Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Szia,

én már szereltem be, motorér, fékrásegítő melletti, feletti relé doboz, ott meg kiméred melyik lábra kapcsol gyújtásra, na meg kell majd egy 5 lábú relé ha szabályosan akarod bekötni ;)

Köszi. Most már biztosan legalább vasárnapig tolodik a beszerelés.

Ugyan van itthon 5 lábú relém, de nem tudom az mégis minek kéne most nekem?? :o

Természetesen, szabályosan fogom bekötni, nem akarom, hogy ezért b@szogasson a közeg!

Én úgy tudom, a jogszabály azt írja elő, hogy: gyújtás ráadásra világítani kell a menetfénynek, helyzetjelző vagy tompított felkapcsolására el kell halványulnia vagy ki kell kapcsolnia.

csicsó

Ha így kötöd csak motorindításra gyullad ki(ha a generátor el kezdi tölteni az akksit) és leállitáskor el is alszik

Valoszínüleg én vagyok egyszerű szakmunkás! De ugy tudom, hogy az akkumulátort energia tárolására találták ki, igy ha arra rákötöm a nappali menetfényt akkor tök mindegy, hogy megy e a generátor avagy sem ez bizony világítani fog egész nap.

Ezért érdeklődtem olyan pont után ami csak gyújtás ráadásra tüsszenti a 12 voltot.

Elküldve

Valoszínüleg én vagyok egyszerű szakmunkás! De ugy tudom, hogy az akkumulátort energia tárolására találták ki, igy ha arra rákötöm a nappali menetfényt akkor tök mindegy, hogy megy e a generátor avagy sem ez bizony világítani fog egész nap.

Ezért érdeklődtem olyan pont után ami csak gyújtás ráadásra tüsszenti a 12 voltot.

Ez nem így működik. Ha van hozzá gyári elektronika, az tudhat olyat, hogy ha rákötöd az akksira, érzékeli a járó motort olyan módon, hogy bizonyos feszültség fölött kapcsolja a menetfényt. Vagyis amikor elkezd tölteni a generátor.

Elküldve

Ez nem így működik. Ha van hozzá gyári elektronika, az tudhat olyat, hogy ha rákötöd az akksira, érzékeli a járó motort olyan módon, hogy bizonyos feszültség fölött kapcsolja a menetfényt. Vagyis amikor elkezd tölteni a generátor.

Igen van hozzá gyári elektronika. Hmm, ezt kipróbálom. Nem lenne rossz ha működne, akkor nem kéne semmit megbolygatni.

Köszi a felvilágosítást.

Elküldve

Ez nem így működik. Ha van hozzá gyári elektronika, az tudhat olyat, hogy ha rákötöd az akksira, érzékeli a járó motort olyan módon, hogy bizonyos feszültség fölött kapcsolja a menetfényt. Vagyis amikor elkezd tölteni a generátor.

Így van,az enyém így működik

Elküldve

Köszi. Most már biztosan legalább vasárnapig tolodik a beszerelés.

Ugyan van itthon 5 lábú relém, de nem tudom az mégis minek kéne most nekem?? :o

Természetesen, szabályosan fogom bekötni, nem akarom, hogy ezért b@szogasson a közeg!

Én úgy tudom, a jogszabály azt írja elő, hogy: gyújtás ráadásra világítani kell a menetfénynek, helyzetjelző vagy tompított felkapcsolására el kell halványulnia vagy ki kell kapcsolnia.

Ezt még azelőtt írtam mielőtt elolvastam a többi hozzászólásodat. Természetesen ha van hozzá vezérlő akkor nem kell a relé, bár az enyémben benne volt a vezérlő maga a lámpában mégis b@szott normálisan működni. Az 500Ft-os relé meg egycsapásra megoldotta a problémát.

A gyújtás 12V-nál figyelj majd a relék lábaira, mert van amelyiken gyújtás nélkül is ott a 12V!

P1040853_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
P1040854_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Elküldve

Sziasztok!

első sorban a Nagy Úr-tól kérdeznék :D

az oldaladon olvastam, hogy egy kis ügyességgel meg lehet csinálni,

hogy autó zárásakor felhúzza az ablakokat.(első 2 csak)

nekem az első, és egyszerűbb összekötős megoldás szimpatikus.

a kérdésem, hogy van-e valami hátránya a dolognak?

vagy ez teljesen lentről is felhúzza "ütközésig" az ablakokat?

és esetleg nincs veszély, hogy magától egyszer csak leengedi?

és, ha menet közben bezárom az ajtókat, és felhúzza,utána visszaengedem, akkor

is fog záráskor rendesen működni?

félig leengedett állapotban is működik?

Köszi,

Balázs

Elküldve

Sziasztok!

első sorban a Nagy Úr-tól kérdeznék :D

az oldaladon olvastam, hogy egy kis ügyességgel meg lehet csinálni,

hogy autó zárásakor felhúzza az ablakokat.(első 2 csak)

nekem az első, és egyszerűbb összekötős megoldás szimpatikus.

a kérdésem, hogy van-e valami hátránya a dolognak?

vagy ez teljesen lentről is felhúzza "ütközésig" az ablakokat?

és esetleg nincs veszély, hogy magától egyszer csak leengedi?

és, ha menet közben bezárom az ajtókat, és felhúzza,utána visszaengedem, akkor

is fog záráskor rendesen működni?

félig leengedett állapotban is működik?

Köszi,

Balázs

Pedig én is tudnék válaszolni!

  • Like 1
Elküldve

Pedig én is tudnék válaszolni!

Csak azért írtam mert az Ő honlapján találtam a leírást. De természetesen mindenkitől elfogadom a tanácsot, észrevételt. És köszönöm is a segítséget.

Elküldve

Csak azért írtam mert az Ő honlapján találtam a leírást. De természetesen mindenkitől elfogadom a tanácsot, észrevételt. És köszönöm is a segítséget.

Szia,

nekem is az összekötős változat van. Működik az minden állásból. Egy hátránya van, ha véletlenül rákönyökölsz a gombra és becsukod az ajtót akkor is felhúzza az ablakot, de onnantól bármikor vissza engedheted. Szóval nagyon jó kis megoldás és még én amatőr is megtudtam forrasztani azt a két lábacskát ;)

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok!

Ma reggel nem indult a verda. Megméretem a feszültséget, 8,23 V. Múlt pénteken, mikor letettem még nem volt semmi gond vele. Sőt, kb. 1 hónapja mértem 12,3 V-ot, járó motornál pedig 14,4 -et. Szerintetek érdemes ezt még feltölteni? Nem tudom hány éves, Norautos, ezzel vettem az autót 4 éve.

Köszönöm

Elküldve

Tekintve, hogy legalább 4 éves, ha nem maradt véletlenül valami fogyasztó bekapcsolva, akkor úgytűnik eljött a csere ideje. Azért ha van kéznél töltő, akkor megpróbálhatod, mert veszteni nem veszthetsz semmit, de kétséges az eredmény.

  • Like 1
Elküldve (edited)

Tekintve, hogy legalább 4 éves, ha nem maradt véletlenül valami fogyasztó bekapcsolva, akkor úgytűnik eljött a csere ideje. Azért ha van kéznél töltő, akkor megpróbálhatod, mert veszteni nem veszthetsz semmit, de kétséges az eredmény

Módosítva : szürkeastra
Elküldve

Tekintve, hogy legalább 4 éves, ha nem maradt véletlenül valami fogyasztó bekapcsolva, akkor úgytűnik eljött a csere ideje. Azért ha van kéznél töltő, akkor megpróbálhatod, mert veszteni nem veszthetsz semmit, de kétséges az eredmény.

Teljesen gondozásmentes, nincs rajta fedél amit töltéskor le lehetne venni.

Milyen töltővel szoktátok az ilyent tölteni?

Nekem egy régi töltőm van, nem nagyon tudok rajta állítani semmit.

Elküldve

Pedig én is tudnék válaszolni!

Ez a dolog engem is érdekelne. Ha távirányítóval zárom be akkor is felhúzza vagy csak kulccsal? 2 első elektromos ablakom van.

Elküldve

Teljesen gondozásmentes, nincs rajta fedél amit töltéskor le lehetne venni.

Milyen töltővel szoktátok az ilyent tölteni?

Nekem egy régi töltőm van, nem nagyon tudok rajta állítani semmit.

Van arra ott kialakítva csatorna a keletkező gáz elvezetésére, nem kell semmit levenni. Egyébként általában ezek mégis nyithatóak szoktak lenni, csak pl. matrica van ráragasztva.

Nincs is szükség semmi állításra. Annyi töltés kell, hogy beinduljon a verda, a többit a generátor elintézi. Ráteszed 3-4 órára, aztán próba.

  • Like 1
Elküldve

Szia,

nekem is az összekötős változat van. Működik az minden állásból. Egy hátránya van, ha véletlenül rákönyökölsz a gombra és becsukod az ajtót akkor is felhúzza az ablakot, de onnantól bármikor vissza engedheted. Szóval nagyon jó kis megoldás és még én amatőr is megtudtam forrasztani azt a két lábacskát ;)

És a másik hátrány, ha pl én Bp-en magamra zárom az ajtókat. Valamit ki ne vegyenek főleg a csomagtartóból. Akkor nem működik az ablakfelhúzás csak ha folyamatosan nyomom. Mindegy ennyit leszámítva jobb hogy van, mint ha nem lenne. :D

Elküldve

Sziasztok!

Külső-belső szellőztető zsalumotor végálláskapcsoló kiépítés projektben vagyok éppen.

Mindent kiépítettem már kapcsolók stb. rögzítve de mivel laikus vagyok nem nagyon értek a kapcsolási rajzok olvasásához.

Valaki elmagyarázná hogy mit hova forrasszak (pl.: dióda, vezetékek mit hova), mert nincs kedvem elbaltázni! :-)

Esetleg egy laza skiccet...

Válaszokat előre is köszi!

Elküldve

Én sem értek a villamossághoz, de DarthVödör oldalán fent van minden.Én elolvastam és az alapján megcsináltam és jó lett.Engem per pillanat nem érdekelt hogy nem értem hogy mi miért és hogyan.A lényeg hogy úgy csináltam mindent ahogy ott le van írva és jó lett a dolog.

Elküldve

Hu ez nekem így is kínai!

A mikrokapcsolón az 1-es a COM a 3-as a NO és a 2-es az NC.

Ha jól értem a mikrokapcsolókról az 1-es kivezetésről kössem a vezetéket a motorra?

Gondolom az egyikről a pozitív felére a másikról a negatívra?

A 2-es kivezetésről kössem a csatlakozó két pólusára?

A diódát pedig próbáljam ki a no és nc között?

Bocs a tudatlanságom miatt! :-)

üdv!

Elküldve

Modul függő hogy minden állapotban adjon jelet.

Az enyém az első generációs modul. Ez csak kulcsra húzza fel az ablakokat.

A jel olyan hosszú, hogy alsó állástól is teljesen felér az üveg. Még utána is hallani ahogy tolja a motor.

Ez olyan, mintha a gombot nyomnád folyamatosan.

A becsípődés védelem ilyenkor is működik, ez az ablakemelőben a motor logikában van.

Tehát ha elakad, vagy megszorul a motor kikapcsol.

Minden záráskor aktív. Ha menet közben rákönyökölsz a gombra, és bezárta az ablakokat, a következő záráskor ismét ad jelet.

Ilyenkor nyilván megállsz, kiszállsz (nyitás) majd lezárod (zárás) az autót.

Meg is csináltam az összekötős módszert, a vezérlőn belül hidaltam át egy darab dróttal. Nekem felhúzza ha távval zárok akkor is. Öröm és boldogság. :)
  • Like 1
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.