kobraCode Elküldve Március16, 2015 Megoszt Elküldve Március16, 2015 Köszönöm a választ! Viszont van még egy problémám. Az olajbeöntő sapkát levettem és barnás krémes trutyi van rajta. Utána olvastam már 1-2 helyen, írták hogy rövid téli utakon ez természetes lehet. 2x14 km-t megyek naponta. Viszont elméletileg jó időben és hosszabb úton ennek el kell tűnnie. De az is lehet, hogy mivel csöpög a vízpumpám, bejuthat a motortérbe a hűtővíz. A vízpumpacsere megoldhatja a dolgot? 2*14km-nek elégnek kellennie, ott már rendesen felmelegszik a motor, s az miatt nem kellene a trutyinak a sapkán lennie. Milyen olajat használsz? Az biztos nem tesz jót ha a motortérbe bejut a víz, de hogy a vízpumpa miatt e és esetleg a csere segít e azt nem tudom. Talán jön valaki aki megtudja mondani. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
EPI Elküldve Március16, 2015 Megoszt Elküldve Március16, 2015 Egy éve használom a kocsit, még csak egyszer volt olajcserém. Akkor total quartz 5w40 ment bele. Ez májusban volt, akkor szép volt az olajsapka. Úgyis hamarosan olajat kell cserélni, ezzel együtt a vízpumpát is cserélem. Remélem nagyobb baj nincs, holnap beszélek egy autószerelővel is :) 2*14km-nek elégnek kellennie, ott már rendesen felmelegszik a motor, s az miatt nem kellene a trutyinak a sapkán lennie. Milyen olajat használsz? Az biztos nem tesz jót ha a motortérbe bejut a víz, de hogy a vízpumpa miatt e és esetleg a csere segít e azt nem tudom. Talán jön valaki aki megtudja mondani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Március16, 2015 Megoszt Elküldve Március16, 2015 Köszönöm a választ! Viszont van még egy problémám. Az olajbeöntő sapkát levettem és barnás krémes trutyi van rajta. Utána olvastam már 1-2 helyen, írták hogy rövid téli utakon ez természetes lehet. 2x14 km-t megyek naponta. Viszont elméletileg jó időben és hosszabb úton ennek el kell tűnnie. De az is lehet, hogy mivel csöpög a vízpumpám, bejuthat a motortérbe a hűtővíz. A vízpumpacsere megoldhatja a dolgot? Én nem mondanám, hogy 14km elég lenne ahhoz, hogy ez a krémszerű trutyi eltűnjön. Hosszabb távok kellenek ahhoz! Mit értesz ezen:bejuthat a motortérbe a hűtővíz.? Ha a hengerekre gondolsz, akkor nem jól gondolod. A vízpumpa miatt nem juthat oda hűtővíz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
EPI Elküldve Március16, 2015 Megoszt Elküldve Március16, 2015 Úgy értem, hogy a motorolajhoz hűtővíz kerül :) Én nem mondanám, hogy 14km elég lenne ahhoz, hogy ez a krémszerű trutyi eltűnjön. Hosszabb távok kellenek ahhoz! Mit értesz ezen:bejuthat a motortérbe a hűtővíz.? Ha a hengerekre gondolsz, akkor nem jól gondolod. A vízpumpa miatt nem juthat oda hűtővíz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Március16, 2015 Megoszt Elküldve Március16, 2015 Úgy értem, hogy a motorolajhoz hűtővíz kerül :) A vízpumpának semmi köze a motorolajhoz!!!!!!! Azért egy motorkódot is írhatnál! Link to comment Megosztás: More sharing options...
EPI Elküldve Március16, 2015 Megoszt Elküldve Március16, 2015 Én csak ebből indultam ki: http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2015/03/10/trutyi_az_olajsapkaban/ Motor: Astra G Z12XE Évjárat: 2003.06. Km: 97000 A vízpumpának semmi köze a motorolajhoz!!!!!!! Azért egy motorkódot is írhatnál! Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Március16, 2015 Megoszt Elküldve Március16, 2015 Egy éve használom a kocsit, még csak egyszer volt olajcserém. Akkor total quartz 5w40 ment bele. Ez májusban volt, akkor szép volt az olajsapka. Úgyis hamarosan olajat kell cserélni, ezzel együtt a vízpumpát is cserélem. Remélem nagyobb baj nincs, holnap beszélek egy autószerelővel is :) Elméletileg az olaj jó, bár én GM 5W30-at használok. Én nem mondanám, hogy 14km elég lenne ahhoz, hogy ez a krémszerű trutyi eltűnjön. Hosszabb távok kellenek ahhoz! Mit értesz ezen:bejuthat a motortérbe a hűtővíz.? Ha a hengerekre gondolsz, akkor nem jól gondolod. A vízpumpa miatt nem juthat oda hűtővíz. Csak saját tapasztalatot vettem alapul. Bár nem minden nap de én 2*6km-re használom. Mire megállok addigra bemelegszik a kocsi fűtés is van rendesen, s az olaj betöltőn 0 trutyi van. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
TomH Elküldve Március16, 2015 Megoszt Elküldve Március16, 2015 (edited) Sziasztok! Eléggé érdekes kérdésem van. Z16XE-s motor típushibáról tudtok-e a hengertömbnél? Mivel szegényem már nagyon eszi az olajat gondoltam felújítatom kicsit, gondolván itt a lehúzó gyűrűkre, mert őket gondolom elsősorban a felelősnek. Írtam is egy autószerelő barátomnak és ő mondta, h van egy típus hiba és ha nagy a kopás akkor eme típushiba miatt hengertömb felújítás amire olyan 200 ezrest mondott. Köszönöm a válaszokat. Módosítva Március16, 2015 : TomH Link to comment Megosztás: More sharing options...
Morgó Medve Elküldve Március16, 2015 Megoszt Elküldve Március16, 2015 Sziasztok! Eléggé érdekes kérdésem van. Z16XE-s motor típushibáról tudtok-e a hengertömbnél? Mivel szegényem már nagyon eszi az olajat gondoltam felújítatom kicsit, gondolván itt a lehúzó gyűrűkre, mert őket gondolom elsősorban a felelősnek. Írtam is egy autószerelő barátomnak és ő mondta, h van egy típus hiba és ha nagy a kopás akkor eme típushiba miatt hengertömb felújítás amire olyan 200 ezrest mondott. Köszönöm a válaszokat. Nomost az a helyzet, hogy tudtommal a hengertömb az maga a motorblokk. Már ritka építésnek számít az, ha a motorblokkba nem beleöntve (egy öntvényként) a dugattyú rész körül "cserélhető" a hengertömb mint különálló része. Tudtommal Opel-nél egyöntvényes a felépítés, tehát nem egészen értem mire gondol. Ha csak arra nem, hogy a gyűrű cserénél a hengerfalat hónolni szükséges, de ez a kopottság mértékétől függ. Azért általánosságban azt csak a második gyűrűzésnél szokott kelleni, kivéve ha a dugattyú oldala is beledolgozott a hengerfalba. Ha az így van, akkor viszont inkább ajánlok egy bontott motor átnézését és beszerelését, mivel a teljes motorgenerál profi műhelyben arany áron lehetséges, más műhelyben meg ha nem sikerül, akkor folyamatos szívások és kiadások jönnek amik a végén totál anyagi leégéshez és motorcseréhez vezetnek. A hengerfejet viszont valóban előfordulhat hogy fel kell újítani ha már le van szedve. Síkolás, szelepszár szimering, szelepvezető és egyebek cseréje a valóban szakszerű beavatkozás. Ez is sokba kerül... 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
TomH Elküldve Március17, 2015 Megoszt Elküldve Március17, 2015 Nomost az a helyzet, hogy tudtommal a hengertömb az maga a motorblokk. Már ritka építésnek számít az, ha a motorblokkba nem beleöntve (egy öntvényként) a dugattyú rész körül "cserélhető" a hengertömb mint különálló része. Tudtommal Opel-nél egyöntvényes a felépítés, tehát nem egészen értem mire gondol. Ha csak arra nem, hogy a gyűrű cserénél a hengerfalat hónolni szükséges, de ez a kopottság mértékétől függ. Azért általánosságban azt csak a második gyűrűzésnél szokott kelleni, kivéve ha a dugattyú oldala is beledolgozott a hengerfalba. Ha az így van, akkor viszont inkább ajánlok egy bontott motor átnézését és beszerelését, mivel a teljes motorgenerál profi műhelyben arany áron lehetséges, más műhelyben meg ha nem sikerül, akkor folyamatos szívások és kiadások jönnek amik a végén totál anyagi leégéshez és motorcseréhez vezetnek. A hengerfejet viszont valóban előfordulhat hogy fel kell újítani ha már le van szedve. Síkolás, szelepszár szimering, szelepvezető és egyebek cseréje a valóban szakszerű beavatkozás. Ez is sokba kerül... Időközben az új infó: típushiba alatt arra gondolt, h a dugattyú magassága az átlagnál kisebb és így könnyen mocorog a hengerfuratban. Én erre az egész mutatványra max 100-at szántam volna. 11 éves autó 260 ezer km-el eléggé kopott lehet? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Morgó Medve Elküldve Március17, 2015 Megoszt Elküldve Március17, 2015 (edited) Időközben az új infó: típushiba alatt arra gondolt, h a dugattyú magassága az átlagnál kisebb és így könnyen mocorog a hengerfuratban. Én erre az egész mutatványra max 100-at szántam volna. 11 éves autó 260 ezer km-el eléggé kopott lehet? :) Ezt nem lehet előre tudni, még mérésekkel sem (nyomás-veszteség), ez tényleg csak megbontáskor vagy inkább összeszereléskor derül ki. Önmagában a futott km nem döntő szempont, attól függ hogy bebillent-e a dugattyú és hogy belemart-e a hengerfalba (és mennyire). Ezért szokott itt az oldalon is szerepelni, hogy ha már kajálja az olajat (akár a gyári határérték=0,6l/1000km) akkor el kell gondolkodni a beavatkozáson mert csak nagyobb baj lehet belőle. Nálad mennyi kenőanyagot eszik meg 1000km-en? Milyeneket szoktál beletenni? Milyen gyakran cseréled? elvileg egy gyűrűzés némi hónolással azért nem a világ, egy ügyesebb/tapasztaltabb (és megfelelő eszközökkel rendelkező) szerelő meg tudja csinálni. Viszont 260k km után ha már szét van döntve, minimum a szelepszár szimeringeket cseréljétek ki, ez is befolyásolja az olajfogyást, maga az alkatrész nem annyira drága hogy emiatt kelljen megint szétszedni ha eszi továbbra is az olajat. Érdemes lenne rákeresned az egyik ismerős fórumtársam bejegyzéseire (Janó32), neki a z16xe-n volt gyűrűzés és szelepszár szimeringezés (sok más egyéb közt). Módosítva Március17, 2015 : Morgó Medve Link to comment Megosztás: More sharing options...
TomH Elküldve Március17, 2015 Megoszt Elküldve Március17, 2015 Ezt nem lehet előre tudni, még mérésekkel sem (nyomás-veszteség), ez tényleg csak megbontáskor vagy inkább összeszereléskor derül ki. Önmagában a futott km nem döntő szempont, attól függ hogy bebillent-e a dugattyú és hogy belemart-e a hengerfalba (és mennyire). Ezért szokott itt az oldalon is szerepelni, hogy ha már kajálja az olajat (akár a gyári határérték=0,6l/1000km) akkor el kell gondolkodni a beavatkozáson mert csak nagyobb baj lehet belőle. Nálad mennyi kenőanyagot eszik meg 1000km-en? Milyeneket szoktál beletenni? Milyen gyakran cseréled? elvileg egy gyűrűzés némi hónolással azért nem a világ, egy ügyesebb/tapasztaltabb (és megfelelő eszközökkel rendelkező) szerelő meg tudja csinálni. Viszont 260k km után ha már szét van döntve, minimum a szelepszár szimeringeket cseréljétek ki, ez is befolyásolja az olajfogyást, maga az alkatrész nem annyira drága hogy emiatt kelljen megint szétszedni ha eszi továbbra is az olajat. Érdemes lenne rákeresned az egyik ismerős fórumtársam bejegyzéseire (Janó32), neki a z16xe-n volt gyűrűzés és szelepszár szimeringezés (sok más egyéb közt). Olyan 1 litert (háztól házig 1100 km autópálya ha haza megyek, ergo elég jó egység az ezer km :) ) . Most 10w40, Q8 a márka, van benne, ezt töltögetem után szorgosan. Köszönöm a tanácsokat, hiszek a legjobbakban :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Morgó Medve Elküldve Március18, 2015 Megoszt Elküldve Március18, 2015 Olyan 1 litert (háztól házig 1100 km autópálya ha haza megyek, ergo elég jó egység az ezer km :) ) . Most 10w40, Q8 a márka, van benne, ezt töltögetem után szorgosan. Köszönöm a tanácsokat, hiszek a legjobbakban :) Hát, az 1l/1000km már eléggé sok(k). Amúgy a Z-s motorba a 10w-s kenőanyag -finoman fogalmazva- nem igazán jó választás (ahogy errefelé mondják, "nem való bele, mert nem teljesíti a gyártóművi követelményt" = dexos2). Link to comment Megosztás: More sharing options...
TomH Elküldve Március19, 2015 Megoszt Elküldve Március19, 2015 Hát, az 1l/1000km már eléggé sok(k). Amúgy a Z-s motorba a 10w-s kenőanyag -finoman fogalmazva- nem igazán jó választás (ahogy errefelé mondják, "nem való bele, mert nem teljesíti a gyártóművi követelményt" = dexos2). Előtte 5w-s volt benne, de azt mondták többen, h azt inkább a fiatalabb motorokba ajánlott. Ebbe mi volna már való? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Morgó Medve Elküldve Március19, 2015 Megoszt Elküldve Március19, 2015 Előtte 5w-s volt benne, de azt mondták többen, h azt inkább a fiatalabb motorokba ajánlott. Ebbe mi volna már való? :) Z-s motorba 5w30 vagy 5w40 minimálisan (+ dexos2 mindenki lelki-üdvéért). 10w-s nem nagyon kellene bele, működik azzal is csak már gyárilag sem az volt benne és nem tudni hogy hosszútávon minek tesz be. Gondolom az olajfogyasztás miatt tanácsolták neked a vastagabb olajat, de ez nem igazán oldja meg a kérdést, hiszen ennyi erővel tehetnénk bele 15w azt hátha kevésbé eszi. Az olajjáratok, a teljes kenőrendszer nem örülne a sűrűbb kenőanyagnak, az alkatrészek pedig pláne nem hiszen a kenéssel is lehetnek gondok (nem megfelelő filmréteg), illetve lerakodások is lehetnek hiszen a 10w nem szintetikus olaj... Link to comment Megosztás: More sharing options...
asztalosbalazs81 Elküldve Március20, 2015 Megoszt Elküldve Március20, 2015 Szisztok! Szekesfehervaron keresek megbizhato szakit. Tudnatok ajanlani? Koszonom! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Március20, 2015 Megoszt Elküldve Március20, 2015 Szisztok! Szekesfehervaron keresek megbizhato szakit. Tudnatok ajanlani? Koszonom! Az nekem is jól jönne... Az Apatini utcai szervizt tudom ajánlani, nagy csalódást még nem okoztak, eddig nagyon korrektek voltak. Nagyjából középárasak, az egyik szerelőjüket kifejezetten tudom ajánlani, ő minden autóhoz úgy viszonyul mintha az övé lenne , tehát nagyon figyelmes és körültekintő, mindig több mindent megnéz mint amiért viszem de nem kerül semmibe (még a többiek is szokták ugratni hogy amiért annyira alapos és lelkiismeretes). Volt már olyan, hogy egy hang miatt kétszer (egymás után) beült, mentünk egy kört a városban és megnézte (ezért sem kértek pénzt). Ami viszont gáz, hogy konkrétan sosem lehet időpontot kapni náluk csak néhány nappal későbbre vagy egy héttel későbbre (ennyire sok a munkájuk, de ez elvileg jó jel több szempontból is). Nagyobb beavatkozások (pl vezérléscsere) nem várható meg mert csak napra tudnak tervezni, nem konkrét időpontra (vagy vársz egész nap a kocsi mellett)... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mustár Elküldve Március20, 2015 Megoszt Elküldve Március20, 2015 Sziasztok, tudnátok ajánlani Bp-en a 11. kerületben/környékén megbízható szervizt/műhelyt, ahol értenek az OPEL-hez? Köszönettel: Mustár Link to comment Megosztás: More sharing options...
asztalosbalazs81 Elküldve Március20, 2015 Megoszt Elküldve Március20, 2015 Fuglira gondolsz. Naluk voltam off kocsival de nem voltam elegedett. Nehezen indult a kocsi. Mondom nezzek meg az izzitogyertxakat. Nem szoltak vissza az arral. Mikor felhivtam oket azt mindtak mar megrendeltek a 4db izzitogyertyat. Hat jo ha mar igy alakult. Kocsiert mentem, fizettem. Ezutan azt mondja : kint a kicsi , benne a kulcs. Pfff Kimentem, a kocsinem indul... Erdeklodesemre kiderult, higy ki sem probaltak csere utan. Hat akkor mi van??? Mossak kezuket, ok a gyertyakat kicsereltek. Pffff Otthagytam oket. Ja , a kivett es rossz gyertyakbol csak 2 kerult elo.... Tehat oket kihagynam..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Március20, 2015 Megoszt Elküldve Március20, 2015 Fuglira gondolsz. Naluk voltam off kocsival de nem voltam elegedett. Nehezen indult a kocsi. Mondom nezzek meg az izzitogyertxakat. Nem szoltak vissza az arral. Mikor felhivtam oket azt mindtak mar megrendeltek a 4db izzitogyertyat. Hat jo ha mar igy alakult. Kocsiert mentem, fizettem. Ezutan azt mondja : kint a kicsi , benne a kulcs. Pfff Kimentem, a kocsinem indul... Erdeklodesemre kiderult, higy ki sem probaltak csere utan. Hat akkor mi van??? Mossak kezuket, ok a gyertyakat kicsereltek. Pffff Otthagytam oket. Ja , a kivett es rossz gyertyakbol csak 2 kerult elo.... Tehat oket kihagynam..... Nagyjából 20 éve a családom minden autót hozzájuk hord, még azokat is, amiknek épphogy a gyári garancia ideje lejárt és már nem szakszervizbe visszük... Nekem sem 100%-ig pozitív ez a műhely (sem), de összességében gondom nincs velük. Ha találsz jobbat, akkor lszi jelezd nekem (is). Link to comment Megosztás: More sharing options...
wakond Elküldve Március20, 2015 Megoszt Elküldve Március20, 2015 Sziasztok, tudnátok ajánlani Bp-en a 11. kerületben/környékén megbízható szervizt/műhelyt, ahol értenek az OPEL-hez? Köszönettel: Mustár szerviz én ide hordom elégedett vagyok ezidáig :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
TomH Elküldve Március20, 2015 Megoszt Elküldve Március20, 2015 Z-s motorba 5w30 vagy 5w40 minimálisan (+ dexos2 mindenki lelki-üdvéért). 10w-s nem nagyon kellene bele, működik azzal is csak már gyárilag sem az volt benne és nem tudni hogy hosszútávon minek tesz be. Gondolom az olajfogyasztás miatt tanácsolták neked a vastagabb olajat, de ez nem igazán oldja meg a kérdést, hiszen ennyi erővel tehetnénk bele 15w azt hátha kevésbé eszi. Az olajjáratok, a teljes kenőrendszer nem örülne a sűrűbb kenőanyagnak, az alkatrészek pedig pláne nem hiszen a kenéssel is lehetnek gondok (nem megfelelő filmréteg), illetve lerakodások is lehetnek hiszen a 10w nem szintetikus olaj... Igen, pontosan ez volt az indok. Kb 1,5 éve azt rakok bele, de eddig az olajfogyáson kívül semmit nem érezni. Remélem látni sem fogunk semmit :D Talán jövő héten minden kiderül, remélem :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
magellaner Elküldve Április7, 2015 Megoszt Elküldve Április7, 2015 (edited) Sziasztok 99 es sedanba erdemes lenne hátso rugokat cserelni? Szerintem egy-ket cm-er el magasabban kene, hogy legyen. Eltud gyengulni ennyi ido alatt? Módosítva Április7, 2015 : magellaner Link to comment Megosztás: More sharing options...
andris83 Elküldve Április7, 2015 Megoszt Elküldve Április7, 2015 Sziasztok 99 es sedanba erdemes lenne hátso rugokat cserelni? Szerintem egy-ket cm-er el magasabban kene, hogy legyen. Eltud gyengulni ennyi ido alatt? Szia, nézd meg alaposan, nincs-e valahol eltörve, és amiatt ül alacsonyabban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
magellaner Elküldve Április7, 2015 Megoszt Elküldve Április7, 2015 Szia megneztem nincs eltorve egyik oldal sem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts