Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Szép napot mindenkinek.

2002-es Z16XE-n mikor kell vezérműszíjat cserélni?

Ma jutott eszembe és megnéztem, hogy 2010.11.04. 158k km-nél volt cserélve. Most 235k van benne.

Nagyon úgy rémlik, hogy lassan túlmegyek rajta.

Nekem 60E km rémlik.

Legalábbis nekem akkor cserélték...

Ha így van, nem kicsit mentél túl... :)

Módosítva : outsider
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Mi az ajánlott márka vezérműszíj készletre-re és vízpumpára? Bosch, SKF?

Gyári jó, de amit említettél azoknak is jónak kell lennie.

(nem tudom, mert az enyim láncos, de a Bosch és az SKF az jó márka, a gyári is valószínűleg az....)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Még mindig a középkonzol világításánál tartok..

Szóval azt meg tudjátok mondani, hogy milyen égők kellenek oda?Nem szeretném kétszer szétszedni.

A kijelző mögé B8.5D 2db a fűtésboxba meg sima t5-ös foglalatú. Rakhatsz ledeset is olyan szinben ami tetszik, az elvileg örökös mint a szegénység, vagy maradsz a sima izzonál.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A kijelző mögé B8.5D 2db a fűtésboxba meg sima t5-ös foglalatú. Rakhatsz ledeset is olyan szinben ami tetszik, az elvileg örökös mint a szegénység, vagy maradsz a sima izzonál.

Én most cseréltem a középkonzolban T5-ös izzót. Így érdemes még keresned/rákérdezni: üvegfejű rizsszemizzó, rizsizzó. Tényleg akkora, mint egy rizszem. Mutatok egy képet a köz szolgálatára :) Elég nehéz hozzáférni, ha nincs célszerszám. A csavaró meg nehezen jön le, nem kell megijedni.

http://kepfeltoltes.hu/141008/20141007_163347_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Itt egy kép arról amit kivettem:

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én most cseréltem a középkonzolban T5-ös izzót. Így érdemes még keresned/rákérdezni: üvegfejű rizsszemizzó, rizsizzó. Tényleg akkora, mint egy rizszem. Mutatok egy képet a köz szolgálatára :) Elég nehéz hozzáférni, ha nincs célszerszám. A csavaró meg nehezen jön le, nem kell megijedni.

http://kepfeltoltes.hu/141008/20141007_163347_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Itt egy kép arról amit kivettem:

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Ezer köszönet ,bár én nem merem erőltetni a gombot, mert nem nagyon akar kifelé jönni.Szerintem nekem a hátulról szétszedős fajta van.

Link to comment
Megosztás:

Ezer köszönet ,bár én nem merem erőltetni a gombot, mert nem nagyon akar kifelé jönni.Szerintem nekem a hátulról szétszedős fajta van.

Behr (patentes pollenszűrő fedél): elölről, azaz gombot leveszed, s kicseréled

Delphi (csavaros pollenszűrő fedél): ki kell szedni a vezérlőt

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Mitől lehet,hogy az auto minden úthibát megérez,bukkanóknál majd kiesek a kocsiból meg a műszerfal is zörög nagyokat. Nagyon keménynek érzem az első futóművet kopog rossz úton borzasztó vezetni mint egy szekér. A kutyacsont tavaly lett cserélve mindkét talpas és a kormány göbmfej is nemrég lett cserélve azóta vmivel jobb lett. Néztem a csillapítókat azok nemvészesek. A toronyszilent talán az lehet mert az egyik oldalon már eléggé elál a tányér. Esetleg a lengőkar szilenteket kéne még cserélni vagy teljes csillapító és alkatrészeit?

Link to comment
Megosztás:

Én most cseréltem a középkonzolban T5-ös izzót. Így érdemes még keresned/rákérdezni: üvegfejű rizsszemizzó, rizsizzó. Tényleg akkora, mint egy rizszem. Mutatok egy képet a köz szolgálatára :) Elég nehéz hozzáférni, ha nincs célszerszám. A csavaró meg nehezen jön le, nem kell megijedni.

http://kepfeltoltes.hu/141008/20141007_163347_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Itt egy kép arról amit kivettem:

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Üdv. Gondolom ezt nem nekem akartad irni. Én már túl vagyok a cserén, bár ledes lett a cseredarab, de ez most nem számit. Mint már irták is két féle fűtésbox létezik. Nekem delphi van, nos itt cibálhatnád a tekerőt. :D És ebben bizony 2db t5-ös izzó való. :hiya:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Mitől lehet,hogy az auto minden úthibát megérez,bukkanóknál majd kiesek a kocsiból meg a műszerfal is zörög nagyokat. Nagyon keménynek érzem az első futóművet kopog rossz úton borzasztó vezetni mint egy szekér. A kutyacsont tavaly lett cserélve mindkét talpas és a kormány göbmfej is nemrég lett cserélve azóta vmivel jobb lett. Néztem a csillapítókat azok nemvészesek. A toronyszilent talán az lehet mert az egyik oldalon már eléggé elál a tányér. Esetleg a lengőkar szilenteket kéne még cserélni vagy teljes csillapító és alkatrészeit?

A toronygumi is lehet, meg a stabilizátor szilent is. A legjobb lenne megrángatni nyúzópadon, hogy mi lóg.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Mitől lehet,hogy az auto minden úthibát megérez,bukkanóknál majd kiesek a kocsiból meg a műszerfal is zörög nagyokat. Nagyon keménynek érzem az első futóművet kopog rossz úton borzasztó vezetni mint egy szekér. A kutyacsont tavaly lett cserélve mindkét talpas és a kormány göbmfej is nemrég lett cserélve azóta vmivel jobb lett. Néztem a csillapítókat azok nemvészesek. A toronyszilent talán az lehet mert az egyik oldalon már eléggé elál a tányér. Esetleg a lengőkar szilenteket kéne még cserélni vagy teljes csillapító és alkatrészeit?

Nem fújtad túl keményre a gumikat? Engem akkor ráz ki a kocsiból,ha sokat fújok bele.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is eléggé ráz.

A 2,3-2,4 bar-ra szoktam fújni...

Nem hinném, hogy ez sok. (ráadásul így jobb a fogyasztás, kisebb nyomással városban 10L lecsúszik)

10E km-el ezelőtt volt futóműbeállítás (papírok szerint), stabilizátor (2db Meyle), és kormány rúdfej csere...

https://lh6.googleusercontent.com/-4y1NcU83UuE/VCcHOcp5RjI/AAAAAAAAFnI/0EcV1ATQGxY/s512/DSC_0689.jpg

A lengéscsillapító tetején az a gumitányér eláll eléggé a kasztnitól, teljesen alá lehet látni.

Az jelent valamit?

Valaki mintha említette volt, hogy az nem jó...

Azt tudom hogy a hátsó rugóim töröttek, de még nem került sor a cserére, egyelőre más gondjaim is vannak.

Mondjuk jövő hónapban műszaki...

Más!

Valaki szintén említette, hogy az irányjelző kar nem mindig kattan neki vissza.

Én is így járok a bal oldalival. Csak ha nagyon lassan tekerem a kormányt akkor kattan ki magától, egyébként nem.

Van erre valami megoldás? Szerelhető?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy mitől lehet, hogy alig reagál a kp zár a távirányítóra? Új elemmel is csinálja, közelről, messziről.

Ötlet?

Köszönöm

Szedd szét a kulcsot, és nézd meg az elemtartó lábait. Én kb 1 éve forrasztottam meg. Az elemem még gyári, pedig lassan 7 éves lesz a kocsi. (a 2 éves csereperiódust nem is értem az elemnél)

Link to comment
Megosztás:

Nekem is eléggé ráz.

A 2,3-2,4 bar-ra szoktam fújni...

Nem hinném, hogy ez sok. (ráadásul így jobb a fogyasztás, kisebb nyomással városban 10L lecsúszik)

10E km-el ezelőtt volt futóműbeállítás (papírok szerint), stabilizátor (2db Meyle), és kormány rúdfej csere...

https://lh6.googleusercontent.com/-4y1NcU83UuE/VCcHOcp5RjI/AAAAAAAAFnI/0EcV1ATQGxY/s512/DSC_0689.jpg

A lengéscsillapító tetején az a gumitányér eláll eléggé a kasztnitól, teljesen alá lehet látni.

Az jelent valamit?

Valaki mintha említette volt, hogy az nem jó...

Azt tudom hogy a hátsó rugóim töröttek, de még nem került sor a cserére, egyelőre más gondjaim is vannak.

Mondjuk jövő hónapban műszaki...

Más!

Valaki szintén említette, hogy az irányjelző kar nem mindig kattan neki vissza.

Én is így járok a bal oldalival. Csak ha nagyon lassan tekerem a kormányt akkor kattan ki magától, egyébként nem.

Van erre valami megoldás? Szerelhető?

Az nekem is ilyen,sőt még nyekereg is valami kormányzáskor gondolom a toronyszilent az :smartass:

Link to comment
Megosztás:

Igen, az a toronyszilent elhasználódására utal.

A lengéscsillapító tetején az a gumitányér eláll eléggé a kasztnitól, teljesen alá lehet látni.

Az jelent valamit?

Valaki mintha említette volt, hogy az nem jó...

Azt tudom hogy a hátsó rugóim töröttek, de még nem került sor a cserére, egyelőre más gondjaim is vannak.

Mondjuk jövő hónapban műszaki...

Nekem is eláll. Pedig lett cserélve a toronygumik (ezzel akartak lehuzni annó 56e-vel), egy kicsit lejjebb ment de nem fekszik fel a kasznira.

Link to comment
Megosztás:

http://autoakkubolt.hu/auto-akkumulatorok/113-varta-black-dynamic-12v-45ah-j.html

Szerintetek ez jó lehet?

Z14XE klíma nélküli

még egy riasztó van benne plusz fogyasztóként...

Gyárilag 44Ah akksi volt benne.

Vagy még ezen gondolkodtam:

http://autoakkubolt.hu/41-banner-power-bull-12v-44ah-jobbos.html

Kell nekem nagyobb??

A mostani akku 53Ah 470A, de eléggé haldoklónak tűnik.

Megnézték a generátoromat, elvileg jó volt, és az egyik kábelen, pontosabban a + akku sarun tűntek el a voltok.

Most már megvan a 14V töltés közben.

Sok felkapcsolt fogyasztó (fényszóró, ablakfűtés, belső keringető 3-ason) mellett se megy most már 13V alá.

Korábban 12V alá is csusszant ilyen esetben.

Szerintem az akksi sem 100-as...

Menet közben csak a generátor táplálja a rendszert, vagy az akksi is beleszól?

Opcom-al néztem menet közben, most már sokkal egyenletesebb a feszültség, nem változik annyiszor mint korábban.

Egyenletesen 13 V fölött van, korábban ingadozott elég gyakran 11,5-13,7 V között. Most stabil.

Egyszer vettem észre csökkenést benne, amikor álló helyzetben voltam, majd épp elindultam, szerintem akkor pont a hűtőventilátor is bekapcsolt.

Az indítás reggelente még mindig csak hosszasabb tekerés után sikerül.

Második indítás már pöccre.

Amit még megfigyeltem a saru csere óta, nem tudom előtte volt-e ilyen.

Amikor indítózok, és pörög az önindító, az üzemanyag szintjelző elkezd ütemesen (az önindító ritmusára) visszafelé (a nulla irányába) táncolni, majd ha beindul felmegy szintre. :blink:

Vagy lehet most csak azért veszem észre mert félig van a tank? :D

Mostanában csak kevesebb volt benne...

Tapasztalt már valaki ilyet?

Módosítva : outsider
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.