Janó32 Elküldve Február6, 2018 Megoszt Elküldve Február6, 2018 On 2018. 02. 04. at 23:25, AstryG írta: Értem, az akkor kicsit másabb. Légszűrőháznál van gumibak? Nem is tudtam. Van bizony, ha lóg, akkor meg berezeg meg ehhez-ahhoz hozzá is érhet és keresheted hogy mi zörög a motortérben... mire rájöttünk mi is anno... https://cromax.hu/motor/levego_rendszer/legszurohaz_alkatreszei/legszurohaz_gumibak_opel_omega_b_astra_g_zafira_a_50883 Link to comment Megosztás: More sharing options...
AstryG Elküldve Február6, 2018 Megoszt Elküldve Február6, 2018 8 órája, Janó32 írta: Van bizony, ha lóg, akkor meg berezeg meg ehhez-ahhoz hozzá is érhet és keresheted hogy mi zörög a motortérben... mire rájöttünk mi is anno... https://cromax.hu/motor/levego_rendszer/legszurohaz_alkatreszei/legszurohaz_gumibak_opel_omega_b_astra_g_zafira_a_50883 No de legalább ez az alkatrész nem olyan mint egy kicsike csavar és ahhoz képest nem olyan sok Vlhol a szűrőház alatt van ugye? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Február6, 2018 Megoszt Elküldve Február6, 2018 40 perce, AstryG írta: No de legalább ez az alkatrész nem olyan mint egy kicsike csavar és ahhoz képest nem olyan sok Vlhol a szűrőház alatt van ugye? Igen, az szűrőház alsó darabját rögzíti a karosszériához, elöl 1db hátul 2db. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
AstryG Elküldve Február6, 2018 Megoszt Elküldve Február6, 2018 22 perce, Janó32 írta: Igen, az szűrőház alsó darabját rögzíti a karosszériához, elöl 1db hátul 2db. Köszönöm! Megstírölöm őket milyen állapotban vannak. Viszont ha már rezgés. Az első motortartó bak az tuti cserés, teljesen szétrepedt a gumi része. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Február6, 2018 Megoszt Elküldve Február6, 2018 Kicseréltem a gyertyákat de maradt a 0354 hibakód.Mi a következő,trafó ? Néha rángat egy kicsit de csak főleg reggel melóba menet.Hazafelé semmi baja.Lehet csak nem akar dolgozni menni mint én ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
AstryG Elküldve Február8, 2018 Megoszt Elküldve Február8, 2018 On 2018. 02. 06. at 21:48, Geopake írta: Kicseréltem a gyertyákat de maradt a 0354 hibakód.Mi a következő,trafó ? Néha rángat egy kicsit de csak főleg reggel melóba menet.Hazafelé semmi baja.Lehet csak nem akar dolgozni menni mint én ? Valami változás történt azóta? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Február8, 2018 Megoszt Elküldve Február8, 2018 23 perce, AstryG írta: Valami változás történt azóta? Igen.Most nem rángat 2 napja 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
AstryG Elküldve Február8, 2018 Megoszt Elküldve Február8, 2018 34 perce, Geopake írta: Igen.Most nem rángat 2 napja Az jó! Akkor lehet csak makrancoskodott tésasszony 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fulmen Elküldve Február9, 2018 Megoszt Elküldve Február9, 2018 Szép napot! Eljött a komplett vezérlés csere ideje (szíj, görgők, feszítő, vízpumpa). Ti milyen márkákat javasolnátok? Személy szerint a contitech-hel és az skf-fel szimpatizálok. Ezzel kapcsolatban még az lenne a kérdésem, hogy a motornak, hol van ideális emelés pontja? Ugye motortartó bakot meg kel bontani a szíj kiszedés/berakásához. Egyúttal cserélem a termosztátot. A legtöbb embertől a wahlert hallom mint megbízható márkát. Esetleg egyéb alternatíva, vagy maradjak én is ennél? A válaszokat előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
goose Elküldve Február9, 2018 Megoszt Elküldve Február9, 2018 7 perce, Fulmen írta: Szép napot! Eljött a komplett vezérlés csere ideje (szíj, görgők, feszítő, vízpumpa). Ti milyen márkákat javasolnátok? Személy szerint a contitech-hel és az skf-fel szimpatizálok. Ezzel kapcsolatban még az lenne a kérdésem, hogy a motornak, hol van ideális emelés pontja? Ugye motortartó bakot meg kel bontani a szíj kiszedés/berakásához. Egyúttal cserélem a termosztátot. A legtöbb embertől a wahlert hallom mint megbízható márkát. Esetleg egyéb alternatíva, vagy maradjak én is ennél? A válaszokat előre is köszönöm! Hali. Én is most csereltettem komplett vezérlést ,contritech került bele. Elotte skf volt, majdnem 6 év és 40.000km - ig! Szerelő azt mondta már szóltak a görgők meg a vizpumpa. Amúgy nem hallatszott amikor járt az autó, de kézzel megporgetve már van hangjuk. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Február9, 2018 Megoszt Elküldve Február9, 2018 14 órája, Fulmen írta: Szép napot! Eljött a komplett vezérlés csere ideje (szíj, görgők, feszítő, vízpumpa). Ti milyen márkákat javasolnátok? Személy szerint a contitech-hel és az skf-fel szimpatizálok. Ezzel kapcsolatban még az lenne a kérdésem, hogy a motornak, hol van ideális emelés pontja? Ugye motortartó bakot meg kel bontani a szíj kiszedés/berakásához. Egyúttal cserélem a termosztátot. A legtöbb embertől a wahlert hallom mint megbízható márkát. Esetleg egyéb alternatíva, vagy maradjak én is ennél? A válaszokat előre is köszönöm! Nekem is cserélni kell nemsokára a vezérlést.Én GM et szoktam venni nem tudom ki gyártja.Most is az van benne.Termosztátot egy hete cseréltem letört a műanyag pipa róla.Jó hogy itthon vettem észre mikor cseréltem a gyertyát.Azt is GM et vettem a Cromaxba.13.020 Ft.Még a gyári volt benne Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fulmen Elküldve Február10, 2018 Megoszt Elküldve Február10, 2018 14 órája, Geopake írta: Nekem is cserélni kell nemsokára a vezérlést.Én GM et szoktam venni nem tudom ki gyártja.Most is az van benne.Termosztátot egy hete cseréltem letört a műanyag pipa róla.Jó hogy itthon vettem észre mikor cseréltem a gyertyát.Azt is GM et vettem a Cromaxba.13.020 Ft.Még a gyári volt benne Esetleg a motor emelés/bakolás pontjára van tipped? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Február10, 2018 Megoszt Elküldve Február10, 2018 6 órája, Fulmen írta: Esetleg a motor emelés/bakolás pontjára van tipped? Arra nincs.Nekem van kampó a mennyezeten meg motorkiemelő keret.Bár soha nem kellett használnom Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fulmen Elküldve Február10, 2018 Megoszt Elküldve Február10, 2018 22 perce, Geopake írta: Arra nincs.Nekem van kampó a mennyezeten meg motorkiemelő keret.Bár soha nem kellett használnom Amikor kiveszed/berakod az új szíjat simán csak kitekered a bakból a 3 csavart ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Február10, 2018 Megoszt Elküldve Február10, 2018 5 perce, Fulmen írta: Amikor kiveszed/berakod az új szíjat simán csak kitekered a bakból a 3 csavart ? A vezérlés cserét nem én csinálom.Elviszem a haveromhoz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Február10, 2018 Megoszt Elküldve Február10, 2018 2 órája, Fulmen írta: Amikor kiveszed/berakod az új szíjat simán csak kitekered a bakból a 3 csavart ? Biztosan jó ötlet ennyi kérdőjel mellett házilag nekifogni egy teljes vezérlés cserének? Azért ez a motorba is kerülhet ha nem jól sikerül.... 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
AstryG Elküldve Február10, 2018 Megoszt Elküldve Február10, 2018 3 órája, Geopake írta: A vezérlés cserét nem én csinálom.Elviszem a haveromhoz. Ezt de jó lenne ha én is megtehetném Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fulmen Elküldve Február10, 2018 Megoszt Elküldve Február10, 2018 33 perce, Janó32 írta: Biztosan jó ötlet ennyi kérdőjel mellett házilag nekifogni egy teljes vezérlés cserének? Azért ez a motorba is kerülhet ha nem jól sikerül.... Ez az egyetlen kérdőjel. Még mindig jobban bízok magamban, mint bármelyik szervizben. Legalább tudom, hogy minden adott nyomatékra lett húzva amennyire kell és nem állítódik el semmi, ha odafigyelek. Azért ez nem egy akkora ördöglakat, csak figyelni kell és nem kapkodni. 2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Február11, 2018 Megoszt Elküldve Február11, 2018 15 órája, Fulmen írta: Ez az egyetlen kérdőjel. Még mindig jobban bízok magamban, mint bármelyik szervizben. Legalább tudom, hogy minden adott nyomatékra lett húzva amennyire kell és nem állítódik el semmi, ha odafigyelek. Azért ez nem egy akkora ördöglakat, csak figyelni kell és nem kapkodni. Csak azzal hogy Te építed be az alkatrészeket már le is zártad bárni garancia/szavatossági jog lehetőségét... Figyelembe véve hogy manapság már a prémiumnak nevezett alkatrészek közt is egyre több a gyári hibás (pl SKF vizpumpa), így van benne bőven extra rizikó. Mert nem kell Neked mondjuk egy foggal elrakni a vezérlést, elég csak ha csepegni kezd a vizpumpa a szíjra ami ettől átugorhat. Nem tudsz senkinél panasszal élni. Egy szerelő/szerviz esetén azért van esély valami kevésbé fájó (költséges) megoldás megtalálására. Pont emiatt legutóbb márkaszervizben cseréltettem vezérlést. Mondjuk azóta eltelt több mint 4 év és nekem is érik a csere ideje... Esetemben 4év/60k km az intervallum, szeptemberben volt 4 éve de km-ben kb 27k km van benne... Én a csere munkadíj 20k költségén ezt a rizikót nem vállalom be, mert egy átugrott vezérlés 150ezres kárt minimum csinál.... De nem vagyunk egyformák. Nem ördöglakat persze, csak hiszem h az autószerelő szakma arról szól h rutinból tud olyan fogásokat/tudni valókat amit egy halandó nem és ebből nem kis gond lehet. Persze lehet hogy az én szemléletemmel van baj, miszerint a pék süssön kenyeret, az ács javítson tetőt, kőműves építsen házat, az autószerelő meg javítson autót, elvégre azért vannak a szakmák hogy az adott területen a megfelő hozzáértés és rutin meglegyen. Persze sajnos a mi országunkban a villanyszerelő kerítést épít, a kőműves villanyt köt be, a pék autóriasztót szerel, aztán vagy sikerül vagy nem... 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február11, 2018 Megoszt Elküldve Február11, 2018 1 órával ezelőtt, Janó32 írta: Csak azzal hogy Te építed be az alkatrészeket már le is zártad bárni garancia/szavatossági jog lehetőségét... Figyelembe véve hogy manapság már a prémiumnak nevezett alkatrészek közt is egyre több a gyári hibás (pl SKF vizpumpa), így van benne bőven extra rizikó. Mert nem kell Neked mondjuk egy foggal elrakni a vezérlést, elég csak ha csepegni kezd a vizpumpa a szíjra ami ettől átugorhat. Nem tudsz senkinél panasszal élni. Egy szerelő/szerviz esetén azért van esély valami kevésbé fájó (költséges) megoldás megtalálására. Pont emiatt legutóbb márkaszervizben cseréltettem vezérlést. Mondjuk azóta eltelt több mint 4 év és nekem is érik a csere ideje... Esetemben 4év/60k km az intervallum, szeptemberben volt 4 éve de km-ben kb 27k km van benne... Én a csere munkadíj 20k költségén ezt a rizikót nem vállalom be, mert egy átugrott vezérlés 150ezres kárt minimum csinál.... De nem vagyunk egyformák. Nem ördöglakat persze, csak hiszem h az autószerelő szakma arról szól h rutinból tud olyan fogásokat/tudni valókat amit egy halandó nem és ebből nem kis gond lehet. Persze lehet hogy az én szemléletemmel van baj, miszerint a pék süssön kenyeret, az ács javítson tetőt, kőműves építsen házat, az autószerelő meg javítson autót, elvégre azért vannak a szakmák hogy az adott területen a megfelő hozzáértés és rutin meglegyen. Persze sajnos a mi országunkban a villanyszerelő kerítést épít, a kőműves villanyt köt be, a pék autóriasztót szerel, aztán vagy sikerül vagy nem... Az a probléma hogy ha hibás alkatrész miatt oda a motor a szerelő rá fogja tolni a balhét a gyártóra, első körben az üzletre ahol vette. Márkaszervízzel egy kicsit könnyebb lesz, de szervíze válogatja. Azt mondtam már hogy textilvegyészként házakat építettem? Persze nyilván igazad van, csak úgy eszembe jutott. Link to comment Megosztás: More sharing options...
AstraCDX Elküldve Február11, 2018 Megoszt Elküldve Február11, 2018 Sziasztok ! Segítséget szeretnék hátsó fékbetét cseréhez . Az autó adatai Astra G Caravan Z18XE 2004 . Első féknyereg : GM Ate FN3 57/25 . Hátsó féknyereg : Lucas (36) . Jelenleg még a gyári beépítésű fékbetét van benne, amin 23417 (4K1) felirat van . Textar fékbetétet akarok venni bele, van is ilyen 23417 típusú Textar fékbetét, de ez alatt van még több altípus is . Na ezek közt már képtelen vagyok eligazodni . Tehát a kérdés az, hogyha Textar 23417 típusú betétet akarok, akkor pontosabban melyik altípusát válasszam amely tökéletesen passzol az autóm hátsó féknyergéhez ? Köszi ! Üdv. Astra Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fulmen Elküldve Február11, 2018 Megoszt Elküldve Február11, 2018 3 órája, Janó32 írta: Csak azzal hogy Te építed be az alkatrészeket már le is zártad bárni garancia/szavatossági jog lehetőségét... Figyelembe véve hogy manapság már a prémiumnak nevezett alkatrészek közt is egyre több a gyári hibás (pl SKF vizpumpa), így van benne bőven extra rizikó. Mert nem kell Neked mondjuk egy foggal elrakni a vezérlést, elég csak ha csepegni kezd a vizpumpa a szíjra ami ettől átugorhat. Nem tudsz senkinél panasszal élni. Egy szerelő/szerviz esetén azért van esély valami kevésbé fájó (költséges) megoldás megtalálására. Pont emiatt legutóbb márkaszervizben cseréltettem vezérlést. Mondjuk azóta eltelt több mint 4 év és nekem is érik a csere ideje... Esetemben 4év/60k km az intervallum, szeptemberben volt 4 éve de km-ben kb 27k km van benne... Én a csere munkadíj 20k költségén ezt a rizikót nem vállalom be, mert egy átugrott vezérlés 150ezres kárt minimum csinál.... De nem vagyunk egyformák. Nem ördöglakat persze, csak hiszem h az autószerelő szakma arról szól h rutinból tud olyan fogásokat/tudni valókat amit egy halandó nem és ebből nem kis gond lehet. Persze lehet hogy az én szemléletemmel van baj, miszerint a pék süssön kenyeret, az ács javítson tetőt, kőműves építsen házat, az autószerelő meg javítson autót, elvégre azért vannak a szakmák hogy az adott területen a megfelő hozzáértés és rutin meglegyen. Persze sajnos a mi országunkban a villanyszerelő kerítést épít, a kőműves villanyt köt be, a pék autóriasztót szerel, aztán vagy sikerül vagy nem... Az anyagi része érdekel a legkevésbé dolognak. Nem ezen spórolnék. Marhára érdekel az autószerelés hobbi szinten. Tök jó dolognak tartom, hogy ma sokkal könnyebb egy ilyen dologba bele ásni magunkat, mint mondjuk 10-15 éve volt. Vonz a kihívás része is, mert nagyszerű, ha az ember egy ilyen kicsit komplikáltabb dolgot is el tud végezni maga. Ja és inkább addig tesztelem a "tehetségem" míg egy milliót se érő autóm van. Persze ez nem azt jelenti, hogy nem érdekelne, hogy ha kukáznám a motort, csak egy j vagy k astrán már tuti nem állnék neki a dolognak. Szerintem kicsit fekete-fehéren látod a dolgokat, de ez már egyéni vélemény, vagy elvi kérdés. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Február11, 2018 Megoszt Elküldve Február11, 2018 (edited) 1 órával ezelőtt, AstraCDX írta: Sziasztok ! Segítséget szeretnék hátsó fékbetét cseréhez . Az autó adatai Astra G Caravan Z18XE 2004 . Első féknyereg : GM Ate FN3 57/25 . Hátsó féknyereg : Lucas (36) . Jelenleg még a gyári beépítésű fékbetét van benne, amin 23417 (4K1) felirat van . Textar fékbetétet akarok venni bele, van is ilyen 23417 típusú Textar fékbetét, de ez alatt van még több altípus is . Na ezek közt már képtelen vagyok eligazodni . Tehát a kérdés az, hogyha Textar 23417 típusú betétet akarok, akkor pontosabban melyik altípusát válasszam amely tökéletesen passzol az autóm hátsó féknyergéhez ? Köszi ! Üdv. Astra Unix,Bárdi,Cromax webshopokban ki tudod választani egyértelműen az ismert adatok alapján(gyártás dátum,alvázszám,i Lucas,akuszikus kopásérzékelövel,fékbetét méretei) Féktárcsa jó még?Gondolom az is gyári még,én cserélném... Módosítva Február11, 2018 : csicsó Link to comment Megosztás: More sharing options...
AstraCDX Elküldve Február11, 2018 Megoszt Elküldve Február11, 2018 Ezt választottam : Textar 23417 152 1 5 https://alkatreszek.hu/2341703_tex_z Nemtom jó lesz-e, csak remélem . Üdv. Astra Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Február11, 2018 Megoszt Elküldve Február11, 2018 21 órája, AstryG írta: Ezt de jó lenne ha én is megtehetném Autószerelő a haverom.Fizetek érte igaz nem annyit mint máshol Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts