Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

mantec

Elküldve Ma, 11:09

Köszönöm, ez is normális árban van.

Üdv.

lehet olcsóbb máshol, de én biztosra mentem, és nem bántam meg,

minden alkatrész, csavar meg kutyafüle benne volt a vezérlés készletben.

jártam már úgy, hogy azt mondta a boltos, hogy komplett a szett, de nem volt benne egy két dolog,

és marha bosszantó, hogy ha a szerelő meg hív, hogy hiányzik alkatrész.

nem hiszem, hogy átverne a szerelő, ismer engem elég kukacoskodó vagyok.

pl. a vezérlés cseréjétt végig néztem :D

Nekem is azt mondták, hogy nem olyan lényeges a vízpumpa csere, de 210e km van már benne,

és ha már kiadok egy rakat pénzt a vezérlésre, akkor már 16pénzt nem sajnálok vízpumpára.

nekem is cserélve volt a főtengely szimmering vezérlés csere elött kb. 3 hónappal, de most 1200ft-on ne múljon.

Szintén köszönet. Írtam is nekik, valóban korrekt választ kaptam és korrekt árakon.

Én is úgy tervezem, hogy az egész folyamatot végignézem:) Egyrészt érdekel is, meg hát na:) A szerelőt elvileg nem zavarja (pedig biztos, én megőrülök, ha valaki figyeli ahogy dolgozom).

Látod, nálam 140e van benne, vagyis még pár évig elvileg elmenne a vízpumpa. Nem is azon a 16 pénzen akarok spórolni, de eredeti GM-et nem veszek 30-40-ért, a Graf-ról meg olvastam jót és rosszat is (bár miről nem?) Az is lehet, hogy az eredeti GM is Graf gyártmány. Elvileg a Graf jó minőségű, azért csak tovább bírja az új Graf, mint a 9 éves, 140e km-s gyári GM:) Bár, ki tudja.

A főtengely szimmeringet összekevertem (nem értek én ennyire hozzá) a hátsóval, amihez a váltót is le kell kapni. Elvileg ha kiszedik, akkor csak újat szabad visszarakni, de 1200 forint aztán tényleg nem tétel.

Bár most erősen afelé hajlok, hogy csak jövőre csináltatom a cserét, mert most nagyon nincs rá keret, a 140e km meg nem olyan sok, és inkább csak hidegen, indításkor van hangja, meg elvileg nem okozhat olyan nagy bajt ha később cserélem (kopp-kopp).

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Skacok !

2. Vízpumpa csere

Ez ugye elég friss téma volt a napokban, de azért nem árt, ha tudjuk az okait! ;)

A vízpumpa ( továbbiakban wapu ) cseréje elsősorban a korábbi kiadású, vezérműszíjas konstrukcióval készült XE kóddal jelölt motoroknál indokolt, mivel a wapu a szíjról kapja a hajtást. Tekintettel arra, hogy a szíjat a helyes működéshez meg kell feszíteni, ez a feszítőerő a wapu tengelyét is terheli. Az erőhatások miatt a tengely a csapágyazását sem ideálisan terheli, ami egy idő után zajos futáshoz, extrém esetben szoruláshoz vezethet.

Amikor elérkezik a motor a csereperiódushoz ( 60- 90 - 120e km - ki, hogy szereti ? ) felkerül az új szíj, amin a korábban " elhúzott " wapu tengelyt újfent megerőlteti.

A tulaj boldog, mert megspórolt 10-15ezret, aztán később megadja magát a wapu, és motort bonthatják meg ismét...

...azok a cartársak -és szererőik - akik úgy ítélik meg, hogy még kibírja a pumpa a második szíjat is, gondolkodjanak el a fentieken.

Az XEP/XER kóddal készült, valamint a Turbó ( Astra H ) motorokra a fenti tétel nem igaz, mivel azokon a wapu a vezérléstől FÜGGETLEN meghajtású, a főtengelyről kapja direktben a poliV szíjon keresztül.

Természetesen, ha valaki nagyon akarja, mert korábban megszokta már, az kicserélheti ezen is a wapu-t, de semmi értelme nincsen. Szegény bolygónkat már amúgy is kizsigereltük, pazarlás egy jól működő szivattyút ok nélkül kicserélni.

További eredményes fórumozást !

Egy régebbi hozzászólást olvasva (valamint angol Vauxhall fórumokon is körbenézve) eléggé megoszlanak a vélemények arról, hogy a Z14XEP motornál kell-e cserélni a vízpumpát vezérműlánc cserénél vagy sem? A leírtak alapján elvileg nem.

Egyrészt a vízpumpa cseréjéhez tudtommal nem kell megbontani a motort, vagyis ha kezdené megadni magát a vízpumpa, akkor leszerel és felszerel az új. Pl. a Grafe pumpáról is megoszlanak a vélemények, sokak szerint prémium minőség, mások szerint nem túl jó. Pedig BMW, VW és Ford fórumokon is olvastam. Most persze kérdés, hogy az új Grafe pumpa (nem olyan vészes az ára) meddig bírja, vajon tovább, mint a 9 éves 140e km-s eredeti, aminek elvileg még semmi baja sincs?

A másik kérdés: a lánc cseréjével kapcs nagyon megoszlanak a vélemények. Egyrészt nem tudom, hogy mi a gyári előírás Z14XEP mootornál, hány km vagy hány év?

Az, hogy hallani a dízeles kattogást, főleg hidegen, indításkor, az nem mérvadó, hiszen 40-50e km után is elő szokott jönni ez a hang XEP-nél, pedig vigyáztak a motorra. Sokan így mennek le 250e km-t is, hogy ilyen hangot adott 100e km-n át. Arról is sokat olvastam, hogy elszakadt láncot még nem nagyon láttak, szíjat viszont annál inkább. Jó, tudom, el tud a lánc is szakadni, de 200e km alatt azért nagyon nem lenne szabad, illetve akkor rettentő hangja kellene, hogy legyen, nem?

Adódik a fontos kérdés: lehet bármi baja a motornak, ha nem cserélünk időben láncot (természetesen feltételezve, hogy nem szakad el)? Árt a motornak vagy bármi más részének a dízeles, csörgő hang, vagy a már elhasználódottabb lánc?

Link to comment
Megosztás:

Adódik a fontos kérdés: lehet bármi baja a motornak, ha nem cserélünk időben láncot (természetesen feltételezve, hogy nem szakad el)? Árt a motornak vagy bármi más részének a dízeles, csörgő hang, vagy a már elhasználódottabb lánc?

Erre majd jövőre tudok pontos választ adni, akkor tervezem a cserét. Eléggé csörög már hidegen. Sajnos a konyhafelújítás sok pénzt elvitt, így hamarabb nem tudom beütemezni.

Link to comment
Megosztás:

Azert nem magatol csorog a lanc hanem nekiverodik ennek annak. 2,2nel tobbel talalkoztam ahol nem szakadt el a lanc, csak eldaralta a terelojet es az amikor eltort mindjart masik nyomon ment a lanc aztan ossze is akadt felul minden.

Én is örülnék, ha most azonnal ki tudnám cserélni, de nagyon keveset használom, havonta kb. 500 km-t megyek. Tavaszig ki kell bírnia...

Link to comment
Megosztás:

Egy régebbi hozzászólást olvasva (valamint angol Vauxhall fórumokon is körbenézve) eléggé megoszlanak a vélemények arról, hogy a Z14XEP motornál kell-e cserélni a vízpumpát vezérműlánc cserénél vagy sem? A leírtak alapján elvileg nem.

Egyrészt a vízpumpa cseréjéhez tudtommal nem kell megbontani a motort, vagyis ha kezdené megadni magát a vízpumpa, akkor leszerel és felszerel az új. Pl. a Grafe pumpáról is megoszlanak a vélemények, sokak szerint prémium minőség, mások szerint nem túl jó. Pedig BMW, VW és Ford fórumokon is olvastam. Most persze kérdés, hogy az új Grafe pumpa (nem olyan vészes az ára) meddig bírja, vajon tovább, mint a 9 éves 140e km-s eredeti, aminek elvileg még semmi baja sincs?

A másik kérdés: a lánc cseréjével kapcs nagyon megoszlanak a vélemények. Egyrészt nem tudom, hogy mi a gyári előírás Z14XEP mootornál, hány km vagy hány év?

Az, hogy hallani a dízeles kattogást, főleg hidegen, indításkor, az nem mérvadó, hiszen 40-50e km után is elő szokott jönni ez a hang XEP-nél, pedig vigyáztak a motorra. Sokan így mennek le 250e km-t is, hogy ilyen hangot adott 100e km-n át. Arról is sokat olvastam, hogy elszakadt láncot még nem nagyon láttak, szíjat viszont annál inkább. Jó, tudom, el tud a lánc is szakadni, de 200e km alatt azért nagyon nem lenne szabad, illetve akkor rettentő hangja kellene, hogy legyen, nem?

Adódik a fontos kérdés: lehet bármi baja a motornak, ha nem cserélünk időben láncot (természetesen feltételezve, hogy nem szakad el)? Árt a motornak vagy bármi más részének a dízeles, csörgő hang, vagy a már elhasználódottabb lánc?

Nekem is lassan 140e lesz benne... Majd max 200e-nél kap láncot, ha még akkor is meg lesz.... Nekem is hidegen van hangja, de melegen semmi. Nem rég vettem le a szelepfedelet, semmi rendellenességet nem látni, és alapból sem laza a láncom... (amikor az egyik régi motoromban cseréltettem, ott már alapból is meg lehetett kicsit emelni a lánckerekeken a láncot, itt meg nem!)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem.Nem tudom mi okozhatja ezt a jelenséget.
Adott egy Z14XE G astra. Az a gondom hogy elinduláskor amikor gyorsítok nem lassan nyomva a gázpedált ha nem teljesen benyomva,nem csupán csak erőtlenséget érzek hanem olyan darálva akadozva gyorsul (nem rángatva azért) olyan 1500-2500rpm között.Ha huzatom és 3000 felett váltok el akkor nem érzem ezt....4.-ben már minden rendben akkor már csak azt érzem ha nincs meg az a fordulat hogy nem megy max vissza váltok olyankor.100 felett veszi a lapot rendesen.
Olaszból jöttem haza az elején induláskor csinálta még,pályán 500km-en 130-as tempoval ment szépen utána nem csinálta már,örültem is hogy kitisztult kiégett a rendszer vagy ilyesmi.Másnap már megint érezni.A benzinszürő okozhatja ezt esetleg vagy mi lehet?Vagy a túlzottan sok 60-70el járás ez 5-ben olyan 1700-1800rpm talán.Sajnos az útviszonyok végett napi 50km-et igy kell megtegyek.
A hátsó kipufogódobom kűlső lemeze át van lukadva ez nem tudom mennyire lehet hatással erre.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem.Nem tudom mi okozhatja ezt a jelenséget.

Adott egy Z14XE G astra. Az a gondom hogy elinduláskor amikor gyorsítok nem lassan nyomva a gázpedált ha nem teljesen benyomva,nem csupán csak erőtlenséget érzek hanem olyan darálva akadozva gyorsul (nem rángatva azért) olyan 1500-2500rpm között.Ha huzatom és 3000 felett váltok el akkor nem érzem ezt....4.-ben már minden rendben akkor már csak azt érzem ha nincs meg az a fordulat hogy nem megy max vissza váltok olyankor.100 felett veszi a lapot rendesen.

Olaszból jöttem haza az elején induláskor csinálta még,pályán 500km-en 130-as tempoval ment szépen utána nem csinálta már,örültem is hogy kitisztult kiégett a rendszer vagy ilyesmi.Másnap már megint érezni.A benzinszürő okozhatja ezt esetleg vagy mi lehet?Vagy a túlzottan sok 60-70el járás ez 5-ben olyan 1700-1800rpm talán.Sajnos az útviszonyok végett napi 50km-et igy kell megtegyek.

A hátsó kipufogódobom kűlső lemeze át van lukadva ez nem tudom mennyire lehet hatással erre.

Ezt felejtsd el,3. vagy 4.fokozat :icon1:

Módosítva : csicsó
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem.Nem tudom mi okozhatja ezt a jelenséget.

Adott egy Z14XE G astra. Az a gondom hogy elinduláskor amikor gyorsítok nem lassan nyomva a gázpedált ha nem teljesen benyomva,nem csupán csak erőtlenséget érzek hanem olyan darálva akadozva gyorsul (nem rángatva azért) olyan 1500-2500rpm között.Ha huzatom és 3000 felett váltok el akkor nem érzem ezt....4.-ben már minden rendben akkor már csak azt érzem ha nincs meg az a fordulat hogy nem megy max vissza váltok olyankor.100 felett veszi a lapot rendesen.

Olaszból jöttem haza az elején induláskor csinálta még,pályán 500km-en 130-as tempoval ment szépen utána nem csinálta már,örültem is hogy kitisztult kiégett a rendszer vagy ilyesmi.Másnap már megint érezni.A benzinszürő okozhatja ezt esetleg vagy mi lehet?Vagy a túlzottan sok 60-70el járás ez 5-ben olyan 1700-1800rpm talán.Sajnos az útviszonyok végett napi 50km-et igy kell megtegyek.

A hátsó kipufogódobom kűlső lemeze át van lukadva ez nem tudom mennyire lehet hatással erre.

2000rpm alatt ne használd, 1-ben lehet, esetleg 2-ben. 3-4-5-ben 2000rpm alatt ne legyen (de inkább 2500 felett egészséges)....

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem.Nem tudom mi okozhatja ezt a jelenséget.

Adott egy Z14XE G astra. Az a gondom hogy elinduláskor amikor gyorsítok nem lassan nyomva a gázpedált ha nem teljesen benyomva,nem csupán csak erőtlenséget érzek hanem olyan darálva akadozva gyorsul (nem rángatva azért) olyan 1500-2500rpm között.Ha huzatom és 3000 felett váltok el akkor nem érzem ezt....4.-ben már minden rendben akkor már csak azt érzem ha nincs meg az a fordulat hogy nem megy max vissza váltok olyankor.100 felett veszi a lapot rendesen.

Olaszból jöttem haza az elején induláskor csinálta még,pályán 500km-en 130-as tempoval ment szépen utána nem csinálta már,örültem is hogy kitisztult kiégett a rendszer vagy ilyesmi.Másnap már megint érezni.A benzinszürő okozhatja ezt esetleg vagy mi lehet?Vagy a túlzottan sok 60-70el járás ez 5-ben olyan 1700-1800rpm talán.Sajnos az útviszonyok végett napi 50km-et igy kell megtegyek.

A hátsó kipufogódobom kűlső lemeze át van lukadva ez nem tudom mennyire lehet hatással erre.

OBD-vel mérve 4-esben 60-nál kevesebbet fogyaszt mint 5-ösben. Tehát nem szól mellette semmi. Pörgesd!

Nekem is gyakran előjövő hiba a darabosság. Ezért inkább pörgetem, ott nincs baj.

70-nél már 5-ösben picivel jobb a fogyasztás. De 70 alatt 5-ös szinte tilos.....

Nálam ha 2-3-4-esben gyorsítok egyenletes gázzal akkor 3000-nél megtorpan. 3000 fölött nincs baj.

Viszont ha 2500-ról folyamatosan nyomom lefelé a gázpedált, akkor nincs ez a baj.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem.Nem tudom mi okozhatja ezt a jelenséget.

Adott egy Z14XE G astra. Az a gondom hogy elinduláskor amikor gyorsítok nem lassan nyomva a gázpedált ha nem teljesen benyomva,nem csupán csak erőtlenséget érzek hanem olyan darálva akadozva gyorsul (nem rángatva azért) olyan 1500-2500rpm között.Ha huzatom és 3000 felett váltok el akkor nem érzem ezt....4.-ben már minden rendben akkor már csak azt érzem ha nincs meg az a fordulat hogy nem megy max vissza váltok olyankor.100 felett veszi a lapot rendesen.

Olaszból jöttem haza az elején induláskor csinálta még,pályán 500km-en 130-as tempoval ment szépen utána nem csinálta már,örültem is hogy kitisztult kiégett a rendszer vagy ilyesmi.Másnap már megint érezni.A benzinszürő okozhatja ezt esetleg vagy mi lehet?Vagy a túlzottan sok 60-70el járás ez 5-ben olyan 1700-1800rpm talán.Sajnos az útviszonyok végett napi 50km-et igy kell megtegyek.

A hátsó kipufogódobom kűlső lemeze át van lukadva ez nem tudom mennyire lehet hatással erre.

Én 30 km/h-ig 2-esben megyek, 50-ig 3-asban, kicsivel 50 fölött váltok 4-be ez pont 2000-es fordulat. 80 km/h körül szoktam 5-be váltani. Azt én is észrevettem, hogy a padlózást nem szereti, inkább ha fokozatosan nyomom a gázt.

Azért egy fojtószelep takarítást nem ártana csinálnod... A benzinszűrő is okozhat érdekes dolgokat, érdemes előírás szerint, vagy akár gyakrabban cserélni. Filléres tétel...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nosztalgiával gondolok vissza az astrámra, való igaz igényelte a pörgetést. Most meg már vicces ezt olvasni, mikor a mostani géppel 1-2 félgázon 30-ig, aztán 4-ben 50-ig, és már kapcsolom a 6-ost (~1200-as fordulaton). Ha gyorsítani kell, vagy klímázok, akkor esetleg 5. :D

pupak78: Lehet a katalizátor miatt is ilyen hiba, ha kezd eltömődni. Csak tipp (nekem amikor eltömődött, teljesen halott volt a gép, kb. 3000-4000 felett nem is gyorsult).

Módosítva : retfirD
Link to comment
Megosztás:

Nekem azt mondjátok meg hogy hogyan lehetne komfortosabbá tenni a kocsi rugózását?

Ráz mint ha szekérrel mennék.Vezetek egy céges Ford Focus kocsit is, de az mint ha siklana az Astahoz képest.Ég és főld a kettő.

Ezt egyenesen rühellem a kocsiban.

Módosítva : DM101
Link to comment
Megosztás:

Nekem azt mondjátok meg hogy hogyan lehetne komfortosabbá tenni a kocsi rugózását?

Ráz mint ha szekérrel mennék.Vezetek egy céges Ford Focus kocsit is, de az mint ha siklana az Astahoz képest.Ég és főld a kettő.

Ezt egyenesen rühellem a kocsiban.

Nem akarlak megbántani, de Neked már rég le kellett volna cserélned egy Focus-ra az Astra-d. mindig ahhoz mérve nálad alul marad az opel. Egyébként nem tudom Neked milyen modell és milyen tapasztalataid vannak, én cégesként felválltva szintén Focus-okat használok, de én nem tapasztalom pl ezt a "rázós" dolgot. Az egyik fóka egy 2005-ös sima (benzines, 5 ajtós, 1.6 Fresh ~190k km), a másik egy 2008-as 1.6-os. benzines kombi ~100k km. Az első generációs jobb sok mindenben a másodiknál, de több mindenben az újabb jobb. Viszont ekkora negatívumokat az Astra-hoz mérve nem tapasztalok mint Te...

A futóművet lágyabbá tenni szerintem nem jó ötlet, inkább az ülést cseréld ill a rezonanciáért felelős néhány alkatrész cseréjén tudsz még elindulni. Az már más kérdés hogy érdemes-e.

Link to comment
Megosztás:

Nekem azt mondjátok meg hogy hogyan lehetne komfortosabbá tenni a kocsi rugózását?

Ráz mint ha szekérrel mennék.Vezetek egy céges Ford Focus kocsit is, de az mint ha siklana az Astahoz képest.Ég és főld a kettő.

Ezt egyenesen rühellem a kocsiban.

Nekem semmi bajom a futóművel. Ez legalább nem puha.... De nem is zavaró, nem lehet, hogy nálad valami nem jó? :O

Nem akarlak megbántani, de Neked már rég le kellett volna cserélned egy Focus-ra az Astra-d. mindig ahhoz mérve nálad alul marad az opel. Egyébként nem tudom Neked milyen modell és milyen tapasztalataid vannak, én cégesként felválltva szintén Focus-okat használok, de én nem tapasztalom pl ezt a "rázós" dolgot. Az egyik fóka egy 2005-ös sima (benzines, 5 ajtós, 1.6 Fresh ~190k km), a másik egy 2008-as 1.6-os. benzines kombi ~100k km. Az első generációs jobb sok mindenben a másodiknál, de több mindenben az újabb jobb. Viszont ekkora negatívumokat az Astra-hoz mérve nem tapasztalok mint Te...

A futóművet lágyabbá tenni szerintem nem jó ötlet, inkább az ülést cseréld ill a rezonanciáért felelős néhány alkatrész cseréjén tudsz még elindulni. Az már más kérdés hogy érdemes-e.

Érdekes, hogy a Fordhoz hasonlítja az ember, én nem nagyon vennék Fordot, nekem nagyon nem jönnek be. Sok a negatív tapasztalatom velük.

Link to comment
Megosztás:

Nekem semmi bajom a futóművel. Ez legalább nem puha.... De nem is zavaró, nem lehet, hogy nálad valami nem jó? :o

Érdekes, hogy a Fordhoz hasonlítja az ember, én nem nagyon vennék Fordot, nekem nagyon nem jönnek be. Sok a negatív tapasztalatom velük.

Én mikor vettem, Focus-okat néztem még mellette.

Azok között nagyon sok volt, ami szét volt rohadva már.

Ehhez képest az enyém 14 éves kora ellenére rozsdamentes, pedig nem is garázsban tartott.

Legalábbis az utóbbi 2 tulajnál biztosan nem. És eredeti festés, az eredetvizsgás mókus is mondta.

Mondjuk láttam már rommá rohadt Astrát is az utakon, de az tuti hogy valami péppé tört kocsi lehetett.

Kereskedésekben hasonló korú Astrák max a hátsó sárvédőnél indultak meg.

(Az enyémen még ott sincs semmi, cserébe vannak/voltak motorikus problémáim :D)

Más tekintetben nem ismerem a Focus-okat, de az tény hogy hajlamosabb talán rohadni.

Link to comment
Megosztás:

Ez meglepő hogy csak én érzem úgy hogy ráz a kocsi.Pl amikor macskakövön vagy sineken átmegyek, akkor elég brutál.

Nem tudom, jártál e arra, de én pl mikor Balatonkeresztúr felől megyek Zalaegerszeg irányába(meg vissza), a keszthelyi elágazásnál van egy sín. Mindenki lassít, én átküldöm 90-el, és semmi. Főnököm galaxijával meg 40-re lassít, mert majdnem szétesik/felborul...

Nekem 7 éves korára még jó a futómű, habár állítani már kellett 2-3x az utak miatt, de nem cseréltem semmit.

cserébe nekem a hátsó sárvédőm kezd rohadni... vagyis egy helyen, de megoldottam, de szerintem megy az tovább... Majd eladás előtt lefestetem...

Link to comment
Megosztás:

Nekem azt mondjátok meg hogy hogyan lehetne komfortosabbá tenni a kocsi rugózását?

Ráz mint ha szekérrel mennék.Vezetek egy céges Ford Focus kocsit is, de az mint ha siklana az Astahoz képest.Ég és főld a kettő.

Ezt egyenesen rühellem a kocsiban.

Ne fújd túl keményre a gumikat. Milyen nyomással használod? Mekkora kerék van rajta? Rakj rá 14-est, ballonos gumikkal.

Gyárilag vonóhorgos a kocsid? Lehet az erősített hátsó rugó is számít valamennyit. (ha nem ilyen, akkor passz)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.