Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

nehéz indítás


komega

Recommended Posts

Én a hosszú parkolások miatt vettem napelemes cuccot bele, hogy szinten tartsa az akkut. Már csak be kéne kötnöm valahogy a tetőablak +on keresztül, vagy a szivargyujtót átkötni fixre.

Ráadásul nálam ez sokkal neccesebb téma, ugyanis az enyém kulccsal nem is nyílik!

jah. de itt szerintem inkább leszívná a napelem is csak az akksit... amennyi nap süt itt télen ;) ;) :lol:

mind1, kommersz akku beszerezve piaci ár alatt, pult alól. ca 16000ft. egy darabig jó lesz.

Link to comment
Megosztás:

A hétvégén volt nálam egy másik alapjárati, persze végig jó volt. Hétfőn estére persze megint nem indult rendesen.

Tegnap sikerült hidegen kipróbálnom mind a kettőt: kizártnak tekinthetem én is az alapjáratit, ha nem tartom gázzal 1500-on(ez önmagában nem egyszerű, mert ilyenkor a gázt sem nagyon fogadja), csak dadog.

Viszont ha megfogom az 1500-at, gyönyörűen rezgésmentesen megy.

Arra jutottam, hogy a hűvös idő mellett kell neki közel 24 óra állás, különben a hiba nem jön elő. Ebből arra lehetne következtetni, hogy elereszti a benzinnyomást (valamiért csak hidegben) a szelep, azonban ennek ellentmond hogy gázzal tartva minden henger megy.

Egyre inkább az a gyanúm, hogy több apróbb dolog együttállása okozza ezt.

Jövő héten kompressziómérés megint, szívóoldal újraépítés(kevés a vákuum), vezérlés ellenőrzés, meg nem tudom mit lehet még tenni az ügy érdekében.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Sracok!

az utobbi napokban nektek is jobban indult az atmeneti idojarasjavulas miatt, vagy esetleg kezdhetek remenykedni? ;)

Ne reménykedj, nincs öngyógyulás.... ;)

Én nem tudok sajna referálni, mivel járólapozott, fűtött garázsban áll a verda :lol:

Szombatról vasárnapra virradó reggel éjszakázott szabad ég alatt, vasárnap reggel kicsit dadogva (5 mp.), de indult

TD-nek sok szeretettel

Link to comment
Megosztás:

Ne reménykedj, nincs öngyógyulás.... ;)

Én nem tudok sajna referálni, mivel járólapozott, fűtött garázsban áll a verda :lol:

Szombatról vasárnapra virradó reggel éjszakázott szabad ég alatt, vasárnap reggel kicsit dadogva (5 mp.), de indult

TD-nek sok szeretettel

Nem az öngyógyulásban bízom, hanem az indexesre tegnap belinkelt szétrepedt cső cseréjében. ;)

Most áll megint szombatig, remélem elég hideg lesz egy eldöntő erejű teszthez.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Nálam is megvannak az MV6 hidegindítási problémái. Cseréltem sok mindent: gyertyák ,gyujtáskábel,alapjárati motor. Mértek benzinnyomást ellenörizve lett a légmennyiségmérő és az agr is de semmi változás. Vettem egy hidegindító sprayt egy kis fújás a légszűrőbe és pöccre indul akármikor.Ehez szóljanak a car társak.

Link to comment
Megosztás:

Nálam is megvannak az MV6 hidegindítási problémái. Cseréltem sok mindent: gyertyák ,gyujtáskábel,alapjárati motor. Mértek benzinnyomást ellenörizve lett a légmennyiségmérő és az agr is de semmi változás. Vettem egy hidegindító sprayt egy kis fújás a légszűrőbe és pöccre indul akármikor.Ehez szóljanak a car társak.

Mármint hogy minden hidegindítás előtt befújsz neki?? Mert az elég macera...

Link to comment
Megosztás:

Nálam is megvannak az MV6 hidegindítási problémái. Cseréltem sok mindent: gyertyák ,gyujtáskábel,alapjárati motor. Mértek benzinnyomást ellenörizve lett a légmennyiségmérő és az agr is de semmi változás. Vettem egy hidegindító sprayt egy kis fújás a légszűrőbe és pöccre indul akármikor.Ehez szóljanak a car társak.

Az enyém qva jól indul...ergo Nálatok valami hiba lesz.... :lol:

Amúgy kisp113 kollegának azóta jó?Nem lehet, hogy Nálatok is valami falsot szív?Az összes csövet amiben levegő utazik meg kellene nézni, meg a szívósor tömítéseit is, ha még nem voltak cserélve. Nekem pl. a benzinnyomás szabályzóra menő cső volt lukas/repedt mindkét autón pont az alapjárati alatt az elágazásnál( alapjárati moci alól indul és van rajta egy leágazás, ez maga az alapjárati moci csöve is egyébként).

Link to comment
Megosztás:

Mármint hogy minden hidegindítás előtt befújsz neki?? Mert az elég macera...

a Madaras tescoba vettem egy olyan indító sprayt amihez volt 2-3m hajlékony cső a kupakba mellékelve a célra hogy fixen rögzítve bevezeted a levegőszűrőbe a cső másik vége az utastérben a spray szórófejére csatlakoztatva. Mielőtt indítanék 2 mp spricc és pöcc röff mindíg. Nem gyilkolom az aksit nem kell kövér gázokat rúgni neki úgy indul mint +30c°-ban.Persze azért keresem a hiba okát de egyfajta lopásgátlóként is funkcionál :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szevasz Barom!

1 Senki nem kérte a tanácsodat.

2 Ha mégis beleszólsz valamibe azt tedd normálisan.

3 A bevartzsebűzésed unalmas...kitalálhatnál valami újat.

4 37 éves vagyok volt pár autóm csak opelból 5 tipus de omegábol ez a 3

5 Az sem menő amit te csinálsz...még ha itt a forumon laksz akkor sem.

Én nagyon sok szerelőhöz elvittem sokan vakargatták a fejüket....mégtöbben mikor meghalloták milyen motor van benne hallani sem akartak arról hogy mi is a problémám. De a gond nem csak nálam van jelen hanem jópár Mv6-os kolégánál Szerinted senkinek nincs pénze a javításra. Hidd el ez nem így van. Valaki azt írta ehez a témához hogy a GM gyertyára cseréje megoldotta a problémét. cseréltem gyertyákat én is nyár végén. nekem GM gyertyáim voltak ezek helyett NGK BKR5EIX gyertyákat raktam bele. Sokkal jobb a motor teljesítménye egyenletesebben jár jobb a fogyasztás de a problémám megmaradt.

Köszönöm a segítségedet, ha lenne rá mód én szivesen tartanék veled eszmecserét személyesen,esetleg találkozó alkalmával.

Kifogásokat keresel csak. A probléma csak nálad áll fenn, mindenkinek indul hidegindító nélkül. Különben meg ezek után nem vagyok rád kíváncsi, mert gyökér vagy...

Link to comment
Megosztás:

Az olyan, mint öregembernek a Viagra. Egyik sem köll egyenlőre, ha eddig nem lett volna egyértelmű...

Nekem egyértelmű volt eddig is, csak a fehérvári haverodnak nem az. Amúgy beállhat a sorba, az egyik X20XEV, a másik X25XE, ő meg X30XE. Van minden, mint a búcsúba. Most gondolkodom, neked hányadik Omegád ISS ez? És Opeled? És nekem hányadik? B+, két kezem nem elég megszámolni...

Link to comment
Megosztás:

a Madaras tescoba vettem egy olyan indító sprayt amihez volt 2-3m hajlékony cső a kupakba mellékelve a célra hogy fixen rögzítve bevezeted a levegőszűrőbe a cső másik vége az utastérben a spray szórófejére csatlakoztatva. Mielőtt indítanék 2 mp spricc és pöcc röff mindíg. Nem gyilkolom az aksit nem kell kövér gázokat rúgni neki úgy indul mint +30c°-ban.Persze azért keresem a hiba okát de egyfajta lopásgátlóként is funkcionál :lol:

Nnnaa, hát 7végén levideóztam kétszer iss a hidegindítást, de hát mindkétszer tökéletesen jól indult, úgyhogy ez most nem jött be. A probléma nem mindig áll fenn.

Majd még próbálkozom.

Link to comment
Megosztás:

Nnnaa, hát 7végén levideóztam kétszer iss a hidegindítást, de hát mindkétszer tökéletesen jól indult, úgyhogy ez most nem jött be. A probléma nem mindig áll fenn.

Majd még próbálkozom.

Közben az en HSZ em is ki lett szantva, ugyhogy a lenyeget irom megegyszer.

Kicsit allitgatva az LPG programot el lehet erni, hogy induljon benzinnel nagy hidegben is viszont ekkor nem a legtutobb gazzal (jeeee :lol:)

A lenyeg ellenben, hogy a gazecun keresztul volt lehetoseg hengerenkent kiprobalgatnom a dolgokat es azt talaltam, hogy ket hengernel is elofordul, hogy ha a masik 5 gazzal megy, az az egy benzinnel akkor <5.5 hengerezik, razza a bodet es szegenyet mutat a lambda. Tehat eselyes hogy ket injektorom pisil vagy nem nyitrendesen. Nem dugulas, mert jartam vele most benzinnel is de nem pucolta ki illetve ha nyomom neki akkor jo. Csapszitol megveszem a 6os sort es nekiallok cserelgetni, aztan jelentkezem.

Link to comment
Megosztás:

Nnnaa, hát 7végén levideóztam kétszer iss a hidegindítást, de hát mindkétszer tökéletesen jól indult, úgyhogy ez most nem jött be. A probléma nem mindig áll fenn.

Majd még próbálkozom.

Nekem most meg a hét elején a -11 fokban is pöccre indult a verda.Nem értem :lol:

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Ahogy elnézem az idokep.hu-t, most jön a tél folyamán csak igazán ennek a topicnak a szezonja.

Egyébiránt én is ott vagyok azóta is ahol a part szakad, az első röff után ha nem engedem el a kulcsot még két másodpercig akkor de csak akkor kihagyás dadogás nélkül tartja az emelt alapjáratot.

Annyival jutottam előbbre, hogy az egyik átmeneti LPG beállításommal jobb volt, de ez még nem mérvadó.

Link to comment
Megosztás:

Kezdjük a hétfő reggelt autótologatással... Oh yeah! :D

Nekem ma reggel -7 fokban meglepetesemre semmivel nem romlott a helyzet. Pedig biztos voltam benne, hogy ma megszivat. Teljesen felkeszultem lelekben ugy indultam jeget vakarni, raadasul kesesben is voltunk es a felesegemet vittem idore ultrahangra...

Minden adott volt, hogy szivas legyen belole! :) - Koszi Omi!!!

Link to comment
Megosztás:

Nekem ma reggel -7 fokban meglepetesemre semmivel nem romlott a helyzet. Pedig biztos voltam benne, hogy ma megszivat. Teljesen felkeszultem lelekben ugy indultam jeget vakarni, raadasul kesesben is voltunk es a felesegemet vittem idore ultrahangra...

Minden adott volt, hogy szivas legyen belole! :) - Koszi Omi!!!

Na, én meg magabiztosan fordítottam a kulcsot, és 1,2 motorfordulat után azt mondta, hogy köszöni szépen, ő még aludna egy kicsit, így hétfő reggel :D

Link to comment
Megosztás:

Na, én meg magabiztosan fordítottam a kulcsot, és 1,2 motorfordulat után azt mondta, hogy köszöni szépen, ő még aludna egy kicsit, így hétfő reggel :D

Próbálom a motorfordulatot vizuálisan magam elé képzelni, de inkább főtengely fordulat lesz az... :D :D :D

Esetleg nem az autó hibája, hanem az akksié??? :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Próbálom a motorfordulatot vizuálisan magam elé képzelni, de inkább főtengely fordulat lesz az...

Esetleg nem az autó hibája, hanem az akksié??? :unsure:

na csak a cink megy. persze segíteni, azt nem, mi? :D

amúgy tessék, motorfordulat: http://f1-live.hu/hi...ulatot_akarnak/

:P

komolyra fordítva a sót. nem, nem hinném hogy az akku. decemberben vettem, az előző full megdöglött.

viszont megmértem, van 0,5A konstans áramfelvétel. ami sok, így téli hidegben.

2 napig állt az autó. 48h*0,5A=24Ah huss.

-10-12fokok vannak, számoljuk a 60Ah-s akksit csak 40Ah-nak. ebből 24Ah elillant. ráadom a gyújtást, az ABS még jobban megcibálja a maradék betyáros 16Ah-t, azt már forgatni se bírja a motort.

bocsánat, a főtengelyt! :D :D

persze nem nyektettem tovább, nem hagytam hogy kiszárítsa az akkut, nem akarok újat venni.

melóhelyen kapott 9 órás töltést, szépen tartotta a feszkót, intelligens töltő se panaszkodott semmire, szóval elvileg az akku megúszta mélykisülés nélkül.

hétvégén majd árammérős-biztosítékkitépkedés lesz, remélem megtalálom hol szivárog el a fél amperecske.

Link to comment
Megosztás:

na csak a cink megy. persze segíteni, azt nem, mi? :D

amúgy tessék, motorfordulat: http://f1-live.hu/hi...ulatot_akarnak/

:P

komolyra fordítva a sót. nem, nem hinném hogy az akku. decemberben vettem, az előző full megdöglött.

viszont megmértem, van 0,5A konstans áramfelvétel. ami sok, így téli hidegben.

2 napig állt az autó. 48h*0,5A=24Ah huss.

-10-12fokok vannak, számoljuk a 60Ah-s akksit csak 40Ah-nak. ebből 24Ah elillant. ráadom a gyújtást, az ABS még jobban megcibálja a maradék betyáros 16Ah-t, azt már forgatni se bírja a motort.

bocsánat, a főtengelyt! :D :D

persze nem nyektettem tovább, nem hagytam hogy kiszárítsa az akkut, nem akarok újat venni.

melóhelyen kapott 9 órás töltést, szépen tartotta a feszkót, intelligens töltő se panaszkodott semmire, szóval elvileg az akku megúszta mélykisülés nélkül.

hétvégén majd árammérős-biztosítékkitépkedés lesz, remélem megtalálom hol szivárog el a fél amperecske.

Ha nem találod meg a konkrét bűnöst, akkor lehet hogy a generátor diódahídjánál folyik vissza az áram.

A töltésed gondolom jó. Az előző akksi "mennyi idős volt"? Nincs benne valami utólagosan beépített fogyasztó? A fejegységnél is lehetnek gondok esetleg.

A 60Ah-t miért kellene 40-nek számolni -12 foknál? :)

2 éve amikor páromnak vettem akksit, akkor világosított fel az akksi bácsi, hogy az az ukrán akksi amit végül megvettem az pl. -40 fokban tudja a 66Ah-t.

Link to comment
Megosztás:

Ha nem találod meg a konkrét bűnöst, akkor lehet hogy a generátor diódahídjánál folyik vissza az áram.

A töltésed gondolom jó. Az előző akksi "mennyi idős volt"? Nincs benne valami utólagosan beépített fogyasztó? A fejegységnél is lehetnek gondok esetleg.

A 60Ah-t miért kellene 40-nek számolni -12 foknál? :)

2 éve amikor páromnak vettem akksit, akkor világosított fel az akksi bácsi, hogy az az ukrán akksi amit végül megvettem az pl. -40 fokban tudja a 66Ah-t.

Ja, diódahíd lehet ludas. De remélem hogy nem az, macerás lenne kibontani, cserélni.

Én is a BC-re, vagy a rádióra tippelek első körben. Hétvégén meglátom. Remélem bejön, mert egyszerűbben orvosolható probléma.

Nem minősíteném a bácsit, de egy nagyon minimális kémiai tudás elegendő ahhoz, hogy tisztában legyen az ember azzal, hogy alacsony hőmérsékleten megnő az akksik (gyakorlatilag minden akksié, hiszen alacsony hőmérsékleten lassulnak a kémiai reakciók) belső ellenállása, és a kapacitásuk emiatt lecsökken. Az elméleti működési határ savas ólomakksi esetében valahol -30fok között van. E körül a hőfok körül gyakorlatilag a +25-30-on mért kapacitásának már a 10%-át sem tudja.

Tehát hogy -40fokban 60Ah-t tudjon egy akksi, legalább 600Ah-snak kellene lennie, 25°C-on mérve ;)

Tehát hiába az ukrán akksi, a kémiát még az sem tudja meghazudtolni. És még a boltos bácsi sem.

(persze trükkök, technikák vannak, hogy lehet hidegállóbbá tenni az akksit, de ezeknek a hatásfoka nem túl magas)

Ha vesszük az én akksimat. 60Ah 25°C-on mérve. -10 fokon már csak a kapacitásának a felével érdemes számolni. Tehát a 40Ah még jóhiszemű becslés volt.

Amúgy a régi akksi már 4+ éves volt, és túlélt egy két mélykisütést. Így neki tuti befellegzett.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.