Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  nagy istván írta:
újra vagy használtra?azt sem tudom az ohc-ben milyen szívattyú van........

a 2.6-ot meg szidták rendesen,legalább is nekem ez a tapasztalat.akkor már vagy 2.4 vagy 3.0.

a hátsó fütómű mennyire kényes jószág?gondolok itt a difire és a szilentekre.

2,4 felejtős, kevés plusz LE, (sokkal) több fogyi, 2,6 inkább, de akkor már 3000....

Elküldve
  Gabo írta:
2,4 felejtős, kevés plusz LE, (sokkal) több fogyi, 2,6 inkább, de akkor már 3000....

nekem más a tapasztalatom.volt-van mindkettő és a 2.4-es nem eszi le a hajamat ugyanabban a használatban.

igaz nem is 1 rakéta,de nem is kell szégyenkeznem még pályán sem pedig csak gázzal megy.

a 2.6 csak 150 ló viszont +2 henger,fogyiban nem mindegy,bár 2.6-osom még nem volt,de 2.5-ösel már nyargaltam és nem estem tőle hasra pdig a motor jó volt.

Elküldve
  nagy istván írta:
nekem más a tapasztalatom.volt-van mindkettő és a 2.4-es nem eszi le a hajamat ugyanabban a használatban.

igaz nem is 1 rakéta,de nem is kell szégyenkeznem még pályán sem pedig csak gázzal megy.

a 2.6 csak 150 ló viszont +2 henger,fogyiban nem mindegy,bár 2.6-osom még nem volt,de 2.5-ösel már nyargaltam és nem estem tőle hasra pdig a motor jó volt.

De 2,5 az V6 volt nem sorhat, a B omega meg azé nehezebb mint az A...

Elküldve
  Gabo írta:
De 2,5 az V6 volt nem sorhat, a B omega meg azé nehezebb mint az A...

félreértesz........A seniben volt és sor 6 volt.asszem az is 150 ló volt.és sztem 1 25 éves A seni nehezebb mint egy A omi.hozzáteszem lusta vagyok utánanézni eért lehet ebben nincs igazam.

Elküldve
  nagy istván írta:
félreértesz........A seniben volt és sor 6 volt.asszem az is 150 ló volt.és sztem 1 25 éves A seni nehezebb mint egy A omi.hozzáteszem lusta vagyok utánanézni eért lehet ebben nincs igazam.

Hja aki itt mindenféle típusokat összeszed... ;)

mindegy vegyé 3 lityis LE-t, az tuti... B)

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Van egy 87-es Omega1.8 as gáz-benzinesem. Kicseréltem a váltózsákot, és amikor visszaraktam a markolatot, a váltóbot lejjebb csúszott. Visszahúztam, azóta nincs hátramenet, mert a gallér, (amit tolatásnál fel kell húzni, fel-le lötyög. Nem húzza vissza a rugó.) Gondolom valami kiakadhatott.

Csak úgy tudok hátra menni, ha az egész vbotot letolom, de szerintem azt inkább nem kellene. Így működik a sebváltó, de mintha kockásabban működne. Szerintetek mit lehetne vele csinálni? Komoly a baj?

A másik, ha bemelegszik a motor, alapjáraton kigyullad az olajszintlámpa, pedig nívón van az olaj. Mi tévő legyek?

Elküldve
  wpetya írta:
Sziasztok!

Van egy 87-es Omega1.8 as gáz-benzinesem. Kicseréltem a váltózsákot, és amikor visszaraktam a markolatot, a váltóbot lejjebb csúszott. Visszahúztam, azóta nincs hátramenet, mert a gallér, (amit tolatásnál fel kell húzni, fel-le lötyög. Nem húzza vissza a rugó.) Gondolom valami kiakadhatott.

Csak úgy tudok hátra menni, ha az egész vbotot letolom, de szerintem azt inkább nem kellene. Így működik a sebváltó, de mintha kockásabban működne. Szerintetek mit lehetne vele csinálni? Komoly a baj?

A másik, ha bemelegszik a motor, alapjáraton kigyullad az olajszintlámpa, pedig nívón van az olaj. Mi tévő legyek?

Cserélj olajszivattyút,meg főtengelyszimmeringet,de k**va sürgősen!

Elküldve
  Seniman írta:
Cserélj olajszivattyút,meg főtengelyszimmeringet,de k**va sürgősen!

Köszi!

Még akkor is cseréljek főtengelyszimmeringet, ha amúgy nem fogy az olaj?

A lámpa a megemelt fordulatszámnál nem a keletkező olajnyomás miatt alszik el?

Bocsi a kérdésért, de elötte Wartbim volt.

Elküldve
  wpetya írta:
Köszi!

Még akkor is cseréljek főtengelyszimmeringet, ha amúgy nem fogy az olaj?

A lámpa a megemelt fordulatszámnál nem a keletkező olajnyomás miatt alszik el?

Bocsi a kérdésért, de elötte Wartbim volt.

Az olajszivattyú kiszereléséhez a szimmeringet is ki kell venned,azt meg roncsolásmentesen nem tudod kivenni.Amúgy is pár száz forintos tétel,legalább tudod,hogy az új és nem lehet gond vele.Alapjáraton azért nincs olajnyomásod mert kopott a szivattyú belseje,kell egy új nincs mese.

Elküldve
  Seniman írta:
Az olajszivattyú kiszereléséhez a szimmeringet is ki kell venned,azt meg roncsolásmentesen nem tudod kivenni.Amúgy is pár száz forintos tétel,legalább tudod,hogy az új és nem lehet gond vele.Alapjáraton azért nincs olajnyomásod mert kopott a szivattyú belseje,kell egy új nincs mese.

Köszi! A szivattyút gondolom a teknőnél keressem.

Elküldve

Közben gondom akadt a váltóbottal is, mert eltört a műanyag alkatrész benne, ami kiemeli a hátramenet reteszét. Megoldottam úgy, hogy egy vékony kemény drótra hurkokat halytogattam, és betettem a helyére. Felül olyan kicsi a hurok, hogy rá pattanjon a műanyag pöcökre.

Utánna néztem az alkatrészeknek, és egy utángyártott olajszivattyú 20-22e.be kerül, míg egy gyári 90e.be. A főtengely szimmering, és az olajteknő szigetelés úgy 3500-3500 Ft-ba.

Hogy lehet az, hogy a forgalmiban 65 Kw szerepel, addig a boltok katalógusaiban 80-85 (nem emlékszem pontosan) Kw van megadva? Lehet, hogy összekeverik a lóerővel? Mindig Kw-tot mondanak.

Elküldve
  wpetya írta:
Hogy lehet az, hogy a forgalmiban 65 Kw szerepel, addig a boltok katalógusaiban 80-85 (nem emlékszem pontosan) Kw van megadva? Lehet, hogy összekeverik a lóerővel? Mindig Kw-tot mondanak.

Tudtommal 5 fajta féle 1,8as volt... 60-65-66-85 kW-al. Mi a motorkódod? 18SV - 66kW, 18S - 60, E18NV - 65, 18SEH - 85, E18NVR - 65kW Namármost az, hogy melyikbe milyen szivattyú kell, aztat tőlem ne kérdezd, Seniman, meg Tascona a profi benne :lol: :D

Elküldve
  Gabo írta:
Tudtommal 5 fajta féle 1,8as volt... 60-65-66-85 kW-al. Mi a motorkódod? 18SV - 66kW, 18S - 60, E18NV - 65, 18SEH - 85, E18NVR - 65kW Namármost az, hogy melyikbe milyen szivattyú kell, aztat tőlem ne kérdezd, Seniman, meg Tascona a profi benne :lol: :D

18 SEH, és 65 Kw. a forgalmi szerint.

Elküldve

Most azt hallottam, hogy az olajszivattyúval inkább szakszervízbe menjek, mert állítólag meg kell valamit bolygatni, ami miatt elmehet a vezérlés.

Elküldve
  wpetya írta:
18 SEH, és 65 Kw. a forgalmi szerint.

Akkor örülj neki... kevesebb adót fizetsz oszt mégis 115 lovasod van.. ha majd szétesik a kaszni, érdekel a motor, vagy csak a hengerfejed :lol: Már nem most, majd ha lesz pízem :D

Elküldve
  wpetya írta:
Közben gondom akadt a váltóbottal is, mert eltört a műanyag alkatrész benne, ami kiemeli a hátramenet reteszét. Megoldottam úgy, hogy egy vékony kemény drótra hurkokat halytogattam, és betettem a helyére. Felül olyan kicsi a hurok, hogy rá pattanjon a műanyag pöcökre.

Utánna néztem az alkatrészeknek, és egy utángyártott olajszivattyú 20-22e.be kerül, míg egy gyári 90e.be. A főtengely szimmering, és az olajteknő szigetelés úgy 3500-3500 Ft-ba.

Hogy lehet az, hogy a forgalmiban 65 Kw szerepel, addig a boltok katalógusaiban 80-85 (nem emlékszem pontosan) Kw van megadva? Lehet, hogy összekeverik a lóerővel? Mindig Kw-tot mondanak.

Ha kell kulissza műanyag , tudok segíteni . üdv. nova

Elküldve
  wpetya írta:
Most azt hallottam, hogy az olajszivattyúval inkább szakszervízbe menjek, mert állítólag meg kell valamit bolygatni, ami miatt elmehet a vezérlés.

Konkrétan a vezérlést is szét kell szedni hozzá azért.Ha nem vagy műszaki beállitotsságú,bütykölgetős tipus akkor én is inkább egy szerelőt javaslok,kellenek hozzá spec szerszámok is.Nekem rutinmunka,de ezzel nincs mindenki igy.A múltkor egy C20NE főtengelyét szerkesztettem át csapágyastól egy halott X18XE1-be.Nem okozott nagy gondot,pedig sokan kételkedtek a sikerben.Ha nem vagy biztos magadban inkább bizd szakemberre.

Elküldve
  Seniman írta:
Konkrétan a vezérlést is szét kell szedni hozzá azért.Ha nem vagy műszaki beállitotsságú,bütykölgetős tipus akkor én is inkább egy szerelőt javaslok,kellenek hozzá spec szerszámok is.Nekem rutinmunka,de ezzel nincs mindenki igy.A múltkor egy C20NE főtengelyét szerkesztettem át csapágyastól egy halott X18XE1-be.Nem okozott nagy gondot,pedig sokan kételkedtek a sikerben.Ha nem vagy biztos magadban inkább bizd szakemberre.

A műszaki érzékem még meg lenne, (Villanyszerelő vagyok) csak eddig a Honecker bosszújait javítottam.( Trabi, Wartbi motor, futóműcsere, javítás...))Ezek voltak elötte nekem, és ezeket én megtanultam javítani.

A vezérműnél még nem vagyok biztos magamban, mert nem ismerem a gépet, nem tudom mire figyeljek, és célszerszámom sincs.

Gabo az autócskám szétesik? Viccelsz? :D

Benzin-gázos révén valszeg egy pár lóval kevesebb van a ménesben mint 115. legalábbis nem érzek ennyit benne.

Amúgy van rá lehetőség, hogy növeljem a lovak számát?

Elküldve
  nova írta:
Ha kell kulissza műanyag , tudok segíteni . üdv. nova

Köszi, de úgy néz ki, a drótos megoldás bejött. Tökéletesen működik.

(Amúgy nem vagyok híve a drótozgatásoknak, de ez valahogy sikerült és szívósabb mint a műanyag.)

Elküldve
  wpetya írta:
Köszi, de úgy néz ki, a drótos megoldás bejött. Tökéletesen működik.

(Amúgy nem vagyok híve a drótozgatásoknak, de ez valahogy sikerült és szívósabb mint a műanyag.)

OKÉ.

Elküldve
  wpetya írta:
Gabo az autócskám szétesik? Viccelsz? :lol:

Benzin-gázos révén valszeg egy pár lóval kevesebb van a ménesben mint 115. legalábbis nem érzek ennyit benne.

Amúgy van rá lehetőség, hogy növeljem a lovak számát?

Vannak már olyan gázszettek, amikkel ugyanúgy megy, ellenben többet zabál gázból (de még úgy is olcsóbbra jön ki - de én gázellenes vok, szal több infót tölem ne várj :lol: :lol: )

És igen! bízom benne (titkon), hogy 1-2 év múlva a motor még jó lesz dde lerohad a kaszni :D ;) - BOCS ;) de tervezek egy hengerfejcserét az én tartalék C20NE-men, hogy egy 18SEH-ét tegyem fel... :D :lol:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.