Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Tegnap érdekes dolgot tapasztaltam:

Az autó nem sokára hét éves lesz és az akkumulátor elhasználódásának voltak már jelei. Ezért a tegnapi nap folyamán beruháztam egy Banner akksiba. Mielőtt nekifogtam volna a cserének, felírtam a kilométeróra állásokat. A csere megtörtént, a napi számláló nullázódott. Ezután kocsiba vágtam magam - még volt egy kis dolgom - elindultam és nem sokkal később feltünt valami. A napi számláló szépen mérte a megtett utat, de az össz. számláló nem. Az lett gyanús, hogy a napi számláló már 1,2 km-t mutatott, de az össz számláló meg még mindig ugyanazon az értéken állt, mint amit az akkumulátor cserekor felírtam. Már azon kezdtem gondolkodni, hogy félreállok valahol és újraindítom a kocsit, de végül tovább mentem és láss csodát amint a napiszámláló 2,0 km-re fordult akkor lépett egyet az össz számláló is. Ezután is figyelgettem, de onnantól kezdve rendesen működik.

Summa summarum, a kocsi "elcsalt" egy kilométert a futásteljesítményéből az akksicsere után.

Lehet, hogy ez volt neki az április 1-jei tréfája.

Link to comment
Megosztás:

A Ladában nekem is így volt bekötve. Egy-egy diódán keresztül a hátsó ködlámpa.

Fékezéskor nem csak a féklámpák, hanem a hátsó ködlámpák is világítottak.

Műszakin sem volt gond (hatósági a gáz miatt), mint pót féklámpa működött.

Ha használod a (hátsó) ködlámpát sem lesz gond, erre vannak a diódák.

Egyedül a fékpedálkapcsolónak kell nagyobb áramot elviselni.

Csak a hátsó lámpákban kell a diódákat bele applikálni.

Ez a ködlámpa féklámpaként ötletes... Lehet meg kellene csinálni. :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem anno az 1-es Jettába volt úgy bekötve a hátsó lámpa,hogy mind a három osztásban égett a világítás,a féklámpa meg csak a két szélsőbe.Így ugye 4 féklámpa volt hátul.A vizsgán mondták,hogy csak kettő lehet,vagy ha van pótféklámpa akkor három.Kicseréltem egy eredeti panelra így maradt a gyári megoldás.

Link to comment
Megosztás:

A Ladában nekem is így volt bekötve. Egy-egy diódán keresztül a hátsó ködlámpa.

Fékezéskor nem csak a féklámpák, hanem a hátsó ködlámpák is világítottak.

Műszakin sem volt gond (hatósági a gáz miatt), mint pót féklámpa működött.

Ha használod a (hátsó) ködlámpát sem lesz gond, erre vannak a diódák.

Egyedül a fékpedálkapcsolónak kell nagyobb áramot elviselni.

Csak a hátsó lámpákban kell a diódákat bele applikálni.

És ezekből a diódákból milyen fajtát kéne vennem, és hogy kéne bekötnöm? Nem vagyok benne annyira a diódákban, úgyhogy segítségedet kérném :)

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Szia!
Op-Commal meg kellene nézni hogy melyik légzsáknál van érintkezési gond, ha jól emlékszem 3ohm fölötti csatlakozó ellenállásnál már hozza a hibát. Meg kell mozgatni minden csatlakozási pontot (széthúzni, összedugni), és remélhetőleg nem jön vissza a hiba. Nálam a légzsák átvezető csatlakozónál - szürke ami látszik az átvezető házán - volt nemrég érintkezési probléma.

Ma kiütötték a hibát. Az érték valóban 3ohm fölött volt, azért jelzett vissza a műszerfalon.

A meglepő az volt hogy az ülés alatti csatlakozóra jelezett be, pedig nincs is oldallégzsákom az ülésben, és az ülést sem mozgattam meg szerelés közben... fura. Azért köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Nekem anno az 1-es Jettába volt úgy bekötve a hátsó lámpa,hogy mind a három osztásban égett a világítás,a féklámpa meg csak a két szélsőbe.Így ugye 4 féklámpa volt hátul.A vizsgán mondták,hogy csak kettő lehet,vagy ha van pótféklámpa akkor három.Kicseréltem egy eredeti panelra így maradt a gyári megoldás.

Meg kellene nézni, hogy mi az idevágó törvény.

Igaz, csak 3db-ot engednek. http://www.muszaki-vizsga-zoldkartya.hu/cikkek/vilagito-fenyjelzo-berendezes.html/

Ha a fék és a ködfény egymás alatt lennének, akkor nem lenne szembetűnő, de így necces.

És ezekből a diódákból milyen fajtát kéne vennem, és hogy kéne bekötnöm? Nem vagyok benne annyira a diódákban, úgyhogy segítségedet kérném :)

Köszi

21W-os a ködfény ezért ami 1.75A-nél többet tud. Azaz 3A-est lenne érdemes beletenni. Pl.: http://www.hestore.hu/prod_10000053.html

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ma kiütötték a hibát. Az érték valóban 3ohm fölött volt, azért jelzett vissza a műszerfalon.

A meglepő az volt hogy az ülés alatti csatlakozóra jelezett be, pedig nincs is oldallégzsákom az ülésben, és az ülést sem mozgattam meg szerelés közben... fura. Azért köszi a segítséget!

Az nem lehet, hogy az övfeszítő a ludas mert annak a csatája is az ülés alatt van.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az is lehet, ha megint előjön a hiba akkor tüzetesen át kell nézni a csatlakozókat. Most csak kiütötték a hibát mert nem volt jelen, csak tárolt volt.

A jobb első ülést nem érdemes koppra előre tolni. Akkor nálam is előjön a hiba. De nem állandó, kiütötték, azóta jó.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A jobb első ülést nem érdemes koppra előre tolni. Akkor nálam is előjön a hiba. De nem állandó, kiütötték, azóta jó.

Az a poén hogy hozzá sem nyúltam most az ülésekhez, előtte kb 1,5 hete takarítottam, akkor mozgattam az üléseket, akkor nem volt visszajelzés.

Link to comment
Megosztás:

Amellett, hogy praktikus, még igencsak jól is néz ki :)

Nekem az a praktikus, ha távolsági fénnyel járok, mert azzal jobban látok, és jól is néz ki, mert nekem tetszik. Mindenki más meg le van sz@rva, nem muszáj senkinek sem az úton lennie...

Praktikusságról majd győzd meg a mögötted állókat, kinézet meg sokadlagos egy féklámpánál, aminek az a lényege, hogy tudassa a mögötted jövővel, hogy fékezel. Én sem értek mindig egyet a törvényekkel, de nem kellene játszani ezekkel, még valaki belédmegy hátulról, megtalálják a diódás vagy akármilyen megoldású dolgot, és rádfogják, hogy te vagy a hunyó...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most vettem észre, h lejárt a műszakim. És holnap délelőtt tudom csak elvinni!

Kérdésem az lenne, h van biztosítéka a légzsáknak? Vagy esetleg valami amivel kiiktatom addig? Szombaton nézi meg a szerelő!

Az ülés alatt a csatik ki lettek szedve direktbe van forrasztva! És még mindig!

kiolvasásnál annyit tudtak mondani, h az ellenállás túl nagy!

Link to comment
Megosztás:

Az ülés alatt a csatik ki lettek szedve direktbe van forrasztva! És még mindig!

kiolvasásnál annyit tudtak mondani, h az ellenállás túl nagy!

Nekem rémlik valami olyasmi hogy azt nem lehet akárhogy/akármivel megforrasztani, mert éppen a forrasztás miatt lesz túl nagy az ellenállás. Pontosan már nem emlékszem, de majd a hozzáértők megmondják.

Link to comment
Megosztás:

Nekem rémlik valami olyasmi hogy azt nem lehet akárhogy/akármivel megforrasztani, mert éppen a forrasztás miatt lesz túl nagy az ellenállás. Pontosan már nem emlékszem, de majd a hozzáértők megmondják.

Nekem is forrasztva van és nincs hibajel már elég régóta. Nem nagy csomó cinnel kell gubicsot forrasztani rá. Én magam csináltam meg. Akkusaru levét, csatik levág, blankolás, egy pici savba mártás, majd cinnel gyönyörűen beitat vékonyan. Ha mindkét vége cines, akkor egyik hevít és szépen hozzányom a másik. Összeragad és nem lesz nagy gubics, görcs cin rajta. Ha volt hibajel, akkor utána kiüt. Mindkét ülést megcsináltam és utána szedettem ki a hibajelet.

Módosítva : Probert
Link to comment
Megosztás:

Nekem rémlik valami olyasmi hogy azt nem lehet akárhogy/akármivel megforrasztani, mert éppen a forrasztás miatt lesz túl nagy az ellenállás. Pontosan már nem emlékszem, de majd a hozzáértők megmondják.

Forrasztás miatt nem lesz túl nagy az ellenállás.

Nekem is forrasztva van és nincs hibajel már elég régóta. Nem nagy csomó cinnel kell gubicsot forrasztani rá. Én magam csináltam meg. Akkusaru levét, csatik levág, blankolás, egy pici savba mártás, majd cinnel gyönyörűen beitat vékonyan. Ha mindkét vége cines, akkor egyik hevít és szépen hozzányom a másik. Összeragad és nem lesz nagy gubics, görcs cin rajta. Ha volt hibajel, akkor utána kiüt. Mindkét ülést megcsináltam és utána szedettem ki a hibajelet.

Savba mártottad? Neee!!... Valami semleges folyatószert használj inkább! De! Ha tiszta a rész felölet, nincs összetapizva nagyon, nem koszos, akkor megfelelő páka hőmérsékletnél nem kell semmi extra folyató szer, csak ami a forrasztóónba van.

Link to comment
Megosztás:

Savba mártottad? Neee!!... Valami semleges folyatószert használj inkább! De! Ha tiszta a rész felölet, nincs összetapizva nagyon, nem koszos, akkor megfelelő páka hőmérsékletnél nem kell semmi extra folyató szer, csak ami a forrasztóónba van.

Sajnos én összefogdostam, mikor összesodortam a blankolt végeket és ez volt kéznél. De igazad van, hogy jobb lett volna semleges cucc, de lusta voltam elmenni boltba érte. Ez meg kéznél volt. :icon1:

Módosítva : Probert
Link to comment
Megosztás:

Sajnos én összefogdostam, mikor összesodortam a blankolt végeket és ez volt kéznél. De igazad van, hogy jobb lett volna semleges cucc, de lusta voltam elmenni boltba érte. Ez meg kéznél volt. :icon1:

10+ éves holmikat nemis biztos, hogy annyira egyszerű semleges cuccal forrasztani az oxidréteg miatt. Néha muszáj a savas forrasztózsír, hogy rendes legyen a forrasztás, ne csak úgy tűnjön, hogy az. Mi rendszeresen szívunk az elektronikáknál, amit csinálunk, hogy a frissen vásárolt sorkapcsok sem forraszthatóak tökéletesen a semlegessel. Muszáj vagy megkapargatni, vagy egy kis savas forrasztózsírt adni neki. Én meg már sok éve használok savas forrasztózsírt is, de ha utána megpucolom a helyét, akkor még eddig nem láttam hátrányát, 10+ éves panelek is gyönyörűen működnek.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.