Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

T medve75!

Korábbi kérdésed a 2014. július 19. 21:57 válaszomban már megválaszoltam.

De az ismétlés, meg a tudás ...

A Z14XEP motorba
19MA9234 motorszámig H=87 mm.
19MA9235 motorszámtól H=103 mm.

19NA1824-hez H=103 mm kell.

GM alkatrész szám: # 93185674,

Opel katalógus szám: 56 50 359

OEM számok.


T kobraCode!

"... gyári Opel szűrő ..."
Ha a GM hologramos, fehér papír dobozos termékre gondolsz, nekem Hengst olajszűrő volt benne.

Módosítva : mantec
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Picit más vizekre evezve, valaki tudna segíteni hol találom az egr szelepet a motortérben? Elolvastam az összes leírást, de azok alapján eléggé homály volt a helye. Készítettem pár képet Z14XEP motortérről, valaki lenne kedves elmondani vagy benyilazni?

https://plus.google.com/photos/107630952701199995343/albums/6078492510848512641

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

De fel lehet. A szűrő sokat magába szív. És ezért kell 1/4-ig tölteni. Nekem is vízszintesen áll.

Én autószerelő koromban nem kevés olajat cseréltem, ezért merem állítani, hogy van olyan szűrő, amit te sem töltenél fel. Vannak elképesztően pocsék helyre eldugott szűrők, 15 perc mire egyáltalán elképzeled hogy merre férhet ki.
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Megvolt az olajcsere. De sajnos a lánc (vagy a feszítő, vagy mindkettő) nagyon kattog, most már olyan a hangja mint egy régebbi Gold dízelnek (ami nem lenne gond, csak nem VW és nem dízel). Az a fajta vagyok, akit megőrjít, ha nincs valami rendben az autójával. Ezt a G Astrát pedig különben is nagyon, de nagyon szeretem.

A vezérlés szett az gyári GM lesz. A Vezérműburkolat tömítés, szelepfedél tömítés, olajteknő tömítés, és főtengely első szimmering Erling lesz, az Erling kiváló minőség, ez gondolom jó választás.

A vízpumpa ugye még a gyári (9 év 140e km), így esélyes, hogy jobban járok, ha azt is cserélem. Itt Graf pumpára gondoltam, elég sokat olvastam a neten és többen is ajánlották, hogy nagyon jó minőség és jó választás a Graf. Mit gondoltok erről, van ezzel tapasztalatok?

Esetleg még Dolz, de ebbe kevésbé bízok, vagy SKF, ami biztos nagyon jó, de még drágább a Grafnál, és így is szűkös a keret.

Az olaj, amit tegnap raktunk bele, gondolom kuka a vezérlés cserével együtt, vagyis mehet egy új olajcsere:( Vagy érdemes felfogni ezt az olajat, visszaönteni, majd pl. 1000km után lecserélni, hogy összeszedje az esetleges koszt stb? Vagy teljesen hülyeség?

A hűtővizet érdemes lenne visszatölteni, mert idén tavasszal cseréltem le gyári GM-re.

És ott van még a hosszbordás szíj, ami nem is lenne gond, de a feszítő már biztos nem fér bele. Kérdés, hogy feszítő nélkül érdemes-e felrakni az új szíjat?

Emígy a szerelőm egy huszasért csinálná meg az egészet (én viszem az alkatrészeket), szerintetek ez korrekt ár? Ért hozzá, neki is pont ilyen autója van, csak a héten kettőt cserélt (az egyiket láttam is).

Köszönöm előre is a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Megvolt az olajcsere. De sajnos a lánc (vagy a feszítő, vagy mindkettő) nagyon kattog, most már olyan a hangja mint egy régebbi Gold dízelnek (ami nem lenne gond, csak nem VW és nem dízel). Az a fajta vagyok, akit megőrjít, ha nincs valami rendben az autójával. Ezt a G Astrát pedig különben is nagyon, de nagyon szeretem.

A vezérlés szett az gyári GM lesz. A Vezérműburkolat tömítés, szelepfedél tömítés, olajteknő tömítés, és főtengely első szimmering Erling lesz, az Erling kiváló minőség, ez gondolom jó választás.

A vízpumpa ugye még a gyári (9 év 140e km), így esélyes, hogy jobban járok, ha azt is cserélem. Itt Graf pumpára gondoltam, elég sokat olvastam a neten és többen is ajánlották, hogy nagyon jó minőség és jó választás a Graf. Mit gondoltok erről, van ezzel tapasztalatok?

Esetleg még Dolz, de ebbe kevésbé bízok, vagy SKF, ami biztos nagyon jó, de még drágább a Grafnál, és így is szűkös a keret.

Az olaj, amit tegnap raktunk bele, gondolom kuka a vezérlés cserével együtt, vagyis mehet egy új olajcsere:( Vagy érdemes felfogni ezt az olajat, visszaönteni, majd pl. 1000km után lecserélni, hogy összeszedje az esetleges koszt stb? Vagy teljesen hülyeség?

A hűtővizet érdemes lenne visszatölteni, mert idén tavasszal cseréltem le gyári GM-re.

És ott van még a hosszbordás szíj, ami nem is lenne gond, de a feszítő már biztos nem fér bele. Kérdés, hogy feszítő nélkül érdemes-e felrakni az új szíjat?

Emígy a szerelőm egy huszasért csinálná meg az egészet (én viszem az alkatrészeket), szerintetek ez korrekt ár? Ért hozzá, neki is pont ilyen autója van, csak a héten kettőt cserélt (az egyiket láttam is).

Köszönöm előre is a segítséget!

Én 139e-nél cseréltettem szíjat, de mikor lecserélték, mondták jó lenne feszítőt is, mert lassan szétesik. ;)

Az olajcsere természetesen, de szerintem várj vele addig amíg lesz pénzed mindenre, és akkor egyben mindent. A lánc nem fog elszakadni! ;) Az enyimnek még nincs nagy hangja a szerelő szerint, szerinte 200e-nél ráérnék cserélni (de addig nem lesz meg, az tuti).

Link to comment
Megosztás:

Megvolt az olajcsere. De sajnos a lánc (vagy a feszítő, vagy mindkettő) nagyon kattog, most már olyan a hangja mint egy régebbi Gold dízelnek (ami nem lenne gond, csak nem VW és nem dízel). Az a fajta vagyok, akit megőrjít, ha nincs valami rendben az autójával. Ezt a G Astrát pedig különben is nagyon, de nagyon szeretem.

A vezérlés szett az gyári GM lesz. A Vezérműburkolat tömítés, szelepfedél tömítés, olajteknő tömítés, és főtengely első szimmering Erling lesz, az Erling kiváló minőség, ez gondolom jó választás.

A vízpumpa ugye még a gyári (9 év 140e km), így esélyes, hogy jobban járok, ha azt is cserélem. Itt Graf pumpára gondoltam, elég sokat olvastam a neten és többen is ajánlották, hogy nagyon jó minőség és jó választás a Graf. Mit gondoltok erről, van ezzel tapasztalatok?

Esetleg még Dolz, de ebbe kevésbé bízok, vagy SKF, ami biztos nagyon jó, de még drágább a Grafnál, és így is szűkös a keret.

Az olaj, amit tegnap raktunk bele, gondolom kuka a vezérlés cserével együtt, vagyis mehet egy új olajcsere:( Vagy érdemes felfogni ezt az olajat, visszaönteni, majd pl. 1000km után lecserélni, hogy összeszedje az esetleges koszt stb? Vagy teljesen hülyeség?

A hűtővizet érdemes lenne visszatölteni, mert idén tavasszal cseréltem le gyári GM-re.

És ott van még a hosszbordás szíj, ami nem is lenne gond, de a feszítő már biztos nem fér bele. Kérdés, hogy feszítő nélkül érdemes-e felrakni az új szíjat?

Emígy a szerelőm egy huszasért csinálná meg az egészet (én viszem az alkatrészeket), szerintetek ez korrekt ár? Ért hozzá, neki is pont ilyen autója van, csak a héten kettőt cserélt (az egyiket láttam is).

Köszönöm előre is a segítséget!

Üdv.

pont ilyenekre cseréltem én is a vezérlést.

gyári gm vezérlés elring tömítések, és graf vízpumpa.

és persze gm fagyálló és fuchs olaj és gm olajszűrő cseréje.

még azt a kis gumigyűrűt is szoktam venni ami az olajleeresztőnél van.

én egyben cserélnék mindent!

szíj az contitech feszítő meg gyári, szerintem.

én legalább is így csináltam.

összesen az egész olyan 120 pénz volt, olajjal munkadíjjal, mindennel együtt.

én a vezérlést és a gyári vízpumpát 207000km-nél cseréltem!!!

annyit biztos elmegy:) mondjuk 205000km-el vettem a kocsit.

Link to comment
Megosztás:

Az olaj, amit tegnap raktunk bele, gondolom kuka a vezérlés cserével együtt, vagyis mehet egy új olajcsere:( Vagy érdemes felfogni ezt az olajat, visszaönteni, majd pl. 1000km után lecserélni, hogy összeszedje az esetleges koszt stb? Vagy teljesen hülyeség?

Nincs semmi baja annak az olajnak. Én biztos visszaönteném, és nem csak 1000 km-re.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Első tárcsafék cseréhez,kell tanács.Betét az gyári Opel megrendelve, a hsz -et visszanézve látom nagy a zűrzavar tárcsa esetén.Nekem most Brembo Easy Check van rajta Brembo betétekkel, de lassan kezd eltűnni a második furat is,(jól fog ez a szett).De sokat olvastam hogy hamisítják a Brembókat.Tehát tárcsa kéne de melyik legyen : Zimmermann Coat Z ?Bosch ?Textar?Ferodo ?Vagy ha még is Brembo Max esetleg gyári Opel betétekkel?Fékolajat 1l vettem Ate SL t 2400 -ért,igaz Dot 4 nem + os,

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megadta magát a vízcsőcsonk ami a vízpumpába csatlakozik bele természetesen a menetes része bennemaradt, viszont nekem ma kellene a kocsi, csonk az még lenne, de ki kell szedni a beletört darabot. Most hűl benne a csavarhúzó, bízom benne úgy kijön. de ha mégse akkor meg kellene fúrnom, egy kisebb fúróval, hogy a vízpumpát ne bántsam.

kérdés: Baj-e ha a pumpába műanyag sorja kerül a furástól? van-e valami a műanyag csonk alatt a pumpába amit elfúrhatok?

Köszi

Módosítva : g.peter23
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Első tárcsafék cseréhez,kell tanács.Betét az gyári Opel megrendelve, a hsz -et visszanézve látom nagy a zűrzavar tárcsa esetén.Nekem most Brembo Easy Check van rajta Brembo betétekkel, de lassan kezd eltűnni a második furat is,(jól fog ez a szett).De sokat olvastam hogy hamisítják a Brembókat.Tehát tárcsa kéne de melyik legyen : Zimmermann Coat Z ?Bosch ?Textar?Ferodo ?Vagy ha még is Brembo Max esetleg gyári Opel betétekkel?Fékolajat 1l vettem Ate SL t 2400 -ért,igaz Dot 4 nem + os,

ha a betét gyári én biztos gyári tárcsát vennék hozzá.

az én véleményem, hogy ne kevergessük a márkákat, gyártókat.

nekem bosch betét van tárcsával, de nem ajánlom mert nagyon csikorog!!!

am. a textar betét tárcsával régebbi tapasztalatom szerint jó....

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Első tárcsafék cseréhez,kell tanács.Betét az gyári Opel megrendelve, a hsz -et visszanézve látom nagy a zűrzavar tárcsa esetén.Nekem most Brembo Easy Check van rajta Brembo betétekkel, de lassan kezd eltűnni a második furat is,(jól fog ez a szett).De sokat olvastam hogy hamisítják a Brembókat.Tehát tárcsa kéne de melyik legyen : Zimmermann Coat Z ?Bosch ?Textar?Ferodo ?Vagy ha még is Brembo Max esetleg gyári Opel betétekkel?Fékolajat 1l vettem Ate SL t 2400 -ért,igaz Dot 4 nem + os,

Nekem Zimmermann Coated Z van Bosch betéttel. Nagyon ajánlom. Brembonál 2-ből 2-nél megszívtam.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem hagy nyugodni a hosszbordás szíj az autómon. Nem találtam róla számlát vagy munkalapot, hogy cserélve lett volna (de átnézem majd még egyszer), a szerelőm viszont most azt mondta, hogy teljesen jó állapotban van és szerinte ez már cserélve lett. A feszítőt persze nem tudni, hogy szintén lett-e cserélve vagy gyári az is. 2005-ös, 140e km.

Tudja valaki, hogy az eredeti GM szíjat ki gyártja? Létezik, hogy a Hutchinson? Esetleg akinek még gyári van az autón, ránézne?

Mert az enyémen Hutchinson van.

Íme két fénykép róla, már amennyire látszik: Link1 Link2

Köszönet!

Módosítva : kukori
Link to comment
Megosztás:

Kicsit off ide, de egyre több embert látok a G-sek közt itt a fórumon aki veszprémi. Tavasszal nem akarunk egy kis helyi talit tartani? :)

Én pedig mennék nyáron Veszprémbe! Akkor is lehetne akár, csak hirdessétek időben. Akár egy kávézós parkolós beszélgetős is lehetne! :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.