Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ZAFIRA A - Általános


kovito

Recommended Posts

Hali , 2000 -es opel zafirám van , a kérdésem az ,hogy miután kiveszem a kulcsot és szálnék ki az autóból , folyamatosan sípol , mind mikor benne felejted a kulcsot.....Mi lehet a gond????

Japp és nekem is irtó nehezen melegedik üzemhömérsékletre a verda...20-25 km minimum....

Szia!

Nekem astraval volt ugyan ez, es mindig csak nagy melegben. Nalam az volt a gond, hogy az a szurke kerek valami ahonnan a kulcsot huzod ki beragadt. En azt csinaltam hogy kezzel erosen nyomkodtam amig ki nem ugrott a helyere.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Ti opeles sámánok

Segítsetek a kínomon.2004-es2.0 DTI Y20DTH motoros Zafirám van egy éve.Menet közben,hidegen,melegen rendszertelenül,kivillan a sárga autós-villáskulcs,lóerő elillan,kedv megszökik.Hétvégén hosszabb távon(24km)6-7-szer is előfordul.Tudom,foglalkoztatok már AGR és EGR szelepekkel is,de bővebben csak a benzinesek lettek boncolgatva.MIlyen az enyém?Fenekelni kell,vagy dugózni?Vagy lehet,hogy más a baja?

Így a negyedik szakszervíz után,már csak bennetek bízhatok. :D

Hibakód olvasás mit mutat?

Link to comment
Megosztás:

Hibakód olvasás mit mutat?

Szia Polapa

Elvittem szakszervízbe.AGR-t tisztítottak,és a hibakód olvasás valami hőmérő relé hibát

mutatott.Csere.Most már ritkábban gyullad a szervízlámpa,de induláskor(hideg)dadog a

motor,többször le is fullad,és míg meg nem melegszik(6-7km)addig 1500-1900 fordulat

között rángat az átkozott.

Én EGR szelepre gyanakszom.Hallottam ezt ki lehet pucolni.Megpróbálom...(ezt is)

Ha van ötlet......

Link to comment
Megosztás:

sajnos nem. ennyire csinálták, ez a gyári beállitás

Akkor erre lehet mondani nyugodtan,hogy nem sokat ér!?

Volt egy pár autóm,de ilyen érték sehol nem volt.....hiszen ezzel a használhatóságát teszik tönkre ennek a funkciónak!

Kösz az infót,sajnos én is ezt hallottam,csak nem akartam elhinni!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Olvastam valahol.hogy a kis távolságon sokáig használt autó kipufogóját

érdemes kiégetni néha,mert folythatja a motort(2004-es 2.0DTI Y20DTH).

Felbuzdulva ezen hajnalban az M0-on 3500-as fordulaton 3.-ban, tettem

70 km-t a Zafirába...Most mintha jobban húzna,mikor bemelegszik,de

az alapprobléma nem szűnt meg.

A motor tíz másodperces indítózás után röffen,és 6-7km-en keresztül

1500 és 1800-as fordulat között szétrángatja a kocsit,indítás után dadog és le is

fullad.Dízelesnél volt,kicserélte a rossz gyertyákat.AGR tisztítva,most nem játszik a sárgalámpa.

Fél éve megy nálam az egy tankolás,egy szervíz.

Cseppet el vagyok kenődve....

Így nem éri meg,hogy dízelünk van.......nagyon nem :D

Ha valakinek van ötlete.....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Olvastam valahol.hogy a kis távolságon sokáig használt autó kipufogóját

érdemes kiégetni néha,mert folythatja a motort(2004-es 2.0DTI Y20DTH).

Felbuzdulva ezen hajnalban az M0-on 3500-as fordulaton 3.-ban, tettem

70 km-t a Zafirába...Most mintha jobban húzna,mikor bemelegszik,de

az alapprobléma nem szűnt meg.

A motor tíz másodperces indítózás után röffen,és 6-7km-en keresztül

1500 és 1800-as fordulat között szétrángatja a kocsit,indítás után dadog és le is

fullad.Dízelesnél volt,kicserélte a rossz gyertyákat.AGR tisztítva,most nem játszik a sárgalámpa.

Fél éve megy nálam az egy tankolás,egy szervíz.

Cseppet el vagyok kenődve....

Így nem éri meg,hogy dízelünk van.......nagyon nem :D

Ha valakinek van ötlete.....

Olyan helyre vidd el, ahol a motor járása közben tudják nézni a jeladók paramétereit

Pl. ahol ilyen kiolvasóval rendelkeznek: http://www.opel-autodiagnosztika.com/opela...iagnosztika.php

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lassan nyomom bele az 5000. km-t az autóba. Mesés a fogyasztása, kényelme és már 6-an is ültünk benne úgy, hogy 2 napra a csomagjaink (kaja is!!!) kényelmesen elfértek a maradék csomaghelyen és a kalaproló szintjét nem érte el. Pedig az ivararány 4:2 a nők javára!!!

:D

Kérdésem:milyen nehéz szétszedni a hátsó (csomagtér) ajtó borítását. Sajnos ablaktörlő motort kell cserélnem, mert az előző tulajnál elromlott és pont az ellenkező oldalon áll.

Üdv Pitecus

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok .

Problémám , a következö: ma reggel egy hegyen felfele menet mintha elvesztette volna az erejét a motor, majd 100

méterrel odébb , magától kezdett gázolgatni és a müszerfalonn kigyult a motorelektronikát jelzö lámpa meg a

hütésvezérles lámpa, no és nem mükszik a fordulatszámmérö sem azóta........

Ez már biztos szervíz lessz csak azt szeretném tudni , valakinek ötlete van-e ,hogy mitörténhetett????

Zafira 2000, 2.0 DI

Köszike.

Érdekes, hogy itthon hagytam az autót és egy másikkal mentem munkába, és mikor hazajöttem , normálisan müködött........a fordulatszám mutató elektronikus, vagy bovdennel müködik??

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Sziasztok .

Problémám , a következö: ma reggel egy hegyen felfele menet mintha elvesztette volna az erejét a motor, majd 100

méterrel odébb , magától kezdett gázolgatni és a müszerfalonn kigyult a motorelektronikát jelzö lámpa meg a

hütésvezérles lámpa, no és nem mükszik a fordulatszámmérö sem azóta........

Ez már biztos szervíz lessz csak azt szeretném tudni , valakinek ötlete van-e ,hogy mitörténhetett????

Zafira 2000, 2.0 DI

Köszike.

Érdekes, hogy itthon hagytam az autót és egy másikkal mentem munkába, és mikor hazajöttem , normálisan müködött........a fordulatszám mutató elektronikus, vagy bovdennel müködik??

Hali.

A műszeregység elektronikus, nincs bobden, csak a kéziféknél... :D

A hiba valószínű nem állandósult, egyelőre...

Minden képp szervíz, vagy szerelő... :icon4:

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Opel Zafirámon valamiért eltünt a manuális váltási lehetőség a tiptronic váltómnál..szomoruan konstatáltam,csak D állás van,hiába tenném M-be..nincs...valaki tud benne segíteni,hogy merre induljak el,első körben,ahol orvosolni tudják,és nem rokkanok bele?:icon4:

Opel Zafira 1.9 CDTI Sport (2007) 150 Le automata

Másnap reggel beültem,és mintha semmi sem történt volna?Vannak még csodák?

Szóval megjavult magától,azt mondták az okosok a canbus hálózatnál lehetett valami gebasz!:D

Link to comment
Megosztás:

Opel Zafirámon valamiért eltünt a manuális váltási lehetőség a tiptronic váltómnál..szomoruan konstatáltam,csak D állás van,hiába tenném M-be..nincs...valaki tud benne segíteni,hogy merre induljak el,első körben,ahol orvosolni tudják,és nem rokkanok bele?:D

Opel Zafira 1.9 CDTI Sport (2007) 150 Le automata

Másnap reggel beültem,és mintha semmi sem történt volna?Vannak még csodák?

Szóval megjavult magától,azt mondták az okosok a canbus hálózatnál lehetett valami gebasz!:)

Okos találmány... :lol:

De tud fejfájást is okozni, minden előjel nélkül és nyom nélkül...így kell elfogadni.

Most nem nyugtattalak meg, igaz ? :D

:D

Link to comment
Megosztás:

Okos találmány... :D

De tud fejfájást is okozni, minden előjel nélkül és nyom nélkül...így kell elfogadni.

Most nem nyugtattalak meg, igaz ? :)

:D

Infarktus közeli állapotba juttatott!de azóta minden rendben!

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Sziasztok !!!!!

Segítséget szeretnék kérni. Sokat olvasgattam a fórumokat és hozzászólásokat, de olyan problémát, mint ami nekem van nem találtam vagy esetleg elkerülte a figyelmemet.

Novemberben lesz 2-éve hogy megvettük az autót (mert a másikra nem volt szükségünk egyes emberek szerint.)(Ellopták, az egy Seat Alhambra volt ) De nem kesergünk a múlton előre nézünk a Biztosítóval történt küzdelem után.

Szóval megvettük az új családtagot egy (2003.02.15.Opel Zafira 2.0 DTI (Y 20 DTH )

Nem is volt semmi gond egy darabig aztán jöttek a gondok emelkedőnél mintha a ménes kiment volna belőle, na, semmi gond utánaolvasás ….probléma ERG szelep. Na jó, kiszed , megtisztít , vissza …semmi baj …megy. De azért kicsit szemfüles maradok, mert úgy hallom és olvasásom, hogy ez még máskor is elő jöhet.

Elő is jött… megint tisztítás, de nem sokat használt.

Kódot kiolvasattam…. csak az lett a vége, hogy csere. Magyarországon legolcsóbb úgy 95-ezer lett volna 1-év garival. Netnézés, baráti segítség , végül Németország 80-ezer 2-év garival, de ebben benne van a postaköltség is. Hurrá, de jó!... megy az autó…. mehetünk neki a nyárnak .

Testvérem megajándékozott egy olajcserével.(levegőszűrő csere is történt)

És itt kezdődik a mostani kálváriám és hiba leírásom és ebben szeretném kérni a segítséget.

Pestről jöttek le, mert ott csinálták az olajcserét, de mivel siettek nem tankoltak. Fehérváron, mire benzinkútra értek, olyan szintig kiürült a tank, amelyre eddig még nem volt példa. (a jelző villogott)

Utána még 30 km-t tettünk vele, este leállítottam….semmi baj . Mondhatni ezen az úton, a szokottnál csendesebben is járt a motor.

Szombat reggel már az első indítás után lefulladt, majd második indításra minden oké. Na, semmi baj, lehet valamit felkapott a tankba és az szórakozott. Délután simán indult.

Következő nap reggel, kulcs elfordít, indul a kocsi, igen ám de kb: 10mp és leáll, szintén a második indításra tudtunk vele elindulni. Ezt csinálta egy darabig…közben megtudtam, hogy gázolajszűrő nem lett cserélve! …Semmi baj, kicseréltetem és majd megszűnik(esetleg ott van valami kosz). Kicserélték, megjött a rendes nyomás , azonban a résolaj csöveknél spriccelt a gázolaj. Ismét azt hittük, hogy megtaláltuk a bibit…. Merthogy biztosan innen kapott levegőt…és emiatt nem indult. (kicseréltük a résolajcsöveket).

Pár napig rendesen indult, semmi baj nem volt, aztán 3 napig nem használtuk, de simán indult.

Aztán megint ugyanaz a gond jött elő…..első indítás kb:10mp-et jár aztán megáll újra indítás….kb. kétszer 15-20mp és indul….. megy hegyen-völgyön olyan erővel, hogy szakít (..ó csak vicc a 101 paci ) …de semmi megtorpanás vagy valami. Emiatt nem gondolnám, hogy adagoló, bár már kezdenek „vigasztalni”, hogy csak az lesz. Nem füstöl, csak mikor elindul ….akkor egy nagyobb fehéres füst jelenik meg, de utána semmi. Ma már rövid leállítás után sem indult, csak hosszas köszörülgetések után. Máskor azért hosszabb állás kellett a hiba megjelenéséhez.

Tudom, hosszú volt és köszönöm annak, aki végigolvasta és ki tudott valamit belőle hámozni. Aki találkozott vagy hallott hasonlóról (Zafirás vagy Vectrás), írja meg nekem, mi lehet a baj…Köszönöm…. egy Zafirás

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Szerintem levegősödés okoz galibát, akár a szűrőcsere miatt is . A csatlakozásokat kellene átnézni, ha gázolajosak ott fars levegő is bejuthat a rendszerbe, és ez a tipus nem képes kilégteleníteni magát.

A koppra kihasználom a tankot dolog nem igazán javalott egyik autónál sem, főleg a dieseleknél.(tudom ez már eső után köpönyeg...)

Remélem lesz a többieknek is ötlete. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Ezt sem árt kitakarítani néha!

Az én autómban pontosan így nézett ki a szívósor köszönhetően az EGR szelep motorkárosító hatásának.

A tisztítás után érezhető a javulás,az erős lerakódás pedig a sok városi használat következménye.

A tisztítás igen mocskos és idő igényes munka de fontos az elvégzése.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Keresek alsó motorvédő lemezt B Zafirához(2006-os 1.9 CDTI Cosmo sport),illetve motorosan behajtható tükröket,és valakit,aki be is szereli..jelenleg elektromos tükör van rajta,de mindig elfelejtem behajtani,és ebből már volt gond...:lol:...milyen elektromos kütyük kellenek még hozzá?

A DVD 90-es fejegységhez kijött már az új navigációs lemez?

Szép napot!

Link to comment
Megosztás:

Van már 2011/2012-es térkép, csak még nem sikerült megszereznem.

Üdv: Laci

Üdv!

Keresek alsó motorvédő lemezt B Zafirához(2006-os 1.9 CDTI Cosmo sport),illetve motorosan behajtható tükröket,és valakit,aki be is szereli..jelenleg elektromos tükör van rajta,de mindig elfelejtem behajtani,és ebből már volt gond...:lol:...milyen elektromos kütyük kellenek még hozzá?

A DVD 90-es fejegységhez kijött már az új navigációs lemez?

Szép napot!

Link to comment
Megosztás:

Van már 2011/2012-es térkép, csak még nem sikerült megszereznem.

Üdv: Laci

Pedig jó lenne,ha lenne már új..de gondolom a Szél Kálmán tér még Moszkva tér marad..:lol:

de legalább az M31+ilyen fontosabb dolgok rajta legyenek,mert a tavalyin még nincs!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.