outsider Elküldve Március22, 2017 Elküldve Március22, 2017 (edited) 21 órája, tgabika76 írta: Egyszer volt erről a témáról egy hosszabb értekezés a Totalcaron, bár akkor asszem épp az olajszűrők kapcsán. A lényeg az hogy a gyári alkatrészbeszállító (jelen esetben az Armafilt az, hiszen a Magyar Suzuki Rt tőle vette a gyárilag beépített légszűrőt is) a nagy volumenű termelésből adódóan bizonyos minőségi szórással készíti a légszűrőit, és ezek közül azok amik a Suzuki szigorú minőségellenőrzési procedúráján is átmentek, azok megkapták a "gyári alkatrész" jelölést, és szép színes dobozba kerültek, amik pedig nem (ez nem at jelenti hogy megbuktak a vizsgálaton, lehet hogy egyszerűen csak nem vizsgálták őket), azok felirat nélküli dobozban kaphatóak utángyártott alkatrészként. A lényeg az hogy a színes dobozos "eredeti" légszűrő mindig garantáltan 100%-os minőségű, míg az utángyártott jó esetben szintén, de előfordulhat hogy csak 98%-os minőségű. Egyébként a jelenség nem egyedi, Opelnél például a gyári olajszűrőket a Hengst gyártja, ebből következően a "GM" és a "Hengst" feliratú dobozokban is ugyanaz van, utóbbi töredékáron. Ezt meséld el a folyós műanyag csonkú gyári termosztátomnak :D Módosítva Március22, 2017 : outsider
tgabika76 Elküldve Március22, 2017 Elküldve Március22, 2017 4 órája, outsider írta: Ezt meséld el a folyós műanyag csonkú gyári termosztátomnak :D Én nem hibáztatnám azért rögtön a termosztátot... persze lehet hogy nem tesztelték kellőképpen és mégiscsak gyárilag rossz, de azt gondolom nem véletlenül van a gyárban többszáz(ezer) mérnök... Anno a B Omega 25DT motorjának volt ismert típushibája hogy a vízpumpa gyárilag műanyag lapátjai feloldódtak a hűtőfolyadékban, amitől ugye megszűnt a keringés, és a motor hengerfejes lett. Akkor mindenki az Opelt szidta amiért hitvány minőségű alkatrészt épített be az autóba, de kiderült hogy nem véletlenül ajánlott a gyári fagyálló, a problémát ugyanis a hitvány hipermarketes fagyállók okozták, amik szétmarták a műanyag lapátokat. Adódik a kérdés, bár félve teszem fel: mielőtt a termosztátnak elfolyt volna a csonkja, biztosan mindig gyári fagyálló volt az autóban? Ez ugye csak akkor 100%, ha új kora óta nálad van az autó... ha nem, ki tudja hogy az előző tulaj mit öntött bele...
outsider Elküldve Március23, 2017 Elküldve Március23, 2017 12 órája, tgabika76 írta: Én nem hibáztatnám azért rögtön a termosztátot... persze lehet hogy nem tesztelték kellőképpen és mégiscsak gyárilag rossz, de azt gondolom nem véletlenül van a gyárban többszáz(ezer) mérnök... Anno a B Omega 25DT motorjának volt ismert típushibája hogy a vízpumpa gyárilag műanyag lapátjai feloldódtak a hűtőfolyadékban, amitől ugye megszűnt a keringés, és a motor hengerfejes lett. Akkor mindenki az Opelt szidta amiért hitvány minőségű alkatrészt épített be az autóba, de kiderült hogy nem véletlenül ajánlott a gyári fagyálló, a problémát ugyanis a hitvány hipermarketes fagyállók okozták, amik szétmarták a műanyag lapátokat. Adódik a kérdés, bár félve teszem fel: mielőtt a termosztátnak elfolyt volna a csonkja, biztosan mindig gyári fagyálló volt az autóban? Ez ugye csak akkor 100%, ha új kora óta nálad van az autó... ha nem, ki tudja hogy az előző tulaj mit öntött bele... Mannol AF12+ van benne. A gyári termosztát kb 3 hónapos. A fagyálló sincs fél éves.
OpelAtti Elküldve Március26, 2017 Elküldve Március26, 2017 Sziasztok! Rugótörés volt már valakinek? Megjött a jó idő, és lehúzott ablaknál hallottam valami csörgő hangot. Kerékcserénél megtaláltam a hibát, a bal első rugó alsó része letört, az csörgött. Valószínűleg télen történt, mert a törés helye már rozsdás. Mennyire lehet veszélyes hiba, rohanjak szerelőhöz? Gondolom párban érdemes cseréltetni.? És utána futómű ellenőrzés.
kobraCode Elküldve Március26, 2017 Elküldve Március26, 2017 55 perce, OpelAtti írta: Sziasztok! Rugótörés volt már valakinek? Megjött a jó idő, és lehúzott ablaknál hallottam valami csörgő hangot. Kerékcserénél megtaláltam a hibát, a bal első rugó alsó része letört, az csörgött. Valószínűleg télen történt, mert a törés helye már rozsdás. Mennyire lehet veszélyes hiba, rohanjak szerelőhöz? Gondolom párban érdemes cseréltetni.? És utána futómű ellenőrzés. Már jártam így. Ettől függetlenül lehet hasznalni a kocsit de azért idovel nem art csereltetni. Garanciat csak ugy adnak a rugora ha parban csereled. Futomu ellenőrzés nem szukseges utana. 1
OpelAtti Elküldve Március27, 2017 Elküldve Március27, 2017 Köszi! Van valamilyen ajánlott rugómárka? Néztem van több árkategória.
kobraCode Elküldve Március27, 2017 Elküldve Március27, 2017 3 órája, OpelAtti írta: Köszi! Van valamilyen ajánlott rugómárka? Néztem van több árkategória. Hát az jó kérdés, szerelőm valami német márkát tett be de nem volt ismerős a neve. Lassan két éve már, eddig nincs vele gondom. 1
llaci89 Elküldve Március29, 2017 Elküldve Március29, 2017 Sziasztok. Nyár végén a kocsin vezérműszìj k. csere lesz. Lehet netről rendelni visz. nem dràga készletet ami jó is. Légyszi irjatok márkákat és weboldalt. Milyen alk. kell cserélni ilyenkor. A hengerfejtöm. Is kicsit mintha eresztene azt is cserélni kellene akkor majd. Z14xe caravan 2002 1.4
tukko Elküldve Április9, 2017 Elküldve Április9, 2017 Sziasztok! 1.2-es opel lánccserélésnél olajat is kell cserélni vagyis le kell engedni az olajat?
Cs. Zoltán Elküldve Április9, 2017 Elküldve Április9, 2017 (edited) 2 órája, tukko írta: Sziasztok! 1.2-es opel lánccserélésnél olajat is kell cserélni vagyis le kell engedni az olajat? Igen. A fagyállót is. Módosítva Április9, 2017 : Cs. Zoltán
outsider Elküldve Április10, 2017 Elküldve Április10, 2017 On 2017. 03. 29. at 15:58, llaci89 írta: Sziasztok. Nyár végén a kocsin vezérműszìj k. csere lesz. Lehet netről rendelni visz. nem dràga készletet ami jó is. Légyszi irjatok márkákat és weboldalt. Milyen alk. kell cserélni ilyenkor. A hengerfejtöm. Is kicsit mintha eresztene azt is cserélni kellene akkor majd. Z14xe caravan 2002 1.4 Vezérműszíjból én INA készletet vettem, állítólag Gates vagy Continental szíj jár vele. Vízpumpából Graf-ot vettem. alkatreszek.hu
kelly Elküldve Április10, 2017 Elküldve Április10, 2017 Sziasztok Meg pusztult a klíma kompresszor fater 1.4 benzin astrájában. Mennyire lehet ezekbe más fajta kompresszort tenni? Úgy értem, hogy az 1.4 motorhoz lehet tenni 1.6-os kompresszort? Vagy milyen műszaki akadálya van ennek?
KMilán Elküldve Április23, 2017 Elküldve Április23, 2017 Üdv! Győr - Zirc - Veszprém környékén tudtok megbízható és jó szerelőt? (aki esetleg "hozott" alkatrészt is beszerel.) Pár hónap múlva műszakis az autóm, így át kellene vizsgálni még a műszaki előtt és ha javítani kell, azt megcsinálni. Műszakiztatni viszont nem annál a szerelőnél szeretném, hanem egy Opel márkaszervizben. Ilyenkor elvileg az Opel rendszerébe is bekerül a műszaki dátuma (nem csak a közlekedési hatóságnál) Vagy ez nagy hülyeség? Elvileg a műszaki vizsgadíj mindenhol azonos nem? Márkaszervizes javítás az autó kora és a szerviz árak miatt szerintem nem játszik.
zotya975 Elküldve Április23, 2017 Elküldve Április23, 2017 8 perce, KMilán írta: Üdv! Győr - Zirc - Veszprém környékén tudtok megbízható és jó szerelőt? (aki esetleg "hozott" alkatrészt is beszerel.) Pár hónap múlva műszakis az autóm, így át kellene vizsgálni még a műszaki előtt és ha javítani kell, azt megcsinálni. Műszakiztatni viszont nem annál a szerelőnél szeretném, hanem egy Opel márkaszervizben. Ilyenkor elvileg az Opel rendszerébe is bekerül a műszaki dátuma (nem csak a közlekedési hatóságnál) Vagy ez nagy hülyeség? Elvileg a műszaki vizsgadíj mindenhol azonos nem? Márkaszervizes javítás az autó kora és a szerviz árak miatt szerintem nem játszik. Bekerül, a következő műszaki előtt szoktak is szólni, hogy ne felejtsd el, hogy nemsokára lejár, és vidd el hozzájuk előműszakira. Erre amúgy is érdemes oda vinni ahol lesz a műszaki, tehát: elviszed átnézetni ( előműszaki) az opelhez, nem kérsz javítást, de kapsz egy hibalistát. Ezt megcsináltatod bárhol, majd visszaviszed opelékre műszakira. Az elő és a rendes műszaki ára összeadódik ebből lesz a most kábé 22-24 ezer forint. 1
KMilán Elküldve Április23, 2017 Elküldve Április23, 2017 45 perce, zotya975 írta: Bekerül, a következő műszaki előtt szoktak is szólni, hogy ne felejtsd el, hogy nemsokára lejár, és vidd el hozzájuk előműszakira. Erre amúgy is érdemes oda vinni ahol lesz a műszaki, tehát: elviszed átnézetni ( előműszaki) az opelhez, nem kérsz javítást, de kapsz egy hibalistát. Ezt megcsináltatod bárhol, majd visszaviszed opelékre műszakira. Az elő és a rendes műszaki ára összeadódik ebből lesz a most kábé 22-24 ezer forint. Köszönöm szépen, sokat segítettél. 1
outsider Elküldve Május2, 2017 Elküldve Május2, 2017 Első féltengely gumiharang egyforma a két oldalon? Készletben akarom venni. Olyan variációk vannak, hogy "külső" ez gondolom a kerék felőli, nem a váltó felőli. De jobb és bal oldalon egyforma? ÉRdemes párban cserélni, vagy csak amelyikkel baj van?
outsider Elküldve Május2, 2017 Elküldve Május2, 2017 Ja, és kipufogó hátsó dob... 2 évet bírt az utángyártott. Láttam sokan Walkert, Bosalt ajánljátok. Az többet is bír? Vagy csak drágább?
zotya975 Elküldve Május2, 2017 Elküldve Május2, 2017 2 órája, outsider írta: Első féltengely gumiharang egyforma a két oldalon? Készletben akarom venni. Olyan variációk vannak, hogy "külső" ez gondolom a kerék felőli, nem a váltó felőli. De jobb és bal oldalon egyforma? ÉRdemes párban cserélni, vagy csak amelyikkel baj van? Oldalanként egyforma, nem kell párban cserélni csak amelyik kiszakadt. 1
Janó32 Elküldve Május2, 2017 Elküldve Május2, 2017 3 órája, outsider írta: Ja, és kipufogó hátsó dob... 2 évet bírt az utángyártott. Láttam sokan Walkert, Bosalt ajánljátok. Az többet is bír? Vagy csak drágább? Előző autómon (Astra F) a gyári után Bosal hátsó dob lett felszerelve, azzal is adtam el, hibátlan volt még akkor is (pedig sok évet használtam azzal, legalább 4-5). 1
outsider Elküldve Május2, 2017 Elküldve Május2, 2017 3 órája, zotya975 írta: Oldalanként egyforma, nem kell párban cserélni csak amelyik kiszakadt. :D Most akkor ezt hogy is kell érteni? A bal oldali egyforma egy másik autó bal oldali gumiharangjával?
csicsó Elküldve Május2, 2017 Elküldve Május2, 2017 9 perce, outsider írta: :D Most akkor ezt hogy is kell érteni? A bal oldali egyforma egy másik autó bal oldali gumiharangjával? A 2 külsö egyforma és a 2 belsö egyforma
zotya975 Elküldve Május3, 2017 Elküldve Május3, 2017 6 órája, csicsó írta: A 2 külsö egyforma és a 2 belsö egyforma Így van, de amúgy vannak univerzális gumiharangok amelyek elméletileg minden ( vagy legalábbis sok) autóra jók. Pölö ez a rugalmas fajta: Azoknak akik szerint nem jó móka a csuklóval játszani. A maradéknak rendesen el kell mosni, nem jó poén ha az új harang felrakása után derül ki hogy kosz ment bele.
outsider Elküldve Május3, 2017 Elküldve Május3, 2017 9 órája, csicsó írta: A 2 külsö egyforma és a 2 belsö egyforma Lassan kapcsolok én is... :D
outsider Elküldve Május4, 2017 Elküldve Május4, 2017 Z14XE motorhoz NE vegyetek más termosztátot, CSAK Wahlert! Gyárit se. Harmadjára végre az került bele, és az első tapasztalat, hogy hajszálpontosan nyit. A gyári vagy 5 fokkal korábban, a Swag is, fél év után meg 10-el... Nem is tudtam, hogy a Wahlert a Borg Warner gyártja... 1
csicsó Elküldve Május4, 2017 Elküldve Május4, 2017 9 perce, outsider írta: Z14XE motorhoz NE vegyetek más termosztátot, CSAK Wahlert! Gyárit se. Harmadjára végre az került bele, és az első tapasztalat, hogy hajszálpontosan nyit. A gyári vagy 5 fokkal korábban, a Swag is, fél év után meg 10-el... Nem is tudtam, hogy a Wahlert a Borg Warner gyártja... Én minden automhoz csakis Wahlert veszek kb.15éve 2
Recommended Posts