Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Egy másik problémával fordulok hozzátok, A hűtővíz hőmérséklete mostanában megáll 80°C alatt.

IMG_0812_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Csak ha hosszabban állok a torlódásba, akkor megy fentebb, amúgy menet közben ezt mutatja.

Ez esetleg egy kezdődő termosztát hiba lehet? (Opel Astra G 1.6 X 16 XEL motor)

Köszi

Hidegindítás után is csak eddig melegszik fel?

Link to comment
Megosztás:

tapasztalataim szerint akkor már nem sok van neki hátra :smartass:

tapasztalataim szerint pedig már túl is teljesített :) sajnos nem éri meg egyik sem, hullanak, mint a legyek. Nálam is sima Hella van most, gyengébb ugyan, de tartós es olcsó. Pedig nem sajnáltam a pénzt jobb izzora, de egy idő utan megunja az ember

Link to comment
Megosztás:

Egy másik problémával fordulok hozzátok, A hűtővíz hőmérséklete mostanában megáll 80°C alatt.

IMG_0812_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Csak ha hosszabban állok a torlódásba, akkor megy fentebb, amúgy menet közben ezt mutatja.

Ez esetleg egy kezdődő termosztát hiba lehet? (Opel Astra G 1.6 X 16 XEL motor)

Köszi

Valószínűleg az lesz amire tippeltél.

Én is ilyen plusszos izzókat használtam sokáig,de nem éri meg az árát! <_<

Évenként halt meg valamelyik oldalon,pedig nappali menetfényem van

Most sima Hella van benne,a megvilágított terület ugyanakkora,egy kicsivel sárgásabb a fénye,de legalább vizes aszfalton is látok vele :icon13: ,nem úgy,mint az emelt fényerejűekkel(volt Osram Night Breaker,Megalighte +90%)

Dettó, még van 1db tartalék ha valamelyik kiégne. Aztán teszek bele olcsóbbat és végre vizes úton is jobb lesz. Mondjuk mióta DRL van nem sokat használom a tompítottat.

Link to comment
Megosztás:

Én is ilyen plusszos izzókat használtam sokáig,de nem éri meg az árát! <_<

Évenként halt meg valamelyik oldalon,pedig nappali menetfényem van

Most sima Hella van benne,a megvilágított terület ugyanakkora,egy kicsivel sárgásabb a fénye,de legalább vizes aszfalton is látok vele :icon13: ,nem úgy,mint az emelt fényerejűekkel(volt Osram Night Breaker,Megalighte +90%)

Szintén zenész :) Én is használtam Osram nightbreaker pluszt,de meguntam hogy állandóan kiég.Én is Hellát vettem utána.Rá van írva,hogy longlife.Még bírja.Kb.1 éve van benne.

Módosítva : Geopake
Link to comment
Megosztás:

A télen gondom volt a kézifékkel, kemény mínuszban be lett húzva (nem én), beragadt valami, menet közben, égett szag, büdös, mint a pusztulat, gondolom a jobb hátsó dob/fékpofa szorult be és égett meg egy kicsit.

10 éves az autó, 140ekm. Szerintem a dobok még nem lettek cserélve, szabályozva lehet, nem tudom. Kézifék bowdenekről sem tudok, hogy lettek-e cserélve, melyik a három közül, stb.

Szerintetek normál használat mellett 10 év után mekkora bizonyossággal mondható el, hogy csere érett a két hátsó dob+fékpofák + kézifék bowdenek, szerelékek (rugók, stiftek, alátétek, stb)?

Én nem értek hozzá, szóval a szerelőm kell, hogy szétkapja, megnézze, aztán eldönti, hogy milyen állapotban van. Szerinte nem biztos, hogy megéri majd szabályoztatni, jobban járnék lehet az új fékekkel. Aztán az is lehet, hogy még bőven elmenne így pár évig és nem kellene most 30+e forintot ráköltenem a cserére.

Zimmermann dobot+fékpofákat néztem + középső, első + hátsó kézifék bowdenek + kézifék szerelékek. Így minden gyakorlatilag új lenne és egy jó darabig nem kellene, hogy gond legyen vele.

Kicsit a felé hajlok, hogy legyen minden lecserélve, de most a vezérlés cserére gyűjtök, szóval nem örülnék ennek a kiadásnak, persze ha muszáj, akkor a féknél nem spórolunk. Év vége felé az első fékek cseréje is esedékes.

Mit gondoltok? Véleményék, tapasztalatok?

Link to comment
Megosztás:

A télen gondom volt a kézifékkel, kemény mínuszban be lett húzva (nem én), beragadt valami, menet közben, égett szag, büdös, mint a pusztulat, gondolom a jobb hátsó dob/fékpofa szorult be és égett meg egy kicsit.

10 éves az autó, 140ekm. Szerintem a dobok még nem lettek cserélve, szabályozva lehet, nem tudom. Kézifék bowdenekről sem tudok, hogy lettek-e cserélve, melyik a három közül, stb.

Szerintetek normál használat mellett 10 év után mekkora bizonyossággal mondható el, hogy csere érett a két hátsó dob+fékpofák + kézifék bowdenek, szerelékek (rugók, stiftek, alátétek, stb)?

Én nem értek hozzá, szóval a szerelőm kell, hogy szétkapja, megnézze, aztán eldönti, hogy milyen állapotban van. Szerinte nem biztos, hogy megéri majd szabályoztatni, jobban járnék lehet az új fékekkel. Aztán az is lehet, hogy még bőven elmenne így pár évig és nem kellene most 30+e forintot ráköltenem a cserére.

Zimmermann dobot+fékpofákat néztem + középső, első + hátsó kézifék bowdenek + kézifék szerelékek. Így minden gyakorlatilag új lenne és egy jó darabig nem kellene, hogy gond legyen vele.

Kicsit a felé hajlok, hogy legyen minden lecserélve, de most a vezérlés cserére gyűjtök, szóval nem örülnék ennek a kiadásnak, persze ha muszáj, akkor a féknél nem spórolunk. Év vége felé az első fékek cseréje is esedékes.

Mit gondoltok? Véleményék, tapasztalatok?

A pofákat biztos hogy cserélni kell, ha már valamelyik megégett. A fékdobot csak leszerelés után lehet véleményezni, látatlanban felesleges. A bowden most könnyen jár? Ha igen, és nem sérült sehol, én nem cserélném.
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A pofákat biztos hogy cserélni kell, ha már valamelyik megégett. A fékdobot csak leszerelés után lehet véleményezni, látatlanban felesleges. A bowden most könnyen jár? Ha igen, és nem sérült sehol, én nem cserélném.

Hát, megégett, a jobb hátsó az biztos, olyan hangot adott, hogy megsüketültem, és olyan büdös volt, hogy majd elájultam, először azt hittem, hogy valami kigyulladt a motorban:(

Tudtommal új fékpofát nem lehet csak úgy belerakni egy régi dobba szabályozás nélkül, vagy tévedek? Kérdés, hogy érdemes-e a régi dobokkal bármit is kezdeni, hiszen mindegy, hogy mit mutat, 10 éves és van már benne 140e km. Vagy lehet nem jól tudom és nyugodtan meg lehet oldani egy új fékpofa készlettel?

Aztán az is kérdés, hogy a dobban lévő rugók, stiftek, stb mennyire rozsdásodtak be. 10 év alatt feltételezem nem kicsit.

A bowden most jár rendesen, persze nem fog tökéletesen a kézifék, elég jól fel kell rántani, de még normálisan működik. És vissza is megy rendesen.

Nagy meló a középső, első és hátsó bowdeneket cserélni, mert maga a bowdenek ára nem olyan vészes és akkor pár évig nyugalmam lenne.

SZERK: van értelme elvinni egy fékhatásmérésre az autót, kiderül abból valami hasznos adat a számomra, idegesít, hogy nem tudom milyen állapotban vannak a fékek (beleértve az elsőt is)

Módosítva : kukori
Link to comment
Megosztás:

T kukori!

Mint ahogy a felhasználói útmutatóban olvasható, a gyártó a dobfékeknél 4 éves tisztítási, karbantartási periódust ír elő.

Hát, ezzel nem lettem sokkal előrébb:) Azt nem tudom, hogy az előző tulaj mikor és mit csinált a fékekkel. Én még nem bontottam meg.

Azt látom, hogy mindenhol 150e km szokott a javasolt csere lenni a dobokra.

Elviszem egy fékpadra, meglátjuk, hogy mit mutat. Ha rendben, akkor valószínű eleve rendben van, ha nincs, akkor meg biztos rossz, bontani/cserélni kell.

Link to comment
Megosztás:

Hát, ezzel nem lettem sokkal előrébb:) Azt nem tudom, hogy az előző tulaj mikor és mit csinált a fékekkel. Én még nem bontottam meg.

Azt látom, hogy mindenhol 150e km szokott a javasolt csere lenni a dobokra.

Elviszem egy fékpadra, meglátjuk, hogy mit mutat. Ha rendben, akkor valószínű eleve rendben van, ha nincs, akkor meg biztos rossz, bontani/cserélni kell.

Én biztosan cserélném a betétet ha ennyire felégett. Nem nagy tétel, a csere sem egy vagyon, ha nincs nagyon oda a dob, akkor nem kell szabályozni sem, csak beszerelni a betéteket (és be is állítják a kéziféket). Ha a felégett/kikeményedett betétet használod, rendellenes kopást csinálhatsz a dob, akkor már szabályozni sem kell hanem cserélheted. Előző autóm 21 évesen gyári dobokkal került eladásra (tökéletesen működött fékpadi mérésen), igaz, nem volt benne 200k km. De betét többször is cserélve volt.

Link to comment
Megosztás:

Én biztosan cserélném a betétet ha ennyire felégett. Nem nagy tétel, a csere sem egy vagyon, ha nincs nagyon oda a dob, akkor nem kell szabályozni sem, csak beszerelni a betéteket (és be is állítják a kéziféket). Ha a felégett/kikeményedett betétet használod, rendellenes kopást csinálhatsz a dob, akkor már szabályozni sem kell hanem cserélheted. Előző autóm 21 évesen gyári dobokkal került eladásra (tökéletesen működött fékpadi mérésen), igaz, nem volt benne 200k km. De betét többször is cserélve volt.

Köszönöm, ez sokat segített! Akkor megbontjuk és megnézzük, hogy mi a helyzet. Elvileg látni, hogy milyen állapotban van a dob, nem? Ha rendben van, akkor csak a pofákat cserélem és mehet. Csere után úgyis menne fékpadra mérésre, ott a kézifék is kiderülne, hogy mennyire fog. Gondolom a kézifék bowdenekkel az a gond, hogy alulról sem látni, hogy milyen állapotban vannak, mert ha valahol már megtört a burkolat, akkor tél előtt célszerű lenne cserélni. Vagy látni végig?

Fékpofa mellé kell még egyéb szerelékeket venni (rugók, stb) vagy adnak vele, ami kell, a többinél meg maradhat a régi?

Köszönet!

Link to comment
Megosztás:

T kukori!

Mint ahogy a felhasználói útmutatóban olvasható, a gyártó a dobfékeknél 4 éves tisztítási, karbantartási periódust ír elő.

T. mantec!

Már megint sokat segítettél..(csak a szokásos)... cseszheted az útmutatódat, nem mindegy hogy 4 év alatt 25 vagy netán 200 ezer km-t futott az a fék. Nem beszélve arról, hogy milyen a "sofőr" vezetési stílusa.

Kár, hogy én nem tudom olyan szakszerűen megfogalmazni a hozzászólásomat.

De asszem van aki érti mire gondolok..

Link to comment
Megosztás:

T flali!

"... nem mindegy ..."

Mindezek tudatában határozta meg a gyártó a szervizperiódust.

Sőt, már azt is tudják, ami neked csak holnap után jut eszedbe.

De, kétség kívül csak az tudja eme akkumulált tudás hasznait élvezni, aki elolvassa a felhasználói útmutatót.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm, ez sokat segített! Akkor megbontjuk és megnézzük, hogy mi a helyzet. Elvileg látni, hogy milyen állapotban van a dob, nem? Ha rendben van, akkor csak a pofákat cserélem és mehet. Csere után úgyis menne fékpadra mérésre, ott a kézifék is kiderülne, hogy mennyire fog. Gondolom a kézifék bowdenekkel az a gond, hogy alulról sem látni, hogy milyen állapotban vannak, mert ha valahol már megtört a burkolat, akkor tél előtt célszerű lenne cserélni. Vagy látni végig?

Fékpofa mellé kell még egyéb szerelékeket venni (rugók, stb) vagy adnak vele, ami kell, a többinél meg maradhat a régi?

Köszönet!

Egy közepesen felkészült/tapasztalt szerelő látni fogja a dobon hogy milyen állapotban van. Ennyi idősen/futással nem hinném hogy nagyon oda lenne, de tényleg attól függ hogy mennyit kapott már (hogyan volt használva). Jó eséllyel betétcsere és egyből kézifék állítás elég lesz, egy óra alatt megvan az egész beavatkozás. Elvileg szereléket nem adnak, de ha nincs probléma akkor nem is kell. Bontás, szemrevételezés, szétszedés, tisztítás, összerakás, beállítás és kész. Mondjuk előfordulhat hogy pl egy munkahenger megfáradt és csepegtet, azt érdemes cserélni (nem kell párban). A kézifékről kiderül állítás közben hogy mi a helyzet.

Link to comment
Megosztás:

Egy közepesen felkészült/tapasztalt szerelő látni fogja a dobon hogy milyen állapotban van. Ennyi idősen/futással nem hinném hogy nagyon oda lenne, de tényleg attól függ hogy mennyit kapott már (hogyan volt használva). Jó eséllyel betétcsere és egyből kézifék állítás elég lesz, egy óra alatt megvan az egész beavatkozás. Elvileg szereléket nem adnak, de ha nincs probléma akkor nem is kell. Bontás, szemrevételezés, szétszedés, tisztítás, összerakás, beállítás és kész. Mondjuk előfordulhat hogy pl egy munkahenger megfáradt és csepegtet, azt érdemes cserélni (nem kell párban). A kézifékről kiderül állítás közben hogy mi a helyzet.

A fékmunkahengereket illik párban cserélni, főleg ha műszakira megy az autó!

Én már jártam meg így, hogy csak az egyiket cseréltük.

Link to comment
Megosztás:

A fékmunkahengereket illik párban cserélni, főleg ha műszakira megy az autó!

Én már jártam meg így, hogy csak az egyiket cseréltük.

Előző autómon kellett anno cserélni a hátsó betétek cseréjekor, szerelőnek eszébe sem jutott volna párban cserélni mivel csak az egyiken látszott fáradás nyoma. Utána ment még vagy 3 évet hiba nélkül majd eladtam azt az autót (astra F), nem volt sosem hátrány abból hogy csak a hibás lett cserélve...

Link to comment
Megosztás:

Nekem is le kell vennem a fékdobokat festés céljából.Kicsit rozsdás.Bután néz ki a friss felni mögött:)Leveszem a kereket kiveszem azt a kis csavart a dobból és ennyi?Nincs semmi trükkje?

Dobok már föl képet a járgányomról, hogy milyen jól mutat az alufelni mögött a tárcsafék!!! :)

Link to comment
Megosztás:

Geopake, on 17 Apr 2015 - 6:45 PM, said:

Nekem is le kell vennem a fékdobokat festés céljából.Kicsit rozsdás.Bután néz ki a friss felni mögött:)Leveszem a kereket kiveszem azt a kis csavart a dobból és ennyi?Nincs semmi trükkje?

Nincs. Középen van rászorulva az agyra, forgasd és ütögesd közben oldalról. Ha úgy érzed, hogy a fékpofák fogják, állítsd vissza a kéziféket.

Link to comment
Megosztás:

Hát, megégett, a jobb hátsó az biztos, olyan hangot adott, hogy megsüketültem, és olyan büdös volt, hogy majd elájultam, először azt hittem, hogy valami kigyulladt a motorban:(

Tudtommal új fékpofát nem lehet csak úgy belerakni egy régi dobba szabályozás nélkül, vagy tévedek? Kérdés, hogy érdemes-e a régi dobokkal bármit is kezdeni, hiszen mindegy, hogy mit mutat, 10 éves és van már benne 140e km. Vagy lehet nem jól tudom és nyugodtan meg lehet oldani egy új fékpofa készlettel?

Aztán az is kérdés, hogy a dobban lévő rugók, stiftek, stb mennyire rozsdásodtak be. 10 év alatt feltételezem nem kicsit.

A bowden most jár rendesen, persze nem fog tökéletesen a kézifék, elég jól fel kell rántani, de még normálisan működik. És vissza is megy rendesen.

Nagy meló a középső, első és hátsó bowdeneket cserélni, mert maga a bowdenek ára nem olyan vészes és akkor pár évig nyugalmam lenne.

SZERK: van értelme elvinni egy fékhatásmérésre az autót, kiderül abból valami hasznos adat a számomra, idegesít, hogy nem tudom milyen állapotban vannak a fékek (beleértve az elsőt is)

Van egy max.átmérő amit ha elér elvileg csere.Meg kell mérni,ha szabályozás után még benne van a tűrésben akkor lehet szabályozni és úgy bele az új pofák

Link to comment
Megosztás:

Dobok már föl képet a járgányomról, hogy milyen jól mutat az alufelni mögött a tárcsafék!!! :)

Biztos jól néz ki,de csak jobban kijövök ha lefestem a dobokat,mintha kicserélném tárcsásra :) Vagy lefújom horgannyal és akkor olyan mintha tárcsás lenne:) Jól fog ez amúgy így is.A Vectrámon volt 4 tárcsa,mégsem volt olyan jó a fékhatás mint ezen.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.