berlina Elküldve November20, 2004 Megoszt Elküldve November20, 2004 Sziasztok, Nem vagyok egy szakember de nem is akarok így maradni, segítsetek légyszíves néhány szóval. B Ascona, csapágycsere. Valahogy esedékessé vált és hát magam végezném amit lehet, ez ügyben kérném segítségeteket. A kiszerelt féltengelyen nem tudom itthon lecserélni a csapágyat, ezt tudom, majd valamelyik szerelő rámelegíti, de az összerakást talán én is megoldhatom. Hellwig a http://hellwig-germany.de/-n ír erről, azt írja nem nagy dolog, ez így van? De sajnos nem mindent értek: Első kérdésem: mi az a kiegyenlítőlemez? (ha jól fordítom) "Auf anzahl der Ausgleichscheiben zwischen Hinterachswellenlager und Tragrohr achten. Stets neue Ausgleichscheiben verwenden. " hol szerezhetek ilyen lemezt? ebből több is van? Mire való? (mármint miért kell kiegyenlíteni?) Második: mik ezek a kifelyezések? : "Axialspiel" "Sitztiefe mit tiefenmaß ermitteln" - ez valami olyan amit lehet nem pontosan helyre tenni? Németeknél az egymáshoz való alkatrészek pontosan fekszenek egymáson vagy ezt naivan gondolom vagy ez nem ettől függ? Zoli Link to comment Megosztás: More sharing options...
berlina Elküldve December9, 2004 Szerző Megoszt Elküldve December9, 2004 Segítség!!!! Csapágyboltból, katalógusból( mivel az eredeti bent van a kocsiban,) nekik van olyan katalógusuk tudják milyen kell - monták, megrendeltem a csapágyakat/csapágyszettet. Itt van a kezemben. Most olvastam a forumon hogy létezik a partsnet.hu, google persze nem dobta ki mikor kerestem, se a delphi-t. Itt van a Delphi csapágy Opel katalógusa: azt írja csak az 1,6-os automata B Ascona hátsócsapágya a 72/41,5/21-es. Nekem ezt hozta/rendelte a csapágybolt. Az enyém 20 s-es, erre a Delphi 62/30/22-est ír. :) :) :D 2000- es Mantában milyen hátsócsapágy van??? A Manta hátsóhídja lehet nem azonos az Asconáéval? légyszíves ne mondjátok, hogy ez a szívás rovatba való. Zoli Link to comment Megosztás: More sharing options...
berlina Elküldve Január2, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Január2, 2005 Sziasztok, Megtörtént a csapágyak kicserélése :), a csapágyhangok tulképp teljesen megszüntek, viszont most már hallható a difihang - külünösen kisívű kanyarodáskor - amit eddig elnyomtak a csapágyak. :) ez lehet marad örökre. 72/41,5/21 FAG volt benne, mint kiderült több (katalógusból gyüjtve), ez a méret van az 1,6 automata-tól fölfele, alatta 1,6 kéziváltóig 62/30/22 méret. ami azt is jelenti, hogy az pl 1,3-as autók féltengelye 11,5 mm-rel keskenyebb. 2*3 óradíjat számoltak márkaszervízben számlával, plusz gratis lemosva kaptam vissza. (Munkatársam mesélte az Ő Golf I-én is ilyen összegű volt a ue. művelet "baráti" áron egy másik, egy pesti szervízben.) Kedves Moderátorok! Kérném ezen egyszemélyes/privát topic-om törlését, ha egyetértetek a törléssel. Köszi és üdv Zoli Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Január2, 2005 Megoszt Elküldve Január2, 2005 Szerintem nagyon kár lenne törölni, mert információkat tartalmaz, amiket más idelátogatók is szívesen, és hasznosan olvashatnak.Valszeg azért nem reagált senki, mert nem tudtak érdemi infóval szolgálni,mivel még nem taliztak hasonló problémával.A difi amíg kanyarban nem ad erőteljes morgó, recsegő hangot, addig nem szabad vele foglalkozni szerintem.Bár egy átcsapágyazás lehet, hogy jót tenne neki.Majd egyszer.Amúgy ha Mantával kapcsolatos kérdés merülne fel, lehet, hogy célszerűbb lenne azt a Manta topicban feltenni, mert ők álltalában ott mocorognak.(hátsóhíd,csapágy,meg ilyenek) Szerintem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
berlina Elküldve Január2, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Január2, 2005 Warwolf, köszi a megerősítést, Mantafüggetlen problémának éreztem a csapágycserét ezért is tettem ide, lehet, hogy másnak is volt már hasonló "bátorsága" könyvből nekilendülni egy ilyen hadműveletnek. Végülis helyesnek érzem, hogy nem magam csináltam. üdv Zoli Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Január2, 2005 Megoszt Elküldve Január2, 2005 Célszerű minden megoldást végig zongorázni, és utána a legjobbat választani.Ez így helyes. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Január2, 2005 Megoszt Elküldve Január2, 2005 Egyetértek Warwolf kollégával:attól hogy nincs válasz nem jelenti hogy senkit sem érdekel :wink: Nekem rekordban kellett a hátsó hídban cserélni a csapágyat,de én féltengellyel együtt cseréltem,így egyszerűbb volt.Ezért nem tudtam én sem semmit írni arra hogy jön le a csapágy a féltengelyről. Amúgy már dificserén átestem(igaz ladáén),abban tudok segíteni. :wink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
berlina Elküldve Január2, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Január2, 2005 Köszi Kori! :) Akkor leírom mit tapasztalok, hátha más is hall ilyet hátulról: Kocsit megemelve, ha a kereket bármelyik irányba forgatom, furcsa szinte ilyesztő kerregő vagy kattogó hang hallatszik a kerék közepéből. Csápos emelőn hallgatva, ha valaki forgatja a kereket középen is, a difinél is hallatszik viszont itt jóval halkabban. Állítólag a csövek fölerősítik és elvezetik a hangot a kerekek irányába. Erősebben hallatszik még parkoláskor, ha az egyik kerék más sebességgel forog, tehát határozottabban hallható a gyorsabban forgó kerék felől. Egyenes haladáskor nem igazán hallható, csak ha az ember keresi ezt a hangot. Másrészt tapasztalom még, hogy alábújva, kardánt majd 30° -kal el lehet forgatni, ez okozhatja azta a fura "ütés" érzést váltáskor, azaz a fogakserekek hézagainak összege már 30° körül lehet. Ha jól tudom ezen már csak a komplett dificsere segíthet, nem igazán felújítható, dificseréhez pedig kéne akkor egy nyulványtengely is, de valahogy mostanában difit vadászni nem lesz kedvem, szóval ez lehet, hogy már tényleg marad így utolsó lehelletéig. :) űdv Zoli Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Január2, 2005 Megoszt Elküldve Január2, 2005 Nincs olyan hasonkorú gép, amit ilyen difivel pakoltak össze hajdanán?Mert akkor lehet, hogy egy csere jót tenne, mert ez így már egy kicsit tényleg a difi végét fogja a legváratlanabb helyzetben jelenteni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Január3, 2005 Megoszt Elküldve Január3, 2005 Sztem a cserével ráérsz mígnem már egyenes úton is elkezd iszonyatosan búgni,persze ha addig bírod idegekkel addig. :smt111 Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Február28, 2005 Megoszt Elküldve Február28, 2005 Hátsóhíd, igaz Astra F.Szóval olyan hangja van menet közben a gépnek útegyenetlenségeken meg ilyeneken, mintha PB gázpalack lenne a csomitartóban.Mikor megálltam, csomagtartó fel, és nyomkodás, és olyan érdekes klangoló hangja van.A rugók látszólag egyben vannak, de én gondolok itt valami gumikütyü fáradásra a torziós rugónál.Lehetséges ez? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Február28, 2005 Megoszt Elküldve Február28, 2005 Igaz nem ismerem igazán a fastra hátsó hidat, de sztem az nem torziós rugós hanem csavarrugós. Nekem a rekordon is kopogott vmi hátul és sokáig nem tudtam meg, mígnem véletlenül rájöttem hogy a lengéscsillapítok kopognak, attól függetlenül hogy jók voltak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Február28, 2005 Megoszt Elküldve Február28, 2005 Igaz nem ismerem igazán a fastra hátsó hidat, de sztem az nem torziós rugós hanem csavarrugós. Nekem a rekordon is kopogott vmi hátul és sokáig nem tudtam meg, mígnem véletlenül rájöttem hogy a lengéscsillapítok kopognak, attól függetlenül hogy jók voltak. A csavarrugó stimmel, de én arra a gumira gondolok, ami a hátsóhíd felfogatásánál van.Bár annak valszeg Silent a neve.Tanácstalan vagyok főleg úgy, hogy mikor este leálltam a garázsba, még semmi baja nem volt.Helyesebben semmi hangja.Mosmeg....... Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Február28, 2005 Megoszt Elküldve Február28, 2005 Milyen a hangja a gázpalacknak a csomagtartóban??? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Február28, 2005 Megoszt Elküldve Február28, 2005 Milyen a hangja a gázpalacknak a csomagtartóban??? :) Klang-klang-klang! :) :) Olyan, mint amikor fordítva teszed be a pótkereket, és beleraksz egy kerékkulcsot. Egyébként már behatároltam, a bal hátsó spirálrugó felső részéről jön a hang.Van ott valami, ami el tud törni, repedni, ilyenek? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Addamsky Elküldve Február28, 2005 Megoszt Elküldve Február28, 2005 Mondjuk a rugó. Bár azt észrevetted volna... Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Február28, 2005 Megoszt Elküldve Február28, 2005 Nem lehet hogy tényleg van hátul egy gázpalack? :) :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Február28, 2005 Megoszt Elküldve Február28, 2005 Nem lehet hogy tényleg van hátul egy gázpalack? :) :) Gabi, akkor most megkérdezem a frankót! 8) TE mire gondolnál? :) :P A palackon kívül persze. . . . . ... Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Február28, 2005 Megoszt Elküldve Február28, 2005 Szép lányok, nagy bulik, jó idő... :) :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Február28, 2005 Megoszt Elküldve Február28, 2005 Szép lányok, nagy bulik, jó idő... :) :) Tudddtammm! :banghead: :toothy7: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gepard Elküldve Február28, 2005 Megoszt Elküldve Február28, 2005 Pedig valami tényleg zörög neki ott hátul. És tuti nem csajok:lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Február28, 2005 Megoszt Elküldve Február28, 2005 Zörög a sárhányó? :) :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
berlina Elküldve Május3, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Május3, 2005 Most egy kisebb gondban vagyok, egyáltalán nem Opel specifikus... Nem bííírom lekérni az egyik első alsó lengőkart a gömbcsukló csapszegje miatt, tavaly a másik oldallal nem volt ennyi nyűgöm. Próbáltam már ütögetéssel, melegítéssel, (de ez ilyenkor sajnos a melegben nem hoz annyi mikronnyi tágulást, hogy segítsen), csapszegkinyomóm meg pláne nincs. Próbálkoztam ennek a kütyünek a házi replikájával, eddig nem segített... tudtok vhogy távsegíteni? köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
MOMC Elküldve Május3, 2005 Megoszt Elküldve Május3, 2005 Most egy kisebb gondban vagyok, egyáltalán nem Opel specifikus... Nem bííírom lekérni az egyik első alsó lengőkart a gömbcsukló csapszegje miatt, tavaly a másik oldallal nem volt ennyi nyűgöm. Próbáltam már ütögetéssel, melegítéssel, (de ez ilyenkor sajnos a melegben nem hoz annyi mikronnyi tágulást, hogy segítsen), csapszegkinyomóm meg pláne nincs. Próbálkoztam ennek a kütyünek a házi replikájával, eddig nem segített... tudtok vhogy távsegíteni? köszönöm Szóval, akkor most mit nem tudsz? Az alsó gömfejet kinyomni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
berlina Elküldve Május3, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Május3, 2005 :lol: kicserélni a lengőkart.... itt a kezemben a jó, bent meg a repedt.... ató meg a bakon széttépve.... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts