Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

A Z14XEP motornál mikor kell vezérlést cserélni, ha kell egyáltalán?

Most van benne 118000Km és csak olajat meg szűrőket szoktam benne cserélni.Illetve már cseréltem gyertyát meg az elején szelepfedél tömítést mert utána kellett húzni a tengelyen a leszorító csavaroknak.Meg volt még szíj csere mert a főtengely szimering eresztette az olajat és a szimering cserével együtt a szíjat is cserélték.

Link to comment
Megosztás:

6 perce, DM101 írta:

A Z14XEP motornál mikor kell vezérlést cserélni, ha kell egyáltalán?

Most van benne 118000Km és csak olajat meg szűrőket szoktam benne cserélni.Illetve már cseréltem gyertyát meg az elején szelepfedél tömítést mert utána kellett húzni a tengelyen a leszorító csavaroknak.Meg volt még szíj csere mert a főtengely szimering eresztette az olajat és a szimering cserével együtt a szíjat is cserélték.

Meglehet, hogy soha nem kell cserélni. Persze ez a ritkább eset. Ha már hallod, hogy megváltozott a hangja (csörög, zörög) akkor már csereérett lesz. Persze ellenőriztetni nem árt majd, de most szerintem még nem kell, amennyiben nem hallasz semmi furcsát. Időben olajcsere minőségi olajra s akkor hosszú ideig nem kell majd láncot cserélni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

13 perce, DM101 írta:

A Z14XEP motornál mikor kell vezérlést cserélni, ha kell egyáltalán?

Most van benne 118000Km és csak olajat meg szűrőket szoktam benne cserélni.Illetve már cseréltem gyertyát meg az elején szelepfedél tömítést mert utána kellett húzni a tengelyen a leszorító csavaroknak.Meg volt még szíj csere mert a főtengely szimering eresztette az olajat és a szimering cserével együtt a szíjat is cserélték.

Változó: volt akinek 120k km környékén kellett, volt akinek 150k km-nél, van akinél 180k km után...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

40 perce, DM101 írta:

A Z14XEP motornál mikor kell vezérlést cserélni, ha kell egyáltalán?

Most van benne 118000Km és csak olajat meg szűrőket szoktam benne cserélni.Illetve már cseréltem gyertyát meg az elején szelepfedél tömítést mert utána kellett húzni a tengelyen a leszorító csavaroknak.Meg volt még szíj csere mert a főtengely szimering eresztette az olajat és a szimering cserével együtt a szíjat is cserélték.

Azt hallani fogod ha cserés:inditás után1-2 másodpercig úgy kerreg mint 1 jófajta kereplö,ilyenkor már a feszitö nem tudja a nyúlt láncot megfesziteni,de alapjáraton is van már hangja ilyenkor

 

Link to comment
Megosztás:

48 perce, scream24 írta:

Van egy kollégám akinek már közel 400k km van a verdában és még nem kellett, pedig 1.2 moci. Igaz újan vette, vigyáz rá!

No igen, de a Z12XE vezérlése valamiért sokkal többet bír el mint a Z14XEP motoroké, a C Corsa-kban érdekes módon nem cserélgetik olyan szorgalmasan a vezérlést 200-250k km alatt mint a Twinport motorokban... 

Link to comment
Megosztás:

Az Opel láncvezérléseinek talán leggyengébb eleme maga a feszítő. Legtöbbször ennek meghibásodása végett válik szükségessé a vezérlés idő előtti cseréje.

Z12XE esetében is voltak ezzel problémák.

Ha nem viszi az előző tulajdonos 22k km-t 10w40- es olajjal, valószínűleg az enyémen sem 159.000-nél jön el a csere ideje.

Érdekességképpen: Az Opel Gaálnál mindösszesen a láncot és a feszítőt cseréltek. Valószínűsítem, hogy szemrevételezés alapján a többi elem kopottságának elhanyagolható mértéke alapján tettek így. Vagyis, ha ez így történt, akkor biztos, hogy maga a vezérlés jóval nagyobb futásra lett tervezve, többet bír(t volna, ha...).

Véleményem szerint tehát esetlegesen előforduló anyaghiba (amire példa a Z12XE tipusokra egykor kiadott visszahívások) és / vagy igénytelen karbantartás eredménye a viszonylag korai láncprobléma. A használat módjáról, körülményeiről nem is beszélve (a 400-at futott 1.2-est sem hiszem, hogy városban járatták).

Aztán lehet, hogy nem jól látom... De lehet, hogy mégis. Majd eldöntitek. :)

 

Módosítva : Cs. Zoltán
Link to comment
Megosztás:

2 órája, Janó32 írta:

No igen, de a Z12XE vezérlése valamiért sokkal többet bír el mint a Z14XEP motoroké, a C Corsa-kban érdekes módon nem cserélgetik olyan szorgalmasan a vezérlést 200-250k km alatt mint a Twinport motorokban... 

Én ezt így, általánosságban nem tudnám kijelenteni.

Link to comment
Megosztás:

12 órája, DM101 írta:

A Z14XEP motornál mikor kell vezérlést cserélni, ha kell egyáltalán?

Most van benne 118000Km és csak olajat meg szűrőket szoktam benne cserélni.Illetve már cseréltem gyertyát meg az elején szelepfedél tömítést mert utána kellett húzni a tengelyen a leszorító csavaroknak.Meg volt még szíj csere mert a főtengely szimering eresztette az olajat és a szimering cserével együtt a szíjat is cserélték.

Nyugi, én 135e km körül járok, de még mindig -lekopogom- szép csendesen jár, ahogy kell. Az olajcseréken kívül én is a szimeringet + szíjat cseréltem, ha már úgyis hozzányúltunk + a vízpumpa csőcsonk nálam is elfáradt és azt. Minőségi olaj, periódus betartva és még egy darabig szerintem nem lesz vele baj :icon13:

Link to comment
Megosztás:

9 órája, Cs. Zoltán írta:

Az Opel láncvezérléseinek talán leggyengébb eleme maga a feszítő. Legtöbbször ennek meghibásodása végett válik szükségessé a vezérlés idő előtti cseréje.

Z12XE esetében is voltak ezzel problémák.

Ha nem viszi az előző tulajdonos 22k km-t 10w40- es olajjal, valószínűleg az enyémen sem 159.000-nél jön el a csere ideje.

Érdekességképpen: Az Opel Gaálnál mindösszesen a láncot és a feszítőt cseréltek. Valószínűsítem, hogy szemrevételezés alapján a többi elem kopottságának elhanyagolható mértéke alapján tettek így. Vagyis, ha ez így történt, akkor biztos, hogy maga a vezérlés jóval nagyobb futásra lett tervezve, többet bír(t volna, ha...).

Véleményem szerint tehát esetlegesen előforduló anyaghiba (amire példa a Z12XE tipusokra egykor kiadott visszahívások) és / vagy igénytelen karbantartás eredménye a viszonylag korai láncprobléma. A használat módjáról, körülményeiről nem is beszélve (a 400-at futott 1.2-est sem hiszem, hogy városban járatták).

Aztán lehet, hogy nem jól látom... De lehet, hogy mégis. Majd eldöntitek. :)

 

Hát... Ez kicsit olyan, mintha szíjas vezérlésnél ránézésre megmondaná hogy a vízpumpában vagy a feszítő görgőben mennyi van még... 

8 órája, Cs. Zoltán írta:

Én ezt így, általánosságban nem tudnám kijelenteni.

Két Z12XE van (azaz volt) a látókörömben, egy 2003-as Astra G aminek az órájában épphogy 100k km van, illetve egy 2001-es C Corsa ~230k km van benne (volt benne amíg egy busz ki nem ütötte alóluk a kocsit). Ill egyik kolléga 2007-ben szalonból vásárolt Z14XEP-je. Mindegyiken gyári a vezérlés, nincs hangja (a Z14XEP-nek már egészen más a hangja pedig 120k km környékét futotta eddig), a Corsa 2005 óta (cimbiék akkor vették első tulajtól 45k km-el) csak 10w40-et kapott 2015-ig (a balesetig). Ezen autókat szinte napi szinten látom/hallom... 2013-ban én is ilyen motorral szerelt G Astra-t kerestem, látva hogy a Corsa mit ki nem bír minden hiba nélkül. Hiába néztem meg néhányat, nem az lett végül mert összességében nem voltak meggyőzőek az adott autók. (Olyan cégnél dolgozom, ahol sok az Opel-es ill a céges autók fele is az: közvetlen látok napi szinten két 2003-as Z14XE G-t, 1x Z12XE G-t, 1x Z14XEP-t G-t, egy H Astra Z14XEP-t, egy Corsa E-t és az én 2002-es Z16XE-m adja a kis csoportot, jókat tudunk kávézáskor sztorizgatni a kocsikról...)

Módosítva : Janó32
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

4 órája, MomoadamM3 írta:

Sziasztok! Nem reg tulaja lettem egy Z22SE Astra G Coupenak... szervizelesi intervallumokrol lehet valami infot tudni..pl vezermulanc, illetve minden aprosag az autoban 178 ezer km van es 2004 autoban.

Volt mar cserelve a lanc? En kicserelnem mindkettot a helyedben hamar, mert szeret atugrani, szakadni. Szerencsere jo draga az alkatresz hozza. Gyertyat ovatosan cserelj, mert siman el tudod torni a hengerfejet es nem javithato.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Éppen olajcsere előtt állok és azt vettem észre, hogy csöpög az olajam az olajteknő aljáról a leeresztőcsavar környékén. Igazából nem tudom hogy hol szivárog, mert a csavar vonalában a féltengely és még ami egyvonalba van vele az minden olajos, de a mennyiség nem túl sok. Lehet az hogy a csavar tömítése megadta magát és ami kiszivárog azt meg felhordja a szél a motortérbe?

Köszi előre is!

Link to comment
Megosztás:

Gyári termosztátot se vegyetek! fél év után folyik a csonknál. Meg szerintem ez is alacsonyabb hőmérsékleten nyit, mint kéne, de ezt még nem igazoltam.

Ezt már lehet nem dobom ki, hanem megkókányolom...

Majd még negnézem, hogy véletlenül nem csak a csőbilincs enged...

Milyen méretű menet van azon a kis könyökön, nem tudja valaki?

Festo-nál van ilyen a 10-oldalon...

https://www.festo.com/cat/hu_hu/data/doc_engb/PDF/EN/CN_EN.PDF

Kár hogy már nincs meg az eredeti termosztátom. Inkább azt tenném vissza...

Módosítva : outsider
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mi a véleményetek az alábbi árajánlatról?

Voltak Kwikfit-be ingyenes téli átvizsgáláson, a következőket írták össze:

Kormányösszekötő gömbfej, belső 2db,  11600Ft     UX 27337/1
Munka díj: 13500Ft

Toronycsapágy 2db 32000Ft (aztmondta a srác, ez nem csak maga a csapágy, hanem gumival együtt, kompletten az egész)  UX 49968 illetve UX 49969
Munkadíj 7800Ft

Öszesen: 73300 Ft

Unixos 100%os árak.

Szerintetek?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

19 órája, outsider írta:

Gyári termosztátot se vegyetek! fél év után folyik a csonknál. Meg szerintem ez is alacsonyabb hőmérsékleten nyit, mint kéne, de ezt még nem igazoltam.

Ezt már lehet nem dobom ki, hanem megkókányolom...

Majd még negnézem, hogy véletlenül nem csak a csőbilincs enged...

Milyen méretű menet van azon a kis könyökön, nem tudja valaki?

Festo-nál van ilyen a 10-oldalon...

https://www.festo.com/cat/hu_hu/data/doc_engb/PDF/EN/CN_EN.PDF

Kár hogy már nincs meg az eredeti termosztátom. Inkább azt tenném vissza...

Szia! Azt hiszem M10x1.25-ös finom menet. Az M10 az tuti, de a menetemelkedésében nem vagyok biztos. Lehet hogy normál menet (1.5)

Link to comment
Megosztás:

15 órája, toma2105 írta:

Szia! Azt hiszem M10x1.25-ös finom menet. Az M10 az tuti, de a menetemelkedésében nem vagyok biztos. Lehet hogy normál menet (1.5)

Biztos nem normál menet...

Viszont az M10 menethez kísértetiesen hasonlíthat egy G1/8 menet.

 

Módosítva : outsider
Link to comment
Megosztás:

8 órája, outsider írta:

Biztos nem normál menet...

Viszont az M10 menethez kísértetiesen hasonlíthat egy G1/8 menet.

 

Annak 0.9 a menetemelkedése, amikor a saját termosztátomon letörtem a müanyag csőcsonkot, 10x1-es menetfúrót hajtottam bele a házba, bekentem tömítőpasztával, visszatekertem a kis csövet, mert maradt rajta még egy pár menet, azóta is jó.

Link to comment
Megosztás:

10 órája, toma2105 írta:

Annak 0.9 a menetemelkedése, amikor a saját termosztátomon letörtem a müanyag csőcsonkot, 10x1-es menetfúrót hajtottam bele a házba, bekentem tömítőpasztával, visszatekertem a kis csövet, mert maradt rajta még egy pár menet, azóta is jó.

Rámértem a csonkra, átmérő 9 egész valahány. Szerintem G1/8-ad lesz...

Abba végül is beleküldhetted a menetfúrót.

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 01. 14. at 17:33, outsider írta:

Rámértem a csonkra, átmérő 9 egész valahány. Szerintem G1/8-ad lesz...

Abba végül is beleküldhetted a menetfúrót.

A csőcsonk hanyas a termosztát kis műanyag csonkján?

Festo-nak van 1/8-ados könyök, forgatható, de max 6-os csonk van rajta. Az szerintem kicsi. Ez min van 8-as.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.