Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

1 órával ezelőtt, tgabika76 írta:

Hát az a helyzet hogy ami a gyártókat illeti, valóban ez a két típus különböztethető meg, de azért ennél többféle kormánymű létezett az Astrákhoz:

  1. Delphi
  2. TRW 1. generációs
  3. TRW 2. generációs régi típus
  4. TRW 2. generációs új típus

Ez eddig összesen négy féle , de érdekességképpen megjegyzem hogy jobbkormányos piacra volt még egy "csökkentett erőszükségletű" kormánymű is, ezt jellemzően az olyan Délkelet-ázsiai piacokra szánták mint Thaiföld és Malajzia, mert az ottani kistermetű embereknek (főleg a nőknek) gondot okoz a nálunk megszokott szervókormány eltekerése, nincs elég erejük hozzá.:blush:

City szervot nekik:)

Link to comment
Megosztás:

Letelt egy év az olajcsere óta, emlékeztet erre az InSp felirat... A gondomat az adja hogy ezalatt az egy év alatt még 5ezer km-t sem ment az autó. Van értelme cserélni az olajat? Azért gondolkodom mert lehet cserélnék ékszíjat (hideg motorral kicsit nyikorgós (de nem visítós) hangja van, de egyébként szemre olyan mintha új lenne), na meg a hátsó kipuffogó dobot se ártana kicserélni... és ha már felvan emelve akkor már olajat is lehetne cserélni... Csak nem tudom pazarlás lenne e az alig futott olajat cserélni. Egyébként nem extra rövid utakra használtam, hanem sajnos ennyire keveset.

Másik kérdés: a nagy minuszban ami volt, észrevettem hogy reggel pár km-en át a váltás is ellenállóbb, mintha az is "megfagyott" volna, kicsit nehezebben mozgott a váltókar. Ez normális jelenség hogy a hidegben a váltónak is be kell "melegednie"? Vagy esetleg váltó olaj csere?

Módosítva : nyolc8
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, nyolc8 írta:

Letelt egy év az olajcsere óta, emlékeztet erre az InSp felirat... A gondomat az adja hogy ezalatt az egy év alatt még 5ezer km-t sem ment az autó. Van értelme cserélni az olajat? Azért gondolkodom mert lehet cserélnék ékszíjat (hideg motorral kicsit nyikorgós (de nem visítós) hangja van, de egyébként szemre olyan mintha új lenne), na meg a hátsó kipuffogó dobot se ártana kicserélni... és ha már felvan emelve akkor már olajat is lehetne cserélni... Csak nem tudom pazarlás lenne e az alig futott olajat cserélni. Egyébként nem extra rövid utakra használtam, hanem sajnos ennyire keveset.

Másik kérdés: a nagy minuszban ami volt, észrevettem hogy reggel pár km-en át a váltás is ellenállóbb, mintha az is "megfagyott" volna, kicsit nehezebben mozgott a váltókar. Ez normális jelenség hogy a hidegben a váltónak is be kell "melegednie"? Vagy esetleg váltó olaj csere?

Ezen az olajcserén ne spórolj, nem csak a kevesé km a mérvadó hanem az időtartam is. 1 év alatt bőven tud a környezetből felvenni párát az olaj. Ha én lennék a helyedben simán lecserélném gondolkodás nélkül...

Ezekben a nagy hidegekben mikor -20°C-ot mutatott az autó, nekem is nagyon merev volt a váltó, pedig melegítettem legalább 5 percig is mire mindent lepucoltam a kocsiról. Ez szerintem ilyen minden autónál, ettől nem kell megilyedni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

3 órája, nyolc8 írta:

Letelt egy év az olajcsere óta, emlékeztet erre az InSp felirat... A gondomat az adja hogy ezalatt az egy év alatt még 5ezer km-t sem ment az autó. Van értelme cserélni az olajat? Azért gondolkodom mert lehet cserélnék ékszíjat (hideg motorral kicsit nyikorgós (de nem visítós) hangja van, de egyébként szemre olyan mintha új lenne), na meg a hátsó kipuffogó dobot se ártana kicserélni... és ha már felvan emelve akkor már olajat is lehetne cserélni... Csak nem tudom pazarlás lenne e az alig futott olajat cserélni. Egyébként nem extra rövid utakra használtam, hanem sajnos ennyire keveset.

Másik kérdés: a nagy minuszban ami volt, észrevettem hogy reggel pár km-en át a váltás is ellenállóbb, mintha az is "megfagyott" volna, kicsit nehezebben mozgott a váltókar. Ez normális jelenség hogy a hidegben a váltónak is be kell "melegednie"? Vagy esetleg váltó olaj csere?

Csak erősíteni tudom az előttem szólókat. Ha specifikáció szerinti olajat teszel bele, 30 ezret vagy 2 évet bír papíron, de én 15 ezernél vagy 1 évnél lecserélem. Hidegben a nehezebb váltómozgás normális (túl volt töltve a váltóolajam, amikor ezt tapasztaltam). Nem lehet, hogy csak hosszbordás ékszíj feszítésen kellene állítani?

Link to comment
Megosztás:

6 órája, nyolc8 írta:

Letelt egy év az olajcsere óta, emlékeztet erre az InSp felirat... A gondomat az adja hogy ezalatt az egy év alatt még 5ezer km-t sem ment az autó. Van értelme cserélni az olajat? Azért gondolkodom mert lehet cserélnék ékszíjat (hideg motorral kicsit nyikorgós (de nem visítós) hangja van, de egyébként szemre olyan mintha új lenne), na meg a hátsó kipuffogó dobot se ártana kicserélni... és ha már felvan emelve akkor már olajat is lehetne cserélni... Csak nem tudom pazarlás lenne e az alig futott olajat cserélni. Egyébként nem extra rövid utakra használtam, hanem sajnos ennyire keveset.

Másik kérdés: a nagy minuszban ami volt, észrevettem hogy reggel pár km-en át a váltás is ellenállóbb, mintha az is "megfagyott" volna, kicsit nehezebben mozgott a váltókar. Ez normális jelenség hogy a hidegben a váltónak is be kell "melegednie"? Vagy esetleg váltó olaj csere?

Én mire elérem az 1 év csereperiódust jó ha megy 2 ezret, de akkor is cserélni fogom. Ha más nem megy bele megint Mannol 5w-30. Bár most szemezek a Total Quartz Ineo-val is. Esetleg Motul, az viszont már legkevesebb 11ezer, arra sajnos már nem igazán futja. Ennél többért meg biztos nem vennék olajat. Igaz nem sajnálom Tőle ezért is kap 5w-30at, de azért nem akarom túlzásba se vinni...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2010-es G Astrámnak keresek egy budapesti márkafüggetlen szervizt, szokásos éves átnézésre, cserékre (olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő stb).

Jó lenne kevesebből megúszni, mint amennyibe a márkaszervizben kerül és a műszaki vizsgáját akkor már ott intéztetném.

Tudtok nekem megbízható és jó áron dolgozó szervizt ajánlani? 

 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, outsider írta:

Mondjuk a szerviz meg garaciás...

Igen, de csak a gyári alkatrészre. Pl legutóbb utángyártott vízpumpa került be, arra nincs garancia. A szervizben láttam már milyen az, amikor nemtörődöm emberhez kerül az autó. Az egyik az volt, amikor a stílusában is trehány volt, és már a másik szerelő szólt át neki, hogy ha így folytatod ki fognak tenni, ő meg visszaszólt, hogy ezért a pénzért őt nem érdekli. Lekerült az autó az emelőről és folyt belőle a hűtővíz, húzta maga után a csíkot. A másik esetben (egy másik szerelőnél) pedig hideg motort szerelés után a "szaki" padlógázzal indította be, a többiek is csak nézték.

Módosítva : gedikart
Link to comment
Megosztás:

35 perce, gedikart írta:

Igen, de csak a gyári alkatrészre. Pl legutóbb utángyártott vízpumpa került be, arra nincs garancia. A szervizben láttam már milyen az, amikor nemtörődöm emberhez kerül az autó. Az egyik az volt, amikor a stílusában is trehány volt, és már a másik szerelő szólt át neki, hogy ha így folytatod ki fognak tenni, ő meg visszaszólt, hogy ezért a pénzért őt nem érdekli. Lekerült az autó az emelőről és folyt belőle a hűtővíz, húzta maga után a csíkot. A másik esetben (egy másik szerelőnél) pedig hideg motort szerelés után a "szaki" padlógázzal indította be, a többiek is csak nézték.

:D

Ilyen szervizbe valóban nem szabad vinni.
Az meg hogy nem gyárira nincs garancia, kb baromság. Persze azt nem vonomn kétségbe, hogy így jár el a tisztelt szerviz.
De jogilag biztosan hézagos a dolog...

Link to comment
Megosztás:

3 órája, outsider írta:

:D

Ilyen szervizbe valóban nem szabad vinni.
Az meg hogy nem gyárira nincs garancia, kb baromság. Persze azt nem vonomn kétségbe, hogy így jár el a tisztelt szerviz.
De jogilag biztosan hézagos a dolog...

Kaptam ajánlatot, 95 ezer Ft fagyállóval a gyári szett (vízpumpával), szereléssel. Én az alkarészeket (igaz nem gyári, hanem Ina, SKF, stb) 37 ezerből ki tudom hozni (meg bárki más is). Nem tudom hogy egy maszek mennyit kér a munkáért, de akkor is közel 50 ezer Ft marad rá.

Módosítva : gedikart
Link to comment
Megosztás:

35 perce, gedikart írta:

Kaptam ajánlatot, 95 ezer Ft fagyállóval a gyári szett (vízpumpával), szereléssel. Én az alkarészeket (igaz nem gyári, hanem Ina, SKF, stb) 37 ezerből ki tudom hozni (meg bárki más is). Nem tudom hogy egy maszek mennyit kér a munkáért, de akkor is közel 50 ezer Ft marad rá.

Ha Te viszed az alkatrészeket akkor drágább lesz a munkadij úgy számolj.

Link to comment
Megosztás:

15 perce, csicsó írta:

Ha Te viszed az alkatrészeket akkor drágább lesz a munkadij úgy számolj.

Igen, itt arra gondoltam, ha nem márkaszervizbe megyek, hanem maszekhoz, és ott a szaki megrendeli a unix/bárditól (saját kedvezményével 40-50%) az alkatrészt, ami egyébként egy (magánszemélyes) Kovácsautós ár... így magáért a munkadíjért fizetek.

Módosítva : gedikart
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Tegnap szerelőnél volt a kocsi, ki kellett tisztítani a fojtószelepet. Ez meg is történt, minden jó lett, de a szerelő valamiért a hűtővizet túltöltötte. A vízszint a felső visszatérő csövek felett volt 1-2cm-rel, levettem a kupakot (az autó leállítása után, üzemmeleg motornál) fel is nyomta magát a tartály szájáig.

Ennek mi értelme?
Elég jó a szerelő, nem hiszem hogy tudatlanság áll mögötte, viszont a munka után nem találkoztam vele, mert este 11kor mentem az autóért.

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

59 perce, g.peter23 írta:

Sziasztok!

Tegnap szerelőnél volt a kocsi, ki kellett tisztítani a fojtószelepet. Ez meg is történt, minden jó lett, de a szerelő valamiért a hűtővizet túltöltötte. A vízszint a felső visszatérő csövek felett volt 1-2cm-rel, levettem a kupakot (az autó leállítása után, üzemmeleg motornál) fel is nyomta magát a tartály szájáig.

Ennek mi értelme?
Elég jó a szerelő, nem hiszem hogy tudatlanság áll mögötte, viszont a munka után nem találkoztam vele, mert este 11kor mentem az autóért.

Köszi!

A hűtővíz szintjét hideg motornál és hideg hűtővízzel kell ellenőrizni!!!

Link to comment
Megosztás:

6 perce, kobraCode írta:

A hűtővíz szintjét hideg motornál és hideg hűtővízzel kell ellenőrizni!!!

Ránéztem most reggel, hidegen, a visszatérő csövek alatt van épp. Akkor gondolom jó így. De az nem okoz problémát, ha üzem meleg motornál a csövek felett van?

Link to comment
Megosztás:

1 óra, g.peter23 írta:

Ránéztem most reggel, hidegen, a visszatérő csövek alatt van épp. Akkor gondolom jó így. De az nem okoz problémát, ha üzem meleg motornál a csövek felett van?

Ha jól értem, a tartály majdnem fullon van. Ez pedig sok, általában a tartály felénél van a szint, keresd meg a jelölést és hidegen szívasd le addig! Szerintem... 

Módosítva : Cs. Zoltán
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.