Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  B.Ka írta:
Köszönöm az eddigi válaszokat

2003-ban hozták be Mo-ra, és kereskedőtől vettem nemrég.

135ezer van az órában, de vezetett szervízkönyves!! /Egészen kétszázezerig vezették!/ :-)) Ez volt 2006-ban utoljára, azóta nem tudom mennyi lehet benne, 135-ezren áll.

Egyébként nem olcsó 1,4M volt.

Felújítás ennél az alkatrésznél lehetséges?

Van tapasztalat, ki az aki foglalkozik ilyennel, és ajánljátok?

PErsze, hogy lehetséges, ebből élnek az adagolósok. Nekem 2 éve 230e-be került adagolófelújítás+ új adagolófej (HDK). De megérte....

Elküldve
  Gabo írta:
Azért én el bírom képzelni (úgy mint a biztosítási törvény "apróbetűseit", hogy csak Te mint vevő nem tudod a jogaidat. Mondjuk a magyar átlag, ha tudja se mer, vagy akar semmit tenni (ügyvéd ilyesmi...áá csak költség ) - ezért tartunk ott ahol.

az 5ből 2 be, az igazságügyi szakértő megállapítja pl. (Gondold el, egy repülőbalesetnél párezer métert eshet a cucc, kiég és mégis megállapítják, hogy ez meg az már előtte deformálódott, eltört miegymás. Szal itt is megállapítható, hogy egyszeri okból, vagy más okból tört el, halt meg.)

On: Az önindító ugyanúgy teker mint hidegen? Nem szorul meg egy picit?

Ugyanúgy teker, csak nem indul. Észrevettem, ha gyújtásra kapcsolás után várok 1 percet, könnyebben indul. Beleillik a 'diagnózisba'?

Elküldve
  MalterKoma írta:
PErsze, hogy lehetséges, ebből élnek az adagolósok. Nekem 2 éve 230e-be került adagolófelújítás+ új adagolófej (HDK). De megérte....

Bontottat esetleg ebből az alkatrészből nem érdemes venni, ha tényleg ilyen drága?

Nem baj, ha nem bír ki még 350-ezer kilométert, a fele is elég.

Elküldve
  B.Ka írta:
Ugyanúgy teker, csak nem indul. Észrevettem, ha gyújtásra kapcsolás után várok 1 percet, könnyebben indul. Beleillik a 'diagnózisba'?

Van valami elektromos AC a tankban,asszem az okozhat ilyen problémát,ha jól hallottam.

Legalábbis a bömösnél igy van,ez meg leszármazottja annak :huh:

Elküldve
  Seniman írta:
Van valami elektromos AC a tankban,asszem az okozhat ilyen problémát,ha jól hallottam.

Legalábbis a bömösnél igy van,ez meg leszármazottja annak :huh:

Csak sztem ez is olyan mint a benzines társa, addig nem megy az AC, amíg nincs fordszámjel... de lehet hogy mégismegy...

Ebben (mármint a dízelben) milyen mágnesszelep van? nem lehet azzal van vmi kehe?

Elküldve
  Gabo írta:
Csak sztem ez is olyan mint a benzines társa, addig nem megy az AC, amíg nincs fordszámjel... de lehet hogy mégismegy...

Ebben (mármint a dízelben) milyen mágnesszelep van? nem lehet azzal van vmi kehe?

Ez már gyújtásra is nyom egy adagot.Vagy legalábbis normális esetben.Ilyen gyújtáskapcsolgatással kellett egyszer gázolajat szednem egy törött 325tds-ből.Jó móka volt mire 10liter összejött :huh: .Aki megvette a roncsot az mondta ezt az elektromos AC-s dolgot.

Elküldve
  B.Ka írta:
Bontottat esetleg ebből az alkatrészből nem érdemes venni, ha tényleg ilyen drága?

Nem baj, ha nem bír ki még 350-ezer kilométert, a fele is elég.

Bontottat?? Ugyanaz a lutri, lehet ugyanolyan szar....

Elküldve
  Seniman írta:
Van valami elektromos AC a tankban,asszem az okozhat ilyen problémát,ha jól hallottam.

Legalábbis a bömösnél igy van,ez meg leszármazottja annak :huh:

AC-nál valószinüleg kiszámíthatatlanull indulna, és nem indulna.

Ez hidegen indul, melegen nem.

Nem értek az autókhoz, asztalos vagyok. Bezzeg ha fából lenne... :-)

Elküldve
  B.Ka írta:
AC-nál valószinüleg kiszámíthatatlanull indulna, és nem indulna.

Ez hidegen indul, melegen nem.

Nem értek az autókhoz, asztalos vagyok. Bezzeg ha fából lenne... :-)

Okés, csakhogy az AC folyamatosan dolgozik ahogy a motor jár, tehát az is melegszik... elvileg hűti ugyan a gázolaj.. de... a lassan megszoruló csapágy vagy motor nem dolgozik ugyanolyan jól, lehet nagy a résvesztesége miegymás... Kezdj egy adagolóssal, az a tuti, közben vagy utána nézd meg hogy az AC ugyanannyit nyom-e hidegen mint melegen.

Elküldve

Az AC-nál nincs ilyen megszorulós történet. Ott a persely kopik ki idővel, és tényleg "letapad" álló helyzetben a forgórész.

Tehát ha AC gond van, akkor az indításnál jelentkezik. Kezdetben még egy kis ütlegeléssel indítható, vagy sokadjára lehet

magától is indul. Aztán már azt se :huh:

Elküldve
  B.Ka írta:
Sziasztok

Sikerült hosszas spórolás után vennem egy 2000-es évjáratú Omegát. :-)

Diesel , automata, 2.5-ös.

Melegen viszont nehezen indol, 5-6 hosszabb indítózás szükséges, és a hatás akkor sem garantált, ez nagyon bosszant.

Egy szerelő sem tudott pontos diagnózist felállítani, nem értettek hozzá annyira.

Van ötletetek, mi lehet? Esetleg valami szerelő, aki sejtheti?

Köszönöm a segítséget: Krisztián

Kuka az adagolód, milliószor volt róla szó. A kókler szerelőidet meg cseréld le...

Elküldve
  tomi023 írta:
esetleg nem lehet résolajcső? egy visszacsapó szelepet beépíteni mint Johnnynak mielőtt szegény traktorost elkülditek -80.000-rel kecelre?

:huh:

Sajnos nem. Ugyanis ha azok eresztenének, akkor hidegen sem indulna. Ez tipikus adagoló EDC/HDK fej probléma.

De mesélj arról a visszacsapó szelep utólagos beépítéséről...

Elküldve
  Gabo írta:
Majd jön Omegatd, aki mestere a dízeleknek, és talán okosat is tud mondani, hogy kinél, hol, mennyiért érdemes javíttatni...

Készülj a legrosszabbra, és akkor csak pozitív meglepetés érhet :huh:

Gáz, nekem még 200E körül még - ugyan nem pöccre, de - simán indult melegen. Na azóta 50E belement és már rendesen köszörültetni kell, úgyhogy jövőre nekem is bejátszik a felújítás. Sajnos 60-200-ig terjed, attól fögg, hogy mit kell cserélni az adagolóban. Sajnos ez azért nem olcsó, mert klasszikus forgóelosztós az adagoló és 6 hengert kell kiszolgálnia, tehát pörög rendesen...

Elküldve
  B.Ka írta:
Ugyanúgy teker, csak nem indul. Észrevettem, ha gyújtásra kapcsolás után várok 1 percet, könnyebben indul. Beleillik a 'diagnózisba'?

Bele bizony...

Elküldve
  Seniman írta:
Van valami elektromos AC a tankban,asszem az okozhat ilyen problémát,ha jól hallottam.

Legalábbis a bömösnél igy van,ez meg leszármazottja annak :huh:

Sajnos nem. Annyi, hogy gyújtásre elindul az AC, mivel az adgolóban lecsökkent a nyomás, kicsit rányom, kicsit emelkedik és könnyebben indul, de ez csak lehelletnyi különbség...

Elküldve
  J0hnny írta:
Szerintem a 2.5TD.nek nincs még elekAC-je,inkább az adagoló lesz hidrofejes és azért indul melegen nehezen.

Miket írkálsz ide? Mi az a hidrofej? Amúgy meg a tankban van az AC...

Elküldve
  B.Ka írta:
AC-nál valószinüleg kiszámíthatatlanull indulna, és nem indulna.

Ez hidegen indul, melegen nem.

Nem értek az autókhoz, asztalos vagyok. Bezzeg ha fából lenne... :-)

Előtte miért nem tájékozódtál? A legelemibb Omega hibába ugrottál bele. Nekem nagyon azt súgja valami, hogy az adagolófelújítással még nem lesz vége a kálváriádnak, de inkább ne legyen igazam.

Ha meg asztalos vagy, akkor csináld már meg, a műanyag fabetétek mintájára rendes fából az ajtók fabetétjét. Mondj rá valami árat, mennyibe fájna?

Elküldve
  Omegatd írta:
Előtte miért nem tájékozódtál? A legelemibb Omega hibába ugrottál bele. Nekem nagyon azt súgja valami, hogy az adagolófelújítással még nem lesz vége a kálváriádnak, de inkább ne legyen igazam.

Ha meg asztalos vagy, akkor csináld már meg, a műanyag fabetétek mintájára rendes fából az ajtók fabetétjét. Mondj rá valami árat, mennyibe fájna?

Vége a kálváriának! :-))

Budenz utca, elektromos adagoló szerviz.

Javítás mindennel együtt 10.700.- Ft. Azért ilyen sok, mert rendeltem még más javítást is.

Fordszám mérő jeladó volt zárlatos, szigetelőszalag a kábelre, és kész. AC onnan kapja a jelet.

Fabetét? Az nem omega. ez olyan lenne, mintha nem zörögne benne semmi. :-)

Vegyél lexus-t, ott fa a 'fa', és csöndes. :-)

De az unalmas japán. Omegát mindenkinek!

Köszönöm a segítségeteket.

Krisztián

Elküldve
  B.Ka írta:
Vége a kálváriának! :-))

Az csak hiszed...

  B.Ka írta:
Budenz utca, elektromos adagoló szerviz.

Javítás mindennel együtt 10.700.- Ft. Azért ilyen sok, mert rendeltem még más javítást is.

Fordszám mérő jeladó volt zárlatos, szigetelőszalag a kábelre, és kész. AC onnan kapja a jelet.

Na ez több sebből vérzik. Ad1, az AC nem - csak - onnan kapja a jelet, mert gyújtás ráadásakor elindul.

Ad2, ha a jeladód volt zárlatos, akkor égnie kellett volna a motorkontrolnak, valamint szigszalaggal nem lehet ilyen gondokat orvosolni...

  B.Ka írta:
Fabetét? Az nem omega. ez olyan lenne, mintha nem zörögne benne semmi. :-)

Vegyél lexus-t, ott fa a 'fa', és csöndes. :-)

De az unalmas japán. Omegát mindenkinek!

Köszönöm a segítségeteket.

Krisztián

Az enyémben nem zörög semmi, csak jobban tetszene, ha fából lenne. Amúgy meg nem válaszoltál. Sokkal korrektebb lett volna jópofizás helyett, hogy nem akarom megcsinálni...

Elküldve
  Omegatd írta:
Az csak hiszed...

Na ez több sebből vérzik. Ad1, az AC nem - csak - onnan kapja a jelet, mert gyújtás ráadásakor elindul.

Ad2, ha a jeladód volt zárlatos, akkor égnie kellett volna a motorkontrolnak, valamint szigszalaggal nem lehet ilyen gondokat orvosolni...

Az enyémben nem zörög semmi, csak jobban tetszene, ha fából lenne. Amúgy meg nem válaszoltál. Sokkal korrektebb lett volna jópofizás helyett, hogy nem akarom megcsinálni...

Zárlatos jeladóval szerintem sehogy nem indult volna el.A fabetéteket szerintem házilag is meg lehetne csinálni,nem kell ahhoz asztalos.

Elküldve
  Omegatd írta:
Az csak hiszed...

Na ez több sebből vérzik. Ad1, az AC nem - csak - onnan kapja a jelet, mert gyújtás ráadásakor elindul.

Ad2, ha a jeladód volt zárlatos, akkor égnie kellett volna a motorkontrolnak, valamint szigszalaggal nem lehet ilyen gondokat orvosolni...

Az enyémben nem zörög semmi, csak jobban tetszene, ha fából lenne. Amúgy meg nem válaszoltál. Sokkal korrektebb lett volna jópofizás helyett, hogy nem akarom megcsinálni...

Enyém se zörög :huh:

Elküldve
  Seniman írta:
Zárlatos jeladóval szerintem sehogy nem indult volna el.

Úgy emlékszem csak akkor nem indul, ha a vezérmű tengely jeladó halott. Ha főtengely, vagy fordulatszámmérő jeladó halott, akkor vészprogramra áll, de megy. De ennek utána kellene járnom pontosan...

  Seniman írta:
A fabetéteket szerintem házilag is meg lehetne csinálni,nem kell ahhoz asztalos.

Lehet, meglehetne, de mégiscsak fa. Nekem megy, ami elektronika, informatika, még ami vassal, árammal kapcsolatos, de a fa nem gyerebe...

Elküldve
  Omegatd írta:
Úgy emlékszem csak akkor nem indul, ha a vezérmű tengely jeladó halott. Ha főtengely, vagy fordulatszámmérő jeladó halott, akkor vészprogramra áll, de megy. De ennek utána kellene járnom pontosan...

Lehet, meglehetne, de mégiscsak fa. Nekem megy, ami elektronika, informatika, még ami vassal, árammal kapcsolatos, de a fa nem gyerebe...

Meg fordulatszámjel nélkül az automataváltó se működik normálisan,az adja neki a bemenő fordulatszámjelet.A bontóban volt egy méregzöld TD,annak a (mű)fabetétjeit az okos gazdája lefújta valami rusnya UV-zöldre.Na az volt a gyönyörű látvány :huh:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.