Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Sajnos az ebäyről rossz rugót küldtek, most meg nem akarják visszavenni, pedig egyértelműen sima Corsa B rugókat akartak rámsózni. Lefotóztuk a kocsiban lévő "henkelt" rugót, és azt amit küldtek, láthatóan leült vele a kocsi, és több centivel rövidebb mint kellene. De még mindíg hitetlenkednek. Pedig a hirdetés szerint is ez ehhez a típushoz való. Most keresek egy rugógyártót itthon, hátha egy vállalkozik rá. De eredeti rugó hiányában nem sok esélyem van szerintem.

Melyik topicban lenne ennek a helye?

Köszi a segítséget.

ha jól értelmeztem, b corsa caravanhoz kellene hátsó rugó

gyári száma elvileg 424049 , 67880/db az ára és nincs jelenleg a csergőnél,

DE

van egy cég,legyártja méret alapján elvileg

http://www.autorugojavitas.hu/elerhetoseg/index.html

sok szerencsét <_<

  • Hozzászólások 264
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Elküldve
ha jól értelmeztem, b corsa caravanhoz kellene hátsó rugó

gyári száma elvileg 424049 , 67880/db az ára és nincs jelenleg a csergőnél,

DE

van egy cég,legyártja méret alapján elvileg

http://www.autorugojavitas.hu/elerhetoseg/index.html

sok szerencsét <_<

Igaz, nem is értem, hogy tévedtem ide. Talán itt volt szó utoljára erről, vagy írta valaki, hogy neki is van Corsa kombi.

Jártam már minden hivatalos Opel szervíznél, a Csergőnél is, de a végén mind visszalépett.

Most minden rugósnak írtam, akit találtam, ők sem válallták, és a fenti céget ajánlották. Kérdés, hogy minta nélkül is megtudják-e csinálni(már most sem az van a traktorban).

Elküldve
Igaz, nem is értem, hogy tévedtem ide. Talán itt volt szó utoljára erről, vagy írta valaki, hogy neki is van Corsa kombi.

Jártam már minden hivatalos Opel szervíznél, a Csergőnél is, de a végén mind visszalépett.

Most minden rugósnak írtam, akit találtam, ők sem válallták, és a fenti céget ajánlották. Kérdés, hogy minta nélkül is megtudják-e csinálni(már most sem az van a traktorban).

amúgy szívesen máskor is.. <_<

Elküldve
Igaz, nem is értem, hogy tévedtem ide. Talán itt volt szó utoljára erről, vagy írta valaki, hogy neki is van Corsa kombi.

Jártam már minden hivatalos Opel szervíznél, a Csergőnél is, de a végén mind visszalépett.

Most minden rugósnak írtam, akit találtam, ők sem válallták, és a fenti céget ajánlották. Kérdés, hogy minta nélkül is megtudják-e csinálni(már most sem az van a traktorban).

mondjuk szólhattál volna, hogy a csergőben már voltál :D

<_< :D

Elküldve
mondjuk szólhattál volna, hogy a csergőben már voltál :)

<_< :D

igen,akkor én sem túrtam volna a csergő progit amit qrvára utálok :D

Elküldve

Kb. milyen magasnak kellene lennie annak a rugónak gyárilag? Opelnél elég egykaptafára készúlt minden és könnyen lehet, hogy használható egy sokkal gyakoribb modell hátsó rugója is, pl. Vectra, Astra, vagy akármi.

Előbb ezt a lehetőséget aknáznám ki a helyedben, még mielőtt gyártatnék egy párat. <_<

Elküldve
comboé nem jó?

A Combo asszem laprugós, de ott van az Astra, Astra sedan, Astra kombi, Kadettok, merevhidas Vectra, lengőkaros Vectra, van annyi minden, hogy tuti létezik valami, ami magasságra passzol, vagy ha túl magas, akkor annak a típusnak az ültetője jó lehet.

Még mindig inkább, mint legyártatni valamit vakon, hogy vagy jó lesz, vagy nem, de egy tuti, hogy drága lesz <_<

Elküldve
A Combo asszem laprugós, de ott van az Astra, Astra sedan, Astra kombi, Kadettok, merevhidas Vectra, lengőkaros Vectra, van annyi minden, hogy tuti létezik valami, ami magasságra passzol, vagy ha túl magas, akkor annak a típusnak az ültetője jó lehet.

Még mindig inkább, mint legyártatni valamit vakon, hogy vagy jó lesz, vagy nem, de egy tuti, hogy drága lesz <_<

itt pesten 3e-ért annyira nyomják össze amire akarod...

Elküldve
...ott van az Astra, Astra sedan, Astra kombi, Kadettok, merevhidas Vectra, lengőkaros Vectra, van annyi minden, hogy tuti létezik valami, ami magasságra passzol, vagy ha túl magas, akkor annak a típusnak az ültetője jó lehet.

Egyetértek, nekem is Calibra ültetőrugó van hátul a Corsában. <_< Meglepő módon nemcsak keményebb, de még magasabban is áll egy picit a hátulja mint az eredeti, kilágyult Corsa rugókkal, pedig a Calibra rugó valamivel rövidebb (kevesebb menetből áll) mint a gyárija volt.

Elküldve
igen,akkor én sem túrtam volna a csergő progit amit qrvára utálok <_<

Elnézést, nem volt szándékos, időközben jeleztek a szervizek, és a Csergő, hogy nincs náluk rugó, párhuzamosan ment a dolog. Rendesek vagytok, hogy megnéztétek, köszönöm!

Elküldve
Kb. milyen magasnak kellene lennie annak a rugónak gyárilag? Opelnél elég egykaptafára készúlt minden és könnyen lehet, hogy használható egy sokkal gyakoribb modell hátsó rugója is, pl. Vectra, Astra, vagy akármi.

Előbb ezt a lehetőséget aknáznám ki a helyedben, még mielőtt gyártatnék egy párat. :D

Elég sok bontott rugót belepróbált a szervizes ismerős, bontóból szerzett végül egyet, ami legalább jobb mint ami volt benne. Kár, hogy a képfeltöltés nem olyan egyszerű, mert érdekeset tudnék mutatni. Az a rugó ami benne volt mindenféle gumiszalaggal és gumibakkal volt stabilizálva, merevítve. Elég erős látvány.

A rugó hossz minimum 25cm. (Amit az eb@y küldött az 22 volt...)

Én sem gondoltam volna, mikor megvettem, hogy egy Argentin gyártmányba külön csinálták volna a rugót. Sejtem, hogy nem olcsó a gyártatás <_<

Az lesz még az izgalmas, hogy ezzel a rugóval vonóhorgot+utánfutót elbír majd-e. Mert ez a cél, hogy felteszek egy vonóhorgot. Csak hogy próbáljam ki, hogy ezzel a rugóval mit csinál majd? Tegyek hátra 10 cementeszsákot? Még az sem pont az a terhelés lesz.

Köszi a tanácsokat.

Elküldve
mondjuk szólhattál volna, hogy a csergőben már voltál :D

<_< :D

Köszönöm, hogy megnézted! Bonyolódott a szitu, egy kicsit én is elvesztettem a fonalat. Én Pesten, a kocsi Egerben egy ismerősnél. Ő is szervezte, én is a rugó projektet.

1000 kösz!

Elküldve
Egyetértek, nekem is Calibra ültetőrugó van hátul a Corsában. <_< Meglepő módon nemcsak keményebb, de még magasabban is áll egy picit a hátulja mint az eredeti, kilágyult Corsa rugókkal, pedig a Calibra rugó valamivel rövidebb (kevesebb menetből áll) mint a gyárija volt.

25 cm-es az a rugó amivel még eldöcögött, megkérdezem, hogy próbálták-e a Calibráét.

Köszi!

Elküldve

Nem biztos hogy a rugó hossz számít! Legalábbis önmagában nem.

Kiszerelt állapotban a Calibra ültetőrugója majd 4 centivel rövidebb volt mint a gyári Corsa rugó, beszerelve mégis magasabban áll a hátulja, mert hiába rövidebb, sokkal merevebb a gyárinál, nem nyomja úgy össze a ránehezedő karosszéria!

A korabeli Opelek többségében miniblock rugó volt (ezt onnan ismered meg hogy hordó alakú), szóval sztem egy próbát megérne mondjuk Vectrából szerezned egyet, feletehtően annak nagyobb a hátsó tengely terhelése, így valószínűleg a rugó is erősebb. De ha biztosra akarsz menni, akkor megkeresed a motortérben a zárhídon vagy pedig az utasoldali B oszlopon a típustáblát, azon rajta van a megengedett tengelyterhelés. Valahogy így néz ki a típustábla (ez Astráé, de hasonló a Vectráé és a Corsáé is):

astra_f_01.jpg

Ezen a 6. és a 7. sorban láthatod az első és a hátsó tengely megengedett terhelését, olyat keress amin nagyobb szám szerepel mint a Corsáé, az nagy eséllyel jó lesz.

Elküldve

A Calibráé rövid lesz neked <_< Hidas A Vectráé esetleg jó lehet, az elég hosszú.

Van még egy lehetőség.

Létezik valami Honda rugó (talán első), ami elég masszív és viszonylag kicsi az átmérője. Azt le lehet vágni méretre, mert elég hosszú, elkovácsolni és csiszolni a végét és esetleg esztergáltatni neki két fészket, amibe fel tud ülni, ha nem passzol egészen a gyári helyre. :D

BMW-kben már sokszor láttam ilyent és abban is hasonló megoldás van hátul, mint az Opelekben.

  • 7 months later...
Elküldve
a géptető?

Az első egy korabeli faclift tanulmány.

Mások a lámpák és a motorháztető, ha jól látom, akkor a hűtőrács is kijjebb áll a lámpáknál.

Nekem jobban tetszik az a verzió, ami végül lett belőle. ;)

Elküldve
Az első egy korabeli faclift tanulmány.

Mások a lámpák és a motorháztető, ha jól látom, akkor a hűtőrács is kijjebb áll a lámpáknál.

Nekem jobban tetszik az a verzió, ami végül lett belőle. ;)

Nekem is.

Asszem '92-es a tanulmány, még egy utolsó frissítést akartak a B Corsa előtt... hálistennek nem lett belőle semmi, de a géptető vonalába benyúló fényszóró ötletét végül átvette a VW:

34089_203820.jpg

  • 2 months later...
Elküldve

Képek a gyári múzeumból:

Corsa Moon Concept:

OpelClassics2011_190.jpg

Corsa Scamp II:

OpelClassics2011_191.jpg

Corsa Eco 3:

OpelClassics2011_192.jpg

és végül egy bónusz Corsa A Spider:

OpelClassics2011_185.jpg

Sajnos/szerencsére ezek mind prototípusok maradtak.

Elküldve
Képek a gyári múzeumból:

Corsa Moon Concept:

Corsa Scamp II:

Corsa Eco 3:

és végül egy bónusz Corsa A Spider:

Sajnos/szerencsére ezek mind prototípusok maradtak.

hmmm,nekem az uccsó kettő bejön,de azt tudjuk hogy mit takar az "eco 3"?

Elküldve
hmmm,nekem az uccsó kettő bejön,de azt tudjuk hogy mit takar az "eco 3"?

Amire a neve enged következtetni: a cél a 3literes fogyasztás volt 100km-ként, amit főleg súlycsökkentéssel terveztek elérni.

Az autónak az ajtói, sárvédői és gépteteje szénszálerősítésű kompozitból készült acéllemez helyett, a lengőkarok alumíniumból, valamint a fenijei is megnéziumból voltak, így sikerült a menetkész tömeget 720kg-ra szorítani, amivel végül 3.4l/100km-es átlagos gázolajfogyasztást lehetett elérni (a '96-os "Eco Tour of Europe"-on 2,69l/100km-es átlagot ért el). Tulajdonképpen azért nem lett belőle szériagyártás, mert a fentebb leírt módosítások annyira megdrágították volna az autót hogy nem érte volna meg gyártani. Sajnos azt nem sikerült kiderítenem hogy milyen dízelmotor volt benne... :lol:

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.