Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ZAFIRA B


jfenyvesi

Recommended Posts

Sziasztok!
Igazából már lassan 2 éve Opel Zafira B 2009 1,7 CDTI tulaj vagyok, de csak most akadtam a fórumra. Végig is olvastam, de nem találtam konkret megoldásokat a problémáimra.

Segítséget szeretnék kérni:

1. Bajszipapa és Kisszeló is említették, hogy a motortérböl egy semmihez se kapcsolható felpörgö hang hallatszik idönként, akár alapjáraton, akár menet közben, akár váltásnál, klímától függetlenül télen is. A szerelöm átnézte, ö a klímakompresszor csapágyára gyanakszik, de mondom kikapcsolt klímánál is produkálja a jelenséget. Lehet vételkor nem figyeltem erre oda, de most már egyre jobban idegesít. Sikerült valakinek valamit találni ezügyben?

2. Ingadozik az alapjárat: nem sokat, de határozottan be tud lengeni mindkét irányba. Az EGR szelepet kipucolták, ill. az egyik tankolásnál kapott tisztító adalékot is, akkor rövid ideig nem ingadozott, de most megint. 106e km-rel vettem, most majdnem 130e van benne.

3. Fogyasztás: amikor átvettem a kocsit a BC az utolsó 13e km-re 6 literes átlagot írt. Amióta mi megvettük ez folyamatosan kúszik felfelé, simán elérte a 6,5-öt, és most a téli hónapokban egy-egy tankolásnál 7,5-8 litert is mértem. Az autót családinak vettük a 3 gyereküléses gyerköc miatt, de hétközben többnyire rövid távokon jár csak (3-5km). A részecskeszürö jelezni még nem jelzett, de ha keveset jár hosszabb távon, akkor elég gyakran regenerál. Minden esetre aggaszt a fogyasztás emelkedése, városon kívül is többnyire 6 liter környékén marad.

4. Amit nem tudok megszokni a kocsin az az, hogy a vízhöfokot nem látom. Aztán szeretném közben a részecskeszürö állapotát is ellenörizni. Olvastam, hogy kapható valami modul az ilyen információk kinyerésére, de nem igazán értettem. Anélkül meg eleve nem is tudom megnézni ezeket?

5. Valaki említette, hogy föleg rosszabb úton határozott koppanások hallhatóak a futómü felöl. Ezt mi is tapasztaltuk, de most valamiért abbamaradt. :)

6. A jobb hátsó lámpabúra olykor bepárásodik, és amikor mögé néztem egy izzócsere alkalmával, azt láttam, hogy a környékén rohad a csomagtér lemeze. Hogyan lehet ezt megszüntetni/megállítani?

Egyébként szeretjük a kocsit, csak mindig akad valami bosszankodni való vele. Egy alkalommal épp csak útnak indultunk felpakolt családdal és 1 km után kiesett a bal oldali tükör üveglapja a keretböl. Aztán mikor kicseréltettük még vagy 2x kiesett tokostul, szerencsére a csatlakozók megfogták. Aztán meg egyszer a bal hátsó ajtót nem zárta a központi és manuálisan se tudtuk becsukni, mert belül sincs rajta mechanikus zár, vagy nyomógomb. (itt a fórumon aztán most olvastam, hogy hogyan lehet bezárni ilyen esetben).

Jó sok kérdés, köszi elöre is a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Vízhőfok és részecskeszűrő kijelzést a komfort modul tud, információban, beszerzésben tudok segíteni. Ha érdekel kérlek adj egy email címet, ahova küldhetek infót.

A hátsó ajtók átvezetőinek meghibásodása típushiba, mielőbb javasolt a javítása. Astra H fórumban sok hasznos infót találsz ezzel kapcsolatban.

Üdv

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A legújabb rakoncátlankodás az ablakmosónál jött elö. A motor müködik, de az összes folyadékot a bal elsö sárvédö mögött a földre küldi. Gondolom valami gumicsö lecsúszhatott, de annyira be van építve, hogy semmi se látszik. Valaki járt már így, van ehhez valami útmutató, vagy ezzel is szerelöhöz kell futni?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Az általad felvetett problémákhoz írnám le a saját tapasztalataimat.

1. Az idétlen hang sajnos nekem továbbra is megvan, nem szűnik meg. Egyszer van, egyszer nincs. Találkoztam olyan gyári műszaki leírással, ahol ezt említik. Javítására nincs 100%-os megoldás. Azt írják, hogy az üzembiztonságot nem befolyásolja. Lehet üzemanyag szűrőt és üzemanyag csöveket cserélni, de nem biztos, hogy változik bármi is.

2. Az alapjárat ingadozás nálam is megvan. Mióta prémium üzemanyagot használok csökkent a dolog, de néha még megvan. Javasolták már a nyomásérzékelő szelep cseréjét, de ez sem jött be mindenkinek. Talán akkor jobban ingadozik amikor már esedékessé válik a részecskeszűrő tiszítása.

3. A fogyasztás a napi használatomban ( városban, egy irányban egyhuzamban 24-25 km ) 6,9-7 liter. Télen 7,5-7,8 l/100km volt. Nyáron viszont forróságban full megpakolva a csomi 4 személlyel átlag 5,9 liter. Ebben város és autópálya, klímával volt. A rövid távokon nem fog kevesebbet fogyasztani a részecskeszűrő miatt, nomeg nagyon nehéz az autó.

4. Megoldás a komfort modul. Egyébként diagnosztikai műszer kell hozzá.

5. Nekem a futóművel semmi bajom. A stabilizátor pálca esetleg kopoghat. Nem költséges a cseréje.

6. Sajnos a lámpa párásodás gyakori jelenség. A lámpák alsó, belső felére kell fúrni egy nyílást (1-2 mm nagyságú fúróval ás ne a foncsoros részre) és javulni fog tőle a helyzet. A lemez rozsdásodás nem a lámpa miatt lehet. Nem volt sérülve ott a kocsi?

A tükörlap kiesés az egyedi dolog lehetett, a gyári tükrök nem szoktak kiesni alapvetően. 

Sajnos a hátsó ajtók átvezető kábelének szakadása típushiba.

+1  Az ablakmosó tartály bal elől van a lökhárító mögött. A ködlámpa takaró fedél/ ködlámpa felől hozzá lehet férni. Sajnos a cső gyárilag egy kemény műanyag cső, ami elszokott törni. Javítani lehet de nem egyszerű. 

 

Üdv

Kisszeló

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat! :)

Nem volt törve az autó bal hátulja, ahol párásodik a világítás búrája. A bal eleje volt, da azt szépen megcsinálták. Gondolom a víz valami tömítetlenség miatt kerülhet bele.

Az ablakmosó mint mondtam nem a tartálynál, hanem a fúvókákkal egyvonalban a bal elsö sárvédö és a bal elsö ajtó között csurog le. De gözöm nincs, hogyan lehetne hozzáférni ott a gumicsöhöz.

Volna még valami, amit a multkor elfelejtettem: a tanksapkát is valami motorral a központi zár zárja. nos ez a motor úgy tünik behalt. Ez mennyire tipikus? Állítólag a szerkezet 20-30ezerbe kerül, akkor inkább nem kell zárható tanksapka. Vagy létezik olcsóbb megoldás?

 

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Nemrég vásároltam egy Zafirát, amit a mások topikban írtam is. Pár fura dolog jött elő.

 

1. Nincs az indexnek ilyen kattogó hangja. Néha rá kell néznem, hogy tényleg bekapcsoltam-e, elég idegesítő :)

2. A távirányítóval zárom, de néha mintha le lenne fagyva az egész.. nyomom és semmi. Nyomom, utána pedig pár másodperc eltelik amig rájön, hogy zárni kéne.. tehát nyomás után még gondolkodik egy kicsit, azután bezárja.

3. A belsőtér világítás elkezdett világítani és sehogy nem tudom kikapcsolni. Ezt azután kezdte el, hogy menet közben bezártam a belső gombbal az ajtókat. Megállás után kinyitnám az ajtót, és bekapcsolt az elakadás jelző is, majd világított a belső világítás a fejem felett. Azt azóta se tudom kikapcsolni, úgyhogy kivettem az égőt.

Köszönöm a segítséget!

Üdv,

Gergő

 

Ui.: Na a következø furcsaság, hogy a bal hàtsó làmpàk gyengébben világitanak mint a jobb. Felderites folyamatban :D

U.i. vol2: Megjelent egy sárga villáskulcs egy autoban.. kiolvastam a hibát P1113. Nem sok mindent találtam még róla, ha valaki tud segíteni megköszönném :)

Módosítva : Arklon
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok,

 

Ebben milyen motor lehet? https://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/zafira_b/opel_zafira_b_1.6_cosmo_10legzsak_tempomat_gyari_feny-11386221 Ez az egyetlen Zafira B 94LE-s motorral. De már a G Astrákban is erősebb volt az 1,6-os benzinmotor.

 

Más, a 150 lovas 1.9 CDTI jól gondolom hogy részecskeszűrős? Apámék vennék, jellemzően ~10km-es napi oda-vissza távokra, és félek tőle, hogy az nekik szopóroller lenne. :(

Link to comment
Megosztás:

33 perce, Studi írta:

Sziasztok,

 

Ebben milyen motor lehet? https://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/zafira_b/opel_zafira_b_1.6_cosmo_10legzsak_tempomat_gyari_feny-11386221 Ez az egyetlen Zafira B 94LE-s motorral. De már a G Astrákban is erősebb volt az 1,6-os benzinmotor.

 

Más, a 150 lovas 1.9 CDTI jól gondolom hogy részecskeszűrős? Apámék vennék, jellemzően ~10km-es napi oda-vissza távokra, és félek tőle, hogy az nekik szopóroller lenne. :(

Z16YNG

http://www.opel-infos.de/modelle/zafira_b.html

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok.

Tudna valaki segíteni ?

Zafira B 1.9 cdti Z19DT motorral henger fej felujítás után vagyok mindent az előírás szerint csináltam. A gyári jelölésekhez állítottam a vezérlést és sajnos 1,5 fordulatnál megakad (kézzel fogatva) Mit csinálhattam rosszul ? Vagy mi lehet az oka ? Esetleg máshová tekerjem a jelölést ? Ha tud valak isegíteni meg köszönöm!!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég hoztunk be egy 2006-os 1.9 cdti 100 lóerős B-s Zafirát. Részecskeszűrős, 174e km-rel.
Be van jelentve a hatóságnál, de örülök, ha ebben a hónapban meglesznek a magyar okmányai és a rendszámtáblák.

Hazafele úton csinált olyat, hogy normál gyorsításnál néha meg-megtorpant a motor. És a szervízkulcsos autó is világított a műszerfalon, majd elaludt. Ezt csinálta párszor és azóta nem jött elő. A gyorsításos "dadogást" a hibajelző hiánya ellenére hébe-hóba produkálta.

Az itt megtanult gázpedál+fék+gyújtás kombóra ezt kaptam: ECN 190 158 (annyit kivettem a német fórumokból, hogy köze van a részecskeszűrőhöz sajnos)

Szerelőhöz a következő egy héten fog menni és megkapja a kötelező szűrő és alkatrész cseréket, illetve átnézik, addig pihen.

Sok hasznos dolgot olvastam ezen a fórumon, ezt köszönöm is nektek! Igyekszem majd én is beszámolni az autó dolgairól.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok,
2011/01-es Zafira B 1.7Cdti Ecoflex autóban CD70-es navi van. Sajnos nincs meg a gyári nyelvi cd a navihoz. Jelenleg francia nyelvre van állítva. A cd nélkül nem tudom átálítani a nyelvet angolra. Tudnátok nekem segíteni a nyelvi cd-ben. Ha valakinek kell térkép cd, akkor abban tudok segíteni (2016/06-os).

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék lérni.Fél éve vagyok boldog tulaja egy 2005-os Zafira B-nek (z16xep). Itt a fórumon ovastam a központi kijelző rejtett menüjéről. Nekem csak valami teszt mód jön be vízhőfok akkutöltés stb. A fogyasztásmérés és a megtehető út nem szerepel. Tehát a settings-sipolás-BC gomb megnyomása után csak a Timer jön elő (BC1, BC2 nem).A rádió igy néz ki (csak nem MP3), a kijelző szintén csak a tartalom nem. Előhívható ez a lehetőség?

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mi egy 2009.04 havi 1,7 CDTI Zafira B-t vettünk, 146ezer km-rel. Már első nap aksit kellett cserélni, reggel már be kellett bikázni, aztán fél óra múlva a városban hegynek felfelé menet leállt és ott maradtam, új aksi után minden rendben. A múlt héten teljes vezérléscserén esett át, még a héten lesz olaj- és szűrők cseréje.

Azonban a múlt héttől a reggeli indulásnál a következőt tapasztalom: az első 1km után elkezd rángatni, visszaváltok 2-esbe, hiába nyomom a gázpedált, az autó megáll, a fordulatszám nem esik 10ezer alá, nincs hibakód, sem hibajelzés, alapjáraton megy. Félreállok ilyenkor, hagyom alapjáraton egy kis ideig, aztán gázadásra elindul. Utána nap közben többször nem tapasztalok ilyet, csak ismét másnap reggel.

Ez az első dízelautónk, valamit rosszul csinálok? Férjem szerint lehet, hogy indulás előtt járatni kellene az autót? Szerintem nem ez lehet a probléma. Nem tudom elhinni, hogy járatni kellene, most reggelente majdnem 20 fok van, mi lesz akkor télen?

Szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 06. 03. at 17:12, kolyok71 írta:

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék lérni.Fél éve vagyok boldog tulaja egy 2005-os Zafira B-nek (z16xep). Itt a fórumon ovastam a központi kijelző rejtett menüjéről. Nekem csak valami teszt mód jön be vízhőfok akkutöltés stb. A fogyasztásmérés és a megtehető út nem szerepel. Tehát a settings-sipolás-BC gomb megnyomása után csak a Timer jön elő (BC1, BC2 nem).A rádió igy néz ki (csak nem MP3), a kijelző szintén csak a tartalom nem. Előhívható ez a lehetőség?

 

Szia!

Igen fel lehet programozni diagnosztikával!

 

Link to comment
Megosztás:

Korábban a központi zár meghibásnál azt írtátok, hogy a hátsó ajtók kábelátvezetése típushiba. Emiatt lehet az is, hogy a jobb hátsó ablakemelö nem müködik? Nem találtam sajnos az Astra H fórumon ezzel kapcsolatos infót, lehet csak nem igazodok el a rengetegben.

Link to comment
Megosztás:

Meglett a hiba, EGR szelep csere. Annyi, hogy most még nálunk is jelentkezett az a hiba, hogy a bal hátsó ajtó nem zár.

On 2017. 06. 05. at 11:32, Zafira B írta:

Sziasztok!

Mi egy 2009.04 havi 1,7 CDTI Zafira B-t vettünk, 146ezer km-rel. Már első nap aksit kellett cserélni, reggel már be kellett bikázni, aztán fél óra múlva a városban hegynek felfelé menet leállt és ott maradtam, új aksi után minden rendben. A múlt héten teljes vezérléscserén esett át, még a héten lesz olaj- és szűrők cseréje.

Azonban a múlt héttől a reggeli indulásnál a következőt tapasztalom: az első 1km után elkezd rángatni, visszaváltok 2-esbe, hiába nyomom a gázpedált, az autó megáll, a fordulatszám nem esik 10ezer alá, nincs hibakód, sem hibajelzés, alapjáraton megy. Félreállok ilyenkor, hagyom alapjáraton egy kis ideig, aztán gázadásra elindul. Utána nap közben többször nem tapasztalok ilyet, csak ismét másnap reggel.

Ez az első dízelautónk, valamit rosszul csinálok? Férjem szerint lehet, hogy indulás előtt járatni kellene az autót? Szerintem nem ez lehet a probléma. Nem tudom elhinni, hogy járatni kellene, most reggelente majdnem 20 fok van, mi lesz akkor télen?

Szerintetek?

 

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 06. 08. at 11:47, Bugi írta:

Korábban a központi zár meghibásnál azt írtátok, hogy a hátsó ajtók kábelátvezetése típushiba. Emiatt lehet az is, hogy a jobb hátsó ablakemelö nem müködik? Nem találtam sajnos az Astra H fórumon ezzel kapcsolatos infót, lehet csak nem igazodok el a rengetegben.

Igen, simán lehet ez a hiba forrása, akár a hangszóró elnémulása is következhet abban az ajtóban!

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 06. 19. at 20:37, kolyok71 írta:

Köszönöm szépen.
Lenne még egy kérdésem. Zafira B váltószoknyám eléggé kopott, cserére szorul de sehol nem vállalják el. Tudsz valami ötletet?

Bara Kárpitnál érdeklődj, Hudák Zsoltit keresd!

Progrmaozásban Budapesten tudok segiteni ha szükséges!

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 06. 19. at 20:37, kolyok71 írta:

Köszönöm szépen.
Lenne még egy kérdésem. Zafira B váltószoknyám eléggé kopott, cserére szorul de sehol nem vállalják el. Tudsz valami ötletet?

Le és felszerelésben tudok segíteni, illetve van szabásmintám is. Én Kecskeméten csináltattam, de Somi által írt Bara Kárpit is nagyon szépen dolgozik.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.