Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
On 2016. 05. 12. at 19:05, RobiH írta:

Sziasztok!

Egy 1.9 CDTI 120 LE motor hajtja az autómat, azaz nem hajtja.

A probléma az, hogy kb 200-250 km után hibát jelez (szervizlámpa) és leveszi a motor teljesítményér szinte nullára.

A szakszervizben azt mondták, hogy az a gond, hogy a vezérlés nem indítja el automatikusan a részecskeszűrő kiégetését, ezért telítődik. Külön utasításra gond nélkül elvégzi a kiégetést, vagyis így működik minden.

Nem tudják a hiba okát, és azt mondták, hogy cserélhetünk vezérlést vagy akár részecskeszűrőt, de egyáltalán nem biztos, hogy az megoldás lesz a problémára.

Találkozott valaki hasonló esettel?

Megköszönnék minden információt, segítséget, tanácsot.

Szia. Protechnic motorsport...megoldjak a problemadat!

Elküldve

Sziasztok!

Riasztót szeretnék beszerelni a kocsiba (Zafira B) és jó lenne valami info a km-óra kiszerelésről, a vezető ülés melletti küszöb burkolat felszedésről. Az F Astrámnál jól látszottak a csavarok, ezeken nem sok helyen látok. Gondolom minden patentekkel van rögíztve. Mennyire esélyes, hogy ezek szétszedéskor eltörnek? Azzal kezdjek hozzá, hogy beszerzek újakat?

Tudtok ezekről valami, esetleg fényképes leírást valahol?

 

 

Elküldve
7 órája, dzsiferi írta:

Sziasztok!

Riasztót szeretnék beszerelni a kocsiba (Zafira B) és jó lenne valami info a km-óra kiszerelésről, a vezető ülés melletti küszöb burkolat felszedésről. Az F Astrámnál jól látszottak a csavarok, ezeken nem sok helyen látok. Gondolom minden patentekkel van rögíztve. Mennyire esélyes, hogy ezek szétszedéskor eltörnek? Azzal kezdjek hozzá, hogy beszerzek újakat?

Tudtok ezekről valami, esetleg fényképes leírást valahol?

 

 

A Zafira B hasonlít az Astra H-hoz. A műszeregységről itt van videó. Astránál a küszöbburkolat patentes. A gumitömítést alá be kell nyúlni kézzel, és felfelé meghúzni. Én már többször szedtem szét, és nem tört el semmi. (Gondolom a Zafiráé is ugyanilyen) A burkolat leszedve: 1.kép 2.kép

Ami könnyen törős patent az a hátsóajtónál a küszöbtől a C oszlopig menő oldalburkolat. Azt hasonló patent tartja, mint az F-Astra ajtókárpitot.

Elküldve
On 2016. 05. 13. at 9:39, Laci01 írta:

Szia!

A nevében bent van: CD30 csak sima CD lemezt.

A CD30 MP3 az MP3 lemezt is kezel!

Nekem is sima CD30 volt benne, ki is vettem belőle :)

 

Szia!

Köszi én is így gondoltam.

Mire cserélted ki?

Vhol azt olvastam, hogy a CD30 Mp3-nak gyengébb a hangja.

Elküldve
9 perce, szkury írta:

Szia!

Köszi én is így gondoltam.

Mire cserélted ki?

Vhol azt olvastam, hogy a CD30 Mp3-nak gyengébb a hangja.

Szia!

 

Ha át mész a hifi rovatba akkor ott láthatod!

Kintről rendeltem az ERISIN-től.

 

 

 

  • 4 weeks later...
Elküldve (edited)

Sziasztok
Most vásároltunk egy opel zafirát 2000.évjárat disel
Az a probléma hogy ha hideg nem indul vagy nagyon nehezen ha meleg akkor már indul,van izzítása a gyertyák ujjak mi lehet a baja mert már több szerelő nézte de nem jutottam előrébb.Esetleg tud valaki tanácsot adni?

Módosítva : Janka
Elküldve
1 óra, Janka írta:

Sziasztok
Most vásároltunk egy opel zafirát 2000.évjárat disel
Az a probléma hogy ha hideg nem indul vagy nagyon nehezen ha meleg akkor már indul,van izzítása a gyertyák ujjak mi lehet a baja mert már több szerelő nézte de nem jutottam előrébb.Esetleg tud valaki tanácsot adni?

Szia!

 

Ha egy diesel nehezen indul akkor vagy a porlaszók vannak beégve vagy nincs megfelelő kompresszió.

Én elsőre mérnék egy kompressziót aztán egy motor diagnosztika sem ártana.Lehet rossz a motor vezérlő és nem megfelelő időben porlaszt stb.

Elsőre ezeket kellene megnézni.

Amúgy ilyen melegben nem is kell izzítani, úgy is be kellene indulnia.

 

 

 

 

Elküldve (edited)

Szia
Köszönöm a választ,Még annyit mondtak hogy azért csinálja ezt mert sokat állt,de volt egy fiat cromám 1,5 évet állt és pöc  röff  indult bár az 25 éves volt.
De akkor se normális hogy melegben nem indul,télen annyira se fog :( Elvileg belerohadt az üzemanyag ezt is mondták,sprével egyből indul ami persze nem igen tesz jót.

 

Módosítva : Janka
Elküldve
1 óra, Janka írta:

Szia
Köszönöm a választ,Még annyit mondtak hogy azért csinálja ezt mert sokat állt,de volt egy fiat cromám 1,5 évet állt és pöc  röff  indult bár az 25 éves volt.
De akkor se normális hogy melegben nem indul,télen annyira se fog :( Elvileg belerohadt az üzemanyag ezt is mondták,sprével egyből indul ami persze nem igen tesz jót.

 

Hát akkor ki kell engedni az összes üzemanyagot,ki kell cserélni a gázolaj szűrőt és legyen szerencséd.

 

  • 2 weeks later...
Elküldve (edited)

Sziasztok!

Opel Zafira B-m 1,7 CDTI motorral most az alábbi érdekességet produkálja pár hete.

Gyújtás ráadás, motor indítás és elindulás után pontosan 20 km/h-nál kattan valami amit alulról a pedálok felől hallok, még a gázpedálon érzek is egy kis rándulást. Csak akkor csinálja, amikor először ráadom a gyújtást, és elérem a 20 km/h-t. Utána amíg le nem veszem, nincs többé, akkor sem ha megállok és újra elindulok (gyújtás nincs levéve). Próbáltam olyat is, hogy menet közben üresbe tettem, levettem a gyújtást, gurultam tovább (20 km/h fölötti sebességgel) majd csak a gyújtást adtam vissza (motort be sem indítottam) és akkor is jött ez a kattanás.

Mintha egy relé kapcsolna (de elég hangos, füllel jól hallható).

Valaki találkozott már a jelenséggel? Mi ez? S miért érzem a gázpedálon?

Lehet köze a tempomathoz?

 

Módosítva : dzsiferi
  • 2 weeks later...
Elküldve

Tisztelt fórumtársak

Segítsègre lenne szüksègem.  Zafira B hátsó szivargyújtó foglalatban nincs feszültsèg. Pedig még pàr nappal ezelőtt működött. Az első rendben van.  Motorháztèrben a biztosìtèkok jók. Mi lehet a gond.

Elküldve
3 órája, pane írta:

Tisztelt fórumtársak

Segítsègre lenne szüksègem.  Zafira B hátsó szivargyújtó foglalatban nincs feszültsèg. Pedig még pàr nappal ezelőtt működött. Az első rendben van.  Motorháztèrben a biztosìtèkok jók. Mi lehet a gond.

Szia

Szerintem valahol megszakad a kábel vagy kontakt hiba. Nézd meg melyik szál szakadt a test vagy az áram. Utána tudsz tovább menni. Ha nem megy villamosság szerelő!

 

 

Elküldve (edited)

Az a baj hogy nem tudom melyik biztosíték az övé. Nem vagyok otthon és a netten most mobillal  nem talàlom.

Módosítva : pane
  • 2 weeks later...
Elküldve

Új hiba a láthatáron. Szèlvèdő törlő csak èrzèkelős módban ès elsõ fokozatban működik.  Gyorsítani nem tudom. Magassab fokra kapcsolva vagy nem törtènik semmi vagy leáll.

Elküldve (edited)

Üdv Opelosok! Vásároltam egy Zafira 1.9cdti 88kw-os szépséget. A kérdés az lenne, 1? 5.és6dik fokozatban ha el veszem a gázt sugohangot ad az autó. a 2? gázadásnál és elvételnél megmozdul a váltókar de elég nagy mértékben. Ötletek és megoldások érdekelnek. Elöre is köszönöm!

Módosítva : rizsi78
Elküldve (edited)
On 2016. 08. 05. at 10:20, rizsi78 írta:

Üdv Opelosok! Vásároltam egy Zafira 1.9cdti 88kw-os szépséget. A kérdés az lenne, 1? 5.és6dik fokozatban ha el veszem a gázt sugohangot ad az autó. a 2? gázadásnál és elvételnél megmozdul a váltókar de elég nagy mértékben. Ötletek és megoldások érdekelnek. Elöre is köszönöm!

Szia!

 

A súgó hangra nincs tippem,de a váltó kar elmozdulhat valamelyik motortartó bak hibája miatt, vagy a kulisszában lazult fel valami.

 

Módosítva : Laci01
  • 2 weeks later...
Elküldve (edited)

Mikor ötödikbe és hatodikba rakom megváltozik az autó hangja. Főleg gáz elvételnél lehet jól hallani. Olyan mintha az 5+6 külön tengelyen a csapágy súgna. A váltó szét esett ki lyukasztotta a harangot. A csapágy behányt. Váltó csere bontott 150.000ft.

Módosítva : rizsi78
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.