Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

On ‎2016‎.‎03‎.‎29‎. at 14:23, ketyere79 írta:

Szia!

Ez a téma nekem most kapóra jön! Szeretném megkérdezni hogy te szétszedted a tiédet és kitakarítottad? Azért kérdezem mert én tegnap megléptem ezt a dolgot és azt tapasztaltam hogy annak ellenére hogy nem lenne neki tömítése az enyém a két fél illesztésénél és a két rész betéte vmi sziló szerű anyaggal volt kinyomva. Néztem róla videót és utólagosan szoktak belenyomni tömítőanyagot hogy ne zörögjön. Kérdésem hogy te használtál vmi anyagot, vagy csak simán a csavarok tartják a betét részt és a két felét össze? Ha használtál milyen anyagot? Milyen anyaggal lehet tömíteni ezt a kütyüt?Elöre is köszönöm a válaszod!

Sziasztok!

még mindig a témával kapcsolatban kérném a segítségeteket. Valaki meg tudná mondani a helyes összeszerelést? Tömítésre, tömítőanyagra gondolok megnéztem EPC-ben is egyiket sem hozza fel. Vagy csak én nem láttam? Esetleg ha valaki vetne egy pillantást a dologra megköszönném.

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 04. 01. at 10:59, ketyere79 írta:

Sziasztok!

még mindig a témával kapcsolatban kérném a segítségeteket. Valaki meg tudná mondani a helyes összeszerelést? Tömítésre, tömítőanyagra gondolok megnéztem EPC-ben is egyiket sem hozza fel. Vagy csak én nem láttam? Esetleg ha valaki vetne egy pillantást a dologra megköszönném.

Előre is köszönöm!

Hello,

Én ezt találtam:
http://www.partsbase.org/opel/astra-g-zafira-a-1998-2009-7--7-87-1-induction-manifold-contd-x20dtl-ld3-y20dtl-ld3-engines/

A "4"-es tétel 1503170 (90542114) 50gr.

Ha beírod pl. a Cromax keresőjébe, az is ismeri.

Te csak a két (alsó/felső) fedelet szedted szét, vagy a terelőlemezeket is?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

4 órája, KMiki írta:

Hello,

Én ezt találtam:
http://www.partsbase.org/opel/astra-g-zafira-a-1998-2009-7--7-87-1-induction-manifold-contd-x20dtl-ld3-y20dtl-ld3-engines/

A "4"-es tétel 1503170 (90542114) 50gr.

Ha beírod pl. a Cromax keresőjébe, az is ismeri.

Te csak a két (alsó/felső) fedelet szedted szét, vagy a terelőlemezeket is?

Szia!

Köszönöm hogy utánanéztél! Azóta túrtam a témát rendesen :-). Kiírtam ilyen anyagokat EPC-ből amit másra hoz fel és esetleg jó lehetne ehhez is, de végül úgy döntöttem beszaladok Csergőbe és kérek segítséget. Kaptam is, vettem hozzá tömítőt, amit ajánlottak.

Én nemcsak a két felet, hanem a felső kisebbik részből a lemezt is kiszedtem mert szerintem az zörgött. Remélem ügyes leszek és jól összerakom :-). Nem bánom hogy szétszedtem mert katasztrofális állapotok uralkodtak benne. Ahhoz a fényképekhez képest ami fel lett ide rakva az enyém még dzsuvásabb volt! Van benne egy pici járat el is volt tömődve szerintem :-(. El sem tudom mondani, lefényképezni viszont elfelejtettem :-(.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, ketyere79 írta:

Szia!

Köszönöm hogy utánanéztél! Azóta túrtam a témát rendesen :-). Kiírtam ilyen anyagokat EPC-ből amit másra hoz fel és esetleg jó lehetne ehhez is, de végül úgy döntöttem beszaladok Csergőbe és kérek segítséget. Kaptam is, vettem hozzá tömítőt, amit ajánlottak.

Én nemcsak a két felet, hanem a felső kisebbik részből a lemezt is kiszedtem mert szerintem az zörgött. Remélem ügyes leszek és jól összerakom :-). Nem bánom hogy szétszedtem mert katasztrofális állapotok uralkodtak benne. Ahhoz a fényképekhez képest ami fel lett ide rakva az enyém még dzsuvásabb volt! Van benne egy pici járat el is volt tömődve szerintem :-(. El sem tudom mondani, lefényképezni viszont elfelejtettem :-(.

Igen, nálam is ez a helyzet állt(t) fenn. Tegnap/ma éjjel rámoltam ki és vissza, de csak félmunkát végeztem, szóval újból neki kell valamikor állnom. Közben ezt találtam:
http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/index.php?threads/separating-the-inlet-manifold-z16xe.271209/

A tisztításhoz meg a szódabikarbóna szórás (mint a homokszórás) jól jöhet:
https://youtu.be/PM9gKJjVV2w

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

21 órája, KMiki írta:

Igen, nálam is ez a helyzet állt(t) fenn. Tegnap/ma éjjel rámoltam ki és vissza, de csak félmunkát végeztem, szóval újból neki kell valamikor állnom. Közben ezt találtam:
http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/index.php?threads/separating-the-inlet-manifold-z16xe.271209/

A tisztításhoz meg a szódabikarbóna szórás (mint a homokszórás) jól jöhet:
https://youtu.be/PM9gKJjVV2w

 

Szia!

ma reggel jutottam el oda hogy elkezdjem összerakni. Egyelőre csak a felső részt raktam össze, de szilózás sajna Sosem volt erősségem :-(.Összerakásnál derült ki hogy túl vastag kukacokat nyomtam :-). holnap reggel majd összerakom a két felet, de az a könnyebbik része már a dolgoknak.legalábbis Remélem :D! Kíváncsi vagyok neked hogy sikerül a dolog főleg így hogy tisztítás után nem tömítettél mert legözelebb újra zsírtalanítanod kell nem?

Megnéztem amiket küldtél nagyon tetszik. Itt most főleg a szódás dologra gondolok! Ki is próbálnám csak sajna nincs rá lehetőségem mert lakásban lakom nem házban.

Link to comment
Megosztás:

19 órája, ketyere79 írta:

Szia!

ma reggel jutottam el oda hogy elkezdjem összerakni. Egyelőre csak a felső részt raktam össze, de szilózás sajna Sosem volt erősségem :-(.Összerakásnál derült ki hogy túl vastag kukacokat nyomtam :-). holnap reggel majd összerakom a két felet, de az a könnyebbik része már a dolgoknak.legalábbis Remélem :D! Kíváncsi vagyok neked hogy sikerül a dolog főleg így hogy tisztítás után nem tömítettél mert legözelebb újra zsírtalanítanod kell nem?

Megnéztem amiket küldtél nagyon tetszik. Itt most főleg a szódás dologra gondolok! Ki is próbálnám csak sajna nincs rá lehetőségem mert lakásban lakom nem házban.

Tömíteni tömítettem, de nem lett tökéletes: mivel nem volt más kéznél egy ABRO gyártmányú fekete színű szilikont használtam - kellet a gép reggel. De a beépítés után a bal hátsó sarokban fals levegőt szívott. Ez másnap délután derült ki, mert magas volt az alapjárat (kb.950).
Ideiglenesen kívülről rákentem a tömítőből és most jó, de folyamatban van a normális tömítőanyag+sortömítések rendelése, szóval még egyszer le fogom venni. Meg azóta került egy homokszóró is a szerszámok közé, úgyhogy nem ússza meg a dolgot ennyivel. Valószínűleg a másik szívócsonkot is leveszem, amiben az injektorok vannak és azt is kitakarítom.

A két fél összerakásánál én úgy csináltam, hogy az alsó felet befogtam satuba (alulra betekertem egy hatlapfejű M8-as csavart és azt szorítottam be a satu pofák közé) és az illeszkedő rész vájatába nyomtam a tömítőpasztát, úgy hogy csak a vájat felső pereméig töltöttem fel. De többet kellett volna (gyanítom emiatt nem lett tökéletes a tömítés) legalább 1-1,5 mm-el a vájat pereme fölé. A zsírtalanítás meg féktisztítóval (nitro hígító, aceton stb). megoldható. A szódabikarbóna meg forróvízzel kimosható.
Ha van két hosszabb M5-ös csavarod vagy menetes szárad, akkor szerintem érdemes kér vezetőtüskét betekerni az alsó fél sarkába és így összeilleszteni a feleket. Ezzel könnyebben össze lehet illeszteni a feleket.
 

Link to comment
Megosztás:

On ‎2016‎.‎04‎.‎07‎. at 8:38, KMiki írta:

Tömíteni tömítettem, de nem lett tökéletes: mivel nem volt más kéznél egy ABRO gyártmányú fekete színű szilikont használtam - kellet a gép reggel. De a beépítés után a bal hátsó sarokban fals levegőt szívott. Ez másnap délután derült ki, mert magas volt az alapjárat (kb.950).
Ideiglenesen kívülről rákentem a tömítőből és most jó, de folyamatban van a normális tömítőanyag+sortömítések rendelése, szóval még egyszer le fogom venni. Meg azóta került egy homokszóró is a szerszámok közé, úgyhogy nem ússza meg a dolgot ennyivel. Valószínűleg a másik szívócsonkot is leveszem, amiben az injektorok vannak és azt is kitakarítom.

A két fél összerakásánál én úgy csináltam, hogy az alsó felet befogtam satuba (alulra betekertem egy hatlapfejű M8-as csavart és azt szorítottam be a satu pofák közé) és az illeszkedő rész vájatába nyomtam a tömítőpasztát, úgy hogy csak a vájat felső pereméig töltöttem fel. De többet kellett volna (gyanítom emiatt nem lett tökéletes a tömítés) legalább 1-1,5 mm-el a vájat pereme fölé. A zsírtalanítás meg féktisztítóval (nitro hígító, aceton stb). megoldható. A szódabikarbóna meg forróvízzel kimosható.
Ha van két hosszabb M5-ös csavarod vagy menetes szárad, akkor szerintem érdemes kér vezetőtüskét betekerni az alsó fél sarkába és így összeilleszteni a feleket. Ezzel könnyebben össze lehet illeszteni a feleket.
 

Igen, sajnos a rohanás Sosem szül jó megoldásokat. Dehát ha kell a verda, nincs mese! Én összeraktam az enyémet, szerintem jó lett. Persze ilyenkor van az hogy elhasználtam a tubus harmadát mivel nem autószerelő vagyok, rám fog rohadni. Akartam írni hogy ha még nincs ilyen pasztád kanyarodj erre és neked adom hogy ne a kukában végezze aztán láttam hogy elég messze lakunk egymástól. A menetes szárat ragyogó ötletnek tartom mert tényleg tud bénázós lenni az összeillesztés, nekem is eszembe juthatott volna. A paszta csík (kukac :-)) vastagságát nehéz eltalni szerintem rutin nélkül, én úgy voltam vele egy picit inkább dundibb legyen :-).

Ha a másik szívósort is kitakarítod biztosan tuti lesz mert az is tele lehet minden jóval, meghálálja majd. A homokszórótól pedig nagyon király lesz, legalábbis a videón amit linkeltél nekem nagyon tetszettek azok az újjászületett alkatrészek! Ha kész vagy majd fényképezd le :-).

Link to comment
Megosztás:

Vezérműszíj készletet akarok venni.

Az INA mellett döntöttem. Ez INA csapágyakkal szerelt görgőket tartalmaz, meg állítólag 2012 óta Gates vagy Contitech szíjat.

Vízpumpából Graf és FEBI márkájút néztem, ami árban és értékelésben megfelelőnek tűnik.

Melyiket ajánljátok inkább?

(tudom-tudom miért nem veszek inkább gyárit, de a szíjkészletben 6k a különbség, a vízpumpát meg inkább hagyjuk :) )

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, outsider írta:

Vezérműszíj készletet akarok venni.

Az INA mellett döntöttem. Ez INA csapágyakkal szerelt görgőket tartalmaz, meg állítólag 2012 óta Gates vagy Contitech szíjat.

Vízpumpából Graf és FEBI márkájút néztem, ami árban és értékelésben megfelelőnek tűnik.

Melyiket ajánljátok inkább?

(tudom-tudom miért nem veszek inkább gyárit, de a szíjkészletben 6k a különbség, a vízpumpát meg inkább hagyjuk :) )

Szerintem az említett szett és a Febi vs Graf vízpumpa bármelyik párosítása is ki kell bírjon 4évet vagy 60k km-t (ha jól rémlik az előírás) normál körülmények közt...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 04. 10. at 9:28, outsider írta:

Vezérműszíj készletet akarok venni.

Az INA mellett döntöttem. Ez INA csapágyakkal szerelt görgőket tartalmaz, meg állítólag 2012 óta Gates vagy Contitech szíjat.

Vízpumpából Graf és FEBI márkájút néztem, ami árban és értékelésben megfelelőnek tűnik.

Melyiket ajánljátok inkább?

(tudom-tudom miért nem veszek inkább gyárit, de a szíjkészletben 6k a különbség, a vízpumpát meg inkább hagyjuk :) )

 

On 2016. 01. 06. at 12:51, rozsav írta:

A szíj és a görgő cseréje rendben van, ha jól tudom 120 ezernél javasolja a gyár a cserét. A feszítő mechanikát szerintem felesleges bolygatni. Egyrészt a gyári nem olcsó, másrészt az utángyártott nem tuti, hogy nem előbb "elfárad", mint a GM-es használt. Nem sereg, nem forog, csak feszít és tart...mi baja lehet ha egyben van?

A vízpumpa más tészta, 160 ezernél mozgott már annyit, hogy megadd neki a végtisztességet :) De ezt is csak a kedves nejed miatt tedd, pikk-pakk tönkremenetel esetén sem csinálna túl nagy galibát...

Nekem most Graf van....előtte az SKF 1 év után eresztett....
Szerelőm ajánlotta a Graf-ot.

végre péteken el tudtam menni a már említett hosszbordás szíj feszítő görgőjéért a Cromaxba....
csakhogy.....nem gyárit adtak nekem hanem BSG-t
kérdeztem is, hogy én gyárit rendeltem....erre a válasz az volt, hogy benézték a raktárban,  jelenleg nincs gyári, hétfőre lehet tudnak szerezni...
hát elhoztam a BSG-t (azt mondta jó tapasztalatuk van a BSG-vel, sok Fordba és Opelbe szerelték és még szerelik is, semmi bajom nem lesz vele)

kérdésem az lenne, hogy érdemes vissza cserélnem szerintetek hétfőn gyárira, vagy jó lesz a BSG is?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

38 perce, bonat írta:

 

Nekem most Graf van....előtte az SKF 1 év után eresztett....
Szerelőm ajánlotta a Graf-ot.

végre péteken el tudtam menni a már említett hosszbordás szíj feszítő görgőjéért a Cromaxba....
csakhogy.....nem gyárit adtak nekem hanem BSG-t
kérdeztem is, hogy én gyárit rendeltem....erre a válasz az volt, hogy benézték a raktárban,  jelenleg nincs gyári, hétfőre lehet tudnak szerezni...
hát elhoztam a BSG-t (azt mondta jó tapasztalatuk van a BSG-vel, sok Fordba és Opelbe szerelték és még szerelik is, semmi bajom nem lesz vele)

kérdésem az lenne, hogy érdemes vissza cserélnem szerintetek hétfőn gyárira, vagy jó lesz a BSG is?

Ha ugyanannyiért adták, mint a gyárit, mindenképp cseréld be gyárira...

Link to comment
Megosztás:

Vezérműszíj és vízpumpa ügyében kérdeznék tőletek, mert kétfélét hoz fel a kereső és nem vagyok biztos benne, hogy melyik.

Vezérműszíjra ez a kettő jön fel:

https://alkatreszek.hu/530_0441_10_sz

02HL5118 Motorsz.-tól
20041691 Motorsz.-tól
Fogszám: 162
Szélesség: 20 [mm]

illetve

https://alkatreszek.hu/530_0443_10_b

02HL5117 Motorsz.-ig
20041690 Motorsz.-ig
Fogszám: 162
Szélesség: 20 [mm]

Az én motorszámom: Z14XE  20R887**

Hogy kell ezeket a motorszámokat értelmezni?? Az enyémet hova lehetne belőni?

A Cromax keresője egyébként nem hoz fel csak 1 találatot erre a motorra, igaz ott is két lehetőség van márkánként, de nincs felosztva motorszám szerint.

https://cromax.hu/szijaklancok/vezermuszij/vezermuszij_keszlet/vezermuszij_szett_opel_1_4_1_6_1_8_25623

 

Ugyanez vízpumpánál:

https://alkatreszek.hu/gra_pa541_p

02MV7224/20U75998 Vázsz.-ig
Mechanikus
Vízpumpa tömítőgyűrűvel

illetve

https://alkatreszek.hu/gra_pa541a_p

02MV7225/20U75999 Vázsz.-tól
Mechanikus
Tömítéssel

Itt se vágom melyik lenne a jó... :(

Link to comment
Megosztás:

7 perce, outsider írta:

Vezérműszíj és vízpumpa ügyében kérdeznék tőletek, mert kétfélét hoz fel a kereső és nem vagyok biztos benne, hogy melyik.

Vezérműszíjra ez a kettő jön fel:

https://alkatreszek.hu/530_0441_10_sz

02HL5118 Motorsz.-tól
20041691 Motorsz.-tól
Fogszám: 162
Szélesség: 20 [mm]

illetve

https://alkatreszek.hu/530_0443_10_b

02HL5117 Motorsz.-ig
20041690 Motorsz.-ig
Fogszám: 162
Szélesség: 20 [mm]

Az én motorszámom: Z14XE  20R887**

Hogy kell ezeket a motorszámokat értelmezni?? Az enyémet hova lehetne belőni?

A Cromax keresője egyébként nem hoz fel csak 1 találatot erre a motorra, igaz ott is két lehetőség van márkánként, de nincs felosztva motorszám szerint.

https://cromax.hu/szijaklancok/vezermuszij/vezermuszij_keszlet/vezermuszij_szett_opel_1_4_1_6_1_8_25623

 

Ugyanez vízpumpánál:

https://alkatreszek.hu/gra_pa541_p

02MV7224/20U75998 Vázsz.-ig
Mechanikus
Vízpumpa tömítőgyűrűvel

illetve

https://alkatreszek.hu/gra_pa541a_p

02MV7225/20U75999 Vázsz.-tól
Mechanikus
Tömítéssel

Itt se vágom melyik lenne a jó... :(

Hát az tuti, hogy Vízpumpából 2 fajta van, ezt már régebben kiderítettem.
Más az aljuk a lapátnál, elvileg ennyi.

A szíjkészletből én a Contitech-et venném 24-26e körül van és abból a hivatalos oldaluk megmondja melyik a tutira jó.
Mindenféleképpen a gyártó oldalán keresd ki katalógusból, persze ha megtalálod......
Én nem szoktam nézni a motorszámot, mert csak belebonyolódok, meg én sem értem, ugyanúgy ahogy te sem....

Módosítva : bonat
Link to comment
Megosztás:

A két szett között elvileg az egyik feszítőgörgőben van különbség:

530 0441 10 fogasszíj készlet

feszítő, fogasszíj
1x 531 0518 30
Külső átmérő [mm]: 59; Szélesség [mm]: 22; rögzítő anyaggal

Szíjtárcsa/vezetőgörgő, fogasszíj
1x 532 0033 10
Külső átmérő [mm]: 62,7; Szélesség [mm]: 23

Szíjtárcsa/vezetőgörgő, fogasszíj
1x 532 0478 10

Helyettesítők: 532 0180 20
Motorszámtól: 02HL5118
Motorszámtól: 20041691
Külső átmérő [mm]: 52,5; Szélesség [mm]: 23

fogasszíj
1x 536 0001 10
Fogszám: 162; Szélesség [mm]: 20

530 0443 10 fogasszíj készlet

feszítő, fogasszíj
1x 531 0518 30
Külső átmérő [mm]: 59; Szélesség [mm]: 22; rögzítő anyaggal

Szíjtárcsa/vezetőgörgő, fogasszíj
1x 532 0033 10
Külső átmérő [mm]: 62,7; Szélesség [mm]: 23

Szíjtárcsa/vezetőgörgő, fogasszíj
1x 532 0034 10

Motorszámig: 02HL5117
Motorszámig: 20041690
Külső átmérő [mm]: 52,5; Szélesség [mm]: 23

fogasszíj
1x 536 0001 10
Fogszám: 162; Szélesség [mm]: 20

 

Link to comment
Megosztás:

23 órája, outsider írta:

A két szett között elvileg az egyik feszítőgörgőben van különbség:

530 0441 10 fogasszíj készlet

feszítő, fogasszíj
1x 531 0518 30
Külső átmérő [mm]: 59; Szélesség [mm]: 22; rögzítő anyaggal

Szíjtárcsa/vezetőgörgő, fogasszíj
1x 532 0033 10
Külső átmérő [mm]: 62,7; Szélesség [mm]: 23

Szíjtárcsa/vezetőgörgő, fogasszíj
1x 532 0478 10

Helyettesítők: 532 0180 20
Motorszámtól: 02HL5118
Motorszámtól: 20041691
Külső átmérő [mm]: 52,5; Szélesség [mm]: 23

fogasszíj
1x 536 0001 10
Fogszám: 162; Szélesség [mm]: 20

530 0443 10 fogasszíj készlet

feszítő, fogasszíj
1x 531 0518 30
Külső átmérő [mm]: 59; Szélesség [mm]: 22; rögzítő anyaggal

Szíjtárcsa/vezetőgörgő, fogasszíj
1x 532 0033 10
Külső átmérő [mm]: 62,7; Szélesség [mm]: 23

Szíjtárcsa/vezetőgörgő, fogasszíj
1x 532 0034 10

Motorszámig: 02HL5117
Motorszámig: 20041690
Külső átmérő [mm]: 52,5; Szélesség [mm]: 23

fogasszíj
1x 536 0001 10
Fogszám: 162; Szélesség [mm]: 20

 

http://files.metelligroup.it/documenti/PA541.pdf

Itt van a vízpumpák közötti különbség!

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nálam is ideje a vezérlés cserének, a Cromax-tól megkérdeztem, mivel Én sem találtam motorszám alapján nekem valót.

Elküldtem a motorszámot, visszaírtak hogy ez jó nekem. https://cromax.hu/szijaklancok/vezermuszij/vezermuszij_keszlet/vezermuszij_szett_opel_1_4_1_6_1_8_25623

Gondolom az eredeti Opel (29.966-Ft) az ajánlott?

 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, OpelAtti írta:

Sziasztok!

Nálam is ideje a vezérlés cserének, a Cromax-tól megkérdeztem, mivel Én sem találtam motorszám alapján nekem valót.

Elküldtem a motorszámot, visszaírtak hogy ez jó nekem. https://cromax.hu/szijaklancok/vezermuszij/vezermuszij_keszlet/vezermuszij_szett_opel_1_4_1_6_1_8_25623

Gondolom az eredeti Opel (29.966-Ft) az ajánlott?

 

Szerintem nem muszáj ragaszkodni a gyárihoz, egy Gates, INA, Dayco, Conti, SKF szintén lehet jó választás. Amikor vettem a gépet 2013-ban akkor még működött az Opel Szuna és én ott cseréltettem komplett szettet, SKF-et épített be a márkaszerviz. 

Link to comment
Megosztás:

Nos, a vezérlés csúszik egy kicsit, ma megnéztük felemelve a kocsit, az első és a hátsó dob cserés.

Walkert néztem, (Cromax hátsó 22.929 + első 16.843) csak azt néztem végig hogy hány tartógumi és milyen formájú, bilincsek, és mennyi tömítés/tűzkarika kell?

 

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.