Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

11 perce, Janó32 írta:

A fékfolyadékot 2-3 évente illik cserélni, már nekem is esedékes lesz lassan. A hűtőfolyadékot 5-6 évente, a váltóolajat és a szervóolajat nem kell, max a szintet ellenőrizni és utántölteni. Mondjuk szokták mondani h 150k km környékén nem baj ha a váltóban is cserélik a kenőanyagot. Láncos autónál vezérléscsere csak akkor ha hangja van (megnyúlt a lánc, ehhez létezik mérőeszköz is). Nálad nem a vezérlés része a vízpumpa így csak akkor kell cserélni ha gyanús valamiért vagy konkrét hibakép van (pl csepeg). 

Ez így van, :icon13:

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

3 órája, AstryG írta:

Ez ha csak érzésre van meghúzva az elfogadható vagy nem igazán? :)

Ez jó kérdés. Attól függ neked milyen az érzés :D Egyik ismerősömnek mondtam hogy kerékcserekor lég érzéssel meghúzni majd 60km után ellenőrizni. Nos következő cserekor segítettem neki, nem tudtuk leszedni a kereket, még a kerékkulcs is elgörbült. Nála ilyen volt az érzés, megtépte keményen. Szóval kérdés nálad mit jelent az érzésre. :-)

Én vettem nyomatékkulcsot, nos nem ez miatt de már rengetegszer jól jött. Az a 8-9e Ft nem vágott földhöz.

Link to comment
Megosztás:

57 perce, kobraCode írta:

Ez jó kérdés. Attól függ neked milyen az érzés :D Egyik ismerősömnek mondtam hogy kerékcserekor lég érzéssel meghúzni majd 60km után ellenőrizni. Nos következő cserekor segítettem neki, nem tudtuk leszedni a kereket, még a kerékkulcs is elgörbült. Nála ilyen volt az érzés, megtépte keményen. Szóval kérdés nálad mit jelent az érzésre. :-)

Én vettem nyomatékkulcsot, nos nem ez miatt de már rengetegszer jól jött. Az a 8-9e Ft nem vágott földhöz.

Hátha már érzem, hogy szorul a menet akkor húzok még egy picit rajta :) Kipufogó dob csavarjait is így hajtottam be. Bár az nem teljesen ugyan az. Egyszer tán nekem is lesz egy nyomatékkulcsom, de addig is csak óvatosba tekergetek :happy:

Link to comment
Megosztás:

2 órája, AstryG írta:

Hátha már érzem, hogy szorul a menet akkor húzok még egy picit rajta :) Kipufogó dob csavarjait is így hajtottam be. Bár az nem teljesen ugyan az. Egyszer tán nekem is lesz egy nyomatékkulcsom, de addig is csak óvatosba tekergetek :happy:

Ha valóban így húzod meg akkor talán nem lesz belőle baj! De garancia ugye nincs semmire sem.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

23 órája, Janó32 írta:

A fékfolyadékot 2-3 évente illik cserélni, már nekem is esedékes lesz lassan. A hűtőfolyadékot 5-6 évente, a váltóolajat és a szervóolajat nem kell, max a szintet ellenőrizni és utántölteni. Mondjuk szokták mondani h 150k km környékén nem baj ha a váltóban is cserélik a kenőanyagot. Láncos autónál vezérléscsere csak akkor ha hangja van (megnyúlt a lánc, ehhez létezik mérőeszköz is). Nálad nem a vezérlés része a vízpumpa így csak akkor kell cserélni ha gyanús valamiért vagy konkrét hibakép van (pl csepeg). 

Köszönöm az infókat. Ősszel a szűrökkel együtt a fékfolyadékot is lecseréltetem. Bár tavaly rámért a szerelőm, hogy mennyire "vizesedett" (?), de azt mondta, semmi baja. Ez elfogadott, pontos ellenőrzés? 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, NW1 írta:

Köszönöm az infókat. Ősszel a szűrökkel együtt a fékfolyadékot is lecseréltetem. Bár tavaly rámért a szerelőm, hogy mennyire "vizesedett" (?), de azt mondta, semmi baja. Ez elfogadott, pontos ellenőrzés? 

A fékfolyadék forrás pontját kell mérni, konkrétan  ezért kell cserélni ( elsősorban) ha megmérte és azt mondta hogy jó, akkor jó. Ausztriában pölö műszaki vizsga alkalmával is mérik minden évben. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 5 weeks later...
1 óra, OpelAtti írta:

Sziasztok!

Lóg a műanyag küszöböm az egyik oldalt,

milyen patentot rendeljek oda? Most nem látom mik vannak benne.

Két fajtával szerelték:

https://cromax.hu/karosszeria/karosszeriara_szerelt_reszek/diszlec_alkatreszek/rogzito_patent_kulso_kuszobboritashoz_opel_astra_g_vectra_b_36343

vagy

https://cromax.hu/karosszeria/karosszeriara_szerelt_reszek/diszlec_alkatreszek/rogzito_patent_kulso_kuszobboritashoz_opel_astra_g_vectra_b_37195

ha lóg, valószínűleg annyira oldalra tudod feszíteni, hogy meglátod melyik van a tiédben.

GM számok: http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/8/75/2453/25284,25285/

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

21 órája, Krajcso írta:

Amik alulról fogják a karosszériához, azok a benyomósok, azokra is tudsz egy cikkszámot küldeni? Hülye fejjel jó részét totál benoymtam a karosszériába, persze utána láttam, hogy elég csak félig benyomni aztán simán kijön a komplett patent. :)

Link to comment
Megosztás:

4 órája, Handbrake írta:

Amik alulról fogják a karosszériához, azok a benyomósok, azokra is tudsz egy cikkszámot küldeni? Hülye fejjel jó részét totál benoymtam a karosszériába, persze utána láttam, hogy elég csak félig benyomni aztán simán kijön a komplett patent. :)

Ebben nem vagyok teljesen biztos, de szerintem ez az:

https://cromax.hu/sarvedo_dobbetet_rogzito_patent_opel_34187?kereso_modell=0

GM száma: 1719245

Valamiért a küszöbös képnél csak azt az egy szem hátsó kisebb méretűt listázzák. De a dobbetétes és az alsó szerintem egyezik.

Én is sajnos belövöldöztem a közepüket a karosszériába, azóta is ott utaznak.. egyet sikerült az első dobbetét felől kihalásznom :)

Módosítva : Krajcso
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kiderült közben hogy ezt a patentot kell vennem  https://cromax.hu/karosszeria/karosszeria_lemezek/kuszob_alkatreszei/rogzito_patent_kulso_kuszobboritashoz_opel_astra_g_vectra_b_36343

Kérdésem, a fenti termékhez kell még rendelnem kétféle méretű patentot, amiket nem találok az oldalon, tudnának benne segíteni?
Amiket adott a szerelő mintának:
az egyik egy szögpatent kb: 25mm hosszú, a karosszériába 5-ös átmérő megy be, a kiálló rész 12mm hosszú 3-as átmérő.
a másik egy patent 15mm tányér része van, a karosszériába 8-as átmérő megy be.

 

 

Módosítva : OpelAtti
Link to comment
Megosztás:

9 órája, OpelAtti írta:

Sziasztok!

Kiderült közben hogy ezt a patentot kell vennem  https://cromax.hu/karosszeria/karosszeria_lemezek/kuszob_alkatreszei/rogzito_patent_kulso_kuszobboritashoz_opel_astra_g_vectra_b_36343

Kérdésem, a fenti termékhez kell még rendelnem kétféle méretű patentot, amiket nem találok az oldalon, tudnának benne segíteni?
Amiket adott a szerelő mintának:
az egyik egy szögpatent kb: 25mm hosszú, a karosszériába 5-ös átmérő megy be, a kiálló rész 12mm hosszú 3-as átmérő.
a másik egy patent 15mm tányér része van, a karosszériába 8-as átmérő megy be.

 

 

http://www.autopatent.hu/?gclid=CNG0k-3uh9UCFQ4TGwod92YJ2Q

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...

Sziasztok!

11 éves lesz a kocsi, lassan ideje lesz az éves szerviz ( Z14XEP Astra 50 e km)

A szokásos olaj, olajszűrő és pollen, ill. levegőszűrőn kívül mit érdemes még szervizelni? Elmúlt 2 évben Magnatec C3 5-40 ment bele, jó ötlet a Mobil 1 ESP 5W 30?

(Az elmúlt 2 évben volt: gyertyacsere, hűtőfolyadék csere, fékfolyadék csere, benzinszűrő csere a fentieken kívül)

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, ginola írta:

Sziasztok!

11 éves lesz a kocsi, lassan ideje lesz az éves szerviz ( Z14XEP Astra 50 e km)

A szokásos olaj, olajszűrő és pollen, ill. levegőszűrőn kívül mit érdemes még szervizelni? Elmúlt 2 évben Magnatec C3 5-40 ment bele, jó ötlet a Mobil 1 ESP 5W 30?

(Az elmúlt 2 évben volt: gyertyacsere, hűtőfolyadék csere, fékfolyadék csere, benzinszűrő csere a fentieken kívül)

Az ESP azért egy kategóriával minőségibb, mint a Magntec.

Esetleg ennyi idősen a hosszbordás szíjat még meg lehet nézni, ha még nem volt cserélve.

Nem is futás, inkább a kora miatt. Szíjakat 6-7 év után általában kell cserélni (futástól függetlenül).

Link to comment
Megosztás:

9 órája, outsider írta:

Az ESP azért egy kategóriával minőségibb, mint a Magntec.

Esetleg ennyi idősen a hosszbordás szíjat még meg lehet nézni, ha még nem volt cserélve.

Nem is futás, inkább a kora miatt. Szíjakat 6-7 év után általában kell cserélni (futástól függetlenül).

Köszönöm.

Tavaly volt cserélve a hosszordás szíj Contitecre.

Mást nem érdemes?

Módosítva : ginola
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, 

17 eves lett a kocsi, kombi, es elkezdett a tetokarpit szovete logni.  Elengedte a vekony szovet a felette levo reteget. 

Mennyire draga ezt javitatni? Egy helyen kaptam ra 48eFt os arajanlatot, en sokallom, valoban ennyi lenne a visszaragasztasa?

Esetleg bp-n, budaors kornyeken nem tudtok jobb aron dolgozo szakit ajanlani? Akar privatban is.

 

Koszonom.

Link to comment
Megosztás:

44 perce, feel2006 írta:

Sziasztok, 

17 eves lett a kocsi, kombi, es elkezdett a tetokarpit szovete logni.  Elengedte a vekony szovet a felette levo reteget. 

Mennyire draga ezt javitatni? Egy helyen kaptam ra 48eFt os arajanlatot, en sokallom, valoban ennyi lenne a visszaragasztasa?

Esetleg bp-n, budaors kornyeken nem tudtok jobb aron dolgozo szakit ajanlani? Akar privatban is.

 

Koszonom.

Budapesten biztos drágábban dolgoznak valamivel, meg el is telt pár év azóta, de viszonyításképpen: 2014-ben az f Astrámon új szövettel, tokkal - vonóval 18000 ért csinálta egy kárpitos. Annyi, hogy nekem kellett leszedni magát a tetejét, amire a kárpit ment.

Módosítva : Cs. Zoltán
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Van egy gondom a Z14XE motorkódú G astrámmal. 2000-2500 fordulat között rezonáló hangot hallat a motor. Utána szépen megy nem csinálja. Hosszbordás szijat leszedtük szóval motorból jöhet. Fojtószelep ház szétszedett,újra tömitve nem az volt a ludas. A vezérlés nem lett még megbontva,de most majd az következik. Abban is 17000km van csak. Mi lehet,mit nézzünk még meg. Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 08. 29. at 7:04, pupak78 írta:

Sziasztok. Van egy gondom a Z14XE motorkódú G astrámmal. 2000-2500 fordulat között rezonáló hangot hallat a motor. Utána szépen megy nem csinálja. Hosszbordás szijat leszedtük szóval motorból jöhet. Fojtószelep ház szétszedett,újra tömitve nem az volt a ludas. A vezérlés nem lett még megbontva,de most majd az következik. Abban is 17000km van csak. Mi lehet,mit nézzünk még meg. Köszönöm.

Biztos hogy belülről jön? Nem valami burkolat stb. rezonál?

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 08. 29. at 7:04, pupak78 írta:

Sziasztok. Van egy gondom a Z14XE motorkódú G astrámmal. 2000-2500 fordulat között rezonáló hangot hallat a motor. Utána szépen megy nem csinálja. Hosszbordás szijat leszedtük szóval motorból jöhet. Fojtószelep ház szétszedett,újra tömitve nem az volt a ludas. A vezérlés nem lett még megbontva,de most majd az következik. Abban is 17000km van csak. Mi lehet,mit nézzünk még meg. Köszönöm.

Valóban millió dolog lehet. Ha a motorból jön, akkor ahhoz szerelő kellhet h megállapítsa. ellenben nekem már zörgött/rezonált rossz patent miatt a bal első műanyag sárvédőbetét, aztán a légszűrőház burkolata. Ha nem a motorból jön, érdemes végigtapogatni a hang környékét, hátha abbamarad és kiderül hogy mi a bibi. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.