greg Elküldve December29, 2005 Elküldve December29, 2005 Kár hogy nem a kérdésre válaszoltál, és nem tudom miért beszélsz hülyeségeket. ...Ajánlom mindenkinek képzelje el mekkora is az a negyed milliméter. :lol: :blink: Kettőnk közül nem én csinálok hülyeséget. A kérdésedre válaszoltam. ODA VALÓ FELNIT KELL VENNI!! Nem kaptál más megoldást, mert nics más! Jah?? Drága??? Ha nem olyan választ kapsz ami neked tetszik, akkor az már hülyeség??? :) :) Nem gratuláltam a gányoláshoz, és emiatt nekemugrasz. Kapj már a fejedhez!! Én nem rosszat akartam. Innentől szerintem lezártnak tekinthetjük, ne beszéljünk róla többet, ugyanis nekem teljesen mindegy. Tekerd be szigetelőszalaggal, és autózz!!! De legalább biztos jól néz ki. :D
Tápiószecső Elküldve December29, 2005 Elküldve December29, 2005 :blink: Kettőnk közül nem én csinálok hülyeséget. A kérdésedre válaszoltam. ODA VALÓ FELNIT KELL VENNI!! Nem kaptál más megoldást, mert nics más! Jah?? Drága??? Ha nem olyan választ kapsz ami neked tetszik, akkor lehülyézed a másikat??? :) :) Nem gratuláltam a gányoláshoz, és emiatt nekemugrasz. Kapj már a fejedhez!! Én nem rosszat akartam. Innentől szerintem lezártnak tekinthetjük, ne beszéljünk róla többet, ugyanis nekem teljesen mindegy. Tekerd be szigetelőszalaggal, és autózz!!! De legalább biztos jól néz ki. :o Kérdésre válaszoltál, csak nem arra. Drága? Hogy jön ide a pénz??? :lol: Amúgy nem hülyéztem le senkit, nem ugrottam neked, és egy percig sem feltételeztem, hogy rosszat akarnál. Én csak a problémát szerettem volna kitárgyalni. Úgy látszik siekrtelenül. "Tekerd be szigetelőszalaggal, és autózz!!! De legalább biztos jól néz ki. B)" - ebben azért te is érzel egy csipetnyi iróniát, ugye? :D Szeritem is fejezzük be. De a véleményünk nem is különbözik túl sokban. Én sem ajánlom senkinek hogy az én példámat kövesse.
tgabika76 Elküldve December29, 2005 Elküldve December29, 2005 Ugyanilyen helyzet előtt álltam én is tavaly nyáron. Az Opel-agy átmérője ugye 56,5mm, nekem meg VW felnim volt, 57mm-es lyukközéppel. A tehermentesítő gyűrű esztergálása adott okok miatt nem volt járható út, de a szigetelőszalag eszembe sem jutott. Volt viszont kéznél 0,25-ös lemez, abból vágtam egy csíkot és meghajtottam kör alakúra. Nálam bevált, bár azóta lecseréltem a felnit, de nem emiatt...
opel16v Elküldve December29, 2005 Elküldve December29, 2005 Az említett gyűrűnek tényleg csak központosítás a szerepe, nem tehermentesítés. Tehát csak addig rúg labdába, amíg felhúzzák a csavarokkal a kereket az agyra. Ettől függetlenül a vékony lemezt én is jobb megoldásnak tartanám, mint a szigetelőszalagot, mert annál elég lutrira megy a központos felrakás.
paja Elküldve December29, 2005 Elküldve December29, 2005 Szerintem a kerékagy kérdéses pontját TEHERMENTESÍTŐNEK hívják ! Tehát TEHERT mentesít Legalábbis hasonló szerkezeteknél biztosan... De szerintem kár erröl vitatkozni, lényeg hogy ha lehet az autónkra való felnit tegyünk..... :blink:
opel16v Elküldve December29, 2005 Elküldve December29, 2005 És persze a gyárilag a felnihez adott ill. vehető "tehermentesítő gyűrű" puha műanyag létére sokat tudna igazán tehermentesíteni, ha ténylegesen arról lenne szó... :blink:
rtomi Elküldve December29, 2005 Elküldve December29, 2005 Központosító gyűrű a hivatalos neve. :) Tessék befejezni a vitát mert hsz. törölgetés lesz :blink: :)
loree_gsi16v Elküldve December30, 2005 Elküldve December30, 2005 Az említett gyűrűnek tényleg csak központosítás a szerepe, nem tehermentesítés. Tehát csak addig rúg labdába, amíg felhúzzák a csavarokkal a kereket az agyra. Ettől függetlenül a vékony lemezt én is jobb megoldásnak tartanám, mint a szigetelőszalagot, mert annál elég lutrira megy a központos felrakás. Igaza van Gabinak mint mindíg :) Pl. adott a T2 platós transzporterünk és gyári felnikkel, és ott sincs tehermentesítő és még hozzá nem tőcsavaros hátul. Szóval míg az ember felrakja addig kavaroghat a kerékkel :blink: A terhet a 4 ill. az 5 csavarkúp veszi fel és ezért nem jó jáccani nem megfelelő osztókörű felnivel pl. opel, fiat. Amúgy már én is esztergáltal központosítót aluból és olyan felnire aminek a lyukosztása 4*98 és atrán van, a gyerek másfél éve jár vele, sőt előtte is astrán volt de én a gsi-re nem mertem beválallni :) Úgyhogy az a gyűrű nem tehermentesitő hanem központosító ami mostani verdáknál egy vékony műanyag.
warwolf Elküldve Január4, 2006 Elküldve Január4, 2006 Mostanság nagy sebességről történő fékezésnél, vagy csak símán erős fékezésnél keményen berángatott a kormány a kezemben.A féktárcsák és betétek nem olyan régiek, gondoltam elviszem futóműveshez, hogy vizsgálódjon.Megrángattá, húzták, nyúzták, és össz-vissz csak egy szakadt lengőkarszilentet tudtak felmutatni, mint lehetséges hibaforrást, amit holnap orvosolnak.Ez a szilent, a hátsó, fügőleges "állású" szilent. Kíváncsi leszek, hogy lesz-e változás.Ha nem, akkor köv. körben jönnek a féktárcsák+betétek.
opel16v Elküldve Január4, 2006 Elküldve Január4, 2006 A lengőkarszilenteket csakis együtt érdemes cserélni! És mindkét oldalon. Különben nem ér semmit a mutatvány! Talpas csuklók milyen állapotban vannak? Kormányösszekötő-csuklók?
warwolf Elküldve Január4, 2006 Elküldve Január4, 2006 A lengőkarszilenteket csakis együtt érdemes cserélni! És mindkét oldalon. Különben nem ér semmit a mutatvány! Talpas csuklók milyen állapotban vannak? Kormányösszekötő-csuklók? Mid2 oldali cserés lesz.A talpasok és kormányösszekötők meg egy kicsit sem lógnak.Ez az, ami számomra érdekes. Lehet, hogy a végén, még kerékcsapágy csere is lesz? :blink: Feltéve ha nem oldódik meg a problem.
rtomi Elküldve Január4, 2006 Elküldve Január4, 2006 Mid2 oldali cserés lesz.A talpasok és kormányösszekötők meg egy kicsit sem lógnak.Ez az, ami számomra érdekes. Lehet, hogy a végén, még kerékcsapágy csere is lesz? :) Feltéve ha nem oldódik meg a problem. A K tyúkat nem úgy kell számolni ám,hogy belemész az összesbe :blink: ű Azt a lányok szokták. :)
Albert Elküldve Január4, 2006 Elküldve Január4, 2006 Még egy alternativ, kevésbé gányolós megoldást azért mondanék a központosítóra. Lakatos ismim csinálta ezt: Elvitte esztergályoshoz a felnit, és leszedetett a közepéből, annyit, hogy normális tehermentesitő gyűrűt tehessen oda plusszba. Nem csak 0,25-öst.
opel16v Elküldve Január4, 2006 Elküldve Január4, 2006 "Mid2 oldali cserés lesz" De mind a 4, ugye? :blink:
warwolf Elküldve Január4, 2006 Elküldve Január4, 2006 "Mid2 oldali cserés lesz" De mind a 4, ugye? :) Őőőő! :blink: Azt mondták erre a felvetésemre, hogy elég csak a szakadtakat, mert az első szilentek teljesen jók voltak.Még a gumi sem volt repedezett rajtuk.Én meg nem ellenkeztem, mert a városban ŐK az egyik legjobb futóműves csapat. :)
opel16v Elküldve Január4, 2006 Elküldve Január4, 2006 "ŐK az egyik legjobb futóműves csapat." Akkor azt is tudhatnák, hogy egyben illik cserélni mind a 4et. :) Egy jó teszt: felemelt autónál feszítővassal a a lengőkar és a bölcső közé feszítesz. Ha meg tudod mozgatni a lengőkart, akkor szar a szilent. :blink: És általában ha valamelyik szar, akkor szar a többi is, csak azokon még nem láccik. :)
warwolf Elküldve Január4, 2006 Elküldve Január4, 2006 "ŐK az egyik legjobb futóműves csapat." Akkor azt is tudhatnák, hogy egyben illik cserélni mind a 4et. :) Egy jó teszt: felemelt autónál feszítővassal a a lengőkar és a bölcső közé feszítesz. Ha meg tudod mozgatni a lengőkart, akkor szar a szilent. :blink: És általában ha valamelyik szar, akkor szar a többi is, csak azokon még nem láccik. :) Próbálták volna mozgatni, de meg sem mozdult.Alatta voltam, néztem amit művelnek vele.De lehet, hogy holnap a nappal együtt én is kelek, aztán veszek még hozzá + 2db szilentet, a rend kedvéért.Ha már 1X szétszedik................ :lol: De nekem gyanus, hogy ennyi még kevés lesz az üdvösséghez, és tovább kell menni majd a drágábbik ágon.(tárcsa+betétek+ esetleg kerékcsapágy)
greg Elküldve Január4, 2006 Elküldve Január4, 2006 Egy jó teszt: felemelt autónál feszítővassal a a lengőkar és a bölcső közé feszítesz.Egyszer a frissen fényezett vázú motorom kormánycsapágyát ilyen módszerrel akarták ellenőrizni a vizsgán. És a vizsgabiztos csak nézett, hogy miért veszem ki a kezéből a pajszert. :blink:
berlina Elküldve Január4, 2006 Szerző Elküldve Január4, 2006 ÁÁÁ azt se tudjátok milyen jó dolgotok van: " megyek és veszek szilentet" nekem nem kell feszítövas, hogy a lengökar a bölcsöhöz képest mondjuk 6 mm-t mozduljon, kormánykereket enyhén sarkig pörgetve alulról szépen látszik az elmozdulás. szilentes tavalyelött nyáron megfeszegette vassal - szerinte nem cserés - már akkor is meg volt ez a "játéka". és erösebb fékezésnél van hogy rázza a kormányt, van amikor nem. sima aszfalton pl. nem. azért persze majd cserés lesz, valamikor
Lui Elküldve Január5, 2006 Elküldve Január5, 2006 ÁÁÁ azt se tudjátok milyen jó dolgotok van: " megyek és veszek szilentet" nekem nem kell feszítövas, hogy a lengökar a bölcsöhöz képest mondjuk 6 mm-t mozduljon, kormánykereket enyhén sarkig pörgetve alulról szépen látszik az elmozdulás. szilentes tavalyelött nyáron megfeszegette vassal - szerinte nem cserés - már akkor is meg volt ez a "játéka". és erösebb fékezésnél van hogy rázza a kormányt, van amikor nem. sima aszfalton pl. nem. azért persze majd cserés lesz, valamikor Téged mi akadályoz mega szilent vásárlásában? Azért ez még nem a rockefeller kategória... :blink:
opel16v Elküldve Január5, 2006 Elküldve Január5, 2006 Nekem is azt mondták két hónapja a műszakin, hogy tökéletes a szilent. Aztán múltkor a Patyi Laci fogott egy méteres spájszert, és megmutatta hogy mégsem. :) Azért a lengőkar vs bölcső nem egy frissen fényezett szép motorváz kategória. :blink:
warwolf Elküldve Január5, 2006 Elküldve Január5, 2006 Na kicserélték a szilenteket.Az egyik szétszedéskor gyakorlatilag széthullott, mér erőszakoskodni sem kellett vele.9 pénz volt, futóműállítással együtt.Este elviszem majd egy tesztkörre, aztán meglátjuk, hogy mi a dörgés vele.
warwolf Elküldve Január6, 2006 Elküldve Január6, 2006 nah.Tesztelés megvolt, egy minimális rázás viszont maradt a kormányban.Sztem hararosan a kukába kerül a GM-es fékkombó, és Brembo+Ferodo lesz berakva.Mert igazándiból a fékpedálon is mostmár érzem, hogy v.mi nem teljesen okés.
opel16v Elküldve Január6, 2006 Elküldve Január6, 2006 Új év, új költekezés. :blink: De legalább sokkal jobb lesz a fékhatás is. :)
Albert Elküldve Január6, 2006 Elküldve Január6, 2006 ... Brembo+Ferodo lesz berakva... Csak ajánlani tudom :blink:
Recommended Posts