Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

 

Tisztelt Márkatársak!

Hamarosan esedékesé válik az olajcsere ill. egyéb szűrők cseréje. Mivel 160K van az autóban és éppen 60 ezer kilométerrel ezelőtt került birtokba a járgány, a hosszbordás szíj és vezetőgörgő cseréje is aktuális már.

Ezzel kapcsolatban lenne kérdésem:

160K kilométer után a vezetőgörgő mellett érdemes kicseréltetni magát a rugós feszítőt is vagy elég lehet megint csak a görgőt? Mennyire képes maga a feszítő elhasználódni?

Ugyan ez a kérdés a vízpumpával kapcsolatban is. 100 ezernél nem lett cserélve, azt mondták, hogy még szükségtelen. Viszont most már hajlanék a cserére annak ellenére, hogy semmilyen szivárgás nincs, tökéletesen működik. Ha csak én hajtanám a kocsit hagynám ahogy van, de mivel a feleségem is vezeti, - aki a tapasztalataim alapján vezetni ugyan jól tud, de autót kezelni* már nem igazán - ezért lehet, hogy érdemes lenne rá áldozni a „biztonság” érdekében.

220 ezernél tervezek egy nagyobb szervízt. Akkor lenne még jobban megbontva a motor. Egyedül az a kérdés, hogy addig kibírhatja-e a vízpumpa vagy nem érdemes várni a cserével? Van a tartóssággal kapcsolatban valakinek tapasztalata?

 *Azért vannak "félelmeim" mert egyszer sikerült felforralnia az előző autójának vizét. No, meg történt még egy-két olyan dolog, amely kellő odafigyeléssel, megfelelő járműkezeléssel elkerülhető lett volna. „Mentségére” legyen szólva, hogy akkor még nem volt mellette napi szinten senki, aki rápirított volna, hogy ezt azért ne így. J

Minden jó tanácsot előre is köszönök!

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, Bombero írta:

 

 

Tisztelt Márkatársak!

Hamarosan esedékesé válik az olajcsere ill. egyéb szűrők cseréje. Mivel 160K van az autóban és éppen 60 ezer kilométerrel ezelőtt került birtokba a járgány, a hosszbordás szíj és vezetőgörgő cseréje is aktuális már.

Ezzel kapcsolatban lenne kérdésem:

160K kilométer után a vezetőgörgő mellett érdemes kicseréltetni magát a rugós feszítőt is vagy elég lehet megint csak a görgőt? Mennyire képes maga a feszítő elhasználódni?

Ugyan ez a kérdés a vízpumpával kapcsolatban is. 100 ezernél nem lett cserélve, azt mondták, hogy még szükségtelen. Viszont most már hajlanék a cserére annak ellenére, hogy semmilyen szivárgás nincs, tökéletesen működik. Ha csak én hajtanám a kocsit hagynám ahogy van, de mivel a feleségem is vezeti, - aki a tapasztalataim alapján vezetni ugyan jól tud, de autót kezelni* már nem igazán - ezért lehet, hogy érdemes lenne rá áldozni a „biztonság” érdekében.

220 ezernél tervezek egy nagyobb szervízt. Akkor lenne még jobban megbontva a motor. Egyedül az a kérdés, hogy addig kibírhatja-e a vízpumpa vagy nem érdemes várni a cserével? Van a tartóssággal kapcsolatban valakinek tapasztalata?

 *Azért vannak "félelmeim" mert egyszer sikerült felforralnia az előző autójának vizét. No, meg történt még egy-két olyan dolog, amely kellő odafigyeléssel, megfelelő járműkezeléssel elkerülhető lett volna. „Mentségére” legyen szólva, hogy akkor még nem volt mellette napi szinten senki, aki rápirított volna, hogy ezt azért ne így. J

Minden jó tanácsot előre is köszönök!

 

A szíj és a görgő cseréje rendben van, ha jól tudom 120 ezernél javasolja a gyár a cserét. A feszítő mechanikát szerintem felesleges bolygatni. Egyrészt a gyári nem olcsó, másrészt az utángyártott nem tuti, hogy nem előbb "elfárad", mint a GM-es használt. Nem sereg, nem forog, csak feszít és tart...mi baja lehet ha egyben van?

A vízpumpa más tészta, 160 ezernél mozgott már annyit, hogy megadd neki a végtisztességet :) De ezt is csak a kedves nejed miatt tedd, pikk-pakk tönkremenetel esetén sem csinálna túl nagy galibát...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Urak!

Elsősorban azokhoz szól a kérdésem akik nemrégiben cserélték/cseréltették az első futómű toronyszilentjeit:

Nektek is kotyog a nemrégiben cserélt toronyszilent? Ha megemelitek az elejét az autónak az első futóműt meg tudjátok emelni - akár kézzel is- 1-2 cm-re?
Tavaly tavasszal cseréltem a toronyszilenteket (FEBI) és meghülyülök, ha megint kuka alig mentem 6ezer km-t velük.

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

4 hours ago, KMiki írta:

Urak!

Elsősorban azokhoz szól a kérdésem akik nemrégiben cserélték/cseréltették az első futómű toronyszilentjeit:

Nektek is kotyog a nemrégiben cserélt toronyszilent? Ha megemelitek az elejét az autónak az első futóműt meg tudjátok emelni - akár kézzel is- 1-2 cm-re?
Tavaly tavasszal cseréltem a toronyszilenteket (FEBI) és meghülyülök, ha megint kuka alig mentem 6ezer km-t velük.

Köszi!

Hi. Nekem 20e km előtt cserélték. Egyik helyen ahova olajcserére vittem ott kitalálták h "toronygumi" lóg. kaptam is rá egy 56e árajánlatot. 40e az alk.rész. Azt mondta h ha felemelem akkor tudom mozgatni a kereket. Hát nekem meg se nyikkant. Máshova vittem, egy 20ést megcsinálták(alk.rész, csere, meg gyertya csere is volt), bal oldali volt egy kicsit elnyűve. 85e km környékén. Kerékcserekor szoktam nézni és semmi mozgást nem észlelek. Csak annyit h a motortérben a tányérok elállnak a kasznitól de az csere előtt is ilyen volt. Hogy mit rakott bele passz, 12 volt a pár annyit tudok.

Szerk: toronycsapágy esetleg? kormányzáskor nem kotyog?

Módosítva : Atala
Link to comment
Megosztás:

4 hours ago, KMiki írta:

Urak!

Elsősorban azokhoz szól a kérdésem akik nemrégiben cserélték/cseréltették az első futómű toronyszilentjeit:

Nektek is kotyog a nemrégiben cserélt toronyszilent? Ha megemelitek az elejét az autónak az első futóműt meg tudjátok emelni - akár kézzel is- 1-2 cm-re?
Tavaly tavasszal cseréltem a toronyszilenteket (FEBI) és meghülyülök, ha megint kuka alig mentem 6ezer km-t velük.

Köszi!

Igen, meg lehet "emelni" 1-2 cm-re az egészet kerekestől mindenestől és egy picit kotyog is. De csak felemelt/terheletlen állapotban

Link to comment
Megosztás:

6 hours ago, Atala írta:

Hi. Nekem 20e km előtt cserélték. Egyik helyen ahova olajcserére vittem ott kitalálták h "toronygumi" lóg. kaptam is rá egy 56e árajánlatot. 40e az alk.rész. Azt mondta h ha felemelem akkor tudom mozgatni a kereket. Hát nekem meg se nyikkant. Máshova vittem, egy 20ést megcsinálták(alk.rész, csere, meg gyertya csere is volt), bal oldali volt egy kicsit elnyűve. 85e km környékén. Kerékcserekor szoktam nézni és semmi mozgást nem észlelek. Csak annyit h a motortérben a tányérok elállnak a kasznitól de az csere előtt is ilyen volt. Hogy mit rakott bele passz, 12 volt a pár annyit tudok.

Szerk: toronycsapágy esetleg? kormányzáskor nem kotyog?

Cakli-pakli cseréltem mindent, szilentestül, csapágyastól. Mielőtt cseréltem a régi alkatrészekkel csak a jobb oldalon volt kotyogás, most meg mindkét oldalon. Vagy én szocializálódtam rossz közegben, vagy a technika haladt túl rajtam, de én úgy tudom/tudtam, hogy nem illik fel-le mozognia, kotyognia.
Vesszek meg, ha értem. :confused:

Módosítva : KMiki
Link to comment
Megosztás:

Nekem is azt írták annó h felemelve nem szabadna mozognia, vagyis nem tudnám megemelni. Én nem tudom mozgatni. Kutyacsontot, féltengelyt meg amiket elérek megrángatok de semmi meg se nyikkan.

Tuti h onnan jön a hang? Kutyacsontot is szokták cserélni, de ebben majd megerősítenek.

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, Atala írta:

Nekem is azt írták annó h felemelve nem szabadna mozognia, vagyis nem tudnám megemelni. Én nem tudom mozgatni. Kutyacsontot, féltengelyt meg amiket elérek megrángatok de semmi meg se nyikkan.

Tuti h onnan jön a hang? Kutyacsontot is szokták cserélni, de ebben majd megerősítenek.

Nincs ennek hangja, (nem recseg-ropog) csak lóg. Észre sem veszem, ha nem emelem fel az elejét, hogy játsszak a hólánccal (a hó után-előtt). Csak megemeltem és amikor a kerék a levegőben volt zuttyant lejjebb a bal első futómű. Aztán a másik oldalt is megnéztem, hát ott is detto. A kutyacsontot is cseréltem, amikor a többi alkatrészt.

Link to comment
Megosztás:

10 hours ago, KMiki írta:

Nincs ennek hangja, (nem recseg-ropog) csak lóg. Észre sem veszem, ha nem emelem fel az elejét, hogy játsszak a hólánccal (a hó után-előtt). Csak megemeltem és amikor a kerék a levegőben volt zuttyant lejjebb a bal első futómű. Aztán a másik oldalt is megnéztem, hát ott is detto. A kutyacsontot is cseréltem, amikor a többi alkatrészt.

semmi gond nincs vele ha felemelve lóg. Atala írja, hogy a tányér és a kaszni közti hézagot nézd (visszaengedve persze), s ha az már feltűnően nagy (közel van a centihez), cseréld ki azt a kúpos szilentet. alaphelyzetben ez a kúp beül a kaszni szintén kúpos üregébe, így rögzíti pozícióba a futóművet, ami terhelten már nem  mozogkotyog. 

Link to comment
Megosztás:

2 hours ago, rozsav írta:

semmi gond nincs vele ha felemelve lóg. Atala írja, hogy a tányér és a kaszni közti hézagot nézd (visszaengedve persze), s ha az már feltűnően nagy (közel van a centihez), cseréld ki azt a kúpos szilentet. alaphelyzetben ez a kúp beül a kaszni szintén kúpos üregébe, így rögzíti pozícióba a futóművet, ami terhelten már nem  mozogkotyog. 

Sajna kb. 7mm a hézag, (a kúpos szilent is cserélve volt a toronycsapágyakkal és a kutyacsonttal együtt). Elszomorító, ha ennyi az élettartama az újaknak. Még a végén visszateszem a régiket. Pokol.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Abban szertném kérni a segítségetteket hogy tudnátok-e ajánlani olyan eszközt amivel kitudom olvasni a motor hibakodot és esetleg latom hogy a többi része hogy viselkedik (erg szelep.gyújtás.hány kulcs van regisztrálva stb.

Előre is köszönöm szépen a segítséget

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, Manfi01 írta:

Sziasztok

Abban szertném kérni a segítségetteket hogy tudnátok-e ajánlani olyan eszközt amivel kitudom olvasni a motor hibakodot és esetleg latom hogy a többi része hogy viselkedik (erg szelep.gyújtás.hány kulcs van regisztrálva stb.

Előre is köszönöm szépen a segítséget

OBDII kiolvasó és egy laptop vagy OBDII Bluetooth (ELM327) és egy laptop vagy okostelefon. Persze kell egy progi, de az elérhető/letölthető ha majd megvannak a cuccok. 

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

8 hours ago, Janó32 írta:

OBDII kiolvasó és egy laptop vagy OBDII Bluetooth (ELM327) és egy laptop vagy okostelefon. Persze kell egy progi, de az elérhető/letölthető ha majd megvannak a cuccok. 

Az ELM327-hez nekem speciel még Torque pro-t (!) is mellékelt mini lemezen a kínai.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Hello. z14xe -s motorom van.

Katalizátor barkácsolást(univerzális kat.) sokszor olvastam a fórumon...

Ilyenkor mire gondoltok..

Annak van értelme, hogy a jelenlegi katalizátor és a középső dob közé behegesztettek egy univerzális katalizátort?

Vagy csak 1 új 60-80 ezres kat. csak a megoldás, a jó co értékekre?

Köszi, minden olcsobb megoldás érdekel :(

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Novemberben volt 8 éves a kocsim és még mindig az eredeti fékbetét és dob van hátul.

Most volt műszakin a kocsi és nem mondtak semmit, hogy baj lenne a hátsó fékkel.

Hogyan lehet észrevenni, mik a jelei annak amikor cserélni kell a dobot és a betéteket?

 

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 01. 31. at 10:09, kelemenkelo írta:

Sziasztok!segitsèget kèrnèk !G astra kombi hàtso ablakmoso speiccni nem mükodik tegnap ota!valoszinüleg leszakadt a cső mivel a tetőkàrpitbol kezdett folyni a viz amikor probàltam hasznàlni.lepattintottam belul a takaro lemezt de ott nem làtszik semmi!hogy kezdjek neki?köszi

Hello,

Az utastéren belül itt találod a cső elvezetését:
http://www.partsbase.org/opel/astra-g-zafira-a-1998-2009-16-14-21-1-tail-gate-wiper-switch-estate-van-f35-f70/

Ha felnyitod a csomagtér ajtót és kiemeld a jobb oldali átvezető gumiidomot akkor abban megtalálod a csövet .A csomagtér ajtóban pedig az ajtó felső részében kialakított üregben fut a cső.

Ha sikerült visszaimádkoznod, javaslatom egy kis buherára: szerezz be egy un. egyirányú szelepet (Trabant, Fiat, AlfaR) amit be tudsz építeni a vezetékbe, lehetőleg közvetlenül a fúvóka elé, így a későbbiekben nem ereszti vissza a folyadékot a rendszer, kevesebb a szárazon futás.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, DM101 írta:

Novemberben volt 8 éves a kocsim és még mindig az eredeti fékbetét és dob van hátul.

Most volt műszakin a kocsi és nem mondtak semmit, hogy baj lenne a hátsó fékkel.

Hogyan lehet észrevenni, mik a jelei annak amikor cserélni kell a dobot és a betéteket?

 

ha megbontásos (zt) vizsgán volt az autód, szóltak volna ha valami gond, vagy túlzott kopás lenne.  amennyiben nem, akkor csak piillanatnyi állapotot néznek a fékhatás méréssel, kopást nem láthatnak.  tapasztalat alapján a hátsó fékpofák jóval később kopnak el, mint az első betétek.  érdemes azért néha rájuk pillantani.  én a téli-nyári kerékcserekor mindig lekoppintom a dobot is, ill. megnézem az betétek állapotát elől.   így előre tudom, ha a következő kerékcserekor fékjavításra is készülhetek.  pár perc az egész, de hidd el, megéri. :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

3 órája, DM101 írta:

Egyszer próbáltam leszedni a dobot, de meg sem mozdult.

Én 67000km-nél cseréltem az első betéteket, most 120000km-nél járok és hátul még mindig a gyári betét van. 2014 augusztusban szedtem le, hogy lefújjam feketére, akkor volt még 3-4mm rajta. Pár hete volt főtengely szimering cserém, ahol a több évtizede csak Opellel foglalkozó szaki azt mondta, hogy az még jó és mivel annyira lassan kopik, így még biztos van hátra pár (tíz)ezer km mire cserés lesz.

Leszedni nem volt egyszerű nekem sem a dobot, kalapáccsal kell óvatosan körbe forgatva lepofozni.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, peacetrang írta:

Én 67000km-nél cseréltem az első betéteket, most 120000km-nél járok és hátul még mindig a gyári betét van. 2014 augusztusban szedtem le, hogy lefújjam feketére, akkor volt még 3-4mm rajta. Pár hete volt főtengely szimering cserém, ahol a több évtizede csak Opellel foglalkozó szaki azt mondta, hogy az még jó és mivel annyira lassan kopik, így még biztos van hátra pár (tíz)ezer km mire cserés lesz.

Leszedni nem volt egyszerű nekem sem a dobot, kalapáccsal kell óvatosan körbe forgatva lepofozni.

Nekem kb 145E km-ig bírta a főtengely szimering.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, peacetrang írta:

Én 67000km-nél cseréltem az első betéteket, most 120000km-nél járok és hátul még mindig a gyári betét van. 2014 augusztusban szedtem le, hogy lefújjam feketére, akkor volt még 3-4mm rajta. Pár hete volt főtengely szimering cserém, ahol a több évtizede csak Opellel foglalkozó szaki azt mondta, hogy az még jó és mivel annyira lassan kopik, így még biztos van hátra pár (tíz)ezer km mire cserés lesz.

Leszedni nem volt egyszerű nekem sem a dobot, kalapáccsal kell óvatosan körbe forgatva lepofozni.

Festés hogy bírja? Nem ütötte ki hamar újra a rozsda? Én is megvettem a hőálló ezüstöt amit úgy kell ráégetni, de még nem fújtam le, pont attól tartva hogy 0,5-1 év múlva úgyis rozsdás lesz.

Link to comment
Megosztás:

5 órája, kobraCode írta:

Festés hogy bírja? Nem ütötte ki hamar újra a rozsda? Én is megvettem a hőálló ezüstöt amit úgy kell ráégetni, de még nem fújtam le, pont attól tartva hogy 0,5-1 év múlva úgyis rozsdás lesz.

Most már kezd foltokban átütni, de annyira még nem gáz mint volt. Alapozónak 2 réteg horgany sprayt használtam. Ha 3-4-5évente le kell szedni és újra fújni, nem nagy meló. Igazából tárcsa kéne már hátra, de egyelőre még várat magára:)

Itt van pár kép róla:

20140829_164730_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

20140829_180752_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

20140829_185222_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.