Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

T kukori!

"... ne írj olyat ...+

Értettem.

"... Graf ... SKF ..."

SKF.

"... Gates ... Conti ..."

Conti.

"... Gates ... Ina ..."

Gates.

Köszönöm!

Amit Morgó Medve kérdezett, az engem is érdekelne: miért pont ezek? Ugye itt alapjában véve prémium minőségű alkatrészekről beszélünk.

Kinek mi a tapasztalata?

Vizpumpa: van motohőmérséklet érzékelő nélkül és vele. Nekem melyik kell?

Link to comment
Megosztás:

Kérdés: a hosszbordás és a feszitő cseréjét egyszerűbb akkor elvégezni, ha vezérműlánc csere van, vagy semmi köze a kettőnek egymáshoz, ha úgy látja a szerelő, hogy jó még a szij és a feszitő, akkor nem kell a kettőt együtt cserélni, lehet a hossbordást és esetleg a feszitőt később?

Vizpumpánál is ez a kérdés, 150e km és 10 év után érdemes ledobni a gyári vizpumpát, mert akkor lesz biztos a dolog, vagy maradhat még, később is lehet gond nélkül cserélni? Tudom, hogy itt nem kötelező a csere, csak nem szeretném, hogy ez miatt maradjak ott valahol fél év múlva. Jó, tudom, nem lehet ezt előre megmondani...

Link to comment
Megosztás:

Kérdés: a hosszbordás és a feszitő cseréjét egyszerűbb akkor elvégezni, ha vezérműlánc csere van, vagy semmi köze a kettőnek egymáshoz, ha úgy látja a szerelő, hogy jó még a szij és a feszitő, akkor nem kell a kettőt együtt cserélni, lehet a hossbordást és esetleg a feszitőt később?

Vizpumpánál is ez a kérdés, 150e km és 10 év után érdemes ledobni a gyári vizpumpát, mert akkor lesz biztos a dolog, vagy maradhat még, később is lehet gond nélkül cserélni? Tudom, hogy itt nem kötelező a csere, csak nem szeretném, hogy ez miatt maradjak ott valahol fél év múlva. Jó, tudom, nem lehet ezt előre megmondani...

Mivel cseréled a vezérlést és meg lesz bontva,ezért célszerű most kicserélni azt is :icon1:

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni! Adott egy 1.4-es Astra H (tudom nem G de a motor ugyanaz :) ) és szeretném rajta a vezérműtengely csavarok meghúzási nyomatékát ellenőrizni azonban elakadtam. Hogy tudom a képen megjelölt alkatrészt leszedni a szelepfedélről?

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Előre is köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Már máshol is feltettem ezt a kérdést, de itt is kíváncsi lennék a véleményekre.

Az Astrámon az első féktárcsák már nagyon vállasak, tavaly olajcserénél mondta is a szerelő, hogy lassan csere érett.
Vagy megfelelő a Roadhouse is 10e-el olcsóbban?
Vagy vegyek a sokféle tárcsa és betét közül valamit?
Fékolajból mennyit kér az autó és az milyen márkájú legyen?
(nem ragaszkodom a Cromaxhoz, Unix is szóba jöhet)
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Már máshol is feltettem ezt a kérdést, de itt is kíváncsi lennék a véleményekre.

Az Astrámon az első féktárcsák már nagyon vállasak, tavaly olajcserénél mondta is a szerelő, hogy lassan csere érett.
Vagy megfelelő a Roadhouse is 10e-el olcsóbban?
Vagy vegyek a sokféle tárcsa és betét közül valamit?
Fékolajból mennyit kér az autó és az milyen márkájú legyen?
(nem ragaszkodom a Cromaxhoz, Unix is szóba jöhet)

Nekem az ATE-t vagy Textar-t esetled Ferodo-t ajánlották, de én még nem cseréltem le így nincs tapasztalatom (Brembo-t viszont nem ajánlották). Én ezt a fékfolyadékot vettem:

https://the-filtershop.com/spd/FBX100/FERODO-FEKOLAJ-1-L-DOT4

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Már máshol is feltettem ezt a kérdést, de itt is kíváncsi lennék a véleményekre.

Az Astrámon az első féktárcsák már nagyon vállasak, tavaly olajcserénél mondta is a szerelő, hogy lassan csere érett.
Vagy megfelelő a Roadhouse is 10e-el olcsóbban?
Vagy vegyek a sokféle tárcsa és betét közül valamit?
Fékolajból mennyit kér az autó és az milyen márkájú legyen?
(nem ragaszkodom a Cromaxhoz, Unix is szóba jöhet)

Én júniusban készülök hátsó tárcsát+betéteket cserélni,Textar lesz mindkettő

Fékfolyadékból 1l elég,DOT 4 legyen,tavaly cseréltem GM ment bele

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Már máshol is feltettem ezt a kérdést, de itt is kíváncsi lennék a véleményekre.

Az Astrámon az első féktárcsák már nagyon vállasak, tavaly olajcserénél mondta is a szerelő, hogy lassan csere érett.
Vagy megfelelő a Roadhouse is 10e-el olcsóbban?
Vagy vegyek a sokféle tárcsa és betét közül valamit?
Fékolajból mennyit kér az autó és az milyen márkájú legyen?
(nem ragaszkodom a Cromaxhoz, Unix is szóba jöhet)

Szerintem felesleges pénzkidobás a gyári GM szettet venni, de persze mellé nem nyúlsz vele. A GM nem gyárt alkatrészeket, hanem gyártanak neki, és féktárcsát valamint fékbetétet szinte biztos, hogy a nagy és neves gyártók szállítanak a GM-nek GM logóval.

Ez valószínű, hogy az ATE vagy Ferodo lesz (talán Bosch).

Ha az ATE mellett döntesz, biztos, hogy csúcsminőséget kapsz, de így van valószínűleg a Ferodoval is. Én is hamarosan cserére szorulok, kérdeztem is, hogy kinek mi a véleménye, tapasztalata. Sokan elégedettek a Zimmermann tárcsákkal is, árban is korrektek.

Egy biztos, a Brembot, akár milyen furcsa is, messze kerüld el. Ez szerintem azért lehet, mert hamisítják, vagy egyszerűen ennyire alábbhagytak, költséghatékonyság, ki tudja. De a szerelőm csak az idén cserélt le 2 Brembo tárcsát, mert pár ezer km után szétmálltak a szélei vagy mi. És itt is sokan írták, hogy rossz a fékhatás is, soha többet.

Nálam szerintem Ferodo tárcsa lesz, Ferodo betéttel.

Fékfolyadékot érdemes évente méretni, két-három évente lecserélni. Én DOT 5.1-et tennék bele, mivel magasabb a forráspontja, mint a DOT 4-nek, így elvileg nagyobb a "tartalék" is. Hogy ez kijön-e egy ilyen kategóriájú járgányon, mint az Astra, nem tudom, de nem nagy az árkülönbség. Arra figyelj, nehogy DOT 5 legyen, az nem keverhető! A DOT 4 és a DOT 5.1 viszont igen.

Emígy egy liter elég (sőt, kevesebb is), de érdemes jól átmosni a rendszert, amihez az egy liter azért kell. A Ferrodo kiváló választűs, itt is felesleges GM-re költeni (amit valószínű, hogy a Ferodo gyárt).

Az a "szaküzlet", ami fékolajnaka (sic!) írja a saját honlapján a fékfolyadékot... Hát meg is van a véleményem róluk...

Link to comment
Megosztás:

T kukori!

"... két-három évente lecserélni ..."

Két (2) évente kell cserélni.

Lásd felhasználói kézikönyv.

Jaaaaj, igen, tudom, hivatalosan két évente kell(ene) lecserélni, a gyakorlatban pedig 5+ évente ha lecserélik! Ami szerintem sem helyes, de ez a valóság. Azért a két év szerintem is inkább amolyan biztonsági szöveg a gyártó nagyrabecsült kézikönyvében, de mivel igazán nem nagy tétel, jobb a biztonság.

Link to comment
Megosztás:

kukori, on 01 Jun 2015 - 4:00 PM, said:

Jaaaaj, igen, tudom, hivatalosan két évente kell(ene) lecserélni, a gyakorlatban pedig 5+ évente ha lecserélik! Ami szerintem sem helyes, de ez a valóság. Azért a két év szerintem is inkább amolyan biztonsági szöveg a gyártó nagyrabecsült kézikönyvében, de mivel igazán nem nagy tétel, jobb a biztonság.

Én is most hétvégén cseréltem le, pedig már 5 éve vettem a járgányt. -_-

A tapasztalatom az, hogy a pedál nyomáspontja állandó lett, és határozottabb, eddig volt hogy lejjebb fogott, volt hogy feljebb.

Viszont fékhatásban nem igazán érzek változást.

Link to comment
Megosztás:

Egy gyors kérdés, egyszerűen nem emlékszem: ha nincs felhúzva a kézifék, ráadom a gyújtást, akkor világit a kéziféket jelző piros felkiáltó jel, de amint lemegy a szokásos ellenőrzés és kialszik minden lámpa, aminek ki kell, akkor a kézifék is eltűnik (persze ha nincs behúzva, ha be van, akkor az világit tovább, ami ugye normális).

Ez így kell, hogy legyen vagy nálam viccelődik valamiért?

Link to comment
Megosztás:

Egy gyors kérdés, egyszerűen nem emlékszem: ha nincs felhúzva a kézifék, ráadom a gyújtást, akkor világit a kéziféket jelző piros felkiáltó jel, de amint lemegy a szokásos ellenőrzés és kialszik minden lámpa, aminek ki kell, akkor a kézifék is eltűnik (persze ha nincs behúzva, ha be van, akkor az világit tovább, ami ugye normális).

Ez így kell, hogy legyen vagy nálam viccelődik valamiért?

Nálam is így van ez és szerintem mindenkinél szóval nem kell aggódnod :) Meg azt hiszem ez a visszajelző jelzi azt is ha a fékfolyadék nagyon kevés a rendszerben, lehet összeköttetésben van az ellenőrző lámpák világításával, gondolom ezt is ellenőrzi indításnál.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Olvasom a fórumot, és én is vezérlés csere előtt állok! 2001-es Astra G, z14xe a motorkód. 150e km. Egyben szettet vegyek, vagy külön alkatrészeket. És ki mit ajánlana?

Olvastam kukori kérdését és a rá adott választ is, de vezérműszíjra vonatkozóan nincs benne... :)

Kértem árajánlatot márka szervizben, de munkadíjjal 48000 Ft, ha vízpumpát is cserélnek 82000 Ft. :(

Viszont Cromax árak jók! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Olvasom a fórumot, és én is vezérlés csere előtt állok! 2001-es Astra G, z14xe a motorkód. 150e km. Egyben szettet vegyek, vagy külön alkatrészeket. És ki mit ajánlana?

Olvastam kukori kérdését és a rá adott választ is, de vezérműszíjra vonatkozóan nincs benne... :)

Kértem árajánlatot márka szervizben, de munkadíjjal 48000 Ft, ha vízpumpát is cserélnek

82000 Ft. :(

Viszont Cromax árak jók! :)

Szia!

Én tavaly cseréltem, első nekifutásra continentál készletet vettem abban a vízpumpa is bent volt, na lehet csak én vagyok szerencsétlen 2000km után csere mert a vezető görgő elkezdett morogni... Vízpumpa maradt szíj görgők le, most gates van bent! Hát cserekor megdöbbentem a szíjak közti különbségen!! A conti rideg, kemény valami, a gates puha látszott hogy jobb minőség! Lehet csak én fogtam ki, nem lehet ebből általánosítani csak a tapasztalatom írtam le. A conti dobozán az állt gyártva: Mexico

Módosítva : hood 21
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nálam is így van ez és szerintem mindenkinél szóval nem kell aggódnod :) Meg azt hiszem ez a visszajelző jelzi azt is ha a fékfolyadék nagyon kevés a rendszerben, lehet összeköttetésben van az ellenőrző lámpák világításával, gondolom ezt is ellenőrzi indításnál.

Ha van jo szerelod, akkor vele erdemes csinalni. Markaszerviz, sajnos, nagy lehúzás, adnak ugyan garanciát, de probald majd meg ervenyesiteni:) A vizpumpanal gm gyarit szamoltak gyemantarban, Graf vagy SKF is tökéletes, de okvetlenül cseréld azt is, foleg szijhajtasnal. A készlet legyen eredeti GM, tudok adni egy kontaktot, ahol korrekt aron megkapsz mindent (nekem is itt ajanlottak a forumon).

De a Cromax arak is valoban jok, csak az eredeti GM cuccokat aruljak tularazva. Emigy szijnal kb. ket lehetoseg van a gyari GM szettet illetoen mint beszallito, Conti vagy Gates, igy ha ezek kozul valasztasz, akkor sem nyulhatsz melle (talan en is a Gates-t valasztanam).

Módosítva : kukori
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Olvasom a fórumot, és én is vezérlés csere előtt állok! 2001-es Astra G, z14xe a motorkód. 150e km. Egyben szettet vegyek, vagy külön alkatrészeket. És ki mit ajánlana?

Olvastam kukori kérdését és a rá adott választ is, de vezérműszíjra vonatkozóan nincs benne... :)

Kértem árajánlatot márka szervizben, de munkadíjjal 48000 Ft, ha vízpumpát is cserélnek 82000 Ft. :(

Viszont Cromax árak jók! :)

2013 nyarán a Szerviz4+ keretén belül a vezérlés csere vízpumpával együtt 52 ezerbe volt... Ennyit drágítottak azóta? (A márkaszerviz SKF szettet szerelt be.)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha van jo szerelod, akkor vele erdemes csinalni. Markaszerviz, sajnos, nagy lehúzás, adnak ugyan garanciát, de probald majd meg ervenyesiteni:) A vizpumpanal gm gyarit szamoltak gyemantarban, Graf vagy SKF is tökéletes, de okvetlenül cseréld azt is, foleg szijhajtasnal. A készlet legyen eredeti GM, tudok adni egy kontaktot, ahol korrekt aron megkapsz mindent (nekem is itt ajanlottak a forumon).

De a Cromax arak is valoban jok, csak az eredeti GM cuccokat aruljak tularazva. Emigy szijnal kb. ket lehetoseg van a gyari GM szettet illetoen mint beszallito, Conti vagy Gates, igy ha ezek kozul valasztasz, akkor sem nyulhatsz melle (talan en is a Gates-t valasztanam).

Köszönöm a hozzászólásokat!

Gates szíj lesz, az biztos...

Link to comment
Megosztás:

2013 nyarán a Szerviz4+ keretén belül a vezérlés csere vízpumpával együtt 52 ezerbe volt... Ennyit drágítottak azóta? (A márkaszerviz SKF szettet szerelt be.)

Valószínű, hogy mint minden, ez is jócskán drágult. Emígy az SKF (aki vízpumpában nagy valószínűséggel a GM (egyik) gyári beszállítója, vagyis a GM vízpumpa=SKF vízpumpa) jóval olcsóbb, mint az SKF vízpumpa GM logóval, ez lehet az egyik ok. Úgy alaphangon kb. a duplája az SKF-nek a GM.

Emígy egyszer jó lenne összeszedni, biztos információk alapján, hogy melyik alkatrészt ki gyártja a GM-nek, mert akkor ki lehetne kerülni a sokszor feleslegesen drága GM alkatrészeket. Persze ezt nehéz lesz, mert gondolom sem a beszállító sem a GM nem ad(hat) és nem is akar (főleg a GM) erről hivatalos infót. A gyártók persze előszeretettel tüntetik fel az oldalaikon, hogy ennek és annak a márkának a gyári beszállítói, és ha nem tévedek, akkor az SKF még valami külön díjat is nyert a GM-től, mint kiemelt partner vagy ilyesmi.

Ami a minőséget illeti, papíron biztos, hogy a GM-nek gyártott és a saját márkanév alatt árult alkatrész egyforma minőségű. Papíron az is biztos, hogy a gyártáskor felhasznált alkatrész pontosan ugyan az, mint amit esetleg később építenek be. A gyakorlat ezt sokszor erősen megcáfolja, de persze ezt nagyon nehéz lenne bizonyítani. Lényegében felesleges is. Egy biztos, szinte minden cég ma már azt nézi, hogy mi az a legszarabb minőség, ami még eladható drágán, de valamennyit azért még kitart, a neves gyártók is folyton a határon mozognak, de hát a profit az nagy úr... Ez van, ilyen világot élünk. Autót és alkatrészt ma már nem 30+ évre gyártanak, nem hogy az Opelbe, hanem még a Mercibe sem.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

T Janó32/Morgó Medve, kukori!

A vezérlés csere nem ugyanazt az árat jelenti láncos és szíjas vezérlésű motornál..

A körte árának az almáéval való összehasonlítása korlátozottan racionális.

T mantec!

Kérlek nézd meg alaposan milyen bejegyzésre ment a válasz. FRobi75 (Elküldve Ma, 06:26) egy z14xe-ről kérdezett, én erre reagáltam az én tapasztalatommal (z16xe). Szó nincs láncos vagy szíjas differenciáról...

Módosítva : Janó32
Link to comment
Megosztás:

T Janó32/Morgó Medve, kukori!

A vezérlés csere nem ugyanazt az árat jelenti láncos és szíjas vezérlésű motornál..

A körte árának az almáéval való összehasonlítása korlátozottan racionális.

Ez megint egy nagy talány nekem: én miért lettem megszólítva egy olyan ügyben, amihez semmi közöm? Kezdem már lassan úgy érezni magam, mint az a bizonyos nyuszika a sapkájával. (Ha kell egy kis segítség valakinek: http://www.viccesviccek.hu/Sapka)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.