Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ZAFIRA B


jfenyvesi

Recommended Posts

Szia!

Ha tudja a GM Dexos2 szabványt, akkor tökéletes választás.

Célszerű erre figyelni, mert kétlem, hogy az eladó olajmérnöki tudással rendelkezik ahhoz, hogy teljes bizonyossággal kijelenthesse, hogy egészen véletlenűl a drágább olaj jobb, mint amit a gyári mérnökök előírnak az adott motor számára. :)

Sziasztok!

Ma cseréltem motor olajat az 1.9 CDTI Zafirámban és Castrol Magnatic Diesel 5W40 DPF Full Syntetic olajat tettem bele a gyári Opel olaj helyett, szerintetek jó választás volt?

Ezt ajánlották mert a kormolódási hajlama sokkal jobb mint a gyári Opel olajnak, ezért a részecske szűrőt kíméli állítólag!?

Várom a hozzá szólásotokat a dologhoz!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ha tudja a GM Dexos2 szabványt, akkor tökéletes választás.

Célszerű erre figyelni, mert kétlem, hogy az eladó olajmérnöki tudással rendelkezik ahhoz, hogy teljes bizonyossággal kijelenthesse, hogy egészen véletlenűl a drágább olaj jobb, mint amit a gyári mérnökök előírnak az adott motor számára. :)

Igazából nincs feltüntetve a Dexton 2 felirat, de mint tudjuk az Opel gyári olaja nem a legjobb minőségű.Az olaj leírásában szerepel a nagynyomású befecskendező szivattyú, részecskeszűrő,és nagy igénybevétel.

Ezt az olajat az összes nagyobb gyártó használja BMW, Merci, stb. akkor az Opelnek is jónak kell lenni elvileg?!

Amúgy egy kicsit Én is konyítok a dologhoz, bár az olajakat inkább csak használom, de mivel ez az első saját részecskeszűrős diesel autóm és vigyázni szeretnék rá is, ezért kérdezem az észrevételeket és tanácsokat, a "régebbi motorosoktól" akik ezt a típusú autót használják!

És persze minden tanácsot és észrevételt köszönök szépen!!

Link to comment
Megosztás:

Semmi. Ugyanarról van szó, a köznyelv hívja hibásan digit klímának az automatát, azért mert többnyire (de ez sem mindig igaz) van egy digitális kijelzője. A lényeg tömören annyi hogy automata klímának hívnak minden olyat ami tartani tud egy fokra pontosan beállított hőmérsékletet, nem pedig csak egyféle jéghideg levegő jön belőle mint a manuálisnál, amit aztán ha túl soknak tartasz akkor keversz hozzá egy kis meleget a fűtéssel, de sose tudod pontosan hány fokos az utastér.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az elektronikus (digit) klíma (ECC) automata állásban a levegőeloszlást is állítja, leállított motornál maradékhővel fűt, maradék hideggel hűt (pl.: vasúti átjárónál) opcióként kizárja a külső rossznak ítélt szagokat, míg az automata klíma (ACC) "csak" a beállított hőmérsékletet tartja.

Link to comment
Megosztás:

Az elektronikus (digit) klíma (ECC) automata állásban a levegőeloszlást is állítja...

Ez szép, de milyen alapon? Tegyük fel hogy többzónás a klíma, és mondjuk a lábtérben melegebb van, de lehet éppen azért, mert nekem fázós a lábam. Ha ez odanyomja nekem a hideget, akkor kivágom a francba... :D

Amúgy eddig a legérdekesebb klímával egy régi Jeep Cherokee-ban találkoztam: abban az égvilágon semmit nem lehetett állítani, helyette infravörös sugarakkal pásztázta a bent ülőket, és ha azt érzékelte hogy fázol (mondjuk hidegebb a bőröd), akkor oda automatikusan nyomott egy kis meleget, ellenkező esetben meg fordítva...

Link to comment
Megosztás:

Ez szép, de milyen alapon? Tegyük fel hogy többzónás a klíma, és mondjuk a lábtérben melegebb van, de lehet éppen azért, mert nekem fázós a lábam. Ha ez odanyomja nekem a hideget, akkor kivágom a francba... :D

Amúgy eddig a legérdekesebb klímával egy régi Jeep Cherokee-ban találkoztam: abban az égvilágon semmit nem lehetett állítani, helyette infravörös sugarakkal pásztázta a bent ülőket, és ha azt érzékelte hogy fázol (mondjuk hidegebb a bőröd), akkor oda automatikusan nyomott egy kis meleget, ellenkező esetben meg fordítva...

Eleve meleg láb-hideg fej a beállítás sztem, már tervezés szintjén. Nem mellékesen kb figyelembe veszik a hideg és a meleg levegő áramlását is - mármint tervezéskor.

Link to comment
Megosztás:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/zafira_b/opel_zafira_b_1.8_elegance-8227664

üdv !

erről vélemény ??? astra h lenne lecserélve

szép tiszta

a kilométer szinte hihetetlen :) szerintem

megvan a lökhárító alatt a koptatója az klassz

szép tiszta a motor

a tiétek is ilyen tiszta? mert én ha felnyitom nem ennyire pormentes az enyém

igaz sosem mosom mert nem kedvelik az elektromos kütyük a vizet

amugy ha úgy érzed megéri a pénzt és megelégedéssel tölt el hogy a tiéd, nem csak 2 hétig amig friss akkor jó

át kell nézetni előtte

futóművet kipufogót alját, és hogy minden működik rajta

pl tanksapka becsuk e ha bezárod a kocsit ablakokat le fel húzgálni zárak becsuknak e hátul

üléseket fel le hajtogatni. meg mai eszedbe jut : legjobb teszt a külsőre ha ugy körbenézed mint amikor lemosod a kocsit :)

Link to comment
Megosztás:

Kedves Közönség !

Rendelkezik olyan információval valaki hogy 1,9 cdti 120 lovas AT6 os váltóba milyen közönként kellene váltó olajat cserélni?

Üdv. ice

Nekem ugyan kézi váltóm van, de más okból már kerestem az automata csereperiódusát és gyakorlatilag semmit sem találtam. A gyártó szerint nem kell cserélni, szerelők szerint 60-80 ekm-enként javasolt.

Link to comment
Megosztás:

amire cseréltem a kocsit.ez is automata

és az én szerelőm is azt mondta hogy 60 ezernél szoktak olajat cserélni és 60-80 ezrenként utána érdemes cserélni szűrővel együtt a váltóban az olajat

Sziasztok!

Nekem ugyan nem automata váltós, de szerelő vagyok és az automata váltó nagyon összetett és érzékeny dolog! Mindenképpen javasolt a fent említett intervallumonként olajat és hozzá a szűrőt is cserélni, és persze az előírásoknak megfelelő olajat beletenni! Az olaj szintet figyelni évente vagy 10000 km-enként a nívóján megnézni, mert az is megölheti a váltót ha kevesebb olaj van benne!

Minden autónak az automata váltó a leggyengébb és legérzékenyebb pontja, ezt ne felejtsük el és nem lesz gond vele :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Üdv mindenkinek!Néhány hete vettünk egy 1.6. B Zafirát 2006 dec. Persze van pár hibája: világít a motor ikon megnéztem a kódokat gyújtáskimaradást ír szervízben cseréltek trafót,gyertyát de ugyan az a baj hétfőn megint megnézik!Én mondtam hogy talán az EGR szelep lehet a ludas de azt mondták hogy nem erre utalnak a kódok.TIPP???

Más:az első szivargyujtóba nem lehet benyomni azt a kis bizbazt és nem is ad áramot pl: telónak a hátsóban van áram de az meg tokostól kijár a helyéből.Van valami okosság amivel sajátkezűleg is lehet orvosolni a gondot?Vettem két új szivargyújtót de nem tudom hogy kell kiszedni a helyéről és nem akarom szétbarmolni + mit hova kössek mert nem vagyok autóelektronos szerelő csak egy szakács!És mégvalami a távirányítóval lezárja a központi zárat a belső gombbal viszont nem csak kattan de nem zár le!Hát így elsőre ennyi de majd lesz még más is.Segítségeteket előre is köszőnöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Üdv mindenkinek!Néhány hete vettünk egy 1.6. B Zafirát 2006 dec. Persze van pár hibája: világít a motor ikon megnéztem a kódokat gyújtáskimaradást ír szervízben cseréltek trafót,gyertyát de ugyan az a baj hétfőn megint megnézik!Én mondtam hogy talán az EGR szelep lehet a ludas de azt mondták hogy nem erre utalnak a kódok.TIPP???

Más:az első szivargyujtóba nem lehet benyomni azt a kis bizbazt és nem is ad áramot pl: telónak a hátsóban van áram de az meg tokostól kijár a helyéből.Van valami okosság amivel sajátkezűleg is lehet orvosolni a gondot?Vettem két új szivargyújtót de nem tudom hogy kell kiszedni a helyéről és nem akarom szétbarmolni + mit hova kössek mert nem vagyok autóelektronos szerelő csak egy szakács!És mégvalami a távirányítóval lezárja a központi zárat a belső gombbal viszont nem csak kattan de nem zár le!Hát így elsőre ennyi de majd lesz még más is.Segítségeteket előre is köszőnöm!

Őöö mit is ír a hibakód? Csak nem missfire valamelyik hengerben? Mert mondjuk ahhoz kellhet üzemanyag is -vagyis annak hiánya is okozhat ilyet. Mennyire jár egyenetlenül? Ha igen, akkor alapjárattól vagy csak gázra? Én mondjuk AC-ra, injektorra tippelnék, esetleg benyaszűrő - mivel az elektromos részt kizárták, a gyertya és trafósor cserével. EGRnek ha nincs hibakódja, akkor vagy van más hibád is ami fedi - pl twinport szelep hiba, azt mondjuk sztem ne cseréld - én megtettem - felesleges 200+++ peták volt, utána ki is dobta az egr hibát - vagy nincs baja- még -az EGR-nek. (Na jó, lehet baja és nem dobja ki, mert csak átereszt stb, de akkor meg elvileg nem jut(hatna) annyi kipuf gáz az adott hengerbe, hogy az mondjuk kihagyjon - Mondom, elvileg. - Tudod mit, az a legolcsóbb tétel majdnem, cseréld ki :)

Megkérdezhetem, hogy milyen szervízben nézték meg, dugták fel compira? Tudod a hibakódot? Nem a szöveges magyarázatot, hanem magáz a kódot, hogy P0300 pl...

A belső centrál gombot ha benyomod, és utána Belső kilincsel kinyitod és kinyílik az nem meglepő, mivel "vészfunkciós" a zár. Mondjuk próbáld meg bezárni - lehetőleg nem kulccsal együtt - a jobb oldalról, becsapod az ajtót, és próbáld kinyitni kívülről. Ha akkor is sikerül akkor az ajtóknál lévő átvezetés van megtörve, hátsó ajtóknál típushiba, van rá javítószett is 75 pénzért.. inkább vidd egy elektromoshoz akkor, aki 20 ért bekábelezi) Szóval a belső gombnak a rablásgátlás a funkciója. ( A fentieket esetleg 2 emberes megoldásban is kipróbálhatod)

Szivargyújtónak meg nézd meg a biztijeit a hátsó panelen, bal hátul, lehet az van elszállva, mert olyan okos dolog a függőleges beépítés, de ha behullik vmi, becseppen víz akkor máris káosz van...

Link to comment
Megosztás:

Őöö mit is ír a hibakód? Csak nem missfire valamelyik hengerben? Mert mondjuk ahhoz kellhet üzemanyag is -vagyis annak hiánya is okozhat ilyet. Mennyire jár egyenetlenül? Ha igen, akkor alapjárattól vagy csak gázra? Én mondjuk AC-ra, injektorra tippelnék, esetleg benyaszűrő - mivel az elektromos részt kizárták, a gyertya és trafósor cserével. EGRnek ha nincs hibakódja, akkor vagy van más hibád is ami fedi - pl twinport szelep hiba, azt mondjuk sztem ne cseréld - én megtettem - felesleges 200+++ peták volt, utána ki is dobta az egr hibát - vagy nincs baja- még -az EGR-nek. (Na jó, lehet baja és nem dobja ki, mert csak átereszt stb, de akkor meg elvileg nem jut(hatna) annyi kipuf gáz az adott hengerbe, hogy az mondjuk kihagyjon - Mondom, elvileg. - Tudod mit, az a legolcsóbb tétel majdnem, cseréld ki :)

Megkérdezhetem, hogy milyen szervízben nézték meg, dugták fel compira? Tudod a hibakódot? Nem a szöveges magyarázatot, hanem magáz a kódot, hogy P0300 pl...

A belső centrál gombot ha benyomod, és utána Belső kilincsel kinyitod és kinyílik az nem meglepő, mivel "vészfunkciós" a zár. Mondjuk próbáld meg bezárni - lehetőleg nem kulccsal együtt - a jobb oldalról, becsapod az ajtót, és próbáld kinyitni kívülről. Ha akkor is sikerül akkor az ajtóknál lévő átvezetés van megtörve, hátsó ajtóknál típushiba, van rá javítószett is 75 pénzért.. inkább vidd egy elektromoshoz akkor, aki 20 ért bekábelezi) Szóval a belső gombnak a rablásgátlás a funkciója. ( A fentieket esetleg 2 emberes megoldásban is kipróbálhatod)

Szivargyújtónak meg nézd meg a biztijeit a hátsó panelen, bal hátul, lehet az van elszállva, mert olyan okos dolog a függőleges beépítés, de ha behullik vmi, becseppen víz akkor máris káosz van...

A hátsó ajtó kábelem nekem is hibás volt :( Nekem a bal hátsó ablak emelő és mindkét oldali hátsó ajtó hangszóró vezeték volt megtörve :( Ocsmány egy megoldás,de 20 perc alatt megcsináltam és többet nem fog megtörni :)

Bele kell toldani a vezetékbe egy 5 cm-es darabot mert nagyon rövidre méretezték és folyamatosan feszül.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Zafirások!

Még új vagyok itt! Szeretnék egy kis segítséget, ötletet a problémámra, talán valakinek volt már hasonló!

Néhány hónapja nagyobb terhelés után felkapcsol a villáskulcsos autócska, majd 2-3 alkalom után a motor hibajelző lámpa! EGR ki lett cserélve, turbó ki lett takarítva, de még mindig! 2279 a hibakód, ami réslevegő, vagy ilyesmi! Jók a vákumcsövek, a szívósort is kitakaritották az egr- nél! Most lehetne kicserélgetni az érzékelő, nyomásszabályzó szelepeket, aztán egyszercsak jó lesz! Több 100ezer után! Talán!

Ha valakinek esetleg volt ilyen gondja és megoldotta kérem adjon ötletet!

Köszönöm a segítséget!

Üdv Mindenkinek

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.