Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

21 órája, tgabika76 írta:

Egyszer volt erről a témáról egy hosszabb értekezés a Totalcaron, bár akkor asszem épp az olajszűrők kapcsán. A lényeg az hogy a gyári alkatrészbeszállító (jelen esetben az Armafilt az, hiszen a Magyar Suzuki Rt tőle vette a gyárilag beépített légszűrőt is) a nagy volumenű termelésből adódóan bizonyos minőségi szórással készíti a légszűrőit, és ezek közül azok amik a Suzuki szigorú minőségellenőrzési procedúráján is átmentek, azok megkapták a "gyári alkatrész" jelölést, és szép színes dobozba kerültek, amik pedig nem (ez nem at jelenti hogy megbuktak a vizsgálaton, lehet hogy egyszerűen csak nem vizsgálták őket), azok felirat nélküli dobozban kaphatóak utángyártott alkatrészként. A lényeg az hogy a színes dobozos "eredeti" légszűrő mindig garantáltan 100%-os minőségű, míg az utángyártott jó esetben szintén, de előfordulhat hogy csak 98%-os minőségű.

Egyébként a jelenség nem egyedi, Opelnél például a gyári olajszűrőket a Hengst gyártja, ebből következően a "GM" és a "Hengst" feliratú dobozokban is ugyanaz van, utóbbi töredékáron.

Ezt meséld el a folyós műanyag csonkú gyári termosztátomnak :D

Módosítva : outsider
Link to comment
Megosztás:

4 órája, outsider írta:

Ezt meséld el a folyós műanyag csonkú gyári termosztátomnak :D

Én nem hibáztatnám azért rögtön a termosztátot... persze lehet hogy nem tesztelték kellőképpen és mégiscsak gyárilag rossz, de azt gondolom nem véletlenül van a gyárban többszáz(ezer) mérnök... Anno a B Omega 25DT motorjának volt ismert típushibája hogy a vízpumpa gyárilag műanyag lapátjai feloldódtak a hűtőfolyadékban, amitől ugye megszűnt a keringés, és a motor hengerfejes lett. Akkor mindenki az Opelt szidta amiért hitvány minőségű alkatrészt épített be az autóba, de kiderült hogy nem véletlenül ajánlott a gyári fagyálló, a problémát ugyanis a hitvány hipermarketes fagyállók okozták, amik szétmarták a műanyag lapátokat.

Adódik a kérdés, bár félve teszem fel: mielőtt a termosztátnak elfolyt volna a csonkja, biztosan mindig gyári fagyálló volt az autóban? Ez ugye csak akkor 100%, ha új kora óta nálad van az autó... ha nem, ki tudja hogy az előző tulaj mit öntött bele...

Link to comment
Megosztás:

12 órája, tgabika76 írta:

Én nem hibáztatnám azért rögtön a termosztátot... persze lehet hogy nem tesztelték kellőképpen és mégiscsak gyárilag rossz, de azt gondolom nem véletlenül van a gyárban többszáz(ezer) mérnök... Anno a B Omega 25DT motorjának volt ismert típushibája hogy a vízpumpa gyárilag műanyag lapátjai feloldódtak a hűtőfolyadékban, amitől ugye megszűnt a keringés, és a motor hengerfejes lett. Akkor mindenki az Opelt szidta amiért hitvány minőségű alkatrészt épített be az autóba, de kiderült hogy nem véletlenül ajánlott a gyári fagyálló, a problémát ugyanis a hitvány hipermarketes fagyállók okozták, amik szétmarták a műanyag lapátokat.

Adódik a kérdés, bár félve teszem fel: mielőtt a termosztátnak elfolyt volna a csonkja, biztosan mindig gyári fagyálló volt az autóban? Ez ugye csak akkor 100%, ha új kora óta nálad van az autó... ha nem, ki tudja hogy az előző tulaj mit öntött bele...

Mannol AF12+ van benne. A gyári termosztát kb 3 hónapos. A fagyálló sincs fél éves.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Rugótörés volt már valakinek?

Megjött a jó idő, és lehúzott ablaknál hallottam valami csörgő hangot.

Kerékcserénél megtaláltam a hibát, a bal első rugó alsó része letört, az csörgött.

Valószínűleg télen történt, mert a törés helye már rozsdás.

Mennyire lehet veszélyes hiba, rohanjak szerelőhöz?

Gondolom párban érdemes cseréltetni.? És utána futómű ellenőrzés.

49017495466_1020874269659.jpg

10717555132_1020874269635.jpg

 

Link to comment
Megosztás:

55 perce, OpelAtti írta:

Sziasztok!

Rugótörés volt már valakinek?

Megjött a jó idő, és lehúzott ablaknál hallottam valami csörgő hangot.

Kerékcserénél megtaláltam a hibát, a bal első rugó alsó része letört, az csörgött.

Valószínűleg télen történt, mert a törés helye már rozsdás.

Mennyire lehet veszélyes hiba, rohanjak szerelőhöz?

Gondolom párban érdemes cseréltetni.? És utána futómű ellenőrzés.

 

Már jártam így. Ettől függetlenül lehet hasznalni a kocsit de azért idovel nem art csereltetni. Garanciat csak ugy adnak a rugora ha parban csereled. Futomu ellenőrzés nem szukseges utana.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Nyár végén a kocsin vezérműszìj k. csere lesz. Lehet netről rendelni visz. nem dràga készletet ami jó is. Légyszi irjatok márkákat és weboldalt.

Milyen alk. kell cserélni ilyenkor. A hengerfejtöm. Is kicsit mintha eresztene azt is cserélni kellene akkor majd.

Z14xe caravan 2002 1.4 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
On 2017. 03. 29. at 15:58, llaci89 írta:

Sziasztok. Nyár végén a kocsin vezérműszìj k. csere lesz. Lehet netről rendelni visz. nem dràga készletet ami jó is. Légyszi irjatok márkákat és weboldalt.

Milyen alk. kell cserélni ilyenkor. A hengerfejtöm. Is kicsit mintha eresztene azt is cserélni kellene akkor majd.

Z14xe caravan 2002 1.4 

Vezérműszíjból én INA készletet vettem, állítólag Gates vagy Continental szíj jár vele.

Vízpumpából Graf-ot vettem.

alkatreszek.hu

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Üdv!

Győr - Zirc - Veszprém környékén tudtok megbízható és jó szerelőt? (aki esetleg "hozott" alkatrészt is beszerel.)

Pár hónap múlva műszakis az autóm, így át kellene vizsgálni még a műszaki előtt és ha javítani kell, azt megcsinálni. Műszakiztatni viszont nem annál a szerelőnél szeretném, hanem egy Opel márkaszervizben. Ilyenkor elvileg az Opel rendszerébe is bekerül a műszaki dátuma (nem csak a közlekedési hatóságnál) 

Vagy ez nagy hülyeség? Elvileg a műszaki vizsgadíj mindenhol azonos nem? Márkaszervizes javítás az autó kora és a szerviz árak miatt szerintem nem játszik.

Link to comment
Megosztás:

8 perce, KMilán írta:

Üdv!

Győr - Zirc - Veszprém környékén tudtok megbízható és jó szerelőt? (aki esetleg "hozott" alkatrészt is beszerel.)

Pár hónap múlva műszakis az autóm, így át kellene vizsgálni még a műszaki előtt és ha javítani kell, azt megcsinálni. Műszakiztatni viszont nem annál a szerelőnél szeretném, hanem egy Opel márkaszervizben. Ilyenkor elvileg az Opel rendszerébe is bekerül a műszaki dátuma (nem csak a közlekedési hatóságnál) 

Vagy ez nagy hülyeség? Elvileg a műszaki vizsgadíj mindenhol azonos nem? Márkaszervizes javítás az autó kora és a szerviz árak miatt szerintem nem játszik.

Bekerül, a következő műszaki előtt szoktak is szólni, hogy ne felejtsd el, hogy nemsokára lejár, és vidd el hozzájuk előműszakira. Erre amúgy is érdemes oda vinni ahol lesz a műszaki, tehát: elviszed átnézetni ( előműszaki) az opelhez, nem kérsz javítást, de kapsz egy hibalistát. Ezt megcsináltatod bárhol, majd visszaviszed opelékre műszakira. Az elő és a rendes műszaki ára összeadódik ebből lesz a most kábé 22-24 ezer forint.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

45 perce, zotya975 írta:

Bekerül, a következő műszaki előtt szoktak is szólni, hogy ne felejtsd el, hogy nemsokára lejár, és vidd el hozzájuk előműszakira. Erre amúgy is érdemes oda vinni ahol lesz a műszaki, tehát: elviszed átnézetni ( előműszaki) az opelhez, nem kérsz javítást, de kapsz egy hibalistát. Ezt megcsináltatod bárhol, majd visszaviszed opelékre műszakira. Az elő és a rendes műszaki ára összeadódik ebből lesz a most kábé 22-24 ezer forint.

Köszönöm szépen, sokat segítettél. :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Első féltengely gumiharang egyforma a két oldalon?

Készletben akarom venni. Olyan variációk vannak, hogy "külső" ez gondolom a kerék felőli, nem a váltó felőli.

De jobb és bal oldalon egyforma?

ÉRdemes párban cserélni, vagy csak amelyikkel baj van?

Link to comment
Megosztás:

2 órája, outsider írta:

Első féltengely gumiharang egyforma a két oldalon?

Készletben akarom venni. Olyan variációk vannak, hogy "külső" ez gondolom a kerék felőli, nem a váltó felőli.

De jobb és bal oldalon egyforma?

ÉRdemes párban cserélni, vagy csak amelyikkel baj van?

Oldalanként egyforma, nem kell párban cserélni csak amelyik kiszakadt. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

3 órája, outsider írta:

Ja, és kipufogó hátsó dob...

2 évet bírt az utángyártott.

Láttam sokan Walkert, Bosalt ajánljátok.

Az többet is bír? Vagy csak drágább?

Előző autómon (Astra F) a gyári után Bosal hátsó dob lett felszerelve, azzal is adtam el, hibátlan volt még akkor is (pedig sok évet használtam azzal, legalább 4-5). 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

6 órája, csicsó írta:

A 2 külsö egyforma és a 2 belsö egyforma:)

Így van, de amúgy vannak univerzális gumiharangok amelyek elméletileg minden ( vagy legalábbis sok) autóra jók. Pölö ez a rugalmas fajta: 

Azoknak akik szerint nem jó móka a csuklóval játszani. A maradéknak rendesen el kell mosni, nem jó poén ha az új harang felrakása után derül ki hogy kosz ment bele.

2533782-20170503-7ryh4g.jpg

 

Link to comment
Megosztás:

Z14XE motorhoz NE vegyetek más termosztátot, CSAK Wahlert! 

Gyárit se.

Harmadjára végre az került bele, és az első tapasztalat, hogy hajszálpontosan nyit. A gyári vagy 5 fokkal korábban, a Swag is, fél év után meg 10-el...

Nem is tudtam, hogy a Wahlert a Borg Warner gyártja...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

9 perce, outsider írta:

Z14XE motorhoz NE vegyetek más termosztátot, CSAK Wahlert! 

Gyárit se.

Harmadjára végre az került bele, és az első tapasztalat, hogy hajszálpontosan nyit. A gyári vagy 5 fokkal korábban, a Swag is, fél év után meg 10-el...

Nem is tudtam, hogy a Wahlert a Borg Warner gyártja...

Én minden automhoz csakis Wahlert veszek kb.15éve:)

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.