Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
18 órája, lacika555 írta:

Köszönöm,a lépéseknek kivétel nélkül ez a helyes sorrendje.

Annyiban egészíteném ki esetleg, hogy én nem bajlódtam a vezető ülés teljes kivételével mert lusta voltam szétcincálni a csatlakozót (az aksi sarut se húztam le) így csak fellazítottam az ülést két csavarját és megemelve kimozdítottam alóla a belső küszöb borítást.

Ami még esetleg ide tartozik, hogy a "B" oszlop külső fenti burkolatát három patent fogja, ez alatt van a bizti öv megvezető részét rögzítő két 13-as anya. (csőkulcs) és az alsó takaró mögött még egy ami magát a szerkezetet rögzíti.

Bátor voltál, egy óvatlan mozdulat és az övfeszítő már teszi is a dolágát. Sokba kerül egy csere.

Elküldve
On ‎2017‎.‎02‎.‎18‎. at 17:41, KMilán írta:

Nálam a vízpumpa csinálta. https://www.youtube.com/watch?v=zLd5jIPziv4

Másik... a szerelőm olajcsere során nézett rá az autóra. Akkor derült ki, hogy a vízpumpa környékén csöpög a hűtővíz. De azt is mondta, hogy olajos is egy helyen. (valami olyasmit mondott emlékeim szerint, hogy a váltó és a motor illesztésnél, lemezeknél...már nem emlékszem pontosan)

Szerinte főtengely szimeringet kellene cserélni. Az olajcserénél csak azt hitte véletlen odakerült az olajból, letörölte, megtisztította. De két héttel később a vízpumpa cserénél is megnézte és újra olajos volt.

Mennyibe fájhat egy főtengely szimering csere? Megjegyzem, főtengely helyzetjeladó rendellenesség hibakód is van, de eddig azt mondta minden szerelő, hogy ne foglalkozzak vele. Pillanatnyi kis eltérés, amit rögzít az autó.

 

 

Nekem már visított. 2 szerelő is mondta, hogy vízpumpa, SOS csere. Kb. 1-2 hét múlva tudják csinálni. Na, ha sürgős, megcsinálom. Csere megvolt, új hűtővízzel, összerak ÉS UGYAN ÚGY VISIT!!! Szíj le, akkor átnéztem és kiderült, hogy a feszítő volt a ludas. Mennem kellett melózni, majd másnap megcsinálom. Este töltés jelző kigyullad, motor el kezd melegedni, gyorsan félre álltam. Ami furcsa volt, hogy a szervó ugyan úgy ment. A feszítőről a csapágy lefordult, szétb...ta a feszítő tengelyét is. Csere az egészet. Most már csend van.

Elküldve
15 órája, Bmájki írta:

 Ami furcsa volt, hogy a szervó ugyan úgy ment. 

A szervót nem a szíj hajtja. Saját motorja van. Legalábbis az enyém ilyen volt, gondolom ez is.

  • Like 2
Elküldve
20 órája, Bmájki írta:

Nekem már visított. 2 szerelő is mondta, hogy vízpumpa, SOS csere. Kb. 1-2 hét múlva tudják csinálni. Na, ha sürgős, megcsinálom. Csere megvolt, új hűtővízzel, összerak ÉS UGYAN ÚGY VISIT!!! Szíj le, akkor átnéztem és kiderült, hogy a feszítő volt a ludas. Mennem kellett melózni, majd másnap megcsinálom. Este töltés jelző kigyullad, motor el kezd melegedni, gyorsan félre álltam. Ami furcsa volt, hogy a szervó ugyan úgy ment. A feszítőről a csapágy lefordult, szétb...ta a feszítő tengelyét is. Csere az egészet. Most már csend van.

A hangja nekem is olyan, amilt KMilán csatolt a youtube-ról.

Azt tervezem, hogy először a feszítőt fogom megvizsgálni, ma vettem hozzá etorx készletet, most már le tudom szedni a szíjat... Hétvégén megejtem.

Kösz a tippeket.

Elküldve

Hétvégén gondoltam megnézem a gyertyákat, milyen állapotban vannak. Most szedtem szét először. Mikor a gyújtó hidat kiszedtem, akkor szembesültem vele hogy a hengerfejen a gyertya furatok körül tele van kosszal, földdel aminek egy része simán belehullott a furatba. Van ennek valami trükkje, mielőtt leveszem a gyújtó hidat hogyan lehet eltüntetni a dzsuvát a hengerfejről? Túl sok hely nincs és a műanyag fedél is elég szorosan zár...

Amikor egyenként kiszedtem a gyertyákat, némelyiknek a tömítése alatt a peremen is volt jó adag kosz. Az ott lévő koszt bezsírozott csavarhúzóval kiszedegettem a peremről, de azért a hengerbe is jutott. Valószínűleg a szerelő aki legutóbb cserélte ezzel együtt húzta meg... Az nagy probléma ha némi kosz beesik a hengerbe?

Elküldve
2 órája, Isti70 írta:

Hétvégén gondoltam megnézem a gyertyákat, milyen állapotban vannak. Most szedtem szét először. Mikor a gyújtó hidat kiszedtem, akkor szembesültem vele hogy a hengerfejen a gyertya furatok körül tele van kosszal, földdel aminek egy része simán belehullott a furatba. Van ennek valami trükkje, mielőtt leveszem a gyújtó hidat hogyan lehet eltüntetni a dzsuvát a hengerfejről? Túl sok hely nincs és a műanyag fedél is elég szorosan zár...

Amikor egyenként kiszedtem a gyertyákat, némelyiknek a tömítése alatt a peremen is volt jó adag kosz. Az ott lévő koszt bezsírozott csavarhúzóval kiszedegettem a peremről, de azért a hengerbe is jutott. Valószínűleg a szerelő aki legutóbb cserélte ezzel együtt húzta meg... Az nagy probléma ha némi kosz beesik a hengerbe?

Bizony nagy baj. Ha oda beesne mondjuk egy csavar és elindítod, hát... Volt akinek a széthullott gyújtógyertya darabjai potyogtak bele, annak a dugattyúnak és hengerfalnak annyi. 

Elküldve

üdv!

A középkonzolon a fedélzeti kijelző megadta magát, pixelhibás, rengeteg sor, oszlop nem látható. Kijelzőt elég cserélni? programozni esetleg kell-e valamit? volt már valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban?

Elküldve
4 órája, Janó32 írta:

Bizony nagy baj. Ha oda beesne mondjuk egy csavar és elindítod, hát... Volt akinek a széthullott gyújtógyertya darabjai potyogtak bele, annak a dugattyúnak és hengerfalnak annyi. 

Persze az általad említett fém alkatrészek nyilván komoly gondot okoznak de én "kosz" alatt némi port, földet értettem. És csak max egy kis csipetnyit.

Ez is ilyen galibát okozhat?

Elküldve
13 órája, Isti70 írta:

Persze az általad említett fém alkatrészek nyilván komoly gondot okoznak de én "kosz" alatt némi port, földet értettem. És csak max egy kis csipetnyit.

Ez is ilyen galibát okozhat?

Minden okozhat galibát. Nyilván egy kis kosz nem csinál akkora felfordulást, mint egy nyolcas csavar, de könnyedén megkarcolja a hengerfalat, vagy felkenődik a szelepre és már vesztettél is a kompresszióból. Ezért szokták levegővel kifújni a gyertya körüli helyet,mielőtt kiveszik azt. Én például egy egyszerű biciklipumpával, mivel nincs kompresszorom.

Ez nem jelenti azt, hogy levenném a hengerfejet a helyedben. Használnám tovább, majd lesz valami.

  • Like 1
Elküldve

Most találtam ezt a videót, hasznos lehet ha otthon áll neki valaki ékszíjat cserélni vagy vízpumpát.

 

 

 

Elküldve
On 2017. 02. 22. at 21:39, Isti70 írta:

Ez is ilyen galibát okozhat?

Én azt mindenképpen megpróbálnám ilyen esetben, hogy egy sima porszívóra kendácsolnék valami szűkítőt és azzal megpróbálnám kiszívni - legalább a nagyját.

Elküldve

Sziasztok!

Keresnék njoy 5a hoz hátsó jobboldali lámpát!..sajnos nem egyszerű bontott ,olcsót és szépet találi! :(..előre is köszönöm!

 

 

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Az autóm jobb első futóművénél zörög valami, mintha egy fémes lap hozzákocogna valamihez. Nem lengéscsillapítós nyöszörgés, ráadásul azok tavaly cserélve lettek.

Kérdésem, hogy melyik alkatrész webáruházat ajánlanátok nekem? Gondolok arra, hogy nem feltétlenül kell mindenből eredeti alkatrész (megnéztem, pl. eredeti légszűrő 6000, utángyártott 1500), amikor sor kerül az éves szervizre, vagy még előbb. A szervizben átvizsgálása után megmondják, mi kell, én meg beszerzem olcsóbban.

Köszi előre is!

Üdv, Tamás

Elküldve
33 perce, MrChef írta:

Sziasztok!

Az autóm jobb első futóművénél zörög valami, mintha egy fémes lap hozzákocogna valamihez. Nem lengéscsillapítós nyöszörgés, ráadásul azok tavaly cserélve lettek.

Kérdésem, hogy melyik alkatrész webáruházat ajánlanátok nekem? Gondolok arra, hogy nem feltétlenül kell mindenből eredeti alkatrész (megnéztem, pl. eredeti légszűrő 6000, utángyártott 1500), amikor sor kerül az éves szervizre, vagy még előbb. A szervizben átvizsgálása után megmondják, mi kell, én meg beszerzem olcsóbban.

Köszi előre is!

Üdv, Tamás

Én most vettem gyári légsűrőt 3250-ért. Hol nézted  6000-ért?

Bár ez még mindig duplája az utángyártottnak, de ez még elviselhető ár szerintem.

Elküldve
51 perce, MrChef írta:

Sziasztok!

Az autóm jobb első futóművénél zörög valami, mintha egy fémes lap hozzákocogna valamihez. Nem lengéscsillapítós nyöszörgés, ráadásul azok tavaly cserélve lettek.

Kérdésem, hogy melyik alkatrész webáruházat ajánlanátok nekem? Gondolok arra, hogy nem feltétlenül kell mindenből eredeti alkatrész (megnéztem, pl. eredeti légszűrő 6000, utángyártott 1500), amikor sor kerül az éves szervizre, vagy még előbb. A szervizben átvizsgálása után megmondják, mi kell, én meg beszerzem olcsóbban.

Köszi előre is!

Üdv, Tamás

Nézd még a lengéscsillapitó rugót hogy nem e törött. Én is így jártam és a tálcában volt a darabkája, úgy zörgött mint egy zacskó alátét...

itt nézd meg az alkatrészeket, nem minden a legolcsóbb de ha több dolgot rendelsz egy hejről ez éri meg a legjobban szerintem: https://alkatreszek.hu/

Elküldve
55 perce, kobraCode írta:

Nézd még a lengéscsillapitó rugót hogy nem e törött. Én is így jártam és a tálcában volt a darabkája, úgy zörgött mint egy zacskó alátét...

itt nézd meg az alkatrészeket, nem minden a legolcsóbb de ha több dolgot rendelsz egy hejről ez éri meg a legjobban szerintem: https://alkatreszek.hu/

Vagy ha tudsz kedvezményt Bárdi, Unix és társai esetleg Cromax......

Elküldve (edited)
On 2017. 03. 09. at 14:10, kobraCode írta:

Nézd még a lengéscsillapitó rugót hogy nem e törött. Én is így jártam és a tálcában volt a darabkája, úgy zörgött mint egy zacskó alátét...

itt nézd meg az alkatrészeket, nem minden a legolcsóbb de ha több dolgot rendelsz egy hejről ez éri meg a legjobban szerintem: https://alkatreszek.hu/

Szia, köszönöm, csak most láttam a hsz-t, nem kaptam értesítést. Ha lengéscsillapítóról van szó, akkor gondolom az egész lengéscsillapítót kell cserélni, nem csak a rugóját. Tetszik ez az alkatrész bolt, és a házhozszállítás sem vészes. Esetleg tudsz budapesti, megbízható, jó árakkal operáló alkatrészboltot?

Módosítva : MrChef
Elküldve (edited)
On 2017. 03. 09. at 13:51, Isti70 írta:

Én most vettem gyári légsűrőt 3250-ért. Hol nézted  6000-ért?

Bár ez még mindig duplája az utángyártottnak, de ez még elviselhető ár szerintem.

Már nemtom, valamelyik alkatrészes lapon. A Schillerbe viszem az autót, mindig nagyon korrektek, úgyhogy megbeszélem velük ezt az alkatrész dolgot.

Módosítva : MrChef
Elküldve (edited)
44 perce, MrChef írta:

Szia, köszönöm, csak most láttam a hsz-t, nem kaptam értesítést. Ha lengéscsillapítóról van szó, akkor gondolom az egész lengéscsillapítót kell cserélni, nem csak a rugóját. Tetszik ez az alkatrész bolt, és a házhozszállítás sem vészes. Esetleg tudsz budapesti, megbízható, jó árakkal operáló alkatrészboltot?

Elég csak a rugót cserélni, de illik párban mert úgy tudom a garanciát csak akkor adják meg a rugóra.

Sajnos nem tudok neked más BP-i boltot mondani én majdnem mindig innen rendelek.

Eserleg még ezeket tudod megnézni, bár itt lehet kicsit drágábbak a dolgok:

https://cromax.hu/

http://csergowebshop.hu/

Módosítva : kobraCode
Elküldve

Köszi, ezek is jó árban vannak.

