Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem: Lehet azt tudni, hogy gyárilag milyen gyártmányú féktárcsa és betét van a gépemben?

Csere előtt állok, csak nem tudom milyet vegyek. Ami benne van, az nagyon jól bírta. Ugyan olyat vennék, ha tudnám milyen. Sajna nem látszik rajta semmilyen adat.

Próbáltam érdeklődni, ki mire esküszik, de az egyik szerint a Textar, a másik a Ferodo, a harmadik meg a Brembo-t isteníti.

2006.08.-ik havi, z14xep.

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

T szopcsi!

ecat24.com/opel/catalog/part/1/8/380/4312/26741/

Készlet:
GM alkatrész szám: 93175456
Opel katalógus szám: 1 515 000

Tárcsa:
GM alkatrész szám: 9117677
Opel katalógus szám: 56 90 59

Betét:
GM alkatrész szám: 9195144
Opel katalógus szám: 1 605 034

Minden márkakereskedés alkatrész értékesítő részlegén kapható.

És csergo.hu, mullerauto.hu, cromax.hu, opelcentrum.hu.

Ennyi pénzért vehetsz a gyárinál korszerűbbet is:

Ate Powerdisc féktárcsa,

Ate kerámia fékbetét.

A autó forgalomba került 5 csavaros kivitellel is, de a tiéd még 4 csavaros.

Módosítva : mantec
Link to comment
Megosztás:

T szopcsi!

ecat24.com/opel/catalog/part/1/8/380/4312/26741/

Készlet:

GM alkatrész szám: 93175456

Opel katalógus szám: 1 515 000

Tárcsa:

GM alkatrész szám: 9117677

Opel katalógus szám: 56 90 59

Betét:

GM alkatrész szám: 9195144

Opel katalógus szám: 1 605 034

Minden márkakereskedés alkatrész értékesítő részlegén kapható.

És csergo.hu, mullerauto.hu, cromax.hu, opelcentrum.hu.

Ennyi pénzért vehetsz a gyárinál korszerűbbet is:

Ate Powerdisc féktárcsa,

Ate kerámia fékbetét.

A autó forgalomba került 5 csavaros kivitellel is, de a tiéd még 4 csavaros.

T. Mantec!

Érdekes ez a kerámia fékbetét, ez nem olyan, hogy csak bizonyos hőfok felett hatásosabb a hagyományosnál?

Amúgy ezeket hol lehet kapni?(most nem arra gondolok, hogy nézd webshopban vagy ilyen)

Csak kíváncsi vagyok, bár nemrég cseréltem bosch-ra a tárcsát és betétet, de nem valami szuper, nagyon hangos!

Köszönöm,

Balázs

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm!

Akkor igazából már csak az maradt, hogy mi történhet baj az előszobában az akkuval, pontosabban milyen bajt, gondot okozhat, mitől kell tartani? :)

Végül vettem egy Exide Premium 53Ah 540EN akkut, ezt beraktuk az autóba, a két éves Monbat pedig bekerült a központi fűtés keringetőjéhez. Remélem jó lesz ez az Exide és sokáig bírja.

És azt is, hogy a Monbat 60Ah szépen üzemel majd a központinál, amikor szükség lesz rá. Remélem nem párolog majd vagy ilyesmi, mert az előszobában van a szekrényben, felette egy polc, ami felett kabátok:) És aránylag sokat ülnek a szüleim az előszobában. A legtöbben megnyugtattak, hogy ezeknek az akkuknak már nincs vagy csak rettentően minimális kipárolgásuk.

Más kérdés: nagyon matt, kopott a gyári első lámpám, mind a kettő sajnos. És egy kicsit karcos is. Gondolom a megszokott műanyag dolog (emígy Hella). Néztem, az új Hella darabja kb. 20e, esély nincs ennyit kiadni. Van taiwani 10e körül, meg szabad azt venni? meg valami EU-import, Cromaxban nézegettem. Vagy esetleg vigyem el políroztatni a mostanit? Aki járt már így, hogy oldotta meg és milyen eredménnyel?

Link to comment
Megosztás:

Nekem jók a tapasztalataim az Exidevel. Ha a töltés rendben van, akkor sokáig jó lesz.

Ha szüleid dohányozni járnak az előszobába, akkor vajon a cigarettafüst vagy az akkuból nagyon minimális mértékben távozó, ha egyáltalán távozó akkusav a károsabb? :sneaky:

Link to comment
Megosztás:

www.akku96.hu/hasznos-tippek-erdekessegek/biztonsagi-tudnivalok

Én mintha azt olvastam volna az akkumulátor töltő leírásában, hogy hidrogén szabadul fel, ami ugye oxigénnel keveredve durranógázt alkot. Ezért jól szellőző helyen kell tölteni. Én, mivel gyerek is van, az erkélyen töltöttem...

Link to comment
Megosztás:

Általában nem tud olyan mennyiség összegyűlni a levegőben, ami robbanóképes keveréket alkotna. Nagyon kevés az a hidrogénmennyiség, ami egy normál töltés során felszabadul, hiszen ha sok szabadulna fel, akkor az jelentősen csökkentené a savszintet, hiszen a savban levő víz bontódik ilyenkor hidrogénre és oxigénre.

Link to comment
Megosztás:

https://picasaweb.google.com/lh/photo/kC4DuNWIYGskzK6-UQ-4UW93T7Hrnkwo33H732HsUU0?feat=directlink

https://picasaweb.google.com/lh/photo/wEob7imCO37l0cQdYAZhI293T7Hrnkwo33H732HsUU0?feat=directlink

Egy kollégával leveleztünk innen a fórumról.

Utólagos engedelmével megosztanám a kis grafikonját...

Az első linken az én lambdaszondám látható (Z14XE).

A második linken az övé (ha jól emlékszem Z16XE).

Az én grafikonom 22 sec-ig releváns, onnantól nyomkodtam a gázt.

De ebben az összehasonlításban (22 sec-ig) az én szondám 4 csúcsot produkál, az övé 7-et, azaz majd kétszeresét...

Másképp lefordítva, nála egy periódus 2-3 sec, míg nálam 5-6 sec.

Ez adódhat abból, hogy más motorról van szó, vagy belassult a szondám?

(Egyébként Bosch szondákra 160E km-t írnak csereperiódusnak, nekem jelenleg 145E van benne, tehát ha így vesszük, életciklusa vége felé tart...)

Link to comment
Megosztás:

Végül vettem egy Exide Premium 53Ah 540EN akkut, ezt beraktuk az autóba, a két éves Monbat pedig bekerült a központi fűtés keringetőjéhez. Remélem jó lesz ez az Exide és sokáig bírja.

És azt is, hogy a Monbat 60Ah szépen üzemel majd a központinál, amikor szükség lesz rá. Remélem nem párolog majd vagy ilyesmi, mert az előszobában van a szekrényben, felette egy polc, ami felett kabátok:) És aránylag sokat ülnek a szüleim az előszobában. A legtöbben megnyugtattak, hogy ezeknek az akkuknak már nincs vagy csak rettentően minimális kipárolgásuk.

Más kérdés: nagyon matt, kopott a gyári első lámpám, mind a kettő sajnos. És egy kicsit karcos is. Gondolom a megszokott műanyag dolog (emígy Hella). Néztem, az új Hella darabja kb. 20e, esély nincs ennyit kiadni. Van taiwani 10e körül, meg szabad azt venni? meg valami EU-import, Cromaxban nézegettem. Vagy esetleg vigyem el políroztatni a mostanit? Aki járt már így, hogy oldotta meg és milyen eredménnyel?

Szia,

Nekem is Exide van több, mint 3 éve már és eddig nem volt gondom vele. Remélem még jó pár évet kibír.

A lámpákat érdemes felpolíroztatni, néhány évvel ki tudod tolni a lámpa cseréjét, és olcsóbb is annál.

Link to comment
Megosztás:

Gondolom már nagyon sokszor volt kérdés, de sajnos nem találom fél óra fórumtúrás után sem... 2005-ös 1.4 G Astra-ban hol kell betölteni a váltóolajat? Tudom, hogy nincs erre rendszeresített nyílás, de alsó tömítést kell cserélni és muszáj feltölteni a leengedés után.
Köszönöm!
Máté

Link to comment
Megosztás:

Gondolom már nagyon sokszor volt kérdés, de sajnos nem találom fél óra fórumtúrás után sem... 2005-ös 1.4 G Astra-ban hol kell betölteni a váltóolajat? Tudom, hogy nincs erre rendszeresített nyílás, de alsó tömítést kell cserélni és muszáj feltölteni a leengedés után.

Köszönöm!

Máté

Heló. A szintjelzőnél ami pedig a bal oldali féltengely kihajtás mellett található.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Kösziii! Nincs gondja, csak érdeklődtem.

Közben megnéztem, és 150e km, vagy 10 év. Akkor még kicsit hanyagolom. :)

Ezt kerestem, hogy mikor kell a hosszbordás szíjat cserélni. 9 éves az autó és 140e km, nem tudom, hogy lett-e cserélve, de feltételezem, hogy még nem. Így valószínű, hogy lassan aktuális lesz. Semmi gondot nem láttam vele, vagy vettem észre emígy.

A feszítőt is cserélni kell, mert az már elég rázós árban:( A Conti szíj nem olyan vészes. Persze nem tudom, hogy mekkora munka kicserélni, nagyon nehéz, mivel a motortartót is piszkálni kell?

Link to comment
Megosztás:

A lámpákat érdemes felpolíroztatni, néhány évvel ki tudod tolni a lámpa cseréjét, és olcsóbb is annál.

Köszönöm mindenkinek az akkuval kapcsolatos segítséget is! Meglátjuk, hogy mit bír majd ez az Exide Premium. Eddig minden rendben:)

A fényszórókhoz találtam polírozót, aki 5000-ért megcsinálja a kettőt. Persze előtte majd látni akarja, de ez így nem vészes. És mondta, hogy a kollégája fóliás, érdemes a polírozás után lefóliáztatni (6e a két lámpa 3M prémium fóliával), mivel a polírtól lejön a védőlakk, ami miatt eleve sárga és matt a fényszóró, és a fólia UV-szűrős, nagyon sokat segítene és védené pár évig az eredeti védőréteg helyett. Próbálták különböző védőrétegekkel, de egyik sem vált be, mind lepattogott egy idő után, jobb a fólia.

Ez így komplett 11e a két fényszóróra. Egy utángyártott taiwani kerül ennyibe, amibe nem nagyon bízom. Ez mégis Hella, hátha polírozva és fóliázva kitart még 4-5 évig. Mit gondoltok?

Szerk: közben van még egy kérdésem: most hogy bezárt Pécsett a Cromax, hol lehet normális áron eredeti GM cuccokat venni, pl. olajszűrőt, gyújtógyertyát?

Módosítva : kukori
Link to comment
Megosztás:

Ezt kerestem, hogy mikor kell a hosszbordás szíjat cserélni. 9 éves az autó és 140e km, nem tudom, hogy lett-e cserélve, de feltételezem, hogy még nem. Így valószínű, hogy lassan aktuális lesz. Semmi gondot nem láttam vele, vagy vettem észre emígy.

A feszítőt is cserélni kell, mert az már elég rázós árban:( A Conti szíj nem olyan vészes. Persze nem tudom, hogy mekkora munka kicserélni, nagyon nehéz, mivel a motortartót is piszkálni kell?

Én kicseréltettem 140e km elött. Gyári szíjat tettem rá, de contitech a gyári!

A feszítőt is cserélni kellett, azért még egyszer visszavittem, mert elég csapágyas lett.

Nem baj, aki megveszi, neki megint nem kell vele foglalkoznia. :D

Köszönöm mindenkinek az akkuval kapcsolatos segítséget is! Meglátjuk, hogy mit bír majd ez az Exide Premium. Eddig minden rendben:)

A fényszórókhoz találtam polírozót, aki 5000-ért megcsinálja a kettőt. Persze előtte majd látni akarja, de ez így nem vészes. És mondta, hogy a kollégája fóliás, érdemes a polírozás után lefóliáztatni (6e a két lámpa 3M prémium fóliával), mivel a polírtól lejön a védőlakk, ami miatt eleve sárga és matt a fényszóró, és a fólia UV-szűrős, nagyon sokat segítene és védené pár évig az eredeti védőréteg helyett. Próbálták különböző védőrétegekkel, de egyik sem vált be, mind lepattogott egy idő után, jobb a fólia.

Ez így komplett 11e a két fényszóróra. Egy utángyártott taiwani kerül ennyibe, amibe nem nagyon bízom. Ez mégis Hella, hátha polírozva és fóliázva kitart még 4-5 évig. Mit gondoltok?

Szerk: közben van még egy kérdésem: most hogy bezárt Pécsett a Cromax, hol lehet normális áron eredeti GM cuccokat venni, pl. olajszűrőt, gyújtógyertyát?

Nekem a gyári nem karcos, nem matt. Nem értem hogyan mattul be, vagy sokszor lett szárazon mosva, bő vízzel kell, akkor nem karcolódik meg, és nem megy le róla a gyári réteg. ;)

Link to comment
Megosztás:

Én kicseréltettem 140e km elött. Gyári szíjat tettem rá, de contitech a gyári!

A feszítőt is cserélni kellett, azért még egyszer visszavittem, mert elég csapágyas lett.

Nem baj, aki megveszi, neki megint nem kell vele foglalkoznia. :D

Hát, akkor lehet, hogy nekem is feszítővel kellene cseréltetnem. Illetve majd a szaki megmondja, elvileg ért hozzá:) Jó lenne, ha nem kell, mert elég drága és ott van még a vezérlés, ami fontosabb.

A feszítő cseréjéhez szintén a motortartót is meg kell bontani? Emígy nagy meló így a csere, mármint szakembernek?

El akarod adni az autót? :)

Nekem a gyári nem karcos, nem matt. Nem értem hogyan mattul be, vagy sokszor lett szárazon mosva, bő vízzel kell, akkor nem karcolódik meg, és nem megy le róla a gyári réteg. ;)

A nap eszi meg, illetve az UV. Nálad garázsban áll, ha jól tudom, ezzel nem kevés évet nyersz vele, mielőtt bemattul. Nem a mosás miatt, a karcok nem is vészesek, hanem a gyári védőréteg sárgul meg és sötétedik meg (minden műanyag burára igaz, sajnos). Ha sokat van tűző napon, akkor teljesen normális, hogy 8-9 év után megsárgul, megkopik.

Link to comment
Megosztás:

Hát, akkor lehet, hogy nekem is feszítővel kellene cseréltetnem. Illetve majd a szaki megmondja, elvileg ért hozzá :) Jó lenne, ha nem kell, mert elég drága és ott van még a vezérlés, ami fontosabb.

A feszítő cseréjéhez szintén a motortartót is meg kell bontani? Emígy nagy meló így a csere, mármint szakembernek?

El akarod adni az autót? :)

A nap eszi meg, illetve az UV. Nálad garázsban áll, ha jól tudom, ezzel nem kevés évet nyersz vele, mielőtt bemattul. Nem a mosás miatt, a karcok nem is vészesek, hanem a gyári védőréteg sárgul meg és sötétedik meg (minden műanyag burára igaz, sajnos). Ha sokat van tűző napon, akkor teljesen normális, hogy 8-9 év után megsárgul, megkopik.

Igen motortartó bakot is ki kell venni XEP-nél. ;)

Nekem kicserélték 25-30 perc alatt, nem tart sokáig.

Igen, tervben van az eladás.

Garázsban áll, de mikor dolgozok akkor kint a napon áll. Szóval éjszaka áll csak garázsba, meg hétvégén, ha otthon vagyok. De sokat megyek vele ide-oda.

Link to comment
Megosztás:

Igen motortartó bakot is ki kell venni XEP-nél. ;)

Nekem kicserélték 25-30 perc alatt, nem tart sokáig.

Igen, tervben van az eladás.

Garázsban áll, de mikor dolgozok akkor kint a napon áll. Szóval éjszaka áll csak garázsba, meg hétvégén, ha otthon vagyok. De sokat megyek vele ide-oda.

OK, köszi! Szerintem majd vezérlés cserével együtt lesz a szíj is cserélve (remélhetőleg feszítő nem kell).

És Astra lesz helyette? Vagy miben gondolkodsz? Emígy elégedett vagy vele?

Ami a lámpát illeti, ez nagyon gyakori gond, lehet, hogy még az esti garázs is ennyit tesz neki, nem tudom, de a műanyagból készült burák (majdnem mind ilyen) nagyon hajlamosak a besárgulásra. Persze sok más előnyük van az üveghez képest. Meg gondolom, hogy azért az Astra G nem prémium kategóriás lámpákat kapott, hiába Hella:) Szerintem polírozás és fóliázás lesz majd belőle, aztán meglátom, hogy meddig és hogy bírja.

Link to comment
Megosztás:

OK, köszi! Szerintem majd vezérlés cserével együtt lesz a szíj is cserélve (remélhetőleg feszítő nem kell).

És Astra lesz helyette? Vagy miben gondolkodsz? Emígy elégedett vagy vele?

Ami a lámpát illeti, ez nagyon gyakori gond, lehet, hogy még az esti garázs is ennyit tesz neki, nem tudom, de a műanyagból készült burák (majdnem mind ilyen) nagyon hajlamosak a besárgulásra. Persze sok más előnyük van az üveghez képest. Meg gondolom, hogy azért az Astra G nem prémium kategóriás lámpákat kapott, hiába Hella:) Szerintem polírozás és fóliázás lesz majd belőle, aztán meglátom, hogy meddig és hogy bírja.

A szomszédban van egy G Astra. Az enyémmel egyidős. Az enyém garázsban áll a másik pedig az utcán.

Az én lámpám tökéletes az övé teljesen matt. 11 éves az autó.

Link to comment
Megosztás:

OK, köszi! Szerintem majd vezérlés cserével együtt lesz a szíj is cserélve (remélhetőleg feszítő nem kell).

És Astra lesz helyette? Vagy miben gondolkodsz? Emígy elégedett vagy vele?

Ami a lámpát illeti, ez nagyon gyakori gond, lehet, hogy még az esti garázs is ennyit tesz neki, nem tudom, de a műanyagból készült burák (majdnem mind ilyen) nagyon hajlamosak a besárgulásra. Persze sok más előnyük van az üveghez képest. Meg gondolom, hogy azért az Astra G nem prémium kategóriás lámpákat kapott, hiába Hella:) Szerintem polírozás és fóliázás lesz majd belőle, aztán meglátom, hogy meddig és hogy bírja.

Vectrákon, Passatokon is látni ilyen besárgult lámpákat nem kis számmal, H astrán is láttam már...

Azért sokat számít a garázs.

Hiába veri az eső, hó a munkahelyen 8-10 órán keresztül, ha a maradék 12-14 órát meg garázsban tölti.

Nem mellesleg nem fagy rá a dzsuva reggelre, nem kell kapargatni kiásni stb.

Tehát hülyeség így gondolkodni, hogy az utcán úgyis ázik amikor áll valahol :)

Persze az a dolga...

Azért egy közlekedési eszközről van szó, annyi a minimum, hogy a viszontagságoktól megvédjen.

Nem lehet (és nem is kell) 24 órát búra alatt tartani, de egy garázs azért az életének így is a felét kitölti egy autó esetében...

Gyanítom, hogy az enyém is garázsban állt az életének az első felében, mivel egy rozsdafolt sincs rajta (bezzeg karcolás :D), pedig 14 éves.

Az utóbbi két tulajnál tuti nem volt garázs...

Kereskedésekben a hasonló korú G-k mind rohadtak minimum a kerékjáratnál...

(nekem egyébként az előző tulaj már cserélte mindkét első fényszórót :) )

Módosítva : outsider
Link to comment
Megosztás:

Kereskedésekben a hasonló korú G-k mind rohadtak minimum a kerékjáratnál...

Azok vagy törve voltak, vagy olyan helyről származtak, ahol erősen sózzák az utakat, és amiatt rohadnak. Ha nem volt törve, és nem volt ilyen jellegű igénybevételnek kitéve, akkor attól nem szabad rohadnia, hogy a szabad ég alatt voltak tartva.

Link to comment
Megosztás:

A szomszédban van egy G Astra. Az enyémmel egyidős. Az enyém garázsban áll a másik pedig az utcán.

Az én lámpám tökéletes az övé teljesen matt. 11 éves az autó.

Hát ez az, sajnos:( És ahogy outsider is írja, a garázs nagyon, de nagyon sokat jelent ám. Sajnos aránylag hamar kikezdik ezeket a műanyag lámpákat és egyből matt és besárgul. Nagyon rontja az éjszakai látási viszonyokat, én pedig aránylag sokat vezetek este. Majd ha eljutok egyszer a políroztatásig, akkor készítek képet előtte és utána, meglátjuk, hogy milyen lesz és meddig bírja. A 3M UV-védő fóliában van fantázia, mert valóban minőségi anyag, UV-szűrő, és nem is veszik miatta jelentősen a fényerő. Kérdés persze, hogy a fólia meddig bírja majd a kiképzést.

Link to comment
Megosztás:

Azok vagy törve voltak, vagy olyan helyről származtak, ahol erősen sózzák az utakat, és amiatt rohadnak. Ha nem volt törve, és nem volt ilyen jellegű igénybevételnek kitéve, akkor attól nem szabad rohadnia, hogy a szabad ég alatt voltak tartva.

Igen, mindent itthon Magyarországon láttam :D

De az enyém is innen van ;)

Hát ez az, sajnos:( És ahogy outsider is írja, a garázs nagyon, de nagyon sokat jelent ám. Sajnos aránylag hamar kikezdik ezeket a műanyag lámpákat és egyből matt és besárgul. Nagyon rontja az éjszakai látási viszonyokat, én pedig aránylag sokat vezetek este. Majd ha eljutok egyszer a políroztatásig, akkor készítek képet előtte és utána, meglátjuk, hogy milyen lesz és meddig bírja. A 3M UV-védő fóliában van fantázia, mert valóban minőségi anyag, UV-szűrő, és nem is veszik miatta jelentősen a fényerő. Kérdés persze, hogy a fólia meddig bírja majd a kiképzést.

Rám meg folyton villognak, biztos nagyon fényes nekik az új lámpa :)

Azt hiszik fel van kapcsolva a távolsági...

Pedig eléggé lefelé van így is irányítva.

Link to comment
Megosztás:

Rám meg folyton villognak, biztos nagyon fényes nekik az új lámpa :)

Azt hiszik fel van kapcsolva a távolsági...

Pedig eléggé lefelé van így is irányítva.

Rám is villogtak gyakran, de joggal, ugyanis nekem felfelé volt irányítva, hogy lássak valamit a sötétben (nekem is nagyon mattult). Kis túlzással a Scenic tompítottjával látok annyit mint az Astra távolságijával...

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm! Még azt olvastam külföldi fórumokon, hogy a tolatólámpa kapcsolónál lehet, ha azt kitekerjük. Majd megnézem a szintjelzőcsavart, az sima hatlapfejű?

Ott is lehet csak akkor figyelni kell a mennyiségre. Egyébként a programok is a kapcsolónál írják talán mert egyszerűbb viszont a szintjelzőnél meg feltöltöd addig és kész. Gumislag meg tölcsér meg szerintem mindenkinek van otthon :)

Azt hiszem 13as kulcs kell a szintjelzőhöz de lehet tévedek.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.