flali Elküldve Június8, 2017 Megoszt Elküldve Június8, 2017 11 perce, Janó32 írta: A fékfolyadékot 2-3 évente illik cserélni, már nekem is esedékes lesz lassan. A hűtőfolyadékot 5-6 évente, a váltóolajat és a szervóolajat nem kell, max a szintet ellenőrizni és utántölteni. Mondjuk szokták mondani h 150k km környékén nem baj ha a váltóban is cserélik a kenőanyagot. Láncos autónál vezérléscsere csak akkor ha hangja van (megnyúlt a lánc, ehhez létezik mérőeszköz is). Nálad nem a vezérlés része a vízpumpa így csak akkor kell cserélni ha gyanús valamiért vagy konkrét hibakép van (pl csepeg). Ez így van, 2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Június8, 2017 Megoszt Elküldve Június8, 2017 14 órája, kobraCode írta: Sziasztok! Tudja valaki a gyertyák meghúzási nyomatékát? Köszi. Ne keressétek megtaláltam 25Nm ha lehet hinni. Bár hivatalos oldalakon is 25-30Nm-re írják ezeket a típusokat: http://www.carrepairdata.com/service/repair/manual/hun/opel/astra_g/1_4-16v/2004-2009/z14xep/1364/66/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
AstryG Elküldve Június8, 2017 Megoszt Elküldve Június8, 2017 57 perce, kobraCode írta: Ne keressétek megtaláltam 25Nm ha lehet hinni. Bár hivatalos oldalakon is 25-30Nm-re írják ezeket a típusokat: http://www.carrepairdata.com/service/repair/manual/hun/opel/astra_g/1_4-16v/2004-2009/z14xep/1364/66/ Ez ha csak érzésre van meghúzva az elfogadható vagy nem igazán? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Június8, 2017 Megoszt Elküldve Június8, 2017 3 órája, AstryG írta: Ez ha csak érzésre van meghúzva az elfogadható vagy nem igazán? Ez jó kérdés. Attól függ neked milyen az érzés :D Egyik ismerősömnek mondtam hogy kerékcserekor lég érzéssel meghúzni majd 60km után ellenőrizni. Nos következő cserekor segítettem neki, nem tudtuk leszedni a kereket, még a kerékkulcs is elgörbült. Nála ilyen volt az érzés, megtépte keményen. Szóval kérdés nálad mit jelent az érzésre. Én vettem nyomatékkulcsot, nos nem ez miatt de már rengetegszer jól jött. Az a 8-9e Ft nem vágott földhöz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
AstryG Elküldve Június8, 2017 Megoszt Elküldve Június8, 2017 57 perce, kobraCode írta: Ez jó kérdés. Attól függ neked milyen az érzés :D Egyik ismerősömnek mondtam hogy kerékcserekor lég érzéssel meghúzni majd 60km után ellenőrizni. Nos következő cserekor segítettem neki, nem tudtuk leszedni a kereket, még a kerékkulcs is elgörbült. Nála ilyen volt az érzés, megtépte keményen. Szóval kérdés nálad mit jelent az érzésre. Én vettem nyomatékkulcsot, nos nem ez miatt de már rengetegszer jól jött. Az a 8-9e Ft nem vágott földhöz. Hátha már érzem, hogy szorul a menet akkor húzok még egy picit rajta Kipufogó dob csavarjait is így hajtottam be. Bár az nem teljesen ugyan az. Egyszer tán nekem is lesz egy nyomatékkulcsom, de addig is csak óvatosba tekergetek Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Június8, 2017 Megoszt Elküldve Június8, 2017 2 órája, AstryG írta: Hátha már érzem, hogy szorul a menet akkor húzok még egy picit rajta Kipufogó dob csavarjait is így hajtottam be. Bár az nem teljesen ugyan az. Egyszer tán nekem is lesz egy nyomatékkulcsom, de addig is csak óvatosba tekergetek Ha valóban így húzod meg akkor talán nem lesz belőle baj! De garancia ugye nincs semmire sem. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
NW1 Elküldve Június9, 2017 Megoszt Elküldve Június9, 2017 23 órája, Janó32 írta: A fékfolyadékot 2-3 évente illik cserélni, már nekem is esedékes lesz lassan. A hűtőfolyadékot 5-6 évente, a váltóolajat és a szervóolajat nem kell, max a szintet ellenőrizni és utántölteni. Mondjuk szokták mondani h 150k km környékén nem baj ha a váltóban is cserélik a kenőanyagot. Láncos autónál vezérléscsere csak akkor ha hangja van (megnyúlt a lánc, ehhez létezik mérőeszköz is). Nálad nem a vezérlés része a vízpumpa így csak akkor kell cserélni ha gyanús valamiért vagy konkrét hibakép van (pl csepeg). Köszönöm az infókat. Ősszel a szűrökkel együtt a fékfolyadékot is lecseréltetem. Bár tavaly rámért a szerelőm, hogy mennyire "vizesedett" (?), de azt mondta, semmi baja. Ez elfogadott, pontos ellenőrzés? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve Június9, 2017 Megoszt Elküldve Június9, 2017 15 órája, kobraCode írta: Ha valóban így húzod meg akkor talán nem lesz belőle baj! De garancia ugye nincs semmire sem. Segít, ha van kisebb fajta, 1/4-es racsnis készleted. Azzal azért nehezebb túltépni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június9, 2017 Megoszt Elküldve Június9, 2017 1 óra, NW1 írta: Köszönöm az infókat. Ősszel a szűrökkel együtt a fékfolyadékot is lecseréltetem. Bár tavaly rámért a szerelőm, hogy mennyire "vizesedett" (?), de azt mondta, semmi baja. Ez elfogadott, pontos ellenőrzés? A fékfolyadék forrás pontját kell mérni, konkrétan ezért kell cserélni ( elsősorban) ha megmérte és azt mondta hogy jó, akkor jó. Ausztriában pölö műszaki vizsga alkalmával is mérik minden évben. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
OpelAtti Elküldve Július9, 2017 Megoszt Elküldve Július9, 2017 Sziasztok! Lóg a műanyag küszöböm az egyik oldalt, milyen patentot rendeljek oda? Most nem látom mik vannak benne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve Július9, 2017 Megoszt Elküldve Július9, 2017 1 óra, OpelAtti írta: Sziasztok! Lóg a műanyag küszöböm az egyik oldalt, milyen patentot rendeljek oda? Most nem látom mik vannak benne. Két fajtával szerelték: https://cromax.hu/karosszeria/karosszeriara_szerelt_reszek/diszlec_alkatreszek/rogzito_patent_kulso_kuszobboritashoz_opel_astra_g_vectra_b_36343 vagyhttps://cromax.hu/karosszeria/karosszeriara_szerelt_reszek/diszlec_alkatreszek/rogzito_patent_kulso_kuszobboritashoz_opel_astra_g_vectra_b_37195 ha lóg, valószínűleg annyira oldalra tudod feszíteni, hogy meglátod melyik van a tiédben. GM számok: http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/8/75/2453/25284,25285/ 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
OpelAtti Elküldve Július9, 2017 Megoszt Elküldve Július9, 2017 Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Handbrake Elküldve Július10, 2017 Megoszt Elküldve Július10, 2017 21 órája, Krajcso írta: Két fajtával szerelték: https://cromax.hu/karosszeria/karosszeriara_szerelt_reszek/diszlec_alkatreszek/rogzito_patent_kulso_kuszobboritashoz_opel_astra_g_vectra_b_36343 vagyhttps://cromax.hu/karosszeria/karosszeriara_szerelt_reszek/diszlec_alkatreszek/rogzito_patent_kulso_kuszobboritashoz_opel_astra_g_vectra_b_37195 ha lóg, valószínűleg annyira oldalra tudod feszíteni, hogy meglátod melyik van a tiédben. GM számok: http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/8/75/2453/25284,25285/ Amik alulról fogják a karosszériához, azok a benyomósok, azokra is tudsz egy cikkszámot küldeni? Hülye fejjel jó részét totál benoymtam a karosszériába, persze utána láttam, hogy elég csak félig benyomni aztán simán kijön a komplett patent. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve Július10, 2017 Megoszt Elküldve Július10, 2017 (edited) 4 órája, Handbrake írta: Amik alulról fogják a karosszériához, azok a benyomósok, azokra is tudsz egy cikkszámot küldeni? Hülye fejjel jó részét totál benoymtam a karosszériába, persze utána láttam, hogy elég csak félig benyomni aztán simán kijön a komplett patent. Ebben nem vagyok teljesen biztos, de szerintem ez az: https://cromax.hu/sarvedo_dobbetet_rogzito_patent_opel_34187?kereso_modell=0 GM száma: 1719245 Valamiért a küszöbös képnél csak azt az egy szem hátsó kisebb méretűt listázzák. De a dobbetétes és az alsó szerintem egyezik. Én is sajnos belövöldöztem a közepüket a karosszériába, azóta is ott utaznak.. egyet sikerült az első dobbetét felől kihalásznom Módosítva Július10, 2017 : Krajcso Link to comment Megosztás: More sharing options...
OpelAtti Elküldve Július13, 2017 Megoszt Elküldve Július13, 2017 (edited) Sziasztok! Kiderült közben hogy ezt a patentot kell vennem https://cromax.hu/karosszeria/karosszeria_lemezek/kuszob_alkatreszei/rogzito_patent_kulso_kuszobboritashoz_opel_astra_g_vectra_b_36343 Kérdésem, a fenti termékhez kell még rendelnem kétféle méretű patentot, amiket nem találok az oldalon, tudnának benne segíteni? Amiket adott a szerelő mintának: az egyik egy szögpatent kb: 25mm hosszú, a karosszériába 5-ös átmérő megy be, a kiálló rész 12mm hosszú 3-as átmérő. a másik egy patent 15mm tányér része van, a karosszériába 8-as átmérő megy be. Módosítva Július13, 2017 : OpelAtti Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Július14, 2017 Megoszt Elküldve Július14, 2017 9 órája, OpelAtti írta: Sziasztok! Kiderült közben hogy ezt a patentot kell vennem https://cromax.hu/karosszeria/karosszeria_lemezek/kuszob_alkatreszei/rogzito_patent_kulso_kuszobboritashoz_opel_astra_g_vectra_b_36343 Kérdésem, a fenti termékhez kell még rendelnem kétféle méretű patentot, amiket nem találok az oldalon, tudnának benne segíteni? Amiket adott a szerelő mintának: az egyik egy szögpatent kb: 25mm hosszú, a karosszériába 5-ös átmérő megy be, a kiálló rész 12mm hosszú 3-as átmérő. a másik egy patent 15mm tányér része van, a karosszériába 8-as átmérő megy be. http://www.autopatent.hu/?gclid=CNG0k-3uh9UCFQ4TGwod92YJ2Q 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
wakond Elküldve Augusztus12, 2017 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2017 (edited) Sziasztok! Megtaláltam a kormány leszedéséhez való Kingtony E-TORX fejet. (1/2 col) Jelképes 500 Ft-ért vihető. 3 ker. Óbuda, Szőlő utca Posta mehet automatákba is. "ELADVA" Módosítva Október15, 2017 : wakond Link to comment Megosztás: More sharing options...
ginola Elküldve Augusztus25, 2017 Megoszt Elküldve Augusztus25, 2017 Sziasztok! 11 éves lesz a kocsi, lassan ideje lesz az éves szerviz ( Z14XEP Astra 50 e km) A szokásos olaj, olajszűrő és pollen, ill. levegőszűrőn kívül mit érdemes még szervizelni? Elmúlt 2 évben Magnatec C3 5-40 ment bele, jó ötlet a Mobil 1 ESP 5W 30? (Az elmúlt 2 évben volt: gyertyacsere, hűtőfolyadék csere, fékfolyadék csere, benzinszűrő csere a fentieken kívül) Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Augusztus25, 2017 Megoszt Elküldve Augusztus25, 2017 1 órával ezelőtt, ginola írta: Sziasztok! 11 éves lesz a kocsi, lassan ideje lesz az éves szerviz ( Z14XEP Astra 50 e km) A szokásos olaj, olajszűrő és pollen, ill. levegőszűrőn kívül mit érdemes még szervizelni? Elmúlt 2 évben Magnatec C3 5-40 ment bele, jó ötlet a Mobil 1 ESP 5W 30? (Az elmúlt 2 évben volt: gyertyacsere, hűtőfolyadék csere, fékfolyadék csere, benzinszűrő csere a fentieken kívül) Az ESP azért egy kategóriával minőségibb, mint a Magntec. Esetleg ennyi idősen a hosszbordás szíjat még meg lehet nézni, ha még nem volt cserélve. Nem is futás, inkább a kora miatt. Szíjakat 6-7 év után általában kell cserélni (futástól függetlenül). Link to comment Megosztás: More sharing options...
ginola Elküldve Augusztus25, 2017 Megoszt Elküldve Augusztus25, 2017 (edited) 9 órája, outsider írta: Az ESP azért egy kategóriával minőségibb, mint a Magntec. Esetleg ennyi idősen a hosszbordás szíjat még meg lehet nézni, ha még nem volt cserélve. Nem is futás, inkább a kora miatt. Szíjakat 6-7 év után általában kell cserélni (futástól függetlenül). Köszönöm. Tavaly volt cserélve a hosszordás szíj Contitecre. Mást nem érdemes? Módosítva Augusztus25, 2017 : ginola 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
feel2006 Elküldve Augusztus26, 2017 Megoszt Elküldve Augusztus26, 2017 Sziasztok, 17 eves lett a kocsi, kombi, es elkezdett a tetokarpit szovete logni. Elengedte a vekony szovet a felette levo reteget. Mennyire draga ezt javitatni? Egy helyen kaptam ra 48eFt os arajanlatot, en sokallom, valoban ennyi lenne a visszaragasztasa? Esetleg bp-n, budaors kornyeken nem tudtok jobb aron dolgozo szakit ajanlani? Akar privatban is. Koszonom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cs. Zoltán Elküldve Augusztus26, 2017 Megoszt Elküldve Augusztus26, 2017 (edited) 44 perce, feel2006 írta: Sziasztok, 17 eves lett a kocsi, kombi, es elkezdett a tetokarpit szovete logni. Elengedte a vekony szovet a felette levo reteget. Mennyire draga ezt javitatni? Egy helyen kaptam ra 48eFt os arajanlatot, en sokallom, valoban ennyi lenne a visszaragasztasa? Esetleg bp-n, budaors kornyeken nem tudtok jobb aron dolgozo szakit ajanlani? Akar privatban is. Koszonom. Budapesten biztos drágábban dolgoznak valamivel, meg el is telt pár év azóta, de viszonyításképpen: 2014-ben az f Astrámon új szövettel, tokkal - vonóval 18000 ért csinálta egy kárpitos. Annyi, hogy nekem kellett leszedni magát a tetejét, amire a kárpit ment. Módosítva Augusztus26, 2017 : Cs. Zoltán Link to comment Megosztás: More sharing options...
pupak78 Elküldve Augusztus29, 2017 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2017 Sziasztok. Van egy gondom a Z14XE motorkódú G astrámmal. 2000-2500 fordulat között rezonáló hangot hallat a motor. Utána szépen megy nem csinálja. Hosszbordás szijat leszedtük szóval motorból jöhet. Fojtószelep ház szétszedett,újra tömitve nem az volt a ludas. A vezérlés nem lett még megbontva,de most majd az következik. Abban is 17000km van csak. Mi lehet,mit nézzünk még meg. Köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Augusztus31, 2017 Megoszt Elküldve Augusztus31, 2017 On 2017. 08. 29. at 7:04, pupak78 írta: Sziasztok. Van egy gondom a Z14XE motorkódú G astrámmal. 2000-2500 fordulat között rezonáló hangot hallat a motor. Utána szépen megy nem csinálja. Hosszbordás szijat leszedtük szóval motorból jöhet. Fojtószelep ház szétszedett,újra tömitve nem az volt a ludas. A vezérlés nem lett még megbontva,de most majd az következik. Abban is 17000km van csak. Mi lehet,mit nézzünk még meg. Köszönöm. Biztos hogy belülről jön? Nem valami burkolat stb. rezonál? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Augusztus31, 2017 Megoszt Elküldve Augusztus31, 2017 On 2017. 08. 29. at 7:04, pupak78 írta: Sziasztok. Van egy gondom a Z14XE motorkódú G astrámmal. 2000-2500 fordulat között rezonáló hangot hallat a motor. Utána szépen megy nem csinálja. Hosszbordás szijat leszedtük szóval motorból jöhet. Fojtószelep ház szétszedett,újra tömitve nem az volt a ludas. A vezérlés nem lett még megbontva,de most majd az következik. Abban is 17000km van csak. Mi lehet,mit nézzünk még meg. Köszönöm. Valóban millió dolog lehet. Ha a motorból jön, akkor ahhoz szerelő kellhet h megállapítsa. ellenben nekem már zörgött/rezonált rossz patent miatt a bal első műanyag sárvédőbetét, aztán a légszűrőház burkolata. Ha nem a motorból jön, érdemes végigtapogatni a hang környékét, hátha abbamarad és kiderül hogy mi a bibi. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts