csicsó Elküldve Február5, 2017 Megoszt Elküldve Február5, 2017 21 órája, Árpiska írta: 120-130 ekm-t mire elérte nálatok, maradt e még a gyári vízpumpa? Gyertyából 3. szettet koptatom. Ha vezérlés miatt bontva van érdemes cserélni ekkora futásteljesitménynél,bár láncosnál nem a vez.szíj hajtja,én cseréltem 120ezer nél(z14xep)lánccal együtt Link to comment Megosztás: More sharing options...
Árpiska Elküldve Február6, 2017 Megoszt Elküldve Február6, 2017 On 2017. 02. 05. at 20:28, csicsó írta: Ha vezérlés miatt bontva van érdemes cserélni ekkora futásteljesitménynél,bár láncosnál nem a vez.szíj hajtja,én cseréltem 120ezer nél(z14xep)lánccal együtt Vízpumpát azt hittem km alapon cserés. Nem tervezem vezérlést piszkálni. Akkor egyedül PK szíjat érdemes kicserélni 100ekm-nél. Feszítő pedig maradhat amíg nem zajos. Elég húzós is a feszítő ára Nálam hidegen szíj vagy valami folyamatosan zizeg, de melegen nem. Első fékpofa cserénél ti leszabályoztattatok a tárcsát, ha az maradt gyári? Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Február6, 2017 Megoszt Elküldve Február6, 2017 4 perce, Árpiska írta: Vízpumpát azt hittem km alapon cserés. Nem tervezem vezérlést piszkálni. Akkor egyedül PK szíjat érdemes kicserélni 100ekm-nél. Feszítő pedig maradhat amíg nem zajos. Elég húzós is a feszítő ára Nálam hidegen szíj vagy valami folyamatosan zizeg, de melegen nem. Első fékpofa cserénél ti leszabályoztattatok a tárcsát, ha az maradt gyári? Hűtött tárcsát nem szabályoztatunk,csere Link to comment Megosztás: More sharing options...
Árpiska Elküldve Február7, 2017 Megoszt Elküldve Február7, 2017 7 órája, csicsó írta: Hűtött tárcsát nem szabályoztatunk,csere Milyen esetben maradhat és csak fékpofa cserélődik? Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Február7, 2017 Megoszt Elküldve Február7, 2017 2 órája, Árpiska írta: Milyen esetben maradhat és csak fékpofa cserélődik? Ha nincs kivállasodva túlságosan,betét felfekvö szélét még hozzá lehet igazítani reszelövel Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Február8, 2017 Megoszt Elküldve Február8, 2017 On 2004. 12. 15. at 12:32, tilona írta: Sziasztok! 2001-es évjáratú Astra GCC 1.4 tulaj vagyok. Most decemberben kellene vinnem a 3 éves szervízelést elvégeztetni rajta, de előzetes tájékozódás szerint kb 50.000 Ft-ba kerülne, ha semmi extra probléma nem merülne föl. Azaz olajcsere, stb. Nem tudom elhinni, hogy ennyit rá is fordítanak egy "pecsét" ellenében. Mi a véleményetek? tilona A szervizelés egyáltalán nem kötelező, csupán egy gyári ajánlás! Ha nagyon hamar akarod hazavágni a kocsidat, egyáltalán nem kell szervizelteted. Mert nem a pecséten múlik! Az autó szervízkönyvét sem kötelező folyamatosan vezetttetni, mert ha 10-15 évig megtartod az autót, már a 10. év után úgyis okafogyottá válik vele minden. Nekem volt például olyan szervizesetem az elmúlt időszakban, hogy "csak" 290 ezrembe fájt! És tényleg fájt, mert állítólag elős féktárcsákat kellett benne kicserélni, no meg a hátsó kipufogódobot és az első szélvédőt! És mellé még a műszaki vizsgálat + vizsga ... Persze a szervíz is eléggé nagy szemét volt, mert a kipufogódobot be is lehetne hegeszteni, a szélvédőn meg - én nem láttam egy karcolást sem. De a vizsgabiztos személyesen azt mondotta (feltehetően a szervíz fizetett embere), hogy csere nélkül nem engedi át a műszaki vizsgán. Másokat meg - láttam már közúton érvényes műszakival, s hozzá repedt szélvédővel! Akkor azok hogyan mentek át? Minden bizonnyal nem ez az autószalon és szervíz vizsgáztatta őket. (Opel Tóth) Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Február8, 2017 Megoszt Elküldve Február8, 2017 On 2017. 02. 06. at 22:54, Árpiska írta: Vízpumpát azt hittem km alapon cserés. Nem tervezem vezérlést piszkálni. Akkor egyedül PK szíjat érdemes kicserélni 100ekm-nél. Feszítő pedig maradhat amíg nem zajos. Elég húzós is a feszítő ára Nálam hidegen szíj vagy valami folyamatosan zizeg, de melegen nem. Első fékpofa cserénél ti leszabályoztattatok a tárcsát, ha az maradt gyári? Az új fékbetét majd simán "leszabályozza". Külön nem kell vele foglalkozni. Ha meg hűtött, úgyis cserélni kell egy idő után ... Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Február8, 2017 Megoszt Elküldve Február8, 2017 18 perce, L.Fazakas írta: A szervizelés egyáltalán nem kötelező, csupán egy gyári ajánlás! Ha nagyon hamar akarod hazavágni a kocsidat, egyáltalán nem kell szervizelteted. Mert nem a pecséten múlik! Az autó szervízkönyvét sem kötelező folyamatosan vezetttetni, mert ha 10-15 évig megtartod az autót, már a 10. év után úgyis okafogyottá válik vele minden. Nekem volt például olyan szervizesetem az elmúlt időszakban, hogy "csak" 290 ezrembe fájt! És tényleg fájt, mert állítólag elős féktárcsákat kellett benne kicserélni, no meg a hátsó kipufogódobot és az első szélvédőt! És mellé még a műszaki vizsgálat + vizsga ... Persze a szervíz is eléggé nagy szemét volt, mert a kipufogódobot be is lehetne hegeszteni, a szélvédőn meg - én nem láttam egy karcolást sem. De a vizsgabiztos személyesen azt mondotta (feltehetően a szervíz fizetett embere), hogy csere nélkül nem engedi át a műszaki vizsgán. Másokat meg - láttam már közúton érvényes műszakival, s hozzá repedt szélvédővel! Akkor azok hogyan mentek át? Minden bizonnyal nem ez az autószalon és szervíz vizsgáztatta őket. (Opel Tóth) Egy 12 éves hozzászólásra válaszoltál. 16 perce, L.Fazakas írta: Az új fékbetét majd simán "leszabályozza". Külön nem kell vele foglalkozni. Ha meg hűtött, úgyis cserélni kell egy idő után ... Az szép volna ha a betét szabályozná a tárcsát. Hamarabb kopik a betét a tárcsához. 4 Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Február8, 2017 Megoszt Elküldve Február8, 2017 1 óra, L.Fazakas írta: A szervizelés egyáltalán nem kötelező, csupán egy gyári ajánlás! Ha nagyon hamar akarod hazavágni a kocsidat, egyáltalán nem kell szervizelteted. Mert nem a pecséten múlik! Az autó szervízkönyvét sem kötelező folyamatosan vezetttetni, mert ha 10-15 évig megtartod az autót, már a 10. év után úgyis okafogyottá válik vele minden. Nekem volt például olyan szervizesetem az elmúlt időszakban, hogy "csak" 290 ezrembe fájt! És tényleg fájt, mert állítólag elős féktárcsákat kellett benne kicserélni, no meg a hátsó kipufogódobot és az első szélvédőt! És mellé még a műszaki vizsgálat + vizsga ... Persze a szervíz is eléggé nagy szemét volt, mert a kipufogódobot be is lehetne hegeszteni, a szélvédőn meg - én nem láttam egy karcolást sem. De a vizsgabiztos személyesen azt mondotta (feltehetően a szervíz fizetett embere), hogy csere nélkül nem engedi át a műszaki vizsgán. Másokat meg - láttam már közúton érvényes műszakival, s hozzá repedt szélvédővel! Akkor azok hogyan mentek át? Minden bizonnyal nem ez az autószalon és szervíz vizsgáztatta őket. (Opel Tóth) Bocs hogy ezt mondom de ha tényleg így jártál akkor egy kicsit láma voltál.... Én a helyedben nem fizettem volna ki ha tudom hogy pl a szélvédőnek nincs baja.... Elvittem volna máshova vizsgáztatni. 3 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Isti70 Elküldve Február8, 2017 Megoszt Elküldve Február8, 2017 On 2017. 02. 05. at 15:44, gezoli írta: Meghallod! Pontosan mit hallok? Nekem 103e km van a kocsiban, még nem volt cserélve sem a szíj sem a feszítő. Hidegen elég klaffogós hangja van már, mintha szárazon futna, de pontosan nem tudom honnan jön a hang, annyit hallok kb. hogy a generátor irányából. Attól az még a feszítő is lehet, az is arra van... Van valami módszer, hogy szétszerelés nélkül megállapítsam mi adta meg magát? Márkaszervizben szeretném kicseréltetni, de nem szeretnék felesleges alkatrészeket megvenni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Február10, 2017 Megoszt Elküldve Február10, 2017 On 2017. 02. 08. at 7:17, gezoli írta: Egy 12 éves hozzászólásra válaszoltál. Az szép volna ha a betét szabályozná a tárcsát. Hamarabb kopik a betét a tárcsához. Elviekben mind a kettő kopik. Persze a fékbetéteket általában úgy csinálják, hogy az kopjon el hamarabb! Ha viszont a tárcsa nem kopna, sohasem kellene cserélni. Még Suzukim volt, és azon is cseréltek, mert léghűtéses s kissé vékonyka a tárcsák fala ... Olyan 1:8, 1:10 lehet a elkopások aránya. A ferrodó a jobban kopós, ámde a tárcsavas sem csodaszer! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bmájki Elküldve Február10, 2017 Megoszt Elküldve Február10, 2017 On 2017.02.08. at 15:37, Isti70 írta: Pontosan mit hallok? Nekem 103e km van a kocsiban, még nem volt cserélve sem a szíj sem a feszítő. Hidegen elég klaffogós hangja van már, mintha szárazon futna, de pontosan nem tudom honnan jön a hang, annyit hallok kb. hogy a generátor irányából. Attól az még a feszítő is lehet, az is arra van... Van valami módszer, hogy szétszerelés nélkül megállapítsam mi adta meg magát? Márkaszervizben szeretném kicseréltetni, de nem szeretnék felesleges alkatrészeket megvenni... Feszítőt meglazítod, szíjat leszeded. egyenként megforgatod a hajtott részeket. Rátekersz valamit, mint a benzines fűnyírónál és megrántod. Aminek hangja van, az a hibás. Nálam: vízpumpa, klímakompresszor, generátor, feszítő, főtengely (ezt nem ) van. Z16XEP. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
SohajdaTomi Elküldve Február10, 2017 Megoszt Elküldve Február10, 2017 sziasztok!használ e valaki OP-COM dignosztikát közületek??g astrához használnám elsősorban és érdekelne a ti véleményetek is hogy mennyire bevált kütyü ez... 13 ezer környékén árulják.megéri az árát?írjatok legyetek szivesek!köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
szopcsi13 Elküldve Február11, 2017 Megoszt Elküldve Február11, 2017 On 2017. 02. 06. at 22:54, Árpiska írta: Első fékpofa cserénél ti leszabályoztattatok a tárcsát, ha az maradt gyári? Ha marad a tárcsa, akkor mindenképp szabályzás, ha még lehet. Úgy emlékszem 24mm az új tárcsa, és 21mm-ig lehet szabályozni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Február11, 2017 Megoszt Elküldve Február11, 2017 2 órája, szopcsi13 írta: Ha marad a tárcsa, akkor mindenképp szabályzás, ha még lehet. Úgy emlékszem 24mm az új tárcsa, és 21mm-ig lehet szabályozni. Hűtött tárcsát nem ildomos szabályozni 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Február12, 2017 Megoszt Elküldve Február12, 2017 5 órája, csicsó írta: Hűtött tárcsát nem ildomos szabályozni De ezt már annyiszor megbeszéltük!!! 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
scream24 Elküldve Február17, 2017 Megoszt Elküldve Február17, 2017 Srácok. Hogy keressem azt a szimeringet ami a gyújtáselosztónál van. Úgy látom ott ereszt kissé az olaj. Az a vezérműtengely szimering lenne? Ha igen akkor mind a két oldalon ugyan olyan lehet? Köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
KMilán Elküldve Február18, 2017 Megoszt Elküldve Február18, 2017 On 2017. 02. 10. at 8:19, Bmájki írta: Feszítőt meglazítod, szíjat leszeded. egyenként megforgatod a hajtott részeket. Rátekersz valamit, mint a benzines fűnyírónál és megrántod. Aminek hangja van, az a hibás. Nálam: vízpumpa, klímakompresszor, generátor, feszítő, főtengely (ezt nem ) van. Z16XEP. Nálam a vízpumpa csinálta. https://www.youtube.com/watch?v=zLd5jIPziv4 Másik... a szerelőm olajcsere során nézett rá az autóra. Akkor derült ki, hogy a vízpumpa környékén csöpög a hűtővíz. De azt is mondta, hogy olajos is egy helyen. (valami olyasmit mondott emlékeim szerint, hogy a váltó és a motor illesztésnél, lemezeknél...már nem emlékszem pontosan) Szerinte főtengely szimeringet kellene cserélni. Az olajcserénél csak azt hitte véletlen odakerült az olajból, letörölte, megtisztította. De két héttel később a vízpumpa cserénél is megnézte és újra olajos volt. Mennyibe fájhat egy főtengely szimering csere? Megjegyzem, főtengely helyzetjeladó rendellenesség hibakód is van, de eddig azt mondta minden szerelő, hogy ne foglalkozzak vele. Pillanatnyi kis eltérés, amit rögzít az autó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Február18, 2017 Megoszt Elküldve Február18, 2017 11 perce, KMilán írta: Nálam a vízpumpa csinálta. https://www.youtube.com/watch?v=zLd5jIPziv4 Másik... a szerelőm olajcsere során nézett rá az autóra. Akkor derült ki, hogy a vízpumpa környékén csöpög a hűtővíz. De azt is mondta, hogy olajos is egy helyen. (valami olyasmit mondott emlékeim szerint, hogy a váltó és a motor illesztésnél, lemezeknél...már nem emlékszem pontosan) Szerinte főtengely szimeringet kellene cserélni. Az olajcserénél csak azt hitte véletlen odakerült az olajból, letörölte, megtisztította. De két héttel később a vízpumpa cserénél is megnézte és újra olajos volt. Mennyibe fájhat egy főtengely szimering csere? Megjegyzem, főtengely helyzetjeladó rendellenesség hibakód is van, de eddig azt mondta minden szerelő, hogy ne foglalkozzak vele. Pillanatnyi kis eltérés, amit rögzít az autó. 25-öt mondtak a cserére plusz a szimering. Link to comment Megosztás: More sharing options...
KMilán Elküldve Február18, 2017 Megoszt Elküldve Február18, 2017 41 perce, Janó32 írta: 25-öt mondtak a cserére plusz a szimering. 25 a munkadíj? :O Csak a főtengely szimering cserére? Az elég sok. Ennyire szét kell szedni? Ez márkaszervizes díj lenne? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Február18, 2017 Megoszt Elküldve Február18, 2017 29 perce, KMilán írta: 25 a munkadíj? :O Csak a főtengely szimering cserére? Az elég sok. Ennyire szét kell szedni? Ez márkaszervizes díj lenne? Ez nem szakszervizes ár. Le kell venni a váltót a helyéről, elég sok bontással jár. Link to comment Megosztás: More sharing options...
lacika555 Elküldve Február18, 2017 Megoszt Elküldve Február18, 2017 Sziasztok! Aki cserélt már első biztonsági öveket, leírná néhány lépésben, hogy miként szabadítom ki mindenestül az egész szerkezetet ? Válaszokat előre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
scream24 Elküldve Február18, 2017 Megoszt Elküldve Február18, 2017 39 perce, KMilán írta: 25 a munkadíj? :O Csak a főtengely szimering cserére? Az elég sok. Ennyire szét kell szedni? Ez márkaszervizes díj lenne? Bizony, elég nagy meló . Ilyenkor már érdemes megnézni milyen állapotban van a kuplung s cserélni egy kalappal amennyiben lassan esedékes lenne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Február18, 2017 Megoszt Elküldve Február18, 2017 1 óra, lacika555 írta: Sziasztok! Aki cserélt már első biztonsági öveket, leírná néhány lépésben, hogy miként szabadítom ki mindenestül az egész szerkezetet ? Válaszokat előre is köszönöm. Bár még nem cseréltem de tudom hogy kell: akksit lekötöd, vársz vele kb fél órát. ülést kiszereled. aztán belső küszöb borítást és B oszlop borítást lebontod. S máris hozzáférsz az egész szerkezethez. Ha még nem volt szétszedve az ülésed, előfordulhat hogy visszaszerelés után égve marad majd a légzsák visszajelződ a műszerfalon, ez az ülés alatti kábelek csatlakozók bolygatása miatt van. Opcom-mal vagy Tech2-vel hibakódot ki kell töröltetni mert addig a légzsákod nem fog működni. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
lacika555 Elküldve Február20, 2017 Megoszt Elküldve Február20, 2017 On 2017. 02. 18. at 21:09, kobraCode írta: Bár még nem cseréltem de tudom hogy kell: akksit lekötöd, vársz vele kb fél órát. ülést kiszereled. aztán belső küszöb borítást és B oszlop borítást lebontod. S máris hozzáférsz az egész szerkezethez. Ha még nem volt szétszedve az ülésed, előfordulhat hogy visszaszerelés után égve marad majd a légzsák visszajelződ a műszerfalon, ez az ülés alatti kábelek csatlakozók bolygatása miatt van. Opcom-mal vagy Tech2-vel hibakódot ki kell töröltetni mert addig a légzsákod nem fog működni. Köszönöm,a lépéseknek kivétel nélkül ez a helyes sorrendje. Annyiban egészíteném ki esetleg, hogy én nem bajlódtam a vezető ülés teljes kivételével mert lusta voltam szétcincálni a csatlakozót (az aksi sarut se húztam le) így csak fellazítottam az ülést két csavarját és megemelve kimozdítottam alóla a belső küszöb borítást. Ami még esetleg ide tartozik, hogy a "B" oszlop külső fenti burkolatát három patent fogja, ez alatt van a bizti öv megvezető részét rögzítő két 13-as anya. (csőkulcs) és az alsó takaró mögött még egy ami magát a szerkezetet rögzíti. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts