Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Helló!

G astrámon kopog a futómű rossz úton aprókat. Rengetegen nézték, rángatták az elmúlt év alatt, senki nem talált semmit. Egyszer a tűzfalon, meg a pedálokon elkezdtem érezni a kopogást. Ezután szerelővel a bölcső felfüggesztési pontokat végig feszegettük és a vezető oldalon pont a talpam alatti szilent kicsit mozog. Szóval végre meg van a gond. Hurrá! Elkezdtem nézegetni a szilentet(OEM: 302067) hozzá, rendeltem is alváz szám alapján(caraván, motror: Z16XEP, utolsó 8 alvázszám 6G071227) de amennyi kilátszik belőle, az alapján szerintem ez nem az a szilent, méretre stimmel(átmérőre és teljes hosszra), de az egyik oldala ami a karoszzériáűhoz ér jobban gumis. Van egy másik szilent(OEM 302275), ami inkább hasonlítana rá. 

Ez van a kocsi alatt:

20160513_150023_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

 

Van valakinek a bölcső szilent ügyben tapasztalata, vagy esetleg csak vélemény a kép és gyári számok alapján?

Köszi!

Elküldve
24 perce, marton.csaba2 írta:

T scivok!

"... kopog ..."
Kutyacsont?

Nem, nem, a kutyacsont biztos jó. Sokáig én is erre gondoltam, de 3 különböző futóműves nézte meg + én. Volt nekem is rossz már az, kicsit másképpen kopog, ezt érzem a talpam alatt, nléha  a pedálokon is . Felemelt állapotban megfeszegetve egyértelműen a bölcső hátsó rögzítési pontjánál lévő szilent a ludas, pont a talpam alatt.

  • 1 month later...
Elküldve

Sziasztok!

Kb. 1 hónapja cserélte szerelő a bal oldali féltengely gumiharangomat.(külsőt)

Mostanában az autó alatt minden reggel pici tócsa állt,aknára álltam,és megnéztem.

Meg találtam a hiba okát,vízpumpa.

Mániám,hogy ha valamiért (olajcsere,csepegés felderítés stb.) aknából alánézek az autónak,akkor körbe nézek 1-2 dolgot,nincs-e valahol valami problem. Hát most van,ugyanis a cserélt gumiharangon a nagyobbik résznél nincsen szorító bilincs.Vagy a szerelő nem tette rá,vagy hanyagul tette fel,és menet közben elszállt. Ez örök rejtély marad,Ő úgyis magát védi. Mindegy,viszem vissza, gariba tegye fel.

A féknyereg és a körülötte lévő dolgok is szépen néztek ki a zsírtól.

Mielőtt visszaviszem ki kell cserélnem a vízpumpát,ahhoz pedig (diesel révén jó nagy kört kell mennem,hogy üzem meleg legyen,és le tudjam engedni a hűtő vizet).

Addig ideiglenesen a gumi harangra fel szabad tenni ilyen szorító gyűrűt? Nem csinál semmi kárt? Feltéve,hogy nem ér bele sehova a csavarja.

https://www.google.hu/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.timarvasker.hu%2Fuploads%2Fleads%2Fproduct%2F1290_13.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.timarvasker.hu%2Fszoritobilincs-rozsdam.mpc-9mm-32-50-50%2Ft&docid=XUWgKboDwCGGTM&tbnid=Ab-FbhVDyjhaqM%3A&w=1000&h=924&bih=667&biw=1024&ved=0ahUKEwjbjdif9sPNAhXKHJoKHYHpCjwQMwgkKAgwCA&iact=mrc&uact=8

 

 

 

Elküldve
3 órája, bocs írta:

Sziasztok!

Kb. 1 hónapja cserélte szerelő a bal oldali féltengely gumiharangomat.(külsőt)

Mostanában az autó alatt minden reggel pici tócsa állt,aknára álltam,és megnéztem.

Meg találtam a hiba okát,vízpumpa.

Mániám,hogy ha valamiért (olajcsere,csepegés felderítés stb.) aknából alánézek az autónak,akkor körbe nézek 1-2 dolgot,nincs-e valahol valami problem. Hát most van,ugyanis a cserélt gumiharangon a nagyobbik résznél nincsen szorító bilincs.Vagy a szerelő nem tette rá,vagy hanyagul tette fel,és menet közben elszállt. Ez örök rejtély marad,Ő úgyis magát védi. Mindegy,viszem vissza, gariba tegye fel.

A féknyereg és a körülötte lévő dolgok is szépen néztek ki a zsírtól.

Mielőtt visszaviszem ki kell cserélnem a vízpumpát,ahhoz pedig (diesel révén jó nagy kört kell mennem,hogy üzem meleg legyen,és le tudjam engedni a hűtő vizet).

Addig ideiglenesen a gumi harangra fel szabad tenni ilyen szorító gyűrűt? Nem csinál semmi kárt? Feltéve,hogy nem ér bele sehova a csavarja.

https://www.google.hu/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.timarvasker.hu%2Fuploads%2Fleads%2Fproduct%2F1290_13.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.timarvasker.hu%2Fszoritobilincs-rozsdam.mpc-9mm-32-50-50%2Ft&docid=XUWgKboDwCGGTM&tbnid=Ab-FbhVDyjhaqM%3A&w=1000&h=924&bih=667&biw=1024&ved=0ahUKEwjbjdif9sPNAhXKHJoKHYHpCjwQMwgkKAgwCA&iact=mrc&uact=8

 

 

 

Ideinglenesen én müanyag kábelkötegelőt raknák rá

  • Like 1
Elküldve
5 órája, csicso1976 írta:

Ideinglenesen én müanyag kábelkötegelőt raknák rá

Köszönöm a tippet,nem is rossz megoldás.Így nem hasít bele a gumiba még véletlenül sem a csavaros bilincs alsó szára. :)

Elküldve

Sziasztok, 

Tegnap M7, dugó hazafele, néha beszaggatott a motor, majd egyszer csak bevillogott a motor lámpa is a műszerfalon, főleg gázadások/gyorsítás alatt. Abbahagyta, de égve maradt, hazavergődtem szép lassan, erő nem sok volt az autóban, igaz tojáshéj gázpedállal jöttem. Amikor hazaértem, szabálytalanul pöfögött alapjáraton a kipufogó de stabil alapjáraton.

Ma reggel  már rendesen megy, alapjárat is rendben (lámpa világít). A héten műszakira kell vinnem (mikor máskor), átmegy igy, vagy ki kell töröltetni a kódot? Milyen szervízbe ajánlatos vinni ezzel a hibával? Diagnosztikára? Tudtok ajánlani ilyet kelet Pesten (14-15-16 kerület)? 

 

Elküldve (edited)

Sziasztok. Astra hátsó lengéscsillapító (csak a teleszkópok) cserélhető "házilag"? Értem az alatt hogy felemelem az egyik odalt kicserélem, másik odal kicserélem és ennyi. Kell hozzá valami spéci dolog? Vagy nekifoghatok. 

Köszi.

 

 

másik dolog: jobb hátul valami csörög ha roszabb uton megyek. Nem fék, nem lengőkar, nem rugók, nemtudom akkor mi? Csak jobb hátul, olyan mintha valami vas darab lenne benne, és csörög .?????

Módosítva : webster
Elküldve
45 perce, webster írta:

Sziasztok. Astra hátsó lengéscsillapító (csak a teleszkópok) cserélhető "házilag"? Értem az alatt hogy felemelem az egyik odalt kicserélem, másik odal kicserélem és ennyi. Kell hozzá valami spéci dolog? Vagy nekifoghatok. 

Köszi.

 

 

másik dolog: jobb hátul valami csörög ha roszabb uton megyek. Nem fék, nem lengőkar, nem rugók, nemtudom akkor mi? Csak jobb hátul, olyan mintha valami vas darab lenne benne, és csörög .?????

Esetleg nincs eltörve a rugód?

Elküldve
36 perce, gezoli írta:

Esetleg nincs eltörve a rugód?

Nekem is csörgött rossz úton csak a jobb eleje.... Rugó tányérban el volt törve a rugó vége kb 6-8cm-es szakasz. Szabad szemmel nem lehetett látni, csak kitapogatni.

Elküldve

Üdv urak! 

Előre elnézést, biztos vagyok benne, hogy ezerszer volt már téma, de nem tud valaki Budapesten, vagy környékén egy megbízható szerelőt? Olyat, aki valóban ért is a típushoz. 

Egy G Astra 2.0 16v-ről (x20xev) lenne szó. Én már sajnos kimerítettem a lehetőségeimet, és nincs kedvem megint lyukra futni valami kóklerral. 

Köszönöm a segítséget. 

Elküldve (edited)
9 órája, Dormi06 írta:

Üdv urak! 

Előre elnézést, biztos vagyok benne, hogy ezerszer volt már téma, de nem tud valaki Budapesten, vagy környékén egy megbízható szerelőt? Olyat, aki valóban ért is a típushoz. 

Egy G Astra 2.0 16v-ről (x20xev) lenne szó. Én már sajnos kimerítettem a lehetőségeimet, és nincs kedvem megint lyukra futni valami kóklerral. 

Köszönöm a segítséget. 

http://www.opelforum.hu/topic/1617-wessz-opel-szerviz-vendégkönyv/

http://www.eszgab.hu/

Módosítva : Geopake
  • 2 weeks later...
Elküldve (edited)

Üdvözlök mindekit!

Tulajdonosa vagyok egy 2000.09-es évjáratú Astra G 1.4 GCC-nek (X14XE).
Az utóbbi időben sajnos több probléma is akadt az autóval, amik a következők:

-lehúzott ablaknál büdös, kipufogó gáz szag áramlik az utastérbe. 

-a szelepfedélnél hallható egy kopógó hang, alapjáraton szépen "ciripel"

-műszerfalon kb. 200m megtétele után a sárga motorblokk lámpa felvillan

-a főtengely végén lévő szíjtárcsa kóvályog

Ezek a főbb bajok, a többi "talán apróság" ezek mellett:

-a hátsó kipufogódobon van egy tenyérnyi lyuk, a középső dobot már "szakember" javította egyszer (ez gondolom teljes csere)

-az autó vízágy szerűen hullámzik --->  kanyarodáskor és úthibákon; keresztbordákon kopogó hangja van a futóműnek; kis sebességnél pedig fémes, nyikorgó hangokat hallok az autó elejéből és hátuljából.

-észre vettem, hogy a motorblokk alja olajos

 

Hirtelen "ennyi" lenne a hibalistám. 
Kérdésem az lenne, hogy tapasztalataitok alapján kb mennyibe kerülne ezeknek a hibáknak a javítása? Azért is lennék erre kíváncsi, mert szeptemberben műszakiztatni kellene az autót.
Ismertek kecskeméten jó Opel szerelőt aki megbízható?

 

 

Üdv
Berényi Tamás

Módosítva : Berenyi Tamas
Elküldve
10 órája, Berenyi Tamas írta:

Üdvözlök mindekit!

Tulajdonosa vagyok egy 2000.09-es évjáratú Astra G 1.4 GCC-nek (X14XE).
Az utóbbi időben sajnos több probléma is akadt az autóval, amik a következők:

-lehúzott ablaknál büdös, kipufogó gáz szag áramlik az utastérbe. 

-a szelepfedélnél hallható egy kopógó hang, alapjáraton szépen "ciripel"

-műszerfalon kb. 200m megtétele után a sárga motorblokk lámpa felvillan

-a főtengely végén lévő szíjtárcsa kóvályog

Ezek a főbb bajok, a többi "talán apróság" ezek mellett:

-a hátsó kipufogódobon van egy tenyérnyi lyuk, a középső dobot már "szakember" javította egyszer (ez gondolom teljes csere)

-az autó vízágy szerűen hullámzik --->  kanyarodáskor és úthibákon; keresztbordákon kopogó hangja van a futóműnek; kis sebességnél pedig fémes, nyikorgó hangokat hallok az autó elejéből és hátuljából.

-észre vettem, hogy a motorblokk alja olajos

 

Hirtelen "ennyi" lenne a hibalistám. 
Kérdésem az lenne, hogy tapasztalataitok alapján kb mennyibe kerülne ezeknek a hibáknak a javítása? Azért is lennék erre kíváncsi, mert szeptemberben műszakiztatni kellene az autót.
Ismertek kecskeméten jó Opel szerelőt aki megbízható?

 

 

Üdv
Berényi Tamás

Most egy kicsit rohadék leszek (de egyébként is én vagyok a fórum elüldözős rohadékja), így kemény dolgot mondok: egy 1.4-es 2000-es autó piaci ára valahol 600k körül van. A felsoroltak kijavítása (hibától függően, hiszen egy cirpelés a motorból lehet 150Ft-os javítás és lehet 150 ezer forintos javítás is) szakszervizben az autód ára kompletten. A futóműben lehet hogy csak egy-két kutyacsont van oda némi szilenttel, ez akkor max 30-40ezer, de lehet hogy lengéscsillapító vagy rugó plusz egy pár lengéscsillapító és némi toronycsapágy és máris 130 ezer alaphangon normális alkatrészekkel. Kipufogó ha nem javítható, akkor a cserékkel hamar összejön a 40-50 ezer. Ez nagyon drága lesz az biztos (nyugaton az ilyen autókból szálnak ki, mert gazdaságtalan javítani, mi meg tapsikolva hordjuk be hogy N-es rendszámmal harcoljunk tovább a technikával), szakszervizes javításon ne is gondolkozz, kell egy jó de olcsó szerelő és akkor mondjuk 50-250 közt meglehet a dolog (hiba komolyságától függ). 

  • Like 3
Elküldve

Mit gondoltok Z14XEP-nél az indítás utáni lánc kerregésen segíthet egy láncfeszítő csere?Ez kb.2  másodperc, meleg motornál általában nincs.A lánc még gyári 117 ezer km-t futott,az olaj Motul specific 5W-30 3 ezer km futással.

A szívósor állító lamellák csattogására van valami gyógyír?Néztem csapágyazzák felújítás gyanánt,valaki csináltatta már ezt?

Elküldve

Hogy hívják azt az alkatrészt, burkolatot, ami az index kapcsolón rajta van.A kormány mögött.Ami eltakarja a vezetékeket, a kormányrudat stb....

Hogyan tudnék rákeresni a neten, hogy mennyibe kerül?

Elküldve (edited)
12 órája, csicsó írta:

Mit gondoltok Z14XEP-nél az indítás utáni lánc kerregésen segíthet egy láncfeszítő csere?Ez kb.2  másodperc, meleg motornál általában nincs.A lánc még gyári 117 ezer km-t futott,az olaj Motul specific 5W-30 3 ezer km futással.

A szívósor állító lamellák csattogására van valami gyógyír?Néztem csapágyazzák felújítás gyanánt,valaki csináltatta már ezt?

Az enyémben 150k körül cserélték márkaszervizben: lánc+láncfeszítő (számla szerint). Nincs hang hidegen sem. Ha cseréled szerintem a lánccal együtt tedd, ez a minimum. (Biztos vagy benne, hogy a lánc kerreg? Önindító bendixe is, ha beragad "szép" hangot tud produkálni. )

Szívósor felújítás után csak érdeklődtem. 40k + a régit lead. Helyszínen plussz egy tizes a szerelés.

Én nem nyúlok hozzá, amíg elviselhető marad számomra a hangja vagy ameddig műszaki problémát nem okoz.

Módosítva : Cs. Zoltán
Elküldve

Sziasztok

Ma voltunk pesten es az autó egyik pilanatban megállt.Nagy nehezen újra indítottam de nem reagált a gázpedálra semmit.A fordulat szám 1500. Hazaértem leállitotam majd újraindítás és minden rendben.Pedál működik fordulatot vesz rendesen.Mi okozhatja a problémát?Válaszokat előre is köszönöm szépen.

motorkod:z16xe

Elküldve
8 órája, Cs. Zoltán írta:

Az enyémben 150k körül cserélték márkaszervizben: lánc+láncfeszítő (számla szerint). Nincs hang hidegen sem. Ha cseréled szerintem a lánccal együtt tedd, ez a minimum. (Biztos vagy benne, hogy a lánc kerreg? Önindító bendixe is, ha beragad "szép" hangot tud produkálni. )

Szívósor felújítás után csak érdeklődtem. 40k + a régit lead. Helyszínen plussz egy tizes a szerelés.

Én nem nyúlok hozzá, amíg elviselhető marad számomra a hangja vagy ameddig műszaki problémát nem okoz.

biztos a lánc kerreg,de Te a km miatt cseréltetted vagy már hangos volt?Nálam ha már jár a motor nincs hangja,de ez az indítás utáni kerregés nagyon zavar.Motorolajból mit használsz?

Elküldve

Előző tulaj cseréltette, csúnya hangja volt már nagyon, ennyit mondott.

Végig a gyári 5w30-at kapta.

Vásárlás után castrol edge titanium fst 5w40 ment bele, majd castrol magnatec 5w40. Előbbivel csendesebb volt.

Elküldve

Ma tüzetesebben is meghalgattam a motorjárását, az erős csattogó hang a felső szíjtárcsa felől jön nem a szívósortól

Hidrótőkére gyanakszok,főleg azután,hogy az olajat 30 ezrenként cserélték sztem az előző gazdánál,mivel a motortérben volt egy cimke az olaj és szűrőcserékröl,a motorolajnál az volt,hogy 115 ezernél volt cserélve a köv.145 ezernél esedékes...

Első körben kipróbálnék egy Wynns hidrótőke tisztítót bele a használt olajba majd olajcsere,Fuchs Titan GT1 Pro Flex 5W-30 menne bele a szűrő Mann lesz.

Van vkinek tapasztalata a hidrótőke tisztitókkal esetleg?Érdemes próbálkozni vele?

Elküldve
On 2016. 06. 27. at 11:17, akoskombi írta:

Sziasztok, 

Tegnap M7, dugó hazafele, néha beszaggatott a motor, majd egyszer csak bevillogott a motor lámpa is a műszerfalon, főleg gázadások/gyorsítás alatt. Abbahagyta, de égve maradt, hazavergődtem szép lassan, erő nem sok volt az autóban, igaz tojáshéj gázpedállal jöttem. Amikor hazaértem, szabálytalanul pöfögött alapjáraton a kipufogó de stabil alapjáraton.

Ma reggel  már rendesen megy, alapjárat is rendben (lámpa világít). A héten műszakira kell vinnem (mikor máskor), átmegy igy, vagy ki kell töröltetni a kódot? Milyen szervízbe ajánlatos vinni ezzel a hibával? Diagnosztikára? Tudtok ajánlani ilyet kelet Pesten (14-15-16 kerület)? 

 

Ilyen hibánál érdemes leállítani, és újraindítani a motort. Akkor rendszerint már jól működik. Így látatlanban azt mondanám égéskimaradás volt... De ez csak jóslat, ki kell vollogni, illetve törölni a hibakódot. Na meg megszüntetni az okát...

Elküldve (edited)

Melyik stabilizátor rúd gömbfejet (stabilizátor kar, kapcsolórúd, kutyacsont??) érdemes megvenni? A Lemförder az jó? Igaz, hogy a GM-es verziót is ők gyártották/gyártják? (Vagy TRW?)

Kinek melyik vált be?

Módosítva : KMilán
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.