Időközben a nejem bevitte a közeli, ismerős szervizbe az autót: a jobb első futóműnél stabilizátort kell cserélni. Az kopogott, zörgött.

Elküldve
3 órája, MrChef írta:

Köszi, ezek is jó árban vannak.

Időközben a nejem bevitte a közeli, ismerős szervizbe az autót: a jobb első futóműnél stabilizátort kell cserélni. Az kopogott, zörgött.

Na igen, az is tud kopogni, nálam már mindkét oldali volt cserélve. legutóbb 4500 at fizettem érte.

Elküldve (edited)
On 2017. 03. 09. at 13:17, MrChef írta:

"nem feltétlenül kell mindenből eredeti alkatrész (megnéztem, pl. eredeti légszűrő 6000, utángyártott 1500),"

Nem bizony!

Nekem - amikor még a Suzuki 1,3GLS-m volt, motorjához a légszűrőt mindig magam vettem (a Dózsa György úti boltban), (majd tettem) bele.

Mindig megkérdezték, milyet kérek?  - "Eredetit", vagy utángyártottat? Egyszer aztán megnéztem mindkettőt.

Mind a kettőt az Armafilt Kft. gyártotta, tehát - egyikük sem "eredeti" japán!

Az "eredeti viszont" - szép szines papir "pizzásdobozban" volt. Az utángyártott viszont - csak simán nylonzacskóban. Az egyik került ennyibe, a másik meg - 3x - 4x annyiba!

Most kérdezem én - mitől jobb az eredeti? Mert szép neki a doboza? Amit persze úgyis eldobok? Ráadásul benne a nylonzacskós téma - egy az egyben de ugyanaz!

Akkor persze - minek kiadni érte a magasabbik árat?. Hogy a megtett 10-12 ezer km után - így is, úgy is eldobhassam? Ááááá!

Módosítva : L.Fazakas
Elküldve
On 2017. 03. 13. at 12:58, MrChef írta:

 a jobb első futóműnél stabilizátort kell cserélni. Az kopogott, zörgött.

A stabilizátor sose szokott rosszalkodni. A legvégső esetben eltörik!

Ott inkább a gumiperselye verődhetett ki, s így hozzáért a futóműhöz (lengőkarhoz). A gumik cseréje azonban sokkal olcsóbb, mint egy komplett stabilizátor-csere!

Elküldve
5 órája, L.Fazakas írta:

A stabilizátor sose szokott rosszalkodni. A legvégső esetben eltörik!

Ott inkább a gumiperselye verődhetett ki, s így hozzáért a futóműhöz (lengőkarhoz). A gumik cseréje azonban sokkal olcsóbb, mint egy komplett stabilizátor-csere!

:omg:A kolléga a stabilizátor pálcára (kutyacsont) gondolt.

  • Like 2
Elküldve
10 órája, L.Fazakas írta:

Most kérdezem én - mitől jobb az eredeti? Mert szép neki a doboza? Amit persze úgyis eldobok? Ráadásul benne a nylonzacskós téma - egy az egyben de ugyanaz!

Akkor persze - minek kiadni érte a magasabbik árat?. Hogy a megtett 10-12 ezer km után - így is, úgy is eldobhassam? Ááááá!

Egyszer volt erről a témáról egy hosszabb értekezés a Totalcaron, bár akkor asszem épp az olajszűrők kapcsán. A lényeg az hogy a gyári alkatrészbeszállító (jelen esetben az Armafilt az, hiszen a Magyar Suzuki Rt tőle vette a gyárilag beépített légszűrőt is) a nagy volumenű termelésből adódóan bizonyos minőségi szórással készíti a légszűrőit, és ezek közül azok amik a Suzuki szigorú minőségellenőrzési procedúráján is átmentek, azok megkapták a "gyári alkatrész" jelölést, és szép színes dobozba kerültek, amik pedig nem (ez nem at jelenti hogy megbuktak a vizsgálaton, lehet hogy egyszerűen csak nem vizsgálták őket), azok felirat nélküli dobozban kaphatóak utángyártott alkatrészként. A lényeg az hogy a színes dobozos "eredeti" légszűrő mindig garantáltan 100%-os minőségű, míg az utángyártott jó esetben szintén, de előfordulhat hogy csak 98%-os minőségű.

Egyébként a jelenség nem egyedi, Opelnél például a gyári olajszűrőket a Hengst gyártja, ebből következően a "GM" és a "Hengst" feliratú dobozokban is ugyanaz van, utóbbi töredékáron.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.