Gepard Elküldve Április5, 2006 Elküldve Április5, 2006 Ma voltam futóművesnél ültetés ügyileg, és tsai. Bejött egy audival egy fickó. A szerelő körbejárta a kocsit és megkérdezte, hogy a jobb első kereke mióta van hátrébb? (műszert nem is tudnák rátenni) A csóka csak pillogott és nézett okosan. A szerelő alánézett és modta, hogy a szilentek kivannak alig tartja valami a kereket. És javasolta, hogy nagyon messzire ne menjen a kocsival. Csak eszembe jutott Gelko, hogy neki is hasonló baja lehet, gondoltam beírom.
Gelko Elküldve Április6, 2006 Elküldve Április6, 2006 Ma voltam futóművesnél ültetés ügyileg, és tsai. Bejött egy audival egy fickó. A szerelő körbejárta a kocsit és megkérdezte, hogy a jobb első kereke mióta van hátrébb? (műszert nem is tudnák rátenni) A csóka csak pillogott és nézett okosan. A szerelő alánézett és modta, hogy a szilentek kivannak alig tartja valami a kereket. És javasolta, hogy nagyon messzire ne menjen a kocsival. Csak eszembe jutott Gelko, hogy neki is hasonló baja lehet, gondoltam beírom. hm.... újabb probléma....felkerültek ma a 185ös gumik a 175 helyére....a kocsi jobbra húz....rögtön visszamentem a gumishoz de jól meg van húzva és a légnyomás is ok....holnap meg elnézek futóművet nézetni...de kaptam egy tippet h cseréljem fel a gumikat 2 oldalt mert ha balra fog húzni akkor kaki a vadi új gumi.... nem tudom h mire gondoljak mert ha nagy gáz lenne akkor a kisebb gumival is húzott volna és nem lett akkora a méretkülönbség..... szóval nagyon örültem az új kerekeknek -holnap lesz kép az ascona topicban - de rögtön jött hozzá baj is....költeni meg nem tudok mostanában többet :blink::(B)
Gepard Elküldve Április6, 2006 Elküldve Április6, 2006 A gumihoz kapcsolódva. Amikor rakták fel az újakat akkor a 4-ből egyet sehogy sem tudtak normálisan feltenni. Két felnin, jobbos-balos oldalra téve, felnin mozgatva, mindenhogy ütött. A gumis nem is szerelte fel, vártunk két napot a köv. szállítmányra és abból már akadt jó. Ettől függetlenül, lehet szar a gumid. Ha az a probléma akkor gariba cseréltetni. Futóműves, ha érti a dolgát akkor sok okosságot tud mondani.
Gelko Elküldve Április7, 2006 Elküldve Április7, 2006 jobb gumi átrakva balra és a probléma megszűnt :blink: futóműbeállítást is néztünk és az is a gyári értéken belül van... B)
opel16v Elküldve Április7, 2006 Elküldve Április7, 2006 És a gumi nem forgásirányos? Esetleg asszimetrikus?
Gelko Elküldve Április7, 2006 Elküldve Április7, 2006 És a gumi nem forgásirányos? Esetleg asszimetrikus? nem :blink:
Gepard Elküldve Április7, 2006 Elküldve Április7, 2006 jobb gumi átrakva balra és a probléma megszűnt :blink: És a kerék is visszament a helyére? Mármint akkor most nincs hátrébb?
Gelko Elküldve Április7, 2006 Elküldve Április7, 2006 És a kerék is visszament a helyére? Mármint akkor most nincs hátrébb? azt nem is néztem...majd megsasolom... :blink:
rtomi Elküldve Április9, 2006 Elküldve Április9, 2006 azt nem is néztem...majd megsasolom... B) Látod? Elcserélted volna velem a kerekeket akkor nem lenne ilyen gondod. :blink:
Lui Elküldve Április10, 2006 Elküldve Április10, 2006 (edited) Nekem is akad mostanában probléma a futóművel. A bal oldalon kopog valami. Átrángattam, és láttam, hogy a bal oldalon a Kormányösszekötő bal oldali külső gömbfeje lóg. Ma kicseréltem, de még mindíg kopog, bár jobb lett... :blink: Átvizslatva azt láttam, hogy a bal toronynál nagyobb a hézag a taranymerevítő és a persely között. Most akkor tornycsapágyat kell cserélnem (3000 pénz), vagy szilentet és toronycsapágyat? (14 000 pénz)... B) Az árak a Bárditól vannak... Tud valaki komplett toronycsapágy szettet olcsóbban? (Csapágy, plusz szilent? ) ps.: Sokkal olcsóbban? :D Módosítva Április10, 2006 : Lui
xaba Elküldve Április25, 2006 Elküldve Április25, 2006 Sziasztok... Az lenne a gondom hogy 80van utánn igen-nagyon ráz a kormányom... Kerekek centírozva,Opel lemezfelni(14")... Kormánygömbfej(-ek) kicserélve mert ezekre is gyanakodtunk.. Lengőkar-göbfejek is eléggé fáradtak talán ezért..???????????????? Vagy még mi lehet a gubanc?? Kadett GSi ..
opel16v Elküldve Április25, 2006 Elküldve Április25, 2006 Igen, lehet a talpas gömbcsukló is, illetve a féktárcsa is. Valamint a szálszakadt gumit sem mindig mutatja ki a centírpad.
xaba Elküldve Április26, 2006 Elküldve Április26, 2006 Áhám.... Köszönöm válaszod,akkór csere őket is azt meglátjuk mi a következő mozdulat... A szálszakadt gumival kapcsolalban meg az a helyzet,hogy a téli garnitúrával is ezt csiálta,teháát ikább a futomű okozhatja""gondolom"" minthogy 2 garnitúra szálszakadt gumi... ui: Nemlehet akkora mákom hogy mindkét garnitúra kuka... :blink: B) :D
szt Elküldve Március24, 2007 Elküldve Március24, 2007 Hali. A porbléma a következő: ma visszarakattam a nyári gumikat (amik kvázi újszerű állapotúak, alig futottak). Ezután az autó erőteljesen balra húz (kormányt határozottan fogni kell, kicsit jobbra fordított állapotban). Gumishoz vissza, mondván, hogy előtte ez nem volt ilyen. Nyomás ellenőriz, első-hátsó kerék megcserél (mindkét oldalon). Próbaút: semmi változás, ugyanúgy húz. ??? Tipp, ötlet ? Mitől lehet ez ? Lehet, hogy valami el van állítódva a futóműben, de a téli gumikkal valahogy nem jött elő, a nyáriakkal meg előjön ? köszi, T.
J0hnny Elküldve Március24, 2007 Elküldve Március24, 2007 Hali. A porbléma a következő: ma visszarakattam a nyári gumikat (amik kvázi újszerű állapotúak, alig futottak). Ezután az autó erőteljesen balra húz (kormányt határozottan fogni kell, kicsit jobbra fordított állapotban). Gumishoz vissza, mondván, hogy előtte ez nem volt ilyen. Nyomás ellenőriz, első-hátsó kerék megcserél (mindkét oldalon). Próbaút: semmi változás, ugyanúgy húz. ??? Tipp, ötlet ? Mitől lehet ez ? Lehet, hogy valami el van állítódva a futóműben, de a téli gumikkal valahogy nem jött elő, a nyáriakkal meg előjön ? köszi, T. Ha a nyomás egyforma a gumikban,akkor tuti a futóműben van a gond! Vidd el egy ellenőrzés/beállításra!
