Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Próbáltam a keresőt használni, meg a Google is volt már a barátom, hátha megtalálom a választ, de nem jártam sikerrel.
Szüleim G Astráját már a második szerviz adja vissza úgy, hogy megoldotta a problémát, de mindig mást csinálnak, az eredeti probléma viszont továbbra is fennáll, és így használhatatlan. Nem nagyon tudom hova tenni a dolgot, mert aki 5 métert megy vele, az rögtön érti mi a baj.
Tegnap elvittem egy próbakörre, így a friss tapasztalataimat írom:
- nagyon nehezen indul be, 10-15 másodpercet teker, mire indul
- amikor beindul, akkor ingadozik az alapjárat, van, hogy majdnem lefullad, de aztán nagyobb gázfröccsöt ad, így járva marad, de 2-300 f/p kilengéssel mozog. Amint bemelegedett, utána visszábbveszi, de ott is ingadozik.
- induláskor, és minden sebességváltáskor iszonyatosan berángat, alacsonyabb fokozatokban nulla ereje van, és menet közben is ugrál az autó úgy rángat.
- aztán egyszer egy puffanás hallatszik hátulról, és megjavul, normális hangja lesz, és megy, de pár másodpercig tart csak, utána újra ugyanaz.

Az első szervizben (Opel márkaszervíz :S) akksit cseréltek, és javasolták járassa meg magas fordulaton. Ez nem segített. A másodikba egy ismerős vitte el, nem mondták mit csináltak vele, csak visszaadták, hogy kész.

Volt már pár autóm, de nem vagyok szerelő, én első körben az üzemanyag szűrőt (és általában üzemanyag ellátást), gyertyát, EGR-szelepet, lambda-szondát, katalizátort gondoltam, de ezeket egyik sem nézte szerintem.
Szóval kérlek adjatok ötletet a fentiek alapján hol érdemes kezdeni, illetve ha van olyan, aki vállalná, hogy megjavítja, akkor örömmel elvinnénk hozzá. Az autó Bp. 4. kerületben van.

Egy 2000-es G Astra Caravan, Z14XEP motorral, klíma nincs benne. Nagyon-nagyon keveset használják, most olyan 130e km körül lehet benne, azt most nem néztem. Gondolom, hogy ez lehet az oka. De 2006 óta van meg, és ez az első komolyabb baja, eddig csak kopó dolgok voltak.
Köszönöm a segítséget előre is.

Link to comment
Megosztás:

5 perce, Ricko7 írta:

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Próbáltam a keresőt használni, meg a Google is volt már a barátom, hátha megtalálom a választ, de nem jártam sikerrel.
Szüleim G Astráját már a második szerviz adja vissza úgy, hogy megoldotta a problémát, de mindig mást csinálnak, az eredeti probléma viszont továbbra is fennáll, és így használhatatlan. Nem nagyon tudom hova tenni a dolgot, mert aki 5 métert megy vele, az rögtön érti mi a baj.
Tegnap elvittem egy próbakörre, így a friss tapasztalataimat írom:
- nagyon nehezen indul be, 10-15 másodpercet teker, mire indul
- amikor beindul, akkor ingadozik az alapjárat, van, hogy majdnem lefullad, de aztán nagyobb gázfröccsöt ad, így járva marad, de 2-300 f/p kilengéssel mozog. Amint bemelegedett, utána visszábbveszi, de ott is ingadozik.
- induláskor, és minden sebességváltáskor iszonyatosan berángat, alacsonyabb fokozatokban nulla ereje van, és menet közben is ugrál az autó úgy rángat.
- aztán egyszer egy puffanás hallatszik hátulról, és megjavul, normális hangja lesz, és megy, de pár másodpercig tart csak, utána újra ugyanaz.

Az első szervizben (Opel márkaszervíz :S) akksit cseréltek, és javasolták járassa meg magas fordulaton. Ez nem segített. A másodikba egy ismerős vitte el, nem mondták mit csináltak vele, csak visszaadták, hogy kész.

Volt már pár autóm, de nem vagyok szerelő, én első körben az üzemanyag szűrőt (és általában üzemanyag ellátást), gyertyát, EGR-szelepet, lambda-szondát, katalizátort gondoltam, de ezeket egyik sem nézte szerintem.
Szóval kérlek adjatok ötletet a fentiek alapján hol érdemes kezdeni, illetve ha van olyan, aki vállalná, hogy megjavítja, akkor örömmel elvinnénk hozzá. Az autó Bp. 4. kerületben van.

Egy 2000-es G Astra Caravan, Z14XEP motorral, klíma nincs benne. Nagyon-nagyon keveset használják, most olyan 130e km körül lehet benne, azt most nem néztem. Gondolom, hogy ez lehet az oka. De 2006 óta van meg, és ez az első komolyabb baja, eddig csak kopó dolgok voltak.
Köszönöm a segítséget előre is.

Szia,

igen amiket felsoroltál, azok elsődlegesen a megnézendők. A leírt hiba lehet főtengely jeladó is és azért megnézném illetve figyelném hogy a hőfokjeladó (hűtőfolyadék) kb teszi-e a dolgát. Tehát üzemanyagszűrő csere +100-as benzinnel megtankolni, gyertya csere sem árt ha nem mostaniak, folytószelepház tisztaság ellenőrzése (ingadozás miatt), de a puffanás-durranás utáni rendbejövetel a katalizátor összeesését is mutathatja (eltömődik és ha épp ismét átjárható akkor rendeződik mert ugye az eltömődött katalizátor lefolytja az autót. Egy mezei OBDII hibakiolvasó a vateráról pár ezer Ft, telefonra ingeynes a program és azonnal otthon is kiolvasható hogy van-e tárolt hibakód mert az is lehet útmutató hogy merre felé kell keresgélni. Egyébként én is javasolnám, hogy ha rendben jár és nincs hibajelzés, akkor üzemmeleg motornál ki a városból és hagyni olyan fokozatban tartósan haladni ahol 2800-3000-es fordulaton  legalább tud dolgozni. De gondolom Z14XE lehet az autó ha 2000-es és nem Z14XEP (az Twinport motor). 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Ricko7 írta:

 

Csak annyit tennék az előttem szólóhoz, hogy ha világít a motorhiba-jelző ikon, akkor érdemesebb kivillogtatni a hibakódot és esetleg a hibakód nyomán is elindulni (leírás). Ha ez nem segít, akkor próbálj meg valakit találni, akinek van .p-c.m-ja a közelben és nézzetek élőadatot (vagy Tech2, az csak szerviznek lesz).

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen mindkettőtöknek a segítséget. Motorhiba nem világít folyamatosan, csak időnként világít rövid ideig, de összefüggésben van a sztorival. Kivillogtatni próbáltuk, de nem adott hibakódot.

A katalizátor összeomlás lehet, hogy megoldás, mert egyrészt valami zörög benne néha, (mintha egy golyó lenne elszabadulva), másrészt a kipufogógáz szaga sem olyan, mint régen, illetve egy 10 perces út alatt úgy felmelegedett a kipufogó, hogy kattogva hűlt le megálláskor.

Tudtok Észak-Pest környékén olyat, akihez el lehetne vinni, és elvállalná?

A motorkódot valóban rosszul írtam, bocsi. :)

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Ricko7 írta:

Köszi szépen mindkettőtöknek a segítséget. Motorhiba nem világít folyamatosan, csak időnként világít rövid ideig, de összefüggésben van a sztorival. Kivillogtatni próbáltuk, de nem adott hibakódot.

A katalizátor összeomlás lehet, hogy megoldás, mert egyrészt valami zörög benne néha, (mintha egy golyó lenne elszabadulva), másrészt a kipufogógáz szaga sem olyan, mint régen, illetve egy 10 perces út alatt úgy felmelegedett a kipufogó, hogy kattogva hűlt le megálláskor.

Tudtok Észak-Pest környékén olyat, akihez el lehetne vinni, és elvállalná?

A motorkódot valóban rosszul írtam, bocsi. :)

Tehát van tárolt hibakód. egy közepes felszereltségű szervizben 5000Ft-ért kiolvassák és kiütik (visszajön-e a hibajelzés, néha nem ha az oka megszűnik), de mivel fővárosban laksz szerintem 24órán belül tudsz keríteni egy ELM327-et (kb egy kiolvasás áráért de olcsóbban is találsz), okos-telefonra Scanmyopel progi ingyenes vagy a Torque és már olvashatod is mi a probléma (hozzávetőlegesen, mert sok minden nincs szenzorozva, tehát nem biztos hogy amire a hibát írja az a ludas, de mutatja milyen irányba lehet a gond), ill ha olyan jellegű akkor törölheted is, később is jó lehet és nem csak Opel-hez jó természetesen. 

Módosítva : Janó32
Link to comment
Megosztás:

7 perce, Janó32 írta:

Tehát van tárolt hibakód. egy közepes felszereltségű szervizben 5000Ft-ért kiolvassák és kiütik (visszajön-e a hibajelzés, néha nem ha az oka megszűnik), de mivel fővárosban laksz szerintem 24órán belül tudsz keríteni egy ELM327-et (kb egy kiolvasás áráért de olcsóbban is találsz), okos-telefonra Scanmyopel progi ingyenes vagy a Torque és már olvashatod is mi a probléma (hozzávetőlegesen, mert sok minden nincs szenzorozva, tehát nem biztos hogy amire a hibát írja az a ludas, de mutatja milyen irányba lehet a gond), ill ha olyan jellegű akkor törölheted is, később is jó lehet és nem csak Opel-hez jó természetesen. 

Nálam (Z14XEP motornál) amikor volt tárolt hibakód, akkor gyújtás ráadása után világított a lámpa és a fenti procedúrával ki is villogta. Ha nem villogta ki, akkor a kiolvasó sem látta és meg kellett várnom, amíg újra előjött (tapasztalat). Emiatt nem sok értelmét láttam (magam részéről) egy kiolvasónak. Több értelmét látnám egy .p-c.m-nak, amivel élőadatot is lehet nézni.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, freddy_ írta:

Nálam (Z14XEP motornál) amikor volt tárolt hibakód, akkor gyújtás ráadása után világított a lámpa és a fenti procedúrával ki is villogta. Ha nem villogta ki, akkor a kiolvasó sem látta és meg kellett várnom, amíg újra előjött (tapasztalat). Emiatt nem sok értelmét láttam (magam részéről) egy kiolvasónak. Több értelmét látnám egy .p-c.m-nak, amivel élőadatot is lehet nézni.

ELM327-el lehet élő adatot is olvasni tudomásom szerint, nálam lehet legalábbis... 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hali.

Nemrég cseréltünk első csapágyat mert km óra nem ment (csak megjegyzem :ABS nem világított). Km óra ugyanúgy nem műkszik, elektromos szaki azt mondta ABS vezérlőig van jel, km óra jó. Ma megpróbálok kiszerelni egy bontásban lévő gépből egy ABS vezérlőt, ehhez kérnék némi infót, kell-e egyezen valami szám? Az is 1.6, évjáratot nem tudom.

Bármilyen más észrevételt, tippet a probléma megoldására szivesen fogadok.

Link to comment
Megosztás:

19 perce, Zig írta:

Hali.

Nemrég cseréltünk első csapágyat mert km óra nem ment (csak megjegyzem :ABS nem világított). Km óra ugyanúgy nem műkszik, elektromos szaki azt mondta ABS vezérlőig van jel, km óra jó. Ma megpróbálok kiszerelni egy bontásban lévő gépből egy ABS vezérlőt, ehhez kérnék némi infót, kell-e egyezen valami szám? Az is 1.6, évjáratot nem tudom.

Bármilyen más észrevételt, tippet a probléma megoldására szivesen fogadok.

Honnan tudja, hogy az óra jó? Én a helyedben nem cserélném vakon az ABS vezérlőt (a csapágyat sem cseréltem volna). Diagnosztikai eszközre kötném (op-c.m vagy tech2) és élőadatot néznék. Akkor látod, hogy életképes-e és látja-e a jeladó jelét. A gyári számokat katalógusból lehet kinézni, pl. 7zap.com.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, freddy_ írta:

Honnan tudja, hogy az óra jó? Én a helyedben nem cserélném vakon az ABS vezérlőt (a csapágyat sem cseréltem volna). Diagnosztikai eszközre kötném (op-c.m vagy tech2) és élőadatot néznék. Akkor látod, hogy életképes-e és látja-e a jeladó jelét. A gyári számokat katalógusból lehet kinézni, pl. 7zap.com.

Teszter mutatta a sebességet ha mentünk vele, óra mutatóját is tudta mozgatni vele. Azt mondta a vezérlőig van jel, kimérte. Szivem szerint hagynám már  a pi....ba, de az asszony nem szeret fordulat után számolgatni :D Köszi a linket !

Link to comment
Megosztás:

41 perce, Zig írta:

Teszter mutatta a sebességet ha mentünk vele, óra mutatóját is tudta mozgatni vele. Azt mondta a vezérlőig van jel, kimérte. Szivem szerint hagynám már  a pi....ba, de az asszony nem szeret fordulat után számolgatni :D Köszi a linket !

Az ABS egyébként működik? Próbáltál olyat fékezni, hogy aktiválódjon? Anélkül műszakit sem biztos, hogy kapna.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, freddy_ írta:

Az ABS egyébként működik? Próbáltál olyat fékezni, hogy aktiválódjon? Anélkül műszakit sem biztos, hogy kapna.

Az még eszembe se jutott, hogy őszinte legyek. Az lesz a bukta ha a csere után sem fog menni. Nem szivesen mászok bele, de akárkit hívok lepasszol

Link to comment
Megosztás:

15 órája, Zig írta:

Az még eszembe se jutott, hogy őszinte legyek. Az lesz a bukta ha a csere után sem fog menni. Nem szivesen mászok bele, de akárkit hívok lepasszol

Ha az ABS vezérlőben nincs hiba, és ha mind a 4 kerékre megérkezik a sebesség jel, és persze normális érték, és működik az ABS, én ahhoz nem nyúlnék első körben. Én próbából inkább a műszer egységet cserélném ki, ha minden más jó. Oké, hogy lehet az órát tesztelni, de nem fogadnék rá, hogy ugyan az a kábel és áramkör működik akkor is ha OBD-n keresztül teszteljük, mint mikor az ABS vezérlőtől kapja a jelet. Elvileg a TID ugyan azon a szálon kap sebesség jelet, mint az óra az ABS vezérlőtől. Neked működik a két gomb nyomva tart és sebességet mutat funkció a tid-en? Ha ott írja, akkor biztos az órával lesz baj. Viszont ha nem működik ez a tide-n akkor még mindig az óra csere próba marad. Szerintem.

Link to comment
Megosztás:

18 órája, Stofl írta:

Ha az ABS vezérlőben nincs hiba, és ha mind a 4 kerékre megérkezik a sebesség jel, és persze normális érték, és működik az ABS, én ahhoz nem nyúlnék első körben. Én próbából inkább a műszer egységet cserélném ki, ha minden más jó. Oké, hogy lehet az órát tesztelni, de nem fogadnék rá, hogy ugyan az a kábel és áramkör működik akkor is ha OBD-n keresztül teszteljük, mint mikor az ABS vezérlőtől kapja a jelet. Elvileg a TID ugyan azon a szálon kap sebesség jelet, mint az óra az ABS vezérlőtől. Neked működik a két gomb nyomva tart és sebességet mutat funkció a tid-en? Ha ott írja, akkor biztos az órával lesz baj. Viszont ha nem működik ez a tide-n akkor még mindig az óra csere próba marad. Szerintem.

Így van! Ha a TID mutatja a sebességet, felesleges volt az ABS jeladó csere. A WEG (sebességjel) több helyre is jut: km óra, TID, rádió, kormány szervó, bowdenes tempomat, tetőablak, is. A km órát tesztelni a "K" vonalon OBD-n keresztül lehet. Ez nem azonos a WEG jel feldolgozásával. Csak annyit jelent, hogy a km mutató motorja működik. Esélyes, hogy a km óra csatlakozóját kell csak átforrasztani, mert elengedte magát. kb ilyen lehet.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nagyszombat termése, kis szerencsétlenkedéssel volt kb. 3-4 óra az egész művelet. 0 műszaki érzékkel is elvégezhető szerelések, ajánlom bárkinek, akinek van egy emelője, csavarhúzója, torx kulcsa, kalapácsa. A féktárcsa+betét Bárditól, rézsprayvel és csavarrögzítővel 33.000 Ft:

Vadonatúj Juratek tárcsa vs. gyári(?) (2004-es a kocsi)

https://www.dropbox.com/s/hvdc6dfutu6rcez/IMG_20190420_103446.jpg?dl=0

Ez pedig ami alatta van, lehet sose volt megtakarítva, drótkefével és reszelővel szépen le lehetett tisztítani:

https://www.dropbox.com/s/r0268097k1wfji7/IMG_20190420_112502.jpg?dl=0

Világításkapcsoló nálam is gyengélkedett, egy kis körömlakklemosó csodákat művelt vele:

https://www.dropbox.com/s/k3ptrzwvjf2stgc/IMG_20190421_083704.jpg?dl=0
 

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2019. 04. 26. at 4:54, DarthVödör írta:

Így van! Ha a TID mutatja a sebességet, felesleges volt az ABS jeladó csere. A WEG (sebességjel) több helyre is jut: km óra, TID, rádió, kormány szervó, bowdenes tempomat, tetőablak, is. A km órát tesztelni a "K" vonalon OBD-n keresztül lehet. Ez nem azonos a WEG jel feldolgozásával. Csak annyit jelent, hogy a km mutató motorja működik. Esélyes, hogy a km óra csatlakozóját kell csak átforrasztani, mert elengedte magát. kb ilyen lehet.

Helló. Ma megnéztem, TID 00K001  4B-t ír ki, menetközben és állóhelyzetben egyaránt. ABS (szerintem) végzi a dolgát, mert érzem ahogy nyomja vissza a pedált satu féknél. Ami nagyon furcsa, hogy a fékerő nem egyforma, van h alig teszem a lábam a fékre és kell fogóznom a kormányba, de pl ma is ha hirtelen rányomok mintha nem lenne azonos a fékszervó ereje. Van egy P0500 (ez a sebesség jeladó miatt) és egy P06500 hibakódom ami nem tudom mi lehet. Ez egyelőre a diagnosztika. Ha van tippetek továbbra is várom, és nagyon szépen köszönöm az eddigieket is !

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.z 14xep motoron vízpumpa cseréje otthon, némi érzékkel, kivitelezhető?Amit eddig cseréltem: féktárcsa+betétek cseréje,stáb pálcák cseréje,4 lengéscsillapító csere szelepfedél tömítés cseréje.Mire kell odafigyelni szerelésnél ?Köszönöm aki ír.

Link to comment
Megosztás:

Megoldottam a cserét ,gyári GM volt még fent rajta,most egy DOLZ váltotta.Nem volt gáz ,bár a motortartó bak igencsak útban volt.Nekem 2.5 óra alatt sikerült.A gyári vízpumpán műanyag csonk volt a lélek tartotta csak,most fém került rá + 1 új termosztát.5 l új fagyival.Szíj okés feszítőgörgő is 1 éve lett cserélve.23 volt anyagostól minden.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 5 weeks later...

Sziasztok

Hozzáértő forumtársaktol kérdezném Opel Astra G 1.2 16V , Z12XE motorszámu opelen kell e vezérmüláncot cserélni , ha igen hány km-ként ..mert 124.000Km van az autoban , eszi a hütővizet rendesen , de kiderült ,hogy nem hengerfejes , de tömitést kell cserélni benne ami a motor teljes szédszedésével jár , a szerelő momdja ,hogy akkor már cseréljünk vezérmüláncot is csak ugye az nem 2Ft-os dolog !!

Erre szerernék választ kapni, hogy szükséges e ez ??

Köszönöm a segitséget !

Link to comment
Megosztás:

A vezérműszíjra nincsen csereintervallum, akkor szokták cserélni ha laza, ezt meg hallani a hangjáról. A szerelőd gondolom azért javasolta mert elég nagy bontással jár, és ha most nem cserélsz amikor amúgyis szét van szedve a motor, de mondjuk egy hónap múlva meg mégiscsak ki kell cserélni, akkor újra szét kell bontani az egészet, te meg kétszer fizeted meg a munkadíjat. Én azt mondanám hogy ha nem kenyérre kell a pénz és hosszabb távra tervezel az autóval, akkor cseréld. Amúgy a vezérműlánc élettartama elég változó, a sok terhelésváltás árt neki, de vezetési stílustól függően akár 30e km-nél is megnyúlhat, de 300e-t is kibírhat.

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 04. 23. at 15:15, Janó32 írta:

Tehát van tárolt hibakód. egy közepes felszereltségű szervizben 5000Ft-ért kiolvassák és kiütik (visszajön-e a hibajelzés, néha nem ha az oka megszűnik), de mivel fővárosban laksz szerintem 24órán belül tudsz keríteni egy ELM327-et (kb egy kiolvasás áráért de olcsóbban is találsz), okos-telefonra Scanmyopel progi ingyenes vagy a Torque és már olvashatod is mi a probléma (hozzávetőlegesen, mert sok minden nincs szenzorozva, tehát nem biztos hogy amire a hibát írja az a ludas, de mutatja milyen irányba lehet a gond), ill ha olyan jellegű akkor törölheted is, később is jó lehet és nem csak Opel-hez jó természetesen. 

Sziasztok! Köszi mindenkinek a segítséget, megoldódott a dolog. Egyrészt katalizátort kellett cserélni, de az valószínűleg csak járulékos probléma volt. A fő gond az AC pumpával volt. Kicserélték, most újra rakéta, és pöccre indul.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok! Van egy 1.4-es twinportos g-s astrám (87.000km,) Olyan problámám lenne hogy alapjáraton ha gurulok egyesben vagy másodikban és gyorsítani szeretnék picit fura hangot ad a motor dízelhez tudnám hasonlítani...Valaki találkozott már ilyen problémával?

 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok.

Nemrég kiszedtem kitakaritottam as EGR-szelepet /z14xep/ nem volt nagyon koszos könnyen tisztává lehetett varázsolni.Most hétvégén kiszereltem a műanyag szívosort is ugyancsak tisztitás céljából.Rosszabbat vártam mint ami fogadott 140-ezer km után.Vékony lerakódás volt csak a belsejében.A fém lamellák is nagyjából tiszták voltak.A furatok is átjárhatóak nem voltak eltömődve. Szépen tisztára kitakaritottam a belsejét a lamellákat is fémtisztára.Az Egr-től a szivótorokig menő csövet is leszereltem átmostam.Terészetesen a szívótorkot is patyolatra ha már ugy is ki lett szedve.A lamellákat mozgató rudazat is szinte jó .A szélső a vezérlés felőlinél volt egy kb.három miliméteres kotyogás ezt megoldottam . Remélem már hosszú ideig nem lesz gond ezzel sem. Nem nagy művelet különben.Kiszerelés kb.két órát vett igénybe visszaszerelés meg egyet kényelmesen.Akinek van hozzá mersze meg helye érdemes megcsinálni.Főleg amíg a mozgató rudazat még nem nagyon van kikopva.Addig még orvosolható házilag is.Utána már ha széthullik akkor már csak csere.Zsebbenyúlós.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.