MátéDebrecen Elküldve Június15, 2012 Elküldve Június15, 2012 Mivel úgy is le kell bontanom még egyszer a szivattyút, ha beszerzem a gumibakokat, meg a külső szúrőt, majd belekukkolok. Bár nem igazán értem ezt a csiga kérdést. A búvárcső az üza szint jeladóval együtt jött ki a tankból, a tank oldalán, a kocsi orra felé víszintesen. Hosszas forgatás, kisérletezés után, és nem éreztem, hogy ezeken kívül valami is lenne a tankban. Viszont délután volt kis szabadidőm, és nekiestem a vezetékkötegnek. Van egy köteg, az összes jeladó, injektor csati ezen van rajta. Mielőtt a jobb oldalon bemenne a tűzfalon, találtam kb 10 cm szigetelőszalagozott részt. Lebontottam, hátha alatta találok valami bibit. A vezetékek be voltak kenve valami nyálkás anyaggal, de sértetlenek voltak. :-( Tovább kerestem a kötegen valami rendellenest. A tűzfaltól befele már csak kb 20-25 centit megy, rá egyenesen a compira. A kesztyűtartó és a kaszni közt felnyúlva, olyan érzésem volt, mintha mintha a megvastagodott köteg, tele lenne kötésekkel. Látni nem lehet, (pláne lámpa hiányában) de nekem olyan sejtésem van, hogy valamikor megtörték az autót, és közben elszakadtak a vezetékek. Aztán utána összekötözték őket. Lehet csalnak a megérzéseim, de ha így van, elkerülhetetlen lesz 1 sértetlen köteg beszerzése. Köszi, hogy így kitartotok velem a kinlódásban :-) Nem hiszem, hogy el lenne szakadva, mert én kibontottam már az egész műszerfalat. eleve úgy van összekötegelve, mintha szakadt lenne. De ha akad egy lámpád nézd meg kitudja.
csinibá Elküldve Június20, 2012 Elküldve Június20, 2012 Sziasztok! Először is egy kis tanulság: Mielőtt nyomást mértek, nézzétek meg jól mér e az óra :omg: Szóval annyira jutottam, hogy nem 2,8 volt az üza. nyomás járó motornál, hanem csak 1,8 és fordulaton csak 1,5. Direktben a szivattyút 5bar nyomásnál leállítottam. Annyi csak elég a 3bar eléréséhez. Kerestem tovább a gyenge nyomás okát, nem maradt más, mint a mechanikus nyomásszabályzó, az injektorok után. Van rajta 1 vákumcső, ami a szívótorokhoz csatlakozik, és minél nagyobb a vákum, annál kisebb nyomást enged tartani az üzarendszerben. (ennek a lényegét elmagyarázhatná valaki, mert józan parasztival, nem értem. :confused: ) Vákumcső lehúz, máris nyomás 1,8ról felugrott 2,2-re Szívócső felöli oldal ledugóz, vákumcső pumpával felnyomatva 1 bárig, üza nyomás máris 4bar Így már a motor járása szebb, egyenletesebb, (egyenlőre csak álló helyzetben próbálva) viszont a kipufogóba még mindig belepöffen néha. Úgyhogy valami még mindig nem százas :angry: Omegából marad nyomásszabályzót beletettem, értékek ugyan azok maradtak :icon7: Elképzelhető, hogy ugyan arra az értékre fárad el mindkét szelep? Érdekes, annál az autónál, ahonnan kivettük a motort, semmi jele nem volt, hogy bármi gond lenne az üzemanyaggal, ezzel a nyomástartóval is gyönyörűen járt, és ment mint a golyó. Erre mondjatok valamit, ha tudtok :confused:
Petryck Elküldve Június20, 2012 Elküldve Június20, 2012 Sziasztok! Először is egy kis tanulság: Mielőtt nyomást mértek, nézzétek meg jól mér e az óra :omg: Szóval annyira jutottam, hogy nem 2,8 volt az üza. nyomás járó motornál, hanem csak 1,8 és fordulaton csak 1,5. Direktben a szivattyút 5bar nyomásnál leállítottam. Annyi csak elég a 3bar eléréséhez. Kerestem tovább a gyenge nyomás okát, nem maradt más, mint a mechanikus nyomásszabályzó, az injektorok után. Van rajta 1 vákumcső, ami a szívótorokhoz csatlakozik, és minél nagyobb a vákum, annál kisebb nyomást enged tartani az üzarendszerben. (ennek a lényegét elmagyarázhatná valaki, mert józan parasztival, nem értem. :confused: ) Vákumcső lehúz, máris nyomás 1,8ról felugrott 2,2-re Szívócső felöli oldal ledugóz, vákumcső pumpával felnyomatva 1 bárig, üza nyomás máris 4bar Így már a motor járása szebb, egyenletesebb, (egyenlőre csak álló helyzetben próbálva) viszont a kipufogóba még mindig belepöffen néha. Úgyhogy valami még mindig nem százas :angry: Omegából marad nyomásszabályzót beletettem, értékek ugyan azok maradtak :icon7: Elképzelhető, hogy ugyan arra az értékre fárad el mindkét szelep? Érdekes, annál az autónál, ahonnan kivettük a motort, semmi jele nem volt, hogy bármi gond lenne az üzemanyaggal, ezzel a nyomástartóval is gyönyörűen járt, és ment mint a golyó. Erre mondjatok valamit, ha tudtok :confused: Milyen motor van benne? Én lehet hogy a légtömegmérőre néznék rá nagyon mert ha az rossz, akkor összezavarja az egész motor működését. Én már jártam így, bár nekem B-s '99-es Omegám van.
