az elég./Már ha az a fajta kell/

Expand  

Pontosítanék: a GYÁRI csavarhoz adnak tömítőgyűrűt. De vettem már olyan (utángyártott) csavart, amihez nem volt tömítés, igaz az 600Ft volt, a gyári meg 1600.

  • Like 1
Elküldve
  On 2020. 01. 13. at 15:05, Vardar írta:

Olajcserénél, a leeresztő csavar alá gumi VAGY alátét/gumi ÉS alátét kell-e? 7zap hozza mindkettőt.

Expand  

Alu teknőhöz gumi ó-gyűrű, acél teknőhöz réz alátét jár gyárilag általában. 8 szelepeseknél és dízeleknél láttam eddig réz alátétes tömítést. Mindenesetre aludeknihez biztosan gumi gyűrű kell. És alacsonyabb lehúzási nyomaték.

  • Like 1
Elküldve
  On 2020. 01. 14. at 20:13, Stofl írta:

Alu teknőhöz gumi ó-gyűrű, acél teknőhöz réz alátét jár gyárilag általában. 8 szelepeseknél és dízeleknél láttam eddig réz alátétes tömítést. Mindenesetre aludeknihez biztosan gumi gyűrű kell. És alacsonyabb lehúzási nyomaték.

Expand  

Ennek megfelelően, akkor olajcserénél elég csak az o-gyűrűt/alátétet cserélni? Szükséges a csavar is?

Elküldve
  On 2020. 01. 15. at 8:00, Vardar írta:

Ennek megfelelően, akkor olajcserénél elég csak az o-gyűrűt/alátétet cserélni? Szükséges a csavar is?

Expand  

Autó vásárlás esetén mindig cserélem a csavart is első alkalommal. Azután csak akkor, ha bármi gond lenne vele. Láttam már szétcseszett fejű, megtépett belső torx fejű csavart, és lenyalt sarkú 6 lapfejűt. Tehát ha hibátlan a csavar, felesleges cserélni.

  • Like 1
Elküldve
  On 2020. 01. 15. at 8:26, Stofl írta:

Autó vásárlás esetén mindig cserélem a csavart is első alkalommal. Azután csak akkor, ha bármi gond lenne vele. Láttam már szétcseszett fejű, megtépett belső torx fejű csavart, és lenyalt sarkú 6 lapfejűt. Tehát ha hibátlan a csavar, felesleges cserélni.

Expand  

No én meg most veszem a 3. csavaromat... legalább ma is tanultam valamit :D

Elküldve

Következőnek a futóművet szeretném alaposabban ellenőrizni, megnézni, hogy mi az ami csereérett.

Lengőkar:

Azt szeretném kérdezni, hogy első lengőkarnál otthon lehet-e cserélni külön a gömbfejet vagy inkább érdemes az egészet egyben és akkor a szilent is megújul? Illetve, ha csak az egyik oldalon van baja a gömbfejnek, akkor elég azt vagy párban cserélendő?

 

Kormányösszekötő:

A kormányműnél, hogy melyik TRW típus/Delphi van nekem, azt, hogy lehet kideríteni? Az, hogy a belső és/vagy a külső összekötő is rossz, az hogy dönthető el? Ha van szervóolaj szivárgásom, merjek egyáltalán nekiállni a belsőnek, vagy jobb a békesség, ne háborgassam?

 

Illetve mik azok a márkák, amik futóműnél (a fenti alkatrészek + lengéscsillapító, rugó, stb.) megbízhatónak számítanak?

Elküldve (edited)
  On 2020. 01. 22. at 10:22, Vardar írta:

Következőnek a futóművet szeretném alaposabban ellenőrizni, megnézni, hogy mi az ami csereérett.

Lengőkar:

Azt szeretném kérdezni, hogy első lengőkarnál otthon lehet-e cserélni külön a gömbfejet vagy inkább érdemes az egészet egyben és akkor a szilent is megújul? Illetve, ha csak az egyik oldalon van baja a gömbfejnek, akkor elég azt vagy párban cserélendő?

 

Kormányösszekötő:

A kormányműnél, hogy melyik TRW típus/Delphi van nekem, azt, hogy lehet kideríteni? Az, hogy a belső és/vagy a külső összekötő is rossz, az hogy dönthető el? Ha van szervóolaj szivárgásom, merjek egyáltalán nekiállni a belsőnek, vagy jobb a békesség, ne háborgassam?

 

Illetve mik azok a márkák, amik futóműnél (a fenti alkatrészek + lengéscsillapító, rugó, stb.) megbízhatónak számítanak?

Expand  

Hali.Otthol is kilehet cserélni.Kormányösszekötő gömbcsuklót is és a talpast is.Ha a talpas még gyári az szegecselve van azt le kell köszörülni és az újjal adnak csavart.Azzal kell szerelni.Nem kell párban de ajánlott egy futómű beállitást csinálni utána.Rugót nem kell cserélni esetleg lengéscsillapítót vagy felsőtorony szilentet.De ez nagyobb munka rugóösszehúzó nélkül nem megy.De ezeket nem kell cserélni csak ha tönkre mennek.Kereket megmozgatva oldalirányban erősen és függőlegesen .Ha nincs kotyogás akkor jó.

Módosítva : kingblue
  • Like 1
Elküldve

Sziasztok,
Itt a fórumban valahol keresgettem nemrég a gyertyákról infót, mert most volt nálam gyertyacsere.
Csak azt a tényt szeretném megerősíteni, amit már írt valaki itt korábban a BOSCH gyertya cikkszámokról:
0242229654 ( FLR 8LDCU+ ) ez az 1db-os kiszerelésnek a cikkszáma papírdobozban
KÉP:
images?q=tbn:ANd9GcSqUld5BlCKoWZJebeC-BC
0242229878 ( FLR 8LDCU+ ) ez 4 db-os egységcsomag a cikkszáma (teljesen ugyanaz a típus, mint az előző gyertya) nagyobb papírdobozban, de itt a 4-es dobozban az egyenként becsomagolt gyertyák cikkszáma is ugyanez
KÉP:
s-l1600.jpg

Az alkatrészes boltban az okozza a problémát itt, hogy mindegyik esetben a saját típusszám van rajta a dobozon, és nem értik mi a különbség, és nem hiszik el, hogy ha azt mondom, hogy ugyanaz van a dobozban. Vadul mindenki elkezdi a boltban keresgélni a Bosch oldalát, hogy most mivan, és kb 30p-es keresgélés után azt mondják, hogy igazam van, vagy nem értik és inkább elengedik a témát.:icon14:
Egyébként az lett volna az észszerű a Bosch felől, hogy a 4-es nagy csomagot 878 végűre cikkszámozza, de a benne lévő külön dobozok meg 654-esek lennének.:confused:
Itt nekem az volt a probléma a boltban, hogy 1db gyertyát akartak adni átvételkor, a 4-es doboz helyett 3300 Ft-ért. :hehe:

  • Köszi! 1
Elküldve (edited)

Rugótörés bal elöl, végülis 250000km-nél már várható volt, amit kapott ez a gép 14 év alatt... Persze ez olyan, mint a dominó, akkor már lengéscsillapító, toronycsapágy, ezek már megvannak rég, meg szivárog is kicsit, de ha már ott vagyunk, akkor féltengely szimmering, amit régóta látok, hogy ereszt, meg akkor váltó olajcsere.

De mennyi a váltó feltöltési mennyisége? Szerelőm azt mondta, 3 liter biztos elég. Mondom ránézek, lehet elég 2 liter is. Találtam egy angol nyelvű oldalt technikai adatokkal, ott 1.6 litert írnak, de ugyanott a kompresszióra pl. 17.5-öt, ami nettó baromság, ennyi erővel lehet, hogy a váltóolaj mennyiséget is szarul tudják.

https://www.carrepairdata.com/service/repair/manual/eng/opel/astra_g/1_4-16v/2004-2009/z14xep/1364/66/

Tud pontos adatot valaki?

Módosítva : vazul
Elküldve
  On 2020. 02. 05. at 14:56, vazul írta:

Rugótörés bal elöl, végülis 250000km-nél már várható volt, amit kapott ez a gép 14 év alatt... Persze ez olyan, mint a dominó, akkor már lengéscsillapító, toronycsapágy, ezek már megvannak rég, meg szivárog is kicsit, de ha már ott vagyunk, akkor féltengely szimmering, amit régóta látok, hogy ereszt, meg akkor váltó olajcsere.

De mennyi a váltó feltöltési mennyisége? Szerelőm azt mondta, 3 liter biztos elég. Mondom ránézek, lehet elég 2 liter is. Találtam egy angol nyelvű oldalt technikai adatokkal, ott 1.6 litert írnak, de ugyanott a kompresszióra pl. 17.5-öt, ami nettó baromság, ennyi erővel lehet, hogy a váltóolaj mennyiséget is szarul tudják.

https://www.carrepairdata.com/service/repair/manual/eng/opel/astra_g/1_4-16v/2004-2009/z14xep/1364/66/

Tud pontos adatot valaki?

Expand  

Hali.Én is 1.6 litert tudok.

  • Köszi! 1
Elküldve
  On 2020. 02. 05. at 15:14, kingblue írta:

Hali.Én is 1.6 litert tudok.

Expand  

 

  On 2020. 02. 05. at 14:56, vazul írta:

Rugótörés bal elöl, végülis 250000km-nél már várható volt, amit kapott ez a gép 14 év alatt... Persze ez olyan, mint a dominó, akkor már lengéscsillapító, toronycsapágy, ezek már megvannak rég, meg szivárog is kicsit, de ha már ott vagyunk, akkor féltengely szimmering, amit régóta látok, hogy ereszt, meg akkor váltó olajcsere.

De mennyi a váltó feltöltési mennyisége? Szerelőm azt mondta, 3 liter biztos elég. Mondom ránézek, lehet elég 2 liter is. Találtam egy angol nyelvű oldalt technikai adatokkal, ott 1.6 litert írnak, de ugyanott a kompresszióra pl. 17.5-öt, ami nettó baromság, ennyi erővel lehet, hogy a váltóolaj mennyiséget is szarul tudják.

https://www.carrepairdata.com/service/repair/manual/eng/opel/astra_g/1_4-16v/2004-2009/z14xep/1364/66/

Tud pontos adatot valaki?

Expand  

F astránál a rövid féltengely melletti ellenőrző csavar szintje alatt 2 centire írják a feltöltési szintet ( L alakú dróttal lehet megnézni) , mivel a váltó hasonló, sőt több esetben azonos, gyanítom ez itt is megfelelő. Úgy emlékszem én is 2 darab 1 literes olajat vettem és az egyik kb félig megmaradt. Leeresztő csavar szerintem itt sincs szóval alsó dekni tömítés is kellene fog.

http://6021915081_20150719_PDTrq.jpg

Az oldalsót kényelmesebb levenni, de ez a szint nem a váltó alja:

http://708P5300332.jpg

  • Köszi! 1
Elküldve

A váltó alsó fedőlemezét, teknőjét nem nehéz leszedni, körben ki kell csavarni a torxos csavarokat, és kell egy új tömítés + tömítőpaszta. Én eredeti váltóolajat raktam bele, az volt kicsit húzós, a másik kettő nem tétel. Meg ha ott vagy, akkor a teknőről le tudod kaparni az olajsarat, volt nekem is egy esztétius 2-4 mm rajta.

Videó

  • Köszi! 1
Elküldve
  On 2020. 02. 05. at 19:26, Vardar írta:

A váltó alsó fedőlemezét, teknőjét nem nehéz leszedni, körben ki kell csavarni a torxos csavarokat, és kell egy új tömítés + tömítőpaszta. Én eredeti váltóolajat raktam bele, az volt kicsit húzós, a másik kettő nem tétel. Meg ha ott vagy, akkor a teknőről le tudod kaparni az olajsarat, volt nekem is egy esztétius 2-4 mm rajta.

Videó

Expand  

 

  On 2020. 02. 05. at 18:27, zotya975 írta:

 

F astránál a rövid féltengely melletti ellenőrző csavar szintje alatt 2 centire írják a feltöltési szintet ( L alakú dróttal lehet megnézni) , mivel a váltó hasonló, sőt több esetben azonos, gyanítom ez itt is megfelelő. Úgy emlékszem én is 2 darab 1 literes olajat vettem és az egyik kb félig megmaradt. Leeresztő csavar szerintem itt sincs szóval alsó dekni tömítés is kellene fog.

http://6021915081_20150719_PDTrq.jpg

Az oldalsót kényelmesebb levenni, de ez a szint nem a váltó alja:

http://708P5300332.jpg

Expand  

Közben megvan már (rendelve) a 2l olaj, meg a dekli tömítés is, köszi nektek.

Elküldve
  On 2020. 02. 05. at 20:59, vazul írta:

 

Közben megvan már (rendelve) a 2l olaj, meg a dekli tömítés is, köszi nektek.

Expand  

Én simán, a kocsit emelővel megemelve csináltam, arra figyelj - de ez logikus - hogy mindenhol ömleni fog az olaj, először csak az egyik oldalt csavard ki nagyon, ott folyjon ki. Fentről betölteni pedig kelleni fog egy gumicső+tölcsér kombináció.

  • Köszi! 1
Elküldve (edited)

Sziasztok! Azzal a hibával kérem tanácsotokat, hogy a kocsim hátsó ablaktörlője vagy nem kapcsol be, vagy csak amikor úgy gondolja, vmikor egyszer csak.

Hátratolom a jobb bajuszkapcsolót, kis kattanó hang, mint amikor rendben működött, aztán semmi. Eltelik pár perc, mozog egyet az ablaktörlő lapát, és annyi.

Nincs befagyva és nincs az útjában semmi. (5 ajtó G Astra)

Szerintetek mi lehet a baja? :(

Módosítva : MrChef
Elküldve
  On 2020. 02. 06. at 11:29, MrChef írta:

Sziasztok! Azzal a hibával kérem tanácsotokat, hogy a kocsim hátsó ablaktörlője vagy nem kapcsol be, vagy csak amikor úgy gondolja, vmikor egyszer csak.

Hátratolom a jobb bajuszkapcsolót, kis kattanó hang, mint amikor rendben működött, aztán semmi. Eltelik pár perc, mozog egyet az ablaktörlő lapát, és annyi.

Nincs befagyva és nincs az útjában semmi. (5 ajtó G Astra)

Szerintetek mi lehet a baja? :(

Expand  

Hát így messziről passz. Lehúzod a csatiról az ablaktörlő motort, kötsz rá egy próbalámpát vagy multimétert, kipróbálod azzal is. Ha azt látod hogy ott van a táp akkor a motor rossz, ha nincs ott akkor relé vagy kapcsoló. Ha már lehúztad a motort, annak is adhatsz direkt tápot és megnézed mit csinál. 

Elküldve

Bár viharos szél van, de 15 fok így úgy döntöttem kicserélem a hátsó dobot. A kocsival feljártam a dobbantóra, és némi csavarlazítózás és drótkefézés után kitekertem a két csavart a toldásnál. Ezek után a dobot csak le kellett húzni a tartófülekről:

http://291P101058_2.jpg

Alaptalan volt a félelmem, a cső nem tud kiesni ha le is törik, belül egy perem van:

http://628P1010583.jpg

Csak hogy ne legyen felhőtlen az öröm, egy kis hővédő pajzs azért a nyakba hullott. A tőcsavarok persze azonnal letörtek amint megpróbáltam letekerni róluk az anyát. Így némi tanakodás után összeraktam nélküle. Később vagy felrakom, vagy nem. 

http://915P1010584.jpg

Kapott a csavar rézpasztát, majd kiderül évek múlva hogy volt-e értelme:

http://343P1010585.jpg

De szééép: 

http://800P1010586.jpg

Alkatrész költség: Bosal dob+csavarok+rugók+tömítés +postaköltség: 26500Ft. Szerszám: csavarlazító, drótkefe, 15-ös crova. Időigény: kábé 1 óra ebből 10 perc a hővédő nézegetése és 10 perc a por kipislogása a szememből . Elvileg kellene, de nem cseréltem gumibakokat, nem láttam értelmét, semmi bajuk.

 

  • Like 3
  • Köszi! 1
Elküldve
  On 2020. 02. 10. at 11:46, zotya975 írta:

Bár viharos szél van, de 15 fok így úgy döntöttem kicserélem a hátsó dobot. A kocsival feljártam a dobbantóra, és némi csavarlazítózás és drótkefézés után kitekertem a két csavart a toldásnál. Ezek után a dobot csak le kellett húzni a tartófülekről:

http://291P101058_2.jpg

Alaptalan volt a félelmem, a cső nem tud kiesni ha le is törik, belül egy perem van:

http://628P1010583.jpg

Csak hogy ne legyen felhőtlen az öröm, egy kis hővédő pajzs azért a nyakba hullott. A tőcsavarok persze azonnal letörtek amint megpróbáltam letekerni róluk az anyát. Így némi tanakodás után összeraktam nélküle. Később vagy felrakom, vagy nem. 

http://915P1010584.jpg

Kapott a csavar rézpasztát, majd kiderül évek múlva hogy volt-e értelme:

http://343P1010585.jpg

De szééép: 

http://800P1010586.jpg

Alkatrész költség: Bosal dob+csavarok+rugók+tömítés +postaköltség: 26500Ft. Szerszám: csavarlazító, drótkefe, 15-ös crova. Időigény: kábé 1 óra ebből 10 perc a hővédő nézegetése és 10 perc a por kipislogása a szememből . Elvileg kellene, de nem cseréltem gumibakokat, nem láttam értelmét, semmi bajuk.

 

Expand  

Tökéletes.Mintha új lenne.:)

Elküldve
  On 2020. 02. 10. at 13:19, kingblue írta:

Tökéletes.Mintha új lenne.:)

Expand  

Igen, én is nemrég ezt csináltam már másodszorra :D. Sőt én az egész rendszert cseréltem le, első, középső és hátsó elemmel együtt. (eddig gyári volt még a hátsó dobon kívül minden)
A Bosal jól bírja, de eddig sehol nem sikerült olyan festéket találnom, ami rajta maradt volna a dobokon, mint plusz védelem.
Nekem is letört egy csavar/anya a hőlemezen......
Ami nagy para volt, az a katalizátor leömlöjén kiálló 3 tőcsavar alul! De szerencsére egy kis csavarlazítás után lejött mind3-ról az anya.

Elküldve
  On 2020. 02. 10. at 14:01, bonat írta:

Igen, én is nemrég ezt csináltam már másodszorra :D. Sőt én az egész rendszert cseréltem le, első, középső és hátsó elemmel együtt. (eddig gyári volt még a hátsó dobon kívül minden)
A Bosal jól bírja, de eddig sehol nem sikerült olyan festéket találnom, ami rajta maradt volna a dobokon, mint plusz védelem.
Nekem is letört egy csavar/anya a hőlemezen......
Ami nagy para volt, az a katalizátor leömlöjén kiálló 3 tőcsavar alul! De szerencsére egy kis csavarlazítás után lejött mind3-ról az anya.

Expand  

Én hőálló ezüsttel szoktam lefujni .De minden évben.Tulajdonképpen csak esztétikai célzattal.A dob úgyis belülről rohad ill.ég ki.

Elküldve
  On 2020. 02. 11. at 13:50, Béla írta:

Hi!

Z14XEP motorba kell a kétpólusú gyertya? Mert van aki ezt, van aki más állít.

Expand  

Én ugy tudom hogy a gyári ajánlás az.De helyettesíthető mással is.Nekem egypólusú NGK-m van semmi gond vele.Teszi a dolgát.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.