Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

nagyon köszönöm, 110km tőlem, még mindig olcsóbb mintha szervizbe vinném:)

Tiszasüly-t már meglátogattam egyszer annó :)))))

akkor ha már itt tartok akkor rádírok.

ha minden alkatrész megvan, akkor egy nap alatt kész?

Köszi,

Balázs

Ha úgy alakul nekem is írhatsz! Igaz én is lakótelepi vagyok de én is itt csináltam meg a parkolóban cserét ami nekem 3 óra volt! Ha nem peremes nagyon a dobod akkor könnyű szétszedni! Nekem nagyon szar volt már és az vitt el sok időt míg a dobot le tudtam szedni!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

nagyon köszönöm, 110km tőlem, még mindig olcsóbb mintha szervizbe vinném:)

Tiszasüly-t már meglátogattam egyszer annó :)))))

akkor ha már itt tartok akkor rádírok.

ha minden alkatrész megvan, akkor egy nap alatt kész?

Köszi,

Balázs

Ha minden elő van készítve (festés, összes alkatrész, boros-kóla), akkor félnap kényelmesen!

Bár én még utána elvittem fékpadra is, mégis csak fékről van szó!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha úgy alakul nekem is írhatsz! Igaz én is lakótelepi vagyok de én is itt csináltam meg a parkolóban cserét ami nekem 3 óra volt! Ha nem peremes nagyon a dobod akkor könnyű szétszedni! Nekem nagyon szar volt már és az vitt el sok időt míg a dobot le tudtam szedni!

Ha minden elő van készítve (festés, összes alkatrész, boros-kóla), akkor félnap kényelmesen!

Bár én még utána elvittem fékpadra is, mégis csak fékről van szó!

Köszönöm, hogy így ismeretlenül is a segítségemre vagytok!!!

köv. projekt ez lesz.

Köszönöm.

Balázs

Link to comment
Megosztás:

Nem látom az akku negatívra csatlakozó (barna) kábel másik végét... közös gégecsőben megy az önindítóra, de ott csak csak a pozitívot látok előjönni. A másik vége pedig a bal első fényszóró felett befut a kiegyenlítő tartály környékére (szintén gégecső). Hol csatlakozik a kasztnihoz?

Szerk: közben meglett (jól el van rejtve a váltó felett)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm, hogy így ismeretlenül is a segítségemre vagytok!!!

köv. projekt ez lesz.

Köszönöm.

Balázs

Szerintem csak akkor vágj bele ha anélül is cserélni kellene a dobot vagy a betéteket! A lényeg hogy ne várj csodát attól hogy hátul is tárcsa lesz(nem lesz jobb a féked)!

Egy dolog ami sokkal jobb lesz és az a kézifék!

Link to comment
Megosztás:

Szerintem csak akkor vágj bele ha anélül is cserélni kellene a dobot vagy a betéteket! A lényeg hogy ne várj csodát attól hogy hátul is tárcsa lesz(nem lesz jobb a féked)!

Egy dolog ami sokkal jobb lesz és az a kézifék!

Nem utolsó sorban pedig optikai tuning!

Link to comment
Megosztás:

Hát igen az biztos hogy 1000* jobban néz ki mint a dob! Én bicit bíztam abban is hogy jobb lesz a fékhatás is!

Szerintem is első sorban ez a szépségről szól...

Egyszer egy cikkben olvastam:

A fékhatás a gumin múlik!

Jó az biztos hogy egy végletekig elhasznált fékű valamin, vagy egy ezer éves elavult technikán lehet fék oldalt is fejleszteni, de egy olyan járművön amin gyárilag épkézláb fékrendszer van ott igazán egy prémium gumival tudod csökkenteni a fékutat.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem is első sorban ez a szépségről szól...

Egyszer egy cikkben olvastam:

A fékhatás a gumin múlik!

Jó az biztos hogy egy végletekig elhasznált fékű valamin, vagy egy ezer éves elavult technikán lehet fék oldalt is fejleszteni, de egy olyan járművön amin gyárilag épkézláb fékrendszer van ott igazán egy prémium gumival tudod csökkenteni a fékutat.

Állítólag van a tárcsa-dob karakterisztikában némi eltérés, a tárcsafék lineárisabban viselkedik; ugyanakkora pedálerő változáshoz mindig ugyanakkora fékerőváltozás tartozik. De hogy nem emiatt lesz 42 helyett 38 méter a fékút, az biztos, mint ahogy a 256 helyett 310mm-es tárcsa sem állítja meg az autót előbb, ha ugyanaz a gumi van rajtuk. Ezen kívül a tárcsa nyílván jobban is hűthető, de egy G Astra még nem az a kategória, aminél ez szempont lenne. Akinél meg igen, annak talán a vezetési stílusán kell változtatni első körben.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem is első sorban ez a szépségről szól...

Egyszer egy cikkben olvastam:

A fékhatás a gumin múlik!

Jó az biztos hogy egy végletekig elhasznált fékű valamin, vagy egy ezer éves elavult technikán lehet fék oldalt is fejleszteni, de egy olyan járművön amin gyárilag épkézláb fékrendszer van ott igazán egy prémium gumival tudod csökkenteni a fékutat.

Meg ugye nem mellesleg a praktikumról! Sokkal egyszerűbb itt betétet cserélni és jobban is látható a betét kopása! Gumival nálam nincs probléma! A nyári az 205/50r16-os bridgestone potenza! Szeretem is nagyon szerintem nagyon jó gumik!

Link to comment
Megosztás:

Végre elkészült a CC ledem! :icon1: Köszönet érte a Nagyúr ügyes munkájának!

P1040898_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
DSC00635_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A régi CC led modulból meg ennyi maradt: Üzenem a gazdájának (ha még olvassa a fórumot, mert azóta nem láttam itt hozzászólni) hogy legyen boldog azzal a pár ezer forinttal amivel átb@szott, ha kell a maradék szívesen visszapostázom neki. :angry: :icon4:

P1040902_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az puszta véletlen, hogy a fűtés vezérlő panelnél a fűtés állító tekerőgomb háttérvilágítása kissé halvány, és ez alatt a belső levegő keringetés kapcsoló háttere full sötét ? Ha benyomom, akkor a kis visszajelző világít, az jó, csak az alap háttérvilágítás nem működik. Gondolom 1 és ugyanaz az izzó világítaná meg a kettő említett területet. Ha igazam van, milyen izzó kell bele és mennyire macera a csere ? köszi

Más kérdés: Njoy felszereltségnél esetleg be van-e az első ködlámpa kábelezve ? Mennyire kókány utólag ködlámpát beépíteni ( gyárira gondoltam ) ?

Link to comment
Megosztás:

HY!

Valaki csinált már G Astrán Tolatáskor lefelé forduló tükröt?
Nem arra gondolok, hogy simán bekapcsolom a lefele fordítást majd vissza hanem mondjuk a H Astra 7 vezetékes 3 motoros tükörmozgatót átrakni.

Esetleg a komplett H Asrta tükröt.

Elsőnek a B Vectra rajzában láttam ilyet valhol, de nem teljes rajz volt.

Ami teljes rajzot eddig találtam abba viszont nem volt benne a 7 vezetékes tükör.

Az ajtó stekkerbe lenne üres hely.

Azt nem tudom, hogy mennyibe különbözik a két mozgató motor felfogatása és a tökörlaphoz csatlakozás. Vagy a H Astra tükröt fel tudom csavarozni a G Astrára ha a stekker helyét kireszelem? Ugyanis a képekről látszik a stekker kb 2x akkora.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem is első sorban ez a szépségről szól...

Egyszer egy cikkben olvastam:

A fékhatás a gumin múlik!

Jó az biztos hogy egy végletekig elhasznált fékű valamin, vagy egy ezer éves elavult technikán lehet fék oldalt is fejleszteni, de egy olyan járművön amin gyárilag épkézláb fékrendszer van ott igazán egy prémium gumival tudod csökkenteni a fékutat.

A fékhatás nem csak a gumin múlik! Fontos hogy milyen a fékbetét és a tárcsa is! Elégnek a betétek akkor is csökken a fékerő! A fék olaly sem mindegy, ha öreg és koszos akkor sok fékezéskor "felforr". A haverom osztrákoknál vizsgabiztos és ott műszakin a fékolaj forráspontját is mérik! 180fok alatt bukta a műszakit! Itthol a DOT4-nek 186fok a forráspontja átlagba. Több tipust is mértük!

Lassan egy éve nyúzom az X20DTL-es kombimat és még mindíg hiányolom a fékerőt az 5 ajtós X16xel-em hez képest.

285elöl/265hátul kontra 265 elöl/hátul. Pár hónapot állt és felhólyagosodott a rozsdától a tárcsa felülete, bár azóta 6000km-t futott és kikoptak a gödröcskék még mindíg nem az igazi. Jah! és a főfék henger katalógus szerint ming a kettőben azonos!

Lekopnak a betétek csere a tárcsákkal együtt!

Link to comment
Megosztás:

Ne tartsd magadba, oszd meg velünk is!

2 motor az x, y tengely. a 3. motor a tükör visszahajtása. Eddig 6 vezeték. A hetedik lenne a pozíció. De legalább az x, és y vektorokat is kellene vizsgálni.

Azután ennek kellene egy vezérlés is.

