Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

4 órája, Pepe75 írta:

Ezt említettem én is a szerelőmnek, de azt mondta, hogy nem igazán jó megbolygatni. Neki volt rá példa, hogy tisztítás után kergült meg teljesen. Nekem ez furcsa, de nem vitatkoztam vele...

Megcsinálnám én is a tisztítást, de az én EGR-em a bonyolultabb változat, amin keresztül van vezetve a hűtővíz is. Eléggé meg kell bontani mindent, hogy ki lehessen szedni, ráadásul a hűtővizet le kell engedni előtte. Nekem erre sajnos nincs időm sem és helyem sem...

Azért annyira nincs eldugva, és elég magasan van nem folyik ki sok víz. 

3043193-20190122-3s3Wr4.jpg

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Pepe75 írta:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni.

G astra (2006, 1.4 twinport Z14XEP) tulaj vagyok már lassan 13 éve. Újonnan vettem az autót, ami ezidáig hibátlan volt, és ezért nagyon hálás vagyok neki. Mostanában azonban van egy fura hibajalenség: néha berángat a kocsi, mégpedig ha normál egyenletes  tempóban megyek vele - gyorsításkor, lassításkor nem jelentkezik. Más szimptóma nincs: alapjárat stabil, fogyasztás példás, nem növekedett, hibakód nincs, a legnagyobb hidegben is indul rendesen.

A gyújtótrafót kiszedtem, megtakarítottam, sérülést nem láttam rajta, így ezt kizárnám. Már csak azért is, mert ha az lenne a ludas, akkor gyorsításkor is berángatna. Így én a neten turkászással "okosodva" az EGR szelepre gyanakodok. Ha biztos lennék benne, már kicseréltettem volna, de bizonytalanra nem akarnék kiadni ennyi pénzt. Van ötletetek esetleg, hogy lehetne kideríteni a hibát? Esetleg Szigethalom környékén valaki ismer megbízható opeles szerelőt?

Megtörtént az eset. Egy sor gyertya után már jobb lett, aztán lambdaszonda csere elöl és kész is volt minden. Hibakód nem volt, semmilyen egyéb okosság nem volt, csak ez.

Attól, mert a trafónak fizikailag kintről nincs baja, még lehet rossz. Ez nem ennyire egyszerű, bár így lenne.

Link to comment
Megosztás:

Kedves Fórumozók! 

Laikus vagyok a témában, ezért nem tudom megállapítani, hogy mennyire reális egy 2002-es Opel G AStra láncos 1.2-es motor Twinport. esetében az, hogy munkadíjjal együtt egy vezérműlánc (és ilyenkor szükséges egyéb dolgok) komplett cseréje 200 ezer forintba kerül? Ugyanis én ezt az ajánlatot kaptam a szervíztől.

 

Szerintetek érdemes lenne más helyeken is körülnézni?

 

Köszönöm előre is a válaszokat!

 

 

Link to comment
Megosztás:

18 órája, Kukacka írta:

Megtörtént az eset. Egy sor gyertya után már jobb lett, aztán lambdaszonda csere elöl és kész is volt minden. Hibakód nem volt, semmilyen egyéb okosság nem volt, csak ez.

Attól, mert a trafónak fizikailag kintről nincs baja, még lehet rossz. Ez nem ennyire egyszerű, bár így lenne.

Igen, a lambda szonda is képbe került. Találtam egy helyet, ahol átvizsgálják és meg tudják állapítani, hogy mi lehet a rossz. Azt már tudom, hogy szoftveresen kiütni nem lehet ennél a típusnál az EGR-t (nem mintha szándékomban állt volna). Viszont nagyjából meg tudják állapítani hol lehet a baj.

Köszönöm az eddigi ötleteket, ha meglesz ez a diagnosztika referálni fogok az eredményről, hátha másnak is hasznos lesz az info.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A 3. féklámpánál pár szigetelés darab vagy micsoda leesett és a féklámpa "tálcáján" (nem tudom szebben kifejezni, a vízszintes rész ami a derékszög hosszabbik befogója). Mennyire nagy meló leszedni a féklámpát a helyéről, hogy van odafogatva? Én ahogy néztem, arra jutottam, hogy a csomagtér ajtónak van pár csavarja két oldalt, ha azokat leszedem, akkor jön a fekete műanyag borítása az ajtónak és az alá van odafogatva ez a bézsszínű kerete a csomag hátsó szélvédőnek, és akkor ez ragasztva van vagy patentos vagy hogy működik? A másik, ehhez kapcsolódó kérdés, hogy párásodik is a féklámpa által a szélvédőből elzárt négyszög alapú terület, ezt valami úton módon orvosoljam, hogy kvázi légmentesen elzárjam azt a területet az utastér légterétől?

Link to comment
Megosztás:

5 órája, Vardar írta:

Sziasztok!

A 3. féklámpánál pár szigetelés darab vagy micsoda leesett és a féklámpa "tálcáján" (nem tudom szebben kifejezni, a vízszintes rész ami a derékszög hosszabbik befogója). Mennyire nagy meló leszedni a féklámpát a helyéről, hogy van odafogatva? Én ahogy néztem, arra jutottam, hogy a csomagtér ajtónak van pár csavarja két oldalt, ha azokat leszedem, akkor jön a fekete műanyag borítása az ajtónak és az alá van odafogatva ez a bézsszínű kerete a csomag hátsó szélvédőnek, és akkor ez ragasztva van vagy patentos vagy hogy működik? A másik, ehhez kapcsolódó kérdés, hogy párásodik is a féklámpa által a szélvédőből elzárt négyszög alapú terület, ezt valami úton módon orvosoljam, hogy kvázi légmentesen elzárjam azt a területet az utastér légterétől?

Patentes. És a párásodás ilyen, lehet taknyolni de semmi értelme, amint kiment a pára többsége a kocsiból onnan is eltűnik többnyire.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2019. 01. 23. at 11:25, Pepe75 írta:

Igen, a lambda szonda is képbe került. Találtam egy helyet, ahol átvizsgálják és meg tudják állapítani, hogy mi lehet a rossz. Azt már tudom, hogy szoftveresen kiütni nem lehet ennél a típusnál az EGR-t (nem mintha szándékomban állt volna). Viszont nagyjából meg tudják állapítani hol lehet a baj.

Köszönöm az eddigi ötleteket, ha meglesz ez a diagnosztika referálni fogok az eredményről, hátha másnak is hasznos lesz az info.

Voltam diagnosztikán. A lambda szonda, légtömegmérő, gyújtás, stb. rendben, így kizárásos alapon az EGR a ludas. Következő lépés annak tisztítása.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Pepe75 írta:

Voltam diagnosztikán. A lambda szonda, légtömegmérő, gyújtás, stb. rendben, így kizárásos alapon az EGR a ludas. Következő lépés annak tisztítása.

Diagnosztika annyi volt, hogy legjobb esetben opcomra rá lett dugva és kész? Kezdetnek jó, csak pont emiatt cseréltem majdnem első szondát második helyett. Az EGR működése is mérhető, hajrá.

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 01. 22. at 10:20, Pepe75 írta:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni.

G astra (2006, 1.4 twinport Z14XEP) tulaj vagyok már lassan 13 éve. Újonnan vettem az autót, ami ezidáig hibátlan volt, és ezért nagyon hálás vagyok neki. Mostanában azonban van egy fura hibajalenség: néha berángat a kocsi, mégpedig ha normál egyenletes  tempóban megyek vele - gyorsításkor, lassításkor nem jelentkezik. Más szimptóma nincs: alapjárat stabil, fogyasztás példás, nem növekedett, hibakód nincs, a legnagyobb hidegben is indul rendesen.

A gyújtótrafót kiszedtem, megtakarítottam, sérülést nem láttam rajta, így ezt kizárnám. Már csak azért is, mert ha az lenne a ludas, akkor gyorsításkor is berángatna. Így én a neten turkászással "okosodva" az EGR szelepre gyanakodok. Ha biztos lennék benne, már kicseréltettem volna, de bizonytalanra nem akarnék kiadni ennyi pénzt. Van ötletetek esetleg, hogy lehetne kideríteni a hibát? Esetleg Szigethalom környékén valaki ismer megbízható opeles szerelőt?

Gyertya csere mikor volt?

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 01. 25. at 19:52, csicsó írta:

Gyertya csere mikor volt?

Igen, a motordiagnosztikán az opcomot kell érteni, sajna ennyi lehetőség volt. Mindegy, 13 év alatt elnézhető az EGR-nek, hogy bekoszolódott, úgyhogy a tisztítás biztos, hogy nem fog ártani neki. Ha a hiba továbbra is fennáll majd, akkor kell majd elkezdeni nagyon gondolkodni.

Gyertya csere mostanában volt, úgy 2000km-rel ezelőtt. NGK került bele, az előző is az volt.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Pepe75 írta:

Igen, a motordiagnosztikán az opcomot kell érteni, sajna ennyi lehetőség volt. Mindegy, 13 év alatt elnézhető az EGR-nek, hogy bekoszolódott, úgyhogy a tisztítás biztos, hogy nem fog ártani neki. Ha a hiba továbbra is fennáll majd, akkor kell majd elkezdeni nagyon gondolkodni.

Gyertya csere mostanában volt, úgy 2000km-rel ezelőtt. NGK került bele, az előző is az volt.

Akkor nem kérdés, az aligha gyertya.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni..Z16XEP-s motorkodú Astrába milyen gyújtógyertyát javasoltok?..Márka,pólusok száma..stb..Vagy esetleg amilyen gyáriag benne volt/van az a legjobb választás?...Másik kérdésem,hogy a hosszbordás szíjat ha szemmel láthatóan nincs baja,viszont 12 éves,54.000 km-t tett meg vele az autó kell-e cserélni?...Szervízkönyvben ehhez a motorkódhoz csereintervallumot nem találtam...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!érdeklődni szeretnék,hogy 1.4 xep autón cserélt valaki már vízpumpát?mennyire bonyolúlt kicserélni,mondjuk akna nélkül?Azt vettem észre mikor párásabb,esősebb az idő hidegen kissé nyöszörög már,aztán megszünik lép lassan,melegen semmi hangja nincs,száraz időben sem,szerintem csere érett lesz hamarosan.Mennyire nehézkes lehet a kicserélése?

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 01. 31. at 16:51, Z 16 XEP írta:

Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni..Z16XEP-s motorkodú Astrába milyen gyújtógyertyát javasoltok?..Márka,pólusok száma..stb..Vagy esetleg amilyen gyáriag benne volt/van az a legjobb választás?...Másik kérdésem,hogy a hosszbordás szíjat ha szemmel láthatóan nincs baja,viszont 12 éves,54.000 km-t tett meg vele az autó kell-e cserélni?...Szervízkönyvben ehhez a motorkódhoz csereintervallumot nem találtam...

Pár ezer km-el ezelőtt 1 pólusú NGK V-line-t tettem bele, eddig tökéletes.

On 2019. 02. 01. at 9:31, domber írta:

Sziasztok!érdeklődni szeretnék,hogy 1.4 xep autón cserélt valaki már vízpumpát?mennyire bonyolúlt kicserélni,mondjuk akna nélkül?Azt vettem észre mikor párásabb,esősebb az idő hidegen kissé nyöszörög már,aztán megszünik lép lassan,melegen semmi hangja nincs,száraz időben sem,szerintem csere érett lesz hamarosan.Mennyire nehézkes lehet a kicserélése?

Ha jól tudom, le kell bontani a jobb kerékívet és onnan lehet hozzáférni. Én szerelőre bíznám.

Link to comment
Megosztás:

10 hónappal ezelőtt voltam GM vezérlés szett+GM vízpumpa cserén, azóta 34 ezer Km--t futott az autó. Pár hete olajfolyás van a termosztát vonalában, és a vezérlés háza is olajos belül. Vezérmű tengely szimeringnek tűnik. Kértem ajánlatot 3 helyről is. Főtengely szimeringet is kellene cserélni, ha már le van bontva, de abból elég lenne a vezérlés oldalit cseréltetni, nem?

Ezeket az ajánlatokat kaptam:

http://kepkezelo.com/images/wsacgc1gbvqmromwnq1m.jpg

http://kepkezelo.com/images/hcsu75fviwo2jipg5s33.jpg

http://kepkezelo.com/images/nex8ml6ppu5iasy62fr8.jpg

Link to comment
Megosztás:

31 perce, gedikart írta:

10 hónappal ezelőtt voltam GM vezérlés szett+GM vízpumpa cserén, azóta 34 ezer Km--t futott az autó. Pár hete olajfolyás van a termosztát vonalában, és a vezérlés háza is olajos belül. Vezérmű tengely szimeringnek tűnik. Kértem ajánlatot 3 helyről is. Főtengely szimeringet is kellene cserélni, ha már le van bontva, de abból elég lenne a vezérlés oldalit cseréltetni, nem?

Ezeket az ajánlatokat kaptam:

http://kepkezelo.com/images/wsacgc1gbvqmromwnq1m.jpg

http://kepkezelo.com/images/hcsu75fviwo2jipg5s33.jpg

http://kepkezelo.com/images/nex8ml6ppu5iasy62fr8.jpg

Hát a váltó felöli elég necces, mert ha jól tudom a lendkerék alatt van és szét kell húzni hozzá a motort-váltót. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Egy misztikus probléma a már sok gondot okozó híres Z14XE körül.
Van egy 2004-es Opel Astra G 1,4 16V Z14XE motorral, menet közben megállt, azóta indításra beindult de 5 másodpercen belül hirtelen leállt,  abban pillanatban megjelent a szerviz lámpa sűrűn szaggatottan világítva és elhalványodik (emissziós hiba visszajelzővel együtt) -amig a motor teljesen meg nem állt, ekkor a szerviz visszajelző ki is aludt, emissziós világított mint indítás előtt szokott. (nem immo hiba, kulcsot látja)

Az autóban hibakódot nem találtak, csupán a kormányszervónál C1525, C1550 de a C1550 ami törölve lett, és több indítás után sem jött vissza,  csak a C1525 (motor beindul D+ jel) maradt meg a motor leállása után. A kulcsokat műszerrel nézve is felismeri, üzemanyagot kap. Az 5 másodperc alatt az autó szabályosan jár és gázadásra megfelelően reagál. Motorvezérlő 2 éve javítva lett, hibakód mentes.

Egy pár információt néztem a neten, amit ezután próbálnék ki (C1550-re alapjárat léptetőmotor, 1525-re főtengelyjeladó), illetve bár ez nem világos, az immo egység és az ECU közötti vezeték ellenőrzése (mert ugye a kulcsot felismeri, hibát nem jelez így nem világos). Ez nem volt hiba végül.

Közben leszedtem a kormány alatti borítást, hogy az immot majd átnézem és próbából ráindítottam - az autó elindult, rendesen jár -,  (lehet megjavult?) de nem merek vele elindulni messzebbre (közben szokottól több vizet lökött ki a kipufogóból). Hiba olvasás eredménye: nincs hiba. Időként még leáll, de nincs a c1525 kód sem, és hibajelző villódzás sem. A főtengely jeladón volt olajsár vékony réteg, letisztítottam. (Megfelelhet-e a Delphi jeladó cserébe, eredetileg GM 6604 van?, javaslatok szerint itt inkább gyári legyen)  - Nem ez volt a hiba.

Újabb változás, az autó 1 hét napi rendes üzem után megint megállt hirtelen, de most a üzemanyag-szivattyú relé gyorsan ki-be kapcsolgat, indításra nem indul, befecskendező közös cső végén lévő szelepnél jön a benzin indításkor (ha a sapka rajta van, egyébként nem), az autó, motorjának állóhelyzetében a relé rendszertelen vibráló kapcsolgatása közben, időnként felpörög a kormányszervó elektromotorja, ha közben tekerem is a kormányt a berregő relé kicsit elhagy, de azonnal vissza is jön.  Hibakódok: főrelé beragadás, ECU csere felhívás ez el tűnt a c1525 szintén visszajött.

Mi okozhatja a szivattyú relé kapcsolgatását? Talán a főrelé beragadása?  Miért tud elindulni a kormányszervomotor ha az autó nem jár persze csak felpörög? Mi okozhatja az Immo kommunikáció hiányát, szálszakadás? ==> (ECU hibásan működik, de nem tudni még miért)
Miért ereszt a szelepnél, indításkor benzint?

Lehet az egész mögött akku probléma? - bár az autó rendesen pörgeti az önindítót. Lehet főtengely jeladó? Nem ez volt a hiba.

Fejlemények:
Villamossági szerelő (környéken jó hírű), végig tesztelte a vezetékeket az motorvezérlőtől is, de nem talált problémát, így a motorvezérlőre
gyanakodott azt elküldtük javításra, de ott sem találtak hibát (profi szakemberhez), de megjegyezte, hogy az ECU táp ellátását meg kellene nézni.
Haza érkezve az ECU-t helyére tévr, megint minden rendben ment kb 10 percig, aztán megint minden a régi.
Első körben arra gondoltam, hogy egy nagy áramfelvételű dolog zavar be, így mivel a kormányszervó gyakran felpörög állóhelyzetben is, átmenetileg, kiveszem a biztosítékát, de nem tudtam melyik így a motortérben levű nagy biztosítékokból kivettem az elsőt (sárga), és az  autó rendben jött, a szervó pedig működött, annak mint utóbb kiderült a következő volt a biztosítéka). A hibakódok szerint hibás a ventilátor 3 fokozata is.vagyis annak volt a biztosítéka. (a ventilátor egyébként kivezérelve mind 3 fokozatban működött/működik ha benne volt a bizti). A hűtőnél széthúztam a vetni csatlakozót (a hűtő melletti nagy fekete-zöld csatlakozó, mire rájöttem, hogy felső fekete részt kellett balra tekerni kihúzás közben), közben a biztit visszatettem, az eredmény nem változott, a motor így sem indult be, vissza dugtam a ventit és a relékkel próbálkoztam, és lám a középső relét kivéve a motor tökéletesen megy, lecseréltem a relét, de a hiba fenn áll ha benne van.

A relét azt gondolom már közvetlen az ECU hajtja meg, de a relé működik, ha benne van kivezérelhető és szépen pörög a venti, és relé szakadását hibakóddal nem jelzi, kivéve a relét természetesen jjelzi a 2.venti fokozat problémáját - szervizvisszajelző is -, vagyis így nem maradhat, műszaki miatt sem. Érdekes, hogy az ECU jól vezérel és helyesen érzékel vagyis a kapcsoló port működik mint be és kimenet, de mégis megzavarodik. Lehet mégis az ECU?

Szeretnék segítséget kérni, aki már tapasztalt ilyen problémát és esetleg "véglegesen" megoldódott, vagy aki tud valamit erről.


 

Módosítva : lezsy
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Én is kérdezni szeretnék. Időnként volt hibakódom 4-es henger égéskimaradás. Gyertyákat megcseréltem, hiba ugyanott maradt. Ma felcseréltem a négyes és a hármas henger injektorát, hátha kiderül melyik rossz. (3 injektornak ugyanaz a száma a végén "A" van, a negyediknek kicsit más az utolsó, annál "B", gondolom cserélték már) Erre most a 2-es hengerre ír égéskimaradást. Ebben mi a logika? Op-commal vizsgálódva, 2000-es fordulatszámon tartva nincs égéskimaradás, alapjárati fordulatszámon 20-40 között, ha kicsit emelem a fordulatot, 1200 kürül akkkor 60 környékén írja. Találkozott valaki már ilyen jelenéggel? Köszönöm a választ.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Adott a szeretett és jól működő (kopp-kopp) G Astra, Z14XEP, 2005-ös, 180e km.

Gyári vezérlés, feszítő, vízpumpa, hosszbordás 140e környékén cserélve. Klíma hibátlan. Olajat nem fogyaszt, csak Fuchs Pro Flex 5W30 megy bele, 10e km csereperiódussal.

Nyilván már nem mai gyerek, de szeretjük. Gondolkodtunk, mondván, hogy az Astra sem lesz fiatalabb, le kellene cserélni. Igen ám, de most nem szeretnénk (tudunk) jelentősebb összeget adni egy új (használt) autóért, ami fiatalabb, kevesebb benne a km és kiváló állapotban van. Igen sokat kellene hozzátenni, hogy valóban minőségi váltás legyen, pl. J Astra, Honda Civic, Toyota, Mazda, VW, Skoda. Francia vagy olasz kizárt. Így arra gondoltam, hogy érdemes lenne felturbózni az Astránkat, ami aránylag tisztességes pénzből megtehető.

Fékek:

1. Még a gyári dobfék van hátul. Ez ennyi év és km után szerintem cserés, nem érdemes csak fékpofát cserélni benne. Kapna két új TRW dobot, fékpofákat, fékmunkahengert.

2. Szerintem elöl is a gyári GM tárcsa van (lehet, hogy 120e környékén lett cserélve, de nem hiszem). Szerintem ez is megérett a cserére. Szintén TRW tárcsa + fékbetét.

Emígy a fékek hibátlanul teszik a dolgukat, nem húz, fog szépen. Fékfolyadék és komplett kézifék bowden kb. 3 éve cserélve. 

 

Lengéscsillapítók:

Ezek biztos, hogy a gyáriak. Nem veszem észre, hogy valami gond lenne vele, de biztos, hogy a pocsék utak miatt kapott már rendesen. Azért 14 év és 180e km nem kevés idő. Mit gondoltok, érdemes akkor ezt is cseréltetni? Előre és hátra is Sachs kerülne. Jelentős változás lenne a cserével és sokat jelentene?

Ilyenkor mit kell még, mit érdemes? A porvédő és ütközőt, valamint a toronycsapág szettet érdemes még egyúttal cserélni?

 

Mást nem tervezek, de a fentiek kb. 120e forintból meglennének, prémium alkatrészekből, profi mester által szervizelve. 

Köszönöm előre is a tanácsokat!

Link to comment
Megosztás:

2 órája, kukori írta:

Sziasztok!

Adott a szeretett és jól működő (kopp-kopp) G Astra, Z14XEP, 2005-ös, 180e km.

Gyári vezérlés, feszítő, vízpumpa, hosszbordás 140e környékén cserélve. Klíma hibátlan. Olajat nem fogyaszt, csak Fuchs Pro Flex 5W30 megy bele, 10e km csereperiódussal.

Nyilván már nem mai gyerek, de szeretjük. Gondolkodtunk, mondván, hogy az Astra sem lesz fiatalabb, le kellene cserélni. Igen ám, de most nem szeretnénk (tudunk) jelentősebb összeget adni egy új (használt) autóért, ami fiatalabb, kevesebb benne a km és kiváló állapotban van. Igen sokat kellene hozzátenni, hogy valóban minőségi váltás legyen, pl. J Astra, Honda Civic, Toyota, Mazda, VW, Skoda. Francia vagy olasz kizárt. Így arra gondoltam, hogy érdemes lenne felturbózni az Astránkat, ami aránylag tisztességes pénzből megtehető.

Fékek:

1. Még a gyári dobfék van hátul. Ez ennyi év és km után szerintem cserés, nem érdemes csak fékpofát cserélni benne. Kapna két új TRW dobot, fékpofákat, fékmunkahengert.

2. Szerintem elöl is a gyári GM tárcsa van (lehet, hogy 120e környékén lett cserélve, de nem hiszem). Szerintem ez is megérett a cserére. Szintén TRW tárcsa + fékbetét.

Emígy a fékek hibátlanul teszik a dolgukat, nem húz, fog szépen. Fékfolyadék és komplett kézifék bowden kb. 3 éve cserélve. 

 

Lengéscsillapítók:

Ezek biztos, hogy a gyáriak. Nem veszem észre, hogy valami gond lenne vele, de biztos, hogy a pocsék utak miatt kapott már rendesen. Azért 14 év és 180e km nem kevés idő. Mit gondoltok, érdemes akkor ezt is cseréltetni? Előre és hátra is Sachs kerülne. Jelentős változás lenne a cserével és sokat jelentene?

Ilyenkor mit kell még, mit érdemes? A porvédő és ütközőt, valamint a toronycsapág szettet érdemes még egyúttal cserélni?

 

Mást nem tervezek, de a fentiek kb. 120e forintból meglennének, prémium alkatrészekből, profi mester által szervizelve. 

Köszönöm előre is a tanácsokat!

Szerintem nem lesz az meg 120-ból... Én nem zárnék ki minden francia autót és olaszt, mindegyikből van legalább annyira jól sikerült széria mint pl az Astra-k és legalább ésszerűbb áron vannak a piacon...  Nagyon jó eséllyel lehet problémás Toyota-t és Mazda-t venni túlárazottan... 

Link to comment
Megosztás:

10 minutes ago, Janó32 said:

Szerintem nem lesz az meg 120-ból... Én nem zárnék ki minden francia autót és olaszt, mindegyikből van legalább annyira jól sikerült széria mint pl az Astra-k és legalább ésszerűbb áron vannak a piacon...  Nagyon jó eséllyel lehet problémás Toyota-t és Mazda-t venni túlárazottan... 

De megvan, össze is raktam az alkatrészeket. Nem titok, Kovácsautó, kiváló minőség, remek áron. TRW fékek, Sachs lengéscsillapítók. Máshol ez inkább 200e lenne, ha nem több. 

A kérdés inkább az, hogy érdemes-e cserélni? Az első fékeket biztos, de a dobféket, illetve a lengéscsillapítókat? 

Francia, olasz: hát, pedig nálam kizárva. Inkább egy kategóriával olcsóbb, de jobb autót veszek. Ami franciában vagy olaszban esetleg jó lenne, az abban is drága. De ez nem is érdekes most :)

Link to comment
Megosztás:

23 órája, kukori írta:

De megvan, össze is raktam az alkatrészeket. Nem titok, Kovácsautó, kiváló minőség, remek áron. TRW fékek, Sachs lengéscsillapítók. Máshol ez inkább 200e lenne, ha nem több. 

A kérdés inkább az, hogy érdemes-e cserélni? Az első fékeket biztos, de a dobféket, illetve a lengéscsillapítókat? 

Francia, olasz: hát, pedig nálam kizárva. Inkább egy kategóriával olcsóbb, de jobb autót veszek. Ami franciában vagy olaszban esetleg jó lenne, az abban is drága. De ez nem is érdekes most :)

Cserélni akkor kell ha cserés, megelőző jelleggel nem szokás pl lengéscsillapítót cserélni. Ha kimérik és gyengélkedik, akkor kell a csere. Vastagon szedett részt nem igazán tudom értelmezni... (Lassan én is cserélni tervezem az autót, és pl szerintem a VW, Ford, Skoda, Seat, Opel -egyéb- modellek erősen túlárazottak. Ua évjárat, km futás  és állapot mellett de gyengébb felszereltséggel egy Zafira 15-20%-kal drágább mint egy Scenic, pedig nem látom indokoltnak ezt a differenciát, még ha szervizre többet is kér a Renault, akkor is bőven pénzemnél lennék miközben ennyivel nem nyújt többet a Zafira ha egyáltalán többet nyújt. De ez csak egy példa...)

Módosítva : Janó32
Link to comment
Megosztás:

11 hours ago, Janó32 said:

Cserélni akkor kell ha cserés, megelőző jelleggel nem szokás pl lengéscsillapítót cserélni. Ha kimérik és gyengélkedik, akkor kell a csere. Vastagon szedett részt nem igazán tudom értelmezni... (Lassan én is cserélni tervezem az autót, és pl szerintem a VW, Ford, Skoda, Seat, Opel -egyéb- modellek erősen túlárazottak. Ua évjárat, km futás  és állapot mellett de gyengébb felszereltséggel egy Zafira 15-20%-kal drágább mint egy Scenic, pedig nem látom indokoltnak ezt a differenciát, még ha szervizre többet is kér a Renault, akkor is bőven pénzemnél lennék miközben ennyivel nem nyújt többet a Zafira ha egyáltalán többet nyújt. De ez csak egy példa...)

Igen, ezt én is tudom, hogy cserélni, ha kell, főleg lengéscsillapítót. De 14 év és 180e km már lassan indokolttá teszi bármilyen teszt nélkül. Legalább is gondolom, ezért kérdezem. Ha már a fékék szinte biztos, hogy cserések, akkor lehet célszerű a lengéscsillapítókat is. Már csak azért is, mert elég messzire kell vinnem az autót a megbízható mesterhez, jobb lenne egyszerre elintézni az egészet. A fékek miatt eleve szét lesz szedve, ha szükséges, célszerű lenne akkor elvégezni a lengéscsillapítók cseréjét is.

Ki tudja megbízhatóan megmondani, hogy milyen állapotban vannak a lengéscsillapítók? Futómű beállítást végző cégek tudják ezt mérni, ellenőrizni?

(Szerelőt ne írjatok, mert nincs megbízható a közelemben, aki a munkát végezne, csak nagyon nehezen érhető el és távol van tőlem).


Használt autó: lehet, igaz, amit írsz, de én már csak ilyen vagyok. Ami tetszene francia autó, annyiért kapok németet vagy japánt is. Nem szeretem sem a stílusát, kinézetét, stb. Ráadásul minden ismerősöm, akinek ebben a kategóriában francia vagy olasz van (Peugeot 306/307, Renault Megane ronda hátsóval, Fiat Bravo turbóval) csak szívnak, annyit, hogy rossz nézni. Ehhez képest egy Astra (G vagy H, többit nem ismerem), vagy Toyota Auris, Corolla, Honda, Skoda (jó motorral szereltek) mestert csak mutatóban látnak. Nem vagyunk egyformák, szerencsére nagy a kínálat.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.