csinibá Elküldve Június21, 2012 Elküldve Június21, 2012 Milyen motor van benne? Én lehet hogy a légtömegmérőre néznék rá nagyon mert ha az rossz, akkor összezavarja az egész motor működését. Én már jártam így, bár nekem B-s '99-es Omegám van. c20Ne Ha visszaolvasol, kiderül, hogy az már cserélve lett :-(
csinibá Elküldve Június21, 2012 Elküldve Június21, 2012 Megvolt a menetpróba is. Sajna ennek a gépezetnek nem üza problémája van :-( Kb 100 km megemelt nyomással, utána még száz eredeti állapottal. Az igaz, hogy alapjáraton csendesedett a motor emelt nyomás mellett, de menettulajdonságokra semmit sem változott. :-( 3000-ig gyorsul, húz ott elfogy a motor, és elég csúnya hangos. 20-30 km után, egyszer csak kisimul, ua.-nál a pedálállásnál felmegy 3500-ig, és felette is húz. Viszont ilyenkor lassú tötymörgés nem ajánlott, mert alacsonyabb fordulaton olyan, mintha nagy vezérműtengely lenne benne. Minek, és mit kellene szabályozni a fordulat fügvényében? Régen Ladánál tudtuk legalább, hogy illenkor becart a röpsúlyos gyujtásszabályzó. Segítsetek légyszííí.
Gabo Elküldve Június21, 2012 Elküldve Június21, 2012 Az ütött szeget a fejembe, hogy azt írtad, mikor a Veki kompiját beraktad, akkor vagy 10 percig jó volt. Akkor írtam, hogy az lehet az oka, hogy "kinullázta" a komputer magát, és utána újra "betanulta" hülyeséget... Vmi jeladó, hőgomba??... mondjuk a C20NE nem egy bonyolult motor, de minden tünet a keverékszabályzásra vezethető vissza... Vmi bagatell dologra gondolj, az lesz a hunyó...
csinibá Elküldve Június21, 2012 Elküldve Június21, 2012 Az ütött szeget a fejembe, hogy azt írtad, mikor a Veki kompiját beraktad, akkor vagy 10 percig jó volt. Akkor írtam, hogy az lehet az oka, hogy "kinullázta" a komputer magát, és utána újra "betanulta" hülyeséget... Vmi jeladó, hőgomba??... mondjuk a C20NE nem egy bonyolult motor, de minden tünet a keverékszabályzásra vezethető vissza... Vmi bagatell dologra gondolj, az lesz a hunyó... Ez az eset a compival így esett. Jeladók működnek compi valós értékeket mutatott :-( Átnézem a testeket mindenhol, már csak az maradt ki a pakliból :-( Vagy valahol vezeték probléma:-( az lesz ám a cuki meccs :-( A gyújtást, előtöltést itt mi szabályozza? csak a főtengely jeladó, ill compi?
Gabo Elküldve Június22, 2012 Elküldve Június22, 2012 Ez az eset a compival így esett. Jeladók működnek compi valós értékeket mutatott :-( Átnézem a testeket mindenhol, már csak az maradt ki a pakliból :-( Vagy valahol vezeték probléma:-( az lesz ám a cuki meccs :-( A gyújtást, előtöltést itt mi szabályozza? csak a főtengely jeladó, ill compi? Figyu, néztél már töltést? Nem lehet, hogy a fesszabályzó elhalt, és túltölt, és öli a kompit? Vagy vhol a test pozitívat kap?... Milyen kompi van benne? ML4.1 vagy M1.5? Hm, motorcsere volt, tehát vezérmű tengelykopás kiesik, a motorvezérlő hőfokjeladó tuti jó? - Tudod, bizonyosodj meg, hogy amivel mérsz az jól mér :P... kipufogót ha befogod lefolyt? http://users.atw.hu/calibra/m_data/engine.htm http://kadettklub.hu/extra/c20ne.html
csinibá Elküldve Június22, 2012 Elküldve Június22, 2012 Figyu, néztél már töltést? Nem lehet, hogy a fesszabályzó elhalt, és túltölt, és öli a kompit? Vagy vhol a test pozitívat kap?... Milyen kompi van benne? ML4.1 vagy M1.5? Hm, motorcsere volt, tehát vezérmű tengelykopás kiesik, a motorvezérlő hőfokjeladó tuti jó? - Tudod, bizonyosodj meg, hogy amivel mérsz az jól mér :P... kipufogót ha befogod lefolyt? http://users.atw.hu/...data/engine.htm http://kadettklub.hu/extra/c20ne.html Töltés ok, sőt amikor compit cseréltem, utána derült ki, hogy kevés is volt, csak 12,8 :-( A három soros csatlakozós compi. az nem tudom mellik. Hőfokjeladó ami a hengerfej, vagy a motor oldalán van, 20 fokon hozza a gyári ellenállást, és ahogy melegszik szépen csökken, vagy nő már nem emlékszem. Kipuff tökéletes, és nem dugult :-( Én az elektromosság felé hajazok, ugyanis ezt: " 3000-ig gyorsul, húz ott elfogy a motor, és elég csúnya hangos. 20-30 km után, egyszer csak kisimul, ua.-nál a pedálállásnál felmegy 3500-ig, és felette is húz. Viszont ilyenkor lassú tötymörgés nem ajánlott, mert alacsonyabb fordulaton olyan, mintha nagy vezérműtengely lenne benne" nem tudom mással magyarázni Köszi a válaszokat, a hétvégén ha lesz időm, méregetek megen 1 sort. Ráutazok a testekre is, aztán majd meglátjuk :-(
Gabo Elküldve Június22, 2012 Elküldve Június22, 2012 Értem, hogy szépen emelkedik, vagy csökken az ellenállás, de vajon jó-e... Hja nézz meg mégegyet... az oktándugót... mire van berakva? Mit tankolsz? Próbáltál mással menni? Az is ellenállás alapú, elvileg 3 ellenállás értékkel tud mit kezdeni a kompi, ha nem "pontosan" az, akkor beáll "vészüzemre". - Egyszer régen megvoltak az értékek, de már fene se tudja hol vannak...
csinibá Elküldve Június22, 2012 Elküldve Június22, 2012 köszi a linkeket, az 1.5 3soros a nyerő :-) Nekem kicsit butább leírásom van hozzá, annyi a különbség, hogy nekem nincs az autóban sebességjeladó. https://picasaweb.google.com/107187405586998391976/Opel?authuser=0&authkey=Gv1sRgCPC6vMn2uJ7ZjwE&feat=directlink De hüle vagyok, eddig miért nem kerestem rá a c20ne-re PFFFFF. :sick:
csinibá Elküldve Június22, 2012 Elküldve Június22, 2012 Értem, hogy szépen emelkedik, vagy csökken az ellenállás, de vajon jó-e... Hja nézz meg mégegyet... az oktándugót... mire van berakva? Mit tankolsz? Próbáltál mással menni? Az is ellenállás alapú, elvileg 3 ellenállás értékkel tud mit kezdeni a kompi, ha nem "pontosan" az, akkor beáll "vészüzemre". - Egyszer régen megvoltak az értékek, de már fene se tudja hol vannak... 20fokon gyári érték, 90 fokon szintén. oktánszámmérőt nem mértem, megfordítva csúnyább járás, visszafordítva eredeti (Na az sem szép) :huh:
wpetya Elküldve Július3, 2012 Elküldve Július3, 2012 Sziasztok! Szertnék segítséget kérni, hogy hol lehet kapni pesten kormány szervo csövet. Utángyártottis jó, vagy egy felújító műhely címe is, ahol evvel foglalkoznak. Felújíttatom a kocsi elejét, mert a kasztni ramaty állapotban van elöl, és a régi csövet le kellett szedni, de már nem lehet visszatenni, mert ki van repedve a gumi.
Gabo Elküldve Július4, 2012 Elküldve Július4, 2012 Sziasztok! Szertnék segítséget kérni, hogy hol lehet kapni pesten kormány szervo csövet. Utángyártottis jó, vagy egy felújító műhely címe is, ahol evvel foglalkoznak. Felújíttatom a kocsi elejét, mert a kasztni ramaty állapotban van elöl, és a régi csövet le kellett szedni, de már nem lehet visszatenni, mert ki van repedve a gumi. Csergő. Náluk sztem van. Keresd Jenei Viktort - ő főmufti itt is VKTR néven, esetleg írj egy pm-et neki itt.
wpetya Elküldve Július5, 2012 Elküldve Július5, 2012 Köszönöm, már kaptam. Felmerült egy másik problémám, hogy kapott egy motormosást, és utánna, egyre rosszabb lett a motor. Olyan volt, mintha romlana a gyújtás, mire a szerelőhöz értem, (kb 6-7 km.) addigra elment az alap járat, és már be sem indul. A gyertyák szárazak. Szikra van. A benzinpumpa működik, mert lehúzta a csövet, és jön a benya. Lehet, hogy elszállt valami a víztől?
Gabo Elküldve Július5, 2012 Elküldve Július5, 2012 Köszönöm, már kaptam. Felmerült egy másik problémám, hogy kapott egy motormosást, és utánna, egyre rosszabb lett a motor. Olyan volt, mintha romlana a gyújtás, mire a szerelőhöz értem, (kb 6-7 km.) addigra elment az alap járat, és már be sem indul. A gyertyák szárazak. Szikra van. A benzinpumpa működik, mert lehúzta a csövet, és jön a benya. Lehet, hogy elszállt valami a víztől? Húzogasd szét a csatlakozókat, vhol beázott... várj amíg megszárad. Remélhetőleg megoldódik attól...
Geo1 Elküldve Július26, 2012 Elküldve Július26, 2012 Üdv: Mekkorra a kardánnak a megengedett kottyanása? Most ujították fel a hátsó féltengelyeket, de még mindíg recseg a hátulja mikor kanyarodom. ( de ez csak lassú fordulaton, induláskor!) Alánéztem és a kardánnak kb 1-2 cm kottyanása van oldalirányba! Ez természetes? Üdv:
Gida Elküldve Augusztus21, 2012 Elküldve Augusztus21, 2012 Sziasztok! Keresek hűtőventillátorhoz kuplungot!(c20ne omega '90) Horror árakon van mindenhol, átalakításra pedig nincs időm!! Segítségetek is előre köszönöm!
adamka368 Elküldve Szeptember11, 2012 Elküldve Szeptember11, 2012 sziasztok én astrás vagyok csakkis segitség kellene hol találom a 91v92 évjáratu omegába diagnosztikai csatit ki lehet e ugyan azzal a modszerrel villogtatni mint astránál a hibakódot? a bizti tábla mellett van a csati ? haveromé még nem tudtam megnézni egyáltalán mi hol van csak azért érdeklődök hogy köyebb dolgom legye! kösszi szépen
ukslayer Elküldve Szeptember11, 2012 Elküldve Szeptember11, 2012 sziasztok én astrás vagyok csakkis segitség kellene hol találom a 91v92 évjáratu omegába diagnosztikai csatit ki lehet e ugyan azzal a modszerrel villogtatni mint astránál a hibakódot? a bizti tábla mellett van a csati ? haveromé még nem tudtam megnézni egyáltalán mi hol van csak azért érdeklődök hogy köyebb dolgom legye! kösszi szépen Ha szemben állsz az autóval elméletileg a bal oldali torony környékén kell lennie.
adamka368 Elküldve Szeptember11, 2012 Elküldve Szeptember11, 2012 Ha szemben állsz az autóval elméletileg a bal oldali torony környékén kell lennie. köszi a kivillogást ugyanugy tudja A,B lábak össze, gyujtás
ukslayer Elküldve Szeptember11, 2012 Elküldve Szeptember11, 2012 köszi a kivillogást ugyanugy tudja A,B lábak össze, gyujtás Ugyanaz a csatlakozó is..............
szusi Elküldve Július18, 2013 Elküldve Július18, 2013 Sziasztok,egy 93-as omega caravan tulajdonosa vagyok.Sajna a difim egyre hangosabb,csereszabatos lett.Érdeklődnék valaki megbírkózott e már otthon a cserével?Kivitelezhető?Konkrétan a féltengelyek csatlakozása érdekelne,nagyon macerás e szédszedni,és elég e a difi felől v a kerekeknél is meg kell e bontani,Köszi előre is a válaszokat...
Recommended Posts