Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

Tanácsot kérek tapasztalt szerelőktől.

Omega-A caravan, C20NE motorral, 1994-es évjárat.

Tünet:

indítást követően 5-10 percig hibamentes motorüzem.

Megállok, gyújtás kikapcsolva. 1-2 perc után újraindítva motort az önindító hajt, motorzaj van, de nem indul motor. (hallgattam üzemanyagszivattyút a tankban, de onnét jön a búgó hang a gyújtást ráadva. GYertyák rendben, cserélve frissen)

Várok 10-13 percet, és újrapróbálom indítást, rögtön indul.

Mi az ami ilyen hibát okoz? Merre induljak hibakereséssel?

A tünet eseti, nem rendszeres. Nem időjárás függő. Hideg/meleg időben is produkálhatja.

Ötleteket előre is köszönöm.

Elküldve

Helloka. Ma délelőtt beindítottam az omegát,a c20ne-ben 2 m után 3 henger ment, aztán annyi se és kakukk. Nagy nehezen beindult, de a gyertyakábelek se frankók. Viszont félünk, hogy elugrott a vezérlés. a Vezérműtengelyen megvan a jel, de a főtengelyen a jelet nem tudjuk,hogy hova kell hozzánézni. Sehol nem találok segítséget a neten. Hogy van jelen a tárcsa?

Elküldve

Helloka. Ma délelőtt beindítottam az omegát,a c20ne-ben 2 m után 3 henger ment, aztán annyi se és kakukk. Nagy nehezen beindult, de a gyertyakábelek se frankók. Viszont félünk, hogy elugrott a vezérlés. a Vezérműtengelyen megvan a jel, de a főtengelyen a jelet nem tudjuk,hogy hova kell hozzánézni. Sehol nem találok segítséget a neten. Hogy van jelen a tárcsa?

szia

:) emlekeim szerint :)

ha magän a tärcsän nincs kis bevägott jel akkor lekell venni a szijtärcsät a vezermü fogaskerekröl es az alu vez fogaskereken van egy nyil,emlekeim szerin van egy jelöles pont a fogaskerek alatt majdnem az olajteknö peremen amikor az also jelen van ahoz kell ällitani a felsöt ellenörzeskor 2 kört tekerni majd nezni Üdv.:remelem segitettem

Elküldve

Sziasztok!

Lenne egy kevésbé kicsi problémám!

Vettem egy 1998-as 2.5 td opel omega b-t. Németországból hazafelé jövet Bécs-nél megált az autó.

Olyan volt mintha a gyújtást lekapcsoltam volna. Próbáltam újra indítani de nemment. Olyan volt az indítózás mintha üresen forgott volna a moci.

Sebességbe raktam kicsit megtoltam a motor fogott tehát a vezérlés nemhiszem hogy elszállt.

Mi lehet a baj? Elektromos? Imobilizer? Amúgy minden tökéletes rajta megy rendesen a víz nemmelegszik stb.

Előre is köszönöm fontos lenne mert ezzel járok ki dolgozni.

A segítséget ide és a kohanzoltan1@gmail.comra is szívesen várom!

  • 1 month later...
Elküldve

Sziasztok! Valaki meg tudja nekem mondani a c20ne-hez tartozó váltó hosszát a harang elejétől a hardy-ig? Meg a hardy osztókörét esetleg?

  • 2 weeks later...
Elküldve

Azt meg tudja nekem mondani valaki hogy a c20ne motoros omega lendkereke megegyezik-e a c20ne motoros vectráéval?
Csak mert vectráé van itthon, akkor azt nem kéne vegyek. A tárcsa tudom hogy más, az kiderült az alkatrészkatalógusból, a kinyomó szerkezet egyezik, a kinyomócsapágy meg nyilván más.

  • 3 weeks later...
Elküldve

Üdv. mindenkinek!

Egy igen érdekes és szerintem összetett hiba jön elő újra és újra az Omegámon ('92-es, C26NE automata) .

A jelenség a következő:

üzem meleg motornál, alapjáraton leáll.

menet közben hallok és érzek is fura, halk, mély hangú "puffogásokat",de nem a kipufogó rendszer végétől,hanem közép tájékon(katalizátornál v. középdobnál és a motortól is)

Motordiagnosztikán voltam vele, ahol a fojtó szelepet és szélét felpucolták(szennyezett volt), mondván a szelep szélei nem zártak rendesen és ott is jutott be +levegő amit a motorvezérlő nem tudott kompenzálni,ráadásul az alapjárati szelep is nyitva maradt.Plusz még beállították az alapjáratot, ennek eredménye képen 3 hétig jól is működött.De!sajnos megint elkezdődött a probléma és újra leáll.

Nem függ össze a hibával,de leírom amiket idáig már cseréltem(hiba jelentkezése előtt és után ):

-benzin tank

-üzemanyag szűrő

-üzemanyag tömlők(kis-és nagynyomásúak)

-gyertya kábelek,gyertyák

-olajszűrő,olaj,levegőszűrő

-vízhőfok jeladók (termosztátházon felül és oldalt)

-termosztát szelep

-gyújtó trafó( bontottan)

-gyújtás kapcsoló relé (új)

Elküldve

Valahol falsot szívhat, és az injektorfejek lehet hogy bepisilnek.

légtömegmérő....... :)

már abban a korban vannak ezek is amikor sorra mennek tönkre a torlótárcsás légtömegmérők bennük,pont mint 10-12 éve a reki-senator-manta stb.-kben.

  • Like 1
  • 2 weeks later...
Elküldve

üdv

segítségre lenne szükségem,mi lehet a baj?opel omega A 2.0 automata,kombi 91 es

ráteszem gyujtásra,semmi se gyullad fel a km órán,se a motor teszter se aksi semmi!,bord mutatmindent hiánytalanul,beindítom fordulatszám,sebeség számlálo megy,alapjárat 500körül.pillanatnyit stb mutat a bord.viszont a bord az idönél levett gyujtásnál,mutat egy F betüt,ez mi?

picit rálépek a gázpedálra,kigyulad a töltés abs felvillan elalszik,üzemanyagszint sárga jelzöje világít és lassan elalszik, elindul az üzemanyagszintjelzö,kb valosat mutat,de amint megnyomom a sportfokozat gombját a váltón,kigyullad az s betü,üzemanyag viszamegy 0-ra amint kiveszem S-ból egyböl elindul megint az üzemanyagszint,ezt szeretném kijavítani,csak nem tudom mi a baj.

elörre is köszönöm a segítséget!

  • 10 months later...
Elküldve

Üdv mindenkiek!

A következő problémámban kérnék segítséget tőletek, hogyan menjek tovább:

'92-es C26NE kombi Omega benzin tank (használt,de korrekt állapotú), külső AC+ üz. anyag szűrő cserék és a "benzingőz" szén szűrőjének tisztítása után lassú és hirtelen kigyorsításnál "elfogy" illetve "ledadog" a motor,negyed üzemanyag szint állásnál(de előfordult már fél tanknál is) ráadásul ezt követően észre vettem, hogy a nyomásszabályzótól éles visító hang hallatszik, gázadásnál arányosan változik ez a hang,de marad folyamatosan, viszont első hideg indítás után nem jelentkezik csak olyan 3-4 km-t követően, mikor már üzem meleg a blokk kb.: 80-85fok.

Válaszaitokat előre is köszönöm!

Tisztelettel

Dimenzós Gépész Oli

Elküldve

Erősen tipp amit most írok mert nem tudom hogy néz ki az Omega tankjának belseje, de mivel kísértetiesen hasonló tüneteket tapasztaltam anno Calibrán, így azt mondanám hogy érdemes megnézned (ha van ilyen) a tank belsejében a Viton-gyűrűt (a lentebbi képeken a kis fekete O-gyűrű), azt ugyanis idővel feloldja a benzin, amitől meglágyul, és az AC képes mellette levegőt szívni (nálunk az visított, 5db AC csapágyas is lett mire rájöttünk hogy mitől). Jellemzően negyed tank alatt fordult elő a történet. Ha szétszeded, és a gumigyűrű könnyedén csúszkál a helyén akkor rossz, annak passzentosan szorulnia kéne. Csere esetén csakis Viton alapanyagú jöhet szóba, a sima gumigyűrűt két hét alatt megeszi a benzin, szedheted szét megint, a Viton gyűrű viszont 15-20 évig bírni fogja.

1663098-20141124-uJTzyx.jpg

1663099-20141124-PUYqfe.jpg
1663100-20141124-AmEPG9.jpg
  • Like 1
Elküldve

Köszönöm Bertone a tippet!

Majdnem hajszál pontosan így néz ki az Omega tankjában lévő szűrős csőcsonk a szintjelzővel, annyi különbséggel, hogy ennek a vége 90 fokban hajlított és úgy ül a végén a szűrő..."O" gyűrűt nem láttam rajta bár amit szétkaptam az a régi tank.Kikapom a most beszereltet és meglátom.

Nyomásszabályzót szét tudja küldeni ha kerül bele szennyeződés?Hogyan néz ki belülről?Membrános vagy szelepes lehet?

Elküldve

Nyomásszabályzónak a membránja szokott átlyukadni. Húzd le a vákumcsövet ròla, ha ott jön a benzin, akkor gáz van. Esetleg még le szokott ragadni, akkor nem engedi át a benzint, és túl nagy lesz a nyomás az injektoroknál.

Köszönöm Bertone a tippet!

Majdnem hajszál pontosan így néz ki az Omega tankjában lévő szűrős csőcsonk a szintjelzővel, annyi különbséggel, hogy ennek a vége 90 fokban hajlított és úgy ül a végén a szűrő..."O" gyűrűt nem láttam rajta bár amit szétkaptam az a régi tank.Kikapom a most beszereltet és meglátom.

Nyomásszabályzót szét tudja küldeni ha kerül bele szennyeződés?Hogyan néz ki belülről?Membrános vagy szelepes lehet?

  • Like 1
  • 1 month later...
Elküldve

Sziasztok! kerestem mndenhol de nem, talaáltam sehol opel corza vivát! Nekem az van és ojan problémám van hogy menet közben kigyulad 1 sárga lámpa amiben 1,motor van és azon egy vilám jelzés! mi lehet a gond? válaszokat elöre is köszi

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Adok-veszek topikot nem találtam ezért ide írom:

Sürgősen eladók A Omega alkatrészei:
Első+hátsó lökhárító (3000-esé) díszlécekkel, és hozzá illő visszapillantókkal.
Szép állapotú tetőkárpit.
Recaro első ülések.
Könyv.
Plusz ajándék sok apróság (nyitó gombtól gyujtáskapcsolóig)
  • 3 weeks later...
Elküldve

Sziasztok! c20ne omegám motorjába a benzin átfojt az olajba meg 2000 fordulat alatt nem ment csak két henger mitöl lehet? Hengerfej körül lehet a baj!

  • 4 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Adok-veszek topikot nem találtam ezért ide írom:

Sürgősen eladók A Omega alkatrészei:

Első+hátsó lökhárító (3000-esé) díszlécekkel, és hozzá illő visszapillantókkal.

Szép állapotú tetőkárpit.

Recaro első ülések.

Könyv.

Plusz ajándék sok apróság (nyitó gombtól gyujtáskapcsolóig)

Szia!

Bocsi, de nem egyértelmű a hirdetés... Az egész motyót adod annyiért az ajándékokkal?

Az Adok-Veszek topik egyébként a felső menüsor jobb szélén található.

Elküldve

Sziasztok! Régi "opeles" vagyok, kis kitérővel: egy 90 lovas Asconát cseréltem le egy Deawoo Racer GSI-re néhány éve és most ezt váltottam "vissza" egy Omega A-ra... Valójában egyenlőre minden happy az elefánttal, de a biztonság kedvéért vettem hozzá egy Így javítsd könyvet is a neten... és itt kezdődnek a bajok. 2.4-es négyhengeres a Jumbó, ám a könyv a közelébe sem jár ennek a motornak, csupán a legelterjedtebb modellek vannak benne kétliteresig és a dízelek... Nézegettem a Haynes féle Omega & Senator "bibliát" is tízezerért, ám abban sem szerepel a 2.4-es... Tudna valaki segíteni ehhez egy akár német vagy angol nyelvű kézikönyvvel?

Elküldve (edited)

Sziasztok! Régi "opeles" vagyok, kis kitérővel: egy 90 lovas Asconát cseréltem le egy Deawoo Racer GSI-re néhány éve és most ezt váltottam "vissza" egy Omega A-ra... Valójában egyenlőre minden happy az elefánttal, de a biztonság kedvéért vettem hozzá egy Így javítsd könyvet is a neten... és itt kezdődnek a bajok. 2.4-es négyhengeres a Jumbó, ám a könyv a közelébe sem jár ennek a motornak, csupán a legelterjedtebb modellek vannak benne kétliteresig és a dízelek... Nézegettem a Haynes féle Omega & Senator "bibliát" is tízezerért, ám abban sem szerepel a 2.4-es... Tudna valaki segíteni ehhez egy akár német vagy angol nyelvű kézikönyvvel?

Keress rá a Frontera A Haynes könyvre, abban benne van a 2.4-es is azthiszem. (Azthiszem a motorok megyegyeznek)

Módosítva : Razor01
  • Like 1
Elküldve

Keress rá a Frontera A Haynes könyvre, abban benne van a 2.4-es is azthiszem. (Azthiszem a motorok megyegyeznek)

Úgy van, Köszönöm! Egy régebbi blogban megtaláltam a könyv rövid leírását és ezek szerepelnek benne:

All models inc. special/limited editions, 91 - Sept 98, J to S

Petrol: 2. 0 litre (1998cc), 2. 2 litre (2198cc) and 2. 4 litre (2410cc)

Diesel: 2. 3 litre (2260cc), 2. 5 litre (2499cc) and 2. 8 litre (2771cc)

Tehát ott lesz az... Már csak a könyvet kell felhajtani valahol! ;)

Elküldve (edited)

Úgy van, Köszönöm! Egy régebbi blogban megtaláltam a könyv rövid leírását és ezek szerepelnek benne:

All models inc. special/limited editions, 91 - Sept 98, J to S

Petrol: 2. 0 litre (1998cc), 2. 2 litre (2198cc) and 2. 4 litre (2410cc)

Diesel: 2. 3 litre (2260cc), 2. 5 litre (2499cc) and 2. 8 litre (2771cc)

Tehát ott lesz az... Már csak a könyvet kell felhajtani valahol! ;)

Estefele leszek gépközelben, akkor tudok adni linket. (Most telefonról írok :) )

Módosítva : Razor01
  • Like 1
Elküldve

Estefele leszek gépközelben, akkor tudok adni linket. (Most telefonról írok :) )

Köszi, a Marotinál találtam 9900-ért. De persze ha tudsz olcsóbbat... :)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.