2 vezeték még a tükörfűtés is.

x,y tengely 3 db vezeték le fordító motor 2db vezeték, fűtés 2 vezeték. Így jön össze a 7. A fordító motoron van 2 db dióda gondolom ezzel oldották meg hogy a végállásba mindig a megfelelő állásba induljon el.

A rajzot meg kell keresnem. Vezérlésnek volt egy saját reléje. De szerintem 3 db sima váltó relével meg lehet oldani. Persze ha nem ipari dupla váltó relét használ az ember.

Link to comment
Megosztás:

A fékhatás nem csak a gumin múlik! Fontos hogy milyen a fékbetét és a tárcsa is! Elégnek a betétek akkor is csökken a fékerő! A fék olaly sem mindegy, ha öreg és koszos akkor sok fékezéskor "felforr". A haverom osztrákoknál vizsgabiztos és ott műszakin a fékolaj forráspontját is mérik! 180fok alatt bukta a műszakit! Itthol a DOT4-nek 186fok a forráspontja átlagba. Több tipust is mértük!

Lassan egy éve nyúzom az X20DTL-es kombimat és még mindíg hiányolom a fékerőt az 5 ajtós X16xel-em hez képest.

285elöl/265hátul kontra 265 elöl/hátul. Pár hónapot állt és felhólyagosodott a rozsdától a tárcsa felülete, bár azóta 6000km-t futott és kikoptak a gödröcskék még mindíg nem az igazi. Jah! és a főfék henger katalógus szerint ming a kettőben azonos!

Lekopnak a betétek csere a tárcsákkal együtt!

Abszolút igazat adok neked!

A fék karbantartása szerintem is kiemelkedően fontos, és nyilván van különbség egy komolyabb és egy átlagosabb fékrendszer között.

Viszont szerintem az tény, hogy ahhoz, hogy megállj nem csak a fék alkatrészei közötti súrlódás, hanem a futófelület és az útburkolat közötti súrlódás is szükséges. És sajnos az a tapasztalatom, hogy sokan elegánsan átlépnek az abroncs fontosságán, és csak a bordamélységet nézik és azt is végletekig koptatják a végig ki van fizetve elvet szem előtt tartva.

Tehát igazat adok neked, hogy fontos a fékrendszer állapota, de ha azt tartjuk szem előtt, hogy van egy karbantartott, színvonalas gyári fékrendszerű jármű, aminek a fékútját próbáljuk csökkenteni, véleményem szerint kézzelfoghatóbb eredményt érhetünk el, fullos abroncsokkal, mint fékalkatrész cserével.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! BC-t akarok berakni utólag az 1.6os G astrámba. Angol Bct valaki nem tud eladót ?van egyáltalán angol nyelvű? gondolom magyar nincs... Mo-n meglehet hozzá rendelni az alkatrészeket ?? mert láttam, hogy valaki külföldi oldalt linkelt be, ahonnan az alkatrészeket meglehet hozzá rendelni.válaszokat előre is köszi!!! további szép napot!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az puszta véletlen, hogy a fűtés vezérlő panelnél a fűtés állító tekerőgomb háttérvilágítása kissé halvány, és ez alatt a belső levegő keringetés kapcsoló háttere full sötét ? Ha benyomom, akkor a kis visszajelző világít, az jó, csak az alap háttérvilágítás nem működik. Gondolom 1 és ugyanaz az izzó világítaná meg a kettő említett területet. Ha igazam van, milyen izzó kell bele és mennyire macera a csere ? köszi

Más kérdés: Njoy felszereltségnél esetleg be van-e az első ködlámpa kábelezve ? Mennyire kókány utólag ködlámpát beépíteni ( gyárira gondoltam ) ?

Nem olyan nagy dolog utólag a ködlámpa.

Egyszerű levenni az első lökhárítót. Hátul gyárilag be van rajzolva a ködlámpa helye, és megvannak a rögzítési pontok. Én egy takaróra tettem a lökhárítót, hogy ne legyen karcos, utána legvékonyabb flexkorongal kivágtam a jelzés hosszabb részeinél, kb. 2 másodperces hozzáérintgetésekkel nehogy megolvadjon az anyag. Az íveket naggyázva kivágtam, majd reszelővel méretpontosra igazítottam. Hosszú idő, ha szépen akarod megcsinálni, de megéri. Becsavaroztam a ködlámpákat és gyönyörű....

Az utastéren belül be van vezetékelve! Csak ki kell cserélni a kapcsolót egy ködlámpásra, majd a biztosítéktábla felső relésorában lévő tök egyforma relék közül be kel szerezni a hiányzót és beletenni. Úgy emlékszem az ötödik a sorban.

Beleteszed a biztosítékot is és ha felkapcsolod már kattan is a relé és világít a visszajelző!

Elméletileg addig a csatlakozóig van kiépítve, ami a tűzfalon átviszi a kábelköteget. Még nem tudom pontosan hol van ez a vezeték ezért nekem egy másik módszer lett egyenlőre.

Vettem bontóban két ködlámpa csatlakozót, Forrasztottam rá kábelt amit utólag be is tekertem olyan erős, textil szerű szigetelő szalaggal. A negatív vezetéket a motortérben rögzítettem egy eldugottabb testponthoz, a pozitívat pedig bevittem a reléhez. A vezetéket elölről bedugtam a relé kapcsolt pozitív helyére és úgy dugtam be a relét.

Tökéletesen működik, csak ha megnézed a biztosítéktáblát látod, hogy egy vezeték elölről a relé alól jön el.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még új vagyok itt, és szeretném a segítségeteket kérni!

A napokban vettem egy szivargyújtóba csatlakoztatható feszültségmérőt. Alap helyzetben 12.8 voltot mutat, indításkor 9.7 volt. Ezzel nincs is semmi gondom, de tegnap, menet közben 13.6 -tól változott folyamatosan 14.1-ig. Aztán vissza! (ingadozott). Ma reggel indítás után 14.1-14.3-ig végig munkába menet (kb10km). Céges autóban fix 14,4 voltot jelzett. A generátorom hibásodott volna meg? (vagy ez természetes jelenség?)

A motor kódja z14xe. Előre is köszönöm a válaszokat! Üdv: Robi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni:Tudna valaki segíteni,esetleg fotóval is hol található az üzemanyagszivattyú reléje 1998 Astra G X16XEL-nél?

És a 2.kérdésem,hogy olyan jelenség,mintha nem kapna benzint a motor,utólagosan lett beépítve riasztó,persze nem mostanában,de a riasztó hogyan tudja letiltani az autó üzemanyagszivattyú reléjét?Arra gondolok,hogy alapból egy relé,ami a riasztóé az zár és ha épp riasztani akar,vagy letiltani,esetleg csak megadta magát,akkor nyit és ezzel bontódik az üzemanyagszivattyú relé behúzótekercsére menő delej?

Köszi a tanácsokat,üdv!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még új vagyok itt, és szeretném a segítségeteket kérni!

A napokban vettem egy szivargyújtóba csatlakoztatható feszültségmérőt. Alap helyzetben 12.8 voltot mutat, indításkor 9.7 volt. Ezzel nincs is semmi gondom, de tegnap, menet közben 13.6 -tól változott folyamatosan 14.1-ig. Aztán vissza! (ingadozott). Ma reggel indítás után 14.1-14.3-ig végig munkába menet (kb10km). Céges autóban fix 14,4 voltot jelzett. A generátorom hibásodott volna meg? (vagy ez természetes jelenség?)

A motor kódja z14xe. Előre is köszönöm a válaszokat! Üdv: Robi

Szerintem ez még ok. Viszont nálam így működik. Alapjáraton hidegen 14,45 V, terhelve 14,1 V. Meleg motornál 13,9 V, terhelve (klíma+4-es ventilátor+tompított+távolsági) 13,2 V. Mindezt 750-es fordulaton. Ha megemelem 900-1000-es fordulatra, akkor felmegy 13,9 V-ra a fesz. Lehet hogy az utángyártott generátor nem tudja 750-es fordulatnál kiszolgálni a fogyasztókat? A "gyári" Bosch vajon tudja ezt?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Végre elkészült a CC ledem! :icon1: Köszönet érte a Nagyúr ügyes munkájának!

Látom a tied már a fejlesztett verzió (CCLED2). Majd írhatnál a tapasztalatokról, mert az enyém (szerintem a prototípus) időnként fura anomáliákat produkál és a tempomat állapotától függetlenül bekapcsolja néha a visszajelzőt ha mondjuk fényszórót vagy ablaktörlőt használok, esetenként spontán módon, menet közben is. De már megszoktam, úgyhogy szinte fel sem tűnik. Ilyenkor ha rányomok a tempomat kikapcsoló gombjára vagy a fék/kuplung pedálra, akkor elalszik.

Link to comment
Megosztás:

Látom a tied már a fejlesztett verzió (CCLED2). Majd írhatnál a tapasztalatokról, mert az enyém (szerintem a prototípus) időnként fura anomáliákat produkál és a tempomat állapotától függetlenül bekapcsolja néha a visszajelzőt ha mondjuk fényszórót vagy ablaktörlőt használok, esetenként spontán módon, menet közben is. De már megszoktam, úgyhogy szinte fel sem tűnik. Ilyenkor ha rányomok a tempomat kikapcsoló gombjára vagy a fék/kuplung pedálra, akkor elalszik.

Mi a különbség a kettő között? Nekem is itt van már a szekrényben, de még nem volt időm beépíteni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.