Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

21 órája, Árpiska írta:

120-130 ekm-t mire elérte nálatok, maradt e még a gyári vízpumpa?

Gyertyából 3. szettet koptatom.

Ha vezérlés miatt bontva van érdemes  cserélni ekkora futásteljesitménynél,bár láncosnál nem a vez.szíj hajtja,én cseréltem 120ezer nél(z14xep)lánccal együtt

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 02. 05. at 20:28, csicsó írta:

Ha vezérlés miatt bontva van érdemes  cserélni ekkora futásteljesitménynél,bár láncosnál nem a vez.szíj hajtja,én cseréltem 120ezer nél(z14xep)lánccal együtt

Vízpumpát azt hittem km alapon cserés. Nem tervezem vezérlést piszkálni.

Akkor egyedül PK szíjat érdemes kicserélni 100ekm-nél. Feszítő pedig maradhat amíg nem zajos. Elég húzós is a feszítő ára

Nálam hidegen szíj vagy valami folyamatosan zizeg, de melegen nem.

Első fékpofa cserénél ti leszabályoztattatok a tárcsát, ha az maradt gyári?

Link to comment
Megosztás:

4 perce, Árpiska írta:

Vízpumpát azt hittem km alapon cserés. Nem tervezem vezérlést piszkálni.

Akkor egyedül PK szíjat érdemes kicserélni 100ekm-nél. Feszítő pedig maradhat amíg nem zajos. Elég húzós is a feszítő ára

Nálam hidegen szíj vagy valami folyamatosan zizeg, de melegen nem.

Első fékpofa cserénél ti leszabályoztattatok a tárcsát, ha az maradt gyári?

Hűtött tárcsát nem szabályoztatunk,csere

Link to comment
Megosztás:

On 2004. 12. 15. at 12:32, tilona írta:

Sziasztok!

2001-es évjáratú Astra GCC 1.4 tulaj vagyok.
Most decemberben kellene vinnem a 3 éves szervízelést elvégeztetni rajta, de előzetes tájékozódás szerint kb 50.000 Ft-ba kerülne, ha semmi extra probléma nem merülne föl.
Azaz olajcsere, stb.
Nem tudom elhinni, hogy ennyit rá is fordítanak egy "pecsét" ellenében.
Mi a véleményetek?

tilona

A szervizelés egyáltalán nem kötelező, csupán egy gyári ajánlás! Ha nagyon hamar akarod hazavágni a kocsidat, egyáltalán nem kell szervizelteted. Mert nem a pecséten múlik!

Az autó szervízkönyvét sem kötelező folyamatosan vezetttetni, mert ha 10-15 évig megtartod az autót, már a 10. év után úgyis okafogyottá válik vele minden.

Nekem volt például olyan szervizesetem az elmúlt időszakban, hogy "csak" 290 ezrembe fájt! És tényleg fájt, mert állítólag elős féktárcsákat kellett benne kicserélni, no meg a hátsó kipufogódobot és az első szélvédőt! És mellé még a műszaki vizsgálat + vizsga ... Persze a szervíz is eléggé nagy szemét volt, mert a kipufogódobot be is lehetne hegeszteni, a szélvédőn meg - én nem láttam egy karcolást sem. De a vizsgabiztos személyesen azt mondotta (feltehetően a szervíz fizetett embere), hogy csere nélkül nem engedi át a műszaki vizsgán. Másokat meg - láttam már közúton érvényes műszakival, s hozzá repedt szélvédővel! Akkor azok hogyan mentek át? Minden bizonnyal nem ez az autószalon és szervíz vizsgáztatta őket. (Opel Tóth)

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 02. 06. at 22:54, Árpiska írta:

Vízpumpát azt hittem km alapon cserés. Nem tervezem vezérlést piszkálni.

Akkor egyedül PK szíjat érdemes kicserélni 100ekm-nél. Feszítő pedig maradhat amíg nem zajos. Elég húzós is a feszítő ára

Nálam hidegen szíj vagy valami folyamatosan zizeg, de melegen nem.

Első fékpofa cserénél ti leszabályoztattatok a tárcsát, ha az maradt gyári?

Az új fékbetét majd simán "leszabályozza". Külön nem kell vele foglalkozni. Ha meg hűtött, úgyis cserélni kell egy idő után ...

Link to comment
Megosztás:

18 perce, L.Fazakas írta:

A szervizelés egyáltalán nem kötelező, csupán egy gyári ajánlás! Ha nagyon hamar akarod hazavágni a kocsidat, egyáltalán nem kell szervizelteted. Mert nem a pecséten múlik!

Az autó szervízkönyvét sem kötelező folyamatosan vezetttetni, mert ha 10-15 évig megtartod az autót, már a 10. év után úgyis okafogyottá válik vele minden.

Nekem volt például olyan szervizesetem az elmúlt időszakban, hogy "csak" 290 ezrembe fájt! És tényleg fájt, mert állítólag elős féktárcsákat kellett benne kicserélni, no meg a hátsó kipufogódobot és az első szélvédőt! És mellé még a műszaki vizsgálat + vizsga ... Persze a szervíz is eléggé nagy szemét volt, mert a kipufogódobot be is lehetne hegeszteni, a szélvédőn meg - én nem láttam egy karcolást sem. De a vizsgabiztos személyesen azt mondotta (feltehetően a szervíz fizetett embere), hogy csere nélkül nem engedi át a műszaki vizsgán. Másokat meg - láttam már közúton érvényes műszakival, s hozzá repedt szélvédővel! Akkor azok hogyan mentek át? Minden bizonnyal nem ez az autószalon és szervíz vizsgáztatta őket. (Opel Tóth)

Egy 12 éves hozzászólásra válaszoltál.

16 perce, L.Fazakas írta:

Az új fékbetét majd simán "leszabályozza". Külön nem kell vele foglalkozni. Ha meg hűtött, úgyis cserélni kell egy idő után ...

Az szép volna ha a betét szabályozná a tárcsát. Hamarabb kopik a betét a tárcsához.

  • Like 4
Link to comment
Megosztás:

1 óra, L.Fazakas írta:

A szervizelés egyáltalán nem kötelező, csupán egy gyári ajánlás! Ha nagyon hamar akarod hazavágni a kocsidat, egyáltalán nem kell szervizelteted. Mert nem a pecséten múlik!

Az autó szervízkönyvét sem kötelező folyamatosan vezetttetni, mert ha 10-15 évig megtartod az autót, már a 10. év után úgyis okafogyottá válik vele minden.

Nekem volt például olyan szervizesetem az elmúlt időszakban, hogy "csak" 290 ezrembe fájt! És tényleg fájt, mert állítólag elős féktárcsákat kellett benne kicserélni, no meg a hátsó kipufogódobot és az első szélvédőt! És mellé még a műszaki vizsgálat + vizsga ... Persze a szervíz is eléggé nagy szemét volt, mert a kipufogódobot be is lehetne hegeszteni, a szélvédőn meg - én nem láttam egy karcolást sem. De a vizsgabiztos személyesen azt mondotta (feltehetően a szervíz fizetett embere), hogy csere nélkül nem engedi át a műszaki vizsgán. Másokat meg - láttam már közúton érvényes műszakival, s hozzá repedt szélvédővel! Akkor azok hogyan mentek át? Minden bizonnyal nem ez az autószalon és szervíz vizsgáztatta őket. (Opel Tóth)

Bocs hogy ezt mondom de ha tényleg így jártál akkor egy kicsit láma voltál....

Én a helyedben nem fizettem volna ki ha tudom hogy pl a szélvédőnek nincs baja....

Elvittem volna máshova vizsgáztatni.

  • Like 3
Link to comment
Megosztás:

On 2017. 02. 05. at 15:44, gezoli írta:

Meghallod!

Pontosan mit hallok?

Nekem 103e km van a kocsiban, még nem volt cserélve sem a szíj sem a feszítő.
Hidegen elég klaffogós hangja van már, mintha szárazon futna, de pontosan nem tudom honnan jön a hang, annyit hallok kb. hogy a generátor irányából. Attól az még a feszítő is lehet, az is arra van...

Van valami módszer, hogy szétszerelés nélkül megállapítsam mi adta meg magát?
Márkaszervizben szeretném kicseréltetni, de nem szeretnék felesleges alkatrészeket megvenni...

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 02. 08. at 7:17, gezoli írta:

Egy 12 éves hozzászólásra válaszoltál.

Az szép volna ha a betét szabályozná a tárcsát. Hamarabb kopik a betét a tárcsához.

Elviekben mind a kettő kopik. Persze a fékbetéteket általában úgy csinálják, hogy az kopjon el hamarabb! Ha viszont a tárcsa nem kopna, sohasem kellene cserélni.

Még Suzukim volt, és azon is cseréltek, mert léghűtéses s kissé vékonyka a tárcsák fala ... Olyan 1:8, 1:10 lehet a elkopások aránya.

A ferrodó a jobban kopós, ámde a tárcsavas sem csodaszer!

Link to comment
Megosztás:

On ‎2017‎.‎02‎.‎08‎. at 15:37, Isti70 írta:

Pontosan mit hallok?

Nekem 103e km van a kocsiban, még nem volt cserélve sem a szíj sem a feszítő.
Hidegen elég klaffogós hangja van már, mintha szárazon futna, de pontosan nem tudom honnan jön a hang, annyit hallok kb. hogy a generátor irányából. Attól az még a feszítő is lehet, az is arra van...

Van valami módszer, hogy szétszerelés nélkül megállapítsam mi adta meg magát?
Márkaszervizben szeretném kicseréltetni, de nem szeretnék felesleges alkatrészeket megvenni...

Feszítőt meglazítod, szíjat leszeded. egyenként megforgatod a hajtott részeket. Rátekersz valamit, mint a benzines fűnyírónál és megrántod. Aminek hangja van, az a hibás. Nálam: vízpumpa, klímakompresszor, generátor, feszítő, főtengely (ezt nem :-)) van. Z16XEP.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2017. 02. 10. at 8:19, Bmájki írta:

Feszítőt meglazítod, szíjat leszeded. egyenként megforgatod a hajtott részeket. Rátekersz valamit, mint a benzines fűnyírónál és megrántod. Aminek hangja van, az a hibás. Nálam: vízpumpa, klímakompresszor, generátor, feszítő, főtengely (ezt nem :-)) van. Z16XEP.

Nálam a vízpumpa csinálta. https://www.youtube.com/watch?v=zLd5jIPziv4

Másik... a szerelőm olajcsere során nézett rá az autóra. Akkor derült ki, hogy a vízpumpa környékén csöpög a hűtővíz. De azt is mondta, hogy olajos is egy helyen. (valami olyasmit mondott emlékeim szerint, hogy a váltó és a motor illesztésnél, lemezeknél...már nem emlékszem pontosan)

Szerinte főtengely szimeringet kellene cserélni. Az olajcserénél csak azt hitte véletlen odakerült az olajból, letörölte, megtisztította. De két héttel később a vízpumpa cserénél is megnézte és újra olajos volt.

Mennyibe fájhat egy főtengely szimering csere? Megjegyzem, főtengely helyzetjeladó rendellenesség hibakód is van, de eddig azt mondta minden szerelő, hogy ne foglalkozzak vele. Pillanatnyi kis eltérés, amit rögzít az autó.

 

 

Link to comment
Megosztás:

11 perce, KMilán írta:

Nálam a vízpumpa csinálta. https://www.youtube.com/watch?v=zLd5jIPziv4

Másik... a szerelőm olajcsere során nézett rá az autóra. Akkor derült ki, hogy a vízpumpa környékén csöpög a hűtővíz. De azt is mondta, hogy olajos is egy helyen. (valami olyasmit mondott emlékeim szerint, hogy a váltó és a motor illesztésnél, lemezeknél...már nem emlékszem pontosan)

Szerinte főtengely szimeringet kellene cserélni. Az olajcserénél csak azt hitte véletlen odakerült az olajból, letörölte, megtisztította. De két héttel később a vízpumpa cserénél is megnézte és újra olajos volt.

Mennyibe fájhat egy főtengely szimering csere? Megjegyzem, főtengely helyzetjeladó rendellenesség hibakód is van, de eddig azt mondta minden szerelő, hogy ne foglalkozzak vele. Pillanatnyi kis eltérés, amit rögzít az autó.

 

 

25-öt mondtak a cserére plusz a szimering. 

Link to comment
Megosztás:

39 perce, KMilán írta:

25 a munkadíj? :O Csak a főtengely szimering cserére? Az elég sok. Ennyire szét kell szedni? Ez márkaszervizes díj lenne?

Bizony, elég nagy meló . Ilyenkor már érdemes megnézni milyen állapotban van a kuplung s cserélni egy kalappal amennyiben lassan esedékes lenne.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, lacika555 írta:

Sziasztok!

Aki cserélt már első biztonsági öveket, leírná néhány lépésben, hogy miként szabadítom ki mindenestül az egész szerkezetet ?

Válaszokat előre is köszönöm.

Bár még nem cseréltem de tudom hogy kell:

akksit lekötöd, vársz vele kb fél órát. ülést kiszereled. aztán belső küszöb borítást és B oszlop borítást lebontod. S máris hozzáférsz az egész szerkezethez. Ha még nem volt szétszedve az ülésed, előfordulhat hogy visszaszerelés után égve marad majd a légzsák visszajelződ a műszerfalon, ez az ülés alatti kábelek csatlakozók bolygatása miatt van. Opcom-mal vagy Tech2-vel hibakódot ki kell töröltetni mert addig a légzsákod nem fog működni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2017. 02. 18. at 21:09, kobraCode írta:

Bár még nem cseréltem de tudom hogy kell:

akksit lekötöd, vársz vele kb fél órát. ülést kiszereled. aztán belső küszöb borítást és B oszlop borítást lebontod. S máris hozzáférsz az egész szerkezethez. Ha még nem volt szétszedve az ülésed, előfordulhat hogy visszaszerelés után égve marad majd a légzsák visszajelződ a műszerfalon, ez az ülés alatti kábelek csatlakozók bolygatása miatt van. Opcom-mal vagy Tech2-vel hibakódot ki kell töröltetni mert addig a légzsákod nem fog működni.

Köszönöm,a lépéseknek kivétel nélkül ez a helyes sorrendje.

Annyiban egészíteném ki esetleg, hogy én nem bajlódtam a vezető ülés teljes kivételével mert lusta voltam szétcincálni a csatlakozót (az aksi sarut se húztam le) így csak fellazítottam az ülést két csavarját és megemelve kimozdítottam alóla a belső küszöb borítást.

Ami még esetleg ide tartozik, hogy a "B" oszlop külső fenti burkolatát három patent fogja, ez alatt van a bizti öv megvezető részét rögzítő két 13-as anya. (csőkulcs) és az alsó takaró mögött még egy ami magát a szerkezetet rögzíti.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.