Lui Elküldve Március24, 2007 Elküldve Március24, 2007 Ha a nyomás egyforma a gumikban,akkor tuti a futóműben van a gond! Vidd el egy ellenőrzés/beállításra! Előtte ha van kedved, akkor cserélj csak egy oldalon kereket... elsőt a hátsóval... Nekem egyszer helyrehozta. de ha a húzás erőssége semmit sem változott, mikor megcseréltétek a gumikat, akor hagyd a francba és állíttasd be inkább..
szt Elküldve Március26, 2007 Elküldve Március26, 2007 ... Lehet, hogy valami el van állítódva a futóműben, de a téli gumikkal valahogy nem jött elő, a nyáriakkal meg előjön ? ... Megoldódott, egy futóműállítás helyrehozta. Érdekes, hogy a téli gumikkal nem csinálta. T.
warwolf Elküldve Március26, 2007 Elküldve Március26, 2007 Megoldódott, egy futóműállítás helyrehozta. Érdekes, hogy a téli gumikkal nem csinálta. T. Már páran eljátszottuk ezt onnan tudjuk! :blush:
Blitz Elküldve Március26, 2007 Elküldve Március26, 2007 Nyárra általában kicsit szélesebb gumit használunk, és az kevésbé tolerálja a futómű hibáit.
J0hnny Elküldve Március26, 2007 Elküldve Március26, 2007 Nyárra általában kicsit szélesebb gumit használunk, és az kevésbé tolerálja a futómű hibáit. Engem is megijesztett a nyári,felraktam és húzott jobbra az első úton!Aztán ellenőriztem a nyomást és volt 0.4bar eltérés a két oldal között.Ahogy egyforma lett megszünt a dolog!
Tápiószecső Elküldve Március27, 2007 Elküldve Március27, 2007 Ma megmértem pár gumit. Elég érdekes dolgot tapasztaltam. Akár 200-250g!!! különbség is lehet ugyanazon márkájú, méretű, terhelésű, dotszámú gumik közt. A fent említett jelenség akár ebből is adódhat(na). Azt meg már eddig is tudtam, hogy azonos méretű, terhelésű de különböző márkájú gumik közt szintén jelentős (~1kg) különbségek lehetnek. Majd valahova felpakolom az adatokat.
Tom Elküldve Március27, 2007 Elküldve Március27, 2007 Ma megmértem pár gumit. Elég érdekes dolgot tapasztaltam. Akár 200-250g!!! különbség is lehet ugyanazon márkájú, méretű, terhelésű, dotszámú gumik közt. A fent említett jelenség akár ebből is adódhat(na). Azt meg már eddig is tudtam, hogy azonos méretű, terhelésű de különböző márkájú gumik közt szintén jelentős (~1kg) különbségek lehetnek. Majd valahova felpakolom az adatokat. Milyen méreteket mértél eddig? Engem nagyon érdekelnének az eredméynek. :blush:
Tápiószecső Elküldve Március27, 2007 Elküldve Március27, 2007 Milyen méreteket mértél eddig? Engem nagyon érdekelnének az eredméynek. :blush: Össze-vissza, amilyen volt (eddig csak 14féle). Természetesen csak újakat mértem. Ha minden jól megy, akkor folyamatosan bővülő lista lesz és a gumik mellett felnik is lesznek. De ez még odébb van. Maholnap közzéteszem.
Tápiószecső Elküldve Március27, 2007 Elküldve Március27, 2007 Egyelőre csak így össze-vissza: http://sohc14.uw.hu/data.html Jól látható például, hogy a Bridgestoneok elég nehezek. (bár két gumi alapján azért nem lehet levonni messzemenő következtetéseket) Az excellence-nél volt a nagy eltérés, de az is lehet hogy másik típusokból is kifoghattam volna ugyanilyet. (Egyébként az, hogy egy gumi nehezebb a másiknál nem feltétlen jelenti, hogy rosszabb is lenne annál. Lehet hogy sokkal merevebb oldalfalú, vagy hogy lassabban kopik, stb...)
opel16v Elküldve Március27, 2007 Elküldve Március27, 2007 Asszimmetrikus gumik esetén (pl SP01) mindkét oldalit mérted, vagy csak az egyiket? Az is okozhat kis eltérést, bár az optimális az lenne, ha nem lenne azoknál sem nagy. :blush:
Recommended Posts