Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ZAFIRA A - Általános


kovito

Recommended Posts

Szia Dejan!

Felsorolni ugyan nem tudom, de a komplett fűtésbox benne van. Ha találsz ilyet + vezérlő panelt bontóban, és a sajátodat jól eltudod adni, akkor is valahol 100 eFt körül kell számolni a költségekkel. Az átszerelés pedig nem párórás, hanem inkább pár napos tett, erre megfelelő, és vállalkozó szakembert találni nem könnyű. Utána még az elektromos rendszerben is jelezni kell a gépnek, hogy digitklímás lett. Ha az évjárat miatt erre még nem volt felkészítve, akkor az addigi idő és pénz ment a kukába. Szóval ha van rá időd és pénzed, akkor is nagyon-nagyon járd körül a témát. Az sem mellékes, hogy ez a beruházás elérheti az autód értékének 10%-át is, úgy, hogy egy esetleges eladáskor egy fillért sem látsz majd belőle vissza. Huh, ez elég lebeszélősre sikerült, de nem az akart lenni, mert egyébként meg nagyon klassz dolog a digitklíma.

Üdv: Laci

Köszönöm a segítséget. Reméltem egyszerűbben megoldható a dolog. Így sajnos még pihentetni fogom, talán majd egyszer nekiállok :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok :D

Egy kis infót szeretnék kérni tőletek,mégpedig Zafira A ügybe,tervezzük h beszerzünk 1-et,de érdekelne,h menyire megbízható a 2.0DTi motoros zafira,mik a hibái,mire figyeljünk,én kicsit fázok ezektől a túlkomplikált elektronikus dizelektől :P

szóval várom a véleményeket ez ügybe,de benzinesről is adhadtok infót,nem sértődök meg :P :D

Szia!

Nekem egy 2002es Y20DTH-m van, jelenleg 234000 km-t futott komolyabb gond nélkül. Egy éve olyan problémáim voltak vele, hogy kivillant a motor hiba jelzőlámpája és olyankor jó ha 40-50-el tudtam vele menni, de azt is percek alatt érte el. (véletlenszerűen előforduló hiba) Szerviz szerint turbó nyomás hiánya okozta a problémát. Átnézték, de nem volt semmi baja a turbónak. (márkaszervíz) Mikor én átnéztem az intercooler és az adagoló közötti cső volt elrepedve. Bontóban nem találtam mivel állítólag mindegyik ilyen, újonan meg 22000 körül lenne. Találtam bele E merci alkatrészt ami pont passzolt oda, azóta megszűnt ez a probléma. Ezen kívül más gond nem volt vele. A turbó még mindig jó állapotban van, többnyire csak országúton használom, nagyvárosokat kerülöm. Fogyasztása szerintem nagyon jó, és ereje is van ha kell.

Eddigi tapasztalataim alapján ez a gép nagyon meg tudja hálálni a gondoskodást. Csak jó minőségű motorolaj és üzemanyag kell neki.

Link to comment
Megosztás:

Zafira B(2005-),tudja-e a komfort zárás vezérelni az elektromosan behajtható tükröket?

Nem akarok külön gombot,ami bezárja...

Úgy szeretném,hogy ,amikor bezárom az autót,bezáruljanak a tükrök is,ahogy rendes autóhoz illik!!!

Ki tudja,hogy ki van-e építve alapból a vezetékelés a csatlakozóban a tükörhöz ?

Várom segítségeteket!:D

Ha az Opel is úgy akarja,akkor ez a gondom megoldódik.....ha (ismét)egyezik a kétféle csatlakozó:az elektromosan behajtható,és a kézzel behajtható elektromos külső visszapillantó tüköré,akkor megvezérelik a riasztóval a nyitás-zárást!Kap egy plusz szálat,és a komfort zárással egyezően ki-és be fog csukódni-nyitódni....tükrök már vannak,20 000/darab,utángyártott...az eredetinél,ezt a megoldást,kábelcsere,kapcsoló,tükrök,szerelés,kb 300 000 forintra taksálták...no comment!ha minden jól megy,50 000 forintból megoldódik..

Itt vannak nálam a tükrök,szerda szerelés!:P

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok :D

Egy kis infót szeretnék kérni tőletek,mégpedig Zafira A ügybe,tervezzük h beszerzünk 1-et,de érdekelne,h menyire megbízható a 2.0DTi motoros zafira,mik a hibái,mire figyeljünk,én kicsit fázok ezektől a túlkomplikált elektronikus dizelektől :P

szóval várom a véleményeket ez ügybe,de benzinesről is adhadtok infót,nem sértődök meg :P :D

ez nagyon változó. 10emberből 5nek hibátlan 5nek szörnyű a 2.0DTi-je. sokat olvasni, hogy EGR folyamatosan megadja magát, aztán extra esetben az adagoló is. de mint a kolléga mutatja 200felett is elmegy hiba nélkül (az a cső nem is sorolható problémának).

bár nekem 2.2DTi van így arra viszont joggal mondhatom, hogy fa.. király. :D erős, ha akarom akkor takarékos is. 7személlyel is elég szépen megy ha kell. és 185e km/ 6év alatt meg nem volt szervízben olajcserén kívül. (ja de stab.rúd cserén..illetve egyszer beparáztunk mert olajos volt a turbo mellett de nem volt semmi és azóta sincs gond (kopp-kopp).

benzinből ahogy eddigi fórumokon olvasgattam: 1.6 van aki szerint kevés (szerintem is) van akinek viszont a stílusához elég. de 1.8 vagy 2.2 az igazi ekkora kasztnihoz. gázzal meg aztán igazi spórolós nagycsaládos autó.

részemről csak ennyit tudtam hozzáfűzni.

Link to comment
Megosztás:

Szisztok!

Valakinek kapcsolási rajza Opel Zafira B (2005-)1.9 CDTI...tükörhöz kellene..(nem árt,ha van)Esetleg valaki tudja,honnan lehetne letölteni?

Ez a rész megoldódott:

http://www.die-opel-tuner.de/zafira.php

Most már csak azt lenne jó tudni,hogy melyik ebből a visszapillantóé,,hol található,mert németül nem tud senki a családból..:D

Valamiért nem tudok képet feltölteni...nem is ajánlja fel,vagy csak vak vagyok?!

Link to comment
Megosztás:

Szisztok!

Valakinek kapcsolási rajza Opel Zafira B (2005-)1.9 CDTI...tükörhöz kellene..(nem árt,ha van)Esetleg valaki tudja,honnan lehetne letölteni?

Ez a rész megoldódott:

http://www.die-opel-tuner.de/zafira.php

Most már csak azt lenne jó tudni,hogy melyik ebből a visszapillantóé,,hol található,mert németül nem tud senki a családból..:lol:

Valamiért nem tudok képet feltölteni...nem is ajánlja fel,vagy csak vak vagyok?!

Működik a motorosan behajtható visszapillantó tükör,igaz most még csak az egyik fele... a másikat ki kell cserélni,mert az új tükör hibás!

De ott is már csak fel kell szerelni a motoros tükröt,két szálat bekötni,és az is okay!;)

Igaz,meg kellett alkudni a megoldás érdekében: az amerikai zárást fel kellett áldozni,hiszen a centrál zár irányítja a tükröket...ha valahogyan meg lehetne oldani,hogy a komfort automatika nyissa-csukja,az maga lenne a menny!;)

Link to comment
Megosztás:

Bezárni-kinyitni csak az ajtóban lévő nyomógombbal lehet, automatizálni, más zárási funkcióval összekötni nem lehet (gyárilag). Már én is törtem rajta a fejem, de valami kütyüt kellene hozzá építeni. Nekem csak annyi kellene, hogy ha kettőre zárom a kocsit, akkor hajtsa be a tükröket, kinyitásnál viszont ne nyissa ki a tükröket.

A csatlakozót nem tudom, de a héten megnézem, és visszajelzek. Hol láttad a tükröket?

Üdv: Laci

Akkor lenne teljesen perfekt a dolog,ha gyújtáson valahogyan meg lehetne szakítani az áramkört,és nem hajtaná be a tükröket,akkor megmaradna az amerikai zárás is...Erre kellene valami okos ötlet....

Most lett neki agy állandó áram adva az időzítőn keresztül(ajtónként 2 DB+2 db relé,ami a polaritásváltást vezérli)..az időzítőket el kellett egymáshoz képest tolni,hogy ne egyszerre húzzanak be a relék,mert akkor nem csinál semmit!

Időzitő

Kapcsolóval nem tudtuk megoldani,hiszen kábelt lehetetlenség ebbe belehúzni,és ajtónként kellene,ezt valahol közösíteni is illene,szóval ez már túl bonyolult..

a Komfort modulra meg nem tudtuk rákötni,hogy az vezérelje..

Ötlet?

szép napot!

ma állítólag küldik a tükröt,amit kellett cserélni!

Tükör

Van 2 eladó elektromos tükröm,kézzel behajtható!;)

Link to comment
Megosztás:

Akkor lenne teljesen perfekt a dolog,ha gyújtáson valahogyan meg lehetne szakítani az áramkört,és nem hajtaná be a tükröket,akkor megmaradna az amerikai zárás is...Erre kellene valami okos ötlet....

Most lett neki agy állandó áram adva az időzítőn keresztül(ajtónként 2 DB+2 db relé,ami a polaritásváltást vezérli)..az időzítőket el kellett egymáshoz képest tolni,hogy ne egyszerre húzzanak be a relék,mert akkor nem csinál semmit!

Időzitő

Kapcsolóval nem tudtuk megoldani,hiszen kábelt lehetetlenség ebbe belehúzni,és ajtónként kellene,ezt valahol közösíteni is illene,szóval ez már túl bonyolult..

a Komfort modulra meg nem tudtuk rákötni,hogy az vezérelje..

Ötlet?

szép napot!

ma állítólag küldik a tükröt,amit kellett cserélni!

Tükör

Van 2 eladó elektromos tükröm,kézzel behajtható!;)

Sziasztok !

Új vagyok a fórumba,de úgy gondolom épp itt az ideje hogy belépjek közétek!

Na szóval én ugyan azon az ügyön vagyok a visszapillantókkal kapcsolatban mint te,úgy tudom hogy csak akkor tudnád megcsinálni ha gyári kapcsolót is megveszed és az ajtókba van a vezérlőmodulja azt is /jobb és bal / ha pedig ezek megvannak akkor Tech 2-vel a variant konfigurációban rálehet programozni ezt a funkciót!

Ha sikerül bontóba megvennem ezeket akkor nekem is lesz 2 eladó tükröm .......

Üdv

Gyuszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Új vagyok a fórumba,de úgy gondolom épp itt az ideje hogy belépjek közétek!

Na szóval én ugyan azon az ügyön vagyok a visszapillantókkal kapcsolatban mint te,úgy tudom hogy csak akkor tudnád megcsinálni ha gyári kapcsolót is megveszed és az ajtókba van a vezérlőmodulja azt is /jobb és bal / ha pedig ezek megvannak akkor Tech 2-vel a variant konfigurációban rálehet programozni ezt a funkciót!

Ha sikerül bontóba megvennem ezeket akkor nekem is lesz 2 eladó tükröm .......

Üdv

Gyuszi

Szia!

Üdv a fórumon!;)

Nekem már működik mind két tükröm zár,és nyit...de miután Opeléknál az elég húzós lett volna,hogy kábel +kapcsoló,így más megoldást választottam...de úgy néz ki,hogy az is megoldódik,ami eddig gond volt,lesz az amerikai zárás tükör becsukás nélkül!..;)

ELADÓ TÜKRÖK!!!

T_kr_k_h_tulja_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

T_kr_k_eleje_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Van már 2011/2012-es térkép, csak még nem sikerült megszereznem.

Üdv: Laci

A gyári,és az utángyártott motorvédő közt 10x-es a különbség..sejtheted,hogy gyári Opelt vettem!;)

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Üdv a fórumon!;)

Nekem már működik mind két tükröm zár,és nyit...de miután Opeléknál az elég húzós lett volna,hogy kábel +kapcsoló,így más megoldást választottam...de úgy néz ki,hogy az is megoldódik,ami eddig gond volt,lesz az amerikai zárás tükör becsukás nélkül!..:lol:

ELADÓ TÜKRÖK!!!

[ig]http://kepfeltoltes.hu/111026/T_kr_k_h_tulja_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

[ig]http://kepfeltoltes.hu/111026/T_kr_k_eleje_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Örülök hogy végre tudok valakivel erről beszélni,mert már sok fórumon próbáltam ,de senki nem válaszolt.....köszönöm hogy megosztod velem a tapasztalatod...na mesélj hogyan is működik ,belülről be és ki lehet nyitni gombnyomásra,ha pedig kintről távirányítóval zárod az autót akkor 2. gombnyomásra húzza be a tükröket egy kis időeltolással ???????

A Can-Bus rendszerhez hozzá van kötve,hibajelző lámpa nem világít,egyátalán GYÁRI riasztó van benne ?Tudnál feltölteni valahova Videót a működéséről...Youtube ??

Amit vettél visszapillantót az ugye utángyártott,mert felhívtam a link-ből amit küldtél az embert és azt mondta CSAK utángyártott újat tud beszerezni...mennyire passzol,el áll a kerettől,zajos,az eredeti Gyári burkolat mennyire passzol rá??? Te csináltad és kötötted be elektromosan vagy megkértél valakit?

Ha megkérlek részletesen leírnád hogy elejétől a végéig hogy csináltad a "project-et"?

Bocs a sok kérdésért de már vagy 2 hónapja rajta vagyok a dolgon és nem igazán jutottam előre,mindig falba ütköztem !

Köszönöm

Gyuszi ;)

Link to comment
Megosztás:

Örülök hogy végre tudok valakivel erről beszélni,mert már sok fórumon próbáltam ,de senki nem válaszolt.....köszönöm hogy megosztod velem a tapasztalatod...na mesélj hogyan is működik ,belülről be és ki lehet nyitni gombnyomásra,ha pedig kintről távirányítóval zárod az autót akkor 2. gombnyomásra húzza be a tükröket egy kis időeltolással ???????

A Can-Bus rendszerhez hozzá van kötve,hibajelző lámpa nem világít,egyátalán GYÁRI riasztó van benne ?Tudnál feltölteni valahova Videót a működéséről...Youtube ??

Amit vettél visszapillantót az ugye utángyártott,mert felhívtam a link-ből amit küldtél az embert és azt mondta CSAK utángyártott újat tud beszerezni...mennyire passzol,el áll a kerettől,zajos,az eredeti Gyári burkolat mennyire passzol rá??? Te csináltad és kötötted be elektromosan vagy megkértél valakit?

Ha megkérlek részletesen leírnád hogy elejétől a végéig hogy csináltad a "project-et"?

Bocs a sok kérdésért de már vagy 2 hónapja rajta vagyok a dolgon és nem igazán jutottam előre,mindig falba ütköztem !

Köszönöm

Gyuszi ;)

Szia!

A technikai részhez nem értek,csak a szeretném kategóriában mozgok!

Kerestem kontaktot az Opelhez,azt válaszolták,nincs az a 2 kábel az autómban,ami a motor mozgatásához kell(kábel köteg csere,szerelési díj,tükrök KB 300 000 forint..)..valóban,csak 5 szál van benne,7 helyett..ezért a centrál vezetékről vezéreltük meg,de ezzel elveszett az automatikus zárás lehetősége,hiszen ilyenkor a tükrök is bezárnak..nem gyári riasztóm van,és ha nem Can-Bus rendszerű riasztót szereltettem volna be,egyszerűbb lett volna a dolog!de akkor nem lehetne a saját kulcsáról zárni,külön kapcsoló lenne..Bezárod az autót 1 gombnyomás...a komfort automatika felhúzza az ablakokat,beélesedik a riasztó,a centrál behajtja a tükröket a zárással együtt..hirtelen ennyi..70 000 forintot költöttem rá,és megvannak a régi tükreim..jó a régi burkolat..

na szép napot!

Kocó a szakmai részt jobban vágja itt a fórumon..

7 végén Gárdonyban leszek szombaton,az Ősz utca 107-ben,a nyaralónkban..ha gondolod,ugorj oda..

Link to comment
Megosztás:

Én most csak olvasok, és tanulok. Zoli kitartását meg csodálom. Nekem gyári riasztos az autóm, de még nem sikerült olyan megoldást találnom, amit elképzeltem: ha egyre zárom, akkor csak bezárná, ha rányomom a reteszt is, akkor a tükröt is hajtsa be, és kinyitásnál nem kell, hogy a tükröt is kinyissa.

Amit Zoli nem írt le, hogy a plusz két vezeték direktbe van kötve a behajtó motorra, és előtte egy elektronika váltja a polaritást, így lesz ki-be hajtás. Neki két relével oldották meg oldalanként, egyik a polaritást váltja, a másik egy időzítő. Amikor a központi-zár jelet kap, akkor a tükör is mozdul egyik állásból a másikba (sajnos emiatt nem lehet a 12 km/ó felletti automatikus zárást aktiválni). Azt Zolinak nem is mondtam, hogy mennyit törtem a fejem ennek az áthidalásán, egyelőre hasztalan.

Üdv: Laci

Link to comment
Megosztás:

Én most csak olvasok, és tanulok. Zoli kitartását meg csodálom. Nekem gyári riasztos az autóm, de még nem sikerült olyan megoldást találnom, amit elképzeltem: ha egyre zárom, akkor csak bezárná, ha rányomom a reteszt is, akkor a tükröt is hajtsa be, és kinyitásnál nem kell, hogy a tükröt is kinyissa.

Amit Zoli nem írt le, hogy a plusz két vezeték direktbe van kötve a behajtó motorra, és előtte egy elektronika váltja a polaritást(ezeket diódával is le kellett védeni,hogy ne dolgozhassanak visszafele) így lesz ki-be hajtás. Neki két -két relével oldották meg oldalanként, egyik pár a polaritást váltja, a másik pár egy időzítő.(mert elég lenne egy-egy relé,de képtelenség egy kábelnél többet áthúzni az ajtónál lévő kötegen) Amikor a központi-zár jelet kap, akkor a tükör is mozdul egyik állásból a másikba (sajnos emiatt nem lehet a 12 km/ó felletti automatikus zárást aktiválni). Azt Zolinak nem is mondtam, hogy mennyit törtem a fejem ennek az áthidalásán, egyelőre hasztalan.

Üdv: Laci

Laci!

Mert már leírtam,hogy a centrálról van megvezérelve..:)Nálam valamiért ehhez 2-2 relét használtak oldalanként,ne kérdezd miért:én nem tudom!(most már tudom,de annyi kábelt esélytelen áthúzni egyik ajtótól a másikig!)

Az egyik az időzítő,a másik a polaritást váltja szintén..

ha minden jól megy,készül egy Can-bus kütyü,ami képes lesz úgy vezérelni,ahogy kell!Kész,és működik is helyesen!!;)

Majd jelzem!;)

mi a helyzet az interfeca-szel a tolatókamerához?:lol:

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

a minap felfigyeltem egy zajra a zafira hátuljából. kiderült, hogy a kipufogódob felett van egy (valószínűleg hővédő) lemez. igazából csak azóta hallatszik mióta le lett ültetve az autó és igen keményen fogadja a huppanókat és egyebeket. na nekem az lötyög. konkrétan rajta van a dobon. miután nem igen látom a tetejét, így nem tudom, hogyan kellene megreparálni.

van erről rajz TIS-ben vagy valakinek tanácsa?

mind a kettőt szívesen fogadom

köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

a minap felfigyeltem egy zajra a zafira hátuljából. kiderült, hogy a kipufogódob felett van egy (valószínűleg hővédő) lemez. igazából csak azóta hallatszik mióta le lett ültetve az autó és igen keményen fogadja a huppanókat és egyebeket. na nekem az lötyög. konkrétan rajta van a dobon. miután nem igen látom a tetejét, így nem tudom, hogyan kellene megreparálni.

van erről rajz TIS-ben vagy valakinek tanácsa?

mind a kettőt szívesen fogadom

köszönöm!

Szia !

A tapasztalatom az, hogy a 6-os anya alól kiszakad a hővédő lemez...ilyenkor leveszem az anyát és rakok alá egy bazi nagy nagylapos alátétet és visszahúzom!

A másik pedig hogy egyszerűen leveszem a lemezt,nem fog melegedni a kaszni mert olyan örvények vannak alatta hogy simán lehűtik,különben is ez van a legtávolabb a motortól és legkevésbé melegszik

Üdv

Gyuszi

Link to comment
Megosztás:

ez nagyon változó. 10emberből 5nek hibátlan 5nek szörnyű a 2.0DTi-je. sokat olvasni, hogy EGR folyamatosan megadja magát, aztán extra esetben az adagoló is. de mint a kolléga mutatja 200felett is elmegy hiba nélkül (az a cső nem is sorolható problémának).

bár nekem 2.2DTi van így arra viszont joggal mondhatom, hogy fa.. király. ;) erős, ha akarom akkor takarékos is. 7személlyel is elég szépen megy ha kell. és 185e km/ 6év alatt meg nem volt szervízben olajcserén kívül. (ja de stab.rúd cserén..illetve egyszer beparáztunk mert olajos volt a turbo mellett de nem volt semmi és azóta sincs gond (kopp-kopp).

benzinből ahogy eddigi fórumokon olvasgattam: 1.6 van aki szerint kevés (szerintem is) van akinek viszont a stílusához elég. de 1.8 vagy 2.2 az igazi ekkora kasztnihoz. gázzal meg aztán igazi spórolós nagycsaládos autó.

részemről csak ennyit tudtam hozzáfűzni.

Nekem egy 2002 évjáratú 2.2Dti-m van hibája semmi 156000km a gyári kipufogóról most rohadt le a külső burkolat fogyasztás 6l alatt megy ahogy kell.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Én most csak olvasok, és tanulok. Zoli kitartását meg csodálom. Nekem gyári riasztos az autóm, de még nem sikerült olyan megoldást találnom, amit elképzeltem: ha egyre zárom, akkor csak bezárná, ha rányomom a reteszt is, akkor a tükröt is hajtsa be, és kinyitásnál nem kell, hogy a tükröt is kinyissa.

Amit Zoli nem írt le, hogy a plusz két vezeték direktbe van kötve a behajtó motorra, és előtte egy elektronika váltja a polaritást, így lesz ki-be hajtás. Neki két relével oldották meg oldalanként, egyik a polaritást váltja, a másik egy időzítő. Amikor a központi-zár jelet kap, akkor a tükör is mozdul egyik állásból a másikba (sajnos emiatt nem lehet a 12 km/ó felletti automatikus zárást aktiválni). Azt Zolinak nem is mondtam, hogy mennyit törtem a fejem ennek az áthidalásán, egyelőre hasztalan.

Üdv: Laci

Most már végre úgy működik,ahogy én szerettem volna eddig is!

Bezár-kinyit a centrállal együtt,és van amerikai zárásom is....beletettek egy Can-bus kütyüt..;)

Link to comment
Megosztás:

Hali!

X16XEL A-Zafirásoktól kérdezném, hogy a forgalmiban, a V9-es mezőben (környezetvédelmi besorolás) milyen számmal rendelkeznek ;) Fater forgalijában egy 02-vel sikerült megörvendeztetni, csak ezt úgy annyira nem értem, amikor nekem a 94-es 17DR Astra is 04 ;) ) Ha jól rémlik '96-tól meg már eleve legalább 04-nek kéne lennie. Matricára megkapta a kéket, csak az új cégautó adós okoskodás miatt, egy elég szép összeg lóg azon, hogy most milyen besorolású is a gép. Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

5 vagy 12 km/h nál aut. bezár a kp.zár. mondjuk szerintem nem ez a hivatalos elnevezése.

valahogy úgyvan hogy egyszerre megnyomod a kulcson és a középkonzolon is a zárást. mintha igy olvastam volna a HAstrásoknál.

Szia!

valószínűleg nem Az a hivatalos neve(;)),nem mindig tudom a hivatalos terminologiát!;) SPEED LOCK!..de igen 12 km/óra sebességnél lezárja a centrálzár az autó ajtajait..ha be van állítva a komputeren a megfelelő utasítás.Aztán már te is tudod az autóban a műszerfalon lévő ajtó konzollal ki-be zárni,illetve ki-be kapcsolni,ha nem szeretnéd használni,vagy mégis..:lol:

Link to comment
Megosztás:

A normál tisztításnál nem jelez vissza semmi, legfeljebb a pillanyatnyi fogyasztás. Egy ilyen tisztítás általában 10-15 km alatt lefut. Neked mennyi ideig tisztít?

Idézem Opeléket!;)

9 - 4 Vezetés és üzemeltetés

Dízel részecskeszűrő

A dízel részecskeszűrő kiszűri

a kipufogógázok káros

koromrészecskéit. A rendszer egy

öntisztító funkcióval is rendelkezik,

amely bizonyos időközönként

automatikusan működésbe lép. A szűrő

tisztítása a koromrészecskék nagy

hőmérsékleten való elégetésével

történik. A művelet automatikusan

lezajlik bizonyos menetkörülmények

között, és akár 25 percig is eltarthat.

Ez idő alatt átmenetileg megnövekedhet

az üzemanyag-fogyasztás.

A folyamatot kísérő szag és füst

normális jelenség.

Bizonyos menetkörülmények között

a rendszer nem tudja automatikusan

elvégezni a tisztítást, mint például rövid

távokon való használat esetén.

Ha szükségessé vált a szűrő tisztítása,

azonban a korábbi menetkörülmények

nem tették lehetővé az automatikus

tisztítást, az! ellenőrzőlámpa villog.

Folytassa a vezetést, a motor

fordulatszámát 2000 fölött tartva.

Szükség esetén kapcsoljon

alacsonyabb sebességfokozatba.

A dízel részecskeszűrő tisztítása

megkezdődik.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.