Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ZAFIRA A - Általános


kovito

Recommended Posts

15 órája, szakcsa1 írta:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni.

Zafira A autónk van 2000 -es évjáratú 2000 -es dizel motorral , sajnos nyugdíjas tempóra fogta magát mivel 110 - 120 km/óra sebességnél leszabályoz a motor EGR visszajelző lámpa gyullad ki és elveszik az erő , ha megállítom és újra elindítom az erő visszatér hibajelzés  megszűnik amíg megint el nem éri a fenti sebességet . Sajnos hibakódot nem tudtunk kiolvasni mert még menet közben amikor csinálja sem mutat semmit. Az autóban mechanikus EGR szelep van.Esetleg valaki járt már így és mi volt az orvosság a gyógyuláshoz, vagy tud segíteni azt nagyon megköszönném.

Elvileg tárolnia kéne a hibakódot.

Link to comment
Megosztás:

On 2015. 12. 29. at 17:22, rtomi írta:

Jó estét!

Mennyire halott ez a topic?:goofy:

Érdemes idelátogatni vagy csak magamat fogom visszaolvasni?:(

Amúgy 2001-es Z18XE Zafirám van épp.

Kinézetre olyan autód van mint az enyém, csak az enyém Z16XE :( Ha olyan moci lenne az enyémben mint ami neked van boldog lennék! Nekem május óta van meg a kocsi, de azt már megtapasztaltam, hogy szereti enni az olajat rendesen! 100nál neked mennyit pörög??

Módosítva : ady19
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 01. 29. at 16:04, ady19 írta:

Kinézetre olyan autód van mint az enyém, csak az enyém Z16XE :( Ha olyan moci lenne az enyémben mint ami neked van boldog lennék! Nekem május óta van meg a kocsi, de azt már megtapasztaltam, hogy szereti enni az olajat rendesen! 100nál neked mennyit pörög??

Szia!

Z20M a színkódja ha jól emlékszem.(Petrol Blue)

Rövid váltó áttétellel 100-nál 3000-et forog. :-(

8 litert eszik így télen helyben közlekedve. 7-10 kilométeres távok. Eddig 2500 kilométer körül mentem vele November óta,így az olajfogyasztásról nem tudok nyilatkozni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A Zafirát tervezek venni, leginkább az 1.8-as 125le  (Z18XE ok) motort ajánlották (bár a fogyasztására kíváncsi leszek, egy 1.3-mas Suzuki Ignis után). Miket érdemes figyelni egy 150e km körüli futásteljesítményű példányon? A szokásos kiszakadt dudagombon (bár ez am is típushiba és könnyen orvosolható), és a kárpit állapotán kívül. Vannak e esetleg pontok, praktikák amit érdemes megcsinálni/megnézni vásárlás előtt? Olajfogyasztásra utaló jeleket hol találhatok? Kb milyen karbantartásokat kell elvégezni 150-200e km között (nyilván az azonnali olajcserén kívül)? Az évjáratra érdemes külön hangsúlyt fektetni? Már olvasgattam és nézegettem a fórumot, de minden kérdésre még nem kaptam választ...

Köszönöm előre is!

Szerk: Hmm, most láttam egy 2002-es zafirát (143e km, szervízkönyvvel), igaz 1.6-os de viszonylag szép, és olcsó is (oldallégzsákos), a bal hátsó lámpa beázásától eltekintve de az 5k bontóban. Az z16, vagy az x16-ra jellemző inkább az olajfogyasztás? Honnan tudom hogy a kinézett típus melyik motorkódos (alvázszámból nem jövök rá)?

 

Szerk: Közben olvasgatom a G astra fórumot is, és találtam egy elég hasznos linket. Beírom ide is, hátha másnak is segít.

Alvázszám kereső

Ez alapján a motorkód Z16XE és olasz az autó, és valóban oldallékzsákos. De az olajfogyasztásnak is utánaolvastam a G fórumon, és egy másik leírásban (http://topel.hupont.hu/11/tipushibak ), és sajnos jellemző a Z16 motorokra is. Így továbbra is a Z18 a favorit.

Módosítva : Tsabesz
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 01. 30. at 21:32, rtomi írta:

Szia!

Z20M a színkódja ha jól emlékszem.(Petrol Blue)

Rövid váltó áttétellel 100-nál 3000-et forog. :-(

8 litert eszik így télen helyben közlekedve. 7-10 kilométeres távok. Eddig 2500 kilométer körül mentem vele November óta,így az olajfogyasztásról nem tudok nyilatkozni.

Szia!

A színkódját még meg se néztem, hogy őszinte legyek! :) Ennek is elöl a motortérnél található a kódja? Vectra A-m volt előtte annak ott találtam meg.

A fogyasztási adataim hasonlók nekem is 1.6ossal. Engem ez a fránya olaj dolog zavar.. Azon kívül amik voltak azokat megcsináltattam már rajta, volt rajta egy terven kívüli önindító csere, ezt leszámítva elégedett vagyok vele.

 

On 2016. 02. 03. at 20:28, Tsabesz írta:

Sziasztok!

A Zafirát tervezek venni, leginkább az 1.8-as 125le  (Z18XE ok) motort ajánlották (bár a fogyasztására kíváncsi leszek, egy 1.3-mas Suzuki Ignis után). Miket érdemes figyelni egy 150e km körüli futásteljesítményű példányon? A szokásos kiszakadt dudagombon (bár ez am is típushiba és könnyen orvosolható), és a kárpit állapotán kívül. Vannak e esetleg pontok, praktikák amit érdemes megcsinálni/megnézni vásárlás előtt? Olajfogyasztásra utaló jeleket hol találhatok? Kb milyen karbantartásokat kell elvégezni 150-200e km között (nyilván az azonnali olajcserén kívül)? Az évjáratra érdemes külön hangsúlyt fektetni? Már olvasgattam és nézegettem a fórumot, de minden kérdésre még nem kaptam választ...

Köszönöm előre is!

Szerk: Hmm, most láttam egy 2002-es zafirát (143e km, szervízkönyvvel), igaz 1.6-os de viszonylag szép, és olcsó is (oldallégzsákos), a bal hátsó lámpa beázásától eltekintve de az 5k bontóban. Az z16, vagy az x16-ra jellemző inkább az olajfogyasztás? Honnan tudom hogy a kinézett típus melyik motorkódos (alvázszámból nem jövök rá)?

 

Szerk: Közben olvasgatom a G astra fórumot is, és találtam egy elég hasznos linket. Beírom ide is, hátha másnak is segít.

Alvázszám kereső

Ez alapján a motorkód Z16XE és olasz az autó, és valóban oldallékzsákos. De az olajfogyasztásnak is utánaolvastam a G fórumon, és egy másik leírásban (http://topel.hupont.hu/11/tipushibak ), és sajnos jellemző a Z16 motorokra is. Így továbbra is a Z18 a favorit.

Nekem Z16XE-m van s valóban szereti az olajat... Sajnos mindenkitől ezt hallom akinek ilyen mocija van az autójában..

Link to comment
Megosztás:

Sajnos ahogy a kínálatot nézegetem, még lehet így is az 1.6-os (Z16XE) mellett fogok dönteni. Sokkal kisebb futással (persze a szervizkönyvet megpróbálom jobban leellenőrizni), sokkal jobb állapotút kapnék, olcsóbban.

Te mennyi időközönként szoktál olajat cserélni? Mióta van meg (hány kilométer), mióta és mennyi olajat eszik? Látszik valahol hogy eszi? Ill annyit még megnéznél nekem az alvázszám kereső alapján hogy Szentgothárd-i, vagy Bochum-i a motorod?

u.i.: a színkód ott van az alvázszám alatt az ajtón, én amit néztem annak 20H...

Módosítva : Tsabesz
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 02. 09. at 19:52, Tsabesz írta:

Sajnos ahogy a kínálatot nézegetem, még lehet így is az 1.6-os (Z16XE) mellett fogok dönteni. Sokkal kisebb futással (persze a szervizkönyvet megpróbálom jobban leellenőrizni), sokkal jobb állapotút kapnék, olcsóbban.

Te mennyi időközönként szoktál olajat cserélni? Mióta van meg (hány kilométer), mióta és mennyi olajat eszik? Látszik valahol hogy eszi? Ill annyit még megnéznél nekem az alvázszám kereső alapján hogy Szentgothárd-i, vagy Bochum-i a motorod?

u.i.: a színkód ott van az alvázszám alatt az ajtón, én amit néztem annak 20H...

Mint ahogy az előző hozzászólásomban is írtam ettől függetlenül én elégedett vagyok az autóval. Lehet, hogy nem egy Ferrari, de én ehhez mérten vezetek is. Voltunk vele tavaly Horvátországban is (egy hét alatt belement 2000km) s a 40 fokban gond nélkül teljesített, klímával, csomagokkal stb.... A tetőcsomagtartó is "fel lett avatva" mert egy tengeri kajakot vittünk és szinte a fogyasztáson észre se lehetett venni. Én nagyon szeretem, hogy pakolható, variálható. Nagyobb csomagok esetén sincsenek gondjaim.. :)

 

Olajat én 10ezrenként cserélek, max 11-12ig megyek el, de ennél tovább nem! 183ezerrel vettem a gépsárkányt most jelenleg 197ezer van benne.

Az olajfogyást én csak a nívón látom, mert nem füstöl az autó semmi egyéb jele nincs annak hogy csipegeti az olajat. Nagyon sok szakival beszélgettem már erről, mindenki azt mondja hogy ezek a motorok fiatal koruk óta ilyenek. Nem sok mindent lehet velük kezdeni..

 

Az alvázszámkereső alapján az én motorom Bochum-i ahogy néztem.

 

A színkód tippet köszi szépen, utána fogok nézni. :)

Link to comment
Megosztás:

11 órája, ady19 írta:

Mint ahogy az előző hozzászólásomban is írtam ettől függetlenül én elégedett vagyok az autóval. Lehet, hogy nem egy Ferrari, de én ehhez mérten vezetek is. Voltunk vele tavaly Horvátországban is (egy hét alatt belement 2000km) s a 40 fokban gond nélkül teljesített, klímával, csomagokkal stb.... A tetőcsomagtartó is "fel lett avatva" mert egy tengeri kajakot vittünk és szinte a fogyasztáson észre se lehetett venni. Én nagyon szeretem, hogy pakolható, variálható. Nagyobb csomagok esetén sincsenek gondjaim.. :)

 

Olajat én 10ezrenként cserélek, max 11-12ig megyek el, de ennél tovább nem! 183ezerrel vettem a gépsárkányt most jelenleg 197ezer van benne.

Az olajfogyást én csak a nívón látom, mert nem füstöl az autó semmi egyéb jele nincs annak hogy csipegeti az olajat. Nagyon sok szakival beszélgettem már erről, mindenki azt mondja hogy ezek a motorok fiatal koruk óta ilyenek. Nem sok mindent lehet velük kezdeni..

 

Az alvázszámkereső alapján az én motorom Bochum-i ahogy néztem.

 

A színkód tippet köszi szépen, utána fogok nézni. :)

Melyik alvázszám keresőt használod? Én is kíváncsi lennék a motorom gyártási helyére?

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek létezhet 140 lovas A Zafira? Használtautón találtam egyet itt Szegeden, de tudtommal csak B zafit adtak ki ilyen motorral. Megnéztem élőben és érdekes módon NJoy a felszereltsége (legalábbis ez van az oldal "díszlécen"). Persze eladó éppen nem volt a telepen hogy konkrétan rákérdezzek.

A másik hogy találtam egy 1.8as 125 lovast Kecskeméten, de az meg 125le, de tudtommal azt meg csak 2000-től gyártották ilyen motorral.

Mennyi a városi fogyasztásod 1.6-tal? Kíváncsi lennék melyik fogyaszt kevesebbet városban, az 1.8 vagy az 1.6 (1 személlyel).

Egyéb megjegyzés: furcsa hogy használtautós kereskedőkről nem találok értékeléseket, hasznos lenne.

Módosítva : Tsabesz
Link to comment
Megosztás:

13 órája, ady19 írta:

Tsabesz cartárs hozzászólásában találhatót használtam! Nagyon hasznos szerintem! :)

Köszönöm. Ezt ismerem, de itt a  Bochum az autó összeszerelési helye nem a motoré.

De ha magyar a motor az se gond. Ismerve a győri autógyártót a magyar minőség van olyan mint a német.... sőt néha még jobb is ellenben pl Belgiummal.

Itthon a főnökök bizonyítani akarnak a németnek, és leverik a dolgozón a minőséget. A beszállítókat meg a németek hagyják jóvá, tehát az alapanyag sem "gagyi".

5-6...10 éves autónál meg szerintem többet jelent az előző tulaj, mint az összeszerelés helye. Ha valamit szarul raknak össze, annak azért viszonylag hamar elő kell jönnie! 

Link to comment
Megosztás:

40 perce, Tsabesz írta:

Hmm, én azt olvasom az utolsó sorokban hogy pl " ENGINE,SZENTGOTTHARD ". Ez nem a motor összeszerelési helye?

Személy szerint azt sejtem hogy pont a magyar motorok a jobbak. Persze semmiféle kutató munka, vagy felmérés nem előzte meg ezen feltevésem...

Hát igazad van. Én a H Astrámnak néztem az adatlapját, ott nincs ilyen. Csak az alvázszámnál írja az összeszerelést. A tartozékoknál csak a motor kódját írja, "ENGINE,..." nincs.

Viszont az F Astrámat nézve tényleg van ilyen sor, ott " ENGINE,BOCHUM " van.

Hát mindig tanul újat az ember. 

Idén lesz 10 éve nálam az F Astra, motorikusan nem sok gond volt vele 260e van benne, ebből 140e én tettem bele. Ezekszerint bochumi.

Link to comment
Megosztás:

2 hours ago, Tsabesz said:

Szerintetek létezhet 140 lovas A Zafira? Használtautón találtam egyet itt Szegeden, de tudtommal csak B zafit adtak ki ilyen motorral. Megnéztem élőben és érdekes módon NJoy a felszereltsége (legalábbis ez van az oldal "díszlécen"). Persze eladó éppen nem volt a telepen hogy konkrétan rákérdezzek.

A másik hogy találtam egy 1.8as 125 lovast Kecskeméten, de az meg 125le, de tudtommal azt meg csak 2000-től gyártották ilyen motorral.

Mennyi a városi fogyasztásod 1.6-tal? Kíváncsi lennék melyik fogyaszt kevesebbet városban, az 1.8 vagy az 1.6 (1 személlyel).

Egyéb megjegyzés: furcsa hogy használtautós kereskedőkről nem találok értékeléseket, hasznos lenne.

Ez nem "szerintetek", hanem utánajárás kérdése.

Ha  érdekelt volna a téma, utánanézel.

Mégis, milyen paraméterek alapján nézel meg egy kiszemelt jószágot?

 

Ugyanis amit néztél, az egy 2.2 benzines példány lehetett, 147 lóval.

 

Tovább megyek, csak hogy borzoljam a kedélyeidet.

Létezik 200 lovas Zafira is. ;)

Link to comment
Megosztás:

55 minutes ago, Sztaricsnaja said:

Hát igazad van. Én a H Astrámnak néztem az adatlapját, ott nincs ilyen. Csak az alvázszámnál írja az összeszerelést. A tartozékoknál csak a motor kódját írja, "ENGINE,..." nincs.

Viszont az F Astrámat nézve tényleg van ilyen sor, ott " ENGINE,BOCHUM " van.

Hát mindig tanul újat az ember. 

Idén lesz 10 éve nálam az F Astra, motorikusan nem sok gond volt vele 260e van benne, ebből 140e én tettem bele. Ezekszerint bochumi.

A magyar F astrák a legjobban összerakott darabok.

Mérföldekkel jobb, mint a német és csillagászati távolságban van a lengyeltől.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 01. 28. at 10:32 PM, szakcsa1 said:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni.

Zafira A autónk van 2000 -es évjáratú 2000 -es dizel motorral , sajnos nyugdíjas tempóra fogta magát mivel 110 - 120 km/óra sebességnél leszabályoz a motor EGR visszajelző lámpa gyullad ki és elveszik az erő , ha megállítom és újra elindítom az erő visszatér hibajelzés  megszűnik amíg megint el nem éri a fenti sebességet . Sajnos hibakódot nem tudtunk kiolvasni mert még menet közben amikor csinálja sem mutat semmit. Az autóban mechanikus EGR szelep van.Esetleg valaki járt már így és mi volt az orvosság a gyógyuláshoz, vagy tud segíteni azt nagyon megköszönném.

A "Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések" topicban nézelődj alaposan.

De ne rögtön kérdezősködéssel kezdj, mert ott gyorsabban helyreraknak, mint itt. ;)

Link to comment
Megosztás:

Valóban rosszul írtam/fogalmaztam amit írtam (pontosabban kellett volna link is).

Gyakorlatilag itt az opel fórumon már az Astra G fórumot is kiolvastam, most az indexes Zafira fórum összes hozzászólását olvasom visszafelé. Persze van még bőven minek utánanéznem...

Tehát 1.8-as 140le Zafira A és Njoy felszereltség. Ilyen tudtommal nem létezik: 1.8 140le A-ban? vagy mégis?

A másik az 1.8as zafira, amit Kecsón néztem az 99-es évjárat, de 125 lovas ( 99-es 125le? )

u.i.: szerintem nálam jobban mostanában keveseket érdekel ennyire a zafira téma, bár autószerelő "egyelőre" még nem vagyok :D

Paraméterek ami alapján autót keresek: Z motoros benzines legyen, lehetőleg 150e km alatt (szervizkönyv és függönylégzsák plusz pont, esetleg elegance), és 1 misi alatti

 

Módosítva : Tsabesz
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 02. 12. at 20:57, Tsabesz írta:

Szerintetek létezhet 140 lovas A Zafira? Használtautón találtam egyet itt Szegeden, de tudtommal csak B zafit adtak ki ilyen motorral. Megnéztem élőben és érdekes módon NJoy a felszereltsége (legalábbis ez van az oldal "díszlécen"). Persze eladó éppen nem volt a telepen hogy konkrétan rákérdezzek.

A másik hogy találtam egy 1.8as 125 lovast Kecskeméten, de az meg 125le, de tudtommal azt meg csak 2000-től gyártották ilyen motorral.

Mennyi a városi fogyasztásod 1.6-tal? Kíváncsi lennék melyik fogyaszt kevesebbet városban, az 1.8 vagy az 1.6 (1 személlyel).

Egyéb megjegyzés: furcsa hogy használtautós kereskedőkről nem találok értékeléseket, hasznos lenne.

Nekem olyan 8,5ben általában megálll a fogyim. Igaz én a belvárosban keveset használom, általában Budapest, 3.kerület-Szentendre távolságban használom sokat. Ezen kívül sokat használom vidéken, autópályán. Eddig a legjobb fogyasztási adatom olyan 7,5 körül volt, ennél lentebb még nem tudtam vinni. A vezetési stílusomat tekintve nem vagyok egy Ferrari versenyző típus, de ugyanakkor nem is 20-al döcögök az utakon. Valahol a kettő közé helyezem magam.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

8 órája, Tsabesz írta:

Tehát 1.8-as 140le Zafira A és Njoy felszereltség. Ilyen tudtommal nem létezik: 1.8 140le A-ban? vagy mégis?

A másik az 1.8as zafira, amit Kecsón néztem az 99-es évjárat, de 125 lovas ( 99-es 125le? )

Jól gondolod.

Zafira A-t X18XE1-el (ez a 115lóerős) és Z18XE-vel (ez meg 125) gyártották, Z18XER-el (ez lenne a 140 lovas) csak a B Zafi jött ki.

Egészen pontosan 2000 júniusáig szerelték a 116 lóerős motorral, júliustól pedig a gyártás 2005 márciusi befejezéséig a 125 lovas 1.8-as rakták bele.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Semmi nem kizárt, de nem tartom valószínűnek. Alvázszámból biztosra meg lehetne mondani.

Az viszont feltűnt hogy az összes autó amit linkeltél, 2005 márciusi vagy későbbi, holott éppen 2005 márciusában hagyták abba az A Zafi gyártását. Szóval szerintem a hirdetésben megadott gyártási dátumok sem stimmelnek, azok inkább a forgalomba helyezés dátumai lehetnek.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudjátok hogy a 2003-mas modellfrissíténél történt e érdemi változtatás az A zafiráknál?

Sajnos itt az oldalon nem működik a "modelltörténet" link.

A hűtőrács krómozásán, hátsó lámpa változásán, a kilincsek színre fújásán, a tetősín eltűnésén, ezüst középkonzol, a digitklíma megjelenésén, és egy új/változtatott motor, új kárpit variációk, másféle kartámasz-on, xenon-os lámpán. Neten sem sok lényegi információt találtam sajnos...

Konkrétan az érdekelne hogy a  z18xe motoron vagy segédberendezéseken történt e valami lényegi változás, ami miatt érdemes lenne 2001-es helyett 2003-as modelt venni inkább vagy fordítva?

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ijesztő jelenséget produkált a Zafira /1.8 Benzin 1999 X18XE Aut/.

Autópályára hajtottam fel, nagyobb gázt adtam, váltó szépen vissza is kapcsolt (kb 3500-as volt a fordulat), de a motor dadogni kezdett és hatalmas mennyiségű szürkésfehér füstöt eregetett (nem láttam az autó mögött semmit a füsttől). Kb 7-10 másodperc múlva a dadogás és a füst megszűnt. Hiba nélkül ment tovább az autó (sem motorlámpa, sem a hőmérséklet, sem a computer nem jelzett hibát) Következő kijáratnál kihajtottam, megnéztem a vizet, olajat (másnap reggel is), mindent rendben találtam.

2 nap múlva ismét autópályáztam, hibátlan volt (átlagosan 100-120-al közlekedem)

Ennyiből mire lehet következtetni, mi okozhatta ezt?

 

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 

A segítségeteket szeretném kérni! 

Januárban vettem egy 1,6 16V A Zafirát. F-astrámat cseréltem le rá! :-) 

Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy digit klíma van benne és nincs külön klíma bekapcsoló gombom! 

Fura nekem mert az astrán volt külön bekapcsoló gomb. Az a bajom hogy nem tudom lenyomatni a párát reggelente a klímával!

Hogyan tudom ezen a típuson működtetni a klímát? Elképzelhető hogy vmi baj van a klímámmal? 

Előre is köszi a válaszokat! 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.