mantec Elküldve November2, 2014 Megoszt Elküldve November2, 2014 (edited) T Matenak! A Z14XEP motort F13-as váltóval szerelték. Féltengely szimmering 17 90182165 374197 SEAL,DRIVE SHAFT,FRONT AXLE mullerauto.hu, opelcentrum.hu, csergo.hu, alkatreszek.hu. Módosítva November2, 2014 : mantec 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve November2, 2014 Megoszt Elküldve November2, 2014 Mert tönkrement. Ezek a szondák nem sokat bírnak, nekem is 99e-néladta be a kulcsot.... Amelyik elmegy 150e-et az nagyon jó. Neked mennyinél volt a csere? Olvasd el ezt a cikket, benne van: http://www.injektor.hu/index.jsp?id=2&main=133&akt= Nálam már közel 250 ezret futottak a szondák, gond nélkül. Persze, lehet hogy lusták a gyári állapothoz képest, de se hibakod, se tulfogyasztas, vagy bármi rendellenesség. Amíg nincs gond, addig szerintem nem firtatom... Egy oszcilloszkopos képre azért kíváncsi lennék... Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve November2, 2014 Megoszt Elküldve November2, 2014 Nálam már közel 250 ezret futottak a szondák, gond nélkül. Persze, lehet hogy lusták a gyári állapothoz képest, de se hibakod, se tulfogyasztas, vagy bármi rendellenesség. Amíg nincs gond, addig szerintem nem firtatom... Egy oszcilloszkopos képre azért kíváncsi lennék... Műszerrel is meg lehet jeleníteni grafikusan. Az enyém (OPCOM, Z14XE): https://lh6.googleusercontent.com/-9Kw-0guYv3o/VEwKAoITWrI/AAAAAAAAFyQ/Lrn9C25gHXQ/s720/Livedata_2001%2520%25281%2529_Astra-G_Engine__Z%252014%2520XE_201410251943.jpg Egy fórumtársé (ELM, talán Z16XE): https://lh6.googleusercontent.com/-j7TWFitGMKA/VFDe8Yx8FFI/AAAAAAAAFyg/D78oo2DW6c0/s800/Screenshot%25202014-09-23%252016.22.41.png Az enyém elég lomhának látszik, és a kocsi is az... A reakcióideje a grafikon alapján nem kicsit elnyújtott, legalábbis a másikhoz képest. Az enyémen adott idő alatt 4 periódus játszódik le, a kollégáén ugyanannyi idő alatt 7. Ha lesz pénzem, cserélem, mert gyanús, hogy ez szivat... Kód persze nincs, mert határértéken belül mozog. Link to comment Megosztás: More sharing options...
vsz Elküldve November4, 2014 Megoszt Elküldve November4, 2014 Műszerrel is meg lehet jeleníteni grafikusan. Az enyém (OPCOM, Z14XE): https://lh6.googleusercontent.com/-9Kw-0guYv3o/VEwKAoITWrI/AAAAAAAAFyQ/Lrn9C25gHXQ/s720/Livedata_2001%2520%25281%2529_Astra-G_Engine__Z%252014%2520XE_201410251943.jpg Egy fórumtársé (ELM, talán Z16XE): https://lh6.googleusercontent.com/-j7TWFitGMKA/VFDe8Yx8FFI/AAAAAAAAFyg/D78oo2DW6c0/s800/Screenshot%25202014-09-23%252016.22.41.png Az enyém elég lomhának látszik, és a kocsi is az... A reakcióideje a grafikon alapján nem kicsit elnyújtott, legalábbis a másikhoz képest. Az enyémen adott idő alatt 4 periódus játszódik le, a kollégáén ugyanannyi idő alatt 7. Ha lesz pénzem, cserélem, mert gyanús, hogy ez szivat... Kód persze nincs, mert határértéken belül mozog. Miért, mi a tünet nálad? Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve November5, 2014 Megoszt Elküldve November5, 2014 Miért, mi a tünet nálad? Nem gyorsul úgy, ahogy (szerintem) kéne, főleg statikus helyzetből nehéz gyorsulni, kb 0-70 km/h-ig. De visszaváltáskor is csak tötymörgés van :icon11: Nem ritkán van olyan is, hogy nyomom neki, nem megy, majd egy ponton érződik, hogy megindul. Ebből feltételeztem, hogy lehet a szabályozás nem elég gyors, és ilyenkor, amikor ez a "megindulás" van "akkor ért a gondolatmenete végére" :D 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
kukori Elküldve November5, 2014 Megoszt Elküldve November5, 2014 Sziasztok! Most elbizonytalanodtam: Z14XEP-be mennyi motorolaj is kell pontosan? A szűrőbe is kell önteni vagy szűrőt csak be a helyére és az olajat a motorba? Mert egy helyen azt olvastam, hogy 3.5 l + 0,35 l (gondolom ez utóbbi a szűrőre vonatkozik). Ha jól emlékszem, legutóbb a szerelő nem öntött a szűrőbe olajat, csak berakta a régi helyére, motorba az olaj és indít. HELP!:) Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve November5, 2014 Megoszt Elküldve November5, 2014 T kukori! Feltöltési mennyiség 3,5 liter. Az olajbetöltő nyiláson keresztül. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kukori Elküldve November5, 2014 Megoszt Elküldve November5, 2014 T kukori! Feltöltési mennyiség 3,5 liter. Az olajbetöltő nyiláson keresztül. Köszönöm, akkor megint csak a neten keringő alaptalan félrevezető információba futottam bele. A szűrőbetétet csak bele a helyére, nem kell oda semmi olajat öntögetni:) Emígy mi a tapasztalat, üzem meleg motornál, vízszintesen, kifolyik a benne lévő olaj alaposan, kb. mennyi maradhat a motorban? Van ahol 3.6 litert ír, de az az egy deci gondolom nem oszt, nem szoroz. 3.5 l került bele eddig minden alkalommal. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve November5, 2014 Megoszt Elküldve November5, 2014 Köszönöm, akkor megint csak a neten keringő alaptalan félrevezető információba futottam bele. A szűrőbetétet csak bele a helyére, nem kell oda semmi olajat öntögetni:) Emígy mi a tapasztalat, üzem meleg motornál, vízszintesen, kifolyik a benne lévő olaj alaposan, kb. mennyi maradhat a motorban? Van ahol 3.6 litert ír, de az az egy deci gondolom nem oszt, nem szoroz. 3.5 l került bele eddig minden alkalommal. A szerelők trehányak, ezért nem töltenek a szűrőbe! Kell bele. De próbáld ki az indítási különbséget, most és jövőre, milyen a különbség. A szűrőnek sem mindegy, hogy szárazon kapja meg az olajat, vagy már van benne.... 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
kukori Elküldve November5, 2014 Megoszt Elküldve November5, 2014 A szerelők trehányak, ezért nem töltenek a szűrőbe! Kell bele. De próbáld ki az indítási különbséget, most és jövőre, milyen a különbség. A szűrőnek sem mindegy, hogy szárazon kapja meg az olajat, vagy már van benne.... Hát, rettentő csúnya volt a hangja az első pár másodpercben friss szűrővel és cserével:) Most lesz ma este a csere, így még nem késő. Csak hogy tudjam, hogy kell és mennyit önteni a szűrőbe? Vagy bele kell áztatni olajba a szűrőt? És mennyi olajba, illetve mennyi olajat kell így tölteni az olajbeöntőn keresztül? Akkor is 3.5 l ha lett a szűrőbe is rakva? Leírnád ezt kérlek részletesen, hogy is kell pontosan csinálni, mennyiségekkel, mindent? Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve November5, 2014 Megoszt Elküldve November5, 2014 Hát, rettentő csúnya volt a hangja az első pár másodpercben friss szűrővel és cserével:) Most lesz ma este a csere, így még nem késő. Csak hogy tudjam, hogy kell és mennyit önteni a szűrőbe? Vagy bele kell áztatni olajba a szűrőt? És mennyi olajba, illetve mennyi olajat kell így tölteni az olajbeöntőn keresztül? Akkor is 3.5 l ha lett a szűrőbe is rakva? Leírnád ezt kérlek részletesen, hogy is kell pontosan csinálni, mennyiségekkel, mindent? Köszönöm! Na igen. Ez a csúnya hang lerövidül szinte teljesen. Mennyiségre nehéz megmondani. Kevés kell bele, nem is lőnek vele. Én úgy szoktam, hogy "kortyonként" töltök bele. Körbe forgatom, látni fogod ahogy a szűrő beszívja az olajat. Fektesd is lassan, hogy a tetején is beszívja. Addig töltögetem, amíg még elnyeli, végül kb marad 1/4-nyi a szűrőben. Többet nem érdemes, mert berakáskor kifolyna. És betekerés előtt a szűrő tömítő gumigyűrűjét is megkenem friss olajjal. így jobban áll majd a tömítés, nem áll fent a gyűrődés sérülés veszélye. Ezután a feltöltést én mindig nívópálca alapján végzem. 3 litert beleöntök, a többit apránként, és figyelem a szintet. Szűrővel együtt szoktam beletölteni 3,5-öt. Célszerű nem a felső szintig önteni, ezért többet semmiképp se rakjál bele. Inkább az első út után megint ellenőrizni a szintet. A legjobb ha a max szint alatt van picivel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Danó Elküldve November5, 2014 Megoszt Elküldve November5, 2014 sziasztok, kellene nekem egy kis segitség van egy g astrám 1.6 16v kellene nekem sosban egy hozzáértő szerelő budapest környékén tudna vki ajánlani nagyon hálás lennék. Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve November5, 2014 Megoszt Elküldve November5, 2014 A szerelők trehányak, ezért nem töltenek a szűrőbe! Kell bele. De próbáld ki az indítási különbséget, most és jövőre, milyen a különbség. A szűrőnek sem mindegy, hogy szárazon kapja meg az olajat, vagy már van benne.... Sok szűrőt nem lehet feltölteni, mert vízszintesen van szerelve, gondolom ezért nem foglalkozott vele a szerelő. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve November5, 2014 Megoszt Elküldve November5, 2014 Sok szűrőt nem lehet feltölteni, mert vízszintesen van szerelve, gondolom ezért nem foglalkozott vele a szerelő. Én nem értem az egészet. Valamennyi olajfilm van az alkatrészeken, és ha 2-3s-ig nem kap olajat (1000rpm/min => 50 fordulat) akkor mi van? Ki kell bírnia... Én sosem játszottam ezzel... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Matenak Elküldve November5, 2014 Megoszt Elküldve November5, 2014 Uraim, ha kihúzom a féltengelyt a váltóból, akkor visszarakás előtt le kell cserélni a félgyűrűt a végén? (minden szerelési könyvben ezt írják...) Ha igen, hol lehet ilyet kapni? Köszönöm! Máté Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve November5, 2014 Megoszt Elküldve November5, 2014 Uraim, ha kihúzom a féltengelyt a váltóból, akkor visszarakás előtt le kell cserélni a félgyűrűt a végén? (minden szerelési könyvben ezt írják...) Ha igen, hol lehet ilyet kapni? Köszönöm! Máté Nekem gariban cseréltek féltengely szimeringet. Csak a szimeringet cserélte ki, semmi mást nem cserélt. Mondjuk ha idősebb, akkor lehetséges. Opel kereskedés, Cromax, Unix, Bárdi és egyéb autósboltban biztos kapsz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve November5, 2014 Megoszt Elküldve November5, 2014 Sok szűrőt nem lehet feltölteni, mert vízszintesen van szerelve, gondolom ezért nem foglalkozott vele a szerelő. De fel lehet. A szűrő sokat magába szív. És ezért kell 1/4-ig tölteni. Nekem is vízszintesen áll. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve November5, 2014 Megoszt Elküldve November5, 2014 Én nem értem az egészet. Valamennyi olajfilm van az alkatrészeken, és ha 2-3s-ig nem kap olajat (1000rpm/min => 50 fordulat) akkor mi van? Ki kell bírnia... Én sosem játszottam ezzel... Ha mehet olajjal is a motor, akkor miért menjen olaj nélkül. Én szeretek ilyennel játszani. Nem azt mondtam, hogy baja lesz. Viszont jót tesz neki. És nem csak a motornak, hanem a szűrőnek is jót tesz szerintem. De persze tisztában vagyok vele, hogy ha 5-6 másodpercig zakatol a motor olaj nélkül a 2 másodperc helyett, attól még nem lesz baja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve November5, 2014 Megoszt Elküldve November5, 2014 Sok szűrőt nem lehet feltölteni, mert vízszintesen van szerelve, gondolom ezért nem foglalkozott vele a szerelő. Én nem értem az egészet. Valamennyi olajfilm van az alkatrészeken, és ha 2-3s-ig nem kap olajat (1000rpm/min => 50 fordulat) akkor mi van? Ki kell bírnia... Én sosem játszottam ezzel... De fel lehet. A szűrő sokat magába szív. És ezért kell 1/4-ig tölteni. Nekem is vízszintesen áll. Srácok! Mielőtt nagyon egymásnak vesznétek, nem mindegy milyen motorról beszélünk! Én úgy tudom, illetve a cromax alkatrész lista is úgy hozza hogy az XEP és az XE motornak nem egyforma szűrő kell. Kattoljatok rá nézzétek meg. Tény hogy nekem XE motorom van és csak ezt ismerem, de feltételezem a cromaxos kép alapján hogy az XEP szűrőt nem lehet feltölteni felrakás előtt. Én speciel mindig feltöltöm az XE szűrőt hogy mielőbb legyen olaj a teljes rendszerben és ne kelljen szárazon járatni, illetve a tömítés is megkenem olajjal az említett begyűrődés és pontosabb illeszkedés miatt, de ez biztos egyfajta perverzió. Az is tény amit Imi írt hogy valószínűleg semmi baja nem lesz a kocsinak ha valaki nem így tesz. Ezek után meg csak azt tudom javasolni mindenki döntsön saját belátása szerint. ;) 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve November5, 2014 Megoszt Elküldve November5, 2014 Srácok! Mielőtt nagyon egymásnak vesznétek, nem mindegy milyen motorról beszélünk! Én úgy tudom, illetve a cromax alkatrész lista is úgy hozza hogy az XEP és az XE motornak nem egyforma szűrő kell. Kattoljatok rá nézzétek meg. Tény hogy nekem XE motorom van és csak ezt ismerem, de feltételezem a cromaxos kép alapján hogy az XEP szűrőt nem lehet feltölteni felrakás előtt. Én speciel mindig feltöltöm az XE szűrőt hogy mielőbb legyen olaj a teljes rendszerben és ne kelljen szárazon járatni, illetve a tömítés is megkenem olajjal az említett begyűrődés és pontosabb illeszkedés miatt, de ez biztos egyfajta perverzió. Az is tény amit Imi írt hogy valószínűleg semmi baja nem lesz a kocsinak ha valaki nem így tesz. Ezek után meg csak azt tudom javasolni mindenki döntsön saját belátása szerint. ;) Én még soha nem töltöttem föl! Szerintem sokat nem számít. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve November5, 2014 Megoszt Elküldve November5, 2014 Én még soha nem töltöttem föl! Szerintem sokat nem számít. Biztos hogy nem számít, hisz mit árthat egy 10-15e km-enkénti 4-6 másodpercnyi olaj nélküli járatás. Csak nekem meg talán 1-2 kollégának ez így jó. Mint pl hogy én ha cserélem a téli-nyári gumikat (mindegyik külön felnin van) akkor szépen elmosom, köveket kiszedem a bordák közül, és leápolom anyaggal elrakás előtt. Ha nem így csinálnám nem tudnék aludni rendesen :D 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve November5, 2014 Megoszt Elküldve November5, 2014 Biztos hogy nem számít, hisz mit árthat egy 10-15e km-enkénti 4-6 másodpercnyi olaj nélküli járatás. Csak nekem meg talán 1-2 kollégának ez így jó. Mint pl hogy én ha cserélem a téli-nyári gumikat (mindegyik külön felnin van) akkor szépen elmosom, köveket kiszedem a bordák közül, és leápolom anyaggal elrakás előtt. Ha nem így csinálnám nem tudnék aludni rendesen :D Az autóbuzéria kategórián belül ez (is) egy perverzió. Én is ebben szenvedem! :D 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve November5, 2014 Megoszt Elküldve November5, 2014 Az autóbuzéria kategórián belül ez (is) egy perverzió. Én is ebben szenvedem! :D Na, csak nem vagyok egyedül úgy látom! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
medve75 Elküldve November5, 2014 Megoszt Elküldve November5, 2014 Hali.Nekem is z 14 xep van 2007 /10 hó motor szám :19NA1824 ehhez melyik szűrő kell? mert 2 félét dob a cromax is, de nem ezzel a motorszámmal.Veresegyházán voltam a szinkron szervizben, de a csaj ott sem tudta gépből megmondani pontosan. Azt mondta náluk úgy csinálják hogy mikor kiveszik a szűrőt,akkor olyant tesznek bele. Erre én most akkor a parkolóban szedjem ki és utána tegyem vissza és úgy menjek haza olajat cserélni?Valaki nem tudja hogy melyik kell tutira?https://the-filtershop.com/spd/V368/VASCO-V368-Olajszuro-Alfa-Romeo-159-Fiat-Croma-Ope vagy ez?https://the-filtershop.com/spd/V214/VASCO-V214-Olajszuro-OPEL-AGILA-ASTRA-CORSA-MERIVA Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve November5, 2014 Megoszt Elküldve November5, 2014 Hali.Nekem is z 14 xep van 2007 /10 hó motor szám :19NA1824 ehhez melyik szűrő kell? mert 2 félét dob a cromax is, de nem ezzel a motorszámmal.Veresegyházán voltam a szinkron szervizben, de a csaj ott sem tudta gépből megmondani pontosan. Azt mondta náluk úgy csinálják hogy mikor kiveszik a szűrőt,akkor olyant tesznek bele. Erre én most akkor a parkolóban szedjem ki és utána tegyem vissza és úgy menjek haza olajat cserélni?Valaki nem tudja hogy melyik kell tutira?https://the-filtershop.com/spd/V368/VASCO-V368-Olajszuro-Alfa-Romeo-159-Fiat-Croma-Ope vagy ez?https://the-filtershop.com/spd/V214/VASCO-V214-Olajszuro-OPEL-AGILA-ASTRA-CORSA-MERIVA Cromax két részre bontja, egyiknél azt írja hogy a motorszámban 1 betű van és kb 2007.03-ig jó, a másikra meg azt hogy a motorszámban 1 betű van és kb 2007.04 évjárattól. Talán ez lesz akkor a tiéd: https://cromax.hu/130000000-szurok/130420000-szurok/130420122-motorolajszuro/6157-olajszuro-opel-benzines Ha veszel is csakis gyári Opel szűrőt! Azt a pár Ft-ot ne sajnáld rá, szerintem. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts