Hagalex Elküldve Március1, 2006 Megoszt Elküldve Március1, 2006 Amikor picit ( kb1.000 km ) mehetem Zafival (1.8-as) nem éreztem "lustának". Az 1.8-as miért lassú? Légyszi meséld el:) Hát igen, be kell vallanom derekasan, hogy az 1.8 -as motorral nekem a Zafirában semmien személyes tapasztalatom nincs! Én azért írtam, hogy lusta, mert erről a motorról szinte kivétel nélkül minden autós szaklap ezt írja! Akkor is, ha Astrában, vagy Vectrában van. Gondoltam a Zafirában sem tudhat többet! :rolleyes: Ezt figyelembe véve, valamint a saját "zseniális matematikai képességeim" latba vetve arra jutottam, hogy 7 személlyel még kevésbé megy! Szóval én erre alapoztam a véleményem! :blink: ;) Amúgy igazság van abban is, hogy mihez képest nem megy! Mert ugye az OPC -hez viszonyítva tényleg lusta, a Trabanthoz mérve meg nem.... Azt gondolom az 1.6 tényleg kicsi ehhez az autóhoz, 1.8 -at meg minek ha van 2.0 is.... de mint kiderült csak OPC van, de az meg más kategória! Így viszont lehet jó az 1.8 is..... ha lenne a 136 lovas 2.0 motor, én nem vennék 1.8 -at!! Amúgy sajnos nem csak a Rácz Tamás (Totalcar) húzza le ezt a motort... (szerintem Ő kifejezetten rühelli az Opeleket) ...hanem más újságírók más tesztekben is! Ha nem hiszitek járjatok utánna! ;) Az új 140 lovasról már el bírom képzelni, hogy nem lusta!!! :D ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
greg Elküldve Március1, 2006 Megoszt Elküldve Március1, 2006 Értjük, és igazad van abban, hogy egy sima 2 literes verziót nyugodtan összeszögelhettek volna. De én mentem sokat a vectrákkal, és nagyon mentek. Ott volt (angliában) a Vectra SRI, amiben 2 literes motor volt, és picit sportosabb volt a felszereltsége. Na azt a mocit nyugodtan beledrótozhatták volna a zafirába. De ettől függetlenül, amelyik újságíró azt mondja, hogy az 1.8-as B vectra vagy a Zafira lomha, az egy nagyképű apu kedvence. Tipikusan amikor a milliomos szerkesztő nagyképűen visszavigyorog a lap belső oldaláról (Pl Motor Revü anno). Szóval aki 5-6 mp-es gyorsulást akar, nem fog 7 személyes autót venni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
lala Elküldve Március3, 2006 Megoszt Elküldve Március3, 2006 Tisztelt Zafirások most vettem egy diesel zafirát belga importból a fedélzeti komputer nyelvezetét át lehet-e állítani flamandról angol vagy német nyelvre? Köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Blitz Elküldve Március3, 2006 Megoszt Elküldve Március3, 2006 Tisztelt Zafirások most vettem egy diesel zafirát belga importból a fedélzeti komputer nyelvezetét át lehet-e állítani flamandról angol vagy német nyelvre? Köszi. Nekem már sikerült. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kanes Elküldve Március4, 2006 Megoszt Elküldve Március4, 2006 sziasztok! opel zafirára lehet e valahol króm kilincset venni kivülre?ha igen akkor hol? a haver vett egy fekete zafirát és arra kell , azt mondták a szervizben hogy nincs. köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
hemi Elküldve Március5, 2006 Megoszt Elküldve Március5, 2006 Igen, nincs 2lityis benzines Zafira, ott van helyette a 2.2i 147 Le, egyébként megegyezik a motor palatta a vectra c-vel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
lala Elküldve Március6, 2006 Megoszt Elküldve Március6, 2006 Nekem már sikerült. Elárulnád hogyan? Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Március6, 2006 Megoszt Elküldve Március6, 2006 kért telefonos segítséget :) ;) amugy müszerrel lehet átállitani... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hagalex Elküldve Március6, 2006 Megoszt Elküldve Március6, 2006 Van nekünk Zafirás klubtagunk?? :) ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
kovacs Elküldve Március9, 2006 Megoszt Elküldve Március9, 2006 kért telefonos segítséget amugy müszerrel lehet átállitani... engem is érdekelne a nyelvezet átállitása,kitöl kérhetek segitséget? milyen müszer szükséges hozzá? köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Blitz Elküldve Március9, 2006 Megoszt Elküldve Március9, 2006 kért telefonos segítséget amugy müszerrel lehet átállitani... engem is érdekelne a nyelvezet átállitása,kitöl kérhetek segitséget? milyen müszer szükséges hozzá? köszi kell venni hozzá jó drágán egy Tech2-t Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Március9, 2006 Megoszt Elküldve Március9, 2006 engem is érdekelne a nyelvezet átállitása,kitöl kérhetek segitséget? bárkitől akinek van Tech 2 es müszere. a márkaszervizeknek van ilyen. illetve egy-két nagyobb szerviznek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
leslie Elküldve Április3, 2006 Megoszt Elküldve Április3, 2006 Sziasztok, Havernak van egy zsír új előző generációs 1.8-as Zafírája, most lenne benne 3ekm-es olajcsere. Nem nagyon akarom neki elhinni, h egy Z18XE mocis gépbe 10w40-es olaj kell gyárilag, a szaxervízben pedig ezt állítják. Legalább egy 5wxx-es full szinti olajat néztem volna ki belőle. Kinek van igaza, milyen olaj kell bele? Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Április3, 2006 Megoszt Elküldve Április3, 2006 5w30 as kell bele, de belerakható a 10w40 es is. kérje az 5w30 as olajat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
leslie Elküldve Április3, 2006 Megoszt Elküldve Április3, 2006 5w30 as kell bele, de belerakható a 10w40 es is. kérje az 5w30 as olajat. Thx! A srácnak azért ajánlották a 10w-s olajat, mert az állítólag tovább bírja. A gyerek eleve 10-15ekm-ként fogja cserélni, szóval inkább az 5w-s kerül bele. :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Elcsi Elküldve Április27, 2006 Megoszt Elküldve Április27, 2006 Üdv Zafirások! Ha van eladó cd30-as cd, mp3 lejátszótok szürke színben, szívesen vevő lennék rá. Emil címem: velcsi80@vipmail.hu Képet, ha tudtok küldjetek! Köszönöm! Biztosan meg tudunk egyezni! Link to comment Megosztás: More sharing options...
pata1.1 Elküldve Április30, 2006 Megoszt Elküldve Április30, 2006 Sziasztok! Kb 3/4-éve cseréltem le a 13 éves Astrámat Zafirára (az az Astra... hmm). Nos a kb 6 éves Zafrának kezdenek előjönni a kis, de kellemetlen problémái, ezzel kapcsolatban kérmém a segítségetek. 1, A jobb hátsó elektromos ablak nem működik sem a vezetői gombról sem a jobb hátsó ajtón levőről. Kiszedtem a kapcsolót, és természetesen teljesen más feszültségeket mértem a rosszon, mint egy jól működőn. Kérdésem az lenne, hogy mi lehet a gond. Úgy gondolom a központi ablak vezérlővel lehet valami, de nem tudom hol van és mi lehet a baja. 2, A műszerfal alól, a jobb első ülés lábrésze felöl néha erős kattogó hang jön. Arra már rájöttünk, hogy a hideg-meleg szelep állítómotorja csinálja, ha hidegre tekerem nem kattog. Láttalanba feltételezzük, hogy beállt a mechanikája és a motor letört néhány fogat a fogaskerékről, ezért nem tudja elkapni a másik fogaskereket. Lehet a szelep mechanikát javítan? Érdemes 15 0000-ért szervízben újat venni, vagy 7000-ért használtat? Mintha ez ilyen hőmérséklet érzékelős cucc lenne, akkor a szelepből kijövő alu cső elöredeghet, ha kijön a gáz nem fog érzékelni. Ezeknél a használt könnyen elromlik beszereléskor + nem is látszik hogy rossz amikor veszem. Ha van tapasztalatotok a fenti témákban, legyetek szívesek írjátok meg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ENDYKA Elküldve Március24, 2007 Megoszt Elküldve Március24, 2007 1ik ismerősöm venne magának Zafirát/3.5 milliót szánna rá maximum/. Van valakinek tapasztalata a 2.0 és 2.2es dízelekkel? Autómatát is nézegeti..de elég bizonytalan az Opel automatákkal kapcsolatban. Tapasztalat, infó? Előre is THX! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Endlos Elküldve Augusztus10, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus10, 2007 én mint egy kötsög márkaszervizes, asszem simán beleszólhatok ebbe... az a probléma, hogy előitéletes vagy, és rosszul állsz hozzá. te neked fütéscsapot cseréltek , mert az volt a rossz. fizettél érte. miből gondolod, hogy most is a fütéscsapodnál folyik??? elkültél mindenkit az annyába már, és lehet hogy a radiátorod folyik, a radiátor nál lévő átvezető cső, ami a Hagalexnek is folyt, de az is lehet hogy a fütéscsapod folyik ismét. ha fizettél érte, és van számlád akkor 2 azaz kettő év garanciát adnak a gyári alkatrészekre. azaz visszamész, és ha ujra az folyik akkor egy dijmentes javitásba veszel részt.... ha nem az folyik akkor tök feleslegesen téped a szádat itt..... asszem jót irtam :wink: Nem valószínű, hogy egyszerre több helyen megy tönkre vmi, úgyértem ha kicserélték az előző alkatrészt, azt a srác kifizette, de nem lehet, hogy az is rossz volt, meg a cső is, ha nem szűnt meg a probléma, akkor a szervizeknek azt kellene tenniük, hogy ha mást cserélnek, akkor az előző alkatrész, és munkadíj árát levonják az aktuálisból, hisz azt feleslegesen cserélték, ne varják már az ügyfél nyakába a saját hibájukat. Igaz, ez nekik veszteség, de legalább máskor jobban vigyáznak, hogy ne hasraütés szerűen cseréljenek mindent benne az ügyfél kérésére. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mackosajt Elküldve Augusztus10, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus10, 2007 egy elég régi kommentet hoztál elő drága barátom. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Endlos Elküldve Augusztus10, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus10, 2007 egy elég régi kommentet hoztál elő drága barátom. :) Tudomja, csak irtózatosan zavar, hogy annak kell behúznia fülét-farkát, akit bántottak, idézőjelben. Szerintetek amúgy egy Frontera alapra rá lehetne építeni egy Zafirát? Af rontera belső tulajdonságai tetszenek, és a zafira külseje. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Augusztus10, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus10, 2007 Szerintetek amúgy egy Frontera alapra rá lehetne építeni egy Zafirát? Af rontera belső tulajdonságai tetszenek, és a zafira külseje. Hát, ha meg is oldható, akkor is rohadtnagy meló. Én amúgy fordítva állnék neki: Zafira kasztniba frontera futóművet és hajtásláncot (mókolás 1: gyanítom hogy a tengely- és nyomtávoknak közük nincs egymáshoz a két autóban, mókolás 2: a Zafira ugye nem összkerekes, tehát a padlólemezen kéne helyet csinálni a kardánnak, csakúgy a nagyobb kerekek miatt a doblemezeket is szét kéne vágni, valamint a motor és az osztómű elhelyezése miatt a torpedólemezt is, sz'al gyakorlatilag szanaszét kéne vagdosni azt a Zafira kasztnit.), aztán ha ezek megvannak akkor esetleg meg lehet próbálni a Frontera műszerfalat is belepasszinta a Zafirába, és megintcsak nagy a gyanúm hogy ez sem cuppanna bele csont nélkül, szóval itt is faragni kéne. Ha temérdek pénzed van és rengeteg ráérő időd akkor hajrá, ha sikerül akkor a végére tuti hogy egyedi autód lesz. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Augusztus26, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus26, 2007 Sziasztok! F astrás vagyok, de egy zafirás rokonom nevében kérdeznék. Nem működik a tolatólámpája. Egyik oldalon sem! A váltón a kapcsolót kimértük és működik. Bizosítékok is rendbe. Hol keressük a hibát? van ennek reléje valahol? Segítséget előre is köszönöm üdv Zsolt Link to comment Megosztás: More sharing options...
encsaken Elküldve Szeptember24, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2007 Tanácsot szeretnék kérni a T. Fórumozóktól. 2001/12. havi Opel Zafira 1.6 Comfortom van, ami 120 ezer km-t futott. Az utóbbi időben nagyon megvadult az olajfogyás a motorjában, legutóbb 1 hét alatti 600 km (!) megtétele után a friss olajcserét követően teli állapotból minimum szint alá esett a nívópálca szerinti olajszont. (Gyári olajszűrőt és 5W30 Opel olajat használok.) Ráadásul alapjáraton -és csak alapjáraton- kattog a motor, mégha tele is van olajjal. Korábban a még korántsem ilyen mérvű problémával voltam már szerelőnél, aki 80 ezer Ft-ért felköszörültette a hengerfejet és tömítést cserélt, és nem tulajdonított jelentősséget az olajfogyásnak. Sőt a motort magát nem tartotta korántsem rossz állapotúnak vagy éppen laharcoltnak. Az autó nem füstöl kormosat sem. De ez nem lehet normális, még egy olyan laikus számára sem mint én. Mit lehetne tenni? Kérem és köszönöm a segítő szándékú tanácsokat, mert nagyon nekikeseredtünk. Köszönöm előre is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Szeptember25, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember25, 2007 Az a hideg motornál kattogás az gyanítom hogy hidrotőke probléma lesz, és ha így van akkor a két jelenség (mármint olajfogyás meg ez) valamilyen szinten összefügg és az olajhoz kötődik, elsőként én a helyedben hanyagolnám picit az Opel olajat (az 5W 30 sztem amúgy is túl "vékony" egy 120ezret futott autóba), és kipróbálnám egy más gyártótól származó 10W 40-el (hogy milyennel, arra majd a többiek adnak tippeket, de sokan esküsznek errefelé a Metabondra). Korántsem biztos hogy megoldja a problémát, de ha jól gondolom akkor a hidrotőkék se fognak szólni utána hidegen (legalábbis nem ennyire), és valszeg az olajfogyasztás is mérséklődik (esetleg meg is szűnik) majd. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts