Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Sziasztok!

Egy olyan kérdéssel fordulnék a tisztelt publikumhoz, hogy van nekem egy 89-es sedan A Omegám. A benne lévő gyári hangfalak már igen rottyon vannak, így a közeljövőben tervezem ezek lecserélését. Viszont ami fontos, hogy szeretném megúszni ezt a műveletet átalakítások nélkül.

Tudnátok ajánlani hangfalakat, amik beférnek az eredetiek helyére? Nem volt még időm lebontani, megmérni a hangfalak méreteit sajnos, neten pedig nem találtam ez irányú információkat.

A műszerfalnál van ugye 1 pár, az első ajtókban, és hátul a kalaptartóban a nagyobbak.

Válaszaitokat előre is köszönöm!

Tamás

Üdv.

Nem kell átalakítani mert mind standard méretű, hangfal, ( nekem azok) ha jól tudom 100 as átmérő de érdemes azért megmérni.

Mindegyik sarus csatlakozásúak. A tetőket kis csavarhúzóval finoman lelehet pattintani.

Üdv: geo

Elküldve
Üdv.

Nem kell átalakítani mert mind standard méretű, hangfal, ( nekem azok) ha jól tudom 100 as átmérő de érdemes azért megmérni.

Mindegyik sarus csatlakozásúak. A tetőket kis csavarhúzóval finoman lelehet pattintani.

Üdv: geo

Köszi szépen!

Elküldve
Üdv.

Nem kell átalakítani mert mind standard méretű, hangfal, ( nekem azok) ha jól tudom 100 as átmérő de érdemes azért megmérni.

Mindegyik sarus csatlakozásúak. A tetőket kis csavarhúzóval finoman lelehet pattintani.

Üdv: geo

Átalakítani valóban nem kell, ha megfelelő méretűt veszel bele, ugyanis a standard mélységű, előre, az ajtóba, csak távgyűrűkkel menne be, ami azt jelenti, hogy a takaró műanyagon túl lóg.

Pio, meg asszem Kenwood gyárt(ott) gyári méretű hangszórót bele, de típust már nem tudok. ( csökkentett mélységű)

Hátulra meg majdnem bármekkora bemegy, max a kalaptartó takarót kell vágni, persze ha meg akarod hagyni a hátsó dekkeket akkor az a max méret, de mélységre van hely a csomitartóban.

Elküldve
Átalakítani valóban nem kell, ha megfelelő méretűt veszel bele, ugyanis a standard mélységű, előre, az ajtóba, csak távgyűrűkkel menne be, ami azt jelenti, hogy a takaró műanyagon túl lóg.

Pio, meg asszem Kenwood gyárt(ott) gyári méretű hangszórót bele, de típust már nem tudok. ( csökkentett mélységű)

Hátulra meg majdnem bármekkora bemegy, max a kalaptartó takarót kell vágni, persze ha meg akarod hagyni a hátsó dekkeket akkor az a max méret, de mélységre van hely a csomitartóban.

Köszönöm neked is. :D Igen, hátulra sejtettem, hogy befér a mélyebb hangszóró is, csak az ajtóval és az első hangszórókkal kapcsolatban voltam bizonytalan. Ha esetleg valakinek lenne konkrét tapasztalata a témával kapcsolatban (esetleg pontos típust tudna mondani, hogy milyet vett, ami befért tökéletesen azt majd még megköszönném), de már így is sokat segítettetek nekem! :P

Elküldve
Köszönöm neked is. :D Igen, hátulra sejtettem, hogy befér a mélyebb hangszóró is, csak az ajtóval és az első hangszórókkal kapcsolatban voltam bizonytalan. Ha esetleg valakinek lenne konkrét tapasztalata a témával kapcsolatban (esetleg pontos típust tudna mondani, hogy milyet vett, ami befért tökéletesen azt majd még megköszönném), de már így is sokat segítettetek nekem! :P

Az a "baj", hogy nem vagyok otthon, és decemberig nem is leszek, így nem tudom megmondani a dolgokat, pedig - ha jól emlékszem, és nem adtam el őket - lehet van egy Pioneer komponens szettem előre...

Elküldve

Amúgy az jutott eszembe, hogy nézz ki egy hangszórót amit be akarnál tenni, ha leveszed a kárpitot az első ajtóról, akkor leméred a max mélységet (persze nem ajtóvasig :D ) és lehet, hogy egy fából, méretre készült távtartóval be lehet rakni a "normál" méretű zajgenerátort anélkül, hogy a kárpitot / műanyagot vágni kellene.

Elküldve

Üdv!

Derékon ragadtam azt a bizonyosat.... :P

Beszereztem a hátsó szintszabályzós lengéscsillapítókat (Monroe), és a levegőtömlő csatlakozása nem egyezik!!! :P

A gyári kivitelen kúpos felületre kell ráhúzni a kupakot, és egy rugós drót rögzíti. Erre van kialakítva a teljes rendszer. A tömlő vége peremezett, így a kupak nem engedi kicsúszni.

A Monroe pedig menetes csapra csatlakozó kupakkal készült!

Roncsolás nélkül megoldható a csere, vagy nyertem egy klasszikus hangszert? (oboa :D )

Elküldve
Üdv!

Derékon ragadtam azt a bizonyosat.... :P

Beszereztem a vashoz a hátsó szintszabályzós lengéscsillapítókat (Monroe), és a levegőtömlő csatlakozása nem egyezik!!! :P

A gyári kivitelen kúpos felületre kell ráhúzni a kupakot, és egy rugós drót rögzíti. Erre van kialakítva a teljes rendszer.

A Monroe pedig menetes csapra csatlakozó kupakkal készült!

Roncsolás nélkül megoldható a csere, vagy nyertem egy klasszikus hangszert? (oboa :D )

csőcsere és megoldódik a gond,max 1000 ft.én igy raktam össze az enyémet is......

Elküldve
csőcsere és megoldódik a gond,max 1000 ft.én igy raktam össze az enyémet is......

Üdv!

Milyen csövet szerezzek? Pneumatikus vagy speciális a tömlő? Nem tudom mekkora nyomásra kellene méretezni, az átmérő és egyéb méretek azért adva vannak. Mert autósboltban is járok, meg szerszámüzletben is.

Köszönöm!

Elküldve
Üdv!

Milyen csövet szerezzek? Pneumatikus vagy speciális a tömlő? Nem tudom mekkora nyomásra kellene méretezni, az átmérő és egyéb méretek azért adva vannak. Mert autósboltban is járok, meg szerszámüzletben is.

Köszönöm!

a 16ban a csömöri úton van egy pneumatikai bolt a vasuti felüljáró után balra ha a nagylajos felöl mész ki a városból.mellette van egy kis akkubolt is.egy barna kerítést keress családiházzal az udvaron.

Elküldve
Az a "baj", hogy nem vagyok otthon, és decemberig nem is leszek, így nem tudom megmondani a dolgokat, pedig - ha jól emlékszem, és nem adtam el őket - lehet van egy Pioneer komponens szettem előre...

Annyira nem sürgető a téma, jelenleg az én zsebem is könnyebb, mint kéne. Majd ha hazatértél, és még nem felejtődik el a dolog beszéljünk arról a Pioneer cuccról. :D

Elküldve
a 16ban a csömöri úton van egy pneumatikai bolt a vasuti felüljáró után balra ha a nagylajos felöl mész ki a városból.mellette van egy kis akkubolt is.egy barna kerítést keress családiházzal az udvaron.

Köszönöm!

A bajban azért enyhülés, hogy sikerült beszereznem egy másik gyári levegőtömlős egységet, így előbb megpróbálom a roncsolásos módszert alkalmazva bekötni. Ezek kemény műanyag csövek, nem is igazán rugalmas tömlők.

Eredeti gyári, és utángyártott telók:

image-383E_4E9DB5DF.jpg

image-3393_4E9DB581.jpg

Legalább a csatlakozást lehetne cserélni... :D

Elküldve

Nekem is pont ilyen teló van benn a gépbe ami elszállt. Kifúj a gumiharangnál sajna.

Ja : Benn van a gáz szett a gépbe!!!!! ;) nagyon szépen muzsikál ;):):lol::)

Elküldve
Nekem is pont ilyen teló van benn a gépbe ami elszállt. Kifúj a gumiharangnál sajna.

Ja : Benn van a gáz szett a gépbe!!!!! ;) nagyon szépen muzsikál ;) :lol: :lol: :lol:

Csá Töki!

Grat a gázos szetthez, nemsokára a nagy hidegben is bizonyíthat a rendszered! A Monroe telók miatt még futok egy pár kört, mert a nyomásmérő óra és a levegőtömlő is tartozék lenne, mégsem kaptam. Most keressük a megoldást...

Elküldve
A Monroe telók miatt még futok egy pár kört, mert a nyomásmérő óra és a levegőtömlő is tartozék lenne, mégsem kaptam. Most keressük a megoldást...

Magamtól idézek, de mea culpa miatt szükséges!

A csomagban benne volt a nyomásmérő és a tömlő, de olyan pici csomagban, hogy a sok elválasztó karton miatt nem vettem észre! ;) Így a hétvégére megvan az "irányított szabadidős tevékenységem"! ;)

Elküldve

Nagyon szép napsütésben 45 perc alatt lecseréltem a hátsó romhalmaz telókat. Ha vizsgabiztos lettem volna, ott helyben fejbe lőttem volna magam, annyira lerohadt mind a kettő! ;) Légzsákok defektesek, az olaj orrán-száján ömlik... ideje volt cserélni!

Rohadt jók lettek az új Monroe szintszabályzós telók, jelenleg még manuális, de agyalok a megoldáson, hogy az automatikus kompresszoros kütyüt hogyan tudnám installálni.

És rögtön éles bevetésre került sor, bevásároltunk, megpakoltam a bálnát, de most nem ült le a segge, mint a felszállni készülő repülőnek! Mert eddig: Torony, itt Pocak! Felszállási engedélyt kérek a parkolóból hazafelé! ;)

COOL FEELING! :lol:

  • 3 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Van nekem egy C30SE motorom és nem nagyon találok hozzá lendkereket. Tudna esetleg valaki segíteni ebbe?

Komplett váltó szett is érdekelne.

Elküldve
Sziasztok!

Van nekem egy C30SE motorom és nem nagyon találok hozzá lendkereket. Tudna esetleg valaki segíteni ebbe?

Komplett váltó szett is érdekelne.

van lendkerekem ha kell a vältot most vittek el

de mijen autoba kell mert ez a lendkerek ket tömegü es az r28 szeria vältohoz valo ;) ha tudok segitek

üdv Tas

Elküldve
van lendkerekem ha kell a vältot most vittek el

de mijen autoba kell mert ez a lendkerek ket tömegü es az r28 szeria vältohoz valo ;) ha tudok segitek

üdv Tas

Érdekelne a lendkerék. Egy monzába lesz. A motor már megvan, de automata volt, így nem volt rajta lendkerék. A váltót majd megoldom. :lol: Egy elérhetőséget ha kérhetnék.

Elküldve
Sziasztok!

20NE és 20SE motorban van más különbség is,azon kívül,hogy az se-ben más dugók vannak így 1:10 a sűrítési viszonya,szemben az ne 1:9.2 viszonyával?

az ohc-t nem vágom annyira,de a cih motorban pl. nem a dugó volt más hanem a hf meg a veztengely és a szelep......

Elküldve

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy melyik szennyezi jobban a levegőt az LPG gáz, vagy a benzin? Mert én úgy tudom, hogy a benzin. Piros matricás a kocsi, és most ezért nem használhatom a szmogriadó miatt, amit elrendeltek Pesten, ugyanis a co-t benzinüzemben mérik, és lehet, hogy ha gázüzemben néznék, sárga lenne. (Azt hiszem az a következő fokozat.)

Elküldve
Sziasztok!

20NE és 20SE motorban van más különbség is,azon kívül,hogy az se-ben más dugók vannak így 1:10 a sűrítési viszonya,szemben az ne 1:9.2 viszonyával?

A 20NE miatt kérdezem: C20NE, vagy sima 20NE?

Mindig előkerülő kérdés, állítólag van.

20NE katalizátor nélküli, 115 LE.

C20NE katalizátoros, 115 LE, EURO 2!

20SE katalizátor nélküli, 122 LE.

20SEH katalizátor nélküli, 129 LE.

Különbségnek a vezérműtengelyt, a chipet (C20NE miatt a katalizátort, lambdát) említik. A Motronic számozás is eltér. Viszont állítólag a HF egyezik. A témát ennyire ismerem, másoktól...

Angol nyelvű oldalakat már böngésztem a témában, ahol a pénz nem számít, ott különc tuningokat építenek. Egyes vélemények szerint (és én is ezt pártolom) egyikből sem kifizetődő a másik motorra átalakítás. Külön egyéniségként kellene vele bánni, akár így, akár úgy.

Inkább összezavartalak, mint segítettem.... :lol:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.